⭕️اظهارات و واکنش ها به حادثه انفجار روز های گذشته در مرکز هسته ای شهید احمدی روشن نطنز که در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای داشته است.
🔺اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی مبنی بر داشتن خسارتهای مالی قابل توجه در حادثه نطنز و اینکه مراجع امنیتی میدانند که علت حادثه چیست اما بنا به ملاحظات امنیتی فعلا بنا ندارند در این باره صحبت کنند
🔺اظهارات علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر در حال بررسی بودن سناریوهای مختلف حادثه نطنز
🔺انتشار تصاویر ماهواره ای از بقایای ساختمان مونتاژ سانتریفوژها در نطنز با اشاره به خسارت زیاد به تأسیسات و احتمال اصابت پرتابه هوایی
🔺واکنش اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به حادثه نطنز با اشاره به بهتر بودن ناگفته ماندن اقدامات این رژیم در راستای ممانعت ایران از دستیابی به تواناییهای هستهای
- اظهارات وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هر حادثهای که در ایران رخ میدهد لزوماً ارتباطی با ما ندارد
🔺اظهارات عاموس یادلین، ژنرال سابق اسرائیلی مبنی بر لزوم آماده باش تل آویو در صورت مقصر دانستن این رژیم در حادثه نطنز توسط ایران
🔺ادعای کانال تلگرامی نورنیوز در خصوص نیاز به داشتن زمان برای اتخاذ تصمیمات راهبردی به عنوان علت موکول شدن دلایل حادثه نطنز به آینده
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تکنولوژی یا تسخیر جن
💢اخیرا کلیپی تحت عنوان "اجرای کودک در مسابقه استعداد یابی به وسیله جن! " در شبکههای اجتماعی و فجازی در حال انتشار است
💢نکته ی قابل توجه در این کلیپ استفاده از تکنیک "live cromaki" است که مخاطبین افراد بازیگر در حین اجرا را نمیبینند اما فعالیت آنها ملموس است.
🔺اینکه عدهای با استفاده از شیاطین کارهای خارق العاده می کنند شکی نیست اما گاهی تشخیص مرز میان توهم و واقعیت که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی های تصویری اتفاق می افتد بسیار مشکل است
#سواد_رسانه_ای به ما کمک می کند در مسیر پیشرفت تکنولوژی در دام توهم گرفتار نشویم
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️افشای هویت جعلی ۱۹ تحلیلگر ضدایرانی در شبکههای اجتماعی
💢 تارنمای آمریکایی دیلیبیست بامداد سهشنبه (روز دوشنبه به وقت واشنگتن) در گزارشی پژوهشی، شبکهای متشکل از ۱۹ هویت جعلی در شبکههای اجتماعی را شناسایی کرد که اقدام به تولید بیش از ۹۰ مقاله در نشریههای محافظهکار آمریکا با محوریت خاورمیانه و متمرکز بر ایرانستیزی کردهاند.
💢 یکی از این هویتهای جعلی «رافائل بدانی» نام دارد که خود را مشاور ژئوپلیتیک و تحلیلگر ارشد روابط بینالملل معرفی کرده است، اما تصاویر پروفایل خود را از وبلاگ یک بنیانگذار استارتاپ در سندیگو به سرقت برده و اطلاعات تحصیلیاش در شبکههای اجتماعی جعلی است.
💢 این هویت جعلی در بسیاری از نشریهها و تارنماهای محافظهکار آمریکایی از جمله نیوزمکس، واشنگتن اگزماینز، ریل کلیر مارکتز، امریکن تینکر و نشنال اینترست مطالبی را با محوریت موضوعاتی نظیر "چگونه عراق خود را از شر ایران خلاص کند" و یا "چگونه امارات متحده عربی جزیره ثبات در منطقهای آشفته است" منتشر میکند.
💢 به نوشته دیلیبیست، بدانی حلقهای از یک شبکه با دستکم ۱۹ شخصیت جعلی است در سال گذشته بیش از ۹۰ مطلب تحلیلی در ۴۶ نشریه متفاوت منتشر کردهاند که وجه مشترک آنها ستایش امارات و تبلیغات برای اتخاذ سیاست سختگیرانه از سوی واشنگتن علیه قطر، ترکیه، ایران و گروههای مورد حمایت ایران در منطقه است.
💢 شبکه اجتماعی توییتر روز دوشنبه پس از انتشار این مطلب اینترسپت، حساب کاربر بدانی را به همراه ۱۵ حساب کاربری جعلی دیگر را تعلیق کرد.
⭕️رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، در رسانههای انقلابی و اصلاحطلب بازتاب گستردهای داشته است.
🔺پس از کشمکشهای فراوان درخصوص رد یا تایید اعتبارنامه تاجگردون، تاکید بسیاری از نمایندگان مجلس به وجود ایرادات جدی در پرونده نماینده گچساران و تایید اعتبارنامه وی توسط کمیسیون تحقیق مجلس، گزارش کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه تاجگردون به رای گذاشته شده و با 128 رای مخالف،102 رای موافق و 19 رای ممتنع، توسط نمایندگان مجلس تصویب نشده و اعتبارنامه این نماینده مجلس مورد تایید قرار نگرفت.
✍توییت مجتبی رضاخواه نماینده مجلس مبنیبر فرصت 30 دقیقهای تاجگردون برای دفاع از خود در جلسه غیرعلنی مجلس، تقدیر از زاکانی بدلیل ایستادگی در برابر فشارهای وارده برای تایید اعتبارنامه تاجگردون و ابراز نگرانی از وجود 102 نمایندهای که علیرغم اطلاع از تخلفات تاجگردون، بدلیل منافع شخصی، به گزارش کمیسیون تحقیق رای موافق داده اند، دیگر مطالب مورد اشاره در رسانههای انقلابی است.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️خط عملیات روانی جدید اسرائیل و آمریکا
🔺ادعای نیویورک تایمز مبنیبر نیاز ایران به زمان دوساله برای بازسازی تاسیسات هستهای نطنز، موردتوجه رسانههای معاند قرار گرفته است.
نیویورک تایمز طی گزارشی مدعی شده است که ایران برای بازگرداندن برنامه هستهای خود به شرایط پیش از انفجار نطنز به 2 سال و برای بازگرداندن ظرفیت تولید سانتریفیوژ به 1 سال زمان نیاز دارد.
🔻همچنین نقل قول الجزیره از گفتگوی نیویورک تایمز با یک چهره امنیتی آمریکا در خصوص استراتژی مشترک آمریکا و اسرائیل درباره ایران، در رسانه های انقلابی بازتاب داشته است.
این شبکه خبری استراتژی مشترک آمریکا و اسرائیل را حذف فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و تخریب تاسیسات هسته ای بیان کرده است.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جنگ سرد نوین با تکنولوژی بین آمریکا و چین
💢سی ان ان در یادداشتی (21 تیرماه/11جولای) به تحلیل جنگ جهانی جدید در زمین سایبری پرداخته است این درگیری که به عنوان جنگ سرد بین آمریکا و چین در این گزارش عنوان شده به اختلافات جدی و رقابت شدید این دو کشور پرداخته و اولین موضوع را تکنولوژی 5G عنوان می کند
🔺همچنین یکی از زمین های درگیری سرد را اپ TikTok که درحال حاضر جز محبوب ترین اپ ها بین جوانان و نوجوانان است معرفی نموده
در بخشی از این گزارش آمده است:
قانونگذاران آمریكا در هفتههای اخیر بارها در خصوص TikTok بحث کرده اند و در حالی که این شرکت می گوید تهدیدی برای امنیت ملی ندارد ، مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، این نگرانی ها را در این هفته ذکر کرد که وی ایده ممنوعیت برنامه را مطرح کرد.
🔻نمونه ای از این قدرت حکمرانی را سی ان ان مربوط به منع استفاده از تکنولوژی 5G برای متحدانش ذکر کرده :
واشنگتن بیش از یک سال است که متحدین خود را تحت فشار قرار می دهد تا تجهیزات ارتباطی شركت چینی را از شبکه های 5G خود دور نگه دارند. این کمپین ممکن است در اروپا نتیجه هایی را به همراه داشته باشد: مقامات انگلیس هفته گذشته اعلام کردند که تحریم های آمریکا علیه این شرکت احتمالا به زنده ماندن هواوی به عنوان ارائه دهنده شبکه 5G در آنجا آسیب می رساند ، در حالی که رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که بزرگترین شرکت مخابراتی ایتالیا این شرکت را از پیشنهاد منع کرده است
💢بخشی دیگری از این گزارش فضای مجازی و پیشرفت فنی آن را تحت عنوان دیوار برلین مجازی نام برده و رقابت و جامعه ی هدف محاطبان و دولت ها را بر اثرگذاری کلان در اقتصاد جهانی منوط به پیشرفت در حوزه سایبری دانسته است
✍️پ.ن: بنظر می رسد از مولفه های غیرقابل انکار در آینده قدرت های جهان پیشرف در حوزه ی IT و فضای مجازی است به این معنا که قرت حکمرانی فضای مجازی زمانی محقق خواهد شد که شبکه ملی اطلاعات در کشور عملیاتی شود
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_شناختی
#جنگ_سایبری
لینک مقاله
https://edition.cnn.com/2020/07/10/tech/us-china-global-tech-war-intl-hnk/index.html
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️پر تکرارترین هشتگهای اینستاگرام در سال ۹۸
💢بیشترین تعداد و تنوع هشتگها مربوط به دستهبندی «سبکزندگی» است.
برخی از این هشتگها با محوریت تجاری مثل #لاکچری، #لباس، #مانتو، #عروس، #مد، #حراج، #دکوراسیون، #برند
💢بخشی دیگر با محوریت آموزشی مثل #انگیزشی _ #روانشناسی، #آشپزی _ #غذا ، #لاغری _ #فیتنس و بخش سوم با محوریت #طبیعتگردی و #ایرانگردی، در این دسته قرار میگیرند.
💢هشتگهای | #هنر، #شعر، #عکس، #نقاشی و ... | در دسته هنری و ادبی
💢هشتگهای | #خنده، #کلیپ، #موزیک و #دورهمی | در دسته تفریح و سرگرمی و هشتگهای | #پرسپولیس، #استقلال | در دسته ورزشی قرار دارند.
🔺بیشترین اشخاص تکرار شده به ترتیب | #تتلو، #روحانی، #محسن_ابراهیم_زاده، #قاسم_سلیمانی و #مهران_مدیری | بودهاند.
🔺در خصوص اتفاقات خاص سال ۹۸ کمتر از پنج هشتگ مرتبط به چشم میخورد که #کرونا، #انتقام_سخت و #سیل از جمله این هشتگهاست.
💢مقایسه ابر هشتگ اینستاگرام با ابر هشتگ توییتر این نکته را نمایان میکند که اینستاگرام بستر سبک زندگی، تجارت و سرگرمی است، اما در توییتر موجها و رخدادهای سیاسی و اجتماعی، حرف اول را میزنند.
#رصدخانه_آرما
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پناهی فوق تخصص علوم شناختی: خبر خوب منجر به سلامت ذهن میشود
🔺این گزاره که هر کس خبر خوب بدهد چشمش را به روی مشکلات بسته است درست نیست
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️پس از داغ شدن هشتگ #اعدام_نکنید در توییتر و درخواست جلوگیری از اعدام 3 نفر از محکومین اعتراضات آبان98، اغلب سلبریتیهای سینمایی نیز به این کمپین پیوستند.
💢بسیاری از این سلبریتیها با انتشار پستهایی، ضمن انتقاد به مساله اعدام و گرفتن جان افراد، خواستار جلوگیری از اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، شدند. اقدام اخیر سلبریتیها در رسانههای معاند نیز بازتاب پیدا کرده است.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
برخی منابع آگاه مدعی شدند دونالد ترامپ طی دستوری به سازمان سیا اختیارات بیشتری برای انجام عملیات سایبری علیه ایران داده است.
🔹یاهو نیوز به نقل از مقامات سابق آمریکا گزارش داد، این مجوز محرمانه به سازمان جاسوسی آمریکا آزادی عمل بیشتری را برای اقدامات خود، هم از بُعد نوع عملیات سایبری و هم از نظر اهداف، می دهد و محدودیتهای پیشین را رفع می کند. این مجوز به سازمان سیا این اختیار را داده که در فضای مجازی به نحوی آسانتر عملیات سری خود را انجام دهد.
🔹 بدین ترتیب دستور ترامپ، سازمان سیا را از اخذ مجوز از کاخ سفید برای عملیات سایبری محرمانه خود معاف می کند.
#جنگ_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ربات ها اعدام نمی کنند!
💢در پی ترند شدن هشتگ #اعدام_نکنید این سوال مطرح می شود که میزان مطالبه ی این موضوع بصورت واقعی تا چه حدی است؟
💢شاید ایجاد حس مطالبه ی مخالفت با حکم اعدام تنها جوسازی و واقع نمایی در جامعه به جهت القای حس نفرت نسبت به اجرای عدالت باشد
همانطور که مشاهده می شود در آنالیز هشتگ #اعدام_نکنید با احتساب فیلتر بات می توان گفت از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار توییت تنها ۱۶۰۰ توییت واقعی و مابقی ربات هستند
جنگشناختی بدنبال تصویرسازی ذهنی نسبت به پدیده های جاری است
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
ایموجی های قلب چه معنی می دهند
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سلبریتی با عقاید محکم
💢🔺هنرمند مصری را دعوت کردند تا با شبکه ای آلمانی مصاحبه كند ...
این هنرمند متوجه اسرائیلی بودن شبکه می شود و سپس ...
🔸 بقيه ماجرا را تا اخر ببینید
#سلبریتی_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🎬بازیکن شماره یک اماده؛ سواد رسانهای به ورایت اسپیلبرگ
فیلم بازیکن شماره یک آماده وضعیت اسفناک جهان در سال 2045 را نشان میدهد. در آن زمان بیشتر مردم به وسیله تکنولوژی VR یا واقعیت مجازی غوطهوردر دنیایی مجازی هستند و طبق چیزی که ابتدای فیلم گفته میشود مردم دیگر مشکلات خود را حل نمیکنند، بلکه با آن زندگی میکنند و چون واقعیت آزار دهنده است، همه به دنبال راهی برای فرار از آن هستند. این راه فرار همان دنیایی واقعیت مجازی یعنی «واهه یا اوسیس» است که مردم در آنجا آواتار مورد علاقه خود را انتخاب میکنند و هر کاری که دوست دارند، انجام میدهد و فقط برای خوردن، خوابیدن و دستشویی رفتن از «اوسیس» خارج میشوند. به همین علت اکثر مردم به طرز رقت انگیزی در کانکسها زندگی میکنند و غوطهوری در فضای مجازی به زندگی حقیقی آنها لطمه زده.
🔸در این زمان قهرمان فیلم و تیمش و در مقابل شرکتی به نام IOI در حال رقابت برای برنده شدن در مسابقهای هستند که نتیجه آن به دست گرفتن کنترل «اوسیس» است.
آنچه در مورد فیلم لازم است بدانیم:
🔹این فیلم بسیار ظریف به پدیده #سلبریتیهای_مجازی، اشاره کرده است، کسانی که به علت خاص بودن در این فضا معروف میشوند و این موضوع در این فیلم تا حدی مثبت جلوه داده میشود.
💢اعتیاد و غرق شدن در فضای (واقعیت) مجازی به خصوص اگر بدون فکر و هدف باشد در این فیلم بد دانسته میشود. اگرچه معایب اعتیاد و استفاده بیش از حد از فضای مجازی در این فیلم نمایش داده میشود اما به دنبال تخریب و مطلقا بد جلوه دادن آن نیست، بلکه تاکید میکند حضور در این فضا نباید جایگزینی برای ارتباط با دیگران به خصوص خانواده شود.
💢همچنین نسبت به افشای اطلاعات در دنیای مجازی و اعتماد به افراد در آن هشدار داده میشود و همچنین بر روی مسئله هویت مجازی و امکان تفاوت آن با هویت حقیقی افراد تاکید میشود.
💢در صحنه پایانی فیلم، قهرمان داستان که برنده مسابقه و مالک دنیای مجازی شده، این فضا را دو روز در هفته تعطیل میکند. این نکته مهمی است که در #سواد_رسانه_ای به آن #رژیم_مصرف_رسانه میگوییم.
💢اگرچه خشونت دراین فیلم وجود دارد اما حقیقی و آزاردهنده نیست، در بخشی از فیلم نیز صحنهای از یک فیلم ترسناک نمایش داده میشود که این مورد نیز بسیار کوتاه است.
نکتههای مثبتی مانند: ترویج کارگروهی، پزوهش و تمرین، مطالعه و تلاش برای متخصص شدن در یک زمینه خاص به چشم میخورد.
💢دیدن این فیلم به همراه نوجوانان را به خانوادهها توصیه میکنم، مخصوصا خانوادههایی که نوجوانان در آن درگیر فضای مجازی هستند. دیدن این فیلم را بهتر است خانوادگی همراه با بحث در مورد موضوعاتی مانند «هویت مجازی، سلبریتیها، رژیم مصرف و میزان استفاده از رسانه و شیوه فعالیت هدفمند در فضای مجازی» باشد.
👤محمدعلی عبدالهی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️توسعه کتاب الکترونیک را جدی بگیریم
استفاده از رسانههای نوین در همه جهان روبهرشد است و نقش انواع رسانههای نوین و فناوریهای مرتبط با آن روزبهروز در زندگی مردم بیشتر میشود.
🔺«فان دنبرگ» مصرف رسانهای را مجموع استفاده فردی یا گروهی از رسانههای سرگرمی و اطلاعاتی میداند که فعالیتهایی از قبیل تعامل با رسانههای نوین، خواندن کتاب و مجله، تماشای تلویزیون و فیلم و گوش کردن رادیو را شامل میشود. سوال جدی این است که چه میزان از این مصرف رسانهای به فضای مجازی منتقل شده است و این تغییر چه تأثیری روی جامعه بشری میگذارد یا گذاشته است؟
🔺دانشمندان عرصه سواد رسانهای معتقدند که بیشتر وقت مردم در فضای مجازی به مطالعه محتواهای سطحی و کوتاه سپری میشود و مردم کمتر از رسانههای عمیقی چون کتاب و سینما بهره میبرند. این امر در میانمدت، منجربه سطحی شدن تفکر مردم خواهد شد و نهایتا بیثباتی جامعه را در پی خواهد داشت. صاحبنظران راهکار این مساله را مدیریت مصرف محتوا از سوی مردم و استفاده بیشتر از محتوای عمیق میدانند.
🔺در میان رسانههای عمیق، حتما «کتاب» جایگاه ویژهای دارد. «نیکلاس کار»، نویسنده کتاب «کمعمقها» در این کتاب مینویسد: «کتاب، تنها عامل دگرگونی آگاهی بشر در سالهای پس از اختراع چاپ نبوده است. بسیاری از فناوریها و روندهای اجتماعی و جمعیتشناختی دیگر هم نقش مهمی ایفا کردهاند، اما کتاب در مرکز تمام این تغییرات بوده است.»
🔺کتاب الکترونیک راهحلی است که میتواند مصرف محتوا در ایران راه بهبود بخشد، البته با فراهم آمدن خط مشیهای صحیح، زیرساختهای کافی و قوانین درست و شفاف. بازار کتابهای الکترونیک، سریعترین خردهبازار در حال رشد در صنعت چاپ و نشر کتاب در سراسر جهان است. گزارشهای مؤسساتی مانند «ویسخنبارت»، BISG و IPA حاکی از رشد میانگین سالیانه ۳۰ درصدی این بازار در جهان طی ۱۲ سال گذشته و سهم حدود ۲۸ درصدی آن از کل بازار نشر است.
🔺دولت باید بتواند با ارائه تسهیلات لازم، سرمایهگذاری در این بخش را ترویج نماید یا لااقل زیرساختهای مناسبی برای این امر فراهم کند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور بخصوص در یک سال اخیر، باید برای استفاده از فرصت رشد کتاب الکترونیک فکری جدی کنیم.
✍️قاسم صفایینژاد
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
💢بنری که این روزها در شبکههای اجتماعی دستبهدست میشود، یک نقاشی قدیمی را نشان میدهد که سوژهاش، روی صورت خود ماسک زده است. این بنر با این طرح، از مردم خواسته که از ماسک استفاده کنند. بسیاری از کسانی که این عکس را منتشر کردهاند، بنر را تبلیغی برای فرهنگ چینی و نمادی از آن میدانند. اما واقعیت چیز دیگری است.
💢این اثر، یک تابلوی نگارگری ایرانی است. تابلو اثری است از محمد یوسف (حسینی مصور) نقاش معروف مکتب اصفهان که با نام «مرد جوان» شناخته میشود. این تابلو (که در بنر روی صورتش ماسک قرار گرفته) بین سالهای دهه ۳۰ و ۴۰ قرن هفده میلادی در اصفهان و در عصر صفوی کشیده شده است. نسخه اصلی این نگارگری هم از سال ۱۹۲۴ تا به امروز در موزه آرمیتاژ در سنتپترزبورگ نگهداری میشود و یکی از نمادهای نگارگری مکتب اصفهان به شمار میرود. برای آشنایی بیشتر با نقاش ایرانی این اثر میتوانید از صفحه ویکیپدیای او بازدید کنید.
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/
محمد_یوسف_نگارگر
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️رالف اینترنت خراب کن و هل دادن بچهها به فضای مجازی
💢 رالف خرابکار2 داستان دو کاراکتر (ونلوپه و رالف) یک بازی رایانهای آرکید است که بعد از خراب شدن دستهی دستگاه برای متوجه میشوند که این قطعه تنها در سایت ebay (یک سایت مزایده اینترنتی) وجود دارد و اگر نتوانند آن را تهیه کنند، دستگاه آنها بلااستفاده شده و همه کاراکترهای بازی نابود میشوند. بنابراین وارد اینترنت میشوند و این سرآغاز ماجراهایی است که برایشان رقم میخورد.
🔺نکات مهم انیمیشن رالف خرابکار۲: +مفهوم «دوستی» محوریترین موضوع انیمیشن است، رالف برای کمک به دوستش وارد دنیای پرچالش اینترنت شده و ونلوپه نیز برای گرفتن تصمیم خود و ماندن در یک بازی اینترنتی، نگران واکنش رالف است. اما این انیمیشن نشان میدهد که دوستان ممکن است علاقه و اهداف متفاوتی داشته باشند ولی این مانع از ادامه دوستی نیست و دوستی نباید جلوی مستقل بودن افراد و رسیدن به هدفهای بزرگ را بگیرد.
💢نشان دادن اینترنت، اجزای مختلف و کاربرد آن ویژگی بعدی این انیمیشن است. در حقیقت رالف خرابکار2 مغلمهای است برای نشان دادن برندها و سایتهای مختلف و البته شوآفهای دیزنی که المانهای جذابی نیز درون آن قرار داده شده است و بیشتر شبیه یک آگهی تبلیغاتی طولانی است که مخاطبان را به استفاده از آنها ترغیب میکند و موجب مصرف گرایی میشود.
🔺معرفی فضای «دارک وب» برای نوجوانان نیز در صورتی که کنجکاوی آنها را برانگیزد میتواند بسیار خطرناک باشد همچنین نشان دادن کسب درآمد از طریق ویدئوهای ویروسی(وایرال) نیز به دلیل اینکه اصولی و همراه با رعایت نکات اخلاقی و حفظ حریم خصوصی نیست میتواند عواقب بدی را برای مخاطب به همراه داشته باشد.
💢بهتر است بگوییم دیزنی در این انیمیشن ابزارهای مختلف رسانه را معرفی میکند بدون اینکه قدمی برای افزایش سوادرسانهای مخاطبان بردارد و این یکی از نقاط ضعف مهم این انیمیشن است.
💢یکی از انتقادات همیشگی صاحبنظران ارتباطات و اجتماع به دیزنی بازنمایی ناقص خانواده در انیمیشنهای این شرکت بود. نشان دادن پرنسسها که همیشه منتظر مردی هستند که آنها را نجات دهد به عنوان الگویی برای دختران نیز دومین انتقاد رایج این شرکت بود که در این انیمیشن به هردوی این نقدها آن هم با نگاه پررنگ فمنیستی پاسخ داده شد.
✍️محمدعلی عبدالهی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اظهارات جنجالی علی مسعودی درباره دولت روحانی، کمپین اعدام نکنید و سلبریتیهایی که درباره همه چیز نظر میدهند
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ارتباط اقناعی در عرصه ی دفاعی
💢صحنه ی تعاملات دفاعی و بین المللی ، صحنه ی سیاست قدرت است در این صحنه کشوری برنده است که قدرت ملی برتری فراهم آورده باشد و آن را به گونه مؤثرتری به کار گیرد.
💢قدرت ملی حاصل مولفه های مختلفی است: جمعیتی،اقتصادی،تکنولوژیک،نظامی،دیپلماتیک،روانی و اطلاعاتی .
از میان آن ها نقش جنبه ی روانی چشمگیرتر است . در روزهای عقب نشینی آمریکا از ویتنام ، داستان مشهوری در محافل سیاسی و نظامی آن کشور برسر زبان ها افتاده بود مبنی بر اینکه با روی کارآمدن دولت نیکسون،در سال 1969 کارشناسان پنتاگون همه ی اطلاعات مربوط به آمریکا و ویتنام شمالی شامل اطلاعات جمعیتی،تولید ناخالص ملی،ظرفیت های صنعتی،تعداد تانک ها،هواپیماها،کشتی های جنگی و اندازه ی ارتش های دو طرف را وارد کامپیوتر کردند و از آن پسیدند که چه موقع پیروز می شویم ؟
کامپیوتر پس از اندکی درنگ پاسخ داد که شما در سال 1964 پیروز شده اید.
🔺این داستان کنایه از آن دارد که عملیات روانی و ارتباط اقناعی حرف اول در میزان تقویت روحیه ی سربازان و مقاوت و فهم نسبت به چرایی جنگ را می زند.
#ارتباط_اقناعی
#عملیات_روانی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️سریال قیام ارطغرل
🔸شبکه «نتفلیکس»مدتی است نمایش سریال ترکی قیام ارطغرل را با زیرنویس انگلیسی آغاز کرده و آن را تاکنون در بیش از ۶۰ کشور دنیا نمایش داده است.موضوعی که در نوع خود قابل اعتنا است.
🔸تولید سریال قیام ارطغرل یا رستاخیز بیش از سه سال (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷) به طول انجامیده،ودر پنج فصل تهیه شده است.
سریال در 150 قسمت، داستان طغرل، پدر عثمان، یکی از بنیانگذاران امپراتوری عثمانی را روایت میکند که در نبرد با مغولان و صلیبیون، پیروز شده و امپراتوری عثمانی را بنا مینهد.
شخصیت طغرل : سرداری شجاع، که مقابل ظلم و ستم میایستد و تمامی سرمایه جانی و مالی و خانوادگی خود را بر سر این راه گذاشته و تا پای مرگ هم پیش میرود، اما هیچگاه از آرمانهایش دست نمیکشد.
شخصیت ابن عربی: شخصیتی محوری در این سریال وجود دارد به نام «ابنعربی» که در واقع، همان «ابنعربی»معروف، عارف و دانشمند اندلسی؛ و صاحب کتابهای «فصوصالحکم» و «فتوحات مکیه» است..
ابن عربی در این سریال بعنوان هادی و پشتیبان معنوی طغرل معرفی می شود که در بزنگاهها سر می رسد و با نفوذ معنوی خود، گرههای بسیاری را میگشاید.
🔺تقریبا در تمامی فصول و سکانسهایی که ابن عربی حضور مییابد، داستانی از قرآن را برای مخاطبان و قهرمانان سریال بازگو میکند و یا به سیرهای از پیامبر اسلام (ص) تمسک جسته تا رخدادی را بازگو نماید.
این رفتارها با زندگی و حوادثی که بر سر طغرل و قهرمانان داستان میآید، شبیهسازی می شود چنانکه طغرل را شخصیتی معنوی مصور نماید که راه اسلام و پیامبرش(ص) را با همان جدیت دنبال میکند!
🔸 مناسک اسلامی در این سریال حضوری پررنگ دارد و روی آن تاکید شده است.
در مقابل، برخلاف سریالهای معمول ترکی، هیچ صحنه غیراخلاقی در آن به چشم نمیخورد!
🔺سریال علاوه بر کسب رتبه اول نظرسنجیهای اخیر، هشتگ Diriliş# را به یکی از پراستفادهترین هشتگهای توییتر و اینستاگرام تبدیل کرده است.
🔸سریال «رستاخیز طغرل» یکی دیگر از آثار نمایشی ترکیه برای تصاحب تاریخ تمدن اسلامی، با استفاده از افسانهپردازی و جعل تاریخ است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔴 آقایان مسئولِ فرهنگی، لایکی (Likee) را دریابید!
لایکی یک شبکه اجتماعی ویدئو محور مشابه اسنپچت و تیکتاک است، با این تفاوت که چند وقتی است در ایران با رشد قابل ملاحظهای مواجه بوده و در حال افزایش تعداد کاربران خود میباشد.
این شبکه اجتماعی در سنگاپور واقع شده است و مجموعاً 500 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.
🔴 یکی از نکات پر اهمیتی که خطر رواج این برنامه را گوشزد میکند حضور پر رنگ کودکان و نوجوانان (بین ۷ تا ۱۵ سال) در این شبکه اجتماعی است.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایلان ماسک زمانی گفته بود: «حرف های من یادتان باشد؛ هوش مصنوعی از بمب های اتمی بسیار خطرناک تر است.»
⚠️با دیدن فیلم فوق به عمق عقیده ایلان ماسک پی خواهید برد!
#جنگ_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️این عکس در سال 2007 برنده جایزه پولیتزرشد.
🔻زن فلسطینی در مقابل نیروی امنیتی اسرائیل به تنهایی ایستاده و مانع آنها شده است تا گارد اسرائیل آنهارا از منطقه مسکونیشان بیرون کند.
💢این عکس در دل خود چندین رمان و سریال را روایت می کند که باید کسی از بیرون آن را برای مخاطبان دقیق روایت کند
#جنگ_روایت_ها
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
💢میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در رژیم صهیونیستی
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️هوش مصنوعی جدید دیزنی و قابلیت کاوش در محتوای فایل های ویدیوئی
مسئولین کمپانی #دیزنی اعلام کرده اند که در اقدامی خارق العاده و با کمک هوش مصنوعی، گونه جدیدی از موتورهای جستجو را ارائه خواهند کرد که کاربران بتواند با جستجو در فرادیتا (metadata)، صحنه های مربوط به موضوعی خاص را در فایلهای ویدیوئی بیابند.
این پروژه که از آن به نام ژنوم محتوائی (Content Genome) یاد می شود در ابتدا قرار است در حیطه انیمیشن های دیزنی ارائه شود و به عنوان مثال برای یافتن صحنه های انفجار در سریالی جنگ ستارگان دیگر لازم به نگاه کردن کل انیمیشن و صرف ساعتها وقت برای یافتن صحنه های مورد نظر نیست.
لینک منبع
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️نه به سانسور
💢همچنان درگیر کاتهای دستوری؛ امیدوارم به پخش برسیم. تهیهکننده چند قدم تا CCU» این جملاتی بود که در صفحه شخصی امیرشیبان خاقانی تدوینگر سریال «آقازاده» منتشر شد و در صفحات فیلمبردار، صدابردار و سینا مهراد و پردیس پورعابدینی بازیگران اصلی سریال نیز بازنشر شد.
اکانت رسمی سریال «آقازاده» در توئیتر در پاسخ به سوال یکی از مخاطبانش درباره این موضوع نوشته است: «امروز که با تاخیر به پخش رسیدیم ولی اتفاقا بچههای آقازاده هم متعجبند و باور نمیکنند حرفهایی درباره نماز، ایمان و معنویت و ارادت به امام رضا(ع) حذف بشه.»
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma