هدایت شده از پیش بهسوی ایران ۱۴۴۴
🔸پدر آیت الله بهجت در نوجوانی در حال مرگ بوده که ندایی را میشنود: این را رها کنید، او پدر «محمد تقی» است.
🔰 آیتالله «محمدتقی بهجت» در ۱۶ ماهگی مادر جوانش را از دست میدهد. و این، آغاز رنج بزرگمردی بود که خداوند میخواست نه در ناز و نعمت، بلکه در رنج و تعب و مشکلات پرورش یابد تا سرانجام از مصلحین و اولیای الهی شود..
❤️ پدرش علاقه زیادی به محمدتقی داشت. و گرچه محمدتقی در مکتبخانه محصلی درسخوان بوده، یک بار مربی او را کتک میزند. پدر آیتالله بهجت، شاعر بود و برای مربی مکتبخانه قصیدهای میفرستد. از ابیات این شعر:
محمد تقی جان مرا چوب زدن یعنی چه
گل و بستان مرا چوب زدن یعنی چه
🔻آیتالله بهجت در ۱۴سالگی برای ادامه تحصیل راهی نجف میشود و میرزا محمود بهجت، دلتنگ دردانه خود..
🎼 در تصویر بالا، شعریست که همین ایام پدر آیتالله بهجت در فراق فرزندش سروده:
رفتی و داغ تو اندر دل ماند
ای دل و جان به فدای تو تقی
عکس تو ناظر و خود نامنظور
ای نظرمان به فدای تو تقی
🔸گرمای محبت و ادب این خانواده را مقایسه کنید با خانواده طبقه بورژوا
❇️ #انسان_طراز
❇️ #خانواده_طراز
👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴
🇮🇷 @iran1444_ir
هدایت شده از پیش بهسوی ایران ۱۴۴۴
🔻میخواهید از اوضاع و احوال《طبقه متوسط شهری بورژوا》 بدانید؟
👨👩👧👦 یک راه میانبر، نگاهی کوتاه به فیلمهای سینمایی لیبرال ایرانیست. خانوادههایی در آپارتمانهای خاص، با سفرهای خارجی خاص، حسابهای بانکی خاص، خودروهای خاص و.. با چند ویژگی ثابت:
1⃣ آدمهایی با فساد اخلاقی، خیانت، هیزی
2⃣ طلاق گرفتند یا در حال طلاقاند. خانوادهای تک والدینی؛ بدون بچه یا با بچههای کم
3⃣ پدربزرگ و مادربزرگها یا خانهی سالمنداناند یا در گوشه خانه آلزایمر دارد. پدربزرگی یا مادربزرگی نمیکنند که برای نوهها، قصه تعریف کند و بازی..
4⃣ دلشان اینجا نیست. نمیدانند ایران بمانند یا مهاجرت کنند. سکینت و آرامش ندارند. مضطرب یا افسردهاند
👈 سینمای لیبرال کشورمان آیینهای تمام نما از خانوادههای طبقهی بورژواست و چه خوب در این سالها #فروپاشی این طبقه را نشان داده..
➖ طبقه متوسطِ مشروبخورِ هیزِ ناامیدِ افسردهی حرامخوارِ تن داده به ربای بانکی که اهل نماز و روزه نیست.
✔️ اینجا نهایتِ بورژوا شدن است..
و انتخاب با من و شمای ایرانیست. انتخابِ زندگیِ بورژوایی با این سرنوشت سیاه و یا انتخابِ زندگی دیگری..
🇮🇷 @iran1444_ir
هدایت شده از نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📜|#بخوانید
💥 #رزمایش_مواسات مبتنیبر «ایمان متراکم تاریخی» و «تربیت دوران چهلسالۀ جمهوری اسلامی» است.
💥 در جامعۀ اسلامی و انقلابی، #محبت_به_خدا تبدیل میشود به #محبت_به_بندگان.
💥 #انسان_توسعه_غربی همۀ دنیا را بازارِ جنگ طبقاتی برسرِ #منافع_متضاد میبیند. این انسان بههیچوجه نمیتواند ایثار و فداکاری بکند.
☑️ @mirbaqeri_ir
🔵 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«این #رزمایش_مواسات که در جامعه ما در این شرایط کرونایی در حال شکلگیری است، مبتنی بر #زیرساختهای_تربیتی و پرورشی است که در طول تاریخ اتفاق افتاده که بخشی از آن در #دوران_چهلساله جمهوری اسلامی است. یعنی همانطور که اتفاقاتی که این روزها در غرب دارد رخ میدهد، ناشی از تربیتی است که در طول این قرنها ذیل ادبیات فلسفی غرب و فلسفه حاکم بر جوامع غربی اتفاق افتاده، یعنی حاصل #فلسفه_غرب است، این طرف هم این رفتار مؤمنانه ناشی از تربیت تاریخی و ناشی از #ایمان_متراکم_تاریخی است.
🔴 غرب برای #ایجاد_توسعه، ابتدا #انسانِ_توسعه را تعریف و #تربیت میکند، یعنی کاملاً توجه دارند که فرایندهای توسعه بدون تحولات انسانی اتفاق نمیافتد. یعنی شما نمیتوانید با انتقال تکنولوژی، توسعه ایجاد کنید. باید #بافت انسانی را متناسب با این تغییرات، تحوّل بدهید. از اعتقادات تا اندیشه و احساساتش و مهارتها و آگاهیهایش و تربیت او را کلاً باید تغییر بدهی تا متناسب با تحوّلات و بلکه پیشخوان تحوّلات قرار بگیرد.
⚪️ بنابراین غرب بهدنبال ایجاد انسان متناسب با توسعه و انسان متناسب با مدنیّت مادّی بوده و طبیعتاً فلسفههای غرب و از جمله فلسفههای اجتماعیاش به این کمک کرده است. ابتدا انسان را زمینی کردند و نگاهش را با آسمان قطع کردند و احساساتش را زمینی کردند. انسانی که در این چارچوب احساس میکند، میتواند انسان #جامعه_لیبرال و حتی #جامعه_سوسیال باشد. یعنی انسانی که منافع متضاد خودش یا منافع متضاد طبقهاش را دنبال میکند. این انسان، انسان جامعه غربی است و تضاد منافع در آن شکل میگیرد و حالا تئوریزه کردهاند که چطور این تضاد منافع به تکامل اجتماعی ختم میشود، چه در مدل لیبرال آن چه در مدلهای سوسیالیستی و کمونیستی. یعنی تلاش کردند که بگویند میشود تضاد منافع منتهی به همافزایی و همکاری و رشد بشود.
⚫️ علیایّحال انسانی با این ویژگیها درست کردند. انسانی که منافع خودش را #منافع_متضاد میبیند و همه دنیا را بازار تبادل منافع متضاد میبیند، یا بازار جنگ طبقاتی بر سر منافع متضاد میبیند. این انسان به هیچ وجه نمیتواند ایثار و #فداکاری بکند. البته من نمیخواهم بگویم هر انسانی که در غرب حضور دارد این تعلیمات را پذیرفته و جبراً انسانهای غربی همه زمینیاند؛ خیر، در کاخ فرعون هم انسانی با نگاه آسمانی مثل «مؤمن آل فرعون» و همسر خود فرعون هست که قرآن از آنها به بزرگی یاد میکند، ولی تربیت غربی اینطور است.
⚪️ این طرف #تربیت_اسلامی بویژه تربیت در مکتب اهل بیت و فرهنگ عاشورا، انسان مؤمن به غیب و انسانی که رشد خودش را در ایثار و فداکاری میبیند، تربیت میکند. انسانی که #محبّت_به_خدا در او تبدیل به #محبّت_به_مؤمنین میشود و روابط جامعه را تبدیل به روابط #اخوّت میکند نه تضاد و تنافر، و مسابقه بر سر دنیا را تبدیل به ایثار در امر دنیا میکند.
🔴 اسلام، چنین انسانی را تربیت میکند. باز من نمیخواهم بگویم تمام کسانی که در جامعه ایمانی هستند به این رشدها رسیدهاند. درجات رشد و ایمان متفاوت است، ولی کلّیّتی که بهدست میآید این است. یعنی تربیتی که اتفاق میافتد تربیت انسانی مؤمن به غیب، مؤمن به حضرت حق و قیامت و انسانی که دنیا برای او، محیط کار و تلاش در یک مزرعه است و باید کاشت کند و برداشتهای بزرگتری داشته باشد. انسانی را که رو به ﷼پنجرههای_غیب قرار گرفته، تربیت میکند. انسانی که پایش روی زمین امّا قلبش در بهشت است و طبیعتاً مدل اعتقادات، فکر، رفتار و احساساتش متفاوت است. این انسان، #انسان_ایثارگر است.
🔺گرچه دنیای غرب با نفوذی که در دنیای اسلام کرده، یک حجابی بر روی این تربیت انداخته، امّا نتوانسته این آتشفشان و این تربیت اساسی را در عمق وجود انسان مؤمن خاموش کند.» (خبرگزاری فارس، ۹۹/۲/۱۱)
مشروح این مصاحبه را در لینک زیر بخوانید:
📎http://fna.ir/ewlzy5
______________
✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا
📡 @reba_ir