فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی از لزوم بالا بردن سطح سواد رسانهای و فرهنگی حرف میزنیم منظورمون دقیقا چیه!؟
🔺چند وقت پیش نقل قول دروغی از رئیس بسیح زنان پخش شد که لیس زدن بستنی برای زنان در مکانهای عمومی ممنوع است که به سرعت هم تکذیب شد...
حالا یه عده که اسم خودشون رو گذاشتن دانشجو بدون هیج تحقیقی بر مبنای این نقل قول کذب، مثلا قیام کردن و با این موضوع مخالفت میکنن، موضوعی که اساسا شیطنت رسانهای بیشتر نبود
✅ @media_arma
⭕️زندگی کراپ شده
💢اگر پایینِ عکس را کراپ کنیم، میشود شبیه میلیونها عکسی که تابهحال از تاجمحل ثبتشده است؛باشکوه، زیبا و آرامشبخش... اما جِیکوب ریگلین در این عکس عمداً بِیغولههای اطراف تاجمحل را کراپ نکرده است. او به ما و میلیاردها آدمی که هرگز پایشان به تاجمحل نخواهد رسید این فرصت را داده تا بفهمیم تاجمحل فقط این عکسهای خوشگلی که تا حالا دیدهایم نیست.
💢خیلی از ما به یک جِیکوبِ درون نیاز داریم. یکی که به ما یادآوری کند چیزی که در اینستاگرامِ آدمها میبینیم زندگیِ کراپشدهی آنهاست. که هیچ زندگیای مثل تاجمحل تماماً شکوه و زیبایی و آرامش نیست. که در زندگیِ هر آدمی بِیغولههایی هم هست که همیشه کراپ میشوند و عاقلانهتر این است که زندگیِ کراپشدهی دیگران را با زندگیِ کراپنشدهی خودمان مقایسه نکنیم.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔴انتقاد یک فوتبالیست از فضای مجازی رهاشده در ایران تا عدم تشکیل خانواده و فرزندآوری توسط سلبریتیها....
سردار آزمون: از خواب بیدار میشوند و در اینستاگرام فحش میدهند
۹۹ درصد امسال ازدواج میکنم. مطمئن باشید اگر ازدواج کنم میتوانم بیشتر از اینها هم اوج بگیرم. اینجا بازیکنان بزرگ در سن و سال من ۲ تا بچه هم دارند و از زندگیشان خیلی هم راضی هستند.
در ایران راه استفاده از فضای مجازی را نمیدانیم. در فضای مجازی، خیلیها بیدلیل فحش میخورند و ناسزا میشنوند. طرف از خواب که بیدار میشود، هنوز دست و صورتش را نشسته وارد اینستاگرام میشود و به هر کس که دوست دارد فحش میدهد.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی جالب از شتر مرغی که عينك واقعيت مجازى مى زنه و احساس پرواز بهش دست میده!
حس درونتون تاثیرات معجزه آسایی روی شما میتونه بزاره'پس حس درونت رو دست کم نگیر'حست رو خوب کن
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📡 عاقبت جذب فالوور به هر قیمت
🔸 بلاگر چینی در پخش زنده و آنلاین، هزارپا و مارمولک زنده سمی خورد اما بعدا جان خود را از دست داد
🔸 مرد 35 ساله روی پلتفرم DouYu، بزرگترین برنامه پخش زنده ویدئویی و لایو چین، سعی کرد کاری کند که تاکنون کسی انجام نداده و آن خوردن هزارپای سمی و مارمولک جلوی چشم فالوورهای خود بود.
🔸 آقای «سان» با هر هزارپا و مارمولک یک استکان الکل هم میخورد تا از گلویش پایین برود!
🔸 اما جسد بی جان او توسط دوستش در آپارتمانی واقع در «هی فی» در استان «آئون هوی» پیدا شد.
🔸 این بلاگر چینی البته 15 هزار فالوور بیشتر نداشت اما سعی داشت با حرکاتی متفاوت تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد.
#جاهلیت_مدرن
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی
✍️بخش چهارم
⭕️ عوامل موثر بر شکلگیری افکارعمومی:
🔻میتوان عوامل زیر را در شکل گیری افکارعمومی مؤثر دانست که عبارتند از: مذهب، سنت، عاداتملی، تربیت، خانواده، محیط، شایعات، ارتباطات میانفردی، وسایل ارتباطی، گروههای فشار، رهبران فکری، زمان، همسایگان، طبقةحاکم، اوضاع بینالمللی، فرصتها، کلمات، سانسور و... 30از آنجا که شرح و تفسیر همة این موارد در این مقاله نمیگنجد، در ادامه سعی میکنیم به بعضی از مهمترین آنها اشاره کنیم.
1- رسانهها
💢در حکومتهای مردم سالار، نقش رسانهها، خلق و ایجاد موضوعات مورد گفتگو میان مردم است. نقش رسانههای جمعی در پالایش و شکل دادن افکارعمومی از طریق انتخاب و ارائة رویدادهای اجتماعی و رجحان بخشیدن به برخی مسائل اهمیت بسیار زیادی دارد. رسانههای جمعی با طرح موضوعها و جلب توجه عامه مردم به آنها و نیز برجستهسازی برخی موضوعات در مردم آگاهی ایجاد میکنند.
🔻گوستاولوبن معتقد است مطبوعات با گسترش فزاینده خود، عقاید متضاد با عقاید تودهها را در جامعه مطرح میکنند و از این طریق، نقش آموزشهای کهن را کمرنگ میکنند. رسانههای جمعی در تمامی مراحل شکلگیری افکارعمومی، از پیدایی آگاهی در میان مردم تا قضاوت نهایی همچنان فعال هستند. آنها به مردم نمیگویند در بارة یک موضوع چگونه بیندیشند، بلکه به مردم این پیام را منتقل میکنند که به چه چیزی فکر کنند. بنابراین رسانههای جمعی نگرش مردم را تغییر نمیدهند، بلکه هدف آنها این است که به مردم بباورانند که چه موضوعهایی مهم هستند.
💢باور عمومی این است که رسانهها مهمترین عامل شکلدهی به افکارعمومی هستند. اما در این دیدگاه مناقشه زیاد است.برخی نقش رسانهها را به طور افراطی بالا میبرند و برخی نیز هیچ نقشی برای آنها قائل نیستند. از این رو باید تأثیر رسانهها را از لحاظ جامعه شناسی مورد توجه قرار داد. رویکردهای پژوهشی متعددی که طی حدود نیم قرن پژوهش در مورد ارتباط جمعی ارائه شدهاند، پاسخهای متفاوتی برمیزان تأثیر رسانهها بر افکارعمومی فراهم کردهاند این دیدگاهها را میتوان به سه دوره زمانی تقسیم کرد:
1- دیدگاه تأثیر نامحدود (دوره قدرت تمام عیار رسانهها از سال 1920 تا 1943.م):
💢در این دوره کار رسانهها، تبلیغات و در پی آن اقناع بود. بینش حاکم بر رسانهها، بینش دستکاری فکری برای تأثیر گذاری نامحدود بر مخاطبان بوده است. از آنجا که در این دوره تعدد رسانهها کم و کانالهای ارتباطی معدود است، امکان تأثیر گذاری از طریق رسانهها بالاست و رسانهها میتوانند بر مخاطبان تأثیرات عمیق بگذارند و آنان را به هر شکلی درآورند.
2- دیدگاه تأثیر محدود (دوره اثر محدود رسانهها از سال 1944 تا 1960.م):
💢در این دوره مطالعات، بیشتر روی تأثیر رادیو و مطبوعات بوده است. تلویزیون پیشرفتی نداشت و فاقد قدرت بود و ماهوارههای ارتباطی هم تا آن زمان کاربرد پیدا نکرده بودند. لازارسفلد و همکارانش به این نتیجه رسیدند که رسانهها خیلی قدرتمند نیستند. به عقیده آنها در این دوره فقط رسانه قدرت تغییر افکارعمومی را ندارد بلکه، رهبران فکری نیز نقش اساسی دارند. در واقع قدرت رسانهها تقویت عقاید موجود است.
3- دیدگاههای انتقادی (دوره جدید یا دورة پیچیدگی اثرات یا اندیشه متمرکز به قدرت تلویزیون از سال 1960 تا 1995.م):
💢در این دوره، این نظریه گسترش یافت که با توجه به توسعه تلویزیون، تأثیر رسانهها پیچیده و متفاوت است و آنها را در خدمت سرمایه داری میداند. اخیرا برخی متخصصان علوم ارتباطات بازگشت به دوره قدرت تمام عیار رسانهها را مطرح کردهاند. مثل نظریه مارپیچ سکوت که توسط خانم نئومان ارائه شده است.
ادامه دارد ...
#افکار_عمومی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
17.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬کلیپ
💢فضای مجازی و خانواده
👤 علیرضا پورمسعود
🔺قسمت اول
◀️تهیه شده در صدا وسیمای بوشهر
اردیبهشت ماه 97
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📌 ۵ سوال اساسی در طراحی #سایت با استفاده از یافتههای علم اقتصاد رفتاری
1️⃣ چه عامل یا عواملی بر روی #تصمیمگیری مخاطبان اثر میگذارد؟
2️⃣براساس عوامل تاثیرگذار برتصمیم مخاطب، چه روشهایی میتواند او را ترغیب کند تا با سایت تعامل بیشتری داشته باشد؟
بهعنوان مثال طراحی نشان یا عنوان اختصاصی برای کاربرانی که بیشتر از سایت استفاده میکنند بهمنظور پاداش یکی از عوامل ترغیب کننده است.
3️⃣ موارد ناخوشایند برای کاربران کدامند؟
بهعنوان مثال پس از طراحی اولیه از کاربران نسخه بتا بخواهید تا تجربه خود را تشریح کنند. عوامل منفی میتواند شامل فونت، رنگ، گزینههای زیاد و ... باشد.
4️⃣ آیا #فرآیندهای تعریف شده در سایت به اندازه کافی ساده هستند؟
با کاربر روراست باشید. اگر ایمیل میخواهید، گزینه ورود ایمیل را طراحی کنید. اگر برای خرید است، دکمه خرید سریع را ایجاد کنید. سادگی فرآیند بخصوص در سایتهایی که قصد فروش محصول و خدمات را دارند بسیار مهم است.
5️⃣آیا از تجربههای برتر (Best Practices) استفاده میکنید؟
استفاده از ایده های خاص وبسایت های برتر در زمینه های مرتبط می تواند به شما در ایجاد وبسایتی موفق در جلب مخاطب کمک کند.
🔻برای مطالعه بیشتر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.forbes.com/sites/forbesdallascouncil/2019/07/15/how-to-build-a-website-based-on-behavioral-design/#30e791e814e0
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️روانشناسی ارتباطی در رسانه
💢نظريه مارپيچ سكوت
🔺عامل مهمی که در روانشناسی ارتباطی وارد عمل ميشود، «مارپيچ سكوت» است. به اين معنا كه در خصوص يك موضوع مناقشهانگيز، افراد دربارة توزيع افكار عمومي حدسهايي ميزنند. آنها سعي ميكنند دريابند كه آيا در اكثريت قرار دارند يا در اقليت؛ و سپس ميكوشند تعيين كنند كه آيا تغيير افكار عمومي در جهت موافقت با آنهاست يا خير.
💢به باورنئومان، اگر آنها احساس كنند در اقليت قرار دارند يا تغيير افكار عمومي در جهت فاصله گرفتن از آنهاست، ترجيح ميدهند سكوت اختيار كنند. هر چقدر اقليت بيشتر سكوت كنند، مردم احساس ميكنند كه ديدگاه خاص و متفاوت ارائه نشده است و لذا مارپيچ سكوت تشديد مي شود (سورين و تانكارد، 1381:7-96).
👤ويندال، سيگنايزر و اولسون معتقدند كه نظرية مارپيچ سكوت بر فرضيات زير استوار است:
💢 اگر مردم احساس كنند داراي عقايد مشترک با ديگران هستند، درباره آنها با يكديگر صحبت ميكنند؛ اما اگر احساس كنند فقط خودشان صاحب عقيدة خاصي هستند، آن عقيده را آشكارا ابراز نميكنند.
💢 افراد ممكن است از رسانههاي جمعي به عنوان منبع توزيع عقايد استفاده كنند. اگر عقيدة خاص آنها در رسانه مطرح نشده باشد، آنها نتيجه ميگيرند كه آن عقيده مورد پذيرش عمومي نيست.
💢 همه رسانهها به شيوهاي تقريباً انحصاري، عقايد مشابهي را بيان ميكنند (هم صدايي) و موجب ميشوند كه مردم، اغلب از جّو فكري جامعه تصوير نادرستي داشته باشند.
💢 بسياري از افراد كه عقيده خاصي دارند، از ترس انزوا از آن دفاع نميكنند. لذا هر چه بيشتر، افراد ساكت بمانند، ديگران احساس ميكنند كه عقيده مخالف وجود ندارد و بنابراين مارپيچ سكوت در جامعه شكل ميگيرد
📚ويندال، سيگنايزر، اولسون، 1376:6-1365
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma