eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️شبکه آموزشی دروغ و تحریف اینترنشنال 🔴 شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال در یک اقدام غیر حرفه‌ای و با تحریفی آشکار، تیتر قابل تأملی را برای مصاحبه رییس‌جمهور انتخاب کرد که این تیتر از لحاظ تحریف و تغییر می تواند الگو و نمونه برای سواد رسانه ای باشد. ⬅️این مثلا رسانه، اظهارات رییس‌جمهور درباره درآمد مردم را با تیتر «ابراهیم رئیسی: اقشار راست می‌گویند حقوقشان کم است، اما ما چه کنیم؟» پوشش داد تا القاء کند دولت به دغدغه درآمد و معیشت آنها بی توجه است. ⬅️اما واقعیت سخنان ایشان این است که: «بازنشستگان یا کارمندان یا کارگران، همه این اقشار وقتی می‌گویند حقوق ما کفایت نمی‌کند، حق می‌گویند و درست است. حالا چه کار باید کرد؟» که در ادامه ایشان بدنبال بیان راه حلی مطالب خود را بیان می کند. ⬅️قابل تأمل‌تر اینکه، این شبکه بعد از این تحریف آشکار، چندین برنامه را به تحلیل سخنان تحریف شده آیت‌الله رئیسی اختصاص داد تا به نتیجه دلخواهش برسد و میهمانانش نیز در همین راستا تلاش کردند این اظهارات را نشانه ناتوانی دولت سیزدهم در اداره امور کشور نشان دهند! @media_arma
⭕️ آمازون به دلیل دستکاری قیمت‌ها، ۲میلیون دلار جریمه شد 🔸شرکت آمازون به علت تلاش برای دستکاری مصنوعی قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث در این مجموعه بزرگ فروش آنلاین ۲.۲۵ میلیون دلار جریمه شد. 🔸آمازون تلاش داشت با پایین نگهداشتن مصنوعی قیمت برخی از محصولات خود را به عنوان پلتفرم برتر فروش آنلاین تثبیت کرده و همه رقبا را از میدان به در کند. 🔸این شرکت تلاش برای اجرای طرح مذکور را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد و یک الگوریتم قیمت گذاری را طراحی کرد تا یک حداقل قیمت فروش را برای اشخاص ثالث تضمین کند./مهر ✅ @media_arma
💢‏پولاد کیمیایی پسر مسعود کیمیایی با جمله «قضاوت های بزرگ کار آدم های کوچک نیست» به داوری شهاب حسینی اعتراض کرده و از جشنواره فیلم فجر انصراف داده جوایز داخلی و خارجی اون آدم کوچیک: 💬 مرتضا قربانی @media_arma
آرما مدیا
‍ ♨️رسانه‌ها‌ و روشهای‌تصویر‌سازی‌ذهنی ⭕️ این تکنیک‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد جنگ نرم داشته باشند. 🔴برچسب زدن: رسانه‌ها واژه‌های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل می‏کنند و آن‌ها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می‌دهند. هدف آن است که ایده، فکر و یا گروهی محکوم شوند؛ بی‏آنکه استدلالی در محکومیت آن‏ها آورده شود. 🔴توسل به ترس: متخصصان جنگ روانی ضمن ترساندن مخاطبان از راه‏های مختلف، به آنان القا می‌کنند که خطرات احتمالی و فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده و از این طریق، آینده‌ای مبهم و توام با سختی‌ها و مشکلات را برای افراد ترسیم می‌کنند. 🔴کلی‌گویی: مرتبط‌ساختن عقیده یا سیاستی خاص با مفهومی ویژه، تا مخاطب بدون بررسی شواهد و دلایل، عقیده و یا سیاست مورد نظر را بپذیرد. 🔴 گواهی: گواهی و یا شهادت، نقل قول‌هایی در داخل و خارج از پیام است که برای حمایت از یک سیاست، برنامه و یا شخصیتی خاص آورده می‌شود. 🔴 تکرار و تعقیب (پیگیری): با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جاانداختن پیامی در ذهن مخاطب می شود. 🔴دروغ: عمدتاً برای مرعوب‌کردن حریف یا افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می‌کنند. گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر می‌گوید: دروغ هرچه بزرگ‌تر باشد، باور آن برای مردم راحت‌تر است. 🔴مبالغه: روشی که با اغراق کردن و بزرگ‌نمایی یک موضوع، سعی در اثبات یک واقعیت دارد. در برخی مواقع برای اینکه مخالف را در هیبت هیولا، خطرناک، ... نشان دهند رفتار، کردار و تمایلات، عادات، شخصیت و مشخصه‌های خاص آن تکنیک را مدام برشماری، بزرگنمایی و القاء می‌کنند. 🔴ایجاد تفرقه و تضاد: دشمن باید به شکست‌خوردن انس بگیرد. آنچه در این زمینه می‌تواند موثر باشد، ایجاد و یا تلقین تضادهای مختلف در جبهه دشمن است. رسانه می‌تواند با ایجاد و یا تلقین درگیری میان اقلیت‌ها، قومیت‌ها، نخبگان و حاکمیت، وحدت را بین نیروهای دشمن متزلزل سازد. 🔴شایعه: شایعه زمانی مطرح می‌شود که زمینة دسترسی به اخبار موثق امکان‌پذیر نباشد. شایعه، انتقال شفاهی پیامی است که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تأثیر در روحیه آنان ایجاد می‌شود. 🔴 پاره‌حقیقت‌گویی: رسانه‌ها معمولاَ متناسب با موضوعی که به آن متمایل هستند، بخشی از خبر نقل و بخشی را نقل نمی‌کنند. خبر هنگامی کامل است که عناصر خبری در آن، به شکل کلی مطرح شوند. اما چنانچه یکی از عناصر خبری شش‌گانه (که، کجا، کی، چه، چرا، چگونه) در خبر بیان نشود، خبر ناقص است. در تاکتیک پاره حقیقت‌گویی، حذف یکی از عناصر به عمد صورت می‌گیرد و بیشتر اوقات، عنصر چرا حذف می‌شود. 🔴 فریب دادن: اطلاعات دروغین، جهت‌دار و یا تصویری وارونه از وقایعی است که با ارائة تصاویر ناقص و دگرگون شده‌ای از واقعیت می‌توانند گروه‌های گوناگون مخاطبان مورد نظر در عملیات روانی را تحت تأثیر قرار دهد. 🔴 القاء: یعنی ایجاد تغییر رفتار در مخاطب بدون اطلاع او که براساس تغییر ذهنیت‏های فردی و اجتماعی صورت می‌گیرد. و به دو روش اجرا می شود: مستقیم: که مخاطب آماده پذیرش پیام به صورت مستقیم باشد غیرمستقیم: پیام خود را در قالب موضوعاتی به ظاهر بی‌ارتباط و یا دوپهلو بیان می‌کند. القاء پیام در قالب فیلم، موسیقی، نمایش، نقاشی، سخنرانی، سی‌دی، اعلامیه، بیانیه، مصاحبه و... در جهت تأثیر گذاری بر مخاطبین صورت می‌گیرد. 🔴اقناع: یعنی قانع ساختن، خشنودسازی و راضی‌کردن است. در واقع توسل به کلام و احساس به خاطر رسیدن به نوعی رضایت روانی در مخاطب است. 🔴 تحریک و تشجیع: با شیوة تحریک، چهره بی‌رحم و ضدانسانی (واقعی یا ساختگی) از دشمن به نمایش می‌گذارند و با ترسیم چهره‌ای از قربانیان این بی‌رحمی‌ها، سعی می‌کنند روی حالات و رفتار مخاطبان تأثیر بگذارند. 🔴تردیدافکنی و جایگزینی منابع: تشکیک، در واقع نرم‌سازی ذهن طرف مقابل برای عملیات بعدی است. شک، فرد را دچار خلأ فکری و منطقی می‌کند و او آماده می‌شود تا چیزهای دیگری را در ذهن بپذیرد. 🔴 طراحی ادبیات مناسب: هر انسانی، ارزش‌ها و شاکله ذهنی‌ای دارد. اگر مطالبی که دیگران می‌گویند تفاوت زیادی با این شاکله‌ ذهنی داشته باشد، انسان آن ‌را پس می‌زند. دشمن تلاش می‌کند پیام موردنظرش را با توجه به شاکلة‌ روانی مخاطبان طراحی کند. 🔴الگوسازی: در طول تاریخ مصداق‌های گوناگونی از جنگ روانی و روش‌های آن وجود دارد که امروز علمی‌تر شده و به دلیل توانایی رسانه، با قدرت بیشتری از آن استفاده می‌شود. یکی از مواردی که در دنیای مجازی رسانه‌ای که امروزه در آن زندگی می‌کنیم اهمیت دارد، الگوسازی است. @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اینستاگرام قابلیتی را اضافه کرده که به پیج ها امکان نمایش برنامه زمانی لایوهای اینده شون و همچنین ریمیکس ویدیوها را می‌دهد. 🔸تا پیش از این کاربران می‌توانستند زمان لایوها را از قبل برنامه ریزی کنند ولی جای مشخصی برای دیدن لایوهای آینده هر پیج وجود نداشت، ولی در حال حاضر وقتی کاربری لایوی را برنامه ریزی میکند، در قسمت بیو لایوهای اینده ای که کاربر برنامه ریزی کرده قابل نمایش است و کاربران با کلیک روی آن می‌توانند پیام یاداور تنظیم کنند. 🔸علاوه بر این اینستاگرام قابلیت ریمیکس را برای همه ویدیوها فعال کرده. این قابلیت که تا پیش از این محدود به ریلز بود، به کاربران این امکان را میدهد که در هنگام ضبط ویدیویی از خودشون، یک ویدیوی دیگر هم در تصویر قرار بدهند. 🔸چنین قابلیتی مشابه قابلیت Duets تیک تاک هست و یکی از کاربردهای آن ضبط ویدیوهای ری اکشن میباشد. ✅ @media_arma
💢 توییت استاد ✍ ‏آخه کدوم آدم عاقلی در آستانه دهه فجر پرچم چین رو میندازه روی برج آزادی؟ سال نو چینی ها بوده؟ باشه، دلیل نمیشه ضرورت ها و فضای مملکت خودمون رو فراموش کنیم. 🌐 لینک توییت@media_arma
27.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 اعتراض‌ها به ازدحام در برج میلاد در روزهای شیوع امیکرون مگر کرونا نیست؟! 🔸 خبرگزاری ایسنا: بعضی از حاضران در برج میلاد تست مثبت کرونا داشتند!! 🔹در اولین روز جشنواره فجر و در حالی که با اعلام رسمی مسئولان وزارت بهداشت تهران وارد موج ششم کرونا شده تصاویر منتشر شده از جشنواره فجر نه نشانه‌ایی از پروتکل‌های بهداشتی داشت نه فاصله‌گذاری اجتماعی. 🔸منتقدان و خبرنگاران حاضر در برج میلاد از این وضعیت انتقاد کرده‌اند. در این میان خبرگزاری ایسنا در گزارش نگران کننده‌ایی نوشته:«شنیده می شود که بعضی از حاضران در مرکز همایش های برج میلاد در روزهای گذشته تست مثبت کرونا داشتند و همین موضوع حتی در حد شایعه به دلیل تحت کنترل نبودن اوضاع، نگرانی‌هایی هایی را ایجاد کرده است.» 🔹وضعیتی که باعث اعتراض گروهی از عکاسان در نشست خبری مرد بازنده شد و این عکاسان در همان ابتدا این نشست خبری را ترک کردند. ✅ @media_arma
آرما مدیا
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "هناس" 📽کارگردان: حسین دارابی زاده 📝 هدف اصلی نقد نویسی ارزش گذاری ایست، اینکه فیلم چقدر ارزش دارد و یا نه. 🔻 نعمت الله سعیدی در کتاب فیلم فیگور فلسفه بحث نقد را به مثال قدیمی سره از ناسره می کشاند و اینکه در پدیده ای مثل طلا بحث بر سر سره است و کار به ناسره نیست و در نقطه مقابل مثلا آزمایش ادرار بحث بر سر ناسره است و اینکه بدانیم چقدر سم در بدنمان است و بدین ترتیب صحبت سره دیگر در میان نیست. 🔻حالا در اکثر مواقع در نقد نویسی آثار هنری دوستان پدیده ای سرطانی را گیر می آورند و درباره سره های آن سخن می گویند و یا برعکس گوهری گرانبها را معطل ناسره اش می کنند، الغرض گفتم نکند ما هم در برخورد با فیلم هایی از قبیل هناس گرفتار چنین رویه ای شویم. 🔻هناس آنقدر گوهر گرانمایه ای ایست که تنها مغرضی باید بیاید راجع به فرم و تکنیک و ریتم نکته منفی پیدا کند و بخواهد درباره آنها سخن بگویند. 🔻 هناس فیلمی در ستایش دانشمندان هسته‌ای کشور است که در واقع ما تنها از زندگیشان کلمه دانشمند را فهم می کنیم و از زیر و بم زندگی آنها چیزی نمی دانیم، زندگی سراسر اضطراب و انتظار. انتظار پایانی که می دانیم چیست و تنها از زمانش بی خبریم. 🔻سینمای ما در طول چهل و خورده ای سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران، خواسته یا ناخواسته سعی کرده بر نقاط قوت ها، ایثارها، مقاومت ها، دستاوردها، و پیروزی ها چشم ببندد بطوری که کم کم باورمان شده ته جدولیم حال آنکه واقعیت چیز دیگریست. 🔻هناس فیلم خوش ریتم و سرپایی ایست که علاوه بر اینکه در حوزه های مختلف فنی از استانداردهای بالا برخوردار است، این سوال جدی را هم دوباره یادآور می شود که کارکرد سینما چیست؟ آیا تنها غر بزند و اوقات فراغتی را پر کند یا مثل هناس میتواند حس غرور ملی را در ما زنده کند. 🔻در دنیای مدرنیته و پست مدرنیسم که غفلت بزرگترین دستاوردش است و اوقات فراغت را بهانه ای میکند که اصحابش را با سرگرمی ببلعد هناس هایی در دل همین پر کردن اوقات فراغت سر بلند می کنند تا آگاهی بیاورند. 🔻هیولای بی شاخ و دم غفلت در پشت پدیده های اینترتیمنتی(سرگرمی ساز) با نقاب های جذاب شهربازی ها و کلاب ها و سینما و تئاتر و تلویزیون و غیره این روزها ارمغانی جز هدر دادن وقت و فراموشی گذر زمان ندارند و پدیده هایی مثل تئاتر و سینما اگر هم از این قاعده مستثنی شوند نهایتا در یک پز روشنفکرانه ناله هایی خواهند شد که جز خودشان و اهالی فستیوال ها مشتری نخواهند داشت. 🔻در این اوضاع سینمای انقلاب اسلامی چند سالی ایست گام دومی را آغاز کرده که عَلَمِ آگاهی بلند می کند، آگاهی از داشته هایمان، آگاهی از دشمن و آگاهی از چرایی زیستن. 🔻هناس بغض در گلویی ایست که نگفتیم حالا باید بگوئیم. هناس برای روایت شهدای مظلوم هسته ای پا را از واقعیت خارج نمی کند و نیازی هم به این کار ندارد، تنها روایت می کند بدون کم و کاست . 🔻باید روایت کرد تلاش زنان و مردان این سرزمین را برای سرافرازی ایران اسلامی، باید روایت کرد دشمنی های آشکار و پنهان، باید روایت کرد خیانت ها را حتی اگر کنار گوشمان هستند. 🔻به احترام ارزشهای بیشمار فیلم هناس احترام کرده و در حالی که اشکهایم را پاک میکنم از ته وجود کف میزنم. ✍امین شجاعی @media_arma
⭕️سرقت ۷۷۰ میلیون دلاری کلاهبرداران در شبکه اجتماعی 🔸گزارش جدید کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نشان داد سال گذشته کلاهبرداران شبکه اجتماعی سال پر کاری داشتند و بیش از ۹۵ هزار نفر در کلاهبرداری‎های صورت گرفته در پلتفرم‎های شبکه اجتماعی، ۷۷۰ میلیون دلار از دست دادند. 🔸 پول به سرقت رفته از طریق کلاهبرداری‌های شبکه اجتماعی در سال میلادی گذشته بیش از دو برابر ۲۵۸ میلیون دلاری بود که کلاهبرداران در سال ۲۰۲۰ به جیب زدند./ایسنا ✅ @media_arma
💢اتفاق عجیب روز اول جشنواره فجر، سالن‌های خالی با سانس‌های پر! 🔸چهلمین جشنواره فیلم فجر درحالی کار خود را بصورت رسمی در سینماهای مردمی از امروز 12 بهمن آغاز کرد که بجز چند فیلم پر سر و صدای جشنواره، استقبال مخاطبان از باقی فیلم‌ها ناچیز بوده. 🔹مورد عجیب‌تر آنکه در نخستین سانس های نمایش فیلم‌ها در برخی پردیس های پرمخاطب تهران نیز با سالن های خالی از مخاطب روبرو هستیم در حالی که پلان سامانه فروش آنلاین بلیط نشان از خرید همه صندلی ها و تکمیل ظرفیت می دهد! 🔸مشخص نیست مخاطبان به علت گسترش کرونا از حضور در سینما صرف‌نظر کرده‌اند یا بلیط‌های برخی سانس‌ها بصورت غیرواقعی خریدداری شده‌اند شائبه‌ایی که در سالهای اخیر همواره وجود داشته است. @media_arma
📸 کشورهایی که بیشترین کاربر را در اینستاگرام دارند ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رسانه‌ها چگونه انگیزه‌های رفتاری را شناسایی می‌کنند؟ 🔺آیا تاکنون در تصمیم‌گیری‌هایتان متوجه شده‌اید که چه روش‌های اقناعی بر روی شما تأثیرگذار بوده است؟ 🔺تئوری عمل منطقی یکی از الگوهای اقناعی است که توسط فیشبین و آیزن طراحی شده است، طبق این الگو، اقناع زمانی اتفاق می‌افتد که باورها و اعتقادات فرد درباره موضوع موردنظر تغییر یابد. 🔺باورها منجر به تغییر نگرش‌ها و به دنبال آن به وجود آمدن باورها و عقاید جدید می‌شود. @media_arma
آرما مدیا
‍ ‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "بدون قرار قبلی" 📽 کارگردان: بهروز شعیبی 📝غرب سینمای ماوراءالطبیعه یا سینمای دنیای غیب را با کشاندن به حوزه های وحشت و یا ساختن دنیاها و آدمهای فانتزی و غیر واقعی به مهار خود در آورده و معادله را عامدانه کاملا وارونه ساخته. 🔻یعنی شخصیت هایی غیر واقعی چون بتمن و مرد عنکبوتی می آفریند و آنقدر در قدرت آنها اغراق می کند که ریشه وجود هر عمل ماوراءالطبیعه را از ریشه بزند. 🔻حال آنکه این جهان ، جهان رمز و راز و صاحبش از دیده نهان اما مظاهر آن آشکار و تو فقط باید چشم باز کنی گوش بسپاری تا بشنوی آنچه شنیدنی است و ببینی آنچه دیدنی. 🔻ورود به سینمای غیب در برابر ابرغول هالیوود بسیار سخت است و مرزهایی دارد به باریکی مو که اگر اندکی بلغزی فیلمی که قرار بود معنا گرا بشود کمدی از آب در می آید. 🔻تمام چیزهایی که گفتم به این معنی نیست که شعیبی در فیلم بدون قرار قبلی ادعای ورود به سینمای غیب را دارد. 🔻 نه، اما من دوست دارم به هوای صحن‌سقاخانه حرم امام رضا (علیه‌السلام‌) که همیشه پر رمز و راز است این فیلم را از این دریچه نگاه کنم. 🔻فیلم در همان پلان های اولیه سخن از باد و خاک می گوید، مسیر آلمان تا خراسان را لحظه ای می پیماید و اینگونه روایت را آغاز میکند که آدمی دمی است که پس از آن تفاوت نمیکند که کجا بودی، آلمان یا روستایی در خراسان و تنها صدایی ایست که تو را می خواند. انا الیه راجعون ما همه به اصل خود باز خواهیم گشت... این موسیقی و دیالوگ های جان این فیلم است. 🔻در طول فیلم ما لحظه به لحظه به جای شخصیت اصلی تصمیم می گیریم، لحظه به لحظه دلمان آشوب میشود و مثل شخصیت اصلی چیزی ما را بند خود کرده و انگار دخیل بسته به تکه ای آهن که عده ای به آن ضریح می گویند. 🔻شعیبی در این فیلم همچون نسیمی چرخ میزند و عاشقی می کند دوربین شعیبی شاعرانگی مطلب را خوب ادا می کند و او که گفته بود از رگ گردن هم به شما نزدیکترم حسابی نزدیک جزئیات می شود و حواسش هست چیزی از قلم نیوفتد. لاکپشت، کاشی و کوزه و حتی سُری بین نبات ها می خورد، هوایش به الکس هم هست. 🔻 شعیبی آنقدر مست مان می کند که الان که برگشتم و چند خط آخرم را خواندم خودم هم نفهمیدم چی نوشتم. فقط میفهمم که امشب بیشتر از هر شبی دلم هوای حرم امام رضا کرد. 🔻شعیبی توحیدی و تراب بیگی یک سینمای کامل را برای نه تنها ما ایرانیان که تصور میکنم برای تمام بشریت فراهم کرده اند. 🔻فیلمی معنا گرا که در قالب سینمای معنا گرای همیشگی‌اش نمی گنجد و با قاب بندی های درست ، ریتم سرحال و فیلمنامه ای سر پا پوست جدید می اندازد که دیدنش حالمان خوب میشود . ✍امین شجاعی @media_arma
⭕️شرکت متا اعلام کرده که قرار هست اواتارهای سه بعدی را به اینستاگرام بیارد. 🔸این اواتارها که قبلا برای فیسبوک عرضه شده بود، حالا برای اینستاگرام هم قابل استفاده هستند و کاربر می‌تواند بعد از طراحی ان ها، اواتارش را در همه شبکه های اجتماعی متا از جمله فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و اکولوس استفاده کند یا برای هر شبکه اجتماعی اواتار سه بعدی موردنظرش را با سفارش سازی های مختلف طراحی کند. 🔸 اواتارهای سه بعدی در استوری و دایرکت با حالات مختلف چهره و بدن قابل استفاده هستند و در مناسبت های مختلف تم هایی را می شود بر روی آن ها اعمال کرد. 🔸به نقل از متا این اواتارها قدم کوچک و اولیه ای برای ساخت متاورس این شرکت هست و متا قرار نیست سریعا نسخه دیجیتال و باکیفیتی از افراد را برای حضور متاورس درست کند بلکه اینکار به تدریج انجام خواهد شد. 🔸اواتارهای سه بعدی در حال حاضر برای کاربران امریکا، کانادا و مکزیک در دسترس هستند و در اینده در اختیار بقیه کاربران قرار خواهند گرفت. ✅ @media_arma
آرما مدیا
🔴جریان‌شناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود 1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن می‌بینیم، موج زیادی از فیلم‌های آخرالزمانی حکایت‌گر همین وحشت‌اند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس می‌کرد. اما افسوس که سال‌های پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و به‌جای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پست‌مدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند! 2⃣ جنس جدیدی از فیلم‌ها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است. 3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم می‌شود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطوره‌ای و آخرالزمان دینی. 4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکل‌گیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است. 5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورش‌های طبیعت مانند برخورد شهاب‌سنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید می‌آورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند. 6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام می‌کند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم می‌آورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند. 7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینی‌ها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت. 8⃣ موج اول فیلم‌های بیگانه‌محور، ما را از این موجودات می‌ترساند. این موجودات روزی به زمین می‌آیند و برای بشر خطراتی ایجاد می‌کنند و فضای زندگی انسان با پدیده‌های آخرالزمانی مواجه می‌شود، مانند فیلم «روز استقلال» . 9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین می‌آیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی می‌توان گفت که مهمانان انسان‌اند. باید دانست که چگونه با آن‌ها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم. 🔟 در موج سوم، فرازمینی‌ها شما را به سمت خود دعوت می‌کنند، جهان خوب، جهان آن‌ها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور می‌شود. مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیت‌هایی پیدا می‌کند که فراتر از یک انسان است. 1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی‌ است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلم‌های موج اول ساخته می‌شود اما غلبه دیگر با این موج نیست. 📚اندیشکده مطالعات یهود @media_arma
بی‌اخلاقی برای رسیدن به اهداف سیاسی 🔺تصویر بالا تحت عنوان صفحه‌ی اول پراودا روسی و توهین به رئیس جمهور کشورمون منتشر شده که ناصحیح و فیک است 🔺وقتی عده‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی‌شان از هیچ کار غیراخلاقی دریغ نمی‌کنند، اگر به سایت روسی این روزنامه مراجعه کنید، آن را سیاه و سفید خواهید یافت و چنین تصویری وجود ندارد @media_arma
آرما مدیا
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "ضد" 📽کارگردان : امیرحسین ربیعی 📝انسان معمولا در گذشته و آینده زندگی میکند، یا با خاطرات گذشته سیر می کند و یا غرق در آینده سازی است. 🔻قرآن مجید هم که به عنوان بزرگترین و جامع ترین کتاب ما مسلمانان است سراسر قصه های گذشتگان و وعده های اُخروی (آینده) است. 🔻برای ما ایرانیان همیشه گذشته شیرین تر و رویا گونه تر بوده به طوری که بهترین لحظات زندگیمان معمولا در گذشته و مرور خاطرات آن رقم می خورد، حالا به این گذشته اتفاقات سیاسی و تاریخی اضافه که می شود انگار به وزن زندگیمان چیزی اضافه و کم می شود. 🔻اغلب اوقات، زمان و گذر زندگی غباری می شود بر هویت سیاسی اجتماعی و فراموش می کنیم که ما فرزندان کدام تلاطم ها بودیم نوه ی کدام جریان ها و نتیجه ی کدام گلوگاه ها هستیم. 🔻در این که دهه ی اول انقلاب پر است از حوادث و اتفاقاتی که باید ریز به ریز برسی و مطالعه شود تا سره از ناسره عیان گردد شکی نیست اما پرونده منافقین و اتفاقات و ترورهای اول انقلاب چند سالی هست که دستمایه ی چندین فیلم و سریال داستانی و چندین مستند و مجموعه مستند شده است البته که هنوز هم میشود و باید چندین کار و نکته ی جدید از دل این حوادث بیرون کشید. 🔻اما چیزی که به شدت مخاطب ۱۴۰۰ تشنه ی آن است کمی فراتر رفتن از لایه ی اولیه منافقین است اینکه مثلا لایه های بعدی نفوذ در دهه ی هفتاد یا هشتاد و حتی نود چگونه حمایت و شکل گرفته است و البته که از این دست پرونده ها بسیار است. 🔻با همه ی این تفاسیر "ضد" فیلم ارزشمندی ایست که سعی میکند در پرداخت موضوع نسبت به فیلم های مشابه خود جانب انصاف را بیشتر رعایت کند و با نزدیک شدن به انگیزه های فردی و دیالوگ های واقعی کمی اوضاع را بهتر برای مخاطب شرح دهد. 🔻بازیهای روان و خوب و بخصوص بازی متفاوت نادر سلیمانی و بازی باور پذیر مهدی نصرتی از ویژه گی های بارز این فیلم محسوب می شود. 🔻طراحی صحنه همیشه عالی محمدرضا شجاعی و کارگردانی خوب و روان امیرحسین ربیعی که حالا سری در میان سرهای کارگردانان بزرگ در آورده نوید بخش سینمایی شریف و سالم را می دهد. 🔻البته درام محکم و قوی حسین تراب نژاد که دل آدم را گرم می کند در این سیاهه نویسی سینمای ایران هستند نویسندگان کار بلد که علاوه بر درام مسئله را هم می فهمند و پیشتر میدانند در چه زمانی و برای چه مخاطبی چه قصه ای بگویند. ✍امین شجاعی @media_arma
💢اختتامیه جشنواره جمعه برگزار می شود 🔹 دبیر جشنواره فیلم فجر: هیات داوران آنقدر حرفه‌ای، جدی و ملی است که همه عقاید و سلایق را نمایندگی می‌کند. 🔸آنچه هیات داوران با توجه به همه فیلم‌ها انتخاب کردند قابل دفاع است و از نظر تنوع ژانر می‌توان به خروجی این هیئت اعتماد کرد. 🔹اختتامیه فیلم فجر ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه در برج میلاد برگزار می‌شود. 🔸به دلیل خیز ششم کرونا ناگزیر هستیم ظرفیت اختتامیه را کمتر از آنچه اکنون در سالن های اکران وجود دارد در نظر بگیریم. @media_arma