🚨 سواد رسانه رو توی شرایط جنگی
واقعا جدی بگیرید...
#ارتش_قهرمان #وعده_صادق
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۲
↩️ شامل آیات ۵۱ تا ۵۹ سوره مبارکه #قصص
🔻 پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ»؛
برترین عبادت، خواندن قرآن است.
📚 (مجمع البیان ۱/۱۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_قصص
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از KHAMENEI.IR
12.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب: تصمیمسازان و تصمیمگیران درباره فضای مجازی باید به موضوع امنیت روانی جامعه توجه کنند. مسئولان کشور باید امنیت روانی مردم را حفظ کنند. ۱۴۰۳/۸/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: هرچه به ذهن میرسد را نباید در فضای مجازی منتشر کرد / تأثیر برداشتها و تحلیلهای غلط بر روحیه مردم باید مورد توجه قرار گیرد
🔹️رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانوادههای شهدای امنیت:
✏️ کسانی که با فضای مجازی ارتباط دارند به این نکات توجه کنند همهچیز را در فضای مجازی نبایستی منتشر کرد. هرچه به ذهن انسان میرسد. ملاحظه کنید اثرش چیست، ببینید روی فکر مردم، روی روحیهی مردم چه تأثیری میگذارد.
✏️ آن کسانی هم که دربارهی فضای مجازی که حالا مکرّر اسمش آورده میشود و بحث میشود و اینها میخواهند تصمیمسازی کنند و تصمیمگیری کنند به این بُعد قضیه توجه کنند، توجه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند. ۱۴۰۳/۸/۶
🖼 #بسته_خبری | #خط_دیدار
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۳
↩️ شامل آیات ۶۰ تا ۷۰ سوره مبارکه #قصص
🔻 پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَلقَلبُ الَّذی لَیسَ فیهِ شَیءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرِبِ»؛
قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، همچون خانه ویران است.
📚 (کشفالاسرار میبدی ۷/۴۰۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_قصص
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 پیوندانگاری(Illusory correlation)
پدیده همبستگی توهمی که با نام پیوندانگاری نیز شناخته میشود یک سوگیری شناختی و خطای ذهنی است که این نام اولین بار توسط یکی از محققان دانشگاه ایلینوی جنوبی، لورن چپمن در سال ۱۹۶۷ به کار برده شد. پدیده پیوند انگاری محصول تمایل طبیعی ذهن است که میخواهد بین دو یا چند پدیده متفاوت یا یکسان ارتباط معناداری پیدا کند درحالی که در واقعیت، هیچ ارتباط معناداری میان آن پدیدهها وجود ندارد. بسیاری از نظریهها و باورهای مبتنی بر تئوریهای توطئه، پدیدههای خرافی، اعتقاد به فالگیران و رمالان، نحوست و شگون یا حتی برخی از تعصبات قومی و قبیلهای تحت تاثیر پیوندانگاری هستند.
🔻🔻ادامه...🔻🔻
🔹 پیوندانگاری میتواند یکی از مولفههای باورهای نژادی باشد. معمولا رسانهها در ارائه اخبار به ملیت، نژاد، رنگ پوست و سایر موارد مشابه توجه میکنند. برای مثال خبر تیراندازی یک سیاهپوست با آب و تاب منتشر میشود که در این حالت مخاطب ممکن است چنین برداشتی کند که “هر فردی با ویژگیهای نژادی، رنگ پوست و سایر موارد مشابه با فرد خاطی در خبر، نسبت به دیگران بیشتر مستعد آن خطاست”. درحقیقت فرد با چنین برداشتی به پیوندانگاری دچار شده است. پیوندانگاری بر روی محاسبات و پیشبینی انسان نیز تاثیر خواهد داشت مثلا فردی را تصور کنید که یک بلیط سفر با هواپیما را گرفته است، قبل از پرواز خبری میخواند مبنی بر آنکه یک هواپیما از این شرکت هواپیمایی به علت نقص فنی سقوط کرده و منجر به کشته شدن چندین نفر شده است. او پس از شنیدن این خبر تصمیم سفر را با این شرکت منتفی میکند و تصمیم میگیرد با شرکت دیگری سفر کند، درحالی که ریسک سقوط او با اینکار کمتر نخواهد شد و او صرفا دچار پیوندانگاری شده چنانچه که او به هزاران پرواز بدون نقص و میلیونها مسافر سالم به مقصد رسیده توجه ندارد.
🔹 یکی از مهمترین عواملی که جدا از همزمانی وقوع پدیدهها سبب پیوندانگاری میشود، توجه بیش از اندازه به یک نتیجه است. برای مثال فردی را تصور کنید که به کشور یا شهری بزرگ سفر میکند، در ایستگاه اتوبوس یک نفر او را هُل میدهد، در مترو یک نفر با او بداخلاقی میکند و در رستوران با کنایه و طعنه یک نفر مواجه میشود؛ زمانی که دوستانش از او احوالش را جویا میشوند او از وقایع ناخوشی که برایش پیش آمده احتمالا نتیجه بگیرد مردم آن کشور پرخاشگر یا مردم فلان شهر بیادب هستند. این درحالی است که فرد صرفا به خاطرات بد و وقایع تلخ جهت قضاوت تکیه میکند و لحظاتی که خاطرات خوشی را در آن سفر و حتی در شرایط مشابه تجربه کرده به باد فراموشی میسپارد. در چنین حالتی فرد به پیوندانگاری دچار شده، با اینحال جدا از نتایج مضری که این سوگیری بر فرایند قضاوت و استدلال انسان خواهد داشت، فوایدی نیز در کنار تداوم چرندیات و تولید خرافات دارد. برای مثال توجه به این تصور که پدیده “الف” علت پدیده “ب” است یا بالعکس، عامل بوجود آمدن تحلیلهایی با تکیه بر مسائلی فراتر از واقعیت حال حاضر بوده که این امر باعث افزایش تجربه نسبت به وقایع احتمالی، افزایش دانش درباره فرضیات احتمالی و آمادگی برای مقابله با خطرات احتمالی را در دورههای مختلف زندگی بشر منجر شده و خواهد شد.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313
📲ایکس، حساب کاربری رهبر انقلاب به زبان عبری را تعلیق کرد!
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۴
↩️ شامل آیات ۷۱ تا ۷۷ سوره مبارکه #قصص
🔻 پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛
خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمیکند.
📚 (امالی طوسی ۱/۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_قصص
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🔺 تعریف داستان
بهترین جایگزین کارتون
برای بچه هاست!
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۵
↩️ شامل آیات ۷۸ تا ۸۴ سوره مبارکه #قصص
🔻 امام صادق (علیهالسلام) میفرمایند:
«مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛
هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۳)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_قصص
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 «منطق و استدلال» قسمت دوم: تشریح استدلال
🔻 قانون دوم
🔹 ایده های خود را به یک ترتیب طبیعی توسعه دهید.
استدلال های کوتاه معمولاً در یک یا دو پاراگراف ایجاد می شوند. ابتدا نتیجه را بیان کنید و سپس دلایل خود را بیان کنید یا ابتدا مقدمات خود را بیان کنید و در پایان نتیجه بگیرید. در هر صورت، ایده های خود را به ترتیبی بیان کنید که خط فکری شما به وضوح برای خواننده آشکار شود.
این استدلال کوتاه برتراند راسل را در نظر بگیرید:«بدی های دنیا به یک اندازه هم به علت کم هوشی است هم به علت نقایص اخلاقی. اما نوع بشر تاکنون هیچ روشی برای از بین بردن نقایص اخلاقی کشف نکرده است. در عوض، هوش به آسانی با روشهایی که برای هر مربی شایسته شناخته شده است، بهبود مییابد. بنابراین، تا زمانی که روشی برای آموزش فضیلت [و اخلاق] کشف نشود، پیشرفت باید با بهبود هوش و نه اخلاقیات جستجو شود.»
هر جمله در این متن راه را برای جمله بعدی آماده می کند و سپس جمله بعدی به آرامی به سمت کامل شدن می رود. راسل با اشاره به دو منبع شر در جهان شروع می کند: «نقص اخلاقی»و بقول خودش «کم هوشی». او سپس ادعا می کند که «ما نمی دانیم چگونه “نقایص اخلاقی” را اصلاح کنیم، اما اکنون می دانیم چگونه کمبود هوش را اصلاح کنیم. بنابراین…». عبارت “بنابراین” به وضوح نتیجه گیری او را نشان می دهد___ که «پیشرفت باید با بهبود هوش حاصل شود»
اینگونه استدلال کردن برای رساندن منظور، یک دستاورد واقعی است. یافتن مکان مناسب برای هر قسمت، زمانی که مکان های اشتباه زیادی در دسترس است، اصلا آسان نیست. فرض کنید راسل در عوض اینگونه استدلال میکرد:
🔻🔻ادامه...🔻🔻