فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امیرآبادی فراهانی: فعلا هیچ خبری از طرح صیانت از فضای مجازی نیست، به بخش عمده ای از طرح اعتراض داشتیم
🔹عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: فضای کسب و کار برای ما خیلی مهم بود و نهایتا از دستور کار خارج شد و به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد.
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رسانهها چگونه دروغ را در قالب کلیشه به حقیقت تبدیل میکنند؟
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
⭕️ تنها در یکسال، نزدیک به 2 میلیارد دلار برای خرید زمینهای متاورس هزینه شده است
🔹 محققان تحلیلگر متاورس در DappRadar میگویند که تنها در سال گذشته 1.93 میلیارد دلار ارز دیجیتال صرف خرید زمین های مجازی شده که 22 میلیون دلار آن برای حدود 3000 قطعه زمین در Voxel هزینه شده است. Voxel تنها یکی از دهها دنیای مجازی است که از خود به عنوان یک متاورس یاد میکند.
🔹با وجود چنین هزینهای، هنوز سالها با زمانی که متاورس به عنوان یک فضای فراگیر آنلاین شناخته شود و مردم در آن زندگی، کار و بازی کنند، فاصله داریم.
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بنسلمان نشنال
🔸شبکه اینترنشنال از فعالترین رسانههای ضدایرانی مستقر در لندن است که نقش پررنگی در اغتشاشات اخیر داشت، شبکهای که هرچقدر هم تکذیب کند، اما مدارک نشان میدهد که خاندان آلسعود منابع مالی آن را تامین میکند.
✅ @media_arma
📃 تغییر سلبریتی ویترینی به فعال سیاسی
سلبریتیهای نمایشی اینستاگرام، اینفلونسرهایی هستند که در حوزههایی مانند آرایش، مدلینگ، فیتنس و سبک زندگی فعالیت میکنند.
با شروع اعتراضات در شهریور 1401، تغییرات فشار اجتماعی سبب شد روند معمول تولید محتوا توسط این سلبریتیها تغییر کند. برای مثال صدف بیوتی که تا پیش از این بهعنوان «سلبریتی حکومتی» شناخته شده بود، در نقش محرک اعتراضات، عمل کرد.
حجم محتوای سیاسی و اجتماعی تولیدشده توسط سلبریتیهای ویترینی بعد از اعتراضات، حدود 74 درصد افزایش یافته است.
حجم محتوای تبلیغاتی، آموزشی و بازنمایی سبک زندگی از 98 درصد به 24 درصد کاهش یافته است.
به نظر میرسد ظهور سلبریتیهای ویترینی_سیاسی بخشی مؤثر در مناسبات جدید رسانهای و شناختی ایران باشد.
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیروشیمای رسانهای علیه ایران
🔸جنگ سیاه رسانهای-روانی علیه مردم ایران در زمان اغتشاشات نشان از یک سناریوی کامل برای کشتن امید مردم ایران است
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عبور اینترنشنال از خط قرمز
🔸شبکه اینترنشتال با شکستن خط قرمز دیگه ای این بار نه فقط به مردم ایران که به اعتقادات مسلمانان و شیعیان اهانت کرد.
✅ @media_arma
⭕️وزیر اطلاعات: برخی سلبریتیها اکانت خود را به عوامل سیا فروختهاند
🔹در حوادث کشور همدردی از سوی برخی چهرهها طبیعی بود. موضوع غیرطبیعی، استفاده برخی افراد و گروهها برای عقدهگشایی و تهمت به نظام به قتل و پشتیبانی و حمایت از اغتشاش، ترور، هتک حرمت و دریدن پرده امنیت کشور بوده است. ما از این افراد نخواهیم گذشت. کسانیکه به کشور هزینه تحمیل کردند و عرصه را برای عرض اندام ترور و جنایت در خیابانها باز کردند و دشمنان قسم خورده را برای ضربه به کشور امیدوار نمودند باید پاسخگوی آثار گفتار و کردار خود باشند.
🔹در تبیین اثرگذاری دشمن بر سلبریتیها به دو دسته کلی باید اشاره داشت؛ مواردی که تحت برنامه مشخص و مستمر با هدایت سرویسهای اطلاعاتی یا گروههای ضدانقلاب رخ میدهد و مواردی که بدون آگاهی و تحت تأثیر فضای شناختی و احساسات، بروز پیدا میکند.
🔹اخیراً هم مشاهده میشود که برخی از سلبریتیها که دنبالکنندگان زیاد دارند، در کمال ناباوری اکانت خود را به عوامل سیا یا برخی کشورهای مرتجع منطقه میفروشند یا اجاره میدهند تا خریداران منویات بیگانگان را با استفاده از اسم و شهرت این افراد به جامعه القا کنند.
✅ @media_arma
⭕️فیسبوک 11هزار کارمند خود را اخراج می کند
🔹«مارک زاکربرگ» رئیس اجرایی شرکت متا اعلام کرد که مسئولیت این تصمیم را به عهده می گیرد و ابراز تأسف کرد.
🔹زاکربرگ در یک پست نوشت: «در زمان آغاز کرونا، جهان به سرعت آنلاین بودن را پیش گرفت و گسترش تجارت الکترونیک منجر به رشد درآمد بیش اندازهای شد. بسیاری از مردم پیشبینی کردند که این یک شتاب دائمی خواهد بود که حتی پس از پایان همهگیری نیز ادامه خواهد داشت. من هم این پیشبینی را کردم، بنابراین تصمیم گرفتم سرمایهگذاریهایمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهم. متاسفانه شرایط طوری که انتظار داشتم پیش نرفت.»
🔹این کاهش گسترده مشاغل، اولین مورد در تاریخ 18 ساله متا، به دنبال هزاران اخراج در دیگر شرکت های بزرگ فناوری از جمله توییتر - متعلق به ایلان ماسک - و شرکت مایکروسافت رخ می دهد.
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اثر رسانه
🔸امروز کار رسانه این است که در انسان خواست به وجود بیاورد؛ به این شکل که دیدن یک فیلم یا مستند یا تیزر تبلیغاتی، میل شما را به خرید چیزی تحریک کند.
✅ @media_arma
4_5945097978845856639.mp3
31.79M
🎙 سخنرانی استاد #رائفی_پور
📑 نقش رسانه و تکنولوژی بر تقویت خانواده
🗓 ۱۳۹۱/۱۱/۷ - سمنان، دامغان
✅ @Media_arma
⭕️چگونه رباتها و ترولها در شبکههایاجتماعی فریب میدهند؟!/راهای تشخیص
🔹رباتها از طریق هوش مصنوعی، رفتار کابران اینترنتی را شبیهسازی میکنند تا انتشار اخبار جعلی طبیعی به نظر برسد. رباتها حتی میتوانند محبوبیت مصنوعی ایجاد کنند و یک شخص یا جنبش را تاثیرگذار کرده و تقویت کنند.
🔹رباتها، اخبار جعلی را ابتدا با جستوجو و بازیابی اطلاعات غیرمجاز در وب منتشر میکنند؛ سپس به طور مداوم در سایتهای رسانههای اجتماعی پست میکنند و از موضوعهای پرطرفدار و هشتگها استفاده میکنند.
🔹بهترین راهحل، نادیدهگرفتن و در واقع بیمحلی به آنهاست. آنها با «توجه و پاسخهای احساسی» روحیه میگیرند آنها را میتوانید مسدود(بلاک) کنید.
💢بیشتر بخوانید.
✅ @media_arma
🗒توییتر اشتراک جدید 8 دلاری که با خرید اون به صورت ماهانه میشه تیک ابی دریافت کرد رو رسما عرضه کرد.
تیک ابی حالا از انحصار سلبریتی ها، خبرنگارها، سازمانها و شرکتها دراومده و با کمک اشتراک جدید Twitter Blue حالا هر کسی که 8 دلار در ماه پرداخت کنه، میتونه تیک ابی دریافت کنه.
علاوه بر دریافت تیک ابی، کاربران با خرید این اشتراک میتونن توییت هاشون رو ویرایش کنن، ویدیوهای تا 10 دقیقه و با کیفیت بالاتر اپلود کنن، عکس پروفایل NFT بزارن و رشته توییت هارو به صورت منظم تر بخونن. در اینده این اشتراک باعث میشه که کامنتهای شما بالاتر از بی تیک ها قرار بگیره و نصف تبلیغ ها هم از تایملاین شما حذف بشه.
ولی حالا تیک ابی معنای سابق رو نداره و معنای جدید اون صرفا انسان بودن و ربات نبودن صاحب اکانت هست و دیگه برای تشخیص فیک بودن یک پیج قابل استفاده نیست.
اما عرضه این تیک ابی برای کاربران معمولی و متمایز نکردن اون با تیک ابی سابق، باعث گیج شدن کاربران شده و ترول ها با خرید این اشتراک جدید، گرفتن تیک ابی و تغییر اسمشون به شرکتها، سیاست مداران و غیره، خودشون رو به جای اونها جا زدن و اخبار جعلی منتشر کردن و حتی از کاربران کلاهبرداری کردن. مثلا با اکانت جعلی نینتندو عکس ماریو با میدل فینگر رو گذاشتن!
با اینکه ایلان ماسک گفته که هر کسی که اینکارو بکنه به صورت دائمی از توییتر بلاک میشه و همینکارو هم با چنین اکانت هایی کرده، ولی تا وقتی توییتر به خودش بجنبه و این اکانتهای فیک رو ساپسند کنه، ممکنه ضررشون رو زده و کلاهبرداری رو کرده باشن.
اما این راه نصف و نیمه اس، چرا؟ چون اگر شخصی، مثلا ایلان ماسک، که از قبل تیک ابی داشته، حالا این اشتراک جدید رو بخره، وقتی روی تیک اون کلیک کنید، به شما میگه این تیک ابی به خاطر خرید اشتراک دریافت شده.
در حال حاضر تنها راه رسمی برای چک کردن این مورد، استفاده از Tweetdeck.twitter.com هست. در اونجا هر کسی تیک ابی داره یعنی از قبل تیک ابی داشته و اگر نداشت یعنی یا تیک ابی نداره یا تیک ابیش رو با اشتراک خرید کرده.
اما برای حل این مشکل من دراوردی، توییتر قرار هست تیک دومی با برچسب Official به اکانتهای رسمی سازمانها و شرکتها اضافه کنه تا نشون بده این اکانتها فیک نیستن و حساب اصلی هستن. این تیک جدید در واقع معنی تیک ابی فعلی رو خواهد داشت ولی همه کسانی که در حال حاضر تیک ابی داشتن اون رو دریافت نخواهد کرد بلکه عمده حساب هایی که اون رو دریافت خواهند کرد شرکتها، نهادهای دولتی، خبرگزاری های بزرگ، برخی افراد مشهور و غیره خواهند بود. ولی این تیک جدید هنوز عرضه نشده.
اشتراک جدید Twitter Blue از حالا در دسترس کاربران هست ولی فعلا فقط کاربران iOS میتونن اون رو خریداری کنن. این اشتراک در ایران هم قابل تهیه هست و با گیفت کارت و خرید از اپ استور میشه اون رو فعال کرد./TechTube
✅ @media_arma
آرما مدیا
🗒توییتر اشتراک جدید 8 دلاری که با خرید اون به صورت ماهانه میشه تیک ابی دریافت کرد رو رسما عرضه ک
در حال حاضر راه نصف و نیمه برای تشخیص کسانی که از قبل تیک ابی داشتن با کسانی که جدیدا با خرید اشتراک تیک ابی گرفتن وجود داره و اون هم رفتن به پروفایل اون شخص و کلیک روی تیک ابی اون هست. اگر متنی مشابه عکس اول(اکانت توییتر) رو نشون داد یعنی اون شخص از قبل تیک ابی داشته و اگر متنی مشابه عکس دو بود، یعنی این شخص با خرید اشتراک تیک ابی گرفته.
✅ @media_arma
📸 دروغی دیگر از فیک نیوزهای خارجی و داخلی
🔺 ویدئوهای رقص و ساز و آوازی که به نام خدانور لجعی پخش میشوند، در واقع مربوط به بلال نصرویی نوازنده و خوانندهی بلوچ هستند. منتها دامنه سناریوهای فریب و دروغ به قدری گسترده است که الان اگر شما تصویر خدانور را گوگل کنید، عکس های بلال نصرویی را به شما نشان میدهد.
✅ @Media_arma
🔻یکبار برای همیشه سواد موسیقی یک شخص ربطی به #سواد_رسانه_ای وی ندارد.
✍مصاف موزیک
#توییت_گشت
✅ @media_arma
4_5943000961063584818.mp3
27.53M
🔊 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
📂 موضوع: غرب و رسانه
🗓 ۱۳۹۱/۱۱/۱۴ - تهران، نصرتیوی
📥لینک فایل تصویری سخنرانی
https://t.me/media_arma/4652
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جعل هویت چیست ؟!
🔶انحرافی که امروز بخش اعظمی از مردم گرفتار آن هستند...
✅ @media_arma
🗒 تکنیکهای عملیات روانی
💢چند مورد از آنچه در این ایام، رسانههای معاند در عملیات روانی پرحجم و سنگین خود علیه ملت ایران بیشتر مستمسک قرار دادهاند، همراه با مصداق روز آن را بررسی میکنیم.
🔹 تعمیم: ﻣﻮﺿﻊ ﻳﺎ ﻓﻌﻞ یک ﺟﺰء ﺍﺯ یک ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ، ﻣﻮﺿﻊ ﻭ ﻓﻌﻞ ﻛﻞ ﺁﻥ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ تلقی میﺷﻮﺩ. اقدام جمع کوچکی از اراذل یک محله در یک شهر به شعاردهی و آتشافروزی حقیرانه و انعکاس رسانهای آن با عنوانی چون قیام و انقلاب و تعمیم اقدام آن جماعت به نام کل شهر، استان و حتی کل کشور!
🔹 حلقه مفقوده: روایت از یک حادثه، بدون ذکر حلقهای از ماجرا که مؤثر در قضاوت مخاطب است. جنجال خبری حول فوت مهسا امینی توأم با انکار سابقه بیماری مغزی و جراحی او.
🔹 سانسور و بایکوت: در ﺩﻭ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺍﻋﻤﺎﻝ میﺷﻮﺩ: یک. ﻋﺪﻡ ﺍﻓﺸﺎی ﻭﺍقعهای و دو. ﻋﺪﻡ ﺍﺷﺎﻋﻪ ﺁﻥ. ﺩﺭ ﺷﻖ ﺩﻭﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩی ﻛﻪ ﺳﻨﺪی ﺑﺮ ﻳﻚ ﺍﺩﻋﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺳﻜﻮﺕ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﺮﺍﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻜﺬﻳﺐ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻥ ﻛﺬﺏ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻛﻨﻨﺪﻩ، ﻣﻄﻠﺐ ﻫﻢ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺷﺎﻋﻪ ﭘﻴﺪﺍ میﻛﻨﺪ. بایکوت مطلق راهپیماییهای چند میلیونی مردم در حمایت از نظام و محکوم نمودن آشوب و اغتشاش در مواردی از جمله ۱۳ آبان بیسابقه اخیر.
🔹 تکرار: ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﻪ یک ﺑﺎﺭ ﺩﺭﺝ ﺧﺒﺮ ﻳﺎ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺍﻛﺘﻔﺎ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻳﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻧﺸﺮ میﺩﻫﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﺑﺎ ﺗﻜﺮﺍﺭ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻣﻄﻠﺐ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﺎﻻ میﺭﻭﺩ. ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﻓﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﻃﻮلی ﻭ ﻋرضی ﺑﻪ ﻛﺎﺭ میرﻭﺩ. ﺩﺭ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻃﻮلی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﻂ ﺧﺒﺮی ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ، ﻧﻘﻄﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺧﻂ، ﻫﻤﺎﻥ ﻭﺍقعهای ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻗﺼﺪ ﺑﺰﺭگ ﻧﻤﺎیی ﻳﺎ ﺗﺜﺒﻴﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﻘﺎﻁ ﺑﻌﺪی ﺍﻳﻦ ﺧﻂ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ یک ﺍﺗﻔﺎﻕ، ﻭﺍﻛﻨﺶ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺩﺭ پی ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻋﺮضی، ﻫﻢ ﺩﺍﺳﺘﺎنی رسانههای همسو در پوشش همزمان یک خبر یا تحلیل است.
تکرار مکرر یک خبر یا تحلیل دروغ نظیر کشتهسازیهایی که یا اساسا وجود خارجی نداشتند، مانند دانشآموز اردبیلی؛ و یا به دلیل اختلالات روانی و اختلافات خانوادگی خودکشی کرده بودند، مانند نیکا شاکرمی.
تکرار طولی و ادامه خط آشوب با استفاده از ترفند برگزاری مراسم چهلم و سالگرد کشته شدگان و معدومین.
تکرار عرضی با پوشش همزمان همه رسانههای سعودی و انگلیسی.
🔹 دگرگونی دعوا: دﺭ ﺩﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ میﭘﻴﻮﻧﺪﺩ؛ یک. ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻭ دو. ﻃﻠﺐ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮ «ﻋﺪﻡ».
ستیز با قواعد عقلی و حقوقی «اصل برائت» و «اصل عدم» در ادعاهای کشتهسازی و اتهامزنی، و مطالبه اثبات ادعای خود از طرف مقابل!
🔹 حرکت از پله دوم: شروع ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺯ یک ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﻣﺎﺟﺮﺍ، ﺑﺪﻭﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﺭﻳﺸﻪ ﻭ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻋﻠﺖ ﻭ ﻣﻌﻠﻮلی ﺁﻥ.
مانور گسترده بر برخورد نیروی انتظامی با اغتشاشگران بدون بیان واکنشی و دفاعی بودن آن.
در میان راهکارهای مقابله و مصونیت با این ترفندهای زیر از همه مهمتر است:
1⃣ استفاده از خبرگزاریهای معتبر.
2⃣عدم اعتنا به مطالب مندرج در شبکههای اجتماعی.
3⃣پیگیری اخبار و تحلیل وقایع از منابع خبری متضاد.
3⃣ عدم مراجعه یکسویه به رسانههای همسو.
4⃣ عدم اکتفا به تیتر اخبار و مطالب.
5⃣خوانش کامل متن خبر.
💢 در پایان متذکر میگردد که در حال حاضر تاکتیک «غرق مصنوعی» بهطور ویژه در دستور کار رسانههای سعودی و انگلیسی قرار دارد که عبارت است از غرق کردن مخاطب در سیل فیک نیوزها به طوری که مخاطب حتی اگر بخواهد نتواند همه موارد ادعایی را بررسی کند و در نهایت با تسلیم القائات ادعایی آنان گردد./ژئوپلیتیکرسانه
✅ @media_arma
4_5960802346375054255.mp3
49.64M
🔊 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
📋 رسانههای مدرن و سبک زندگی
🗓 ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - فارس
📥 لینک فایل تصویری سخنرانی: https://t.me/media_arma/4657
✅ @Media_arma