⁉️رسانه ها را چه کسانی هدایت میکنند؟
🔻 6 یهودی 96 درصد رسانههای دنیا را در اختیار دارند.
🔻واشنگتن پست، نیویورک تایمز و والاستریت ژورنال نیز توسط 3 یهودی هدایت میشوند.
🔻 سرکوب رقابت و ایجاد انحصارات محلی در انتشار اخبار و افکار، مشخصه افزایش کنترل یهودیان بر روزنامه های آمریکا است.
💢 توانایی یهودیان در استفاده از مطبوعات به عنوان ابزار مخالف سیاست یهود را در سه روزنامه معتبر و تأثیرگذار کشور: نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست نشان داد.
📰 این سه روزنامه که بر سرمایههای مالی و سیاسی آمریکا تسلط دارند، روزنامههایی هستند که روندها و دستورالعملها را برای تقریباً بقیه روزنامهها تعیین میکنند.
⭕️آنها هستند که در سطح ملی و بین المللی تصمیم می گیرند که چه چیزی خبر است و چه چیزی نیست. آنها منبع اخبار هستند، بقیه فقط آن را کپی می کنند و هر سه روزنامه در دست یهودیان است.
🔹نیویورک تایمز در سال 1851 توسط دو غیر یهودی به نام های هنری ریموند و جورج جونز تاسیس شد. پس از مرگ آنها، در سال 1896 توسط یک ناشر یهودی ثروتمند، آدولف اوکس، از املاک جونز خریداری شد. نوه او، آرتور اوکس سولزبرگر جونیور، ناشر و مدیر عامل فعلی روزنامه است. سردبیر اجرایی مکس فرانکل و سردبیر آن جوزف للیولد است. هر دوی آنها نیز یهودی هستند.
🔹 خانواده سولزبرگر همچنین از طریق شرکت نیویورک تایمز صاحب 33 روزنامه دیگر از جمله Boston Globe هستند. دوازده مجله، از جمله McCall's و Family Circle با تیراژ بیش از 5 میلیون هر کدام. هفت ایستگاه رادیویی و تلویزیونی؛ یک سیستم تلویزیون کابلی؛ و سه شرکت چاپ و نشر کتاب.
🔹سرویس خبری نیویورک تایمز داستانهای خبری، ویژگیها و عکسهای نیویورک تایمز را به 506 روزنامه دیگر مخابره میکنند. /ژئوپلیتیک رسانه
✅ @media_arma
💢سلبریتی داریم تا سلبریتی
🔹شما خبر دارین که اسکارلت جوهانسون از بازی در فیلمی با کارگردانی ریدلی اسکات انصراف داده فقط بخاطر اینکه فهمیده سرمایهگذار فیلم بن سلمان هستش! او گفته در فیلم مردی که آتش جنگ را به پا کرده بازی نمیکنه!
🔹بعد سلبریدی های ما مثل ابی برای چند دلار شرف و عزت خودشونو میفروشند 🤦
💬Kian & Liam
#توییت_گشت
✅ @media_arma
📸دو عکس دیده نشده از پشت صحنه سریال خاطرهانگیز «پدر سالار»؛ ۲۸ سال پیش
🔺محمود پاکنیت، با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان و بازیگرانِ درگذشته مجموعه تلویزیونی پدر سالار، دو عکس از پشت صحنه این سریال را منتشر کرد
✅ @media_arma
📸 جا زدن عکس قاتل روحانی مشهدی به جای شهید بخشی توسط معاندین برای تفرقهافکنی
🔸بعد از حادثه تروریستی در مشهد، عکسی توسط عناصر ضدایرانی در فضای مجازی با این عنوان که «ضارب سه آخوند جزو لشکر فاطمیون و از نزدیکان حاج قاسم سلیمانی بوده، در حال نشر است.
🔹روابط عمومی لشکر فاطمیون گفته: فرد مورد اشاره شهید مدافع حرم رضا بخشی با نام جهادی فاتح، جانشین لشکر فاطمیون است و قاتل شهید اصلانی، هیچ ارتباطی با لشکر فاطمیون ندارد.
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
آرما مدیا
⭕️ واکنش کاربران توییتر به حادثه حرم رضوی
🔹روز گذشته حرم مطهر رضوی شاهد سوء قصد فردی به سه روحانی جهادگر بود، مجرمی که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان، تبعه خارجی است و گفته میشود وابستگی جریانی به گروههای تکفیری وهابی دارد. این فرد که با اقدام خشونتآمیز خود منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت دو نفر دیگر شده است، هر چند توسط زائران دستگیر میشود اما موجی از واکنشها را با خود به همراه داشته است. رصد دیتاک از بستر توییتر حاکی از آن است که کاربران این پلتفرم با ۲ هزار و ۹۶۰ توییت، ۲ هزار و ۱۶۹ ریتوییت و ۱۵ هزار و ۶۵۸ لایک نسبت به این اقدام واکنش نشان دادهاند.
#️⃣ #مشهد، #حادثه_حرم_رضوی، #زائران_شهید، #طلبه و #شهید_اصلانی هشتگهای پرکابرد و نتیجه کنشگری کاربران توییتر در این باره بوده است.
💬 توییت «ساعتی پیش، در حرم رضوی، فردی با چاقو به چند طلبه حمله کرده که در اثر این حمله یک نفر شهید و یک نفر هم مجروح شده. ضارب دستگیر شده و تحقیقات در حال انجام است. استیصال دشمنان ملت ایران به جایی رسیده که هم حرمت اماکن مقدسه را میشکنند و هم دوباره به قتل مردم عادی روی آوردهاند.» پرلایک ترین توییت بوده است.
🔸با نگاهی به رفتار و روند کنش رسانهای گروههای معاند و مخالف، تقسیم کار و پاس کاری محتوایی معناداری را شاهدیم. گروههای ضدانقلاب و برانداز با ابراز شادمانی از این رخداد، به تداوم حذف خشن روحانیت تاکید دارند و در بستهها و پروندههای خبری آنها این خط خبری مشهود است.
🔸شبکههای ماهوارهای به طور گسترده با اقدامی ترکیبی و در سه گانه «شیعه و سنی»، «افغان ستیزی» و «ضدیت با روحانیت» به این موضوع پرداختند و از سوی دیگر برخی گروهها در داخل بر موضوع افغان ستیزی متمرکز شدهاند و موج رسانهای هفتههای اخیر و بزرگنمایی و بازنماییهای رسانهای صورت گرفته نیز موئید این ادعاست.
🔸آنچه نباید از نظر دور داشت دقت نظر نهادهای رسانهای، انتظامی و امنیتی در مدیریت افکار عمومی است چراکه در نبرد شناختی موجود، بنای بر ایجاد انشقاق اجتماعی و عقیدتی و گرفتن ماهی از این آب گل آلود است.
✍ معصومه نصیری
✅ @media_arma
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️افشاگری حجازی فر از سنگاندازی همرزمان شهید باکری در تولید موقعیت مهدی
✅ @media_arma
🔎فقدان رژیم مصرف و تاثیرات دهگانه رسانه بر مدیریت ذهن
💡برای اینکه از حضور روزانه ۴ تا ۶ ساعته نوجوانان و جوانان در فضای رسانه ای اعم از دیدن فیلم و سریال تا بازی های رایانه ای و چت کردن و حضور در شبکه های اجتماعی، ارزیابی دقیقی داشته باشیم و روش حل مساله و خط مشی گذاری درستی در سطح ۱.فرد و ۲.خانواده و ۳.جامعه، اتخاذ نمایبم، ده مورد از ردپاهای ذهنی شناختی رسانه در افراد را باهم مرور می کنیم.
1⃣پایین آمدن سطح تمرکز و توجه ذهنی در اثر مصرف زیاد و متنوع رسانه و بنوعی بیش فعالی ذهنی در برابر حوادث و رویدادها و مسائل زندگی است که بقولی کثرت دریافت اطلاعات رسانه ای، فقرتوجه و تمرکز بدنبال خواهد داشت.
2⃣رو به افول نهادن قدرت تفکر و تحلیل و پردازش مسائل بدلیل انباشت بی رویه و بدون دروازبانی اطلاعات که همان عادت به خام خوری اطلاعات می باشد که حاصلش نتیجه گیری های غلط با مقدمات هرجایی و همه جایی رسانه ای بدون دقت در منبع و فرهنگ و موقعیت خاص آن اطلاعات دریافتی است.
3⃣خستگی و فرسودگی ذهنی و پایین آمدن تاب آوری مغز در برابر حوادث و رویدادهای روزمره که بنوعی ذهن عصبی و افسرده و عجول را منجر می شود که رفتارهای تکانشی خاصی هم بدنبال خواهد آورد.
4⃣ساده سازی ذهن و پایین آمدن ضریب هوشی بدلیل مواجهه با رسانه بدون رژیم مصرف خاص که ندیدن ابعاد متعدد ماجرا در روش حل مساله یکی از نشانه های آن می باشد.
5⃣شرطی شدن ذهن و عادت کردن به سرگرمی رسانه ای اطلاعاتی و درنتیجه ایستایی رشد وبلوغ فکری و نداشتن ایده های کلان برای اتفاقات بزرگ زندگی همچون مساله انتخاب رشته و شریک زندگی و شغل و ...
6⃣تنبلی ذهنی و فقدان خلاقیت و اعتیاد افراطی به محرک بیرونی جهت فعالیت و برنامه ریزی روزانه یا بلندمدت بدلیل عدم مدیریت مصرف رسانه ای
7⃣تنزل ذوق معرفتی و درنتیجه افت شدید علمی شناختی بدلیل خاصیت هیجان زای رسانه ای و فاصله گرفتن از کتاب و درس و مطالعات مکتوب
8⃣آسیب دیدن هوش بصری بدلیل انگاره سازی های اجاره ای و بدون مکث و تحلیل و همچنین انعکاس مستقیم تصاویر از طریق مانیتورها و سبقت گرفتن تخیلاتِ رسانه ساخته بر تاملات خودساخته در ذهن
9⃣لاغرشدن تفکرانتقادی و بنوعی ضعیف شدن ذهن انسان در برابر جهان هستی بدلیل عادی شدن مصرف بدون فیلتر رسانه ای و در نتیجه پیدایش اخلاق محافظه کار در زندگی
🔟چالش خودآگاهی و نداشتن فرصت یا حوصله یا دغدغه برای خلوت فکری و مراقبه و محاسبه شخصیتی بدلیل مصرف حجم بالای رسانه ای که استقلال ذهنی و شخصیتی انسان را نیز زیر سوال برده و به یک موجود وابسته و هراسان از تنهایی و معتاد به تایید و حضور دیگران تبدیل می کند.
✍علیرضامحمدلو
✅ @media_arma
🌇 #پوستر اختصاصی | به مناسبت سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی
🖌 تصویرسازی: محمدعلی نادری
🔸 تهیه شده در گروه هنری مؤسسه مصاف (استودیو مصاف)
✅ @Media_arma
آرما مدیا
🔴چین چگونه با اینفلوئنسرها در اینستاگرام، فیسبوک و تیکتاک در دنیای مجازی غرب نفوذ میکند؟
♦️تحقیقات آژانس خبری آسوشیتدپرس نشان می دهد که دولت چین با کنترل کامل «حساب های چینی پرفالوور و پربیننده» شبکه های اجتماعی از جمله تیک تاک و فیس بوک، مهم ترین راه نفوذ تبلیغاتی در دنیای مجازی در غرب را پیدا کرده است.
♦️بررسی ها بوضوح نشان میدهند که دولت چین «بی سروصدا شبکه ای گسترده از شخصیت های محبوب در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده که دیدگاه های حزب کمونیست چین را بصورت غیرمستقیم تبلیغ و میلیون ها کاربر در غرب طوطی وار این ویدئوها و اخبار را لایک می کنند.»
♦️همزمان این حساب های وابسته به پکن، سعی دارند اذهان عمومی شهروندان کشورهای غربی را از انتقادات گسترده بین المللی علیه چین، از جمله نقض گسترده حقوق بشر منحرف کرده و برای پرجمعیت ترین کشور جهان تبلیغ کنند.
♦️پکن همچنین از برخی از خبرنگاران حرفه ای شبکه ها و رسانه های دولتی به عنوان «اینفلوئنسر و یا بلاگر» در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تیک تاک حمایت می کند تا این روزنامه نگاران دقیقا سیاست های مدنظر پکن را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنند.
♦️ طبق تحقیقات «میبورو»، شرکت آمریکایی که عملیات اطلاعات جعلی نفوذی از خارج را ردیابی می کند، حداقل ۲۰۰ اینفلوئنسر وابسته به دولت چین، دست کم به ۳۸ زبان مختلف روی شبکه های اجتماعی برای این کشور تبلیغ می کنند./ژئوپلیتیک رسانه
✅ @media_arma