⭕️ واکنش افکار عمومی به دناپلاس نمایندهها چه بود؟
🔻ماجرایی که این روزها در توییتر داغ شده با عنوان "دنا پلاس ۳۰۲ میلیونی با اقساط ۳ ساله نمایندگان مجلس" از کجا آغاز شد؟
💢اولین اطلاعرسانی این موضوع از پیج اینستاگرام روحالله ایزدخواه، نماینده مجلس یازدهم بود. در این پست ایزدخواه به یکی از طرحهای شرایط استفاده از خودرو برای نمایندگان مبنی بر فروش اقساطی دناپلاس زیر قیمت بازار به آنها اشاره شده بود.
💢این در حالیست که قیمت این خودرو در بازار آزاد بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است.
💢پس از آن امام جمعه لواسان در واکنش به توییت صفحهی جنبش از ما در این باره به موضوع دنا پلاس نمایندگان با جملهی "منتظر روشنگری نمایندگان انقلابی هستیم!" اشاره کرد.
🔻به گزارش دیتاک در فاصله ۳ روز پس از این اخبار، کاربران توییتر بیش از ۲۸ هزار توییت منتشر کرده و هر کدام به نحوی موضوع را مورد انتقاد قرار دادهاند.
🔺۵ هشتگ پرتکرار موج #دنا_پلاس، #دناپلاس، #مجلس_انقلابی، #مجلس و #شفافیت هستند.
💢پرلایکترین توییت موج مربوط به اکانت رائفیپور است که در آن سه نکته را به نمایندگان مجلس یادآور شده است.
🔹تصویر نماینده قزوین با زیرنویس من شاسی بلند میخواهم نیز با هشتگ #مجلس انقلابی در میان توییتها مشاهده میشود.
💢در اینستاگرام اما توجهات به این موضوع کمتر از توییتر بوده و ۱.۱ هزار پست دراین باره منتشر شده است.
💢اولین واکنش اینستاگرام به ماجرا از اکانت جنبش از ما بوده که به اطلاعرسانی موضوع پرداخته است.
🔺تلگرامیها نیز با انتشار ۷.۵ هزار پست به موضوع به صورت انتقاد و اطلاعرسانی واکنش نشان دادهاند.
🔹پربازدیدترین پستهای تلگرام مربوط به کانال خبر فوری و گیز میز بوده است
📚دیتاک
#رصدخانه_آرما
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️افشای عملیات گسترده تبلیغاتی علیه سوریه توسط پیمانکاران و رسانههای غربی
پیمانکاران آمریکایی و اروپایی رهبران مخالف سوریه را در همه سطوح، از فعالان رسانهای جوان گرفته تا روسای دولت موازی در تبعید، آموزش داده و به آنها مشاوره میدهند.
🔻بیش از نیمی از خبرنگاران مورد استفاده الجزیره در سوریه، در یک برنامه مشترک دولت ایالات متحده و انگلیس به نام باسما آموزش دیدهاند که صدها فعال رسانهای مخالف سوریه را تولید کرده است.
🔹شرکتهای غربی نه تنها بر نحوه پوشش رسانهها از سوریه تأثیر گذاشتند، بلکه همانطور که اسناد فاش شده نشان میدهد، آنها اخبار شبه تبلیغاتی خود را برای پخش در شبکههای تلویزیونی بزرگ از جمله BBC عربی، الجزیره، العربیه و تلویزیون شرقی مهیا میکردند.
🔹این بنگاههای اقتصادی با حمایت مالی انگلیس به عنوان روابط عمومی تمام وقت برای مخالفان مسلح سوریه تحت سلطه افراطگرایان عمل میکردند. یک پیمانکار به نام InCoStrat، گفت که دائماً با شبکهای متشکل از بیش از ۱۶۰۰ روزنامه نگار بینالمللی و "تأثیرگذار" در تماس است و از آنها برای پیش بردن نقاط قوت مخالفان استفاده میکند.
🔹یکی دیگر از پیمانکاران غربی، با نام ARK، استراتژی "علامت گذاری مجدد" مخالفان مسلح سلفی-جهادی سوریه را با "نرم کردن وجهه" طراحی کرد. ARK به خود میبالید که تبلیغات مختلفی را ارائه میداد که "تقریباً هر روز از شبکه های تلویزیونی بزرگ عرب زبان پخش میشد.
🔻این اسناد علاوه بر نشان دادن نقشی که این منابع اطلاعاتی غربی در شکلدهی به پوشش رسانهای بازی میکنند، بر برنامه دولت انگلیس برای آموزش و مسلح کردن گروههای شورشی در سوریه نیز صحه میگذارد.
لینک منبع
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️آمار کاربران اینستاگرام
🔻دقیقا چه کسانی از اینستاگرام استفاده می کنند؟ این آمار جزئیات آمار کاربران اینستاگرام در زمان حاضر را فاش می کند.
💢یک میلیارد نفر هر ماه از اینستاگرام استفاده می کنند
این رقم باعث می شود اینستاگرام از نظر کاربران فعال، پشت سر فیس بوک، به عنوان رتبه دوم شبکه های اجتماعی قرار بگیرد. اینستاگرام با در نظر گرفتن همه پلتفرم های
اجتماعی در رده پنجم قرار دارد – Facebook ، YouTube ، Whatsapp ،
FB Messenger وWeChat.
۵۰۰ میلیون نفر همه روزه از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند
💢در سه سال گذشته از زمان راه اندازی آن، استوری به بخش عظیمی از آنچه اینستاگرام را محبوب می کند تبدیل شده است.
با آمار نیم میلیارد نفر که هر روز از استوری استفاده می کنند، مشخص است که استوری کانال مهمی برای برند ها است.
💢ترکیب جنسیت در اینستاگرام تقریباً یکنواخت است: ۵۲٪ مونث و ۴۸٪ مذکر
🔻با این حال، در ایالات متحده، درصد قابل توجه بالاتری از زنان (۴۳٪) از اینستاگرام نسبت به مردان (۳۱٪) استفاده می کنند.
این اختلاف نشان می دهد که شما نمی توانید در مورد جمعیتی در اینستاگرام — یا هر شبکه اجتماعی دیگر فرضیاتی ایجاد کنید.
💢درعوض، برای دستیابی به اطلاعات دقیق درباره مخاطب خود، از یک ابزار تحلیلی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید، تا یک استراتژی بهتر محتوا و هدف گذاری تبلیغ داشته باشید.
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
💢مدیران عامل گوگل، فیسبوک و توییتر رسما به مجلس سنا احضار شدند
🔻سنای آمریکا مدیران عامل فیسبوک، گوگل و توییتر را برای ادای شهادت در مورد بند مناقشه برانگیز ۲۰۳ به مجلس احضار کرد. این بند شرکت های یاد شده را در برابر محتوایی که کاربرانشان در وب پست می کنند، مصون نگه می دارد.
همچنین اروپا نصب اپلیکیشنهای پیشفرض غیرقابل حذف روی موبایل را ممنوع میکند
🔻«فایننشال تایمز» :
اتحادیه اروپا در چارچوب قانون «Digital Services Act» در پی این است که تولیدکنندگان موبایل را وادار سازد به کاربران اجازه حذف اپهای پیشفرض را بدهند.
🔻این قانون که احتمالا تا آخر پاییز تصویب میشود، به منظور کاهش تسلط غولهای فناوری بر دنیای اینترنت تدوین شده و در بخشی از آن گوگل و آمازون از بکارگیری دادههای جمع آوری شده در پلتفرمشان برای اهداف تجاری خود منع شدهاند، مگر اینکه این اطلاعات را در اختیار رقبایی قرار دهند که در همان زمینه فعالیت دارند.
لینک ۱
لینک۲
#جنگ_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#توییت_آرما
✍️برخورد قاسمخانی با سارق گوشی دخترش را ببینید!
این ها جماعتی هستند،با استدلال هایی غیر علمی و سطحی کمپین"اعدام نکنید"را پروار می کنند آقای قاسمخانی احدی از اتفاقی که برای فرزندشما افتاده خوشحال نیست اما بدانید این نتیجه تفکر اعدام نکنید و هجمه به قوه قضائیه است: ناامنی برای مردم
🌐 لینک
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️آیا انیمیشن «سیمپسونها» ابتلای ترامپ به کرونا و مرگ او را پیش بینی کرده است؟
💢نیوزویک نوشت: «سیمپسونها این راهم پیش بینی کرده بودند»، این جمله ای است که هر زمان یک حادثه در زندگی واقعی به گونه ای مشابه آنچه در انیمیشن سیمپسون ها نمایش داده شده، اتفاق می افتد مردم آن را تکرار می کنند.
💢به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: اگرچه آن ها در بیشتر مواقع پیش بینی هایی جالب توجه داشته اند مثل پیش بینی ریاست جمهوری ترامپ و شیوع ابولا اما پیش بینی ابتلای دونالد ترامپ به کرونا یکی از این موارد نیست.
💢تصویری از ترامپ که به سبک سیمپسونها کشیده شده است در توییتر دست به دست می چرخد، این تصویری است که بسیاری از طرفداران این انیمیشن سریالی با آن آشنا هستند، اما این بار نشان می دهد که او در یک تابوت دراز کشیده است.
💢پس از تشخیص مثبت ابتلای ترامپ به کرونا بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی به این نکته اشاره کردند که سیسمپسون ها بار دیگر یک اتفاق در آینده را پیش بینی کردند.
💢اما آیا واقعاً ترامپ در سیمپسونها درگذشت و آیا اپیزودی با مراسم خاکسپاری وی همراه بود؟
💢جواب منفی است تصویری که در شبکه های اجتماعی در حال چرخش است از هیچ اپیزودی از سیمپسونها گرفته نشده و کاملا ساختگی است.
💢به گفته وبسایت راستی آزمایی " اسنوپس"، این تصویر اولین بار در فوریه 2017 در یک بخش از انجمن های وبگاه اشتراک گذاری تصاویر 4chan منتشر شد. اما این حقیقت مانع از این نمی شود که افراد زیادی در شبکه های اجتماعی تصویر را به اشتراک بگذارند و معتقد باشند که این یک لحظه واقعی از برنامه تلویزیونی است.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
#توییت_آرما
در عصر نبرد تمدنی ؛رسانه یکی از مهمترین شاخص ها است
اربعین قدرتمندترین سلاح شیعه در میان فطرت انسان هاست
In the Age of Civilization War, the media is one of the most important indicators
Arbaeen are the most powerful Shiite weapons among human nature
#Arbaeen2020
🌐لینک توییت
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️شش عادت بد در مکالمات و چگونگی رفع آنها
🔻شاید متعجب شوید که در مورد بسیاری از افراد، گفته های آنها نیست که آنها را عقب نگاه می دارد، بلکه کارهایی است که انجام می دهند. در اینجا به 6 عادت بد می پردازیم که به ارتباطات شخصی صدمه می زنند:
1. قطع کردن صحبت دیگران
2. از این شاخه به آن شاخه پریدن
3. تکرار مداوم یک سری حرف های تکراری در طول مکالمه
4. ناتمام گذاشتن حرفهای طرف مقابل
5. وراجی کردن و بحث در طول مکالمه
6. نگاه کردن به گوشی در طول مکالمات
💢گرچه این شش عادتِ مخرب، اَشکال متفاوتی دارند، ولی همگی آنها نتیجۀ یک چیز هستند: گوش ندادن!
🔺بسیار خوب، راه حل غلبه بر این شش عادت بد در مکالمات چیست؟
💢درخصوص نحوۀ تعاملاتتان صادق باشید
اگر شما شخصی کلامی هستید، به اشخاص درونگراتر توضیح دهید که پیش از مشخص کردن موضعتان درخصوص یک موضوع نیاز دارید که آن را به طور کامل مورد بحث قرار دهید. اگر ترجیح می دهید که افراد توضیحات خود را به جای شرح مبسوط در قالب نکات کلیدی مطرح کنند، این را به آنها یادآوری کنید.
💢به مکالمه متعهد باشید
گوشی موبایل خود را از روی میز و از دسترستان دور سازید. در طول مدت زمان مکالمه، تماس چشمی خود را حفظ کرده و نسبت به بدن زبان، تون صدا، و کلمات ادا شده توسط گوینده حساسیت نشان دهید.
💢مکث کردن را تمرین کنید
اگر عادت دارید صحبت دیگران را پیش از پایان قطع کنید، سعی کنید با شمردن تا 5، پیش از هر گونه واکنش، خود را به چالش بکشید. این کار به شما اطمینان می دهد که شخص مقابلتان بازگو کردن افکار خود را تمام کرده و شما می توانید عقاید خود را مطرح کنید.
💢مطالب شنیده شده را خلاصه کرده و سپس سؤالاتی را مطرح سازید
با تکرار کردن سخنان طرف مقابل، وی را متوجه سازید که حرف هایش را فهمیده اید. «چیزی که من از صحبت های شما متوجه شدم، x,y,z است. آیا درست متوجه شده ام؟» آنگاه منتظر تأیید یا حرکت سر باشید. سؤالات برای نشان دادن حضور شما در مکالمه بسیار مفید هستند.
💢افکار خود را منسجم سازید
از مکث کردن برای سازماندهی افکارتان استفاده کنید تا بتوانید موجز و روشن صحبت کنید. به صحبت های خود گوش دهید و وقتی متوجه تکراری بودن حرف هایتان شدید، افکارتان را مهار سازید.
💢از نشانه های بصری بهره بجویید
شیئی را به عنوان نماد هدف خود برای تبدیل شدن به یک شنوندۀ مؤثر بر روی میزتان قرار دهید تا هدفتان را به شما یادآوری کند. من به شخصه یک کریستال صورتی با برش های بسیار را روی میزم قرار داده ام. هر بار که آن را می بینم به خاطر می آورم که باید به وجوه مختلف صحبت های طرف مقابلم گوش دهم.
💢اجازه دهید دیگران اول صحبت کنند
اگر از دسته کسانی هستید که تمام زمان مکالمه را اشغال می کنید، به دیگران اجازه دهید اول برنامه هایشان را مطرح کنند و سپس به سراغ ایده های خود بروید. همچنین می توانید مدت زمان صحبتتان در طول جلسات را مدنظر داشته باشید تا بدین ترتیب پیشرفت خود در واگذار کردن زمین به طرف مقابل را اندازه بگیرید.
💢زمانیکه فرآیند بهبود عمدی تعاملات بین شخصی خود را آغاز می کنید، از اعضای تیمتان بپرسید که آیا تغییری را در نحوۀ رفتار شما متوجه شده اند یا خیر. پرسیدن این سؤال این علامت را به دیگران می دهد که شما در حال بهبود عادات ارتباطی خود هستید و همچنین باعث می شود در مورد تغییرات مثبت در شما نیز اندیشه کنند.
#سواد_رسانه_ای
#ارتباطات
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
محتوای منتشر شده در مورد سریال کارکرد خبری داشته یا انتقادی و همچنین نظر کاربران در جهت تعریف از آن بوده است یا تخریب آن سریال، از این نمودار کامنت های اینستاگرام که نزدیک ترین رویکرد به نظر عموم مردم را دارد مورد بررسی قرار گرفته است و در حقیقت رویکرد کاربران به این سریال ها مورد سنجش قرار گرفته است.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️تسلط فیسبوک بر رسانه ها
🔺وقتی مردم به فیس بوک به عنوان یک شرکت فکر می کنند، بیشتر آن را مترادف با فیس بوک و شبکه اجتماعی می دانند.
🔺همانطور که نمودار به خوبی نشان می دهد، Facebook Inc. بسیار بیشتر از این است. این شرکت با واتس اپ، اینستاگرام و البته همنامان فیس بوک و مسنجر صاحب چهار سرویس پیام رسانرسانه اجتماعی بزرگ در جهان است.
فیس بوک به تنهایی تقریباً 2.5 میلیارد نفر در ماه استفاده کننده دارد، در حالی که واتس اپ ماهانه 2 میلیارد کاربر دارد و مسنجر نیز از مرز ۱ میلیارد کاربر فراتر رفته است.
وجه اشتراک همه خدمات ذکر شده در نمودار فوق جذابیت بسیار زیاد آنها برای تبلیغ کنندگان است. همه آنها نه تنها از داشتن صدها میلیون کاربر به خود می بالند، بلکه توانایی هدف قرار دادن گروه های خاص بر اساس لایک، دوست نداشتن و رفتار گذشته را دارند.
به همین دلیل تبلیغات در شبکه های اجتماعی طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. بر اساس چشم انداز بازار دیجیتال استاتیستا، انتظار می رود درآمد تبلیغات جهانی رسانه های اجتماعی در سال 2020 از 98 میلیارد دلار بگذرد.
#رسانه_شناسی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arama
⭕️اینستاگرام در تسخیر تینیجر یا نوجوانها!
🔺نگاهی اجمالی به آمار فعالیت سنین مختلف در اینستاگرام، به خوبی ضرورت ارتقا سواد رسانهای در نوجوانان را ثابت میکند.
💢نسلی که بخش زیادی از عمر خود را در فضای مجازی میگذراند ولی همچنان آموزشهای متناسب با آن سهم اندکی در سبد آموزشی مدارس و خانوادهها دارد!
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️چالش مومو چیست؟
💢مومو در حقیقت یک اکانت واتس اپ است که تصویر پروفایل آن، تصویری از یک دختر است که به شکل بسیار زشتی همراه با یک خنده جوکر مانند، در آمده است. در واقع تصویر پروفایل مومو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست، بلکه تصویری از یک مجسمه از مجموعه آثار عروسکهای نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمتهایی از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن، در پروفایل نمایش داده شده است.
این موجود در افسانههای ژاپنی، یک موجود وحشتناک و پرنده است که طبق افسانه ها، گاهی اوقات اقدام به دزدیدن بچهها نیز میکرده اند. تصویر مومو اولین بار در اینستاگرام فردی به نام ناناکو که یک عروسک ساز است منتشر شد و پس از آن به شهرت جهانی دست یافت.
🔺چالش مومو از کجا شروع شد؟
💢اما داستان خطرناک شدن Momo از فیس بوک آغاز گردید. پس از معرفی و مشهور شدن این مجسمه، در یک گروه فیس بوک، کاربران برای ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس به چالش کشیده شدند. برخی از آنها چنین بیان میکردند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آنها را با تصاویری وحشتناک، خشونت آمیز و حتی تهدید میدهد.
با توجه به مواردی که ذکر شد، بنظر میرسد چالش مومو تنها با یک پیام آغاز خواهد شد و فرستنده پیام نمیتواند پایانی برای آن در نظر بگیرد.
این چالش با ارسال پیام به مومو آغاز میشود و پس از آن پیامهای تهدید آمیز، خشونت بار و وحشتناک به کاربر ارسال میگردد.
این بازی ابتدا از آرژانتین آغاز و سپس تا ایالات متحده، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها گسترش یافت و تاکنون خودکشی یک دختر نوجوان ۱۲ ساله را به آن نسبت میدهند.
پس از انتشار این بازی در فیس بوک، حال مومو در واتس اپ اقدام به انتشار کرده است و از طریق این پیام رسان قربانی میگیرد.
برخی از کارشناسان حوزه نرم افزاری، این چالش را حقهای برای سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرده اند و برخی دیگر نیز آن را یک چالش بیمارگونه، همچون نهنگ آبی، نامیده اند.
کشورهای زیادی در خصوص این چالش به خانوادهها و نوجوانان هشدار داده اند، پلیس ملی اسپانیا، بی بی سی نیوز در برزیل، پلیس آرژانتین و سایر مقامات کشورهایی که به نوعی درگیر این بازی شده اند، هشدارهایی را در خصوص عدم گرایش به این نوع چالشها داده اند که باید آنها را مورد توجه قرار داد.
🔺ورود پلیس فتا به موضوع چالش مومو.
💢رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال کلیپهای مومو برای برخی کاربران به خصوص دانش آموزان گفت: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپهای مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.
وی یادآور شد: متاسفانه برخی خانوادهها در پی ارسال پیامها و کلیپهای چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهکارهای فنی و صحبت کردن با آنها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شدهاند.
👤سرهنگ رجبی از والدین و معلمان خواست: به هیچ وجه دانش آموزان را به استفاده از پیام رسانهای خارجی برای آموزش مجازی هدایت نکنند و مراقبتهای لازم را انجام دهند و در صورتی که به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیام رسانهای داخلی استفاده کنند.
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چالش مومو؛ همه چیز در مورد یک حقه اینترنتی!
👤دکتر محمد لسانی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️تغییرات مهم در موتور جستجوی گوگل
💢موتور جستجوی گوگل بر اساس ساختار جدید در جستجوی نوشتار و تصویر و بر اساس آخرین تحولات در زمینه #هوش_مصنوعی متحول میشود.
💢تغییرات جدید گوگل طی دو ماه آینده اجرایی خواهد شد. این تحولات میتواند بر اساس یادگیری ماشین، تغییرات اساسی در نوع جستجو ایجاد کند.
💢بر اساس هوش مصنوعی جدید، گوگل میتواند با تشخیص بدترین املا شروع به جستجو کند. این جستجو بر اساس تحلیل و کارکرد شبکه عصبی و ۶۸۰ میلیون فاکتور مختلف انجام میشود.
💢روش جدید گوگل توانایی دارد بهجای کل صفحات وب، متنهای مستقل صفحات وب را منظم کند این اطلاعات با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تحلیل میشوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.
💢یکی از تحولات در الگوریتم جدید گوگل هوش بینایی است بر اساس این الگوریتم جدید موتور جستجو میتواند با تحلیل تصاویر آنها را دسته بندی کند. پس از تحلیل تصاویر این سامانه فیلمها و تصاویر را برچسب گذاری میکند.
💢این روش در زمینه گفتار فیلمها هم انجام میشود و روش مشابهی توسط گوگل استفاده میشود. این تغییرات میتواند در زمینه تغییرات سئو تحولاتی ایجاد کند.
💢هم اکنون یکی از مهم ترین مبانی برای گرفتن مخاطب توسط سایتهای مختلف، تنظیم محتوا بر اساس استانداردهای گوگل است. این استانداردها، مشخص میکنند که محتوا چگونه باید ویرایش شود تا در موتورهای جستجوی گوگل بهتر دیده شود.
💢بر اساس استاندارد فعلی گوگل، سه شاخص تازگی، ارتباط و محبوبیت نوع نمایش را در صفحات جستجو مشخص میکند. البته در چند سال اخیر در این زمینه انتقادهایی به گوگل وارد شده است.
💢برخی کارشناسان معتقد هستند گوگل بیش از اندازه قدرت گرفته است و نوع نشان دادن نتیجه جستجو به جهت دادن به افکارعمومی در جهان ختم می شود.
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اعتراف شبکه منوتو به نقض آزادی بیان و سانسور در فضای مجازی پیرامون انتشار اطلاعات در خصوص نامزدهای انتخاباتی آمریکا
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️آمادگی فیسبوک برای ناآرامیهای بعد از انتخابات آمریکا
💢فیسبوک غول رسانههای اجتماعی اقداماتی را برای ناآرامیهای احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تدارک دیده است.
🔺این ابزارها شامل کند کردن انتشار برخی از پستها و تعدیل خبرهای کاربران است.
🔺با استفاده از این ابزارها میتوان آنچه را که دهها میلیون آمریکایی هنگام ورود به پلتفرم می بینند، تغییر دهند
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️حب و بغض
🔺بستگی دارد بخواهیم تخریب کنیم یا تمجید کنیم انتخاب هرکدام از این اهداف زاویه رسانه ای خود را دارد.
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️فـومـو؛ طاعون مدرن
🔻به دنیای «ترس از دست دادن» یا «فومو» خوش آمدید. آخرین اختلال فرهنگیای که بیسروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل میبرد. فومو، زاده پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است و به احساس از دست دادن چیزی مهیجتر، مهمتر و جالبتر گفته میشود که در جایی دیگر در جریان است.
🔻نگرانی برای ازدستدادن خبرها در روزگار شبکههای اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: فومو یا «ترس ازدستدادن».
🔻همه میدانیم اسباب پریشانخاطری است اگر دیگران در حال لذتبردن از تجربهای ارزشمندتر باشند و ما جزئی از آن نباشیم. بر اساس یک مطالعۀ جدید، ۵۶ درصد از کسانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، از این طاعون مدرن رنج میبرند.
#سواد_رسانه_ای
#رژیم_مصرف_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️از توهین فرانسه به پیامبر ناراحتید جمع کنید برید!؛
💢کارشناس ایران اینترنشنال : توهین به مقدسات مسلمانان حق فرانسوی ها است هرکی دوست نداره جمع کنه بره بر
#آزادی_بیان
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
#توییت_آرما
🔺رفتار شناسی، روش شناسی، روند تشکیل یک شبکه فساد و نحوه ی آلوده کردن افراد برای عدم ایستادگی در مقابل شبکه را می توانید به زبان رسانه در فیلم Bad Education مشاهده کنید
فیلم مربوط به بزرگترین اختلاس یک مدرسه دولتی در تاریخ ایالات متحده است
لینک توییت
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
#توییت_آرما
Most people are not looking for unaffected facts and they are paired with any twist by news sources that are easily broadcast.
The Wall Street Journal May 7, 2007
World people; Know the Prophet of Islam independently of biased media
بیشتر مردم بدنبال واقعیت های بی پیرایه نیستند و با هر پیچشی از سوی منبع های خبری که راحتی پخش می شود همسور می شوند
وال استریت ژورنال ۷مه۲۰۰۷
مردم جهان؛ پیامبر اسلام را مستقل از رسانه های مغرض بشناسید
#ProphetMuhammad
لینک توییت
https://twitter.com/media_arma/status/1323307661518057472?s=20
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_Arma
⭕️ماساژ خبر توسط بی بی سی
💢در پی توهین مربی بدنساز به اهل بیت (س) بنگاه رسانه ای بیبیسی با تنزل و تحریف این عمل آن را انتقاد به باز بودن مراکز مذهبی القا کرد
#عملیات_روانی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️واکاوی و آمار هشتگ #علی_رهبری
📌سال ۱۳۹۳ بود که «حسین علیزاده» انصراف خود را از دریافت نشان «شوالیه» از دولت فرانسه اعلام کرد.
🔻این نوازندهی موسیقی ایرانی با انتشار نامهای، خود را از دریافت هر نشانی بینیاز اعلام کرد و گفت که به «حسین علیزاده» بودن قناعت میکند.
🔻لازم به ذکر است نشان هنر و ادب شوالیه که از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به هنرمندان و نویسندگان اعطا میشود، بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و تاکنون تعدادی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی این جایزه را از آن خود کردهاند.
🔻حال پس از سالها و پس از انتشار کاریکاتوری از پیامبر اسلام و حمایت مکرون رئیسجمهور فرانسه از این اقدام شنیع، علی رهبری مدیر هنری و رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران در گفتوگو با خبرگزاری مهر گفت: «شاید الان زمانی باشد که دیگر مسلمانانی هم که این نشان به آنها اهدا شده به نشانهی اعتراض، این نشان را به کشور فرانسه پس بدهند. به اعتقاد من این اقدام از سوی هنرمندان ایرانی میتواند یکی از مؤثرترین اقدامات اعتراضی و هنرمندانه به حساب آید. به طور حتم اگر دوستان هنرمندم چنین کاری را انجام دهند گویی یک بمب خبری ترکیده خواهد شد.»
🔻این سخنان واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت.
۱- تأکید بر هنرمند واقعی بودن علی رهبری
۲-تأکید بر شرافت و غیرت علی رهبری
۳-انتقاد به برخی از سلبریتیها
۴-تعریف و تمجید از حسین علیزاده
۵-انتقاد به بدنهی انقلابی حاضر در شبکههای اجتماعی به دلیل توجه کم به اقدام شایستهی علی رهبری
#رصدخانه_آرما
#کنشگری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️رسانه، فرهنگ است
💢در عصر گفتمان، رابطه رسانه، فرهنگ و گفتمان ویژگیهای خاصی پیدا کرده که با عصر اطلاعات متفاوت است.
💢یکی از ویژگیهای این عصر، رابطه تعاملی و دوسویه رسانه، فرهنگ و گفتمان است. رسانه در این عصر فرهنگی را منعکس میکند که فراتر از هویت تکنولوژیکی آن است. درحقيقت، رسانه نه فقط فرهنگساز است، بلکه به فرهنگ تبدیل شده است؛
💢بهکارگيری هر رسانهای نوعی از فرهنگ را منعکس میکند و درجه بهرهبرداری و چگونگی استفاده از آن، اخلاق رفتاری و سبک زندگی یک فرد را نشان میدهد.
💢رسانهای که منعکسکننده نوعی از فرهنگ است، از طریق بازنمایی گفتمان، ظهور این رابطه عميق را به نمایش میگذارد. در حقيقت، گفتمان حلقه رابطی است که رسانه را به فرهنگ و فرهنگ را به رسانه متصل میکند.
💢گفتمان، با چنين ظرفيت ارتباطیای، میتواند منشأ فرهنگسازی شود. بنابراین، میتوان گفت فکر مسلط، گفتمان هژمونيک و محتوای برتر، که همگی را میتوان به نوعی منعکسکننده معنای مفهوم گفتمان دانست، توسط رسانهها به یک قدرت معنایی فراتر تبدیل شده است که گاهی از فرهنگ حاکم بر جامعه نيز فراتر میرود و خود منشأ فرهنگسازی میشود.
💢به همين دليل، باید از عبارت معروف مکلوهان، یعنی «رسانه همان پيام است» عبور کرد و گفت که «رسانه همان فرهنگ است.»
👤حسن بشیر
#رسانه_شناسی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma