⭕️چرا توییتر سانسور كرد؟
🔻حالا جدا از همه روابط پیدا و پنهان میان روسای توییتر، چرا یك دفعه هشتگ #الفجیره اینقدر مهم شده كه بخواهند چند ساعتی به شكل فیزیكی از بیخ و بن جستجویش را ممنوع كنند؟ خود مقامات توییتر كه در این زمینه توضیحی ندادهاند، رسانههای غربی هم كه تمام تلاششان را كردهاند بالكل ماجرای این بندر را به حاشیه ببرند و بنا بر این ما تنها میتوانیم چند حدس بزنیم!
1️⃣انتشار خبر انفجار چند نفتكش در بندر الفجیره كه از نقاط مهم صدور نفت به جهان است، میتواند روی بازارهای جهانی نفت و قیمت آنها تاثیر بگذارد و قیمتها را بالا ببرد و شاید همین یكی از دلایل باشد.
2️⃣اماراتیها در ساعات اولیه این اتفاق در ساماندهی خبری موضوع كاملا گیج عمل كردند و تایید و تكذیبهای مختلف و متضاد نشان میداد خود آنها هم سر در گم شدهاند. سانسور كردن چند ساعته الفجیره باعث میشد تا زمان برای مقامات اماراتی برای جمع كردن ذهنشان فراهم شود.
3️⃣كلا ماجرا از اساس یك نقص فنی در توییتر بود! این هم یك نظر است دیگر كه راستش خود ما چندان باورش نداریم، شما چطور؟!
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
آخه چه كاریه استاد!
❓آیا متن ترانههای خواننده جنجالی این روزها تاثیری در ذهنیت كودكان دارد؟
🔺در بحبوحه تهدیدها و تحریمها هفته گذشته هشتگ «جنتلمن» در فضای رسانهای ایران داغ شد. انتشار چند ویدئو از شادمانی كودكان دبستانی با آهنگ ساسان حیدری یافته یا همان ساسی مانکن و اعتراض بسیاری به آن و واكنش وزیر آموزش و پرورش و توییت نمایندههای مجلس همه و همه نشان داد موضوع ترانه جنجالی حسابی حاشیهساز شده است. البته رسانهها هم در این میان كم نگذاشتند و تحلیل و یادداشت و گزارشهای بسیاری از این موضوع منتشر كردند، اما این موضوع چقدر اهمیت داشت تا در چنین وسعتی فراگیر شود؟ فارغ از چرایی این موضوع از نگاه اجتماعی، فراگیری چنین ترانه مبتذل و سخیفی میان كودكان ایرانی چقدر اهمیت دارد؟ كلام بیمایه این آهنگ آیا تاثیری در سطح سلیقه فرهنگی این نسل خواهد داشت؟ بسیاری معتقدند حساس شدن روی چنین موضوعی تنها به شهرت چنین فردی كمك كرده و بس، برخی دیگر بر این باورند كه اگر خوراك فرهنگی درستی به این كودكان ندهیم در آینده این ابتذال سلیقه به سبك زندگی آنها هم راه پیدا خواهد كرد. در این بین برخی دیگر بحث شادی گمشده این نسل را در روزگار پر گرفتار امروز ایران جستوجو میكنند و دیگرانی هم هستند كه معتقدند آدرس این شادمانی گمشده هر جا كه باشد در «آقامون جنتلمنه» نیست.
💢 جالب است بدانید ده آهنگ آخر همین خواننده فقط در وبسایت رادیوجوان 165 میلیون بار پخش شده و آهنگ آخرش یعنی جنتلمن كه از 24 فروردین پخش شده، در همین مدت كوتاه 36 میلیون بار شنیده شده است.
💢تازه این آمار مربوط به چند روز پیش است و احتمالا همین تعداد هم افزایش داشته است. این را هم در نظر بگیریم كه این آمار تنها مربوط به یك وب سایت است. حالا با فرض اینكه بپذیریم این خواننده شنونده دارد رفتیم سراغ اینكه با این همه دنبالکننده، حالا او چه میخواند؟! اینكه یك ترانه در دو ماه تنها از یك رسانه - آن هم غیرمجاز - 36 میلیون بار شنیده شده جای نگرانی دارد یا پیامی كه او از این طریق قرار است به گوش مخاطبش برساند!؟ اعتراف میكنم كه هر چند ذائقه فاخری در موسیقی ندارم و گاهی هر چه به دستم میرسد را گوش میكنم، اما به سختی توانستم چند آهنگ این خواننده را گوش كنم.
💢بدتر از آن اینكه خیلی سختتر توانستم متن شعرهای او را بخوانم! اولین سؤالم از كارشناسان این حوزه هم مربوط به همین سختی خوانش متن این ترانهها بود، اینكه اصلا باید نگران تاثیر كلام این خواننده بود یا نه؟ آن هم وقتی كه هر بار این سطر از متن یكی از ترانههایش را میخوانم چیزی دستگیرم نمیشود كه «آخه چه كاریه استاد/ گویند كه كشته مُرده میداد/ تار مژگونشو من من به قربونشو ای وای/ اسفندو دی و خرداد و مرداد/ همش مهمونی آخه چه كاریه استاد»
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
آرما مدیا
⭕️رسانه و معنویت ✍️تحلیل فیلم نبرد تایتان ها بخش اول ⭕️اساطیر یونان 💢در رده ی اساطیر،اسطوره ه
⭕️رسانه و معنویت
✍️تحلیل فیلم نبرد تایتان ها
بخش دوم
⭕️اسطورههای یونانی در رسانه:
🔺در چند دهه میلادی به ویژه در سالهای اخیر مشاهده ميكنیم كه رسانههای غربي به خصوص هالیوود در تولید و ساخت فیلم و سینما رویكرد اسطورهای را برگزیده و به نحوی مروج تمدن عهد باستان و فرهنگ اسطوره ای ملل مختلف شده ا ست. اما نكته تأمل برانگیز این ا ست كه سینمای هالیود كه برای نشر باورهای غربی از هیچ كوششی دریيغ نمي ورزد و برای پیوند دادن ذهن بشر با گذشته افسانه ای خود رو به تولید انبوه فیلم های اسطوره ای آورده است چه اهداف و مقاصدی را دنبال ميكند و اصولا چه منافعي را در تولیدات سینمایي به همراه دارد كه همیشوه به دنبال آنهاسوتا این قبیل سوالات ما را بر آن داشت كه به صورت جداگانه به این موضوع مهم بپردازیم.
💢در بین تمدنهای ملل باستان كه در صنعت سینما جایي را برای خود باز كرده و سبب شده كه گرایش و اقبال با استفاده از این تفكر در فیلمها به وسیله نمادها و اسطورههایش بیشتر شده باشد تمدن اسطورهای یونان باستان است كه به علت داشتن قابلیت ها و ویژگي های منحصر قابل ذكر سبب شده كه سینمای هالیوودی برای دستیابي به اهداف و تأمین منافع خود از این طریق و همچنین تأثیرگذاری بیشتر در عرصه رسانه به تولید آن روی بیاورد
💢اما مهمترین ویژگي كه در رأس ا سطورههای یوناني سبب این شده ا ست كه ر سانههای غربي را شیفته خود كند اهمیت موضوع پرداختن به انسان است كه در بینش یونانیون از جایگاه واویي برخوردار است،
💢هنر یوناني همیشه آماده بالا بردن وجود و اندیشه تا مقام خدایي بوده است و Mythe را به صورت انسانی مجسم كرده تا اهمیت این اندیشه را نشان دهد و بلكه تاریخ رابه همین صورت در مقابل او جلوه گر ساخته است.
به عبارتي دیگر ميتوان گفت كه تمامي هنر و تفكر یوناني در وجود انسان تمركز یافته و انسان ها دراسطوره های یونانی به صورتی پدیدار شده اند كه تفاوت اساسی با دیگر فرهنگ ها در این خصوص دیده می شود
💢الاهیات آنها كه در ا شعار اولیه یونانی به و سیله هومر وهزید منعكس شده به گونه ای است كه انسان محور هستي قرار ميگیرد و تصویر خدایان به شكل و شمایل آدمیان ساخته وپرداخته ميشوند كه از جنس آدم و با قابلیت ممتازی شكل گرفته و در این بین در تصویر هومری از جهان تلاش شده كه انسان در مركز قرار بگیرید
💢چنانكه قهرمان های واقعی هومر انسان های خدا گون های هستند كه به صورتی ناقص از الگوی خدایی پیروی ميكنند و این طرز تلقی سبب جای گرفتن اندیشه های هومری در آرمان های مذهبی یونانیون شده است.
✍️ادامه دارد...
#معنویت_و_رسانه
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ
👤 دکتر متین فر
💢 مرز فضای مجازی کجاست؟
#سواد_فضای_مجازی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
41.jpg
5.13M
⭕️ رصدخانه آرما
💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
📆 ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۸
📌کیفیت مخصوص چاپ
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️هک واتس آپ از طریق حفره امنیتی
🔺هکرها توانسته اند با استفاده از یک حفره بزرگ امنیتی در پیامرسان "واتسآپ" نرم افزاری تجسسی را از راه دور روی تلفن ها و سایر دستگاه های الکترونیکی نصب کنند.واتسآپ که متعلق به فیسبوک است گفت این حمله علیه شماری از کاربران و تحت هدایت یک "قدرت پیشرفته سایبری" انجام شد
💢به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، این نرم افزار تجسسی را "گروه اناساو"، یک شرکت امنیتی اسرائیلی، تولید کرده است.واتسآپ در اطلاعیهاش نام این شرکت اسرائیلی را ذکر نکرده و تنها نوشته است که این حمله تمام نشانههای یک شرکت خصوصی را دارد که نرم افزار جاسوسی برای دولتها فراهم می کند.
💢"واتسآپ" روز دوشنبه یک و نیم میلیارد کاربر خود را ترغیب کرد، در گامی احتیاطی این اپ را آپدیت کنند.حمله هکرها با این روش انجام شده است که تماس صوتی واتسآپ را فعال می کردهاند و از این طریق بدافزار جاسوسی را روی تلفن کاربران نصب می کردند. پاسخ دادن به این تماس صوتی یا پاسخ ندادن به آن نقشی در نصب یا عدم نصب این بدافزار جاسوسی نداشته است و حتی کسانی که به این تماس پاسخ ندادهاند نیز به آن آلوده شدهاند.
💢گروه "اناساو" یک شرکت اسرائیلی است که در گذشته از آن به عنوان "معاملهگر سلاحهای سایبری" نام برده شده بود.
💢نرم افزار اصلی این شرکت، "پگاسوس"، توانایی جمع آوری داده های شخصی از دستگاه های هدف حمله از جمله استفاده از میکروفون و دوربین تلفن، و تشخیص موقعیت آن روی نقشه را دارد.
#امنیت_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
❌✅ از شایعه تا واقعیت|«منوتو» فیلم دیماه ۹۶ را به جای اردیبهشت ۹۸ منتشر کرد
🔹پس از تجمع روز گذشته عدهای از دانشجویان هنجارشکن در دفاع از بیحجابی، رسانههای ضدانقلاب و شبکههای ماهوارهای اقدام به بزرگنمایی و فریب مخاطبان خود کردند.
🔹این رسانهها در همین راستا، به شیوه قدیمی خود روی آوردند و تصاویر و فیلمهای آرشیوی را منتشر کردند. از جمله این رسانهها منوتو بود که فیلمهای منتشر شده در اغتشاشات سال ۹۶ را به عنوان تجمع هنجارشکنانه اردیبهشت سال ۹۸ منتشر کرد.
🔸منوتو سال گذشته برای توجیه تجمع شکست خورده ضدانقلاب هم تصاویری اغتشاشات سال ۹۶ را منتشر کرده بود؛ به نظر میرسد این ترفند تکراری ضدانقلاب در تجمعات و اغتشاشات احتمالی ایران است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️اسپین آف چیست؟
💢اسپین آف Spin-off ، شیوهای است كه در سالهای اخیر در تلویزیون و سینمای دنیا رواج پیدا كرده.
اسپینآف به روایتی گفته میشود كه براساس داستان و روایت دیگری شكل میگیرد، تا اینجا اغلب آثار مشتق یا اسپینآف هم براساس كارهای موفق ساخته شدهاند و هم در بیشتر موارد شخصیتهای فرعی قصه، در اثر دیگری به شخصیتهای اصلی تبدیل شده و قصه خودشان را شكل دادهاند.
💢فیلم ددپول، یكی از مهمترین و مشهورترین اسپینآفهای اخیر سینماست. شخصیت اصلی این فیلم كمیك و ابرقهرمانی، وید ویلسون (رایان رینولدز)، یكی از شخصیتهای فرعی فیلم خاستگاه مردان ایكس: ولورین بود كه در ددپول به قهرمان فیلم تبدیل میشود و قصه مستقل خودش را دارد.
💢از اسپینآفهای سریال و مجموعههای تلویزیونی هم میتوان به سریال موفق بهتره با ساول تماس بگیری اشاره كرد كه شخصیت اصلی آن ساول گودمن (باب ادنكیرك)، یكی از شخصیتهای فرعی سریال مشهور و موفق بریكینگ بد بود.
💢نكته دیگر اینكه قصه برخی اسپینآفها در زمانی قبل از موقعی كه فیلم و سریال اصلی ساخته شده، رخ میدهد. مثلا داستان همین بهتره با ساول تماس بگیری، شش سال قبل از ملاقات ساول با والتر وایت، شخصیت اصلی سریال بریكینگ بد (همان اثری كه از آن مشتق شده) است.
#تحلیل_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma