eitaa logo
آرما مدیا
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️سایت GTmetrix ایران را تحریم کرد 🔸کاربران ایرانی بعد از تاریخ پنج شنبه، ۲۹ اردیبهشت، امکان دسترسی به خدمات GTmetrix را نخواهند داشت. 🔸جی تی متریکس یک ابزار تحلیلی است که به افراد کمک می‌کند تا عملکرد سایت خود را بررسی کنند. ✅ @media_arma
💢آیا نسلی را پرورش داده‌ایم که با تکنولوژی روز یعنی صفحه‌ نمایش موبایل و کامپیوتر بهتر از انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند؟ ⭕️هنگامی که به تکنولوژی متصل می‌شوید، ارتباطتان با دنیای بیرون قطع می‌شود. هر چیزی که ما را از یک محیط استرس‌زا جدا کند می‌تواند مفید باشد. برای مثال گوش دادن به موزیک باعث می‌شود که نفسی تازه کنید و از یک موقعیت طاقت فرسا رهایی یابید و به این ترتیب استرستان کاهش یابد. ⭕️مشکل زمانی شروع می‌شود که تکنولوژی نسبت به روابط، اولویت پیدا می‌کند. هنگامی که وابستگی به تکنولوژی افزایش پیدا می‌کند، کودکان در حبابی از دنیای خودشیفتگی محدود می‌شوند، بین افکار و احساسات خودشان و دیگران جدایی و تضاد اتفاق می‌افتد. تکنولوژی همچنانکه مهارت‌های برقراری ارتباط و تعاملات مثبت کودکان را تخریب می‌کند، احساسات انسانی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که نسبت به دیگران کمتر دلسوز و احساساتی ‌شوند و کمتر احساساتشان برانگیخته شود. 🔴 ظهور تکنولوژی و کاهش هوش هیجانی 🔸 دنیل گلمن در کتابش به نام هوش هیجانی، آن‌را به عنوان توانایی شناسایی احساسات خود و دیگران تعریف می‌کند و یادآور می‌شود افرادی که دارای درجه بالایی ازهوش هیجانی هستند، روابط سالم‌تری دارند، با محیط اطرافشان بهتر سازگار می‌شوند و برای رسیدن به اهدافشان مهارت بیشتری دارند. 🔸دکتر گُلمن پنج مؤلفه‌ی هوش هیجانی را مشخص کرد که عبارتند از: خودآگاهی، خودنظم‌دهی (خودمدیریتی)، خودانگیزشی، همدلی و مهارت‌های اجتماعی (تنظیم روابط با دیگران) 🔴 چگونه وابستگی به تکنولوژی می‌تواند به ضرر هوش هیجانی عمل کند؟ 🔹خودآگاهی را تضعیف می‌کند. هرچقدر که زمان بیشتری را صرف گذراندن با تکنولوژی کنید، زمان کمتری را برای اختصاص دادن به افکار و احساساتتان خواهید داشت.  این خودبیگانگی کودکان نسبت به هیجانات و احساساتشان، توانایی خودآگاهی را ازآن‌ها می‌گیرد و به جای اینکه متفکرانه تصمیم بگیرند، بیشتر به صورت واکنشی و انفعالی عمل می‌کنند. 🔹خودتنظیمی (خودمدیریتی) را کاهش می‌دهد. پژوهش‌ها اثبات کرده‌اند که وابستگی به تکنولوژی، برانگیختگی و تکانشوری را افزایش داده و تحمل ناکامی را کاهش می‌دهد. 🔹مهارت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد. روابطی که کودک از طریق فضای مجازی با دیگران برقرار می‌کند، از نوع روابطی بی روح و مصنوعی است که به ندرت به دوستی واقعی منجر می‌شود و به این ترتیب وابستگی به تکنولوژی منجر به انزوا و گوشه‌گیری می‌شود. 🔹توانایی همدلی کردن را تضعیف می‌کند. هنگامی که وقت گذرانی با دنیای مجازی و تکنولوژی جایگزین وقت گذرانی با خانواده یا دوستان شود، کودکان دنیا را به صورتی شبیه به حالت خلسه و سرگشتگی، خودشیفتگی و جدا از دیگران تجربه می‌کنند و نمی‌توانند به صورت همدلانه و مشفقانه با دیگران ارتباط برقرار کنند و پایه‌های اصلی شفقت سالم به صورت رشدنایافته باقی می‌مانند. 🔹موجب بی انگیزگی می‌شود. انگیزه ای که برای دستیابی افراد به اهداف نیازمند نیرویی محرک و کشاننده می‌باشد و توجه پایدار را تقویت کرده و باعث تحمل سطح بالایی از تحمل ناکامی می‌شود، به سرعت کاهش می‌یابد. درنتیجه هنگامی‌که با انتخاب‌ها و تصمیمات دشوار زندگی روبرو می‌شوند، از علائم اضطراب و افسردگی رنج می‌برند. 🔴پیشنهادی برای والدین: 🔻 تکنولوژی به این دلیل ایجاد شده که کیفیت زندگی کودکان را بالا ببرد نه اینکه زندگیشان را تحت سلطه خود دربیاورد. تلاش کنید که برای استفاده از تکنولوژی به صورت نظام‌مند عمل کنید و برای استفاده بیش از حد از آن برای همه اعضای خانواده محدودیت ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که تکنولوژی باید برای کودکان ابزار باشد نه اینکه تمام زندگیشان را در‌بر‌بگیرد. ✍دکتر سین گرور ✅ @media_arma
⭕️معرفی مدیران تازه شبکه‌های تلویزیون: مدیران دهه شصتی در صدا و سیما/ ادامه حضور علی فروغی در شبکه سه 🔹محسن برمهانی معاون سیما در احکامی جداگانه «میثم مرادی بینا باج» به سمت مدیر شبکه یک ، «حامد بامروت نژاد» به سمت مدیر شبکه دو، «حسین شاه مرادی» به سمت مدیر شبکه چهار،«علی عبدالعالی» به سمت مدیر شبکه آموزش «محمد حسین کشکولی» به سمت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و «محمد صادق باطنی» را به سمت مدیر شبکه امید، منصوب کرد. 🔹در خبر صدا و سیما درباره شبکه سه و مدیریتش توضیحی داده نشده و به نظر می‌رسد حضور علی فروغی در این شبکه در دوران مدیران جدید هم ادامه داشته باشد. 🔹نکته جالب مدیران جدید سن آنهاست که پنج نفر از این جمع متولد دهه شصت باشند تا صدا و سیما شاهد یک تغییر نسل در جمع مدیرانش باشد ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شروع پخش کلیپ‌های غیرواقعی برای ایجاد جو روانی منفی و تنش در کشور همزمان با اقدامات اقتصادی دولت 🔸این فیلم که هجوم مردم به فروشگاه‌ها را نشان میده قطعا برای این موقع از سال نیست، لباس‌های زمستانی ازجمله کاپشن و کلاه نشان دهنده این است که این فیلم فقط برای اهداف خاصی شروع به پخش شدن در کانال‌های مختلف کرده است. 🔸عباس کاظمی، فرماندار قزوین با اشاره به کلیپ منتشر شده تحت عنوان هجوم مردم قزوین به یک فروشگاه در شبکه‌های معاند اظهار کرد: 🔸به هیچ عنوان هیچ حادثه‌ای اعم از هجوم وغارت به فروشگاه در شهر قزوین صحت ندارد. 🔹لازم است که مردم نسبت به انتشار محتوا و اخبار بی اساس از سوی رسانه های خارجی هوشیار باشند. @Media_arma
‍ یادداشتی از سر اجبار، برای «مجبوریم»! بخش اول توجه: در این یادداشت حتماً داستان فیلم لو می‌رود! فیلم «مجبوریم» آخرین ساختۀ «رضا دُرمیشیان» دربارۀ دختر ۱۶سالۀ کارتن‌خوابی است که پسری (مجتبی) او را به دیگران اجاره می‌دهد تا برایشان بچه به دنیا بیاورد. اما ناگهان می‌فهمند لوله‌های رحم دختر بسته شده و دیگر نمی‌تواند بچه‌دار شود. نکته: من منتقد فیلم نیستم. یک مخاطب و سینماروی همیشگی‌ام که حس و دریافت شخصی‌ام را بر مبنای باورها و سلیقۀ خودم می‌نویسم، نه نقد فنی و سینمایی. «مجبوریم» را دوست نداشتم. اصلاً و ابداً. دریغ از یک لحظه حس مثبت و یک اتفاق خوشایند که در سرتاسر فیلم برای دست‌کم یکی از شخصیت‌ها رخ دهد. سراسر نکبت و بدبختی انسان حقیر ایرانی که از سر «اجبار»ی که کارگردان می‌کوشد در هر لحظه از فیلم نمایش دهد، تن به هزار جور خفت می‌دهد. از دختری که در خیابان‌ها قد کشیده و به جای تیزی و حواس‌جمعی، صرفاً ابله و منگ است (اگر نگوییم عقب‌مانده است!)، تا پزشک ظاهراً نیکوکاری که بین دوراهی ماندن و مهاجرت، به ماندن متمایل‌تر است (البته اگر کارگردان، او را مجبور به رفتن نکند!) و نهایتاً وکیل آرمان‌گرایِ نچسبی که برای حقوق‌بشر می‌جنگد و سرانجام مثل یک آدم دست‌وپاچلفتی که چیزی از بزهکار‌جماعت و رفتارهای مجرمانه نمی‌داند، کشته می‌شود. درمیشیان به چندین مسألهٔ اجتماعی و اخلاقی گریزی زده و عجولانه از تمام آنها گریخته است؛ بدون اینکه پرسشی عمیق یا پاسخی درخور مطرح کرده باشد. اما بعد... مثل بسیاری از فیلم‌هایی که پیش‌تر نیز برای دریافت جایزه از جشنواره‌های خارجی ساخته شده‌اند، کارگردان در نفرت‌انگیزترین لحظۀ فیلم، از پخش صدای اذان غافل نشده است؛ زمانی که دختر ریزنقش با پای خود به اتاق مردی درشت‌هیکل با ظاهری مذهبی می‌رود تا برای او و زنش، باردار شود، صدای اذان به وضوح شنیده می‌شود. کارگردان برای آنکه بدبختی ایرانی‌جماعت را در چشم مخاطب، خصوصاً مخاطب خارجی، فرو کند، در سکانس‌هایی که از کوچه پس‌کوچه‌های پایین‌شهر گرفته، تعداد زیادی معتادِ کارتن‌خواب را در فواصل معین، مرتب و منظم چیده است تا بر اعتیاد و بدبختی ایرانی‌جماعت بیشتر تأکیده کرده باشد. بیمارستان امام خمینی تهران (که چندین بار تابلوی آن نشان داده می‌شود) در فیلم درمیشیان، به بیمارستان‌های جنگ‌زده پهلو می‌زند؛ ویرانه‌ای تاریک و کثیف که احتمالاً شما هم نمونه‌اش را در بیست سی سال اخیر ندیده‌اید. کارگردان حتی دلش نیامده در حد یک دست رنگ ساده به دیوارها، راهروی این بیمارستان را تمیز نشان دهد؛ چه رسد به اینکه تصویری واقعی از این بیمارستان ارائه کند! کمیسیون سه‌نفره به دستور دادگاه تشکیل می‌شود؛ کجا؟! در جایی که شاید بتوان آن را یک ساختمان متروکه و نیمه‌کاره نامید که بیشتر به درد قرارهای مجرمانه می‌خورد تا جلسه‌ای حقوقی و زیر نظر دستگاه قضا! به‌راستی کارگردان چگونه به این لوکیشن‌ها رسیده است؟ وکیل برای پاره‌ای از توضیحات و به صرف صحبتی دوستانه (با چه کسی یا چه نهادی؟ نمی‌دانیم!) به جایی فراخوانده می‌شود. اما محل جلسه باز هم جایی عجیب و غریب است؛ دالانی تنگ و تاریک که به یک اتاق بازجویی می‌رسد و دو مرد (که کارگردان تلاش کرده آنها را امنیتی جا بزند) خانم وکیل را سین‌جیم و البته تهدید می‌کنند؛ و از قول مدعی‌العموم جرم‌هایی را به او نسبت می‌دهند که اصلاً جرم نیستند: ادعای حقوق شهروندی آزاد، عدالت اجتماعی و حقوق زنان، طرح افزایش سن ازدواج و... که البته درمیشیان ترجیح می‌دهد مخاطب خارجی فکر کند این‌ها در ایران جرم هستند! خانم وکیل که نگران موکل کم‌سن‌وسال خودش است، برای دیدن او با مجتبی قرار می‌گذارد و در انتهای فیلم، در روز روشن، وسط بلوار کشاورز تهران با یک ضربهٔ چاقو به قتل می‌رسد و با وجود آن همه تردد، هیچ‌کس به فریادش نمی‌رسد و حتی او را نمی‌بیند تا اینکه از خونریزی می‌میرد! کارگردان گویی اصلاً در ایران زندگی نمی‌کند. بعد از جان‌دادن وکیل، مردم جمع می‌شوند و برایش سکه می‌اندازند! آخرین باری که شما پول سکه‌ای دیدید کِی بود؟! مگر هنوز سکه در جیب مردم پیدا می‌شود؟ ادامه دارد... ✅ @Media_arma
‍ بخش دوم اجازه بدهید کمی هم از شخصیت‌ها بگویم... خانم دکتر پندار که کارگردان کوشیده او را بااخلاق و دلسوز نشان دهد، در جایگاه پزشکِ سوگندخورده، بدون اطلاع دخترک، یک جراحی روی او انجام می‌دهد که هیچ‌جا ثبتش نمی‌کند، حتی در برگهٔ شرح اتاق عمل؛ در دادگاه رسیدگی به شکایت دختر نیز به راحتی دروغ می‌گوید و منکر این عمل می‌شود. اما وقتی دعوا بالا می‌گیرد، در ژست مظلوم فرو می‌رود و به رئیس بیمارستان می‌گوید «دارن یه کاری می‌کنن آدم بذاره بره!». انگار خانم دکتر واقعاً باورش شده که حق دارد کسی را عقیم کند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نباشد، حتی به خود فرد عقیم‌شده! نکتهٔ جالب اینکه خانم دکتر که مدام القا می‌کند که همه اینجا مجبورند (به چه چیز؟ نمی‌دانیم!)، به صلاح‌دید خودش، عقیم‌شدن را به دخترک کارتن‌خواب تحمیل می‌کند. سؤالی که برای مخاطب پیش می‌آید این است که چطور اجبار برای شما خانم دکتر، بد است و برای دخترک بی‌پناه، خوب و اخلاقی و به‌صلاح؟! در فیلم اشاره‌ای هم به طرح عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب می‌شود که شهیندخت مولاوردی (معاون دولت روحانی در امور زنان و خانواده) آن را پیشنهاد داده بود تا هزینه‌های دولت را کاهش دهد! اما مثل بسیاری مسائل دیگر در این فیلم، کارگردان فقط سر زخم را باز می‌کند و تکلیف خودش و مخاطب با این طرح هم روشن نمی‌شود. پزشکِ اخلاق‌مدارِ درمیشیان حتی از این هم ابایی ندارد که به دروغ از وکیل، شکایتِ تهدید کند. بعد در سکانسی مثلاً جنجالی می‌گوید «تو خیابونای اینجا اصلا زندگی وجود نداره که حقی وجود داشته باشه!». این جمله فقط می‌تواند خروجی یک نگاه چرک باشد؛ نگاهی که اصلاح را غیر از خودش، از عالم و آدم توقع دارد. مادر دکتر پندار (ژاله علو) در جایی از فیلم می‌گوید: «درسته اینجا سخته، ولی اونجا هم غربته. اینجا هم غربته. غربت، غربته دیگه! مجبوریم!». صادقانه باید بگویم منظور از «اینجا هم غربته» را نمی‌فهمم؛ غربت از کی؟ از چی؟ کارگردان در هیچ نقطه‌ای از فیلم به مفهوم این «غربت» اشاره نمی‌کند. ولی ظاهراً نقطۀ اوج دیالوگ‌های فیلم همین‌جا بوده که درمیشیان از پسِ انتقال این بخش هم به‌درستی برنیامده و با توجه به عملکرد پندار، این دیالوگ هم مثل دختر کارتن‌خواب، عقیم شده! خنده‌دارتر از همه، رئیس کلانتری است که وقتی خبر بچه‌فروشی در حوزهٔ استحفاظی‌اش را می‌شنود، می‌گوید «خب میگید چی‌کار کنم؟» و معطل می‌ماند تا خانم وکیل به او یادآوری کند که وظیفه‌اش اجرای قانون است! و بسیاری نقدهای ریز و درشت دیگر و نکاتی گل‌درشت دربارهٔ سند ۲۰۳۰ و شرایط شرعی و قانونی سقط جنین که بماند... حرف آخر من هم همین‌جا زندگی می‌کنم؛ رشوه، اعتیاد، بی‌قانونی، کارتن‌خوابی و... را می‌بینم. اما فقط این‌ها را نمی‌بینم! ظاهراً قاعدهٔ فیلمسازی این شده که مخاطب خارجی از ایران «فقط بدبختی و فلاکت» ببیند و مخاطب ایرانی در سریال‌های نمایش خانگی، «فقط رفاه و زندگی لوکس»! که البته هر دو دروغ است. اما مسؤلان وزارت ارشاد تا کی قرار است به چنین فیلم‌های سیاه و تحقیرآمیزی مجوز بدهند و آبروی مملکت را پیش چشم مخاطب خارجی بریزند؟! ✍ مینا روشن ✅ @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار رگباری کلیپ‌های فیک برای بهم ریختن جو رسانه‌ای کشور 🔹 این فیلم قدیمی صف روغن تو پاکستانه و نه سیستان وبلوچستان ایران عزیزمون... 💬 مجیدبامری(بلوچم) @Media_arma
📽 هالیود در تسخیر یهودی‌ها ‏ 1⃣ جفری سیلور - تهیه کننده یهودی 2⃣ مارک کانتون - تهیه کننده یهودی 3⃣برنی گلدمن - تهیه کننده یهودی و توزیع: استودیو یهودی برادران وارنر 🔺اینا تهیه کننده‌ و توزیع کننده‌‌های فیلم‌های ‎ضد ایرانی ۳۰۰ هستند. دقت کنید ضد جمهوری اسلامی نه، ضد ایرانی 🔺 مسلما نقش نویسنده Frank Miller هم مهم هست که در نگاه اول ایشون یهودی نیست، پیگیر که بشید می‌بینید ایشون طبق گفته خودش برای سال‌ها شاگرد نویسنده یهودی Will Eisner بوده و تعلق خاطر عجیبی به یهودیت داره تا جایی که یکی از پروژه‌هاش شده اثبات و نگارش شخصیت یهودی سوپرمن. ✍ ایلخان ✅ @Media_arma
‍ ⭕️‍ کارشناسان میزگرد مبانی حکمرانی سایبری مطرح کردند: مبانی حکمرانی سایبری در ایران با تمام کشورها متفاوت است 🔸تهران- ایرنا- دو کارشناس ارتباطات و سواد رسانه معتقدند از آنجا که فضای سایبری از خارج مرزهای ایران مدیریت می‌شود و جمهوری‌اسلامی مبنای ایدئولوژیک برای حوزه رسانه دارد، مبانی حکمرانی سایبری در جمهوری اسلامی با تمام کشورهای جهان، حتی کشورهای اسلامی متفاوت است. 🔸در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری»، اداره پژوهش ایرنا و دبیرخانه این کنفرانس، در مجموعه نشست‌هایی با استفاده از نظرات کارشناسان و استادان، بخشی از مباحثی که قرار است در جریان این همایش همراه با ارائه مقالات مورد واکاوی قرار گیرد، مورد بررسی قرار می‌دهد. 🔸اولین مورد از این نشست‌ها با موضوع «مبانی نظری حکمرانی سایبری» با حضور دکتر «حسن خجسته» عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما، مدیر پیشین رادیو و رییس شورای علمی کنفرانس رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری و دکتر «معصومه نصیری» دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو در استودیوی ایرنا برگزار شد که در آن ضمن بررسی چالش‌های فراروی حکمرانی سایبری، راهکارهای بهبود نسبی آن مورد واکاوی قرار گرفت. 🔸متن کامل این نشست را از طریق لینک زیر مشاهده و مطالعه کنید. irna.ir/xjJn8B@media_arma
💢انواع هکر ها و رنگ کلاهاشون ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خانواده آنلاین، محبت مجازی! 🔻گستردگی شبکه‌های اجتماعی و حضور مداوم افراد در فضای مجازی باعث شده تا افراد کمتر از گذشته در جمع‌های خانوادگی باشن و ترجیح میدن در تنهایی با گوشی‌های هوشمندشون سرگرم باشن. این افراد بیشتر وقتشون رو در جمع‌های مجازی دوستان و اقوام به سر می‌برن و از سنت‌های اصیل فاصله گرفتن. 🔻خوبه بدونید هیچ‌گاه خانواده آنلاین خانواده نمی‌شه و باید در زمانی که در جمع خانواده هستید از گوشی‌تون فاصله بگیرید. ✅ @media_arma
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی شبکه‌های فارسی زبان از هیچ حربه‌ای برای القای نا‌امیدی به جامعه‌ی ایران فروگذار نمی‌کنند ✅ @media_arma