⭕️تصمیم شجاعانه اینستاگرام
🔸 تکنولوژی هم رفتار ما را تغییر میدهد و هم خودش از تغییر رفتار ما تغییر میکند. از همین بابت است که برخی آن را ویژگی «تو در تویی» فناوری میدانند. اینستاگرام هم منجر به تغییراتی جدی در شیوه زیستن و تعامل ما شده است و هم خودش نمیتواند از تغییر رفتار کاربرانش در امان باشد.
🔸 اینستاگرام با شاخههایش امروز تبدیل به یکی از رسانههای واقعی جهان ما شده است. این شبکه اجتماعی بهواسطه بهرهمندیاش از ترکیب متن و تصویر توانست تغییری جدی از پستگذاریهای متنمحور به سمت پستگذاریهای تصویرمحور باشد. اینستاگرام جهان نوشتاری را به سمت جهان تصویری از زندگی و افکار ما هدایت کرد.
🔸 آی جی تی وی (IGTV) یک گزینه فناوری جدید بود. گزینهای که امکان به اشتراکگذاری فیلمهای طولانی را امکانپذیر کرده است. این تغییر در اینستاگرام درست مانند آن است که روزی توئیتر اعلام کند که از فردا کاربرانش میتوانند یک کتاب را نیز به اشتراک بگذارند! در حقیقت ویژگی کلیدی توئیتر همین تعداد کم کاراکترش بود
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برداشتهای جالب و شنیدنی "مسعود فراستی" از شرکت در حماسه اربعین:
حرکت این جمعیت باورنکردنی، حاصل جذب شدن به نماد مبارزه با ظلم و یک مرگ بر آمریکای عملی بود...
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️وقتی رسانه ها به جنگ دعوت می کنند
💢روزنامه ینی شفق ترکیه از تند ترین روزنامه های ترکیه در خصوص بازی دیروز تراکتور استقلال نوشت 120 هزار نفر فریاد زدند جان و خونمان فدای تو ترکیه وطن مادریمان
تحریک گسل های قومیتی ترفندی برای تجزیه ی کشور توسط رسانه هاست
حمله ی ترکیه ی به کردها و حمایت از شعار های تجزیه طلبانه همان فضای سازی رسانه ای برای آشوب در کشور است
👤 مارشال مک لوهان:
جنگ هایی که در آینده رخ خواهند داد به وسیله تسلیحات جنگی و در میدان های نبرد نخواهند بود بلکه این جنگ ها به دلیل تصوراتی رخ خواهند داد که رسانه های جمعی به مردم القا می کنند
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️القا و تغییر نگاه
💢رسانه ها می توانند حتی هویت و نگاه افراد به خود را تغییر دهند
#خنده_فیکیشن
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️رسانه های امریکایی با هشتگ Staged به مقایسه دو تصویر از اتاق وضعیت در عملیات های بن لادن و البغدادی پرداخته اند.
آنها عکس اوباما را تصویر واقعی و تصویر ترامپ را یک عکس خبری و صحنه سازی می دانند.
📸 عكس ترامپ از رصد عمليات عليه البغدادى جعلى است
پيت سوزا عكاس كاخ سفيد در دوران اوباما نوشت عكسى كه از ترامپ و همراهانش منتشر شده، مربوط به چند ساعت پس از عمليات است. / عصر هوشمندی
#عملیات_روانی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
May 11
⭕️نگاهی به یک نقطه ضعف بزرگ رسانهای
💢با نگاهی به اخبار، تصاویر و فیلمهای ارسالی از ناآرامیها در لبنان و عراق، کشورهایی که به لحاظ موقعیت و تحولات برای جمهوری اسلامی ایران بسیار دارای اهمیت هستند، درخواهیم یافت اکثر آنها دریافت شده از رسانههای خارجی چه عراقی و لبنانی و چه سایر کشورها هستند. این در حالی است که رسانههای کشور در سالهای نه چندان دور نسبت به اعزام عکاس و خبرنگار به محل رویدادها اقدام میکردند و مخاطب ایرانی رخداد را با روایت رسانهای ایران دریافت میکرد.
💢روزگاری شعار ما «ایران به روایت ایران» بود و در گام بعد بنا بود «جهان به روایت ایران» را داشته باشیم. بنا بود مخاطبان جهان را در دریچه لنز و قلم خبرنگاران ایرانی ببینند و بخوانند. اما امروز بغل گوشمان اتفاقاتی درحال وقوع است که روایت ایران در انعکاس رسانهای آن نقشی ندارد. ما این اتفاقات را با روایتی غیرایرانی دریافت میکنیم و این یعنی نقطه ضعفی بزرگ برای دستگاه رسانهای یک کشور.
💢وقتی جنگ افغانستان رخ داد بر سر اینکه چه کسانی برای تهیه عکس و خبر اعزام شوند و کدام رسانه اخبار و تصاویر اختصاصی دارد، مسابقه بود ولی امروز ما ناچار به خوانش اخبار ترجمه شده و تحلیلهای متکی بر همین اخبار هستیم. در بخش عکس رسانههای کشور هم اثری از تصاویر اتفاقات این کشورها نیست.
💢و در پایان اینکه اگر بسیاری از رسانههای دنیا برای اکثر اتفاقاتی از این دست خبرنگار و تصویربردار اعزام میکنند تلاشی است برای غالب کردن روایتشان و اینکه ما از این مهم غافلیم یعنی باید تن دهیم به دست به دست شدن محتواهایی که ممکن است به شکاف بین ملت ایران و عراق دامن زند؛ همان چیزی که در پس پرده اتفاقات این کشور وجود دارد.
💢به امید روزی که جهان به روایت ایران محقق شود و رسانه به معنای دقیق کلمه رسانه باشد.
👤معصومه نصیری
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
#مسمومیت_اطلاعاتی
تقریباً تمام اطلاعاتی که ما روزانه دریافت میکنیم، اطلاعات دسته چندمی است که بارها از فیلتر اندیشهها و قضاوتهای دیگر رد شده و از آن تأثیر پذیرفته است و اولین درس از سواد رسانهای در چنین شرایطی این است که بدانیم آنچه در رسانه میبینیم، لزوماً واقعیت نیست و میتواند ضد واقعیت نیز باشد.
نیوتن مینو، پژوهشگر معروف میگوید در سال 1981 نگران بودم که فرزندانم نخواهند توانست از تلویزیون منفعتی ببرند. 30 سال بعد نگرانیم از این بابت بود آیا نوههایم از صدمات تلویزیون در امان خواهند بود؟
مالکوم ایکس میگوید: اگر مراقب نباشید روزنامهها با شما کاری خواهند کرد تا از کسانی که به آنها ظلم میشود متنفر باشید و به کسانی که به آنها ظلم میکنند عشق بورزید. این دو جمله شاید بتوانند بهترین توصیف از عواقب آلودگی اطلاعاتی باشند.
🗣🗣حواسمان به هجوم اطلاعاتی که روزانه دریافت می کنیم، باشد.
#سواد_رسانه_ای
#رژیم_اطلاعاتی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️پاسخ به سه سوال
⁉️آیا همانچیزی که میگوییم، شنیده میشود؟!
⁉️چطور افراد مختلف از یک پیام درکهای متفاوتی دارند؟
⁉️در این شرایط چگونه پیام رسانهای تاثیرگذار تولید کنیم؟
✍️در علم ارتباطات می گویند پیام آنچیزی نیست که ارسال می شود، آنچیزی است که دریافت می شود و ارسال کنندگان پیام باید به این نکته توجه کنند که چگونگی دریافت یک پیام، بسیار متاثر از فرامتن و تجربه زیستههای افرادی است که برای آنها پیام تولید و ارسال میکنیم.
🔻دیوید برلو به عنوان یکی از اندیشمندان حوزه ارتباطات در مدل فراگرد ارتباطات انسانی، مفهوم "قصد" ارتباطی، برای برقرار شدن ارتباط مؤثر و آشکار را دارای نقش مهمی میداند و معتقد است که «قصد و هدف تمامی رفتارهای ارتباطی آن است که پاسخی خاص از جانب فرد یا گروهی خاص را برانگیزد و ارتباط، هنگامی مؤثر خواهد بود، که گیرنده با تلاش کمتری پاسخ مطلوب را ارائه دهد.
🔻او میگوید که معنیها در پیامها و چیزهای قابل کشف نیستند. در واقع کلمات در نهایت هیچ معنایی نمیدهند؛ بلکه معنیها فقط در آدمها هستند، که مسبّب پاسخها میشوند. آنها چیزهایی شخصی و درون ارگانیسم انسانند. معناها آموخته میشوند؛ آنها داراییهای ما محسوب میشوند؛ ما معنیها را یاد میگیریم، بر آن میافزاییم، آنها را نابود میکنیم؛ اما قادر به یافتنشان نیستیم. آنها در ما هستند نه در پیام. معنی در درون انسانهاست نه در کلمات.
🔻برلو همچنین سیستمهای اجتماعی– فرهنگی بهطور نسبی عوامل تعیینکننده موارد زیر هستند: انتخاب کلماتی که افراد بهکار میبرند، هدفهایی که برای ارتباط دارند، معنیهایی که برای یک کلمه در نظر میگیرند، گیرندگانی که انتخاب میکنند و کانالهایی که برای انواع پیامها برمیگزینند همه به سیستمهای اجتماعی- فرهنگی وابستهاند.»
🔻با این وصف پیامهای رسانهای که قابلیت رمزگشایی و فهم دقیقتری از سوی مخاطبان دارند و مبتنی بر بافت معنایی درون افراد بیشتری هستند، بهتر میتوانند مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و با خود همراه کنند. تمام قصد و هدف تولید پیامها و به عبارت دقیقتر رفتارهای ارتباطی آن است که پاسخی خاص از جانب فرد یا گروهی خاص برانگیخته شود پس یک پیام زمانی مؤثر خواهد بود که گیرنده با تلاش کمتری به آن پاسخ دهد.
🔻اساسا تفاوت جدی رسانهها و یکی از دلایل توفیق یا عدم موفقیتشان چگونگی بهکارگیری کلمات و قالبهای رسانهای است و آنهایی موفقترند که پیامهایشان نزدیکی بیشتری به معنی ذهنی اکثریت مخاطبان داشته باشد. این معانی نیز تحت تاثیر تجربهزیستهها، فرامتنها، نظام و ساختار فرهنگی و اجتماعی جوامع و... قرار دارند.
🔻رسانهای موفق خواهد بود که بتواند پیامهایش را در قالب کلمات دارای معانی مشترک دقیقتری به مخاطبان عرضه کنند(رمزگذاری) و مخاطب نیز با کمترین اتلاف وقت، رمزگشایی کرده و پیام را بپذیرد
👤معصومه نصیری
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به تبلیغاتی که سلبریتی ها انجام میدهند با تحقیق رفتار کنید
گاهی این تبلیغات به قیمت جان افراد تماممی شوند
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
هشدار!!
پیامی با مضمون زیر توسط برخی افراد با نام پلیس فتا به تعدادی از کاربران در تلگرام ارسال می شود و آنها را تهدید می کنند تا آیدی تلگرام خود را تغییر دهند و حساب کاربری خود را حذف کنند.
این پیام ها از طرف پلیس فتا نیست و برای تصاحب آیدی کاربر فرستاده می شود.
#امنیت_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️برخی تکنیک های عملیات روانی در پیام های رسانه ای
🔺درباره نوع و ميزان اثر رسانه ها بر مخاطب نظرات مختلفی وجود دارد. با چند روش متداول برای تاثیرگذاری آشنا شوید:
💢کاشت: مخاطبان در دريافت پيامهاي رسانه ها به خصوص تلويزيون، مانند زمين مستعدي هستند که مي توان هرچه را خواست در آنها کاشت و پرورش داد. بنابراين، معنا توسط رسانه ها توليد مي شود و مخاطبان با پذيرش چنين معناهايي به همديگر نزديک تر مي شوند. نظریه پردازان میگویند تلويزيون آثار درازمدتي دارد؛ آثار تدريجي و غيرمستقيم اما متراکم و با اهميت.
💢برجسته سازي يا تعيين دستور کار: چيزي که برجسته شود اهميت پيدا مي کند. رسانهها با اهميت دادن و برجسته کردن برخي اخبار و موضوعات، آنها را در دستور کار جامعه قرار مي دهند و با وزن دادن به آنها، نيروهاي جامعه را به آن مشغول مي کنند. برجسته سازي از شناخته شده ترين تاکتيک هاي جنگ نرم محسوب مي شود.
این روش از کارکردهاي اصلي رسانه ها در انحراف افکار عمومي به سمت دلخواه است. به عبارت سادهتر رسانهها از اين طريق به مردم ديکته مي کنند که به چه موضوعاتي و چگونه بينديشند.
1رسانه ها واقعيت را منعکس نمي کنند، بلکه واقعيت را دستکاري کرده و به آن شکل تازه اي مي دهند.
2. تمرکز رسانه ها بر تعداد خاصي از مسائل و موضوعات باعث مي شود تا آن مسائل و موضوعات، نزد مخاطبان مهم جلوه کنند و در اولويت قرار گيرند.
💢الگوبرداري: در این روش رسانه هاي جمعي بهخصوص تلويزيون و سينما، مردم را طبق الگوهاي مختلف رفتاري به عمل وامي دارند. اين تصاوير مي توانند به عنوان «الگوهاي رفتار» عمل کنند و قابل تقليد باشند، و مردمي که بيننده کنش تصوير شده هستند، ممکن است از آن به عنوان بخشي از مجموعه رفتاري خود استفاده کنند.
#سواد_رسانه_ای
#عملیات_روانی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️هشتگ، تلاشی برای دسته بندی محتوا
🔸 این تصویر کریس مسینا است . خالق هشتگ . او در سال 2007 میلادی برای اولین بار در یک توئیت از این نشان جدید استفاده کرد و از قضا مورد توجه قرار نگرفت. واکنش ها به اقدام او مثبت نبود.
🔸 کریس مسینا البته مالکیت فکری هشتگ را از آن خود نمیداند. او بر این عقیده است که هشتگ از دل اینترنت بیرون آمده و متعلق به همهی افرادی است که از آن استفاده میکنند.
🔸 مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد در سال 2016 واژه هشتگ Hashtag را که در میکروبلاگها و شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگرفت به مجموعه لغات خود اضافه کرد. / کانال مدیریت رسانه
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔸 تحلیل مطالبی که در شبکه های اجتماعی فراگیر میشوند بر اساس چرخه احساسی
🔸 طبق پژوهش سایت ebay بیشتر محتوایی که در شبکه های اجتماعی فراگیر (Viral) شده اند در نقاط زرد رنگ چرخه احساس رابرت پلاچیک بوده اند (شکل بالا)
🔸 شگفتی، جلب توجه، تحسین وعدم قطعیت احساس هایی بودند که مطالب فراگیر شده بیشتر آنها را تحریک میکنند.
#سواد_رسانه_ای
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ حذف لایکهای اینستاگرام از هفته آینده آغاز میشود
🔹اینستاگرام حذف لایکها را هفته آینده از کاربران آمریکایی شروع خواهد کرد تا به قول خود مبنی بر این طرح عمل کند.
🔹به گفته آدام مُسِری، رئیس اینستاگرام، این تغییر در شرف اجرا شدن است. مسری در مصاحبهای در کنفرانس Wired ۲۵ توضیح داد که هفته آینده آزمایش تغییرات حذف لایک در ایالات متحده آغاز خواهد شد و البته به صورت یکباره در کل ایالات متحده نیست، بلکه در بخشهای مختلف آزمایش میشود. به اندازه ای که برخی از افراد آن را در پروفایلهای خود داشته باشند
#اخبار
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️توئیتر ابزار دولت سعودی برای سرکوب مخالفان
💢وزارت دادگستری آمریکا چهارشنبه گذشته دو کارمند سابق توئیتر به نامهای «احمد المطیری» و «علی آل زباره» را متهم به جاسوسی برای عربستان سعودی کرد.
🔺آنها اطلاعات کاربران توئیتر به خصوص معارضان را در اختیار ریاض قرار میدادند.
🔺سهشنبه نیز پلیس آمریکا فردی به نام «احمد ابویاما» را به جرم جاسوسی برای دولت سعودی در توئیتر بازداشت کرد.
🔺به گفته «ریم الحرمی» خبرنگار قطری، جاسوسان سعودی شماره تلفن، ایمیلها و آدرس IP مخالفان را به دولت سعودی میدادند و بخشی از سیستم سرکوب محسوب میشوند.
🔺ریاض در واکنش به بازداشت این دو جاسوس مدعی شده آنها هیچ ارتباطی با مقامات سعودی ندارند.
🔺اما کاربران، تصاویری را منتشر کردهاند که نشان دهنده رابطه نزدیک یکی از جاسوسان با شاه، ولیعهد و «بدرالعساکر» مدیر دفتر بنسلمان است
💢همچنین پایگاه اینترنتی میدل ایست آی فاش کرد، شش ماه پس از آنکه توئیتر مطلع شد یک جاسوس بدستور دستیار نزدیک محمد بن سلمان به این شرکت نفوذ کرده بود، جک دورسی مدیر اجرایی این غول رسانه های اجتماعی با ولیعهد عربستان ملاقات کرده بود.
💢ولیعهد عربستان سعودی از سال ۲۰۱۷ که عملا زمام امور این پادشاهی را بدست گرفت، عملیات شدید سرکوب را ضد فعالان حقوق بشر و ناراضیان به اجرا گذاشته و بخش زیادی از آن از طریق شبکه مجازی صورت گرفته است.
#جنگ_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📲توئیت عجیب عباس عبدی درباره توقف پخش مستند صداوسیما درباره جاسوسان محیط زیستی: خوشبختانه پس از چند دقیقه جلوی پخش این برنامه گرفته شد
🎞در این مستند قرار بود درباره جاسوس های یهودی مسلک با پوشش فعالان محیط زیست به مردم اطلاعاتی داده شود که ظاهرا با فشارهای پشت پرده جلوی پخش آن گرفته شد. مگر قرار بود چه حقایقی از شبکه نفوذ دشمن به اطلاع مردم برسد؟!
اما ظاهرا آنقدر مهم بوده که توقف پخش آن باعث خوشحالی جریانات برانداز و فتنه گران شده است.
#سلبریتی_بیسواد
#توییت_گشت
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️رازهای زبان بدن که افراد موفق به کار می گیرند
🔺بدن ما زبان مخصوص به خود را دارد و کلماتی که از آن خارج می شود، همیشه خوشایند نیستند. زبان بدن شما می تواند بخش عمده ای از شخصیت شما را تشکیل دهد، تا اندازه ای که گاهی اوقات حتی به ذهن شما نیز خطور نمی کند. در این صورت باید نگاه دقیق تری به آن داشته باشید، چرا که ممکن است آینده ی شغلی شما را به خطر بیاندازد.
💢کمپانی TalentSmart آزمایشی را روی بیش از یک میلیون نفر انجام داده و در آن، عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داده است. این بررسی ها نشان می دهد که افراد با هوش احساسی بالا، عملکردی بالاتر از حد میانگین افراد سخت کوش را به اجرا می گذارند. اینگونه از افراد به خوبی از قدرت نشانه هایی که در طول مکالمه ها بر زبان جاری نمی شوند، آگاه هستند و زبان بدن خود را مطابق با آنها تنظیم می کنند.
مواردی که در ادامه می خوانید، اشتباهات رایج در به کار گیری زبان بدن هستند که افراد با هوش احساسی بالا از آنها خودداری می کنند:
۱. قوز کردن یا حالت های خمیده
🔺شل و وارفته ایستادن، نشانه ی بی احترامی است. این حالت نشان می دهد که از بودن در آن مکان و زمان، کلافه شده اید و ترجیح می دهید که در جای دیگری حضور داشته باشید.
مغز ما به گونه ای طراحی شده که قدرت را با میزان فضایی که اشغال می کنیم، برابر می کند. محکم و استوار ایستادن با شانه هایی که در عقب قرار دارد، یک حالت قدرتمند است؛ این حالت، بیشترین فضا را توسط شما اشغال می کند.
۲. نگاه کردن به ساعت
🔺اگر در حال گفتگو با فردی هستید و دائما به ساعت خود نگاه می کنید، در واقع به او بی احترامی کرده اید؛ این حالت از عدم شکیبایی و خود شیفتگی شما خبر می دهد. این حالت نشان می دهد که کارهای بهتری برای انجام دادن دارید و ترجیح می دهید که هرچه سریع تر، فرد مخاطب را ترک کنید.
۳. دور شدن یا فاصله گرفتن از دیگران
🔺فاصله گرفتن از طرف مقابل در طول مکالمه ها نشان می دهد که تعامل ندارید، ناراحت هستید، علاقه ای به این موضوع ندارید و یا حتی برای طرف مقابل هیچ ارزشی قائل نیستید.
تلاش کنید که در طول مکالمه ها، به طرف مقابل نزدیک تر شوید و زمانی که او حرف می زند، کمی سر خود را خم کنید.
۴. دست به سینه بودن
🔺دست به سینه بودن یا پاهایی که در هم گره خورده اند در واقع سدهای فیزیکی هستند که نشان می دهند به حرف های طرف مقابل، علاقه ای نداشته و یا آنها را قبول ندارید. حتی اگر در حال لبخند زدن یا برقراری تعامل هستید، طرف مقابل می تواند احساس کند که شما علاقه ای به شنیدن حرف های او ندارید.
۵. سر تکان دادن های اغراق آمیز
🔺اینگونه از سر تکان دادن ها نشانه ی اضطراب درباره ی تصدیق و تایید شدن است. زمانی که به صورت اغراق آمیزی این کار را انجام می دهید، مردم تصور می کنند که شما به ظاهر موضوعی را درک کرده و یا با آن موافق هستید.
۶. بی قراری
🔺بی قراری یا درست کردن دائمی موی سر نشان می دهد که مضطرب هستید، بیش از حد انرژی دارید و پریشان حال هستید.
۷. عدم تمایل برای برقراری تماس چشمی
🔺اگر در طول مکالمه ها، با دیگران تماس چشمی نداشته باشید، نشان می دهد که چیزی برای مخفی کردن دارید و باعث می شوید که طرف مقابل دچار شک و تردید شود. عدم برقراری تماس چشمی همچنین نشان از عدم اعتماد به نفس و علاقه به موضوع دارد.
۸. تماس چشمی بیش از حد
🔺اگر بیش از حد و با نگاه نافذ به دیگران نگاه کنید، ممکن است فردی گستاخ به نظر برسید؛ علاوه بر این باعث می شود دیگران تصور کنند که شما قصد تسلط بر آنها را دارید.
۹. گرداندن چشم ها به اطراف
🔺گرداندن سریع مردمک چشم ها به اطراف یکی از اصلی ترین نشانه های عدم احترام است. این حالت یکی از عادت های غلط به شمار می رود، با اینحال می توان روی آن تسلط پیدا کرد.
۱۰. دست دادن های ضعیف
🔺دست دادن شل و وارفته نشان از عدم اعتبار و اعتماد به نفس دارد؛ این در حالیست که دست دادن بیش از حد قوی نیز نشان می دهد که قصد تسلط بر طرف مقابل را دارید. به تناسب هر فرد، نحوه ی دست دادن خود را تنظیم کنید و حالت پایدار آن را حفظ کنید، اما همیشه از محکم بودن آن اطمینان داشته باشید.
۱۱. بیش از اندازه نزدیک شدن
🔺اگر بیش از اندازه به فردی نزدیک شوید، نشان می دهد که ارزشی برای فضای شخصی افراد قائل نمی شوید. این کار باعث می شود که دیگران از بودن در کنار شما، احساس ناخوشایندی را تجربه کنند.
📚 entrepreneur
#اقناع_سازی
#عملیات_روانی
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma