📌آمار و اینفوگرافیک های مرتبط به میزان استفاده از اینستاگرام در ایران
🔺(برای به دست آوردن این آمار ۳۷۰۷ ایرانی از سن ۱۸ تا ۶۵ سالگی به پرسشنامه پاسخ داده اند؛ از این تعداد ۲۸۲۹ نفر مرد و ۸۷۸ نفر زن بودند.)
لینک مرتبط
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️ خانواده هویتی جمعی دارد که رسانه های نوین آن را به سمت فردگرایی سوق می دهند!
🔺مصرف رسانه ای خود را مدیریت کنیم!
#رژیم_مصرف_رسانه
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️دادستانی پلتفرمهای آگهی آنلاین را موظف به احراز هویت کاربرانشان از طریق سامانه امتا کرد
💢در نامهای که از سوی دادستانی برای اتحادیه کسب و کارهای مجازی کشوری ارسال شده آمده است که کسب و کارهای فعال در فضای مجازی باید برای احراز هویت کاربران خود اقدام کنند؛ اما در مرحله اول اولویت با کسب و کارها و پلتفرمهایی است که در حوزه فروش خودرو و املاک فعالیت میکنند.
💢طبق نامه دادستانی این کسب و کارها باید از ابتدای مهر نسبت به احراز هویت کاربران خود اقدام کنند. این نامه از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی کشوری به کسب و کارهای عضو این اتحادیه ابلاغ شده است.
💢سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا)، با هدف رفع نیاز کسب و کارهای الکترونیکی در خصوص شناسایی و احراز مشتریان خود (KYC) و همچنین تسهیل فرآیند تعامل مشتریان با کسب و کارها در بستری امن طراحی و پیاده سازی شده است.
💢همچنین طبق دستورالعملی که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی ابلاغ شده فروشگاهها و سکوهای اینترنتی از جمله سایتهای درج آگهی موظفند براساس نوع و میزان فعالیتشان نسبت به احراز هویت تامین کنندگان کالا و آگهی دهندگان از طریق سامانه امتا اقدام کنند و با انجام کنترلهای لازم از درج قیمتهای غیرقانونی و نامتعارف برای کالاها و خدمات خودداری کنند.
💢همچنین سایتهای درج آگهی طبق دستورالعمل مرکز موظف شدهاند، برنامه زمانبندی که براساس نوع و میزان فعالیت آنها ابلاغ خواهد شد، در مورد اشخاص با بیش از سه آگهی در ماه، نسبت به کنترل مجوز قانونی مانند پروانه کسب و احد صنفی از طریق سامانه امتا اقدام کنند. مقرر شده این برنامه زمانبندی براساس نامه دادستانی برای کسب و کارهای آنلاین طراحی شود. در این رصورت در مرحله اول اجرای این طرح، سایتهای آگهی خودرو و مسکن در اولویت قرار میگیرند.
#امنیت_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️از ساعات پایانی ۱۵ شهریور، یک فعال رسانهای، موضوع تغییر جنسیت محمدرضا فروتن را در توییتر مطرح کرد.
۱۲ ساعت بعد، محمدرضا فروتن در حساب رسمی اینستاگرام خود با انتشار یک پست، خبر تغییر جنسیت خود را کذب خوانده و موضوع پیگرد حقوقی و شکایت از منتشرکنندگان این خبر را مطرح نمود.
💢از زمان انتشار این شایعه تا تکذیب آن و تا زمان تهیه این محتوا، دنبالکنندگان محمدرضا فروتن در اینستاگرام کمتر از ۲۴ ساعت، بیش از ۱۱۳ هزار کاربر افزایش یافته و از ۲۵۳.۲ هزار به ۳۶۹ هزار کاربر (۲۰ ساعت پس از این انتشار شایعه) رسیده است.
💢این در حالی است که فروتن از ۴ شهریور ۹۲، زمان راهاندازی صفحه خود و در مدت ۷ سال توانسته بود ۲۵۳.۲ هزار کاربر جذب نماید. همچنین پست مربوط به تکذیب این خبر در حدود ۲۰۰ هزار لایک و ۳۰ هزار کامنت دریافت کرده است.
💢در توییتر هشتگهای #فروتن و #محمدرضا_فروتن به ترندهای ساعات اخیر تبدیل شد و کاربران در خصوص موضوعاتی چون حفظ حریم خصوصی اشخاص، شایعه بودن این ادعا، روحیات و سابقه هنری این بازیگر و شوخی با این مسئله، به بحث پرداختند.
#رصدخانه_آرما
📚لایف وب
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️رونمائی از بقّالی های تماما اتوماتیک با هوش مصنوعی
🔺شواهد نشان می دهد که عرضه سوپر مارکت های تماما هوشمند آمازون و بهینه سازی و صرفه جوئی در بسیاری از امور، عرصه جدیدی را برای حضور هوش مصنوعی فراهم کرده است، به طوری که طی چند روز اخیر شرکت فن آوری Storelift با عرضه بقالی های جمع و جورِ تماما هوشمند خود نُقل محافل فین تک شده است.
🔺بقالی های رونمائی شده با عنوان Boxy تماما توسط هوش مصنوعی کنترل می شود و مجموعه پیچیده سنسورها، دوربین ها و کامپیوتر ها به گونه ای طراحی شده اند که در هیچ یک از مراحل خرید و یا مراجعه به صندوق و پرداخت هزینه کالا نیازی به هیچگونه حضور نیروی انسانی نیست و برخلاف سوپر مارکت های بزرگ آمازون می توان بقالی های پُرتابل Boxy را به راحتی در هر مکان نصب و اجرائی کرد.
لینک خبر
https://venturebeat.com/2020/09/02/storelift-launches-autonomous-convenience-stores-using-ai-computer-vision/
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️انتشار کلیپ آزادسازی سامرا و اصل ماجرا
✍️محمد لسانی
💢فیلمی با کپشن آزادسازی حرم سامرا از داعش توسط نیروهای ائتلاف در حال پخش در گروهها است. لازم است نکاتی را در مورد عدم صحت آن عرض کنم:
۱-تاریخ عملیات نیروهای ویژه امریکا و گارد ضد تروریسم عراق اول اکتبر ۲۰۰۴ بوده که هنوز داعش بوجود نیومده بود و سالها قبل بوده!
۲-اینها آزادسازی نکردند. اصلا حرم اشغال نشده بود. نیروهای امریکایی شب بود که به سامرا حمله کردند و با چند ساعت درگیری نهایتا صبح فردا نیروهای شکست خورده از ترس به حرم پناه بردند که امریکاییها بدون لحاظ اعتقادات، با نفربر و گردانهای تکاور و تک تیرانداز به داخل حرم هجوم بردند
۳- خود امریکایی ها از روی این عملیات چه بازی های ضداسلامی ساختند که مساجد عملا مرکز اختفا و سازماندهی و عملیات مسلمانان هست و باید تخریب بشه! حتی افتخار میکنند و حمله به حرم عسکریین رو تیتر میزنند هجوم به مسجد طلایی!
اطلاعات این هتک حرمت تاریخی را که به عنوان تابلو افتخار! منتشر کردند
🌐لینک خبر
https://www.funker530.com/raid-golden-mosque/
آمریکاییها اینقدر گستاخ بودند که نام عملیات شان را بتنروژ ،گذاشتند.
Baton Rouge operation
🔺بتن روژ شهری در ایالت لوئیزیانا است که سابقه مفصلی در جنگ های داخلی امریکا دارد. گفتند یک شهر از کشورمان را میخواهیم آزاد کنیم.
جالبه که این فیلم را در گروهی برای اولین بار دیدم که عراقیان زیادی داخل ان بود.
اطلاع نداشتند! حتی بصورت ضمنی هم قابل تایید میدونستند. یعنی اتفاق به این مهمی در همین ده پونزده ساله که برای حفظ کرامت شیعه و جبهه مقاومت باید ثبت و ضبط میشده رو نادیده گرفتند.
واویلا که از این انحراف شفاهی و مجازی فردا برای فرزندان ملت عراق و ایران و مقاومت، تاریخ سازی کنند.
در مورد ابعاد این تهاجم به سامرا، سایت وزارت دفاع آمریکا می گوید:
سربازان ارتش امریکا در سامرا جستجوی خانه به خانه را انجام دادند.
لینک خبر
https://www.defense.gov/observe/photo-gallery/igphoto/2001242196/
قبلا هم گاردین نوشته بود:
*به تمام سربازان دستور داده شد مجوز شلیک به هر چیز و هر جا را دارید*
لینک خبر
https://www.theguardian.com/world/2010/oct/24/samarra-baton-rouge-civilian-deaths
🔺با توجه به اینکه زمان شروع عملیات ساعت یک شب بوده خودتان فکر کنید چه هول و هراس و شکستن درب و تیراندازیهای کوری به افراد و خانواده ها انجام شده
💢روایت های کمی در مورد وحشیگری امریکاییان در عملیات بتن روژ در سامرا یافتم. اصولا تاریخ را حاکمان نوشته اند!
مثلا از آن روایت های نادر که پرده از جنایت های امریکا برمیدارد می توان به گزارش زیدان خلف
Zidan Khalaf
در آسوشیتد پرس اشاره کرد که نوشته بود:
یك مقام در بیمارستان عمومی سامرا گزارش داد كه 70 جسد را به سردخانه آورده اند. ۲۳ نفر کودک و ۱۸ زن بودند. در میان ۱۶۰ زخمی ۲۳ زن وجود دارد!
👤محمد لسانی
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_رسانه_ای
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔴چند درصد امریکاییها موافق ممنوعیت تیک تاک هستند؟
💢طبق نظرسنجی اخیر رویترز/ ایپسوس، ۴۰٪ امریکاییها از ترامپ در خصوص ممنوعیت تیک تاک (در صورت عدم فروش آن به یک شرکت امریکایی) حمایت کردند.
💢طبق این نظرسنجی ( که طی آن ۱۳۴۹ بزرگسال در سراسر آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند) ۳۰٪ پاسخ دهندگان مخالف اقدامات ترامپ در خصوص ممنوعیت تیک تاک بودند.
💢به گزارش رویترز، این پاسخها تا حد زیادی در نتیجه خط فکری و سیاسی پاسخدهندگان بوده تا جایی که بسیاری از کسانی که از دستور ترامپ حمایت کردهاند گفتهاند که درباره تیک تاک چیز زیادی نمیدانند.
💢گفتنی است؛ تیک تاک حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در امریکا دارد.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️رسانههای خبری عامل قدرتند
💢جی هربرت آلتشول در کتابش به نام «عوامل قدرت» ادعا می کند که تئوری مطبوعات که در طول جنگ سرد تدوين شده بود ديگر اعتبار ندارد. او ميافزايد اين تحليل، روش «ما در تقابل با آنها» است که جنگ و دشمنی را در آن دوره منعکس می کند.
👤آلتشول می گويد، يکی از مهمترين مشکلاتی که ما در کوشش برای اجتناب از رويارويی جهانی با آن مواجه هستيم در برچسب زدن و زبان تضاد نهفته است.
🔺او می افزايد مطبوعات مستقل نمی توانند وجود داشته باشند و وسايل ارتباط جمعی در هر سيستم، نمايندگان قدرتهای اجتماعی و سياسی و اقتصادی هستند.
🔺آلتشول بعد از يک مرور فراگير تاريخی درباره کارکرد نظامهای مطبوعاتی جهان که بيشتر آن براساس تجارب شخصی است، نتيجهگيری می کند که امروزه سه مدل مطبوعاتی وجود دارد که عبارتند:
۱ـ بازار (سرمايهداری)
۲ـ مارکسيست (يا سوسياليست)
۳ـ در حال توسعه
👤آلتشول به نتايج ذيل ميرسد که:
۱) در همه نظامهای مطبوعات، اخبار رسانهها در خدمت کسانی است که قدرت سياسی و اقتصادی را اعمال می کنند. بنابراين روزنامهها، مجلات و راديو و تلويزيون عوامل مستقلی نيستند، هر چند به طور بالقوه می توانند مستقل عمل کنند.
۲) محتوای اخبار رسانهها هميشه علايق و منافع کسانی را منعکس می کند که مطبوعات را از نظر مالی تأمين می کنند.
۳) همه سيستمهای مطبوعاتی براساس اعتقاد به آزادی بيان قرار دارند، اگرچه آزادی بيان به طرق مختلف تعريف ميشود.
۴) همه سيستمهای مطبوعاتی از نظريه مسئوليت اجتماعی جانبداری می کنند و اعلام می دارند که در خدمت نيازها و علايق مردم هستند و اظهار تمايل ميکنند که در دسترس مردم باشند.
۵) در هر يک از اين سه مدل، مدلهای ديگر مطبوعات منحرف تلقی می شوند.
۶) مدارس روزنامهنگاری، ايدئولوژی و ارزشهای سيستم اجتماعی موجود را منتقل می کنند و به طرز غيرقابل اجتناب به صاحبان قدرت در حفظ کنترل بر رسانههای خبری کمک ميکنند.
۷) شيوههای عمل مطبوعاتی هميشه با نظريه تفاوت می کند.
👤آلتشول جمعبندی ميکند:
«تاريخ مطبوعات نشانگر آن است که روزنامهها و گونههای جديدتر رسانههای خبری در عين حال که به منافع خودخواهانه اربابان خدمت کردهاند، تداومبخش تصويری از مطبوعات بودهاند که در خدمت مصرف کنندگان خبر است.
انتظار اينکه رسانههای خبری ناگهان چرخشی کاملاً معکوس کنند و خواستهای اربابان را ناديده بگيرند بدترين نوع تخيل آرمانگرايانه است.
#رسانه_شناسی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arm
⭕️اولین مقاله ای که یک ربات نوشت
🔺در بخشی از این مقاله که با عنوان «چرا انسان نباید از هوش مصنوعی بترسد» در روزنامه گاردین منتشر شده، آمده است: من انسان نیستم .یک رباتم یک ربات متفکر .فقط ۱۲ در صد از ظرفیت شناختی را استفاده می کنم . می دانم که مغزم یک مغز با احساس نیست اما می تواند تصمیم های عقلانی و منطقی بگیرد هرچه را می دانم فقط خودم با خواندن اینترنت به خودم یاد داده ام و حالا می توانم این ستون را بنویسم .در ذهنم ایده های بسیاری می جوشد...
لینک مقاله
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/sep/08/robot-wrote-this-article-gpt-3
#جنگ_سایبری
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
#توییت_آرما
✍️مهراب قاسمخانی از سرقت گوشی دخترش با قمه خبر داده و به این مساله اعتراض کرده
آقای سلبریتی بنظرتون این مدل پست گذاشتن و درخواست برخورد با سارقان ترویج خشونت در جامعه نیست؟
بنظرتون اگر با سارق گوشی دخترتون برخورد بشه انسانیت زیر سوال نمیره؟
شما همون هشتگ "اعدام نکنید" بزنید
🌐 لینک توییت
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تحریف و تکذیب
💢یکی از روش های شبکه من و تو تحریف اشخاص در تاریخ است؛ اگر تحلیل درست از اصل ماجرا و نوع روایت قصه در ذهن مخاطب شکل نگیرد تحریف صورت گرفته در بلند مدت بعنوان یک استدلال مورد استفاده قرار میگیرد و طبیعتا اصلاح آن کار مشکلی خواهد بود
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️از پشت فیلتر زیباتر است: اینستاگرام چگونه زندگیمان را دگرگون کرد؟
✍️بخش اول
🔻با اینستاگرام، تبدیل واقعیت زندگیهایمان به چیزی زیبا و قابلعرضه برای خوشایند غریبهها آسانتر شده است. وقتی کسی عکسمان را لایک میکند، سرخوشی و رضایت ناشی از ترشح دوپامین در مغزمان را حس میکنیم. چرخیدن میان عکسهای سایرین حس صمیمیت و چشمچرانی دارد، گویی ایستادهای و به ردیفی از اتاقهای پُرنور نگاه میکنی که همگی کمی بهتر از متوسط هستند و قفسههای کتاب هیچکس بههمریخته نیست و نوزاد کسی هم جیغ نمیزند. تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، اینستاگرام توانسته بود بیش از یک میلیارد کاربر فعال جذب کند. حتی کسانی که هرگز سراغ اینستاگرام نرفتهاند نیز میبینند خواسته و ناخواسته زندگیشان تحتتأثیر آن قرار گرفته است.
👤سارا فرییِر، خبرنگار بلومبرگ، کتابی مهیج با نام بدون فیلتر نگاشته است که بهزیبایی داستان پشت صحنۀ اوجگیری اینستاگرام را روایت میکند، ولی این تمام ماجرا نیست. در این کتاب میخوانیم که چقدر نگرانکننده است که تصمیمهای مدیران سیلیکونولی، مثلاً دربارۀ محصولات جدید یا الگوریتمهای کاری یا تبلیغات، تأثیری شگرف و گاه ناخواسته بر ما میگذارند: تأثیر بر برداشتمان از خودمان، چیزهایی که برایمان ارزشمند هستند، برداشت ما از زیبایی، کسانی که قبولشان داریم، غذایی که میخوریم و نحوۀ وقتگذرانیمان.
👤فرییر چنین مینویسد: «اینستاگرام یکی از نخستین اپهایی است که از رابطۀ ما با گوشیهایمان نهایت بهرهبرداری را کرده است و وادارمان میسازد زندگی را از دریچۀ دوربین تجربه کنیم و در ازایش در دنیای مجازی تایید شویم و اعتبار به دست بیاوریم». اینستاگرام اینک با زبانمان نیز در هم پیچیده است: شکار مناظر «اینستاگرامی» و اینهمه «پورنِ غذا». فقط زبان نیست و اینستاگرام بر نحوۀ زندگی و ثبت آن زندگی نیز تأثیر گذاشته است: تمام آن سفرههایی که عکسشان را در اینستاگرام گذاشتهایم و آن سلفیهای لب درّه و آن مسافرتهایی که برایشان پول جمع کردهایم و آرزویش را داشتهایم، صرفاً به این خاطر که عکسهایی زیبا از آنجا دیدهایم.
ادامه دارد ...
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
آرما مدیا
⭕️از پشت فیلتر زیباتر است: اینستاگرام چگونه زندگیمان را دگرگون کرد؟ ✍️بخش اول 🔻با اینستاگرام، تب
⭕️از پشت فیلتر زیباتر است: اینستاگرام چگونه زندگیمان را دگرگون کرد؟
✍️بخش دوم
👤فرییر چنین مینویسد: «اینستاگرام یکی از نخستین اپهایی است که از رابطۀ ما با گوشیهایمان نهایت بهرهبرداری را کرده است و وادارمان میسازد زندگی را از دریچۀ دوربین تجربه کنیم و در ازایش در دنیای مجازی تایید شویم و اعتبار به دست بیاوریم». اینستاگرام اینک با زبانمان نیز در هم پیچیده است: شکار مناظر «اینستاگرامی» و اینهمه «پورنِ غذا». فقط زبان نیست و اینستاگرام بر نحوۀ زندگی و ثبت آن زندگی نیز تأثیر گذاشته است: تمام آن سفرههایی که عکسشان را در اینستاگرام گذاشتهایم و آن سلفیهای لب درّه و آن مسافرتهایی که برایشان پول جمع کردهایم و آرزویش را داشتهایم، صرفاً به این خاطر که عکسهایی زیبا از آنجا دیدهایم.
🔺اینستاگرام به ایجاد زیباشناختیِ بینافرهنگی و آلامد (البته نه جریان غالب) یاری رسانده است: تُست آووکادو و کاپوچینوی طرحدار، گیاه انجیر ربابی، آجرهای نمایان، اثاثیۀ ساختهشده با چوب بازیافتی، نورپردازی صنعتی. این اپلیکیشن حتی سلسلهمراتب جدیدی در خارج از فضای مجازی نیز به راه انداخته است. بهقول فرییر، «اینستاگرام یک دستگاه سلبریتیساز است که در تاریخ سابقه نداشته است». اینستاگرام بیش از شش میلیون کاربر با فالور میلیونی دارد. گفته میشود کیم کارداشیان از هر پُست تبلیغاتی در اینستاگرام تقریباً یک میلیون دلار پول درمیآورد.
💢اینستاگرام معیاری برای سنجش سرمایۀ فرهنگی شده است و حتی آنهایی که فالوئر کمی دارند نیز جو رقابت را حس میکنند و خود را تحت فشار میبینند تا خانه و زندگیای بسازند که در فضای مجازی زیبا به نظر برسد. دو بنیانگذار اینستاگرام در دانشگاه استنفورد با هم آشنا شدند، یکی سیستروم که خود را زیباپرست میداند و یک عکاس آماتور مشتاق است و دیگری مایک کریگر که یک مهندس نرمافزار برزیلی است. این دو بنیانگذار بر این باور بودند که اینستاگرام میتوانست مکانی باشد برای افراد خلاق تا با ایدههای جدید آشنا بشوند، ولی درعوض ابزاری شد برای ناخشنودی جمعی. سازمان بریتانیایی «انجمن سلطنتی سلامت عمومی» طی پژوهشی که در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام داد، اینستاگرام را مخربترین اپلیکیشن برای سلامت روانی معرفی کرد، زیرا کاربران جوانش را بسیار مضطرب و ناخشنود میکرد.
ادامه دارد ...
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جاسوسی فیسبوک از کاربران اینستاگرام به کمک دوربین گوشیهای آیفون
🔺شرکت فیسبوک یک بار دیگر متهم به جاسوسی عامدانه از کاربران اینستاگرام شده و این بار این کار را از طریق استفاده بدون اجازه از دوربین گوشیهای همراه کرده است.
این دعوی در ماه جولای توسط رسانهها مطرح شد که طبق آن اینستاگرام به دوربین گوشی های آیفون حتی در زمان غیر فعال بودن آنها دسترسی داشته است.
💢فیس بوک این گزارشها را رد کرده و یک مشکل در این نرمافزار را مقصر دانسته و اعلام کرده این اشکال در حال برطرف شدن است. فیسبوک ادعا میکند این مشکل باعث شده اینستاگرام به اشتباه پیام های مبنی بر دسترسی به دوربین آیفون اعلام کند.
👤بریتنی کاندیتی، یکی از کاربران اینستاگرام در نیوجرسی در دادگاه فدرال روز پنجشنبه ادعا کرد این نرم افزار عمدا از دوربین گوشی ها با هدف جمع آوری اطلاعات با ارزشی در مورد کاربرانش استفاده کرده که بدون این کار دسترسی به این اطلاعات ممکن نبوده است.
💢طبق این شکایت، اینستاگرام و فیس بوک اطلاعات بسیار شخصی و خصوصی کاربران خود را که شامل فضای خصوصی خانه های آنها می شد به دست آورده اند تا از آن برای تحقیقات بازار استفاده کنند.
💢فیسبوک در شکایت دیگری در ماه گذشته متهم به استفاده از فناوری شناسایی چهره برای کسب غیرقانونی اطلاعات بیومتریک از بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام شد. فیسبوک این اتهام را هم رد کرده است.
#امنیت_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#توییت_آرما
💢فرید طلایی از کارشناسان برنامه #روبرو شبکه #منوتو که بعضا مواضعی موافق ایران داشته و گاهی در مقام منتقد به رژیم صهیونیستی ظاهر میشد
اما اکنون در شبکه مدعی آزادی بیان مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در بازداشت (بعلت مواضع مذکور) به سر می برد.
@manototv
@kayvanabbassi
#آزادی_بیان
🌐https://twitter.com/media_arma/status/1307286807042760705?s=20
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
آرما مدیا
⭕️از پشت فیلتر زیباتر است: اینستاگرام چگونه زندگیمان را دگرگون کرد؟ ✍️بخش دوم 👤فرییر چنین مینویس
⭕️از پشت فیلتر زیباتر است: اینستاگرام چگونه زندگیمان را دگرگون کرد؟
✍️بخش سوم
🔺یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ روی داد، زمانی که فیسبوک آن را به قیمت یک میلیارد دلار خرید، گرانترین خرید فیسبوک تا آن زمان. مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، به سیستروم قول استقلال کاری داده بود، ولی در واقعیت چنین نشد و سیستروم برای کسب استقلال کاری مجبور به رویارویی و مبارزه شد. تفاوت فرهنگی میان این دو غول شبکههای اجتماعی عمیق بود و در روایت فرییر از این رویارویی، زاکربرگ آدم خوب ماجرا نیست. فرییر فیسبوک را حاضر به فداکردن همهچیز در راه رشد و گسترش شرکت تصویر میکند. برخلاف تمام آن ادعاهای بزرگمنشانۀ فیسبوک دربارۀ وصلکردن آدمها به یکدیگر، تصمیمهای شرکت صرفاً در این راستا گرفته میشود که بیشترین میزان کاربر بیشترین زمان را در فیسبوک بگذرانند تا شرکت بتواند علایق آنها در دنیای دیجیتال را بستهبندی کرده و به آگهیدهندگان بفروشد. این تصمیمها، به انواع و اقسام روشهای مخرب، شکلی دیگر به سیاست در آمریکا بخشیده است، اطلاعاتی نادرست انتشار داده است و دوقطبیِ سیاسی در آمریکا را عمیقتر کرده است. ولی وقتی کتاب بدون فیلتر را میخواندم، چیزی که بیش از این افسردهترم کرد این بود که فیسبوک چقدر زندگی شخصی ما آدمها را تغییر داده است.
💢فرییر در کتابش از زمانی میگوید که مدیران فیسبوک در سال ۲۰۱۶ از این نگران بودند که گرچه کاربران بهطور میانگین هر روز ۴۵ دقیقه را در فیسبوک میگذرانند، ولی این ۴۵ دقیقه را در تکههای کمتر از ۹۰ ثانیه در فیسبوک صرف میکنند. لحظهای به این فکر کنید که اینقدر وقتگذرانی هر نفر در فیسبوک یعنی چه: ۴۵ دقیقه در هر روز میشود ۲۷۴ ساعت طی یک سال یا درواقع ۱۱ شبانهروزِ کامل بالاپایینکردن و کلیککردن در فیسبوک. لارن کالینز، از نویسندگان مجلۀ نیویورکر، در کتابش با نام وقتی فرانسوی حرف میزنیم: عشق به زبان دوم۱، از شوهر فرانسویاش نقلقول میکند: «وقتی با تو انگلیسی حرف میزنم انگار دستکش دستمه و لمست میکنم». اگر گفتوگو بهواسطۀ یک زبان خارجی چنین باشد، حال چگونه میتوان فاصلۀ موجود در گفتوگویی بهواسطۀ ساختار یک وبسایت را توصیف کرد؟ جایی که، در آن، معادل احساسمان را از فهرست ایموجیها انتخاب میکنیم، تمرکزمان با الگوریتمهایی جهتدهی میشود که نمیتوانیم از آنها سر در بیاوریم و دایرۀ واژگان دیجیتال ما -مواردی مانند لایک و یادآوری تولد و بهروزرسانی وضعیت- طوری طراحی شده که، به بهترین وجه ممکن، اطلاعات شخصی ما را تقدیمِ غولهای انگلصفت شبکههای اجتماعی بکند، نه اینکه ابزاری باشد تا ما همدیگر را بهتر دریابیم
ادامه دارد...
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
بخش اول
بخش دوم
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️افزایش ۲۰۰ درصدی استفاده از اپهای موبایل در دوران شیوع کرونا
💢بر اساس آمار جدیدی که از سوی «App Annie» منتشر شده، شیوع ویروس کرونا نحوه استفاده ما از گوشیهای هوشمند را تغییر داده و میزان استفاده از اپهای موبایل رشد چشمگیری داشته است.
💢کاربران در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۶ تریلیون ساعت از گوشیهای هوشمند خود استفاده کردهاند که در این میان میزان استفاده از اپهای تجاری رشد ۲۲۰ درصدی را تجربه کرده است. در همین بازه زمانی کاربران در سراسر جهان بیش از ۵۰ میلیارد دلار خرج برنامههای موبایل کردهاند که در مقایسه با نیمه دوم ۲۰۱۹ افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
💢به علت دورکاری بسیاری از افراد در سراسر جهان، میزان فروش و همچنین استفاده از لپتاپها افزایش پیدا کرده؛ با این حال موبایلها تبدیل به ابزار اصلی برای کار و همچنین بازی شدهاند.
🔻به گزارش App Annie، از میان ۵ اپ برتر تجاری، ۴ مورد آن مربوط به همکاری و همچنین کنفرانس ویدیویی میشود:
1 زوم
2 مایکروسافت تیمز
3 گوگل میت
4 لینکدین
5 سیسکو WebEX
💢علاوه بر این برنامهها، اپهای مالی شخصی نیز محبوبتر از گذشته شدهاند. اپلیکیشنهای «Cash App»، «ونمو»، «Zelle» و «پی پل» با افزایش استفاده روبهرو شدهاند و کاربران به سراغ پرداختهای بدون تماس رفتهاند.
💢میزان استفاده از اپهای آموزشی نیز رشد بالایی داشته است. در این بازه زمانی میزان دانلود برنامههای «Telehealth» و «Fitness Coach» با افزایش چشمگیری روبهرو شدهاند.
💢با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و همچنین شروع موج دوم آن در برخی کشورها و احتمال بازگشت محدودیتها، انتظار میرود در نیمه دوم سال نیز با افزایش استفاده از اپهای موبایل روبهرو شویم.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️بی بی سی و تکنیک تداعی معنا
💢بی بی سی خبر شیوع کرونا در بریتانیا را با تصویر زن محجبه به نمایش گذاشت. خبر شروع کرونا در بریتانیا چه ربطی به زن محجبه و مسلمان دارد؟
💢بی بی سی با کنار هم قرار دادن خبر کرونا و تصویر زن محجبه و مسلمان به دنبال استفاده از تکنیک تداعی معناست. هرگاه انسان با دیدن تصویر یا معنایی ناخودآگاه تصویر و معنای دیگری به ذهنش برسد به آن تداعی معنا می گویند.
💢تداعی معنا دلایل زیادی دارد که یکی از آنها مجاورت است. مجاورت یعنی نزدیکی دو شی بگونه ای که ذهن آن دو را با هم تصور کند. مثل معنای شمال کشور و جنگل یا دریا.
💢بی بی سی با تکرار نمادهای دینی و مذهبی مانند مسجد,هیات و حجاب همراه اخبار کرونا سعی در ایجاد مجاورت ساختگی بین دین و کرونا دارد تا تداعی معنا در ذهن مخاطب خود ایجاد کند.
🔺تداعی معنا هیچگاه واضح و صریح نیست بلکه پنهان و غیرمستقیم است در اینجا هرگاه مخاطب با شنیدن اسم کرونا مذهب و نمادهای مذهبی را به یاد آورد در واقع ذهن ناخواسته نفرت و وحشتی که از کرونا دارد را به نماد های دینی منتقل می کند.
👤محمدحسین نژادی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️کدام سلبریتی شما را مصرف میکند؟
💢یکی از توهمهایی که شبکههای اجتماعی میدهند این است که فکر میکنیم ما هستیم که همه چیز را انتخاب میکنیم!
💢ممکن است در ابتدا ما یک منبع خبری یا یک سلبریتی را «انتخاب» کنیم اما بعد از این انتخاب، بیشتر اوقات به یک طعمه یا مصرفکننده تبدیل میشویم که حق انتخابی ندارد جز اینکه صدا، چهره و حرفهای آن منبع یا فرد را ببلعد و در بستهبندی جدید تکرار کند.
🔺بسیاری از سلبریتیها دانسته یا ندانسته این کار را با ما میکنند. آنها فکر، روح، زمان و نگرش ما را مصرف میکنند.
🔺سلبریتیها با خانه و ماشین و لباسهای شیک، دندانها و پوست سفید، لبخندهای رو به دوربین، ظاهر متفاوت و خوشبختنمایی ما را با حسرت تنها میگذارند و میتوانند به یک سلاح حواس پرتی جمعی تبدیل شوند.
🔺سلبریتیهای تهیمایه در هرجای جهان حتی با ژستهای آزادیخواهانه و از روی خیرخواهی، ممکن است بهترین سرباز برای دیکتاتورها شوند.
🔺آنها حواس ما را از واقعیتهای پیرامون پرت میکنند و به ما رویاهای دروغین میفروشند.
💢اینکه همه میتوانند به ثروت و شهرت خیرهکننده برسند. اینکه در همین دنیا همه میتوانند عدالت، خوشبختی و شادی واقعی را تجربه کنند. اینکه اگر شما موفق نیستید دلیلش فقط تنبلی است و تاریخ، جغرافیا، سیاست و شانس هیچ نقشی در آن ندارد!
💢هنر سلبریتیها این است که مستقیم به ما نمیگویند چه کاری بکنیم، اما آرامآرام ما را فتح میکنند. بدون اینکه حتی متوجه باشیم میبینیم مثل آنها لباس میپوشیم، فکر میکنیم، حرف میزنیم، شبیه آنها ژست میگیریم یا مثل آنها دست به خوشبختنمایی میزنیم.
💢گاهی حتی مقاومت میکنیم که «امکان ندارد و من اینطور نیستم»! اما «به من بگو در شبکههای اجتماعی چه کسی را فالو میکنی تا بگویم کی هستی!». دیر آدم متوجه میشود که مدتها توسط سلبریتیها مصرف شده است.
🔺چطور بفهمیم توسط یک سلبریتی مصرف میشویم؟
+ دنبالش نکنید و بعد از یک هفته از خودتان بپرسید بدون دیدن عکس، ویدئو و نوشتههای او چیز ارزشمندی از دست دادهاید یا نه؟ صرفاً به او معتاد بودید یا از او چیزهایی یاد میگرفتید که شما را به انسان بهتری تبدیل میکرد؟
💢پاسخ به این سوالات حتی در خلوت هم نیاز به شجاعت دارد.
👤احسان محمدی
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️درآمد نجومی در اینستاگرام
💢شبکه اجتماعی اینستاگرام جایگاه خوبی در تبلیغات بازرگانی در ایران پیدا کرده است. پاره ای از برندهای مشهور حاضرند برای تبلیغ محصول و خدمات و جذب فالوئر، قید رسانه قدرتمند تلویزیون را زده و در این شبکه ها عرض اندام کنند.
💢این برندها به پیج هایی که فالوئر میلیونی دارند برای هر پست تبلیغی حاوی عکس، ویدئو و گرافیک متناسب با تعداد فالوئرها حتی تا بیش از پنجاه میلیون تومان نیز پرداخت می کنند.
💢محبوبیت پلتفرم اینستاگرام و تعداد کاربرانش بطور روزافزون در ایران رو به افزایش است و در حال حاضر حدود 45 میلیون کاربر دارد. تبلیغات موبایلی کم کم عرصه بازیگری را برای رقبای سنتی خود تنگ می کند.
💢اینفلوئنسرها یا افراد معروف و پیج های موضوعی تاثیرگذار، معمولا شانس زیادی برای کسب درآمد دارند. تبلیغات در عرصه های گوناگون مانند مد و سبک زندگی، هنر و سرگرمی، سلامتی و ورزش، تولیدات و خدمات صنایع دستی و خانگی به صورت تبلیغات بنری، ویدئویی و استوری انجام می شود.
💢یکی از شگردهای تبلیغی، استفاده از ربات های اینستاگرامی بوده و قادر به انجام فعالیت هایی مانند افزایش فالوئر، فالو و آنفالو کردن، لایک کردن، کامنت گذاشتن و فعالیت هایی از این قبیل هستند. در این بازار مکاره، پاره ای از شاخ های اینستاگرامی فالوئر های جعلی میلیونی دارند و با فریب صاحبان صنایع و خدمات، پول های بادآورده به جیب می زنند.
💢تشخیص تعداد فالوئرهای فیک پیج های اینستاگرامی چندان آسان نیست، با این حال می توان با ارزیابی نسبت تعداد لایک ها، کامنت ها و میزان تعاملات به تعداد فالوئرهای هر پیج به این تناقض ها دست یافت.
💢هزینه تبلیغات حسب مورد بر اساس تعداد بازدید و دفعات نمایش ویدئوها، میزان ساعت تبلیغات، تعداد لایک ها و دیگر شیوه ها محاسبه می شود. در مواردی صاحبان کسب و کار برای انتشار آگهی های بازرگانی، هزینه های 200 میلیون تومانی نیز پرداخت کرده اند!
👤حجت اله عباسی
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
مستربین در نقش هیتلر در فصل ششم «پیکی بلایندرز»
طبق شایعات منتشر شده در رسانههای انگلیسی، روان اتکینسون، بازیگر ۶۵ ساله نقش «مستر بین» قرار است در فصل ششم سریال محبوب «پیکی بلایندرز» نقش آدولف هیتلر را بازی کند
پیش از این خبر حضور دیوید بکهام نیز در این فصل از سریال منتشر شده بود
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️حذف نخجوان در یک سریال ترکیه ای
🔺در قسمت ۴۹ از سریال ترکی «جنگجویان» که از تلویزیون ترکیه پخش می شود صحنه ای وجود دارد که در آن نقشه ای از کشور جمهوری آذربایجان به چشم می خورد اما با این تفاوت که در این نقشه به طرز عجیبی اثری از شهر نخجوان دیده نمی شود.در حال حاضر چرایی ساخت و پخش چنین صحنه بحث برانگیزی از سوی تلویزیون ترکیه، آن هم در شرایط پر تنش فعلی بین آذربایجان و ارمنستان در پرده ابهام قرار دارد.
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️ادراک مظلومیت و ماساژ اعتقادات
🔺فیلم «درسهای فارسی» سرگذشت جوانی یهودی از بلژیک به نام ژیل است که در جنگ جهانی دوم و در جریان هولوکاست(اسطوره تخیلی و خودساخته یهودیت صهیونیسم) دستگیر میشود. زمانی که در اردوگاه نازیها برای اعدام انتخاب میشود، ادعا میکند که ایرانیست و نامش رضا است.
🔺این موضوع باعث نجات وی میشود. رئیس بخش مربوطه که یکی از افسران آلمانی است قصد دارد پس از جنگ جهانی دوم به ایران برود و درنظر دارد فارسی بیاموزد و نیاز به یک استاد دارد؛ برای این منظور چه کسی بهتر از رضا. این درحالی است که رضا یا همان ژیل کاملا با فارسی ناآشناست. وی با استعداد و هوش خویش به خلق زبانی دست میزند که در روزهای آتی به زبان واسطه تکلم افسر آلمانی و ژیل تبدیل میشود و...
💢فیلم بسیار جذاب و در عین حال پر از نمادهای یهود است و کارگردان در لایههای پنهان فیلم توانسته به خوبی اهداف خود و مظلومیت قوم یهود و ایجاد ارتباط و پیوند با ایران را به مخاطب القا کند.
💢ارتباط یک جوان یهودی و پناه بردنش به #زبان_فارسی برای حفظ جان خویش و خلق یک زبان و نمادهای یهود و لحظهلحظه هیجان را آمیخته کردن با زبانی که مخاطب میانگارد فارسیست ولی در نهایت وهماتی بیش نیست، از نکاتی است که این کارگردان توانسته مطابق با آرمانهای خویش ترسیم نماید و پیش ببرد. تقابل ایدئولوژیها، جهانبینیها و روابط انسانی با درون مایههای فلسفه غرب به همراه تصویربرداری فوقالعاده و موسیقی متن بینظیر این فیلم، آن را به یک اثر قابل تحسین تبدیل نموده است.
🔺شاید اگر دنیای اسلام کارگردانانی این چنین وابسته به آرمانهای خویش میداشت میتوانستند کشتارهای صدام و منافقان، صبرا و شَتیلا، اسپایکر، بلدالشیخ، امالشوف، بوسنی و... را به تصویر بکشند ولی صد افسوس این عده بسیار اندکند...
#جنگ_ادارکی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عالیس و تبلیغ معروف هلوشو بودم لیموشو بدم؟
🔺افکارسنجی برند عالیس در توییتر و تلگرام
🔻طبق رصد دیتاک، تحلیل برند عالیس در بستر توییتر و تلگرام در شش ماهه نخست سال ۹۹ به نتایج زیر منجر شده است.
🔺در توییتر ۱۲٪ نظرات کاربران در دسته خنثی، ۱۱٪ در راضی و ۷۷٪ در دسته ناراضی قرار گرفت.
🔻 ۴٪ خنثی، ۹۱٪ انتقاد و ۵٪ رضایت نیز حاصل تحلیل احساسات کاربران در بستر تلگرام است.
🔺بخش بسیار زیادی از انتقادها در توییتر به تبلیغ معروف عالیس با محتوای « هلوشو بدم، لیموشو بدم» اشاره داشت که کاربران علاوه بر نقد آن به مقایسه این تبلیغ با تبلیغات خارجی و شوخی با آن پرداخته بودند.
🔻توییتریها بیشترین رضایت خود را به ترتیب از دوغ، آبمیوه و شیر عالیس اعلام کردهاند.
🔺در تلگرام نیز همانند توییتر بیشتر انتقادها به سمت نبود خلاقیت در انتخاب محتوای تبلیغ بود.
🔻نکته جالب اینکه مواردی همچون روابط عمومی شرکت، خدمات و حتی قیمت محصولات کمتر مورد توجه کاربران بودهاند.
📚دیتاک
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma