eitaa logo
مرکز اطلاعات و سواد رسانه‌ای
242 دنبال‌کننده
340 عکس
626 ویدیو
95 فایل
ارائه مطالب و مباحث مربوط به سواد رسانه‌ای و آموزشی #️⃣ #سواد_رسانه 🇮🇷 آدرس سایت رسمی: 🌐 🔗 www.ziaossalehin.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۵ ↩️ شامل آیات ۱۶۴ تا ۱۶۹ سوره مبارکه بقره 🔻 پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله و سلّم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج ۲، ص ۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
سوادرسانه14020412.mp3
1.92M
⏯ این قسمت: ‼️ 🎧 بخشی از میز برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای 🗓 دوشنبه ١٢ تیر ماه ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
هوش مصنوعی 14020401.mp3
2.69M
🧠 ⏯ بخش طنز در برنامه مهربان باشیم راديو معارف 😁 🗓 پنجشنبه ١ تیر ماه سال ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
🚨 از امکانات و ابزارهای گوگل چه میدانید؟ 2️⃣ شیروخط Google flip a coin شیر یا خط نوعی بازی دونفری است با سکه و آن چنان است که یکی از دو نفر سکه‌ای در دست گیرد و از طرف بپرسد «شیر یا خط؟» طرف بگوید شیر یا بگوید خط و او سکه را به زمین زند یا به هوا پرتاب کند تا بر زمین افتد؛ اگر آن سوی از سکه که مخاطب گفته‌است، بر روی زمین آمد برده وگرنه باخته‌است. ✅ اگه سکه ندارید با گوگل میتونید شیر یا خط بندازید. امکان تقلب هم نداره! در گوگل تایپ کنید: flip a coin 🏷 | | 🔗 @media313
🚨 دنیای رسانه‌ای شده - 2 در چنین وضعیتی اگر فلسفه وجودی، کارکردها، تهدیدات، تأثیرات و نحوۀ استفاده از آن‌ها را ندانیم، چطور می‌توانیم در چنین دنیایی زندگی مؤفقی داشته باشیم؟ چطور می‌توانیم درست را از نادرست تشخیص بدهیم و تصمیمات معقولی بگیریم؟ آنچه به عنوان سواد رسانه‌ای مطرح شده، راه‌کاری است برای پاسخ‌دهی به همین نیاز. 🏷 | | 🔗 @media313
🚨 دهکدۀ جهانی (Global Village) 🔻 مارشال مک لوهان یک از نظریه‌پردازان مشهور دنیای ارتباطات است که خیلی از اصطلاحات عمومی ارتباطی را ابداع کرده است. 🔸 اصطلاح دهکدۀ جهانی متعلق به اوست. مک لوهان معتقد بود که ابزارهای ارتباطی جدید قادر هستند دنیا را به اندازۀ یک دهکده، کوچک کنند، دهکده‌ای که همه در آن به‌راحتی به یکدیگر دسترسی دارند و از حال و احوال هم باخبرند و می‌توانند بر افعال و رفتار یکدیگر اثر بگذارند. اصطلاح «دهکدهٔ جهانی» مارشال مک لوهان کانادایی، در کتاب‌های: کهکشان گوتنبرگ: انسان رسانه‌ای؛ آنگاه که دگرگونی سرنوشت ساز بشر شود (۱۹۶۲) و درک رسانه‌ها (۱۹۶۴) از او متداول گشت. در این کتاب‌ها مک لوهان توضیح داده که چگونه جهان توسط فناوری الکتریکی به صورت یک دهکدهٔ فشرده تغییر یافته و حرکت اطلاعات از هر چهارگوشهٔ جهان به هر نقطه در همان زمان لحظه‌ای گردیده‌است. در کهکشان گوتنبرگ (بخش ساختن انسان تایپوگرافی شده) مارشال مک لوهان اینترنت را؛ (سی سال قبل از تجاری شدنش)، به عنوان «گسترش خودآگاهی» پیش‌بینی کرد: رسانه بعدی، هر چه که باشد، می‌تواند گسترش خودآگاهی باشد، تلویزیون به عنوان محتوای آن، نه به عنوان محیط آن، را هم شامل خواهد شد و تلویزیون را به «یک هنر» تبدیل خواهد کرد. در اینترنت، فاصلهٔ فیزیکی، حتی کم‌تر از فعالیت‌های ارتباطی افراد در زمان واقعی‌است و بنابراین، گروه‌های اجتماعی به وضوح با گشودگی وب و سادگی ویژه‌ای که مردم می‌توانند به جستجو بپردازند پیوسته گسترش می‌یابند و این که مردم می‌توانند جوامع آنلاین را به آسانی و سادگی ویژه‌ای جستجو کنند و با دیگران ارتباط برقرار سازند؛ کسانی که منافع و نگرانی‌های مشابه دارند، بنابراین، این تکنولوژی، ایدهٔ یک جامعهٔ جهانی هم‌گام را یک‌پارچه می‌کند. 🔹 مردم از رایانه استفاده می‌کردند تا بتوانند خود را در جامعه‌ای که از لحاظ جسمی از آن‌ها جدا ولی از جهت ذهنی با آن‌ها متصل بود بگنجانند. یک «مرور کلی معناشناسی» استدلال می‌کند که محیط‌زیست رسانه‌ها و رسانه‌های جدید فرصت برای کسانی را که می‌توانند متون رسانه‌ای را ایجاد و مشاهده کنند، نامحدود ساخته‌است. 🏷 | 🔗 @media313
🚨 تماس‌های صوتی و تصویری به ایکس اضافه می‌شود 🔹طبق گزارش چندین کاربر ایکس، این شبکه اجتماعی ظاهرا پیغام جدیدی مبنی بر اضافه شدن قابلیت تماس صوتی و تصویری را به آن‌ها نشان داده است. 🔹 علاوه بر این گزینه‌ای با عنوان «فعالسازی تماس صوتی و تصویری» به منوی تنظیمات این کاربران اضافه شده است که شامل گزینه‌هایی برای محدودسازی تماس‌های دریافتی می‌شود. 🏷 | 🔗 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶ ↩️ شامل آیات ۱۷۰ تا ۱۷۶ سوره مبارکه بقره 🔻 امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «اَلا لا خَیرَ فی قِراءَةٍ لَیسَ فیها تَدَبُّرٌ»؛ آگاه باشید در قرآن خواندنی که تدبر در آن نباشد، خیری نیست. 📚 (اصول کافی، ۱/۳۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
سواد رسانه 14020414.mp3
1.85M
⏯ این قسمت: فومو (ترس از دست دادن اتفاق‌های خوب) 🎧 بخشی از میز برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای 🗓 چهارشنبه ١۴ تیر ماه ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
هوش مصنوعی 14020328.mp3
5.23M
🧠 ⏯ بخش طنز در برنامه مهربان باشیم راديو معارف 🗓 یکشنبه ٢٨ خرداد ماه سال ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
🚨 سواد رسانه‌ای (Media Literacy) 🔻 سواد رسانه‌ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. مهارت‌های سواد رسانه ای به نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و همه افراد جامعه کمک می‌کند تا بتوانند یک مخاطب فعال، خلاق، گزینشگر و هوشمند باشند نه صرفاً یک مصرف کننده ساده و خام برای پیام‌های رسانه‌ای. 🏷 | 🔗 @media313
🚨 باسواد و بی‌سواد رسانه‌ای: 🔻 موضوع سواد رسانه ای می تواند به مهارت‌های یک ملوان تازه‌کار و یا یک ملوان ماهر شبیه باشد. ملوان تازه‌کار هم به دل دریا می‌زند ولی ممکن است هرگز رنگ ساحل را نبیند. 🔰 سواد رسانه‌ای و رژیم غذایی: سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد. 🏷 | 🔗 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۷ ↩️ شامل آیات ۱۷۷ تا ۱۸۱ سوره مبارکه بقره 🔻 پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله و سلم) می‌فرمایند: «قارِئُ القُرآنِ وَ المُستَمِعُ فِی الأَجرِ سَواءٌ»؛ قاری قرآن و گوش‌کننده آن در پاداش مساوی هستند. 📚 (مستدرک الوسائل، ۴/ ۲۶۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
سواد رسانه 14020424.mp3
1.82M
⏯ این قسمت: انتقال گزینشی مطالب 🎧 بخشی از میز برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای 🗓 شنبه ٢۴ تیر ماه ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
هوش مصنوعی 14020331.mp3
5.26M
🧠 ⏯ بخش طنز در برنامه مهربان باشیم راديو معارف 😁 🗓 چهارشنبه ٣١ خرداد ماه سال ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
🚨 تأثیر بازی‌های آنلاین و مرگبار در خودکشی کودکان و نوجوانان 🔹سال گذشته دوهزار و ۳۱ نوجوان زیر ۱۸ سال در اروپا اقدام به خودکشی کردند. آمار تکان‌دهنده‌ای که نشان می‌داد در دو سال اخیر، ۱۰ برابر بیشتر از گذشته است. تحقیقات به بازی‌های مرگباری رسید که ۸ سال پیش با چالش «نهنگ آبی» شروع شد. سؤال اینجاست چرا بازیکنان در میانه ، این چالش پرخطر و آسیب‌زا را ترک نمی‌کنند؟ 🔹رواج بازی های مرگبار در اروپا که دختران و پسران در سنین ۱۲ تا ۱۶ ساله در چنگال خود گرفته، حکایت از این دارد که «خودکشی» به یکی از معضلات نوجوانان در جامعه پست‌مدرن بدل شده است. جامعه‌ای که هم‌زمان در دل دو جهان «واقعی» و «مجازی» ساخته شده بود که دیگر مرز روشنی بین‌شان وجود ندارد. 🔹در چنین شرایطی اقدام به بیشتر از آنکه میل به مردن باشد، ناشی از ترس از زندگی است؛ راهی برای خروج از واقعیت‌های غیرقابل کنترل جهان. 🔺 سه بازی «»، «» و «» از سری بازی‌های مرگبار، مخرب و ویرانگر محسوب میشوند. 🏷 | | 🔗 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۸ ↩️ شامل آیات ۱۸۲ تا ۱۸۶ سوره مبارکه بقره 🔻 پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله و سلم) می‌فرمایند: «مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛ هرکه علم اولین و آخرین را می‌خواهد، باید آن را در قرآن بجوید. 📚 (کنزالعمال، ج ۱، ص ۵۴۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
جنایت آپارتاید چیست؟ ⁉️ در تعاریف بین‌المللی عناصر آپارتاید چیست؟ 🏷 ✌️   🏊 🏷 | 🔗 @media313
سواد رسانه 14020426.mp3
1.99M
⏯ این قسمت: دسترسی آسان به اطلاعات 🎧 بخشی از میز برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای 🗓 دوشنبه ٢۶ تیر ماه ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313