🚨 دهکدۀ جهانی (Global Village)
🔻 مارشال مک لوهان یک از نظریهپردازان مشهور دنیای ارتباطات است که خیلی از اصطلاحات عمومی ارتباطی را ابداع کرده است.
🔸 اصطلاح دهکدۀ جهانی متعلق به اوست. مک لوهان معتقد بود که ابزارهای ارتباطی جدید قادر هستند دنیا را به اندازۀ یک دهکده، کوچک کنند، دهکدهای که همه در آن بهراحتی به یکدیگر دسترسی دارند و از حال و احوال هم باخبرند و میتوانند بر افعال و رفتار یکدیگر اثر بگذارند.
اصطلاح «دهکدهٔ جهانی» مارشال مک لوهان کانادایی، در کتابهای: کهکشان گوتنبرگ: انسان رسانهای؛ آنگاه که دگرگونی سرنوشت ساز بشر شود (۱۹۶۲) و درک رسانهها (۱۹۶۴) از او متداول گشت. در این کتابها مک لوهان توضیح داده که چگونه جهان توسط فناوری الکتریکی به صورت یک دهکدهٔ فشرده تغییر یافته و حرکت اطلاعات از هر چهارگوشهٔ جهان به هر نقطه در همان زمان لحظهای گردیدهاست.
در کهکشان گوتنبرگ (بخش ساختن انسان تایپوگرافی شده) مارشال مک لوهان اینترنت را؛ (سی سال قبل از تجاری شدنش)، به عنوان «گسترش خودآگاهی» پیشبینی کرد:
رسانه بعدی، هر چه که باشد، میتواند گسترش خودآگاهی باشد، تلویزیون به عنوان محتوای آن، نه به عنوان محیط آن، را هم شامل خواهد شد و تلویزیون را به «یک هنر» تبدیل خواهد کرد.
در اینترنت، فاصلهٔ فیزیکی، حتی کمتر از فعالیتهای ارتباطی افراد در زمان واقعیاست و بنابراین، گروههای اجتماعی به وضوح با گشودگی وب و سادگی ویژهای که مردم میتوانند به جستجو بپردازند پیوسته گسترش مییابند و این که مردم میتوانند جوامع آنلاین را به آسانی و سادگی ویژهای جستجو کنند و با دیگران ارتباط برقرار سازند؛ کسانی که منافع و نگرانیهای مشابه دارند، بنابراین، این تکنولوژی، ایدهٔ یک جامعهٔ جهانی همگام را یکپارچه میکند.
🔹 مردم از رایانه استفاده میکردند تا بتوانند خود را در جامعهای که از لحاظ جسمی از آنها جدا ولی از جهت ذهنی با آنها متصل بود بگنجانند. یک «مرور کلی معناشناسی» استدلال میکند که محیطزیست رسانهها و رسانههای جدید فرصت برای کسانی را که میتوانند متون رسانهای را ایجاد و مشاهده کنند، نامحدود ساختهاست.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
🚨 تماسهای صوتی و تصویری به ایکس اضافه میشود
🔹طبق گزارش چندین کاربر ایکس، این شبکه اجتماعی ظاهرا پیغام جدیدی مبنی بر اضافه شدن قابلیت تماس صوتی و تصویری را به آنها نشان داده است.
🔹 علاوه بر این گزینهای با عنوان «فعالسازی تماس صوتی و تصویری» به منوی تنظیمات این کاربران اضافه شده است که شامل گزینههایی برای محدودسازی تماسهای دریافتی میشود.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶
↩️ شامل آیات ۱۷۰ تا ۱۷۶ سوره مبارکه بقره
🔻 امام علی (علیه السلام) میفرمایند:
«اَلا لا خَیرَ فی قِراءَةٍ لَیسَ فیها تَدَبُّرٌ»؛
آگاه باشید در قرآن خواندنی که تدبر در آن نباشد، خیری نیست.
📚 (اصول کافی، ۱/۳۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
سواد رسانه 14020414.mp3
1.85M
⏯ این قسمت: فومو (ترس از دست دادن اتفاقهای خوب)
🎧 بخشی از میز #فضای_مجازی برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای #یوسف_زاده
🗓 چهارشنبه ١۴ تیر ماه ١۴٠٢
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
هوش مصنوعی 14020328.mp3
5.23M
🧠 #هوش_مصنوعی
⏯ بخش طنز در برنامه مهربان باشیم راديو معارف
🗓 یکشنبه ٢٨ خرداد ماه سال ١۴٠٢
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
🚨 سواد رسانهای (Media Literacy)
🔻 سواد رسانهای یک نوع درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن میتوان انواع رسانهها و انواع تولیدات آنها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
مهارتهای سواد رسانه ای به نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و همه افراد جامعه کمک میکند تا بتوانند یک مخاطب فعال، خلاق، گزینشگر و هوشمند باشند نه صرفاً یک مصرف کننده ساده و خام برای پیامهای رسانهای.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
🚨 باسواد و بیسواد رسانهای:
🔻 موضوع سواد رسانه ای می تواند به مهارتهای یک ملوان تازهکار و یا یک ملوان ماهر شبیه باشد. ملوان تازهکار هم به دل دریا میزند ولی ممکن است هرگز رنگ ساحل را نبیند.
🔰 سواد رسانهای و رژیم غذایی:
سواد رسانهای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۷
↩️ شامل آیات ۱۷۷ تا ۱۸۱ سوره مبارکه بقره
🔻 پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله و سلم) میفرمایند:
«قارِئُ القُرآنِ وَ المُستَمِعُ فِی الأَجرِ سَواءٌ»؛
قاری قرآن و گوشکننده آن در پاداش مساوی هستند.
📚 (مستدرک الوسائل، ۴/ ۲۶۱)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
سواد رسانه 14020424.mp3
1.82M
⏯ این قسمت: انتقال گزینشی مطالب
🎧 بخشی از میز #فضای_مجازی برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای #یوسف_زاده
🗓 شنبه ٢۴ تیر ماه ١۴٠٢
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
هوش مصنوعی 14020331.mp3
5.26M
🧠 #هوش_مصنوعی
⏯ بخش طنز در برنامه مهربان باشیم راديو معارف 😁
🗓 چهارشنبه ٣١ خرداد ماه سال ١۴٠٢
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه
🔗 @media313
🚨 تأثیر بازیهای آنلاین و مرگبار در خودکشی کودکان و نوجوانان
🔹سال گذشته دوهزار و ۳۱ نوجوان زیر ۱۸ سال در اروپا اقدام به خودکشی کردند. آمار تکاندهندهای که نشان میداد #خودکشی_کودکان در دو سال اخیر، ۱۰ برابر بیشتر از گذشته است. تحقیقات به بازیهای مرگباری رسید که ۸ سال پیش با چالش «نهنگ آبی» شروع شد. سؤال اینجاست چرا بازیکنان در میانه #بازی، این چالش پرخطر و آسیبزا را ترک نمیکنند؟
🔹رواج بازی های مرگبار در اروپا که دختران و پسران در سنین ۱۲ تا ۱۶ ساله در چنگال خود گرفته، حکایت از این دارد که «خودکشی» به یکی از معضلات نوجوانان در جامعه پستمدرن بدل شده است. جامعهای که همزمان در دل دو جهان «واقعی» و «مجازی» ساخته شده بود که دیگر مرز روشنی بینشان وجود ندارد.
🔹در چنین شرایطی اقدام به #خودکشی بیشتر از آنکه میل به مردن باشد، ناشی از ترس از زندگی است؛ راهی برای خروج از واقعیتهای غیرقابل کنترل جهان.
🔺 سه بازی «#نهنگ_آبی»، «#جغد_قرمز» و «#مومو» از سری بازیهای مرگبار، مخرب و ویرانگر محسوب میشوند.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه | #بازی_های_آنلاین
🔗 @media313