هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۰
↩️ شامل آیات ۹۵ تا ۱۰۱ سوره مبارکه #انعام
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛
خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمیکند.
📚(امالی طوسی ۱/۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انعام
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
📸 .: داده نمای خطرهای اعتیاد به شبکه های اجتماعی :.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313
خطرهای اعتیاد به شبکه های اجتماعی.jpg
3.26M
دریافت تصویر فوق با کیفیت بالا
📸 .: نقش رسانه ها در نفوذ دشمن :.
🔻 «امروز مهمترین ابزار جنگ بین قدرتها در دنیا رسانه است و امروز حتی قدرتهای بزرگ هم با رسانهها دارند كار میكنند. امروز تأثیر رسانهها و تلویزیونها و هنرها و این شبكههای عظیم اطلاعرسانیِ اینترنتی و... از سلاح و از موشك و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یك چنین دنیایی است. روزبهروز هم دارند این میدان را گسترش میدهند.»
📚 (بیانات رهبر معظم انقلاب
پس از بازدید از سازمان صدا و سیما - ۲۸/۰۲/۱۳۸۳)
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۱
↩️ شامل آیات ۱۰۲ تا ۱۱۰ سوره مبارکه #انعام
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«لَمّا قِيلَ لَهُ : اُمَّتُكَ سَتُفتَتَنُ ، فَسُئلَ : ما المَخرَجُ مِن ذلكَ ؟ ـ : كتابُ اللّه العَزيزُ ، الذي لا يَأتيهِ الباطِلُ مِن بَينِ يَدَيهِ و لا مِن خَلفِهِ ، تَنزيلٌ مِن حَكيمٍ حَميدٍ ، مَنِ ابتَغَى العِلمَ في غَيرِهِ أضَلَّهُ اللّه »؛
وقتى به ايشان گفته شد: بزودى امّت تو گرفتار فتنه خواهد شد، [در جواب اين پريش كه :] راه خلاص از آن چيست؟ ـ فرمود : كتاب گرامى خدا، همان كه باطل نه از پيش و نه از پس بدو راه نيابد، فرود آمده [و ]از سوى حكيمى ستوده است. هر كه علم را در جز قرآن بجويد، خداوند گمراهش كند.
📚(تفسير العيّاشيّ : 1/6/11 ، اُنظر تمام الحديث)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انعام
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🔻 "سواد رسانه ای در سطح جهان بحث تازه ای نیست. این بحث برای اولین بار در دهه 1960 در اروپا مورد توجه قرار گرفت. به همان اندازه که این مفهوم در بین جوامع غربی آشنا و مأنوس است، در ایران مفهومی جدید و دست نخورده به حساب می آید و به جز چند مقاله محدود و چند کتاب معدود در این زمینه که تاریخ آنها به دهه هشتاد شمسی می رسد، اثر تألیفی دیگری را نمی توان یافت. در عصر اطلاعات مفهوم سواد، بسیار فراتر از خواندن و نوشتن شده و اگر کسی نحوه دسترسی سریع و استفاده صحیح از تمامی انواع رسانه ها را نداشته باشد بی سواد تلقی می شود. "
🔸 همانطور که سواد خواندن و نوشتن به ما کمک می کند تا بتوانیم انواع جملات ساده و پیچیده را بفهمیم و معناهای متفاوتی از آن ها برداشت کنیم، سواد رسانه ای هم مهارتی است که با یادگیری آن می توانیم انواع رسانه ها و تولیدات رسانه ای را درک، تفسیر و تحلیل کنیم. هر رسانه مجموعه ای از نشانه های خاص خود را دارد که شناخت این نشانه ها در با سواد شدن ما نقش مهمی را ایفا می کند.
🔸 بنابر تشبیه رایج،
رسانه (فضای مجازی) نظیر چاقوست
که هم فوایدی را به همراه دارد
و هم ممکن است آسیب هایی را
برای مصرف کنندگان بر جای بگذارد.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313
🚨 رویکردها به رسانه:
🔰 برای مواجهه فعال و خلاق در عصر ارتباطات،
تنها سه راه کار پیش رو داریم:
"خوش بین باشیم، یا بدبین، و یا واقع بین باشیم."
🔰در نگاه اول، که ما آن را "رویکرد خوش بینانه" می نامیم، فرد برداشتی جز فرصت و مزیت از رسانه ندارد و استفاده ای بی محدودیت از آن می کند. فرد در چنین شرایطی کاملاً وضعیتی منفعل دارد و رسانه او را شکل می دهد.
🔰نقطه مقابل این نگاه را "رویکرد بدبین" می دانیم که در آن تصور فرد از رسانه تهدید محور است و با سیاست هراسان سازی دیگران را نیز از استفاده از رسانه منع می کنند.
🔰راه کار سوم و منظور اصلی سواد رسانه ای را در "رویکر واقع بین" می دانیم که فرد با آگاهی نسبت به مزایا و تهدیدات رسانه، با سیاست برنامه ریزانه به استفاده محدود و مشروط از رسانه روی می آورد.
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی
👇
🆔 @media313