eitaa logo
آرما مدیا
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کنند؟ 💢شبکه های اجتماعی رفتار مجازی ما را زیر نظر می گیرند و آنچه فکر می کنند برای ما جالب است به ما نشان می دهند. 🔺الگوریتمهای شبکه های اجتماعی به جهت گیری و عادت های ما پی می برند ، اما آیا می توانند موجب تغییر این عادت ها و جهت گیری ها شوند؟ ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️ مدیریت بحران روابط عمومی در ۱۰ مرحله 💢یک بحران روابط عمومی یا بحران شبکه‌های اجتماعی (Public Relation or Social Media Crisis) زمانی اتفاق می‌افتد که یک داستان یا اتفاق منفی حول برند شما شکل می‌گیرد. 📍ده مرحله‌ی مدیریت و کنترل بحران فضای مجازی به ترتیب زیر است: ۱-صبر کنید و مانیتور کنید 🔺از پلتفرم‌های مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید ۲-به تیم پاسخگویی بحران اطلاع دهید. ۳-ماجرا را عمیقا بررسی کنید. ۴- مساله را تصدیق کنید و پاسخ دهید ۷۰٪ از کاربران گفتگو درباره‌ی بحران را پیشنهاد می‌دهند. ۵- قبل از پاسخ‌گویی، تاثیر آن را بر برندتان بررسی کنید. ۶-بعد از عکس‌العمل خود وضعیت را بررسی و مانیتور کنید. ۷- موضع و پیام خود را بهبود دهید. ۸-کانال پاسخ‌گویی خود را تعیین کنید. ۹-سریع‌ و به موقع پاسخ دهید تا کنترل بحران را از دست ندهید. ۱۰-عکس‌العمل‌های پاسخ خود را بررسی و نظارت کنید. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
▪️‏دانشگاه کالیفرنیا حداقل ۱۷۵۰۰۰ دلار به گوگل پول داده تا عکسها و صحنه های مربوط به اسپری زدن بر روی معترضین در سال ۲۰۱۱ در این دانشگاه رو از جست و جوگرش حذف یا مخفی کنه تا اونا منتشر نشن. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
🔻 زندگی رنگی‌رنگی بلاگرهای اینستاگرامی از کجا میاد؟ 🔹 سوئیت‌هوم/ sweethome در لغت به معنی خانه شیرین است. اما بسیاری از کاربران اینستاگرامی به عنوان پسوند نام کاربریشون از اون استفاده کردن! کاربرانی که هر روز عکسهای رنگی زیبایی از خونه و زندگی و اعضای خانواده‌شون در حالت‌های مختلف منتشر می‌کنند. 🔸 این کاربرا بیشتر روزمره‌نویسان اینستاگرامی هستند، از قصه آشنایی با همسرشون و خاطرات عاشقانشون میگن. درباره فرزندشون، بارداری و زایمانشون! 🔹 نکات خونه‌داری و خرید زیادی رو به مخاطباشون آموزش میدن. این فعالان روزمره‌نویس و بی‌سروصدای اینستاگرام خیلی هم پرطرفدارند، کاربرانی که ساده و بی سروصدا به نظر می‌رسن اما مثل یک سلبریتی سینمایی ذهن‌های زیادی رو به خودشون مشغول کردن. 🔸 در ظاهر بی‌خطرند اما باعث افسردگی‌های زیادی شدن! 🔹 اگر کامنت‌های این صفحات رو باز کنید پره از پیام‌هایی مثل«من دیشب خواب شما رو دیدم.» «صفحه شما حالمو خوب می‌کنه» «کاش منم می‌تونستم مثل شما زندگی کنم.» «شما یک زن کاملی» «من زندگی شما رو الگوم قرار دادم» ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️نگاهی به ویژگی‌های ویروس‌های خبری و راه مقابله با آن 🔸ویروس‌های خبری مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر عمل می‌کنند با این تفاوت که بستر آن‌ها می‌تواند ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و حتی روح و جسم آدمی باشد. خبرهای ویروسی یعنی خبرهایی که بزرگنمایی یا کوچک نمایی می‌کنند، خبرهای ناقص یا گزینشی هستند و اساساً بناست به شکل ویروس با سرعت و وسیع پخش شوند تا شناخت انسان را مختل کنند. 🔸معمولاً این اخبار از ابعاد مختلف شباهت‌هایی به ویروس‌ها دارند: 1️⃣معمولاً این اخبار به دلیل گسترش فناوری و وسایل ارتباط اجتماعی از سرعت انتشار بالایی برخوردارند. 2️⃣درجه تخریب این اخبار زمانی که جنگ تبلیغاتی و رسان‌هایی وجود داشته باشد، بالاست. تخریب این اخبار عمقی و چندبعدی است. 3️⃣این اخبار توانایی اثرگذاری بر روی عقاید، ارزش‌ها و باورهای ما را دارند. 4️⃣این ویروس‌ها بر روی عواطف و احساسات (یاس، ناامیدی، اعتمادبه‌نفس کاذب، ترس و..) اثر دارند. 5️⃣آگاهی کاذب ایجاد می‌کنند. آگاهی کاذب زمانی به وجود می‌آید که فرد با این اخبار مواجه شده و با توجه به محتوای این خبر به تجربه و کنش اجتماعی می‌پردازد. 6️⃣این اخبار بیشتر گریبان گیر افرادی می‌شوند که سیستم دفاعی ضعیفی دارند. 🔻راه‌های مقابله با ویروس‌های خبری: 💠اصالت یک خبر می‌تواند با اصالت منبع پیام ارتباط مستقیم داشته باشد پس منبع مهم است. 💠یکی از راه عدم بازنشر اخبار ویروسی است که باعث شکست زنجیره خبر معیوب می‌شود. 💠از صاحب‌نظران کمک بگیریم. صاحب‌نظران مانند پزشک هم توانایی پیشگیری به ابتلا و هم درمان آن را دارند. 💠ارتقای سواد رسانه‌ای راه مقابله با اخبار ویروسی است. ✍حسین کریمی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔵اینستاگرام با 5 قابلیت جدید کاربرانش را سورپرایز می‌کند 🔻اینستاگرام در حال تدارک چند قابلیت جذاب برای کاربرانش است. 🔸اگر یک سازنده محتوا در اینستاگرام هستید، ویژگی جدید امکان دسترسی راحت‌تر به Insights را به شما می‌دهد. Insights یک ابزار تحلیلی است که اطلاعات بیشتری درباره فالورها می‌دهد.احتمالا این ویژگی در صفحه پروفایل قرار می‌گیرد. 🔸اینستاگرام در حال توسعه ویژگی است که کاربران بتوانند پیام‌های دایرکت را برای دیگران فوروارد کنند. البته برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی، محدودیت درنظر گرفته می‌شود. 🔸اگر برای فردی پیام ارسال کنید، قادر به حذف آن هستید، با این حال اینستاگرام در حال توسعه ویژگی است که به شما اطلاع می‌دهد پیام ارسالی دیده شده یا خیر. 🔸اینستاگرام به دنبال ویژگی جدیدی برای لایو است که به کاربران امکان می‌دهد قبل از شروع لایو، برای آن عناوین درنظر بگیرند تا فالورها به محتوای آن پی ببرند. 🔸استوری‌های اینستاگرام در آینده به صورت صفحه‌بندی شده به نمایش گذاشته می‌شوند و کاربران به جای یک ردیف به دو ردیف استوری دسترسی خواهند داشت. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پلیس ایالتی مینه سوتا گروه خبری سی ان ان را بازداشت کرد پی نوشت: آزادی بیان به سبک آمریکایی! ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️سانسور 🔺در گذشته، سانسور از طریق مسدود کردن جریان اطلاعات به اجرا در می‌آمد. در قرن بیست‌ویکم، از طریق غوطه‌ور کردن انسان‌هاچیزی سیلاب اطلاعات بی‌اهمیت و نامربوط عملی می‌شود. 💢انسانها واقعا نمی‌دانند به چه چیزی توجه نشان دهند و اغلب وقت خود را صرف بحث و بررسی درباره‌ موضوعات فرعی می‌کنند. در زمانهای دور، قدرت داشتن به معنی دسترسی به اطلاعات بود. اکنون قدرت یعنی آگاهی بر اینکه ازچه چیز باید چشم پوشید. 💢شیوه معیار سانسور برای دهه‌ها چنین بود: گلوگاه‌های اصلیِ انتشار خبر را شناسایی و مسدود کن. حالا این شیوه بیشتر خنده‌دار است تا ترسناک. دیگر گلوگاهِ اصلی‌ای وجود ندارد، و خبرها در شبکه‌ای عظیم از ارتباطات فردیِ مجازی دست به دست می‌شود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️تاریخچه تحقیق در تأثیرات رسانه‌ ها 💢نکته قابل‌توجه این است که در بسیاری از موارد، تاریخ تحقیق در ارتباطات درواقع تاریخ تحقیق در تاثیر ارتباطات است که خود نشان‌دهنده اهمیت موضوع تاثیر در مطالعه ارتباطات است. در طول سال‌ها، مفهوم‌سازی از اثرها تا حد زیادی تغییر کرده است. در این تحول سه مرحله کم‌وبیش مجزا شناسایی شده است. 💢در مرحله آغازین، تصور می‌شد دارای اثرهای بسیار نیرومندی است. این نظر در سال‌های میانه دو جنگ جهانی برتری داشت. اصطلاحاتی مانند یا برای توصیف این مرحله آغازین مفهوم‌سازی از تاثیر ارتباط جمعی بکار می رود. 💢مرحله دوم زمانی پدیدار شد که محققان در باب این تاثیر به تردید افتادند و شواهدی برای تایید آن‌ها پیدا نکردند. بسیاری از آنان عباراتی مانند را به کار گرفتند تا جریان عمده این مرحله را که از پایان جنگ جهانی دوم تا آغاز دهه ۷۰ (میلادی) طول کشید نام‌گذاری کنند. از آن زمان تاکنون، محققان بسیاری از بازگشت به مفهوم رسانه های جمعی نیرومند جانبداری کرده اند. 💢مرحله دوم حداقل دو نکته را به برنامه‌ریزان ارتباطات می‌آموزد: هرگز انتظار تأثیرات قوی را نداشته باشید. به جز پیام، عواملی که در جهات مختلف در کشمکش هستند چنان فراوانند که نمی‌توان نتیجه را به‌روشنی پیش‌بینی کرد. 💢مرحله سوم، شاهد بازگشت به مفهوم رسانه‌های جمعی پرقدرت بوده است. محققان به چند دلیل مفهوم تاثیر محدود را حداقل به طور نسبی کنار گذاشتند. استفاده گسترده از باعث شده است که اعتقاد به تأثیر قوی دوباره پدیدار شوند. محققان مارکسیست هم اعتقاد دارند که ارتباط جمعی در مشروعیت‌بخشی به جوامع سرمایه‌داری و بوروکراتیک بسیار مؤثر است. انواع تازه‌ای از تاثیر، مثل اثر و ، پدیدار شده اند. گسترش قلمرو اثر رسانه‌ها به برنامه‌ریز گوشزد می‌کند که "اثر"، مفهوم یک بعدی ندارد و اثرها می‌توانند شکل‌های زیادی داشته باشند که برخی را آسان‌تر از سایر اشکال می‌توان ایجاد کرد. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تکنولوژی Deep fake 💢دیپ فیک Deepfake یا یادگیری عمیق جعل کردن تکنیکی برای تلفیق تصویر انسان بر اساس هوش مصنوعی است. لفیق تصاویر و فیلم های موجود با منبع مورد نظر ویدئویی به نحوی صورت میگیرد که گویی ترکیب هر دو تصویر یا هر دو فیلم یکی است و در یک صحنه رخ می دهد 💢متأسفانه، ظهور deepfakes پس از بیشتر از یک دهه اشتراک گذاری تصاویر شخصی در شبکه های آنلاین آغاز شده تا جایی که دیگر، تقریبا تصاویر تمام چهره ها روی اینترنت است؛ حتی دور ماندن از دید عموم، مانع از تلفیق Deepfake نخواهد شد ؛ امروزه این امری اجتناب ناپذیر است و هر کسی در جهان در معرض آن قرار دارد : شما در تصاویر و فیلم های دوستانتان قرار دارید ، موبایل هایتان با قفل تشخیص چهره کار می کنند ، تماس های تصویری برقرار میکنید ، ویدئو کنفرانس می گذارید و بوسیله روش های مختلف به طور ناخواسته تصویر چهره تان را در اینترنت به اشتراک می گذارید. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
26.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اقناع و تشویق به مبارزه 🔺موسیقی محبوب این روز‌های جوان‌های امریکایی در لس انجلس و بسیاری از شهرها این روزها ویدئو موسیقی "No Church In The Wild" از گوشی‌ها یا آهنگ‌اش از اتومبیل‌ها با صدای بلند پخش می‌شود. این قطعه که کاری از JAY Z و Kanye West می‌باشد در ستایش قدرت و همبستگی مردم برعلیه زور و خدایان و دیکتاتورهاست. 🔻تکنیک های اقناعی صورت گرفته در این موزیک ویدیو: 🛑غم اساطیر در ظلم به مردم 🛑شجاعت کم نظیر مردم در مبارزه 🛑مبارزه با شوالیه ها و پیروزی بر دیکتاتور ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
📌نقشه و مسیریاب نشان به‌دنبال رقابت با گوگل مپ است. 🔺نقشه و مسیریاب نشان در آستانه‌ی رسیدن به ۵میلیون نصب فعال، ویژگی‌های جدید و برنامه‌هایی درراستای رقابت با گوگل دارد. 🔺براساس اطلاعات ارائه شده، ۹۰ درصد از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در شهر تهران از مسیریاب استفاده می‌کنند که سهم نشان ۴۰ درصد است. به‌صورت کلی‌تر، ۶۰ درصد از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در سراسر کشور از مسیریاب استفاده می‌کنند و درمجموع بیشترین و فراگیرترین استفاده از مسیریاب نشان توسط این رانندگان است. 🔺نشان در زمان شیوع ویروس کرونا اقداماتی انجام داد تا به رفت‌وآمد راحت‌تر مردم کمک کند و مانع از انتشار بیشتر بیماری شود؛ ازجمله‌ی این اقدامات باید به «لایه‌ی نواحی پرتردد ویژه کرونا» اشاره کرد که برای استفاده‌ی دیگران به‌صورت Open Data دردسترس قرار گرفت و توسط شهرداری در دو شهرستان برای گندزدایی مناطق از آن بهره گرفته شد. 🔺نشان همچنین امکان ردیابی ساعت‌های شلوغ مناطق پرتردد و زیرساخت برای اپلیکیشن ماسک را فراهم کرد؛ درواقع «ماسک» با بهره‌گیری از نقشه‌های نشان توانست خدمات خود را به جامعه ارائه کند ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma