eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️نشر اخبار جعلی برای افراد مسن جذاب تر است 🔺کاربران 65 سال به بالا بیشتر از سایر گروههای سنی دیگر، اخبار جعلی را به اشتراک می گذارند. 💢 طبق تحقیق منتشر شده در مجله Science Advances کاربران 65 سال به بالا بیشتر از سایر گروههای سنی دیگر، اخبار جعلی را به اشتراک می گذارند. در حالی که 3 درصد از افراد بین 18 تا 29 سال داشتند . یکی از دلایل احتمالی این است که آنها فاقد مهارت سواد رسانه ای دیجیتال برای راستی آزمایی اخبار جعلی هستند. ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️خبر واقعی ۶ برابر دیرتر از خبر جعلی به مخاطب می رسد 🔺نتیجه پژوهش ۱۱ ساله موسسه تکنولوژی ماساچوست بر روی ۱۲۶ هزار فیک‌نیوز منتشر شده در توییتر نشان داده: 🔺اشتیاق مردم برای باز نشر فیک‌نیوز ۷۰ درصد بیشتر از اخبار واقعی است! 🔺هر خبر واقعی در حدود ۶ برابر دیرتر از هر فیک‌نیوز به دست ۱۵۰۰ نفر می‌رسد! 🔺به طور نسبی اخبار واقعی به ندرت توسط ۱۰۰۰ نفر به اشتراک گذاشته می‌شود، اما اشتراک گذاری محبوب‌ترین فیک‌نیوز بیش از ۱۰۰ هزار بار است! 🔺در مورد پخش فیک‌نیوز، آن چیزی که کمترین ارزش را در بین مردم دارد این است آیا خبری را که به اشتراک می‌گذارند حقیقت دارد و مستند است! 🔺آنچه برای مردم اهمیت دارد رد و بدل کردن اطلاعات جذابی است که دیده یا شنیده‌اند و حساسیتی در مورد حقیقت خبرها ندارند! ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
رتبه جستجو گرهای ایرانی در جهان و ایران ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
‼️ تبلیغات سیاسی در توئیتر ممنوع 🔸 جک دورسی بنیانگذار و مدیرعامل توئیتر : ما تصمیم گرفته ایم که تبلیغات سیاسی در توییتر را در سراسر جهان متوقف کنیم. ما معتقدیم که پیام سیاسی باید به دست آورده شود، نه اینکه خریده شود. شبکه های اجتماعی برای سیاستمداران تبدیل به بستری برای انتقال پیام و لگد زدن به مخالفان شده است. ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️ترفندتبلیغاتی نشریه اکونومیست! 🔸لازم نیست پیام خود را با واژگان پرتعداد و آزاردهنده و به زور به خورد مخاطب بدیم، خلاقیت در تولید پیام و فهم درست از تکنیک‌های تاثیرگذاری میتونه کمک کنه تا به راحتی و موثرترین شکل پیام رو منتقل کنیم. #تبلیغات_خلاقانه #سواد_رسانه_ای ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نظر استاد #رائفی_پور پس از تماشای #مستند ایکسونامی 🔞دیدن این مستند برای هر کسی که دغدغه انسانیت، خانواده و محبت داردمفید است. ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️شناخت اخبار جعلی از واقعیت 💢طی روزهای اخیر شاهد انتشار حجم انبوهی از تصاویر و فیلم های جعلی با موضوع اعتراضات آبان ماه هستیم .اما چگونه می توان صحت این تصاویر را تشخیص داد؟ در مطلب گذشته درباره مهارت جستجوی معکوس تصویر صحبت شد. 💢فرایند جستجوی معکوس فیلم به دو روش انجام می شود: روش اول: از یک صحنه واضح فیلم,اسکرین شات گرفته و جستجوی معکوس تصویر را روی اسکرین شات انجام دهیم .حالا در بخش ویدئوها می شود نتایج این جستجو را مشاهده کرد. روش دوم:عمده این ویدئوها در یوتیوب هم بارگذاری شده اند. جستجوی فیلم در فضای یوتیوب می تواند ما را به حقیقت ماجرا برساند. 💢نکته اول:چگونه یک فیلم را درون یوتیوب جستجو کنیم؟ 🌐https://citizenevidence.amnestyusa.org/ با استفاده از این لینک و جستجوی معکوس یک فیلم در یوتیوب , می توانید اطلاعات بیشتری درباره این فیلم شامل تاریخ بارگذاری,نام منتشر کننده فیلم و منطقه جغرافیائی بارگذاری این فیلم بدست آورید که به تشخیص حقیقت کمک خوبی می کند 💢نکته دوم:اگر این فیلم را اولین بار در توئیتر مشاهده کرده باشید,در ابتدا لازم است آنرا از توئیتر دانلود کرده و سپس در یوتیوب جستجو کنید. برای دانلود فیلم از توییتر می‌توانید از سایت downloadtwittervideo.com 🌐استفاده کنید. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جستجوی معکوس تصاویر 💢با مهارت جستجوی معکوس تصویر اشنا هستید و می دانید که در این روش،یک تصویر را به موتور جستجوگر گوگل معرفی می کنیم تا از منبع واقعی منتشر کننده تصویر مطلع شویم. 💢اما مشکل اینجاست که تنظیمات جستجوی معکوس تصویر در ابزارهای هوشمند فعال نیست .در این ویدئو نحوه فعال سازی تنظیمات جستجوی معکوس تصویر در ابزارهای هوشمند را ملاحظه فرمایید ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔺نمونه ای از جستجوی معکوس تصاویر 💢اخیراً تصویر یک دختر جوان با عنوان «بانوی شهید راه آزادی» در فضای مجازی در حال انتشار است و ادعا شده این خانم در اغتشاشات اخیر کشته شده است .همزمان تصویر یک خبرنگار هم بعنوان قاتل این خانم منتشر شده. 💢جستجوی معکوس این تصویر نشان می دهد عکس مربوط به تصادفی در اردیبهشت سال ۹۵ است. #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پخش تریلر سریال جدید در خصوص ظهور منجی 🔹 این سریال درباره ظهور ناگهانی و مرموز یک جوان در سوریه است، که ادعا می کند توسط پدرش برای مأموریت ویژه به زمین فرستاده شده است و توسط افسر سیا مورد بررسی قرار می گیرد. 🔸 در این تریلر تصاویری از قدس مشاهده می شود و همچنین سوالی از سوی افسر سیا که پدر تو چه کسی است؟ 🔺 تریلر این نمایش این هفته توسط نتفلیکس به اشتراک گذاشته شد و عنوان آن را خواند: "به نظر شما کیست؟" 🌐 https://b2n.ir/055377 🔖 ✅ کانال مهدویت مهدیاران http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c
⭕️تاکتیک سکوت 💢«سکوت» یکی از رفتارهایی است که در مواردی خوب و در مواردی ناپسند و البته همیشه علامت رضایت نیست. در قاموس رسانه ای «سکوت» یکی از تاکتیک های جنگ روانی است. در کوران حوادث اجتماعی، رسانه های جمعی در مواردی با کاربست تاکتیک سکوت، روند بازنمایی اخبار حوادث را متوقف کرده و در مواردی سکوت را بر کنش گری ترجیح می دهند. 💢«زمان» یکی از مقوله های اساسی در پوشش خبری است و در بازنمایی رویدادها و رخدادها خود را به صورت سه گزینه توقف، تداوم و بی زمانی نشان می دهد. اخبارتداوم دار یا پویا، بر خلاف اخبار لحظه ای که آغاز و پایان مشخصی دارند، پرکشش و پهنادامنه بوده و به مانند صحنه های یک نمایش، ظهور و بروز می یابند. با هر بازی و صحنه جدید داستان تازه ای نقل می شود و با هر اطلاع جدیدی جنبه های تازه ای از رخداد ارزش خبری پیدا می کند. تا نمایش بخواهد به پرده آخر برسد چه بسا هفته ها و ماهها طول بکشد. 💢مصداق «اخبار تداوم دار» سقوط یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان در روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ در مسیرتهران به یاسوج در حوالی سمیرم است. از هنگامه سقوط تا تاریخ 4 تیر 1397 یعنی زمان پایان انتقال اجساد سرنشینان، رسانه های جمعی درباره علل سقوط، مدل هواپیما، وضعیت مسافران و خدمه، پیدا شدن لاشه هواپیما، پیدا شدن جعبه سیاه، اقدامات برای خوانش اطلاعات جعبه سیاه، پیدا شدن اجساد و انتقال آنها و مجالس بزرگداشت و دیگر موارد به مدت 127 روز اطلاع رسانی کردند. 💢سکوت رسانه ای بویژه در رسانه های جریان اصلی در بازنمایی رویدادهای حساس تاریخی، موجب فراموشی در افکار عمومی نخواهد شد، بلکه در مواردی حساسیت زایی کرده و با هر بهانه خبری مرتبط با چنین برهه هایی، ارزش های خبری «تازگی» و «شگفتی» برای مخاطبان برجسته می شوند. 💢 در فرایند اطلاع رسانی ابررخدادها، اطلاع رسانی گزینشی رویدادها و مشمول مرور زمان قرار دادن پاره ای از حقایق، موجب بی اهمیتی ناگفته های رخداد نخواهد شد و چه بسا که اطلاعات بازنمایی شده هر چند با تاخیر زیاد، در حد و قواره رویدادهای تازه و با اهمیت بیشتر برای مخاطبان جلوه گر شوند. 👤حجت اله عباسی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️شبکه هاي اجتماعي معروف جهان به ترتيب تعداد اعضا #رصدخانه_آرما ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
سلبریدی هایی که ادعای هنرمند بودن دارند و از تهی شدن اخلاق در صدا و سیما شاکی هستند و کمپین #نه_به_تلویزیون راه اندازی کردند با این دیالوگ ها مشخص می شود نتیجه ی بی فرهنگی ها و ناهنجاری های اجتماعی از کدام الگوها و جریان ساز ها ناشی شده است #سلبریدی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پخش تریلر سریال جدید در خصوص ظهور منجی 🔹 این سریال درباره ظهور ناگهانی و مرموز یک جوان در سوریه است، که ادعا می کند توسط پدرش برای مأموریت ویژه به زمین فرستاده شده است و توسط افسر سیا مورد بررسی قرار می گیرد. 🔸 در این تریلر تصاویری از قدس مشاهده می شود و همچنین سوالی از سوی افسر سیا که پدر تو چه کسی است؟ 🔺 تریلر این نمایش این هفته توسط نتفلیکس به اشتراک گذاشته شد و عنوان آن را خواند: "به نظر شما کیست؟" 🌐 https://b2n.ir/055377 🔖 ✅ کانال مهدویت مهدیاران http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c
⭕️کارکرد برندسازی ملی 💢هرچقدر داستان تلفن پاناسونیک ژاپنی روی میز رییس جمهور آمریکا به جای شعار مرگ بر آمریکا زاده تخیل نویسندست، سرو آب میوه ایرانی روی میز مذاکره ژنرال آمریکایی با افغانستانی که یانکی ها 4 دهه برای مقابله با نفوذ ایران در آن پول و اسلحه خرج کردند کاملا واقعی و معنادار است. 💢نائومی کلاین در کتاب "No Logo" مساله را اینطور شرح میدهد که ترجیح کالا یا خدمات یک برند یا یک کشور(فارغ از نوع کالا) به موارد مشابه نتیجه ثانویه پذیرش برتری فرهنگی، فنی، اقتصادی و ایدئولوژیک کشورِ سازنده توسط جامعه مخاطب است. #برند_ملی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⁉️چرا مردم از خبر گریزان شده‌اند؟ 💢موسسه پژوهشی رویترز می‌گوید یک سوم مردم دنیا ترجیح می‌دهند که خبر نخوانند. 💢این موضوع، با نظرسنجی از ۷۵ هزار نفر از ۳۸ کشور دنیا به دست آمده است. مردم گفته‌اند که بیشتر اخبار دنیا درباره موضوعات تلخ و ناراحت‌کننده است و با خواندن این حجم از اخبار منفی حس می‌کنند کاری از دست‌شان برنمیاید. به همین‌خاطر تصمیم گرفته‌اند کلا قید اخبار را بزنند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
«محمدحسین لطیفی» کارگردان سینما و تلویزیون: 🔹قهر با تلویزیون ادای اپوزیسیون درآوردن است. 🔹از سلبریتی‌ها چند برابر دیگران مالیات بگیرید. 🔹قانون معافیت مالیاتی هنرمندان بازی سیاسی بود که دولت به راه انداخت تا مثل همیشه با نام هنر و هنرمند اتفاقات سیاسی برای خودشان خلق کنند. @raefipourfans
⭕️رفع فیلتر تلگرام خیلی زود تکذیب شد 💢مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: 🔺با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام با عنوان (خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است) به اطلاع می رساند، جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نشده بنابراین تصمیم گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این فیلم در شبکه های اجتماعی در حال منتشر شدن هست. همان پروژه سرکوب غرور و هویت ملی 🔺در حالی که این پرتاب مربوط به موشک پروتونm روسیه در سال ٢٠١۶ است و این پایگاه هم پایگاه بایکونور قزاقستان است و هیچ ارتباطی با پروژه سیمرغ ندارد #سواد_رسانه_ای ✅ آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️هفت نوع خبرجعلی 💢کلیر واردل از سازمان «فرست درفت نیوز» که رسالت خود را مبارزه با اطلاعات جعلی و غلط در دنیای آنلاین می داند در فوریه ۲۰۱۷ هفت نوع از اخبار جعلی را برمی شمرد: ۱- هجونامه: بدون سوءنیت منتشر می شود اما قابلیت گمراه کردن افراد را دارد. ۲- ارتباط غلط: وقتی عنوان سرتیتر و تصاویر یک خبر با محتوای آن تطابق ندارد. ۳- محتوای غلط انداز: استفاده غلط انداز از اطلاعات و ارایه گمراه کننده اطلاعات به منظور بدنام کردن یک شخص یا سازمان. ۴- محتوای اشتباه: وقتی محتوای موثق با اطلاعات متنی غلط درآمیخته می شود. ۵- محتوای دغل کارانه: وقتی منابع موثق با منابع جعلی و ساختگی درآمیخته می شود. ۶- محتوای دستکاری شده: وقتی اطلاعات و تصاویر موثق به منظور گمراه کردن مخاطب دستکاری می شوند. مانند حذف بخشی از محتوای یک عکس به صورتی که معنای تصویر کاملا عوض شود. ۷- محتوای ساختگی: این محتوا به طور کامل و ۱۰۰ درصد جعلی است و به منظور گمراه کردن مخاطب و صدمه زدن ساخته شده است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
" بسم الله الرحمن الرحیم " 🔸 واحد رسانه موسسه مصاف (آرما) برگزار می‌کند 💢دوره کارگاه سواد رسانه 🔸واحد رسانه موسسه مصاف(آرما)، با همکاری مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج، اقدام به برگزاری دوره‌ی سواد رسانه ای ، در استان شهرستان کرده است. 🔸این دوره توسط بهترین اساتید حوزه ی سواد رسانه ای در مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج تدریس خواهد شد و پس از اتمام دوره، مدرک رسمی پایان دوره اعطا خواهد شد. 📅 زمان ثبت نام: از ٢٠ آذرماه الی ٢۵ آذرماه ۹۸ 📅 شروع دوره: از ۴ دی ماه تا ۶ دی ماه 📅 زمان جلسات: چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه(چهارشنبه در صورت بروز عدم هماهنگی حضور اساتید قید شده و سرفصل ها در دو روز پنجشنبه و جمعه ارائه خواهد شد) (ویژه برادران و خواهران) 🔺ثبت نام در این دوره به صورت اینترنتی می‌باشد. لطفاً قبل از اقدام به ثبت نام، حتماًَ شرایط و قوانین را در سایت مطالعه بفرمایید. 🔻 نکات ثبت نام اینترنتی : ۱- ثبت نام در این دوره به صورت اینترنتی بوده و هزینه کلاس‌ها نیز به صورت اینترنتی دریافت می‌گردد. (جهت واریز هزینه، نیاز به شماره کارت ١۶ رقمی بانک، رمز دوم کارت بانکی، CVV2 و تاریخ انقضاء کارت دارید) ۲- پس از اتمام ثبت نام، در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام، پیامکی حاوی کد رهگیری به شماره همراه وارد شده ارسال خواهد شد. ۳- وارد کردن قسمت‌های ستاره دار الزامی می‌باشد. ۴- آدرس محل برگزاری کلاس‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. ✅ برای ثبت نام در دوره وارد لینک زیر شوید 🌐 https://payment.masaf.ir/media/ ❗️توجه : به جهت محدودیت ظرفیت هرچه سریعتر برای ثبت نام اقدام نمایید(در صورت تکمیلِ ظرفیت، سایت بسته خواهد شد.) ✅ آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️دوره سواد رسانه ای در بیرجند این دو شماره برای تماس مردم ویژه ی کلاس های بیرجند ۰۹۱۵۷۵۶۳۵۱۸ ۰۹۳۶۳۵۳۰۷۰۷ لینک ثبت نام دوره: 🌐payment.masaf.ir ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️صحت و سقم مضامین بصری و صحت منابع در فضای مجازی ❓چرا سنجش صحت و سقم مضامین بصری و صحت منابع در فضای مجازی تا این حد مهم است؟ 🔺پاسخ آن ساده است:«چون روزنامه نگاری مطلوب چنین سنجش دقیقی را طلب می کند »در دنیای دیجیتال امروز، برای بازیگران با نیت سوء، وپلید تولید و اشتراک‌گذاری مطالب کذب قانع‌کننده که دروغ بودن آنها به‌سختی قابل تشخیص است ، کار آسانی است. در موارد متعدد مشاهده شده است که روزنامه‌نگاران و رسانه های حرفه‌ای با اشتراک‌گذاری اطلاعات، تصاویر یا ویدئوهای گمراه‌کننده از افراد مجعول ،شهرت خود را خدشه‌دار کرده‌اند. همچنین در بعضی موارد، رسانه ها درباره محتواهای طنز سوبرداشت شده و چنین محتواهایی را به عنوان اخبار واقعی منتشر کرده و به اشتراک گذاشته اند . 💢این مشکل با حجم عظیم محتوای بصری موجود در اینترنت بیشتر هم می شود ، به ویژه که همه این تصاویر می تواند از بستر و زمینه اصلی خود جدا شده و برای استفاده در رویدادهای آتی بازیابی شوند .شاهدیم که این اتفاق هر روز در جهان روی می دهد و فریبکاران از این طریق سیاستمداران و روزنامه نگاران حرفه ای را فریب داده اند . 💢با این حال، مراحل متعددی برای راسنی آزمایی وجود دارد که می‌تواند برای ارزیابی اعتبار یک منبع مشخص که داستانی برای گفتن یا محتوایی برای به اشتراک گذاشتن دارد از آنها استفاده کرد . سؤالات مهم باید پرسیده شوند، برخی به طور مستقیم وپاسخ بعضی از آن‌ها نیز باید با استفاده از شواهد و مستندات موجود در تحقیق، داده ‌شود. از ابزارهای راستی آزمایی می توان برای تعیین این‌که منبع یک پست کجاست استفاده کرد . اما همچنین این امکان وجود دارد که بصورت دستی و از طریق تجزیه و تحلیل تاریخچه رسانه‌های اجتماعی، یک منبع خبری ، سرنخ‌هایی که می‌تواند امکان‌پذیر بودن حضور آن را در یک مکان خاص و در یک زمان خاص نشان دهد، کشف کنیم. بررسی تاریخ تعاملات منبع مورد نظر با سایر کاربران و بررسی محتوای مرتبط به پست‌ها نیز در روند راستی آزمایی به صورت دستی کمک می‌کند و می‌توان از آن برای حذف اطلاعات به اشتراک گذاشته‌شده توسط ربات‌ها استفاده کرد. ویرایش شکاکانه ضروری است، اما اکثریت قریب به اتفاق افرادی که درگیر رویدادهای خبری‌اند و اخبار خود را به اشتراک می‌گذارند، به دنبال فریب دادن نیستند ـ آن‌ها فقط تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند. اگر در این فرایند اطلاعات غلط نیز ارائه شود، احتمالا ناشی از اهداف شریریانه نخواهد بود . در عوض ممکن است فردی نتواند جزییات حوادث را به‌درستی به یاد داشته باشد یا شاید تصمیم گرفته باشد تا داستان را رنگ و لعاب بدهد.به همین سادگی این اتفاق (ارائه اطلاعات غلط ) اگر فرصت داشته باشد ممکن است در جریان مصاحبه حضوری و رودررو هم روی دهد. همان‌طور که اغلب در گزارش‌ها و اظهارات ضد و نقیض از صحنه‌های جنایات و حوادث نیز دیده می‌شودو نظرات شاهدان یا قربانیان آسیب‌دیده می‌تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. اگر چه ممکن است حصول اطمینان نسبت به منشا محتوای بصری امکانپذیر نباشد ،اما برخی نشان های هشدار و خطر وجود دارد که می توان با استفاده از آنها و با طی فرایندی ساده موضوع را بررسی کرد . 🚩- آیا محتوای مذکور اصل است یا از گزارش قبلی به‌طور گمراه‌کننده‌ای سرهم‌بندی و بازسازی‌ شده است؟ -🚩 آیا محتوا به‌طور دیجیتال دستکاری شده است؟ 🚩- آیا می‌توانیم زمان و مکان گرفتن عکس و یا ویدئو را به کمک فراداده تأیید کنیم؟ 🚩- آیا می‌توانیم زمان و مکان گرفتن عکس ویا ویدئو را به کمک سرنخ‌های بصری در محتوا تأیید کنیم؟ 🚩همچنین برای یافتن مؤثر نشان های هشدار باید انواع مختلف محتوای بصری نادرست و گمراه‌کننده‌ی رایج را درک کنیم: 🔹-زمان/ مکان اشتباه: رایج‌ترین نوع تصاویر گمراه‌کننده تصاویری قدیمی هستند که با ادعاهای جدید درباره آنچه نشان می‌دهند، دوباره به اشتراک گذاشته می‌شوند. فراگیر شدن در چنین مواردی اغلب ناشی از به اشتراک گذاشتن تصادفی محتوا است . 🔹محتوای دستکاری‌شده: محتوایی که به‌طور دیجیتال با نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و ویدئو دستکاری شده باشد. 🔹محتوایی عمدی: محتوای اصلی که با نیت گمراه کردن به اشتراک گذاشته می‌شود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قدرت جادویی نرم افزارها در خلق آنچه صاحبان رسانه ها می خواهند #سواد_رسانه_ای @media_arma
🚦تبلیغ شامپو با استفاده از تکنیک‌های اقناعی: 💢طنز 💢نوستالژی 💢اغراق #سواد_رسانه_ای #تبلیغات ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma