eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
📌اینفوگرافی نحوه ی استفاده از شبکه های اجتماعی @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پرسش‌های پنجگانه سواد رسانه‌ای چیست؟ 🔸یکی از اهداف سواد رسانه‌ای این است که مخاطب منفعل را به مخاطب فعال و مخاطب فعال را به مخاطب هوشمند تبدیل کند. یک مخاطب فعال و هوشمند باید در برخورد با خبرهایی که می‌خواند یا برنامه‌های تلویزیونی که تماشا می‌کند پنج پرسش کلیدی را در نظر بگیرد و از خود بپرسد. این ویدئو شما را با پرسش‌های پنجگانه سواد رسانه‌ای آشنا می‌کند. @media_arma
📸 اگر با مقتضیات رسانه آشنا نباشید به همین‌ راحتی یک داعشی را بجای شهید اعتراضات اصفهان معرفی می‌کنند! @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تجربه‌گرایی در دوران پساحقیقت چیست؟ 🔸یکی از مسائلی که در دنیای دیجیتال با آن مواجه هستیم این است که مخاطب برای یافتن حقیقت به نظرات اطرافیان خود بیشتر از منابع رسمی اهمیت می‌دهد. افراد در شبکه‌های اجتماعی برای پیام‌هایی که از اطرافیانشان دریافت می‌کنند نسبت به مجاری رسمی اعتبار بیشتری قائل هستند و سپس بر اساس همان دریافت، قضاوت و تصمیم‌گیری می‌کنند. @media_arma
✍️میزانسن چیست ؟ 🔹چینش تمام عناصر که در کادر دیده می شوند ( شامل بازیگران ، نورپردازی ، دکور ، وسایل ها و لباس ها ) میزانسن نامیده می شود که کلمه ای فرانسوی به معنای ” قراردادن به روی صحنه ” است. کادر و فیلمبرداری هم همینطور میزانسن یک فیلم را تشکیل می دهند. 🔸اگرچه بسیاری از عوامل و حرفه ها در ساخت آن ( میزانسن ) نقش دارند ؛ این کارگردان است که بر سراسر میزانسن و تمام عناصرش نظارت می کند. نه فقط این ؛ بلکه کارگردان و یا دستیار او با طراح صحنه ، مدیر تدارکات ، صاحبان لوکیشن ها ، طراح لباس و هنرمندان خلاق صحبت کرده تا ظاهر و احساس مورد نظر خود را مشخص کند. 🔹در برخی موارد ؛ میزانسن برای فرا خواندن احساسات بادوام و پایدار نه برای یک صحنه و بلکه برای کل فیلم استفاده می شود. 🔸فیلم فارغ التحصیل ( ۱۹۶۷ ) به کارگردانی مایک نیکولز به دلیل طراحی بصری شگفت انگیز ، هیجان انگیز و چند لایه اش ستوده شده است. @media_arma
⭕️متا بیشترین تعدادکاربران جهان را در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد: فیس‌بوک، یوتیوب و واتساپ محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ شدند 🔸فیس‌ بوک، یوتیوب، واتساپ و مسنجر فیس‌بوک محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌آیند. در این میان شرکت مادر متا با مجموع ۷.۵ میلیارد کاربر در چهار پلتفرم خود، پادشاه رسانه‌های اجتماعی است. 🔸متا که قبلا با اسم فیس‌بوک شناخته می‌شد، مالک چهار پلتفرم پراستفاده از پنج پلتفرم است. بخش عظیمی از کاربران متا در واقع کاربران پلتفرم فیس‌بوک هستند که حدود ۲.۹ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. 🔸 بیشترین کاربران فیس‌بوک از نظر جغرافیا به ترتیب در هند(۳۵۰ میلیون نفر)، ایالات متحده آمریکا(۱۹۳.۹ میلیون کاربر) و اندونزی(۱۴۲.۵) زندگی می‌کنند. واتساپ پلتفرم دیگر متا است که حدود ۲ میلیارد کاربر دارد و در رتبه سوم پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از نظر تعداد کاربران قرار داد. بیشترین تعداد کاربران این اپ در هند (۳۹۰ میلیون کاربر) و برزیل (۱۰۸ میلیون کاربر) هستند. @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌زندان مجازی 🔺حضور افراطی افراد در فضای مجازی و تبدیل این فضا به اولویت اول زندگی، باعث شده تا خانواده‌ها از هم دور شوند و اعضای خانواده به‌واسطه حضور مستمر در فضای مجازی کمتر درباره موضوعات مختلف کاری و خانوادگی باهم به گفت‌وگوی رو در رو ‌بپردازند. بهتر است در اوقاتی که در خانه هستیم با افراد خانواده به گفت‌وگو بنشینیم. با این کار از زندان فضای مجازی آزاد می‌شویم. @media_arma
💢تیترهای متناقض بی‌بی‌سی برای تغییر انگاره‌های ذهنی مخاطب در قسمت های آینده، BBC فارسی بیشتر برامون از تاثیر سیاست و ملیت بر رده سنی افراد خواهد گفت 💬 • بانوی نرگسی • @media_arma
⭕️دونالد ترامپ شبکه اجتماعی جدید راه اندازی می کند 🔸دونالد ترامپ به راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی اختصاصی به نام حقیقت نزدیک شده است. شماری از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری برای تحقق این امر متعهد شده‌اند. 🔸گروه رسانه‌ای و فناوری ترامپ (TMTG) و شرکت دیجیتال وورد شنبه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) طی اطلاعیه‌ای مشترک اعلام کردند، سرمایه‌گذاران می‌خواهند با یک میلیارد دلار معادل ۸۸۰ میلیون یورو به راه‌اندازی این شبکه کمک کنند. 🌐 ایسنا @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ما، رسانه‌ها و ماجرای اقناع 🔺 روش‌ها و فنونی که رسانه‌ها برای قانع کردن مخاطب و رسیدن به هدف نهایی خود به کار می‌برند را فنون اقناع می‌گویند. حال اگر شما بدانید که رسانه‌ها چطور و با چه روشی سعی می‌کنند پیام‌هایشان را بفرستند تا بتوانند شما را قانع کنند، قطعاً با چشمان بازتری در مقابل آن‌ها تصمیم می‌گیرید. اگر می‌خواهید از روش‌های اقناع رسانه‌ای بیشتر بدانید تماشای این ویدئو را از دست ندهید. @media_arma
🔰 اعتیاد به اینترنت چیست؟ 🔴اعتیاد به اینترنت یک اختلال روانی است که در آن فرد به استفاده بیش از حد از اینترنت می پردازد به گونه‌ای که عملکرد فرد در زندگی اجتماعی، شغلی و یا تحصیلی مختل می‌شود. 🔴 فعالیت های افراد مبتلا به اعتیاد به اینترنت طیف وسیعی مانند بازی‌های رایانه‌ای ،وبلاگ نویسی ،پورنوگرافی ،شبکه های اجتماعی یا خرید اینترنتی را شامل می شود. @media_arma
⭕️محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در روسیه در سال ۲۰۲۰ 🔸یوتیوب با 85.4% استفاده 🔸وی‌کِی 78% 🔸واتساپ 75.8% 🔸اینستاگرام 61.2% 🔸اودنوکلاسنیکی 47.1% 🔸وایبر با 42.5% 🔸فیسبوک 38.9% 🔸تیک تاک 30.3% 🔸تلگرام 27.4% 🔸سکایپ 24.4% 🔸توییتر 18.6% @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ماهیت و ظرفیت شبکه های اجتماعی 🔺گستردگی شبکه‌های اجتماعی در دنیا بسیار زیاد است، ظرفیت برخی شبکه‌های اجتماعی به حدی بالاست که کاربران را وارد دنیای بی‌انتهایی از ارتباطات می‌کند. @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نقش رسانه‌ها در افکار آرایی جامعه 🔺 رسانه‌ها با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و نظر مخاطبان خود را در زمینه یک اتفاق تغییر دهند، بنابراین باید نقش و قدرت مهم و تأثیرگذار رسانه‌ها را بر افکار عمومی جدی بگیریم. @media_arma
⭕️ایران بیش از ۳۰ میلیون گیمر دارد 🔸رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: تعداد بازیکنان بازی‌های دیجیتال در سال ۱۳۹۸ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است، در ۱۰ ‌سال تعداد بازیکنان در کشور دوبرابر شده ‌است 🔸طبقات کودکان، نوجوانان و جوانان همواره جزء بیشترین گروه‌های مخاطب بازی بوده‌اند، اما در این میان سالمندانی هم وجود دارند که به‌صورت مرتب بازی می‌کنند و طبق استانداردهای تعریف‌شده در ایران و جهان، بازیکن یا گیمر شناخته می‌شوند ✅ @media_arma
38.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 دانلود جذاب و دیدنی معضلات شبکه‌های اجتماعی 🔹 پشت پرده را از زبان کارمندان غول‌های این حوزه بشنوید. 🔸چگونه فکر و ذهن مردم توسط این شبکه‌ها کنترل و مدیریت می‌شود. 💢بخش اول ✅ @Media_arma
47.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 دانلود جذاب و دیدنی معضلات شبکه‌های اجتماعی 🔹 پشت پرده را از زبان کارمندان غول‌های این حوزه بشنوید. 🔸چگونه فکر و ذهن مردم توسط این شبکه‌ها کنترل و مدیریت می‌شود. 💢بخش دوم برای مشاهده بخش سوم و پایانی مستند به لینک زیر مراجه فرمایید https://t.me/media_arma/3335@Media_arma
تبلیغ خلاقانه واکس کفش 🔸 این روزها تبلیغات نقش اساسی در ایجاد نیاز و ادراک در مخاطب دارد. این تبلیغات به گونه‌ای است که ممکن است با استفاده از ترفندهای رسانه‌ای و ایجاد حس نیاز در مخاطب، جنسی را که هیچ فایده‌ و نیازی به آن نداشته را وادار به خریدش می‌کنند. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌سواد رسانه در جنگ نرم 🔺قدرت رسانه‌ به‌ اندازه ای زیاد است که ‌توانسته در دو دهه اخیر بدون نزاع شدید حکومت‌هایی را در جهان تغییر دهد، رسانه‌ها می‌توانند با رهبری افکار عمومی نقش فعالی در جنبش‌های مردمی داشته‌ باشند. @media_arma
⭕️نزدیک به دو دهه بعد از تاسیس شبکه‌های اجتماعی، برای اولین بار استفاده کاربران از این پلتفرم‌ها در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت. ‏‌ ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چالش گشت‌وگذارهای بی‌هدف بحران دنبال کردن افراد بی‌هویت 🔸 بهتر است به‌جای گشت‌وگذارهای بی‌هدف در فضای مجازی، زمانی را برای گفت‌وگو با اعضای خانواده و کار های مفید مانند کتاب خواندن اختصاص دهیم. @media_arma
💢 اگر در چت تلگرام با یک نفر علامت + را سرچ کنید، تعداد پیام هایتان با ان فرد نشون داده می شود و اگر تاریخچه گفت و گوی خود را پاک نکرده باشید عدد تعجب آوری را خواهید دید! بعد از دیدن تعداد پیام‌ها، از اینکه اینهمه پیام به یک نفر دادید پشیمون شدید یا نه!؟ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده ماجرای گوهر عشقی چه بود!؟ 💢 ماجرای گوهر عشقی اتفاق تازه‌ای نیست، بیش از چهل ساله که هر روز دارند از این دروغ‌ها علیه نظام درست می‌کنند، حقیقت ماجرا را ببینید ✅ @media_arma
⭕️ پیش‌نویس قانون سختگیرانه خدمات اینترنتی توسط بریتانیا 🔸کمیته پارلمانی بریتانیا به این نتیجه رسیده که باید به مشکل وجود فضای غرب وحشی در محیط آنلاین بپردازیم. هر آنچه که در فضای آفلاین غیرقانونی است، باید در فضای آنلاین نیز هدف قانون‌گذاری باشد. 🔸دولت انگلیس ۲ ماه فرصت دارد تا به گزارش کمیته مذکور پاسخ دهد، حداکثر جریمه شرکت‌های فناوری در صورت تخلف معادل ١٠درصد درآمد سالانه یا ۱۸ میلیون پوند اعلام شده. 🌐فارس @media_arma