eitaa logo
آرما مدیا
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️یکبار دیگر با کودکانمان ببینیم 👈این قسمت: کلاه قرمزی و پسرخاله 🔴کمتر کسی‌ست که با سینمایی های کلاه قرمزی ناآشنا باشد، کلاه قرمزی عروسک دوست داشتنی چند نسل بود و هست. 🔴نقش اول فیلم، عروسکی بازیگوش و شیرین زبان به نام کلاه قرمزی بود که مشغول تحصیل بود اما بازیگوشی‌هایش سبب می‌شود تا ازمدرسه اخراج شود. تلاش او برای این‌که شغلی به دست آورد نیز نتیجه‌ای ندارد، سرانجام از طریق تماشای برنامه‌ی آقای مجری تصمیم می‌گیرد تا به تهران بیاید و روانه‌ی تلویزیون شود. کلاه قرمزی در تهران نزد پسرخاله می‌رود و با کمک او راهی تلویزیون می‌شود و در آنجا به خاطر علاقه‌ی زیادش به آقای مجری سعی می‌کند تا موانع ازدواج او را از بین ببرد اما با خرابکاری‌هایش مشکلاتی را پدید می‌آورد. 🔴این فیلم توانست با فروش ۱۷۲میلیون تومانی‌اش پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۷۳ شود و تا سال‌ها رکورد فروش تاریخ سینمای ایران را در دست داشت. 📌منبع: دیجی کالا مگ 🔗لینک مشاهده و دانلود این فیلم از آپارات: https://www.aparat.com/v/OsCjl @media_arma
⭕️تاکتیک های جنگ نرم ♨️جاذبه های جنسی:  🔴استفاده از غریزه‏‌ی جنسی و نمادهای اروتيكال از تاكتيک های مهم مورد استفاده رسانه های غربی است به طوری كه می توان گفت اكثر قريب به اتفاق برنامه های رسانه های غربی از اين جاذبه در جهت جذب مخاطبان خويش به ويژه جوانان كه فعالترين بخش جامعه هستند، بهره می‌گيرند. ⬅️مانند آنچه جدیدا در خصوص تبلیغات یک نوع بستنی در فضای مجازی موجب واکنش مخاطبین شده بود. @media_arma
آرما مدیا
@media_arma
‍ ⭕️تکنیک‌های جنگ شناختی ♨️پاره‌حقیقت‌گویی در عکس و فیلم 🔴گاهی روش پاره حقیقت گویی به جای گزینش اخبار مکتوب و کلمات مصاحبه‌شونده در گزینش تصاویر و فیلم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانگونه که نویسنده و گوینده خبر با گزینش خبر می‌توانند عناصر خبری را تغییر دهند و مطابق با هدف خود منتشر کنند یک عکاس و یا فیلم‌بردار هم امکان چنین تغییری را دارند. 🔴بسیاری اوقات عکس‌ها و فیلم‌هایی تقطیع شده در فضای مجازی دست به دست می‌شود و مبنای قضاوت افکار عمومی قرار می‌گیرد که به صورت گزینشی گرفته شده‌اند و تمام حقیقت را بیان نمیکنند. ⬅️برای مثال در برهه‌ای فیلم‌ها و تصاویر زیادی از برخورد ماموران نیروی انتظامی و گشت ارشاد در فضای مجازی می‌شد و در عمده آن‌ها به نظر می‌رسید که ماموران -بدون هیچ دلیلی اقدام به رفتار خشونت آمیز می‌کنند. ⬅️در حالیکه عمده این فیلم‌ها با برنامه‌ریزی قبلی گرفته می‌شد تا با تقطیع توهین و رفتار خلاف قانون مجرمان آن‌ها را بی‌گناه جلوه و در جایگاه مظلوم نشان دهند. اما پس از بررسی جوانب درگیری مشخص می‌شد این افراد با تهمت و توهین و حتی گاهی ضرب و شتم به ماموران در حال انجام وظیفه متعرض شده‌اند. بنابر آنچه گفته شد تاکتیک پاره حقیقت‌گویی گاهی بسیار بیشتر از یک دروغ بزرگ می‌تواند حقیقت را نابود کند. ⬅️چرا که دروغ به دلیل عدم وجود مدرک و سند در بسیاری موارد به راحتی افشا خواهد شد، اما پاره حقیقت گویی راست و دروغ خبر را باهم مخلوط می‌کند و خبری باورپذیر‌تر از دروغ صرف را به مخاطب عرضه می‌کند. @media_arma
⭕️تاکتیک های جنگ نرم ♨️توسل به ترس و ايجاد رعب 🔴در اين تاكتيک از حربه تهديد و ايجاد رعب و وحشت ميان نيروهای دشمن، به منظور تضعيف روحيه و سست كردن اراده آنها استفاده مي شود. متخصصان جنگ نرم، ضمن تهديد و ترساندن مخاطبان به طرق مختلف به آنان چنين القاء می كنند كه خطرات و صدمه های احتمالی و حتی فراوانی بر سر راه آنان ممكن كرده است و از اين طريق، آينده ای مبهم و توام با مشكلات و مصائب برای افراد ترسيم می كنند. ⬅️جملاتی مانند "گزینه نظامی روی میز است" یا مورد هدف قرار دادن ۵۲ نقطه فرهنگی @media_arma
🔴پنج سوال اساسی تفکر انتقادی 🗝 پرسیدن پنج سؤال اساسی سواد رسانه‌ای می‌تواند به ما کمک کند تا دیدن، خواندن و شنیدنمان منتقدانه باشد: 1️⃣ چه کسی این پیام را ایجاد کرده است؟ 2️⃣ از چه فن‌هایی برای جلب‌توجه من به پیام استفاده‌شده است؟ 3️⃣ افراد مختلف چه برداشت‌هایی می‌توانند از این پیام داشته باشند؟ 4️⃣ چه ارزش‌ها، سبک زندگی و جهان‌بینی‌ای در پیام بازنمایی می‌شود؟ 5️⃣ چرا این پیام ارسال‌شده است؟ @media_arma
پروپاگاندا از طریق استفاده از كلمه و یا كلمات و همچنین استفاده از عكس‌ها، نقاشی، گرافیك، عادات و آهنگ‌ها و وسائل دیگر در تلاش است که بر افکار عمومی نفوذ پیدا کند به هدف مورد نظر پروپاگاندیست برسد. ✅ @media_arma
🔴جعبه جادویی 🔺تلویزیون به عنوان یکی از پرکاربردترین رسانه‌های غیر مجازی شناخته می‌شود. بیراه نیست اگر ادعا کنیم تلویزیون پیش از ورود فضای مجازی به زندگی مردم، بیشترین میزان مخاطب را نسبت به سایر رسانه‌ها داشت. 🔺تلویزیون این امکان را به مخاطب می‌دهد که در لحظه به نقاط دیگر دنیا سفر کند و با اخبار اقصی نقاط دنیا آشنا شود. 🔺برنامه‌های متنوعی در تلویزیون برای طیف سلیقه مخاطبان تولید می‌شود تا نیاز‌های آن‌ها را پاسخگو باشد. 🔺علاوه بر حوزه خبر، برنامه‌های گفتگو محور، مسابقات تلویزیونی، سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی از انواع پرمخاطب برنامه‌های تلویزیونی هستند. @media_arma
31.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️فریب، حقیقت، تبلیغات 🔴جبهه شیطانی عرصه رسانه به راحتی با فریب و نیرنگ وعده های خودش رو به زیباترین شکل برای مخاطبینش به تصویر میکشه اما در مقابل، جبهه حق که پیامش از نوع فریب نیست باید به قدری مجهز به علم و هنر باشه که بتونه پیام حقش رو که ذاتا زیباست به مخاطبش به همون شکل عالی که هست نشون بده... 🎥ببینید‼️ ؟ @media_arma
⭕️تاکتیک های جنگ نرم ♨️ارائه پيشگويی های فاجعه‏ آميز: 🔴در اين تاكتيک با استفاده از آمارهای ساختگی و ساير شيوه های جنگ روانی (از جمله كلی گويی، پاره حقيقت‏ گويی، اهريمن‏ سازی و ...) به ارائه پيشگويی های مصيبت‏ بار می‌پردازند كه بتوانند حساسيت مخاطب را نسبت به آن افزايش داده و بر اساس ميل و هدف خويش افكار وی را هدايت نمايند. ⬅️مانند آمار و ارقام مصیبت بار و حتی دروغی که اصلاحات زمان روی کار آمدن روحانی از شرایط موجود کشور به افکار عمومی ارائه می‌دادند @media_arma
⭕️هرکس چیزی را می‌بیند که می‌خواهد 🔴هر رسانه دو راه ارتباطی دارد؛ از سویی با سازندگان پیام سروکار داشته و از سوی دیگر با مخاطبین در ارتباط است، گرچه سازندگان پیام سعی دارند به وسیله رسانه ها همان مفهوم و احساسی را که مد نظر دارند به مخاطبینشان القاء کنند اما این موضوع به طور مطلق مطرح نیست چرا که مخاطبین با توجه به دانش های قبلی، تجربیات، تعصبات، ارزش ها و عقاید خود می‌توانند برداشت ها و تفسیر های متفاوتی از یک پیام داشته باشند. 🔴همین موضوع موجب می‌شود یک مخاطب آگاه مسلمان در مواجهه با اخبار فلسطین حتی از رسانه های غیر همسو -که واقعیت را طور دیگری نشان می‌دهند- با شنیدن خبر حمله غزه به اسرائیل- فارغ از تلاش سازندگان برای ایجاد بار منفی برای چنین عملی- خوشحال شود و در مقابل یک اسرائیلی به‌شدت از این خبر اندوهگین گردد و یا فردی که هیچ شناخت یا تعلقی به چنین اخباری ندارد با بی تفاوتی از کنار آن عبور کند. @media_arma