amuzesh-twitter_[www.ketabesabz.pdf
2M
جزوه آموزش کار با توییتر
#آموزش_رسانه
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️موسیقی از ابی اجرا از سربازان ناتوی فرهنگی در داخل
💢با کمال تاسف در شهرستان تنکابن هم عده ای از مسئولین شهری از قبیل مسوولین شهرداری و اعضای شورای شهر و مسئولین راه و شهرسازی دست به پایین آوردن تابلوی #اولین_شهید_مدافع_حرم_تنکابن #مالک_اشتر_حرم #سردار_شهید_محرمعلی_مرادخانی زدند.
💢اول از همه به بهانه های مختلف تصویر شهید را از خیابان اصلی شهر حذف کردند و حالا تابلویی که در کمربندی اصلی شهر باهماهنگی شهرداری و شورای شهر توسط فردی خیّر ساخته و نصب شده بود در مناقصه ای برای تبلیغات به فردی اجاره داده شده و تابلوی شهید پایین آورده شد!
💢این درحالیست که این مسئولین بارها با حضور در منزل شهید مرادخانی به خانواده و دوستداران شهید و شهدا قول داده بودند که تابلوها بصورت همیشگی و دائمی در سطح شهر باقی بماند اما بر خلاف آنچه گفتند عمل شد.
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔴نفوذ اینترنت (درصد کاربران اینترنت) در مناطق مختلف جهان
💢 4.388 میلیارد نفرد در جهان از اینترنت استفاده می کنند (57 درصد).
💢 امریکای شمالی و اروپا با 95 درصد بیشترین نفوذ اینترنت در جهان را دارند. در مقابل افریقای مرکزی با 12 درصد، کمترین نفوذ اینترنت را در بین مناطق جهان دارا می باشد.
📚ایسپا
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
💢مدیریت رسانه چیست؟
✍️مدیریت رسانه عبارت است از فرایند به کارگیری بهینه کلیه امکانات مادی، انسانی، تکنولوژیکی و غیره در جهت تولید، بازتولید و توزیع پیامهای هدفمند در چارچوب نظام ارزشی پذیرقته شده که با هدف غایی اثرگذاری مطلوب بر مخاطبان صورت میگیرد.
📚 طاهر روشندل اربطانی، مفهوم شناسی مدیریت رسانه، 1385
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️نظریه گلوله جادویی
💢نظریه گلوله جادویی براین باور است که پیام هرگاه به مخاطب عرضه شود اثر خود را می گذارد. اگرچه در درستی این نظریه تردیدهای بسیاری است اما هرگاه پیام از فرم و محتوای درست و قوی برخوردار باشد اثر آن در مخاطب بی گمان بسیار بالا خواهد بود.
💢 #پیام_عاشورا به مثابه گلوله جادویی است هرگاه بمخاطبی خورد در جان او نشست و اثر خود را گذاشت. شاید از این حیث پیامی بالاتر از آن نیست. قدرت پیام عاشورا را در فرم و محتوای آن باید جست.
💢فرم این پیام از خون و قیام ساخته شده از چنان حماسه ای برخوردار است که هر کسی را به وجد می آورد و از چنان عاطفه ای برخوردار است که هر دلی را می سوزاند. حتی قاتلان حسین و دشمنان اهل بیت نیز بر شهامتشان اقرار کرده و بر مصیبتشان اشک ریختند.
💢محتوای این پیام را از هر سو بنگری چیزی جز زیبایی نمی بینی. ساخت این پیام از عناصر فطری است و برجان هر کسی که اصابت کرد نشست. بیخود نیست که دوستان حسین را در هر رنگ و پوست و مکان و زمان و حتی در هر مذهب می بینی. شهادت، ایثار، فداکاری، آزادگی، ذلت ناپذیری، محبت، عبادت، هدایت، و .....
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره
بخش یک از دو
💢شبکههای اجتماعی که با پیشرفتهای روزافزون خود اکنون بیشتر باعنوان “رسانههای” اجتماعی شناخته میشوندواقعاً مضر هستند ومضرات استفاده ازشبکههای اجتماعی دربرخی مواردبیشتر ازفایده آنها است.
💢این سخن از این روی اهمیت پیدا میکندکه نفوذوتأثیر این تکنولوژی به طرزفوق تصوری درزندگی امروز بشر بالارفته است؛ درست مانندزمانی که تلویزیون تازه درجهان رواج یافته بود و تأثیر فوقالعاده و همه جانبۀ آن بر زندگی بشر به یک معضل واقعی تبدیل شده بود.
💢به نظر میرسد تمام محصولات تکنولوژی محور تا مدت زمانی طولانی پس از ظهورشان برای بشر مشکلساز هستند. دراین میان هم نباید از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای روز تکنولوژی غافل شد.
💢شاید بتوان گفت انسان ذاتاً همانند کودکی است که وقتی با یک اسباببازی جدید مواجه میشود تا مدتها شیفته و اسیر آن میشود و کنار گذاشتن آن اسباببازی برایش سختترین کار دنیاست.
💢ما در این مقاله قصد داریم برخی مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی و نکات کمتر شنیده شده از تأثیرات عمیق و نه چندان مطلوبی که این رسانهها و شبکههای مجازی بر روی ذهن و روح آدمی دارند را از منابع مختلف دستچین کرده و به حضور شما ارائه دهیم:
💢اثر سرایت عاطفی(Emotional Contagion)(انتقال بدون کلام احساسات بین دو انسان) موضوعی موردبحث در روانشناسی است که قابلتعمیم به روابط در شبکههای اجتماعی مجازی میباشد.
💢ویژگیهای محوریِ یک کاربر رسانههای اجتماعی به عنوان متغیرهای تعدیل کننده در پژوهشهای علمی از این قرارند:
▪️(الف) تعداد دوستان
▪️و (ب) مدت زمان صرف شده در شبکۀ اجتماعی.
💢آسیبهای فزایندۀ شبکههای اجتماعی در حوزۀ ارزشهای اخلاقی-انسانی را میتوان تحت عناوین ذیل دستهبندی نمود:
▪️نفرت پراکنی،
▪️تبعیض قومی-نژادی،
▪️مزاحمتهای جنسی
▪️و قلدری آنلاین.
💢روانشناسان اجتماعی معتقدند رسانههای اجتماعی بستری برای بهتر نشان دادن نقاط ضعف ذهن انسان فراهم میکنند، زیرا زمینۀ ورود به حریم خصوصی انسانها را به طور فراگیر فراهم میآورند.
💢در آموزههای بودایی توجه مداوم و مستمر و بدون تعقل/ناآگاهانه به اشیا یا افراد به مرور باعث برانگیخته شدن/تقویت شهوت نسبت به سوژه میشود، فرایندی که در شبکههای اجتماعی قابل مشاهده است.
💢ذهن انسان تمایل به تکرار هرچه بیشتر سوژههای بصری جذاب و لذتبخش دارد. طبق نتایج تحقیق غرق شدن/احاطه ذهن با سوژههای یاد شده در شبکههای اجتماعی، باعث کاهش تمرکز فرد بر روی موضوعات دیگر میشود.
💢در رسانههای اجتماعی(برخلاف جامعۀ فیزیکی که مرزهای حاکم بر هنجارها، قوانین، ارزشهای فرهنگی و اخلاق اجتماعی تثبیت شدهاند) ارزشهای اجتماعی بدون کنترل کافی به طور مواج و آزاد جابجا میشوند.
💢در حالی که نمایش عمومی قتل، تجاوز و خشونت در فیسبوک لایو نمونهای بارز از سقوط ارزشهای انسانی است، مرور مباحث تخصصی نشان میدهد کلیت رسانههای اجتماعی ممکن است نقش مهمی در این افول ایفا کنند.
💢رسانههای اجتماعی کاربران را وادار میکند خود را با نوع خاصی از رفتارها و اعمال مطابقت دهند، بنابراین استفاده از رسانههای اجتماعی باعث ایجاد حسادت، اضطراب و دیگر احساسات منفی خواهد شد.
💢تکنولوژیهای دیجیتال خلاقیت کودکان را میکُشد و فرصت اختراع و خلاقیت را از آنها میگیرد. نتایج یک نظرسنجی در انگلستان نشان میدهد خلاقیت در کودکان در مقایسه با ۵ سال گذشته به شدت کاهش یافته است.
💢کاربران شبکههای اجتماعی در صورت مشاهدۀ پستهای بیشتری با محتوای منفی، محتوای منفی بیشتری منتشر خواهند نمود.
💢حجم فعالیتی که کاربران شبکههای اجتماعی در پاسخ به پستهای منفی از خود نشان میدهند، نسبت به پستهای مثبت بیشتر است.
💢احساس نهفته در لحن، جملهبندی یا محتوای پستهای شبکههای اجتماعی به طور قطع به صورت ناخودآگاه به دیگران منتقل میشوند.
💢نبودن خودقانون مداری و مستعد بودن در برابر فشارهای روانی، نوجوانان در سن بلوغ را در برابر مشکلاتی از جمله افسردگی فیسبوکی، هرزهنگاری و زورگویی مجازی آسیبپذیر میکند. این مشکلات تنها چندی از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی هستند.
💢در مورد مشکلات دیگری مانند چاق شدن ناشی از شبکههای مجازی، اعتیاد به اینترنت و کمبود خواب نیز بررسیهای موشکافانه و دقیقی در حال انجام است.
💢نزدیک به ۳۹ درصد نوجوانانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند به طریقی مورد زورگویی مجازی قرار گرفتهاند که این رقم برای آنهایی که از اینترنت استفاده میکنند ولی در شبکههای اجتماعی فعالیت ندارند ۲۲ درصد است.
بخش یک از دو
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
آرما مدیا
⭕️گراف ارتباطی کاربران شرکتکننده در موج دختر آبی:
🔻این گراف دارای ۳۰ هزار نود و ۱۲۰ هزار یال است. نودها (هر گره) نشان دهنده کاربران بوده و براساس میزان انتشار محتوای آنها وزندهی شدهاند. یالها هم ارتباط میان کاربران (ریتوییت، منشن و ریپلای) را نشان میدهند.
💢کاربرانی که نقش پررنگی در جریانسازی موضوع دختر آبی داشتهاند در گراف ارتباطات این موج به چهار دسته تقسیم میشوند. این دستهبندی از یالهای موجود کاربران، تأثیر گرفته و بر اساس کاربران قرار گرفته در مجاورت هم ایجاد شده است.
1️⃣ دسته اول: کاربران سلطنتطلب و مخالف نظام، منابع و فعالان رسانهای خارج از کشور
👥 کاربران شاخص: نایت واچ، RezaPahlavi، حشاشین، محمدمظفری، تناسلی، مسیح علینژاد، امیراعتمادی، سینا ولی اله و ...
🔻 کاربران این دسته که به رنگ قرمز مشخص شدهاند، بیشترین فعالیت را در این موج داشته و محتوای بیشتری در مقایسه با سایر دستهها منتشر کردهاند. برخی از کاربران واقع در لبه سمت چپ گراف، که یال یکسویهی زیادی را دارند، جزو کاربرانی محسوب میشوند که فعالیت رباتگونه داشته و به بازنشر محتوای دیگر کاربران پرداختهاند.
🔻 فعالان رسانهای خارج از کشور غالباً در سمت راست خوشهی کاربران معارض و نزدیک به کاربران رسانهای داخل کشور قرار دارند. این کاربران که عمدتاً رسانهها یا فعالان این حوزه و جزو مخالفین جمهوری اسلامی محسوب میشوند، در بخش میانی گراف قرار دارند.
2️⃣ دسته دوم: فعالان رسانهای داخلی و سلبریتیها
👥 کاربران شاخص: محمد مساعد، صبا آذرپیک، محمدرضا زائری، سهند ایرانمهر، مهناز افشار، باران کوثری و ...
🔻 این دسته در مرکز گراف و نزدیک به فعالان رسانهای خارج از کشور قرار است.
3️⃣ دسته سوم: مسئولان و فعالان سیاسی کشور
👥 کاربران شاخص: پروانه سلحشوری، علی مطهری، مصطفی تاجزاده، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی و ...
🔻 گراف به خوبی نشان میدهد که فعالان رسانهای نزدیک به مسئولان و فعالان سیاسی قرار گرفتهاند و مجاورت این دو گروه با هم، مشخص است.
4️⃣ دسته چهارم: کاربران ارزشی و انقلابی
👥 کاربران شاخص: علیاکبر رائفیپور، علی قلهکی، علی سیستانی، امیرحسین ثابتی، فرشته عسکری، شوق پرواز، سیدعلیرضا عابدی و ...
🔻 در بین اعضای این دسته نیز شاهد کاربرانی هستیم که فعالیت رباتگونهی آنها، تعداد یالهای یکسویهشان را افزایش داده و در لبه سمت راست گراف، دورتر از اعضای اصلی دسته قرار گرفتهاند.
💢در بخش دیگری از تصویر، هشتگ مربوط به هر دسته بررسی شده اند. هشتگهای سمت چپ تصویر غالبا جزو هشتگهای بکاربرده شده توسط مخالفین جمهوری اسلامی بوده و هشتگهای سمت راست نیز بیشتر در محتوای مربوط به کاربران ارزشی و انقلابی دیده میشود.
📚رسانه ویدیوچک-پایشگر
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
✅ مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره
بخش دو از دو
بخش یک از دو🔻
https://t.me/media_arma/1225
💢ارسال پستها و استاتوسهای غیرمفید و مبهم در شبکههای اجتماعی به راحتی میتواند تبدیل به عادتی زننده و مخرب در زندگی افرادی شود که غالباً از این شبکهها استفاده میکنند.
💢رقابت بیپایان برای به دست آوردن لایک بیشتر و کامنتهای متعدد میتواند یکی دیگر از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی که زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد.
💢درک این موضوع که توجه بیش از حد افراد به دنیای مجازی و هویت خود در شبکههای اجتماعی آنها را از رقابت در دنیای واقعی و رسیدن به اهداف مهم بازداشته بسیار آسان است.
💢امروزه اکثر جوانان به جای اینکه با تلاش و پشتکار مهارتهای لازم برای رسیدن به اهداف عالی خود را در زندگی واقعی کسب کنند رو به فضای مجازی آورده و ترجیح میدهند به فوق ستارهای دنیای مجازی و شبکههایی از قبیل اینستاگرام، توییتر و … تبدیل شوند.
💢شبکههای اجتماعی آسانترین راه برای توقف رشد یا کشتن فرآیند خلاقیت و نوآوری در انسان است. مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی و گشتوگذارهای بیهدف در آنها مانند زمانی است که شما از روی بیفکری و بدون برنامه خاصی به تماشای تلویزیون و برنامههای این رسانه جمعی بپردازید.
💢اگر تصمیم گرفتهاید که بهرهوری خود را افزایش دهید و از وقت خود درست استفاده کنید بهتر از اعلانهای تمام اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی را از همین امروز خاموش کنید.
💢شخصیتهای دیجیتالی افراد که در شبکههای اجتماعی وجود دارد به طرز چشمگیری با شخصیت و هویت واقعی آنها متفاوت است. بعد از چند ماه درگیر شدن با این شبکهها و مقایسه خود با افراد دیگر ممکن است فکر کنید که آنها از شما خیلی بهترند اما بهتر است این موضوع را همیشه به خاطر بسپارید که آنها هم مانند شما یک انسان هستند و درست مانند شما از نقاط ضعف و قوت مشخصی برخوردارند.
📚 semanticscholar، avogel، crazyegg، researchgate
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد
🔺کارگاه علمی تخصصی علوم شناختی و جذب مخاطب به عنوان یکی از کارگاههای نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه برگزار شد.
🔻در این کارگاه علی بنیادی نائینی _عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و امین هاشمی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران ابعاد تاثیر علوم شناختی بر جذب مخاطب را برای مخاطبان تشریح کردند.
💢به گفته مدرسان این کارگاه، پرداختن به علوم شناختی یا cognetive Science مورد تایید اسناد بالادستی کشور است.
💢بنیادی نائینی اظهار داشت: در این بخش از علم شناختی به دنبال تاثیرگذاری بر مخاطب هستیم که ۳ سطح تاثیرگذاری بر مغز وجود دارد و سادهترین آنها اثرگذاری از طریق تغییر ورودیهای مغز است.
💢وی ادامه داد: در حال حاضر از روشهای گوناگونی برای تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه استفاده میشود حتی ایدهای در مدرسه تجارت لندن پیگیری میشد که آدم خلاق تربیت کنند.
💢به گفته وی، البته پذیرش تاثیرگذاری این تلاشها مخالفان و موافقانی دارد که با وجود اثبات نشدن قطعی این تاثیرات، در حال حاضر #تاثیرگذاری_پنهان_بر_ضمیرناخوداگاه مخاطبان در اروپا #ممنوع شده است.
💢وی خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه علوم اعصاب شناختی به شدت به ابزار وابسته است و ابزارهای این علم گران و کم دسترس هستند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️لایک فیسبوک حذف شد
💢فیس بوک پروژه آزمایشی حذف لایک از پلتفرم این شبکه اجتماعی را در استرالیا نیز اجرایی کرد.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️به تازگی در فروشگاه پلی استور بازی به نام بازی براندازی منتشر شده!
💢در اطلاعات این بازی اینگونه نوشته شده:
این بازی شامل چند دسته ماموریت است. به طور شانسی ماموریتی به شما و گروه دوستانتان داده می شود (با اتصال محلی هات اسپات و بدون اینترنت). با انجام دادن هر ماموریت٫ ظرفیت بازی شما بیشتر می شود. المان های استفاده شد در این بازی که توسط سلطنت طلبان منتشر شده جالب است لوگوی توییتر ،پرچم شیر خورشید، نماد دختران انقلاب ... هدف از ساخت چنین بازی روشن و مشخص است.
👤سیدعلی موسوی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️کلیپی کوتاه درباره اسارت انسان در رسانه های اجتماعی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تیپ شناسی کاربران اینستاگرام
💢اینستاگرام آن بخش خودشیفته ی شخصیت ما را دوست دارد!
اینستاگرام دومین شبکه ی اجتماعی محبوب جهان و شبکه ی پرطرفدار آمریکایی ها و ایرانی هاست. این شبکه پس از خریداری شدن از سوی فیس بوک به بازاری مکاره برای خرید و فروش لایک های بیهوده و رقابت برای اشتراک گذاری و جمع آوری لایک کاربران بویژه ستارگان عرصه ی تلویزیون و سینما، ورزش و شاخ های اینستاگرامی تبدیل شد. در اهمیت این شبکه همین بس که به استناد نتایج تحقیقی حدود 76درصد اعضای آن را که اغلب نوجوانان و جوانان هویت جو تشکیل داده و هر روز به این شبکه سری می زنند. شواهد و قرائن نشان می دهد که بر ذهن و کنش کاربران این شبکه ی عکس محور، وجود نگاه زیباشناختی(پاتری) و رویکرد پست مدرنیستی( مبتنی بر فردگرایی، استقلال طلبی و انزوا جویی) بیش از رویکرد اخلاقی و فرهنگی سایه انداخته است؛ و شاید از همین روست که کارمن فیشن بک معتقد است" اینستاگرام آن بخش خود شیفته ی شخصیت ما را بیشتر دوست دارد"! و بی تردید هر جا خودشیفتگان بیشتر حضور و بروزی داشته باشند و پیوسته به تبرج و خودنمایی بپردازند موجبات دوری و نفرت کاربرانی را فراهم خواهند کرد و همانطور که نیکلاس کار بدرستی خاطرنشان کرده است " در اینترنت و شبکه های اجتماعی هر چه بیشتر به هم نزدیک شویم از یکدیگر متنفرتر می شویم"!
💢بواسطه ی ویژگی عکس محوری این شبکه، امروزه تیپ های شخصیتی خودشیفته ای را از هر سنخ و صنفی را به خود جلب کرده است؛ از خودشیفتگان غیر اخلاقی و هنجار شکن چون تتلو گرفته تا خود شیفتگان عاشق پیشه و رومانتیک، خودشیفتگان جبرانی(که در نبود عرصه ای برای کنشگری اجتماعی به این شبکه پناه آورده اند) تا حتی خود شیفتگان نخبه گرا با تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی. بر اساس نتایج یک تحقیق دانشگاهی(به راهنمایی اعظم راورد راد) تیپ های اینستاگرامی را می توان به سه گونه ی نمایشی، زیبا شناختی و بدنی- اجتماعی طبقه بندی کرد. لذا جای تعجب ندارد که امروزه 20 درصد از فعالیت های شبکه ای در این شبکه ی پر طرفدار در وهله ی نخست به مدلینگ و فشن اختصاص یابد که مبتنی بر بُعد نمایشی و زیباشناختی است و در وهله ی بعد به خدمتِ امور تبلیغات و بازاریابی، کسب و کار و البته عرضه ی محصولات و کالاهای لاکچری همچون خودروهای لوکس خارجی در آید تا زمینه ی شکل گیری فضای عمومی بورژوایی( به تعبیر هابرماسی) در جامعه ی در حال گذار بیش از پیش فراهم گردد.
🔺نکته ی قابل تامل و نگران کننده این است که بر خلاف دو شبکه ی محبوب دیگر جهانی، ماهیت شبکه ی اینستاگرام به سبب ذات فناورانه و جبر تکنولوژیک این رسانه در فضای رقابتی و تعیین نیافته (به تعبیر ویگوتسکی) حتی از شخصیت نسبتا سالم و خودآگاه، کنشگری با شخصیتی نوروتیک و ناخودآگاه و اغلب سلطه پذیر ساخته و بیم آن می رود که در نبود کدنامه و یا نظام نامه های اخلاقی و قانونی و عدم اهتمام نهادهای آموزشی و پرورشی در نهادینه کردن فرهنگ سواد رسانه ای در سطوح مختلف، در آینده ی نزدیک شاهد کنشگری و رفتارهای هنجارشکنانه ی بیشتری از سوی کاربران خودشیفته ی بورژوا و اخلاق گریز چون تتلو باشیم؛ و حتی هنرمندان متوهم تازه از راه رسیده؛ خودشیفتگانی که جامعه شناسی از آنها با عنوان آشوبگران فرهنگی طبقه ی متوسط یاد کرده(دکتر آزاد ارمکی، 1398) و این قابلیت بالقوه را همچون تتلو دارند که در مواقع لازم به آشوب گران اجتماعی تهدید کننده ی امنیت جامعه تبدیل شوند.
#رسانه_شناسی
👤فتوره چی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️اینستاگرام مضرترین رسانه اجتماعی برای سلامت روانی جوانان
💢انجمن سلطنتنی سلامت عمومی بریتانیا با تحقیق بر روی 1479 فرد جوان و با در نظر گرفتن عوامل متعددی همچون افسردگی، حس تنهایی، اضطراب، اذیت و آزار، اعتماد به نفس و غیره، شبکه اینستاگرام را بدترین شبکه اجتماعی و با عنوان آسیب خالص برای سلامت روانی جوانان معرفی کرد.
🔺در این بررسی که در مورد تاثیرات روانی 5 شبکه اجتماعی محبوب بر روی جوانان صورت گرفت یوتیوب با در بر داشتن محتوای آموزشی بسیار و عوامل آسیب زننده به مراتب کمتر، کم ضررترین و مفیدترین رسانه اجتماعی معرفی شد و پس از آن به ترتیب توئیتر، فیسبوک و اسنپ چت قرار گرفتند.
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
▪️عضو واحد جنگ روانی ارتش انگلیس، مسئولیت غرب آسیای توییتر را بر عهده دارد
پایگاه «میدلایستآی» نوشت، مدیر بخش غرب آسیا در شرکت توییتر فردی است که به صورت پارهوقت در واحد جنگ روانی ارتش انگلیس نیز عضویت دارد.
«گوردون مکمیلان» از چند سال پیش در واحدی که در سال ۲۰۱۵ با هدف تدوین راههای «غیرکشنده» در ارتش انگلیس ایجاد شده، عضو است.
واحد موسوم به «تیپ ۷۷» از شبکههای اجتماعی و همچنین امکاناتی نظیر تحلیل داده و تحقیق بر روی کاربران، برای پیشبرد «جنگ اطلاعاتی» استفاده میکند.
هدف از تشکیل این واحد تلاش برای «تغییر رفتار و رویکرد اهداف» از طریق عملیاتهای مبتنی بر شبکههای اجتماعی اعلام شده است.
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دستکاری افکار عمومی
💢"دستکاری هوشیارانه و هوشمندانه عادتها و عقاید سازمانیافته تودهها یکی از عناصر مهم جامعه دموکراتیک است. آنها که این سازوکار نادیده جامعه را دستکاری میکنند دولتی نامرئی را تشکیل میدهند که قدرت واقعی حاکم بر کشور ما است."
💢دولت نامرئی "طبقه بالاتر جامعه است؛ پرورده، آموخته، کارشناس، روشنفکر. حتی الزامی نیست که آنها همدیگر را بشناسند اما تودهها را کنترل میکنند، آنها هستند که سررشته کارها را به دست دارند و ذهن عموم را کنترل میکنند
🔺بر ما حکومت شده، ذهنهایمان قالب گرفته شده، ذائقهمان شکل داده شده، افکارمان توصیه شده، عمدتا توسط مردانی که هیچگاه اسمشان را نشنیدهایم."
💢اول این که تودهها بیش از حد احمق و بیعقلند و بیش از حد تحت تاثیر عواطف و تکانهها که بتوان به تصمیم آنها اعتماد کرد.
انگیزه افکار و اعمال مردم -که اغلب خود از آن آگاه نیستند- نیروهایی است در ناخودگاه آنها که فراموش یا سرکوب شدهاند.
💢تودهها "ممکن است به آسانی به فرد اشتباه رای بدهند یا چیز غلطی بخواهند، بنابراین باید از بالا هدایت شوند اما میتوان به عمیقترین امیال و ترسهای افراد دسترسی پیدا و از آن برای اهداف خود استفاده کرد."
💢راه دستکاری موثر افکار عمومی اینست؛ مردم باید کاری را بکنند که آنها که پول و قدرت دارند میخواهند؛ چیزی را که لازم ندارند بخرند و کسی را انتخاب کنند که حافظ منافع آنان نیست یا دنبالهرو رهبران قدرتمند باشند.
👤ادوارد برنیز
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ماجرای یک عکس جعلی در اعتراضات عراق.
«بهار عربی میخواهیم تا مراجع [نجف] را به کشورهایشان اخراج کنیم».
تصویری که سه روز است در رسانه ها از #اعتراضات #عراق دست به دست میشود.
مشخص شد جعلی است و عکس اصلی با محتوایی متفاوت مربوط به تظاهرات عراقی ها علیه پارلمان در سال ۲۰۱۵ است.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma