eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #دوم کلاس های رسانه مصاف 💢تهران 📝 مخاطب شناسی 🔸مدرس : استاد علی اکبر رائفی پور #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️شبکه اجتماعی تروریستها 💢توئیتر صفحه دیپلمات فرانسوی را که از سفر مریم رجوی به تل آویو پرده برداشته بود به علت آنچه نقض قوانین خوانده است مسدود کرد 🔹برخی علت مسدود شدن صفحه توئیتر «پی‌یر کوشار» از دیپلمات‌های فرانسوی را با افشای این خبر در ارتباط می دانند. ✍توییتر اخیرا تعداد زیادی از اکانتهای انقلابی در ایران را بدون هیچ دلیلی بست. این رفتارهای توییتر در حمایت بی دریغ از تروریستهای مجاهدین خلق و مقابله با اکانتهای انقلابی نشان میدهد این شبکه اجتماعی یک سکوی رسانه ای در خدمت سرویسهای جاسوسی غرب و حامی گروهک های تروریستی و آشوب طلب است ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️یکی از بین خودمان 🔻نهضت جنگل را دشمن شکست نداد. سر میرزا کوچک خان را یکی از یاران نفوذی خودش جناب خالو قربان برید و برای رضا شاه برد. 🔻رئیسعلی را هم اجنبی‌ها شهید نکردند. او هم از پشت با تیر غلامحسین تنگکی که نفوذی انگلستان بود از پا درآمد. 🔻تاریخ مبارزات ما با استعمار گواه است که هیچ وقت از روبرو تیر نخوردیم. هر بار مبارزه جدی شد ما به خودمان باختیم و یکی از پشت ما را زد. برای زانو زدن این ملت همیشه پای یک نفوذی در میان بوده، یکی از خودمان. 👤معصومه نصیری ✅آرما(آرما ناتمام) @media_arma
🔸اکران «تومروس» در قزاقستان علیه کوروش! ▫️قزاقستان فیلمی علیه چهره تاریخی کوروش ساخته که به‌زودی در این کشور اکران می‌شود. ▫️در روزهای گذشته انتشار تیزر فیلم «تومروس» در فضای مجازی خبر از اکران قریب‌الوقوع این فیلم داد. ▫️گفته می‌شود داستان این فیلم به نوعی تحریف تاریخ است و به ماجرای کشته شدن کوروش کبیر بر اساس روایتی از هرودت می‌پردازد. ▫️ صفحه اینستاگرامی دانستنی تاریخ درباره این فیلم و اشکالات تاریخی آن اینطور نوشت: ▫️«تومریس» ملکۀ ماساگت‌ها که از ظلم و ستمِ ایرانیان به ستوه آمده‌، قیام کرده و با پیروزی بر هخامنشیان موفق به کشتن کوروش می‌شود!... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عملیات روانی در تریبون نماز جمعه 💢نماز جمعه یکی از رسانه های قوی دین اسلام‌است که متاسفانه روند گفتار و عملکرد آن تبدیل به یک اتفاق روتین شده اما باید گفت بهترین رسانه و تشکیلاتی ترین حرکت برای انجام عملیات روانی همین تریبون های نماز جمعه است #امام_جمعه_تراز_انقلاب ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش سوم ⭕️تعریف افکارعمومی و بیان ویژگیهای تعریف 💢ممکن است تعریف جامع و مانعی که بتواند دقیقا حدود و ثغور مفهوم «افکارعمومی» را بیان کند مورد اتفاق همه نباشد که این به خاطر سیال بودن آن است. به نظر می‌رسد این پدیده به طور خود‌ انگیخته بوجود می‌آید و به نحو نامحسوسی از بین می‌رود و در بعضی موارد، یک عقیدة عمومی در مورد یک مسألة خاص، جای خود را به عقیدة عمومی دیگری دربارة موضوع دیگر می‌دهد و در همان حال که واکنش مردم نسبت به مسألة اول به اوج خود رسیده، موج تازه‌ای از افکارعمومی که بر مبنای قضیة دیگری بوجود آمده شروع به شکل‌گیری می‌کند! 💢به عنوان مثال، وقتی افکارعمومی با تصمیمی از طرف دولت به مخالفت برمی‌خیزد، اگر این مخالفت به تظاهرات خیابانی منجر شود ودر ضمن آن افرادی توسط مأموران حکومت کشته شوند، در این صورت انتقاد از یک تصمیم دولت به انتقاد از خشونت و بی رحمی مأمورین تبدیل می‌شود و موج دومی در افکارعمومی بوجود می‌آید که به مراتب قویتر از موج اول است.16 اما می توان تعریفی را که تا حدود زیادی بیانگر این مفهوم است ارئه داد. در ادامه چند تعریف از این مفهوم را بیان می کنیم و در آخر تعریف نهایی و ویژگیهایی تعریف را ذکر می کنیم. 1- بریس افکارعمومی را چنین تعریف می کند: «هرگاه اعتقادی آشکار، قویترین اعتقاد باشد، آن را افکارعمومی می نامند» 2- گینزبرگ: افکارعمومی مجموعة آرا و داوریهایی را می گویند که در جامعه‌ای که به گونه‌ای خاص شکل گرفته و از ثباتی معین برخوردار است، در جریان است و حاصل عملکرد بسیاری از اذهان می باشد. بنابراین افکارعمومی با نظریات شخصی تفاوت می کند.اما در بعضی موارد تشابه و نزدیکی بین این دو وجود دارد. ممکن است فردی در مورد مسائل بسیاری دارای نظریات شخصی باشد برای مثال در مورد قیمت گوشت، مسکن، مخارج زندگی، آلودگی هوا و... اما افکارعمومی زمانی بوجود می آید که این موضوعات به قدری تشدید شود که عموم مردم را به موضع گیری در مورد آنها وادارد. 3- «گابریل تارد» محقق و اندیشمند فرانسوی اواخر قرن 19: افکارعمومی مجموعه‌ای از داوریهای مردم درباره مسائل روز است که مورد پذیرش بیشتر مردم جامعه است. 5-«جیمز برایس» و «دوب» دو جامعه شناس آمریکایی: افکارعمومی، عبارتی است که برای بیان مجموعه‌ای از افکار و آرایی که مردم به آنها مؤمن هستند به کار می رود. این مجموعه افکار و آراء مربوط به همان گروه اجتماعی است و در ازاء مسائلی است که به نحوی بر منافع عمومی یا خصوصی آنها اثر می گذارد. 6-«محمد عبدالقادرحاتم» می گوید: افکارعمومی قضاوتی است که یک گروه در زمینه یک مسالة مهم بدان دست می یابد.ایشان در ادامه شروطی را برای تحقق این قضاوت گروهی مشخص کرده است: الف)باید در اطراف آن مسأله و موضوع مهم به اندازه کافی گفتگو صورت بگیرد. ب)باید تمامی حقایق مربوط به آن موضوع، از طریق رهبری جامعه یا دستگاه تبلیغ یا از طریق گروهها و هیأتهای عمومی مطرح گردد. ج)سمت و سویی را که گروه در اطراف آن موضوع اتخاذ می کند باید کاملا با معتقدات و باورهای عمومی مردم سازگار باشد مانند عقیده دینی یا قومی و نژادی یا سایر عقایدی که مردم به آن ایمان دارند. 21بنابراین افکارعمومی عبارت است از نقطه نظر گروهی از مردم جامعه(اکثریت فعال) نسبت به یک موضوع یا مسأله اساسی و مهم که در مقطع خاصی شکل می گیرد و دارای این ویژگیها می باشد: 1- افکارعمومی شامل رفتارهایی است که از جانب عده زیادی از افراد به زبان آورده می شود که همان اکثریت فعال می باشند به عنوان مثال اگر 49٪ افراد جامعه‌ای قویا طرفدار یکی از جوانب مسأله‌ای باشند و 51٪ آن جامعه به گونه ضعیفی از جانب دیگر مسأله جانبداری کنند نظریات گروه اول یعنی گروهی که به صورت فعال نظرات خود را ابراز داشته‌اند افکارعمومی را شکل می‌دهند. بنابراین منظور از اکثریت، اکثریت فعال و موثر است نه اکثریت عددی. 2- به موضوعی مربوط می‌شود که مد نظر همه افراد یا لااقل اکثریت افراد جامعه قرار دارد و برای آنها از اهمیت برخوردار است. 3- افکارعمومی اغلب با نیت «مشارکت» توام است با این فکر که دیگران هم هستند که به همین نحو عمل می‌کنند. 4- افکارعمومی باید به وسیله رسانه‌ها و مجاری مختلف اجتماعی ابراز شود. ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️سانسور 💢پیرامون صحبت های وزیر بهداشت در خصوص شرکت در مجالس عزای اهل بیت که منجز به افسردگی می شود برخورد مردم در شبکه های اجماعی را در پی داشت اما در عین ناباوری وزیر بهداشت بجای عذرخواهی از صحبت های خود دست به سانسور صحبت ها و پخش جوابیه به صورت کلیپ در خصوص اداعاهای خویش زد برخلاف ادعای وزیر بهداشت که خبرگزاری ایسنا این مطلب را منتشر کرده ابتدا سایت وزرات بهداشت مطالب ایشان را عینا پوشش خبری داد و پس از واکنش ها در سطح فضای مجازی سایت وزرات بهدات این سخنان را سانسور و تغییر داد آقای وزیر عصر حجر نیست مراقب باشید #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
نمودارهای تحلیلی توییتر فارسی از ۰۴:۳۰-۰۶مرداد۱۳۹۸ تا ۱۰:۳۰-۰۶مرداد۱۳۹۸ ۱. #محمدرضاشاه_سپاس ۲. #افزایش_ظرفیت_تهدید_سلامت ۳. #PahlaviMadeIranGreat ۴. #روایت_مرصاد ۵. #جاویدشاه ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش چهارم 🔻یکی از دلایل رویکرد بعضی از مردم ایران به رسانه‌های بیگانه (خصوصا در زمان انتخابات ریاست جمهوری و دوران بحران) ضعف رسانه‌های خودی است و اینکه آنها نیازهای خبری و عطش اطلاعاتی خود را از رسانه‌های داخلی بدست نمی‌آوردند و این موجب می‌شد به دنبال شبکه‌های ماهواره‌ای بروند. 5- باید در اطراف آن مسأله و موضوع مهم به اندازه کافی گفتگو صورت بگیرد. 6- افکارعمومی باید با معتقدات و باورهای عمومی مردم سازگار باشد. 💢افکارعمومی انواع مختلفی دارد که عبارت است از: افکارعمومی جامعه کوچک، افکارعمومی ملت، افکارعمومی جهانی. ⭕️شرایط شکل‌گیری افکارعمومی 🔻برای شکل‌گیری افکارعمومی شرایطی وجود دارد که عبارتند از: 1- یک واقعه مرکزی و یا شماری وقایع متناسب و پشت سر هم از یک نوع وجود داشته باشد: 💢واقعه مرکزی مانند خبر یک زلزله، ترور سیاسی، سانحه هوایی، پیروزی انتخاباتی و یا شروع یک جنگ. یک پدیده اجتماعی به خاطر اثرات سویی که پشت سر هم بر زندگی مردم می‌گذارد می‌تواند تدریجا به افکار مردم جهت بدهد و آن را متحد کند مانند پدیده‌هایی از قبیل گرانی، ترافیک، آب و هوای آلوده و... که یک واقعه مرکزی محسوب نمی‌شوند، اما به خاطر اثرات سویی که پشت سر هم بر زندگی مردم می‌گذارد ممکن است در شرایطی خاص به عنوان یک موضوع در افکارعمومی مردم قرار گیرد. 2- باید فضای مساعد وجود داشته باشد: 💢افکارعمومی در بستر مردمی شکل می گیرد. این بستر ‌فضایی است که در صورت وجود نیازهای مردم، برای ارضای این نیازها مساعد می‌گردد. چنانچه مردم تشنه شنیدن خبری باشند که به سرنوشت آنها بستگی دارد به شایعه سازی دست می‌زنند تا خلأ موجود را پرکنند. شایعه سازی و شایعه پراکنی شاخص‌های بارز وضعیت بحرانی افکارعمومی هستند و باید به مثابه نشانه‌های هشدار دهنده این وضعیت به شمار آیند. بنابراین بستر فکری جامعه زمینه ساز تشکیل افکارعمومی در آن جامعه می‌شود. 3- باید محتوی افکار با الگوهای فرهنگ جمعی مطابقت داشته باشد: برای اینکه واقعه‌ای افکار مردم را شکل دهد باید از فرهنگ همان گروه و محل تأثیر پذیرفته باشد. الگوهای ضد ارزشی در یک جامعه اسلامی ولو به ظاهر طرفدارانی داشته باشد نمی‌تواند موضوع افکارعمومی گردد. 4- باید محتوای افکار پاسخگوی نیازهای ظاهری و باطنی افراد باشد: 💢واقعه‌ای که به افکارعمومی دامن می‌زند، واقعه‌ای است که به نیاز افراد یا جامعه کلی پاسخ می‌دهد. این نیاز می‌تواند ظاهری، معروف، آشکار، قابل اعتراف و یا برعکس باطنی، نهانی و خودآگاه باشد. نیاز به امنیت، به مودت و وفاق اجتماعی، به راحتی و فراوانی و بالاخره نیاز به دانستن و آگاهی یافتن از جمله نیازهای ظاهری و نیاز به بیگانه ستیزی، نژاد پرستی، ملی گرایی و برخی ایدئولوژی‌های شکست خورده که دفاع از آنها دشوار است، در زمره نیازهای باطنی و شاید گاهی ناخودآگاه به شمار می‌آید. 5- باید افکار به وسیله رسانه های گروهی گسترش یابد: 💢گسترش افکارعمومی در جوامع قدیمی بسیار کند بوده است و به همین نسبت از حدت و شدت و بالنتیجه تأثیرگذاری بی‌بهره می‌مانده است. در جوامع جدید با ورود رسانه‌های گروهی به عرصه زندگی و اشاعه سریع اخبار و انعکاس بلامانع و منازع رخدادهای اجتماعی، افکارعمومی نیز از طریق مطبوعات و ادبیات و شایعات و نیز رادیو و تلویزیون و سینما و تئاتر و پوستر و کاست و ویدئو و در بعضی موارد طنز و تصنیف گسترش می‌یابد. 💢اگر در سابق افکارعمومی جز در محیط‌های کوچک که در آن ارتباط بین افراد رو در رو و نسبتا کند بوده جریان نمی‌یافت ولی امروز سرعت توزیع و اشاعه افکار مدیون رسانه‌های گروهی است. بنابراین اگر رسانه‌ها نباشند، نخواهند یا نتوانند هیچ واقعه‌ای تبدیل به افکارعمومی نمی‌شود، همچنانکه در قدیم هزاران رویداد رخ می‌داد ولی افکارعمومی حول آنها شکل نمی‌گرفت. امروز هم حوادث مختلفی اتفاق می‌افتد ولی آن حوادثی که رسانه‌ها آن را برجسته می‌کنند افکارعمومی حول آن موضوعات شکل می‌گیرد. 6- باید افکارعمومی با دخالت مستقیم مردم اشاعه یابد:
💢هر چند رسانه‌ها نقش زیادی در شکل‌گیری افکارعمومی دارند اما همه روزه وقایعی اتفاق می‌افتد و رسانه‌ها اخبار زیادی را پخش می‌کنند بی‌آنکه بر مردم اثر چندانی بگذارد ولی روزی فرا می‌رسد که واقعه‌ای مردم را برمی‌انگیزد و یکباره به خیابانها می‌ریزند و در مورد آن موضوع به بحث و گفتگو می‌پردازند. در این شرایط است که مردم خود به یک رسانه توانا تبدیل می‌شوند بنابراین رسانه‌ها اخبار زیادی را انعکاس می‌دهند اما آن خبری وارد افکارعمومی می‌شود که مردم به جای تماشاگر بودن، خود وارد صحنه شده و بازیگر آن واقعه گردند همچنانکه در واقعه زلزله بم یا حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 این چنین بود. افکارعمومی در کشورهای مردم سالار آشکار و علنی و در کشورهای خودکامه و حکومت‌های مطلقه کم و بیش پنهان و به شکل زمزمه‌های در گوشی جریان دارد. در واقع افکارعمومی زمانی به عرصه ظهور می‌رسد که جامعه نسبت به یک پدیده مهم اجتماعی از خود مقاومت نشان می‌دهد. ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️پیام های فرامتنی 💢طرح جلد نشریه فارن افرز که القای افول آمریکا در قالب تصویر عقابی که پرهایش ریخته و چشمش کبود است 💢یکی از روش های القای پیام به مخاطب استفاده از رابطه ی تصویری موضوع و محتواست که یک مفهوم خاص را در ذهن مخاطب تثبیت می کند پیام های فرامتنی که شامل ترکیب تصویر و متن و مفهوم است ساختار تفسیری ذهن مخاطب را شکل می دهد این تصویر خود گویای مفهوم افول آمریکا و بلوک غرب است این طراحی کار چندین مقاله را انجام می دهد و مخاطب خود را به سریع ترین روش اقناع می کند #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
[ارسال از کانال نشانه شناسی تحلیل گفتمان متن (Amin)] ⭕️«پاندیت» چیست و چطور فضای رسانه‌ها را آلوده کرده اند ؟ 👤 «کوای لنارد» از چهره‌های جنجالی نقل و انتقالات بسکتبال NBA بود. بازیکن با استعدادی که دو باشگاه سرشناس تورنتو و لیکرز دنبال جذب‌اش بودند. انتقال او پر کش و قوس شد و برنامه‌های زیادی روی این انتقال جنجالی تمرکز کردند. کارشناسان هم به دو دسته تقسیم شدند: گروهی که سفت و سخت می‌گفتند او به باشگاه اول خواهد پیوست و گروهی که مدعی بودند بنابر اخبار دقیق و منابع خبری موثقی که دارند او قطعا به تیم دوم خواهد پیوست. همه در مواضع‌شان مطمئن و قاطع بودند تا اینکه خبر رسید لنارد به یک باشگاه سوم که اصلا اسم‌اش در میان نبود پیوسته است. به نظر شما صاحب‌نظران به دلیل اشتباه‌شان پوزش خواستند؟ یا از برنامه‌های ورزشی کنار رفتند؟ خیر! جنجال دوباره به همان شکل ادامه یافت؛ باز دو دسته شدند و دعوا را ادامه دادند؛ حالا گروهی معتقد هستند این انتقال عجیب به فعلان دلایل رخ داده و گروه دیگری باز با همان اطمینان می‌گویند نخیر، به بهمان دلیل بوده! 💢در دانشنامه فارسی ویکی‌پدیا، واژه انگلیسی «پاندیت» (Pundit) به «صاحب‌نظر» ترجمه شده است که ابدا ترجمه مناسبی نیست. پاندیت‌ها، بیش از آنکه صاحب‌نظر باشند، «صاحبِ یک نظر» هستند. آن‌ها چهره‌های جدید فضای خبری/تحلیلی هستند که یک نظر خاص را به رسانه‌ها می‌فروشند. برای مثال، شبکه‌هایی مثل بی.بی.سی و یا حتی من‌وتو که مواضع مشخص سیاسی دارد، برای حفظ ظاهر گفتگوی چند جانبه نیاز دارند تا پاندیت‌هایی را از مواضع متضاد استخدام کنند و در مقابل هم قرار دهند. این پاندیت‌ها هم زمین و زمان را به هم ببافند و به همان نتایج و مواضع همیشگی خود برسند. 💢پاندیت‌ها نیز به مانند اکثر پدیده‌های فضای رسانه‌ای و مجازی محصول جهان غرب هستند؛ جایی که حالا شیوه کار آن‌ها را نه «news» بلکه «Opinion news» می‌خوانند. در واقع ما دیگر نه با اصل خبر مواجهیم و نه با تحلیل کارشناسانه آن. ما صرفا با انواع و اقسام روایت‌های از پیش آماده‌شده مواجهیم. شاید به این دلیل که به مدد انفجار اطلاعات در عصر شبکه‌های مجازی، دیگر اصل خبر، چندان ارزش اقتصادی ندارد. در واقع به دنبال هر اتفاقی، در سریع‌ترین زمان، اکثر مخاطبان از اصل ماجرا خبردار می‌شوند. حال این غول‌های رسانه‌ای که دیگر نمی‌توانند اصل خبر را به مخاطب بفروشند، ناچار هستند جدل‌های رسانه‌ای را به مانند یک «شوی خبری» به فروش برسانند. 💢وضعیتی که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، به ویژه «توییتر» نیز با آن مواجه هستند دقیقا سیطره همین شیوه عمل «پاندیت»هاست. موضع‌گیری‌ها از پیش مشخص است. جناح‌بندی‌ها تشکیل شده. طرفین در سنگرهای‌شان با هم‌گروه‌های خود موضع گرفته‌اند و آماده هستند تا هر خبری، دقت کنید که «هر خبری» از راه می‌رسد از همان موضع قبلی خود آتش‌بارها را به کار بیندازند. 💢پدیده پاندیت را نمی‌توان فی‌نفسه خوب یا بد قلمداد کرد. مهم این است که آن را بشناسیم و دقیقا آگاه باشیم که با چه چیز مواجهیم. حداقل دو اصل اساسی در مورد این پدیده جدید وجود دارد که باید در نظر گرفت: 🔻نخست اینکه پاندیت، فاقد آن خصلت‌های طبیعی است که از هر انسانی انتظار می‌رود. ما از انسان هوشمند توقع تغییر، تحول و ای بسا بلوغ داریم. چه بسیار انسان‌ها و حتی اندیشمندان برجسته‌ای که با مشاهده یک اتفاق تاریخی، به کل در تمامی نظرات و مواضع‌شان تجدید نظر کرده‌اند. پاندیت اما یک موجود متصلب است. تمام هویت‌اش در همان «یک نظر» خلاصه شده. فرقی نمی‌کند که حرف‌هایش را امروز گوش بدهید یا ده سال آینده. فرقی نمی‌کند که برنده انتخابات این جناح باشد یا آن جناح؛ برجام دوام بیاورد یا شکست بخورد؛ جنگ بشود یا نشود؛ ادعاهای پاندیت مستقل از شرایط همان خواهد بود که بود؛ ولو آنکه قاطعانه گفته باشد فلان بازیکن به فلان باشگاه می‌رود و همه دیده باشند که نرفته! 🔺دومین هشداری که در مورد پاندیت‌ها نباید فراموش کرد، ادعای غریب «بی‌طرفی»، یا موارد مشابهی از جنس «واقع‌بینی» و «تحلیل علمی» است. اندیشمندان یا صاحب‌نظرانی که تلاش بر مشاهده و تحلیل علمی شرایط دارند، دست‌کم در مواجهه با تحولات بزرگ و حداقل به مرور زمان، نظریات خود را اصلاح و بازبینی می‌کنند. ضمن اینکه هیچ اندیشمندی هرگز نیازی ندارد که نظرات مخالف خود را به چوب برچسب براند و تخطئه کند. شاید هر دوی این موارد را بتوان اینگونه خلاصه کرد: اندیشمند واقعی، از مواضع خودش هویت نمی‌گیرد، بلکه به دلیل شیوه علمی، تحقیقی و مستقل خود، به نظرات‌اش اعتبار و هویت می‌بخشد. پاندیت‌ها اما هویت و شخصیت مستقل ندارند. آن‌ها به دلیل مواضع از پیش تعیین‌شده‌شان خریدار پیدا می‌کنند، پس مرگ مواضع‌شان مرگ هویت‌شان خواهد بود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🎬فصل دوم «گاندو» در راه است. 👤کارگردان سریال تلویزیونی «گاندو» درباره اظهارنظر جدید سخنگوی وزیر خارجه ایران و ماجرای نامه‌نگاری ظریف با رهبر معظم انقلاب، گفت: 🔺 من همیشه برای همه مسئولان احترام قائل بوده‌ام و هستم. اما موضوع سریال «گاندو» حقیقتاً ربطی به وزیر خارجه نداشته و مفهوم اصلی ما نمایش اقتدار امنیت ملی کشور است. بقیه این اتفاقات حاشیه است که به آن دامن می‌زنند. ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️وقتی رسانه ها تصویرسازی می کنند بخش اول 💢رسانه ها سوگیری مخاطبان نسبت به یک شخص یا جریان را شکل می دهند بدین صورت که مخاطب تصویری کلی با صفت یا برچسبی خاص (خواه مثبت یا منفی ) از وی در ذهن داشته باشد اینکه ما فردی را فداکار ، تندخو ،باسواد مغرور ،متوهم و یا ... ببینیم بسته به نیاز رسانه در تمجید یا تخریب سوژه خود دارد 👤ریچاردپل می گوید: پشت همه ی سوگیری ها و تبلیغات در رسانه های خبری ، در همه ی جهان ، منطق یکسان و ساده ای قرار دارد باید این حقیقت را پذیرفت که مسائل بسیار پیچیده تر از تولید خبر ساده است و ذهن مخاطب اگر سنجشگرانه نباشد شاید خبرها را معکوس دریافت و تحلیل کند 🔺برای نمونه رسانه های تحت سلطه فکری صهیونیزم جهانی و اقمار داخلی آن تمام سعی خود را میکنند تا را فردی سطحی و متوهم جلوه دهند از این روست که با انتخاب بخشی کوچک از سخنان وی (تکنیک تقطیع) و یا انتساب خبری جعلی در باره او و نشر آن از طریق سکوهای انتشار پرشمار خود ، بدنبال مشروعیت زدایی علمی و مقبولیت زدایی از بیم پیوستن افراد جدید به مخاطبان وی هستند اینکه از بین هزاران ساعت سخنان فردی قطعه کلیپی یک یا دو دقیقه ای بیرون بیاید به هیچ وجه نشان دهنده منظور و مقصود آن شخص نمی تواند باشد . 💢از سوی دیگر هیچ کس بری از خطا نیست و ممکن است ایشان نیز مانند دیگر افراد اشتباهاتی نیز داشته باشد اما باید دید این اشتباهات چه درصدی از کل بیانات فرد را تشکیل میدهند و حتی به فرض کم بودن میزان خطا آیا آن خطای کوچک اثر مهمی میتواند داشته باشد مانند نشر انحراف عقیدتی که منجر به بروز یک ناهنجاری دینی یا اجتماعی شود. قطعا اگر این میزان از دقت و سختگیری و صد البته شیطنت هایی که نمونه هایش برایتان ذکر خواهد شد در باره هر شحص دیگری اجرا شود نتیجه همین و چه بسا بسیار پررنگ تر خواهد بود 💢شاید آن فرد در حال نقل و قول است : پخش کلیپی 1 دقیقه ای از شبکه voa که در آن در حال نقل خاطره ای از یکی از رزمندگان دفاع مقدس است حال انکه مهدی فلاحتی با شیطنت جوری وانمود می کند که رائفی پور در حال تعریف خاطره خود از جنگ است در حالی که وی در انتهای جنگ تنها 4 سال سن داشته است 💢صرفا یک مزاح و شوخی است : نقل داستانی از صفوان صحابه پیامبر که در خلال آن به شوخی میگوید برایش دو پرس غذا در ظرف یک بار مصرف آوردند که همین کلیپ مورد سواستفاده فراوان مخالفان سیاسی او قرار گرفت و وقیحانه میگفتند رائفی پور نمیدانسته در زمان پیامبر ظرف یک بار مصرف نبوده؟ 💢همگام سازی سخنان 🔺بدین صورت که سخنان دو جلسه مختلف (عموما صوت) و یا دو بخش از یک سخنرانی را به گونه ای در کنار یک دیگر قرار میدهند که مفهومی جدید پیدا کند. برای نمونه با چسباندن صوت بخشی از سخنان رائفی_پور در نقد و بررسی عقیده بهائیت در ازدواج با محارم به منظور ازدیاد نفوس (جمعیت) در سخنرانی دانشگاه آزاد یزد با سخنان چهار سال بعد او با موضوع جمعیت در تهران (دانشگاه رفاه) و ضرورت ازدیاد جمعیت ایران ، به مخاطبان القا کردند که رائفی پور میگوید برای ازدیاد جمعیت در ایران چاره جز ازدواج با محارم نیست ؟؟؟ ✍️واحد رصد و تحلیل آرما پایان بخش اول ادامه در بخش دوم 🔻لینک بخش دوم: 🌐https://t.me/media_arma/1088 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
‌⭕️وقتی رسانه ها تصویرسازی می کنند ✍️بخش دوم 🔺...یا در نمونه ای دیگر وقتی رائفی پور در حال بررسی اعتقاد یهودیان در برپایی حکومت دینی و نظر یهود در باره جدایی سیاست از دیانت است ، یک کلیپ تقطیع شده با این مضمون بیرون می آید: : در ایران و اسرائیل ولایت فقیه حاکم است 💢فارغ از تسلط مخاطب به فنون عملیات روانی و سواد رسانه ای آیا نباید مخاطب از حداقل عقلانیت برخوردار بوده تا در دامهای اینچنینی نیفتند؟ آخر با چه منطقی ، رائفی پور در کشوری که در آن ولایت فقیه حاکم است و بزرگترین دشمن آن اسرائیل است باید چنین حرفی بزند و یا چرا باید بگوید بیایید برای افزایش جمعیت ازدواج با محارم داشته باشید؟ آیا نباید گفت : حداقل شنونده باید عاقل باشد تقطیع : 💢بی شک بیشترین حملات در رسانه به با این تکنیک صورت میگیرد ، بدین صورت که بخشی کوتاه از یک سخنرانی را تقطیع کرده و انتشار میدهند ، فرض کنید شما در حال بیان سخنانی در نقد یک جریان سیاسی خاص هستید در حالی که عده ای از مخاطبان شما نیز به آن جریان تعلق خاطر دارند برای تلطیف فضا و رعایت انصاف ،جریان مخالف سیاسی ایشان را نیز نقد میکنید ، اگر فردی کل سخنان شما را گوش دهد شما را فردی منصف می یابد و اگر بخشی تقطیع شده از نقد به جریان سیاسی خاص را بشوند شما به جانبداری سیاسی متهم خواهید شد . 💢کسانی که سخنرانی های کامل را گوش داده اند می دانند که او همواره سعی در رعایت انصاف دارد اما مخالفان او با انتشار تقطیع شده سخنانش به صورت هدفمند ، سعی در تخریب او دارند به این شیوه که بخش هایی که از جریان اصولگرایی انتقاد می نمود را جدا کرده و در یک دی وی دی به صورت خصوصی برای نهاد های انقلابی فرستادند که منجر به ممنوعیت پنج ساله سخنرانی او در مجموعه بسیج و نهاد رهبری در دانشگاه ها و صدا و سیما شد (که بخشی از این محدودیت ها کماکان ادامه دارد) و البته همان جریان با جدا کردن بخش های انتقادی سخنان او در باره اصلاح طلبان (به جای پاسخ به شبهات مطرح شده) سعی در این داشت را وابسته به اصول گرایی معرفی کند تا تقد هایش صرفا در بستر مخالفت و دعوای سیاسی ارزیابی گردد و موجب تشکیک در مخاطبان خاکستری و حتی اطلاح طلب او نشود. دروغ بزرگ 👤 گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر متاثر از انگلیسی ها میگفت : دروغ باید آنچنان عظیم باشد که هیچ‌کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ است که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند. شایعاتی عجیب و باور نکردنی در باره در این حوزه فراوان است، مجری شبکه voa میگوید رائفی پور توسط وزارت اطلاعات دستگیر و مجبور به همکاری شده است و برای اینکه سنارویو اش درست در بیاید رائفی پور را متولد 1355 معرفی میکند حال آنکه او متولد 1363 است و انگار زمانی که ایشان کلاس چهارم ابتدایی بوده دستگیر شده است!!! 💢آمد نیوز را صیغه زاده یاسر عرفات معرفی میکند صالح یزدانپناه در دو توییت با فاصله زمانی زیاد (که البته در تضاد با یکدیگر بودند) مدعی می شود برای سخنرانی به مسقط رفته ، حال آنکه او تا کنون هرگز به عمان سفر هم نکرده است 💢یکی از کانال های اصلاح طلبان از فساد رائفی پور در قشم مطلب می زند کانال اصول گرا خبر از شرکت رائفی پور در لیست شورای شهر تهران میدهد تا مخاطبان تمام سخنران ها و مطالبات او در ایام پیش از انتخابات را برای جمع آوری رای برای خود ، تلقی کنند در انتها باید گفت همه ی مهندسی های صورت گرفته به منظور تخریب و توقف اثرگذاری در فضای اجتماعی سیاسی و فرهنگی کشور و ترس از افزایس محبوبیت او است لینک بخش اول 🌐https://t.me/media_arma/1086 ✍️واحد رصد و تحلیل آرما ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️انفجار نادانی 💢 کاواساکی نظریه‌پرداز مدیریت و از مشاوران شرکت Apple، پدیده‌ای را در سازمانهای اداری و صنعتی عنوان می‌کند که استیو جابز از آن به عنوان نام می برد! 🔺این نظریه می‌گوید: مدیران درجه یک، کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان بهتر و تواناتر هستند؛ اما افراد درجه دو و پایین‌تر، با نگرانی از دست دادن جایگاه خود، افرادی از خود پایین‌تر را استخدام می کنند و همینطور نفرات رده‌های پایین‌تر نیز همین چرخه باطل را ادامه می‌دهند (چون مسلماً آنها هم نفرات درجه یک نیستند) 💢لذا پس از مدتی با موجی فراگیر از افراد ضعیف و ناتوان در ساختار سازمان مواجه می‌شوید که معدود افراد توانمند را نیز ناامید و فلج می کنند! 💢 این نظریه را می‌شود هم در زندگی شخصی به کار برد، هم در راهبری سازمانی و هم در عرصه کشورداری: 💢از خودتان بپرسید آیا با کسانی دوست هستم، که از من باهوش‌ترند و مرا به نقد می‌کشند یا کسانی هستند که هم‌رده من یا پایین‌ترند و بیشتر مرا تأیید می کنند؟ 💢در سازمان، از خودتان بپرسید آیا از استخدام و بکارگیری کسانی که از من باهوش‌تر، مطلع‌تر و کاربلدتر هستند ترس دارم؟ آیا تعداد کسانی که از من باهوش‌تر هستند در سازمان من به تعداد انگشتان یک دست می رسد؟ 🔺در کشورداری از خود بپرسید آخرین باری كه از منتقدان باهوش خود مشورت یا کمک گرفته‌اید یا وی را به یک سمت کلیدی منصوب کرده‌اید کی بوده است؟ آیا از اینکه من از همه باهوش‌ترم لذت می‌برم یا اینکه می‌توانم از باهوش‌ها بیشترین استفاده را بکنم خوشحالم؟ ‌✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی از لزوم بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای و فرهنگی حرف می‌زنیم منظورمون دقیقا چیه!؟ 🔺چند وقت پیش نقل قول دروغی از رئیس بسیح زنان پخش شد که لیس زدن بستنی برای زنان در مکان‌های عمومی ممنوع است که به سرعت هم تکذیب شد... حالا یه عده که اسم خودشون رو گذاشتن دانشجو بدون هیج تحقیقی بر مبنای این نقل قول کذب، مثلا قیام کردن و با این موضوع مخالفت میکنن، موضوعی که اساسا شیطنت رسانه‌ای بیشتر نبود ✅ @media_arma
🔰 #اینفوگرافیک 🌐 #اینترنت_اشیاء در شهرهای متصل ‌✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️زندگی کراپ شده 💢اگر پایینِ عکس را کراپ کنیم، می‌شود شبیه میلیون‌ها عکسی که تابه‌حال از تاج‌محل ثبت‌شده است؛باشکوه، زیبا و آرامش‌بخش... اما جِیکوب ریگلین در این عکس عمداً بِیغوله‌های اطراف تاج‌محل را کراپ نکرده است. او به ما و میلیاردها آدمی که هرگز پایشان به تاج‌محل نخواهد رسید این فرصت را داده تا بفهمیم تاج‌محل فقط این عکس‌های خوشگلی که تا حالا دیده‌ایم نیست. 💢خیلی از ما به یک جِیکوب‌ِ درون نیاز داریم. یکی که به ما یادآوری کند چیزی که در اینستاگرامِ آدم‌ها می‌بینیم زندگیِ کراپ‌شده‌ی آن‌هاست. که هیچ زندگی‌ای مثل تاج‌محل تماماً شکوه و زیبایی و آرامش نیست. که در زندگیِ هر آدمی بِیغوله‌هایی هم هست که همیشه کراپ می‌شوند و عاقلانه‌تر این است که زندگیِ کراپ‌شده‌ی دیگران را با زندگیِ کراپ‌نشده‌ی خودمان مقایسه نکنیم. ‌✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔴انتقاد یک فوتبالیست از فضای مجازی رهاشده در ایران تا عدم تشکیل خانواده و فرزندآوری توسط سلبریتیها.... سردار آزمون: از خواب بیدار می‌شوند و در اینستاگرام فحش می‌دهند ۹۹ درصد امسال ازدواج می‌کنم. مطمئن باشید اگر ازدواج کنم می‌توانم بیشتر از این‌ها هم اوج بگیرم. اینجا بازیکنان بزرگ در سن و سال من ۲ تا بچه هم دارند و از زندگی‌شان خیلی هم راضی هستند. در ایران راه استفاده از فضای مجازی را نمی‌دانیم. در فضای مجازی، خیلی‌ها بی‌دلیل فحش می‌خورند و ناسزا می‌شنوند. طرف از خواب که بیدار می‌شود، هنوز دست و صورتش را نشسته وارد اینستاگرام می‌شود و به هر کس که دوست دارد فحش می‌دهد. ‌✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #سوم کلاس های رسانه مصاف 💢تهران 📝 ارتباط اقناعی 🔸مدرس : علیرضا پورمسعود #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #سوم کلاس های رسانه مصاف 💢شیراز ، اراک ، مشهد 🔸اساتید: رمضانعلی ، صالحی، حسین پور #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی جالب از شتر مرغی که عينك واقعيت مجازى مى زنه و احساس پرواز بهش دست میده! حس درونتون تاثیرات معجزه آسایی روی شما میتونه بزاره'پس حس درونت رو دست کم نگیر'حست رو خوب کن ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
📡 عاقبت جذب فالوور به هر قیمت 🔸 بلاگر چینی در پخش زنده و آنلاین، هزارپا و مارمولک زنده سمی خورد اما بعدا جان خود را از دست داد 🔸 مرد 35 ساله روی پلتفرم DouYu، بزرگترین برنامه پخش زنده ویدئویی و لایو چین، سعی کرد کاری کند که تاکنون کسی انجام نداده و آن خوردن هزارپای سمی و مارمولک جلوی چشم فالوورهای خود بود. 🔸 آقای «سان» با هر هزارپا و مارمولک یک استکان الکل هم می‌خورد تا از گلویش پایین برود! 🔸 اما جسد بی جان او توسط دوستش در آپارتمانی واقع در «هی فی» در استان «آئون هوی» پیدا شد. 🔸 این بلاگر چینی البته 15 هزار فالوور بیشتر نداشت اما سعی داشت با حرکاتی متفاوت تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد. #جاهلیت_مدرن ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش چهارم ⭕️ عوامل موثر بر شکل‌گیری افکارعمومی: 🔻می‌توان عوامل زیر را در شکل گیری افکارعمومی مؤثر ‌دانست که عبارتند از: مذهب، سنت، عادات‌ملی، تربیت، خانواده، محیط، شایعات، ارتباطات میان‌فردی، وسایل‌ ارتباطی، گروههای فشار، رهبران فکری، زمان، همسایگان، طبقةحاکم، اوضاع بین‌المللی، فرصت‌ها، کلمات، سانسور و... 30از آنجا که شرح و تفسیر همة این موارد در این مقاله نمی‌گنجد، در ادامه سعی می‌کنیم به بعضی از مهمترین آنها اشاره کنیم. 1- رسانه‌ها 💢در حکومتهای مردم سالار، نقش رسانه‌ها، خلق و ایجاد موضوعات مورد گفتگو میان مردم است. نقش رسانه‌‌های جمعی در پالایش و شکل دادن افکارعمومی از طریق انتخاب و ارائة رویدادهای اجتماعی و رجحان بخشیدن به برخی مسائل اهمیت بسیار زیادی دارد. رسانه‌های جمعی با طرح موضوع‌ها و جلب توجه عامه مردم به آنها و نیز برجسته‌سازی برخی موضوعات در مردم آگاهی ایجاد می‌کنند. 🔻گوستاولوبن معتقد است مطبوعات با گسترش فزاینده خود، عقاید متضاد با عقاید توده‌ها را در جامعه مطرح می‌کنند و از این طریق، نقش آموزشهای کهن را کمرنگ می‌کنند. رسانه‌های جمعی در تمامی مراحل شکل‌گیری افکارعمومی، از پیدایی آگاهی در میان مردم تا قضاوت نهایی همچنان فعال هستند. آنها به مردم نمی‌گویند در بارة یک موضوع چگونه بیندیشند، بلکه به مردم این پیام را منتقل می‌کنند که به چه چیزی فکر کنند. بنابراین رسانه‌های جمعی نگرش مردم را تغییر نمی‌دهند، بلکه هدف آنها این است که به مردم بباورانند که چه موضوع‌هایی مهم هستند. 💢باور عمومی این است که رسانه‌ها مهمترین عامل شکل‌دهی به افکارعمومی هستند. اما در این دیدگاه مناقشه زیاد است.برخی نقش رسانه‌ها را به طور افراطی بالا می‌برند و برخی نیز هیچ نقشی برای آنها قائل نیستند. از این رو باید تأثیر رسانه‌ها را از لحاظ جامعه شناسی مورد توجه قرار داد. رویکردهای پژوهشی متعددی که طی حدود نیم قرن پژوهش در مورد ارتباط جمعی ارائه شده‌اند، پاسخ‌های متفاوتی برمیزان تأثیر رسانه‌ها بر افکارعمومی فراهم کرده‌اند‌ این دیدگاهها را می‌توان به سه دوره زمانی تقسیم کرد: 1- دیدگاه تأثیر نامحدود (دوره قدرت تمام عیار رسانه‌ها از سال 1920 تا 1943.م): 💢در این دوره کار رسانه‌ها، تبلیغات و در پی آن اقناع بود. بینش حاکم بر رسانه‌ها، بینش دستکاری فکری برای تأثیر گذاری نامحدود بر مخاطبان بوده است. از آنجا که در این دوره تعدد رسانه‌ها کم و کانالهای ارتباطی معدود است، امکان تأثیر گذاری از طریق رسانه‌ها بالاست و رسانه‌ها می‌توانند بر مخاطبان تأثیرات عمیق بگذارند و آنان را به هر شکلی درآورند. 2- دیدگاه تأثیر محدود (دوره اثر محدود رسانه‌ها از سال 1944 تا 1960.م): 💢در این دوره مطالعات، بیشتر روی تأثیر رادیو و مطبوعات بوده است. تلویزیون پیشرفتی نداشت و فاقد قدرت بود و ماهواره‌های ارتباطی هم تا آن زمان کاربرد پیدا نکرده بودند. لازارسفلد و همکارانش به این نتیجه رسیدند که رسانه‌ها خیلی قدرتمند نیستند. به عقیده آنها در این دوره فقط رسانه قدرت تغییر افکارعمومی را ندارد بلکه، رهبران فکری نیز نقش اساسی دارند. در واقع قدرت رسانه‌ها تقویت عقاید موجود است. 3- دیدگاههای انتقادی (دوره جدید یا دورة پیچیدگی اثرات یا اندیشه متمرکز به قدرت تلویزیون از سال 1960 تا 1995.م): 💢در این دوره، این نظریه گسترش یافت که با توجه به توسعه تلویزیون، تأثیر رسانه‌ها پیچیده و متفاوت است و آنها را در خدمت سرمایه داری می‌داند. اخیرا برخی متخصصان علوم ارتباطات بازگشت به دوره قدرت تمام عیار رسانه‌ها را مطرح کرده‌اند. مثل نظریه مارپیچ سکوت که توسط خانم نئومان ارائه شده است. ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma