eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺چگونه از هجمه‌های رسانه‌ای دور بمانیم؟ ✅ @media_arma
🔺️ویژگی های مخاطب فعال در فضای مجازی ✅ @media_arma
🔹برجسته سازی🔹 🔺یکی از کارهایی که رسانه ها درصدد انجام آن هستند هدایت مخلطبان و افکار عمومی به این سمت است که به چه موضوعی بیشتر از سایر موضوعات بها بدهند که راهکار برجسته سازی این امر را برای رسانه ها ممکن می کند 🔺در برجسته سازی یک پیام از میان پیام های دیگر استخراج می شود پر اهمیت تر از سایر موضوعات مطرح شده عنوان می شود 🔺برجسته سازی در هر کدام از رسانه های جمعی به شیوه خاص انجام می شود برای مثال در تلوزیون با استفاده از اولویت دادن به خبر ، استفاده از خلاصه خبر ، میزان زمان اختصاص داده شده ، استفاده از عکس ، اسلاید ، فیلم و.. صورت می گیرد. 🔺استفاده از قابلیت های گرافیکی می تواند به برجسته سازی در رسانه ها (بغیر از رسانه های صوتی مانند رادیو یا کلاب هاوس )کمک کند. ✅ @media_arma
🔹سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب🔹 🔺قدرت نا محدود رسانه: مخاطب منفل است ▪️در این دیدگاه مخاطب منفعل هیچ سهمی در شکل گیری پیام ندارد و در مقابل پیام اندکی تامل نکرده و آن را به راحتی قبول میکند 🔺قدرت محدود رسانه : مخاطب فعال است ▪️مخاطب فعال در مورد چگونگی استفاده از پیام های رسانه ای به صورت فعالانه تصمیم می گیرد و در مقابل پیام های رسانه نه تنها منفعل نیست بلکه از خود واکنش نشان می دهد و از دریافت کننده صِرف پیام به مفسر آن تبدیل می شود. 🔺قدرت مشروط رسانه! ▪️ این دیدگاه معتقد است آثار رسانه های نه به اندازه دیدگاه اول بسیار گسترده و نا محدود دست نه مانند دیدگاه دوم ناچیز و بی تاثیر بلکه این اثر گذاری از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است و برای تقویت اثر گذاری باید درصدد یادگیری راهکار های مخصوص آن بود. ✅ @media_arma
🔺ثبت پیام های رسانه ای یکی از مزیت های وجود رسانه هاست که میتواند به افراد در مواجهه با تحریف وقایع کمک کند. 🔺برای مثال این تصویر نشان دهنده مصاحبه آقای حجاریان در سال ۹۵ است. 🔺در این مصاحبه ایشان برخلاف ادعاهای بی اساس امروز اصلاح طلبان که میگویند "به حمایت از روحانی مجبور بودند" و "روحانی اصلاح طلب نیست" و "خود نیز روحانی را فرد توانمندی نمیدانستند" صریحا بیان می کند : ""اصلاح‌طلبان اجباري براي حمايت از روحاني ندارند، بلكه مايل به اين كار هستند""/"" اين نكته را فراموش نكنيم كه اصلاحات مجبور نيست از روحاني حمايت كند، بلكه مايل هستيم از او حمايت كنيم(روحاني از اصلاح‌طلبان فاصله نمي‌گيرد؛ چراكه به‌طور كل پايگاه راي‌‌اش در ميان ما قرار دارد) 🔺حال سوال اینجاست: بهترین گزینه اصلاح طلبان سال ۹۲ و ۹۶ نه تنها از شورای نگهبان صلاحیت گرفت بلکه به ریاست جمهوری نیز رسید اما آنها در پاسخگویی به عملکرد وی چه کاری جز متهم کردن شورای نگهبان به احراز صلاحیت روحانی انجام دادند؟! پس امروز با چه رویی به عملکرد این شورا در احراز صلاحیت ایراد وارد میکنند؟؟ ✅ @media_arma
🔴چند توصیه رسانه‌ای برای این روزهای انتخاباتی: 🔺۱_تا از صحت خبر به صورت کامل اطمینان حاصل نکردیم آن را منتشر نکنیم، این روزها بازار شایعه داغ است 🔺۲_موضع‌گیری های رسانه‌ها و افراد مختلف را به خاطر بسپارید، بعدها این اطلاعات برای تشخیص مسیر درست و غلط به دردمان میخورد 🔺۳_پیشینه سیاسی رسانه‌هایی که از آن‌ها مطلب دریافت میکنید را بشناسید تا بتوانید محتوای آن رسانه را به درستی تحلیل کنید ✅ @media_arma
🔺در حالیکه خبرگزاری بهار نیوز چندی پیش با انکار مسئولیت اصلاح طلبان در قبال انتخاب دولت روحانی همه معضلات و مسئولیت ها را متوجه شورای نگهبان که به حسن روحانی صلاحیت داده میدانست امروز با رد صلاحیت افرادی با تشخیص این شورا انتقاد ها و گله های بی مورد این افراد را پوشش خبری داده و شورای نگهبان را باز هم محکوم میداند! @media_arma
🔴رهبر انقلاب امروز در سخنرانی شان به نکات مهمی در خصوص رسانه و فضای مجازی در ایام انتخابات اشاره کردند. 🔺ایشان با دسته بندی افرادی که به شورای نگهبان گله کردند ، دسته ای را افرادی معرفی کردند که با اصل شورای نگهبان مخالفند و میخواهند با مطالبی که در فضای مجازی و مطبوعات خود نشر میدهند از این فرصت برای انتقام از شورای نگهبان استفاده کنند. 🔺همچنین ایشان در این سخنرانی به استفاده دشمن از "تمام امکانات خود" برای تبدیل انتخابات به سرشکستگی ملت اشاره کردند و فرمودند برخی افراد در داخل دانسته یا ندانسته حرف بدخواهان را ادامه می دهند. 🔺در ادامه ایشان بلد کردن موضوعاتی با ضرورت کم در رقابت های انتخاباتی (مانند مسائلی در خصوص فضای مجازی ) را بین اقشار جامعه که مشکلات اساسی اقتصادی مانند بیکاری دارند اشتباه دانسته و تاکید کردند اینها جزء مسائل مردم نیستند . 🔺رهبر انقلاب برنامه تبلیغاتی دشمن را از آغاز انقلاب اینگونه بیان کردند : در این ۴۲ سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌شده بوده و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم می گویند او اختیاری ندارد. 🔺ایشان با بیان اینکه القاء بی فایده بودن انتخابات و انتخاب رئیس جمهور به مردم یکی از اهداف مهم دشمن است فرمودند: برخی در داخل نیز این حرف ها را تکرار و تئوریزه می کنند. 🔺مقام معظم رهبری یکی از برنامه های مخالفان را به جان هم انداختن طرفداران نامزدها و استفاده از فضای مجازی برای بدگویی و انتشار دروغ علیه یکدیگر دانسته و از طرفداران خواستند در این خصوص مراقب باشند. 🔺ایشان در ادامه به مسائلی که در فضای مجازی برجسته میشوند که لزوما بازتاب خواست مردم نیست اشاره کردند و در آخر از صاحبان سخن نافذ در همه اصناف و اقشار خواستند از نفوذ سخن خود برای ترویج انتخابات استفاده کنند و این موضوع را وظیفه همگان دانستند. ✅ @media_arma
🔴 چرا رسانه‌ها دست به بازنمایی می‌زنند؟؟؟ قرار نیست همه داستان را بدانید... شاید نتوان حقیقت را عوض کرد اما با تکنیک‌های رسانه‌ای می‌توان واقعیت را تغییر داد. 🔺 یک مخاطب فعال باید در نظر داشته باشد که هیچ رسانه‌ای حاضر به عبور از خطوط قرمز و زیر پا گذاشتن منافع خود برای بیان تمام داستان به مخاطب خود نیست. 🔺هر رسانه تلاش می‌کند حقیقت را با توجه به عقاید و منافع خودش تغییر داده و یک حقیقت برش خورده و تغییر شکل یافته را در قالب واقعیت و تلقین همه‌ آنچه که باید بدانید به مخاطب ارائه دهد... 🔺رسانه‌ها تلاش می کنند با گفتن بخشی از حقیقت ، آن هم به نفع و مطابق عقاید و سیاست‌گذاری‌های کلان خود و صاحبان سرمایه‌شان طرف مقابل را در شرایط بدتری نشان دهند ✅ @media_arma
🔹اعتبار منابع اینترنتی🔹 🔺 برخی از افراد چنین تصور می‌کنند که اگر چیز ایجاد شد یا درصورتی که انتشار پیدا کرد لزوماً مطلب درستی است چرا که اگر معتبر نبود چاپ یا منتشر نمی شد در صورتی که در عصر انفجار اطلاعات الکترونیکی روزنامه اطلاعات مختلفی چه درست و یا چه اشتباه منتشر و پخش می‌شود و در چنین عصری افراد باید قادر به اعتبار سنجی منابع اطلاعاتی باشد 🔺 هر تارنمایی را می توان با سوال هایی همچون : 🔺 آخرین بروزرسانی این تارنما چه زمانی بوده است ؟ 🔺نویسنده محتوای اینترنت ما چه کسی است آیا او هویت واقعی دارد و یک هویت ساختگی ؟ 🔺آیا فهرست منابعی که در تولید محتوای این تارنما استفاده شده ارائه داده شده است؟ 🔺 محتوای تارنما از منابع معتبر اخذ شده یا از منابع نامعتبر؟ 🔺آیا محتوای موجود در صفحه با هم ارتباط منطقی دارند ارتباط تصاویر موضوع چگونه است؟ و...بررسی کرد. ✅ @media_arma
🔺خبرگزاری bbc به تازگی مطلبی در خصوص انتخابات و کاندید های انتخاباتی به زبان انگلیسی منتشر کرده است که در آغاز آن با استفاده از تکنیک های رسانه ای مختلف به طور مستقیم و غیر مستقیم شورای نگهبان و انتخابات را با مطالب کذب زیر سوال برده است. 🔺این خبرگزاری در آغاز با معرفی کاندیداهای تایید و رد صلاحیت شده صحبت های آقای جهانگیری را در این خصوص عنوان کرده و از این طریق ناعادلانه بودن انتخابات را از دید سیاستمداران و رسانه های خود جمهوری اسلامی به مخاطبانش القاء کرده است. 🔺سپس در معرفی شورای نگهبان به مخاطبان خود از صفت غیر منتخب برای آن استفاده کرده و آن را یک نهاد غیرمردمی معرفی میکند درحالیکه این شورا منتخب مجلس (که خود منتخب مردم است) و رهبری (که به طور غیر مستقیم منتخب مردم است) تشکیل شده است. 🔺در بین جملات خبری این متن ، گزاره هایی به عنوان مقدمه وجود دارد که وقتی در کنار هم قرار میگیرند یک نتیجه را در ذهن مخاطبان خود حاصل میکنند که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد : 🔻 فرستنده پیام در تیتر این متن به این موضوع که تندرو ها لیست انتخاباتی را تصاحب کرده اند اشاره کرده و سپس در معرفی آقای رئیسی وی را یک تندرو معرفی میکند که در انتخابات دور قبلی از روحانیِ اعتدال گرا شکست خورده است ، در ادامه این خبرگزاری مشکلات موجود در ایران را ناشی از خروج ترامپ از توافقی که دولت اعتدالگرای روحانی انجام داده بود عنوان میکند و بیان می کند که بایدن برای بازگشت به توافقی که کلید حل مشکلات ایران است تمایل دارد و در پی آن این نکته را یادآوری میکند که تندرو ها ( همان هایی که به لیست نامزد های تایید شده تسلط دارند ) معتقدند نمیتوان به آمریکا اعتماد کرد . 🔻قرار گرفتن تمام این مقدمات در کنار هم و ذهن مخاطب این نتیجه را در ذهن وی ایجاد میکند که شرکت در چنین انتخاباتی برای حل مشکلات کاملا بی فایده ست. 🔺نویسنده با بیان نکردن صریحانه نتیجه ای که دنبال میکند سعی در بیطرف جلوه دادن رسانه خود داشته و نه تنها آنچه را که تمایل داشته به مخاطبانش القاء کرده بلکه این تصور را هم در مخاطبانش ایجاد کرده که خود اندیشیده و خود تحلیل کرده اند بدون اینکه آزادی شان به خطر افتاده باشد. Iran presidential election: Hardliners dominate approved candidates list - BBC News https://www.bbc.com/news/world-middle-east-57243630@media_arma
🔹دروغ بزرگ🔹 🔺یکی از فنون اقناع دروغ بزرگ است ، این عمل چیزی فراتر از اغراق، بزرگ نمایی و مبالغه است که با آنچنان اعتماد یا کاریزمایی گفته میشود تا مخاطب بدون تامل و تعقل به راحتی آن را قبول کند. 🔺گاهی زمینه انجام این فن قبل از وقوع توسط رسانه های متعدد ایجاد میشود تا فضای ذهنی افراد آماده سده و به محض ارائه این دروغ مردم آن را به راحتی قبول کنند 🔺برای رهایی از فن باید از محیط غبار آلود خارج شده و بیرون از ساختار های این محیط اقدام به پرسش سوال هایی کنید که از نگاه اغلب افراد پنهان مانده است 🔺متاسفانه معمولا دروغ های بزرگ وقتی برملا می شوند که سازندگان به اهداف خود رسیده اند!! 🔺 بعنوان مثال سال ۹۲ در طی مناظرات انتخاباتی یکی از نامزد های ریاست جمهوری،دکتر حسن روحانی، با بیان اینکه "چرخ سانتریفیوژ ها باید بچرخه اما چرخ زندگی مردم هم باید بچرخه.." و.. کلید حل تمامی مشکلات معیشتی را در مذاکره با آمریکا و کشور های غربی عنوان کردند 🔺 با اینکه از نظر اقتصاددانان گره زدن زندگی مردم به خارج از کشور عقلانی نبود و حل شدن تمامی مشکلات معیشتی با مذاکرات ناممکن به نظر میرسید اما به دو دلیل: 1⃣ فضا سازی رسانه ها قبل از عنوان کردن این دیدگاه 2⃣ بیان کردن این دیدگاه با قطعیت تمام بین انظار عمومی باعث ایجاد جوی در جامعه شد که نظرات مخالف این دیدگاه هرچند که از دلایل منطقی برخوردار بودند نادیده گرفته شدند 🔺اشتباه بودن راه حل ارائه شده بعد از جلب رای مردم و در طول مدت زمانی طولانی نمود پیدا کرد ✅ @media_arma
🔴یک نمونه از بی‌شرافتی رسانه‌ای‼️ 🔺اخیرا حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی توییت تمسخر‌آمیز و بی‌شرمانه‌ای را در واکنش به دیدار استاد رائفی‌پور و دکتر قاضی‌زاده هاشمی منتشر کرد که نوشته بود: دورنمایی از آینده نزدیک 🔺استاد رائفی‌پور در پاسخ خطاب به آشنا توییتی را منتشر کردند و با زبان کنایه محاکمه مسئولانی که سال‌ها کشور را به واسطه ناکارآمدیشان به تباهی کشاندند را یادآوری کردند، این در حالیست که آشنا قبلا در توییتی رسما استاد رائفی پور و استاد حسن عباسی را تهدید به زندان کرد! ‼️حالا بی شرافتی رسانه‌های جریان مقابل را ببینید که چطور با حذف توییت آشنا کاری کردند که مخاطبِ توییت استاد (مردم) باشند نه (حسام‌الدین آشنا) ‼️طوری که مخاطب حس کند استاد در حال تهدید مردم به محاکمه هستند ‼️بی شرافتی و بی اخلاقی رسانه‌ای مرزهایی دارد که توسط این جماعت تعیین میشود @media_arma
🔺چهار عاملی که باعث میشود یک محتوای رسانه‌ای با سرعتی غیر طبیعی توسط مخاطبان منتشر شود ✅ @media_arma
🔺 مستند انتخاباتی قاضی‌زاده، دستپخت چه کسانی بود؟! 🔺شب گذشته درحالی اولین مستند انتخاباتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روی آنتن رفت که به گواه اکثر مردم و کارشناسان یکی از ضعیفترین مستندهای انتخاباتی بود! فیلمی پر از گاف و بازی‌های مصنوعی و دیالوگ‌های کلیشه‌ای و ضعیف! 🔺جالب است بدانید کارگردانی این مستند برعهده محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی آن برعهده محمد خزاعی بود. 🔺اینکه چگونه چنین مستند آماتور و ضعیفی محصول این دو چهره مطرح سینمایی است، سوالی است که پاسخش تنها نزد این دو هنرمند و ستاد انتخاباتی جناب قاضی‌زاده است! ✅ @media_arma
📄 تکذیب یک شایعه؛ 🛑توییت منتسب به فریدالدین حدادعادل جعلی است 🔹اخیرا یک توییت با این مضمون که «هر کس می‌گوید رای بی رای، گذرنامه‌اش را در اسرع وقت بگیرد و ایران اسلامی را ترک کند» منتسب به فریدالدین حداد عادل، در یک حساب کاربری جعلی به اسم او منتشر و در فضای مجازی بازنشر شده است. 🔸با بررسی‌های انجام‌شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، این حساب کاربری در توییتر و توییت منتشره، ساختگی و جعلی است و نشانی حساب مذکور با نشانی حساب اصلی فریدالدین حداد عادل هم‌خوانی ندارد. 🔸در همین رابطه، فریدالدین حدادعادل نیز صبح امروز در حساب اصلی خود در توییتر، اعلام کرد که صفحه مذکور جعلی است و با انتشار آیدی این صفحه، از مخاطبان خود تقاضا کرد که گزارش آن‌را برای توییتر ارسال کنند. ✅ @media_arma
آرما مدیا
🔴مرز بین تندرو بودن یا میانه رو بودن از نظر bbc کجاست؟ 🔺بارها در تعبیرات مختلف، رسانه‌های خارجی صفت تندرو را به یک عده از سیاستمداران ایرانی اطلاق کرده اند و برخی دیگر را میانه رو معرفی کرده اند اما سوال اینجاست: چه ویژگی باعث میشود یک فرد از طریق این رسانه ها تندرو یا میانه رو به مردم معرفی شود ؟ معیار bbc برای اطلاق این ویژگی به افراد چیست؟ 🔺شاید در نگاه نخست و با دنبال کردن این شبکه مخاطبان تصور کنند عواملی از جنس اعتقاد به اجرای قوانینی مانند "حجاب" یا احکامی مانند اعدام و یا شایعاتی در خصوص اعتقاد چنینی افرادی به محدودیت های مجازی یا فیلترینگ سبب قرار گرفتن آنها در گروه تندرو هاست اما قسمتی از تحلیل انتخاباتی bbc چیز دیگری میگوید! 🔺در این گزارش bbc هنگامی که در خصوص روابط با آمریکا سخن میگوید عنوان میکند تندرو ها این گفت و گو را بی فایده میدانند اما اصلاح طلبان و میانه رو ها موافق این گفت و گو هستند 🔺سپس در ادامه ی این صحبت bbc با انتشار تصویر دختری با حجابی متفاوت ، که با آزادی در اجتماع حضور پیدا کرده است و با کشیدن تصویر پرچم ایران عشق خود را به کشورش ابراز کرده وی را یک تندرو معرفی میکند! اما چرا؟ 🔺با دقت در تصویر پاسخ این سوال کاملا واضح است ؛ bbc در معرفی قشری به نام تندرو ها از تصویر دختری، با حجابی متفاوت از تصویری که همیشه از تندرو ها به مخاطبانش القاء میکرد استفاده کرده به یک دلیل : او خواستار انتقام از آمریکا بخاطر شهادت سردار سلیمانی است!! ( به عکس نوشته ای که در دست ایشان قرار دارد توجه کنید) 🔺پس معیار bbc در اطلاق این ویژگی به افراد و جریان های سیاسی نه آزادی های اجتماعی ست نه حقوق زنان بلکه تنها یک چیز است: خم نکردن سر در مقابل زورگویان! 🔺اما سوالی که به وجود می آید و بی پاسخ می ماند این است ، چه چیزی باعث میشود یک عده از سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران خارج از دایره تندرو هایی که توسط چنین رسانه هایی تشکیل شده قرار بگیرند؟ معتقد نبودن به محدودیت های اجتماعی یا اهمیت حقوق زنان برای این افراد؟؟ اگر نه! پس چه چیزی؟! ✅ @media_arma
🔺منظور از چیست؟ ✅ @media_arma
🔺چگونه ذهن خود را در برابر عملیات روانی رسانه‌ها واکسینه کنیم؟ ✅ @media_arma
🔺کدام خبر برای مخاطب جذاب است؟ 🔺به مقداری که یک خبر قادر به پاسخگویی سوالات متعدد مخاطب باشد از عناصر خبری بیشتری برخوردار است. 🔺عناصر خبری که شامل پرسش های شش گانه ( کجا / چه کسی / چه وقت / چگونه / چرا / چه چیزی ) است به هر مقدار در خبر کامل تر پاسخ داده شود اطلاعات بیشتری به مخاطب ارائه داده و برای مخاطب جذاب تر خواهد بود. ✅ @media_arma
🔹 رسانه وسبک زندگی🔹 🔺کارتون ها ، فیلم ها و سریال ها معمولا اقدام به معرفی یک شخصیت بعنوان قهرمان داستان به مخاطب خود میکنند 🔺 این شخصیت بعنوان قهرمان داستان دارای نکات مثبت و جذابی ست که باعث ایجاد احساسی مطلوب نزد مخاطب میشود 🔺در ادامه بخاطر حس مثبتی که نسبت به قهرمان داستان وجود دارد تک تک رفتار های او را نزد مخاطب محبوب میکند و فرستندگان پیام از همین طریق میتوانند با به تصویر کشیدن سبک زندگی خاص برای قهرمان داستان آن را در جامعه رواج دهند 🔺این سبک زندگی میتواند شامل مولفه های مختلفی از جمله : چگونگی لباس و زیور آلات، نوع و نحوه غذا خوردن،خودرو مورد استفاده این شخصیت ،چگونگی روابط او با خانواده،فامیل و دوستان و همکاران، مدل مو و آرایش چهره ، تعریف او از خوشبختی و سعادت و راهی که برای رسیدن به آن طی میکند ،اندازه و چگونگی خانه و مدل اثاث و نحوه چیده شدن آن،نوع و میزان خرید این شخصیت ،چگونگی گذراندن اوقات فراغت توسط او و... شود. ✅ @media_arma
🔴 که در مناظرات استفاده شد: 🔺۱.رفتارهای عوام فریبانه(زبان بدن هنگام خواندن اسامی) 🔺۲.دروغ بزرگ(آقای رئیسی فقط شش کلاس، سواد کلاسیک دارند) 🔺۳.تخریب شخصیت( همگی پوششی هستند الا...) 🔺۴.بهترین دفاع، حمله است(فرار از پاسخگویی در تمام سوالات) 🔺۵.مظلوم نمایی(پنج نفر به یک نفر) 🔺۶.اعتبار بخشی و چشم پرکنی و وام گیری از مدرک: من اقتصاد دانم اما بقیه... 🔺۷.ابجاد کانال انحرافی، شاه ماهی سرخ و شروع از پله دوم: در پاسخ به وضعیت اقتصادی نابسامان، به مجمع تشخیص و موضوع فرعی عدم تصویب اف ای تی اف حمله می کند. 🔺۸.تفکیک وضعیت، خلق تبرئه و فاصله گیری از کانون: من نماینده روحانی نیستم هرچند ایشان بیان بهتری از همه دارد. 🔺۹.ماکیاولیسم و اینکه هدف وسیله را توجیه می کند: جای زنان خالی است که نماینده ای در این مناظرات ندارند. 🔺۱۰. دوقطبی سازی: رقیب من فقط آقای رئیسی است. آقای رئیسی با اینکه به شما ارادت ویژه ای دارم اما... 🔺۱۱. رقیب هراسی: آقای رئیسی امان نامه می دهید که بعد مناظرات بنده را مورد پیگرد قانونی قرار ندهید...بماند که آقای مهرعلیزاده هم در انشائیات خود بحث نخ نمای اعدام ها را ذخیره دارد. ✅ @media_arma
♦️ارزش های خبری♦️ 🔺یکی از معیار هایی که موجب انتخاب خبری برای پرداخته شدن از سوی فرستنده میشود برخورداری آن از یک یا چند ارزش خبری است مواردی از ارزش های خبری عبارت است از: 🔺تازگی: این اصل باید یادمان باشد که خبر تازه مانند نان تازه ست که هر چه زمان بیشتری از وقوع آن بگذرد بیات تر میشود. در پرداختن به یک خبر باید نسبت به زمان حساس بود و تا حد ممکن در فاصله کوتاه تری از وقوع آن رویداد به آن پرداخت 🔺شهرت: اشخاص، اشیاء، مکان‌ها، نهاد‌ها، وقایع و مفاهیمی معروف هستند که به محض شنیدن نام آنها تصویرشان در ذهن مخاطب تداعی شود. خبری که مربوط به این موضوعات باشد دارای ارزش خبری می باشد 🔺مجاورت: مجاورت دو نوع است: 1⃣ مجاورت جغرافیایی که عبارت است از خبر مکان‌هایی که از لحاظ مکانی به مخاطب نزدیک تر باشد 2⃣مجاورت معنوی که عبارت است از خبری با موضوع افراد یا مکانی که از لحاظ مشابهت فرهنگی،عقیدتی،قومیو...به مخاطب نزدیک تر هستند •هر چه خبری دارای ارزش مجاورتی بیشتری باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است 🔺دربرگیری: هر چه یک خبر روی تعداد افراد بیشتری اثر گذاری داشته باشد دارای ارزش دربرگیری بیشتری می باشد ✅ @media_arma