eitaa logo
مرکز اطلاعات و سواد رسانه‌ای
252 دنبال‌کننده
376 عکس
750 ویدیو
95 فایل
ارائه مطالب و مباحث مربوط به سواد رسانه‌ای و آموزشی #️⃣ #سواد_رسانه 🇮🇷 آدرس سایت رسمی: 🌐 🔗 www.ziaossalehin.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 کنترل رسانه و سرویس‌های اطلاعاتی 🔻قسمت دوم عملیات که توسط سی.آی.اِی انجام شد، با رسانه‌ها چه کرد؟ 🔹 یکی از تکنیک‌های مهم سیا در کمپین کنترل رسانه‌ای خود، تولید اخبار مطلوب کاملاً ساختگی در رسانه‌های خارجی است تا رسانه‌های آمریکایی آن‌ها را بازنشر کنند. دولت ایالات متحده هنوز روزنامه‌نگاران خارجی را برای ایجاد پروپاگاندا در کشور خود استخدام می‌کند و این افراد تبدیل به بلندگوهای سیا در موضوعات مورد نظر دولت ایالات متحده می‌شوند. یکی از عجیب‌ترین پروژه‌های سازمان سیا در این راستا، عمیات "مرغ مقلد" بود که در سال 1950 اجرا شد. 🔹 "یک روزنامه نگار را می توان ارزان تر از یک روسپی تلفنی و با دو صد دلاری در هر ماه به دست آورد." این، بخشی از گفتگوی یکی از عوامل سیا با ، ناشر واشنگتن پست است که یکی از بسترسازان اصلی ورود سیا به حوزه‌ی مطبوعات و اجرایی شدن عملیات بود. قائم مقام سابق سیا گفته است: "همه می دانستند که فیل گراهام، کسی بود که می توانستید روی کمکش حساب کنید." هدف از عملیات ، قرار گرفتن رسانه‌های آمریکا در دست سیا و مهم‌تر از آن ایجاد یک شبکه ارتباطی گسترده در رسانه‌های جهان بود. 🔹 سیا در این پروژه که در سال 1953 آغاز شد و بیش از 3000 افسر اطلاعاتی در آن شرکت داشتند، به دانشجویان، روزنامه‌نگاران و گزارشگران معتبر برای انتشار نسخه‌ی سیا از وقایع پول میداد. ABC, CBS, NBC, Associated Press, Reuters و بسیاری از رسانه‌های جریان اصلی در لیست سنگر‌های اصلی مرغ مقلد قرار داشتند. واشنگتن پست با امتناع از چاپ نام یکی از شخصیتم های سیا به نام جوزف فرناندز به مدت بیش از یک سال و تا روز اعلام کیفرخواست وی در کاستاریکا، پوشش لازم را برای سیا فراهم آورد. اجرای این عملیات نقش مهمی در سرنگونی رئیس جمهور گواتمالا ایجاد کرد. نمونه‌ای دیگر نیز خبر ساختگی سیا در سال 1965 در مورد حمایت خارجی از ویت‌کنگ‌ها - جبهه‌ی رهایی‌بخش ملی ویتنام- بود که در آن سیا با ارسال سلاح و ایجاد درگیری جعلی، ادعا کرد ویتنام شمالی به ویت‌کنگ‌ها کمک می‌کند. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @media313
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 عینک دودی: تحریک احساسات مذهبی 🔺تحریک احساسات مذهبی، تکنیک عملیات روانی در ایجاد اختلاف و هرج و مرج 🏷 | 👇 🆔 @media313
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 خرابکاری صنعتی چیست؟ ⚠️بربادرفتن سرمایه با خرید قطعات معیوب 🏷 | 👇 🆔 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 ویژه شهادت امام هادی علیه السلام چقدر گرفته بوی غم هوای سامرا میتپه دلم تو این شبا برای سامرا
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۰۷ ↩️ شامل آیات ۳ تا ۵ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ»؛ قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. 📚 (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۰۸ ↩️ شامل آیات ۶ تا ۹ سوره مبارکه 🔻پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) خطاب به امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یاعَلی ! سَیِّدُ الکَلامِ القُرآنُ»؛ ای علی! برترین سخن، قرآن است. 📚 (تفسیرابی الفتوح ۲/۳۱۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اصول سواد رسانه ای 🔹اصول سواد رسانه‌ای نقش مهمی در توانمندسازی افراد برای تجزیه و تحلیل اطلاعات رسانه‌ای و درک بهتر محتواهای ارائه شده دارند. این اصول می‌توانند در توسعه توانمندی‌های انتقادی، تفکر منطقی و ارتقاء فهم بهتر از دینامیک رسانه‌ها کمک کنند. 🔹 برخی از اصول سواد رسانه‌ای عبارتند از: ۱. توانمندی تحلیل: - توانمندی برای تحلیل و ارزیابی محتواهای رسانه‌ای به منظور درک درست و نقدهوشی بر خلافیت آن. ۲. تفکر انتقادی: - توانمندی در تفکر انتقادی و شناسایی مخاطرات و تبلیغات تحریفی در محتواهای رسانه‌ای. ۳. استدلال منطقی: - توانمندی برای ساخت و ارزیابی استدلال‌های منطقی و مناسب در برابر ادعاها و تحلیل‌های رسانه‌ای. ۴. تمایز نسبت به منابع: - توانمندی در تمایز بین منابع قابل اعتماد و ناقص و ارزیابی میزان اعتبار و موثر بودن آنها. ۵. پایگاه دانش: - توانمندی در استفاده از پایگاه‌های دانش به منظور تحلیل و بررسی محتواهای رسانه‌ای. ۶. توانایی ارتباطات: - توانایی در ایجاد ارتباطات مؤثر و درک موثر از اطلاعات در محتواهای رسانه‌ای. ۷. آگاهی از تأثیر رسانه‌ها: - آگاهی از تأثیرات و تبلیغات رسانه‌ای بر نگرش‌ها و اعتقادات فردی و اجتماعی. ۸. حفاظت از حریم خصوصی: - حفاظت از حقوق حریم خصوصی در فضای رسانه‌ای و درک از روش‌های محافظت از اطلاعات شخصی. ۹. هویت دیجیتال: - آگاهی از مفهوم هویت دیجیتال و توانایی مدیریت امنیت اطلاعات شخصی در فضای آنلاین. استفاده موثر از این اصول سواد رسانه‌ای می‌تواند به افراد کمک کند تا با موفقیت در جوامع رسانه‌ای و سایبری شده پیشرفته و پرتحرک امروزی حاضر شده و از فرصت‌های این فضا استفاده کنند. 🏷 | 👇 🆔 @media313
🔻در عصر "جنگ نرم"، که جنگ ها فراتر از ماهیت سینتیک خود در جریان هستند و به حوزه‌های سایبری و رسانه‌ای سوق داده شده اند، همچنان اجبار بر «قلب» نسبت به هر نوع تعریفی از جنگ پررنگ شده است. 🏷 | 👇 🆔 @media313
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۰۹ ↩️ شامل آیات ۱۰ تا ۱۳ سوره مبارکه 🔻امام رضا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «لا تَطلُبُوا الهُدی فی غَیرِالقُرآنِ فَتَضِلّوا»؛ هدایت را جز از قرآن مجویید که گمراه خواهید شد. 📚(امالی صدوق /۴۳۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اسرائیل چگونه از ظرفیت جاسوس‌افزارهای خود در موقعیت‌های جنگی بهره‌برداری می‌کند؟ 📱نهادهای امنیتی به شرکت‌های جاسوسی سایبری دیجیتال NSO و Kandiro دستور دادند تا جاسوس افزارهای خود را برای کمک به یافتن مکان اسرای اسرائیلی در نوار تقویت کنند. 🏷 | 👇 🆔 @media313