eitaa logo
آرما مدیا
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
ده ترفند افزایش محبوبیت به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) دکتر « تراویس بردبری» یکی از مطرح ترین مبلغین هوش عاطفی مدام بر این حقیقت تکیه می کند که مغز بشر، واکنش های غریزی و از قبل تعیین شده ای دارد که شناخت و توجه به آنها می تواند به موفقیت بیشتر در زندگی اجتماعی بیانجامد. یکی از قابلیت های هوش عاطفی این است که افراد بتوانند رفتارهای ظریفی بر اساس واکنش های ناخواسته و طبیعی دیگران، بروز دهند. 💢 ۱- وقتی یک گروه از افراد با هم در باره یک موضوع می خندند به طور طبیعی چشم شان به سمت فردی در جمع می چرخد که به او اعتماد یا حس نزدیکی یا جذابیت بیشتر دارند. شما می توانید با دانستن این واکنش طبیعی انسانی، آن را به رفتاری آگاهانه و تعمدی تبدیل سازید. ضمن آنکه می توانید پی ببرید چه کسانی ناخودآگاه به شما می نگرند. 💢۲- وقتی یک نفر در حق شما لطفی می کند به خودی خود علاقه اش به شما بیشتر می شود. او به طور ناخودآگاه برای توجیه کارش، به قضاوت مثبتی از شما می رسد. او دلیل لطفش را در « احساس دوستی به شما» یا اینکه « شما ادم خوبی هستید و حتما لطفش را جبران خواهید کرد» می یابد. پس نترسید از اینکه از دیگران درخواست کمک بکنید. آنها هم لطفی به شما می کنند و هم احساس شان نسبت به شما دوستانه تر می شود. 💢۳- در حین گفتگو یا حتی چانه زدن در باره یک موضوع، اگر از طرف مقابل سوالی می کنید صبور باشید و سکوت اختیار کنید. با این رفتار، فرد مقابل را در وضعیتی قرار می دهید که حتما جواب مشخصی بدهد. 💢۴- در جواب سوال دیگران که از شما می خواهد چیزی یا محلی را به آنها نشان دهید یا توضیحی دهید با نوک انگشت به سمت خاصی نشانه نروید. این عمل ناخودآگاه پرخاشجویی و نامهربانی را به فرد مقابل منتقل می سازد. شما اگر دست های تان را از هم باز کنید و کف دست تان را نشان دهید باعث جلب اعتماد شان می شوید و به نظر و توضیح شما با دقت و علاقه بیشتری توجه می کنند. 💢۵- وقتی با یک نفر یا یک جمع حرف می زنید آن را با حرکت سرتان، تایید و همراهی کنید. این عمل باعث می شود که آنها نیز به طور طبیعی عکس العمل مشابه نشان دهند و از حالت دفاعی یا مقابله با شما فاصله بگیرند و با حس تایید و اعتماد، به حرف های تان گوش دهند. 💢۶- گاهی حرف و نظرتان را نیمه کاره رها کنید. بر اساس تاثیر «Zeigarnik effect» آدم ها توجه و حافظه شان برای مثلا یک تبلیغ تلویزیونی که نیمه کاره قطع می شود بیشتر می شود چون کنجکاوند ببینند چه چیزی قرار بود نشان داده شود. 💢۷- جویدن آدامس قبل از یک لحظه خاص، یک مصاحبه، ملاقات و حتی یک امتحان، موجب آرامش خاطر و تمرکز می شود. این عمل خیلی ساده باعث افزایش انتقال خون می گردد و طبیعتا ذهن از دقت، توجه و قدرت حافظه قوی تر برخوردار خواهد شد. 💢۸- نحوه ایستادن و سمتِ قرار گرفتن پای فرد مقابل، آشکار کننده قضاوت عاطفی وی نسبت به شماست. موقع آشنایی و حرف زدنها، اگر فرد مقابل پاهایش ناخودآگاه به سمت شما جهت نگرفته باشد شانس اینکه به شما گوش نمی دهد و از شما عبور کرده است می تواند زیاد باشد. 💢۹- وقتی فردی را برای اولین بار ملاقات می کنید سعی کنید به بهانه های کاملا طبیعی ولی هشیارانه، اسمش را در ۵ دقیقه اول چند بار تکرار کنید. مثلا با سلام امیر یا خوشحالم دیدمت امیر و یا اهل کجایی امیر؟ … این تکنیک ساده بیشتر از هر رفتار دیگری، تاثیری خشنود از شما در ملاقات اول ایجاد خواهد کرد. 💢۱۰- با قدرت تمام برای روبرو شدن با فرد دیگر ابراز احساس کنید. هیجان و شوق شما اگر دیده شود واکنش طبیعی اش، توجه عاطفی بیشتر فرد مقابل نسبت به شما خواهد بود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️پنج ویژگی مخاطب فعال که او را از مخاطب منفعل جدا می‌کند 💢گزینش گر است: یعنی خود مخاطب، پیام موردنظر را از بین مجموعه پیام هایی که از طریق رسانه‌ها فرستاده می‌شود، انتخاب می‌کند. 💢فایده گرا است: یعنی پیام‌هایی را انتخاب می‌کند که برایش سود داشته باشد، یا نیازی را از او برطرف کند. 💢هدفمند است: یعنی بطور آگاهانه و ارادی و براساس طرح ذهنی خود، رسانه‌ای را برای استفاده و دریافت پیام انتخاب می‌کند. 💢خود را با رویدادها درگیر می‌کند: یعنی فکر می‌کند و دنبال تکمیل یا توقف اطلاعات است. در واقع بعد از فکر کردن و درگیری با خبر، بهره لازم را از آن می‌برد. 💢در برابر نفوذ رسانه‌ها مقاومت می‌کند: یعنی نفوذ رسانه در او بسیار کم است، مقاومت می‌کند، انتخاب می‌کند و متفاوت عمل می‌کند. / عصر هوشمندی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
*🔻جداسازی اینترنت عمومی و اینترنت کودکان؛* *🔷معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تهیه سند صیانت از کودکان در فضای مجازی،گفت؛* 🔻با این سند هم اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل می‌شود و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🎞کارگردان #اختاپوس آزاد شد 👤«مهدی انصاری» کارگردان مستند اختاپوس که در حاشیه رونمایی از مستندش بازداشت شده بود، بعد از ساعاتی آزاد شد. 🔺قرار است روز شنبه ۷ دی ماه این کارگردان به همراه نماینده‌ای از حوزه هنری به دادسرای فرهنگ و رسانه برود. 📸مراسم رونمایی از مستند «اختاپوس» با موضوع «مافیای خودرو» که قرار بود بعد از ظهر امروز برگزار شود،به دلیل بازداشت کارگردان لغو شد. 🎥این مستند به کارگردانی مهدی انصاری است و به بررسی موضوع مافیای صنعت خودرو از ابتدای انقلاب تا امروز می‌پردازد. ✅ آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 استاد #رائفی_پور به تماشای #مستند اختاپوس نشست ⭕️استاد رائفی پور پس از تماشای مستند گفت: هر ایرانی باید این مستند را ببیند تا به این شبهه پاسخ داده شود که آیا نتیجه حمایت از تولید ملی این خودرو های داخلی هستند؟ 🚨برای ثبت نام اکران به لینک زیر مراجعه کنید: http://bit.ly/eknOct1 🔹تماشای ویدیو در کیفیت عالی: https://www.aparat.com/v/WzMhq ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️10سرنخ اصلی را برای شناسایی اخبار جعلی 💢دامنه را بررسی کنید - بررسی URL سایت بسیار مهم است. برخی وب سایتهای جعلی از دامنه هایی که بسیار مشابه هستند یا با کپی کردن از منابع خبری معتبر ، استفاده می کنند ، برای مثال اضافه کردن ".com.co" در پایان. - تمایز منابع خبری از وبلاگ های شخصی بسیار مهم است ، اگر عنوان دامنه دارای کلماتی مانند "wordpress" یا "Blogger" باشد ، احتمالاً یک وبلاگ شخصی است. - برخی از اخبار جعلی شامل یک پیوند ، ظاهراً به یک وب سایت رسمی می شوند اما پیوند لینک به یک دامنه جعلی می رود که از نسخه اصلی تقلید می کند. - بخش "درباره ما" را بررسی کنید . - هنگامی که این خبر از طریق واتس اپ وارد می رسد ، بررسی این موضوع که آیا پیام دارای برچسب "Forwarded" است ، نیز مفید است ، در این صورت پیام از طرف شخصی که آن را برای شما ارسال کرده است اصل نیست. 💢 به جستجوی نویسنده بپردازید - قبل از اعتماد به اطلاعات ، مهم است که نویسنده مطلب را بررسی کنید. آیا واقعی است یا خیر ؟ اگر نویسنده را پیدا کردید درباره مطالب قبلی او در LinkedIn و google جست وجو کنید 💢 تاریخ انتشار را بررسی کنید گاهی تاریخ مطلب به روزاست اما اصل رویداد قدیمی است. برای شناسایی این مورد ، باید چندین لینک را کلیک کنید و با دقت بخوانید تا زمان وقوع این رویداد را مشخص کنید.بعضی اوقات داستان کاملاً جعلی نیست بلکه تحریف یک واقعه واقعی است. 💢 پاسخ ها و سوگیری های عاطفی متون با عناوین برجسته و / یا متن متن با حروف بزرگ اغلب سعی در ایجاد واکنش های عاطفی با خوانندگان دارند که در سبک های سنتی تر روزنامه نگاری اجتناب می شود. کلمات نقطه ای مانند WOW !، SLAUGHTER !، DESTROY! باید مراقب خبرهایی باشیم که با استفاده از احساسات (عصبانیت /هیجان/ خوشحالی و... )برجسته شده اند. زیرا بسیار معمول است که اخبار جعلی این کار را انجام می دهند. 💢جستجو در سایت های خبری مشهور برای بدست آوردن انواع دیدگاه ها ، بهتر است منابع مختلفی را بخوانید. موضوع مورد نظرمان را در منابع دیگری که به آنها علاقه مند هستیم پیدا و مطالعه کنید تا اطلاعات واقعی یا جعلی برایتان مشخص شود . گزارش سایت های خبری شناخته شده و معتبر در مورد این گزارش را بررسی کنید 💢فراتر از عنوان را بخوانید بعد از یک تیتر تحریک آمیز بیشتر بخوانید. بعضی اوقات تیتر عناوین محتوای یک گزارش را منعکس نمی کنند و برای تحریک و ایجاد واکنش در مخاطب برجسته می شوند. عنوان ممکن است کل داستان را حتی در خبرهای معتبر خبر ندهد. اخبار جعلی ، مخصوصاً طنزآمیز ، می توانند چندین نشانه آشکار در متن داشته باشند. 💢 منبع را بررسی کنید توصیه می شود بدون داشتن منبع روشن و جدی به اطلاعات اعتماد نکنید. یک علامت هشدار دهنده برای یک خبر جعلی عدم پیوند یا منبع اطلاعاتی آن است. بعضی اوقات اخبار جعلی پیوندهایی به سایت هایی می دهند که به نظر می رسد اطلاعات آنها را پشتیبانی می کنند ، اما در واقع سایت هایی هستند که اطلاعات غلط را منتشر می کنند. تأیید کنید که منابع معتبر اطلاعات را پشتیبانی و تأیید می کنند. 💢تأیید عکس برخی تصاویر که در یک خبر ظاهر می شوند می توانند از یک رویداد دیگر باشند یا می توانند برای یک داستان خاص تغییر کنند. از طریق Google یا سایر ابزارهایی مانند TinEye ، یک جستجوی عکس معکوس انجام دهید تا دریابید که آیا این تصویر قبلاً وجود داشته است و از کجا و چه زمان آن ایجاد شده است. 💢تأیید کنید که محتوا طنز نیست برخی از اخبار با هدف طنز ارائه شده است. این نوع اطلاعات معمولاً به طور واضح دارای برچسب هستند ، اما برخی افراد آنها را واقعی می دانند. مراقب باشید اخبار واقعی را با مواردی که فقط برای طنز و خنده ایجاد شده اشتباه نکنید. 💢از کارشناس سوال کنید اگر سؤالات مربوط به مثلا سلامتی در مورد خودتان یا یک تحقیق بالینی که در آن شرکت می کنید سؤال دارید ، مستقیماً از یک متخصص بهداشتی یا یک کارشناس سوال کنید. در نظر بگیرید همیشه قبل از تصمیم گیری درباره اطلاعاتی که از یک خبر یا رسانه های اجتماعی حاصل می شود ، از او بخواهید. می توانید در مورد آنچه شما را نگران می کند با او صحبت کنید. او می تواند برای تأیید اطلاعات ، اطلاعات و منابع موثقی را در اختیار شما قرار دهد یا شما را با یک متخصص که می تواند به شما کمک کند در تماس قرار دهد. به خاطر داشته باشید که اخبار غلط سلامتی می تواند عواقب چشمگیری بر سلامت شما بگذارد. / طلوع رسانه 🌐https://i-consentproject.eu/health-fake-news-and-how-to-fight-them/ ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️سلبریدی های بدهکار 💢اقای بهداد شما مردم را فریب دادید و بخاطر منافع شخصی از منافع ملی گذشتید و از محبوبیت تان سواستفاده کردید و حالا باید پاسخگوی مردم باشید نه طلبکار ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔨 دادگاهی در چین به سینماها دستور داد تا تصویر بدهکار‌ان بانکی را پیش از شروع فیلم نمایش دهند. 🔺فکرکن تو ایران بخوان همچین کاری انجام بدن. #اخبار ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
🔶 جهان در آستانه سال ۲۰۲۰: شبکه‌های اجتماعی چگونه اینترنت را تغییر دادند؟ ‌ دهه گذشته که به روزهای پایانی آن نزدیک می‌شویم، مصادف با انقلابی عمیق در عرصه فرهنگ جهانی بود و چهره اینترنت به گونه‌ای که شاید کسی نمی‌توانست آن را تصور کند تغییر کرد. سلبریتی‌های اینستاگرامی ظاهر شدند، ستاره‌های یوتیوبی پا به عرصه گذاشتند، صورتک‌‌ های اینترنتی محبوبیتی فراگیر یافتند و همه فضای دیجیتالی را ایجاد کردند که امروزه شاهدش هستیم. 🔻اما شاخص ترین این پدیده ها چه بودند و چه تاثیری بر اینترنت گذاشتند؟ ◾️یوتیوبرها؛ پدیده دهه به گزارش ان بی سی، سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ سال‌های رشد پدیده‌ای به نام یوتیوبرها بود. افرادی عادی که با ضبط ویدئوهایی خانگی در زمینه‌های مختلف، مخاطبینی از سراسر جهان جذب کردند. ◾️فرهنگ حمله دسته‌جمعی از جمله موارد فرهنگی که با رواج شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است نوعی آزار دسته‌جمعی است که اصطلاحا Cancel Culture خوانده می‌شود. این عبارت به حالتی اطلاق می‌شود که در آن شخص پس از اظهارنظری بحث‌برانگیز، مورد هجوم هزاران مخاطب قرار می‌گیرد که وی را محکوم می‌کنند یا مورد سرزنش قرار می‌دهند. بنا بر یافته‌ها، در بیشتر موارد بعدتر مشخص می‌شود که از اظهارات فرد برداشت اشتباه صورت گرفته یا منظور شخص اظهارنظرکننده غیر از آن چیزی بوده که به اذهان متبادر شده است. با این حال حملات گاه به قدری شدید هستند که تاثیری ویرانگر بر فرد می‌گذارند. ◾️رواج «میم»ها شبکه‌های اجتماعی اعم از توییتر، فیسبوک یا یوتیوب در سال‌های اخیر تبدیل به پلتفرمی برای انتشار انواع و اقسام تصویرهای فکاهی شده‌ است که به نام «میم» شهرت دارند. دولان دارک، که از اولین سازندگان این تصاویر به شمار می‌رود، می‌گوید: «در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ شما هرسال شاید ده میم بزرگ می‌دیدید که در سطح وب همه‌گیر شده باشند. الآن در سال ۲۰۱۹ هر ماه ۱۰ میم بزرگ را می‌بینید.» دکتر گراندی که او نیز از سازندگان اولیه این تصاویر به شمار می‌رود با اشاره به اینکه همه‌گیر شدن سریع میم‌ها طول عمر آن‌ها را کاهش داده می‌گوید: «میم‌ها خنده‌دار هستند، به سادگی می‌توان آن‌ها را ساخت و به راحتی هم می‌توان به اشتراکشان گذاشت.» ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
چرا مردم از خبر گریزان شده‌اند؟ 💢موسسه پژوهشی رویترز می‌گوید یک سوم مردم دنیا ترجیح می‌دهند که خبر نخوانند. 💢این موضوع، با نظرسنجی از ۷۵ هزار نفر از ۳۸ کشور دنیا به دست آمده است. مردم گفته‌اند که بیشتر اخبار دنیا درباره موضوعات تلخ و ناراحت‌کننده است و با خواندن این حجم از اخبار منفی حس می‌کنند کاری از دست‌شان برنمیاید. به همین‌خاطر تصمیم گرفته‌اند کلا قید اخبار را بزنند. ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️مقايسه بين منابع خبری نسل های مختلف #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️بيشترين درصد تماشای محتوای ويدئویی در جهان: ۱-فيسبوک، ۲-يوتيوب ۳-اينستاگرام #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma