eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش چهارم ⭕️مولفه های قدرت در نبرد شناختی ❓جنگ شناختی چگونه است؟ 🔺این جنگ یک جنگ اعلام نشده است و شروع مشخصی برای آن نمی توان متصور بود. معمولا زمانی متوجه می شویم که دیگر کاری از دست ما ساخته نیست. حمله شناختی روس ها برای انتخاب ترامپ را به یاد بیاورید. روس ها تفکر مردم آمریکا را چنان مهندسی کردند که نهایتا در کمال ناباوری ترامپ رئیس جمهور شد. چه چیز برای دشمن بهتر از نشاندن یک رئیس جمهور بی کفایت بر سرکار است. قطعا تخریبی بیش ازبمب اتم برای کشور به بار می آورد. ❓تلفات حمله شناختی چگونه است؟ 🔺دلهره آورترین قسمت این جنگ اعلام نشده، تلفات انسانی آن است. در جنگ سخت وقتی یک نیروی خودی مورد اصابت دشمن قرار میگیرد یک نفر از نیروهای خودی کم میشود، ولی در جنگ شناختی وقتی یک نیروی خودی مورد اصابت دشمن قرار میگیرد، یک نفر از نیروهای خودی کم میشود و یک نفر به نیروهای دشمن اضافه می شود. حتی بدترین از این آنکه فرد مورد اصابت قرار گرفته شاید گروهی را از نیروهای خودی به جبهه دشمن بیفزاید. ❓زخمی های نبرد شناختی چگونه است؟ در جنگ نرم زخمی ها متوجه زخمی شدن خود نمی شوند چون نه خونی می بینند و نه دردی حس می کنند. زخمی های جنگ شناختی شادان و خندان و بدون نگرانی از زخم های کشنده ی خود به زندگش ادامه میدهند. ✍️بخش چهارم 💢ادامه دارد ... 🔻لینک بخش اول: 🌐https://t.me/media_arma/1480 🔻لینک بخش دوم: 🌐https://t.me/media_arma/1488 🔻لینک بخش سوم: 🌐https://t.me/media_arma/1491 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوگل مپ هک شد 🔹فردی در برلین با قرار دادن ۹۹ موبایل داخل یک چرخ‌ دستی، توانست خیابانی که هیچ ترافیکی نداشت را به عنوان خیابانی پرترافیک نشان دهد و Google Maps را گول بزند!!! ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️صحبت عجیب منتقد سختگیر سینمای ایران از فیلم سعید ملکان 👤 فراستی: فیلم روز_صفر بهترین فیلم ملی-امنیتی سینمای ایران است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️معرفی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی وهشتم 🎞 22 فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به همراه پنج فیلم رزرو معرفی شدند. 📝 اسامی فیلم‌های انتخابی به این شرح است: 1- آبادان یازده 60، کارگردان: مهرداد خوشبخت، تهیه‌کننده: حسن کلامی 2- آتابای، کارگردان: نیکی کریمی، تهیه‌کننده:نیکی کریمی 3- آن شب، کارگردان: کوروش آهاری، تهیه‌کننده: محمد درمنش 4- ابر بارانش گرفته، کارگردان: مجید برزگر، تهیه‌کننده: مجید برزگر 5- پوست، کارگردان: بهمن ارک، بهرام ارک، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح 6- تومان، کارگردان: مرتضی فرشباف، تهیه‌کننده: سعید سعدی 7- خروج، کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا، تهیه‌کننده: حبیب‌اله والی‌نژاد 8- خوب، بد، جلف 2: ارتش سری، کارگردان: پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کننده: محسن چگینی 9- خورشید، کارگردان: مجید مجیدی، تهیه‌کننده: امیر بنان، مجید مجیدی 10- خون شد، کارگردان: مسعود کیمیایی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی 11- درخت گردو، کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده: سیدمصطفی احمدی 12- دوزیست، کارگردان: برزو نیک‌نژاد، تهیه‌کننده: سعید خانی 13- روز بلوا، کارگردان: بهروز شعیبی، تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان 14- روز صفر، کارگردان: سعید ملکان، تهیه‌کننده: سعید ملکان 15- سه کام حبس، کارگردان: سامان سالور، تهیه‌کننده: ساسان سالور 16- سینما شهر قصه، کارگردان: کیوان علی‌محمدی، علی‌اکبر حیدری، تهیه‌کننده: کیوان علی‌محمدی 17- شنای پروانه، کارگردان: محمد کارت، تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی 18- عامه پسند، کارگردان:سهیل بیرقی، تهیه‌کننده: سهیل بیرقی 19- قصیده گاو سفید، کارگردان: بهتاش صناعی‌ها، تهیه‌کننده: سیدغلامرضا موسوی 20- مردن در آب مطهر، کارگردان: نوید محمودی، تهیه‌کننده: جمشید محمودی 21- مغز استخوان، کارگردان: حمیدرضا قربانی، تهیه‌کننده: حسین پورمحمدی 22- من می‌ترسم، کارگردان: بهنام بهزادی، تهیه‌کننده: بهنام بهزادی 🔹فیلم‌های رزرو به ترتیب اولویت: 1- پسرکشی (محمدهادی کریمی) 2-زنبور کارگر (افشین صادقی) 3-بی صدا حلزون (بهرنگ دزفولی زاده) 4-عروسی مردم (مجید توکلی) 5-عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد) ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش ششم ⭕️تعریف علوم شناختی [Cognitive Science]  💢در اینجا اهمیت دارد که علوم شناختی نیز مورد تعریف قرار گیرد که خوانندگان گرامی اصطلاح علوم شناختی با جنگ شناخت را تمییز دهند. 🔻علوم شناختی [Cognitive Science] مطالعه‌ی علمی ذهن است. در این تعریف منظور از ذهن مجموع هر آن چه که نمودهای هوشمندی و آگاهی هستند. مانند تفکر، ادراک، حافظه، احساس، استدلال و نیز تمام روندهای ناآگاهانه شناختی است. گاهی علوم شناختی را به صورت «مطالعه‌ی علمی شناخت» نیز تعریف می‌کنند. 🔺شناخت را میتوان مجموع حالت‌ها و فرآیندهای روانی مانند تفکر، استدلال، درک و تولید زبان، دریافت حواس پنجگانه، آموزش، آگاهی، احساسات و… در نظر گرفت. 💢به طور کلی پرسش‌هایی مانند این که ذهن چگونه کار می‌کند یا مغز چگونه هوشمندی را ایجاد می‌کند، از جمله پرسش‌هایی هستند که در این شاخه‌ی علمی بررسی می‌شوند. 💢علوم شناختی یک میان‌رشته [Interdisciplinary] است و شاخه‌های روانشناسی، علوم‌عصبی، علوم‌رایانه، انسان‌شناسی، زبان‌شناسی، فلسفه و… را دربر می‌گیرد. واضح است که این علوم در کنار ذهن به موضوع‌های دیگری نیز می‌پردازند. بنابراین آن بخش از این علوم که به نوعی به موضوع علوم شناختی بپردازند جزو علوم شناختی محسوب می‌شود. 💢برای نمونه در مورد علوم‌رایانه پژوهشگرانی که در حوزه‌ی هوش‌مصنوعی کار می‌کنند را می‌توان دانشمندان شناختی به‌شمار آورد. همچنین آوردن این نکته نیز مهم است که در منابع گوناگون از شاخه‌های گوناگونی (از علوم تربیتی گرفته تا زیست‌شناسی) به عنوان زیرشاخه‌های علوم شناختی یاد شده است. ✍️بخش ششم 💢ادامه دارد ... 🔻لینک بخش اول: 🌐https://t.me/media_arma/1480 🔻لینک بخش دوم: 🌐https://t.me/media_arma/1488 🔻لینک بخش سوم: 🌐https://t.me/media_arma/1491 🔻لینک بخش چهارم: 🌐https://t.me/media_arma/1493 🔻لینک بخش پنجم: 🌐https://t.me/media_arma/1494 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️ 9 فیلم پرمخاطب تا به امروز 16 بهمن ماه : 1.آبادان یازده 60 2.دوزیست 3.شنای پروانه 4.روز بلوا 5.مغزاستخوان 6.خوب بد جلف 2 7.درخت گردو 8.روزصفر 9.خروج ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️«درخت گردو» موافق و مخالف 🔰 از سند تاریخی جنایت علیه مردم ایران تا فیلمی بی انصاف در قبال تاریخ 📝 در بخشی از یادداشت صوفیا نصرالهی در ستایش فیلم «درخت گردو» آمده:«درخت گردو» از آن فیلم‌هایی است که در زمان درستی ساخته شده و این هم هوشمندی سازنده‌اش را نشان می‌دهد. در شرایطی که کشور در بزنگاهی تاریخی قرار گرفته فیلم مهدویان علیه فراموشی است. یادمان می‌آورد که جنگ چه پدیده‌ی مخوفی است و چه‌طور مردم بی‌گناه را قربانی می‌کند. «درخت گردو» فیلمی ضدجنگ است. فیلمی انسانی و به طرز نفس‌گیری تلخ. تلخی عمیقی که از واقعیت جنگ می‌آید. اول فیلم نوشته شده که براساس یک داستان واقعی است و کارگردان هم فیلمش را کاملا واقع‌گرایانه نوشته. پیمان معادی حق مطلب را در مورد کاراکتر مرد قهرمانی که نقش‌اش را بازی می‌کند ایفا کرده است. 🔹این فیلم غم‌انگیز‌تر و تلخ‌تر از آن است که حتی دوباره بشود آن را دید. همان دفعه‌ی اول دیدنش تاثیرش را رویتان می‌گذارد. امکان ندارد تصویر زیر دوش پدر و بچه‌هایش را از یاد ببرید. تا آخر عمر همراهتان می‌ماند و هر بار یادآوری‌اش تنتان را می‌لرزاند.از این نظر «درخت گردو» شبیه «فهرست شیندلر» اسپیلبرگ است. فیلمی انسانی که رنجش بیشتر از آن است که بتوانید دوباره آن را ببینید اما هر جا صدای موسیقی‌اش را بشنوید یا قابی ببینید یا اسمش بیاید تصاویرش جلوی چشم‌تان زنده می‌شود. حالا ما فیلمی در تاریخ سینمایمان داریم که در نشان دادن چهره‌ی زشت جنگ و ستمی که بر ما رفته در حکم یک سند تاریخی عمل می‌کند.«درخت گردو» فیلمی مهمی برای سینما و برای مردم ایران است 🔹ایزد مهرآفرین اما در انتقاد از فیلم نوشته: روایت فیلم از همان ابتدا با یک شیطنت و غرض و مرض آغاز می‌شود. کولبر‌های کرد در کولاک و برف همگی درخانه «قادر» (پیمان معادی) جمع شده اند تا در لحظات آخر مرگ این مرد کنارش باشند.چرا هواپیما‌های جنگی بعثی هیچ نام و نشان و آرمی ندارند. مخاطب چه ایرانی و چه غیر ایرانی از کجا باید بداند که این هواپیما یک هواپیمای خودی نیست و برای دشمن است.«قادر» یکه و تنها بچه‌ها را از این شهر به آن شهر می‌کشاند. مرد حمام‌چی کسی را به داخل حمام راه نمی‌دهد. سرباز سپاهی دخالت می‌کند ولی راه به جایی نمی‌برد و باز این خود «قادر» است که در را می‌شکافد و مردم و بچه هایش را به حمام می‌برد. بیمارستانی درب و داغان و کاری از دستش بر نمی‌آید. مهدویان تابلوی کوچه بن بستی را نشان می‌دهد به اسم «وحدت» که بالای آن یک «دوشکا» قرار دارد. 🔹«قادر» یکه و تنها برای احقاق حق به داداگاه «لاهه» در قلب اروپا می‌رود. با اینکه در واقعیت تمام کارهاری دادگاه «لاهه» را ایران انجام داده است. این دیگر اخر بی معرفتی و نمک نشناسی است که «مهدویان» شخصیتش را در مقابل کسانی می‌نشاند و از آن‌ها می‌خواهد حقش را به او بدهند که خود باعث و بانی این بمب‌های شیمیایی بودند و آن‌ها بودند که این بمب‌ها را به صدام دادند.حداقل‌ترین کاری که فیلمساز می‌توانست نمایش دهد این بود که ماشین بنزی که از درب هتل قادر را به دادگاه می‌برد یک پرچم ایران داشته باشد که متاسفانه آقای مهدویان از آن هم دریغ می‌کنددر دادگاه هم همه حرفی زده می‌شود جز ایران. هر چه هست از ظلم بر کردهاست در طول تاریخ. با این دیالوگ که «اگر کرد صبور نبود که تا الان از بین رفته بود».در واقع فیلمی که می‌توانست با یک روایت صادقانه و نه شعاری سندی باشد بر حقانیت و مظلومیت ایران در جنایت سردشت برای جهانیان، با یک حرکت مغرضانه به نفع دشمن روایت شده است./سینما ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ خطر رسانه ها در آینده نزدیک !! 🔴 انقلابی در حوزه رسانه ها هستند به صورتی که دیگر نمی توان به هیچ چیز اعتماد کرد ... 💢 امنیت کشورها در آینده نزدیک به رسانه گره خواهد خورد ... 📚پویش سواد رسانه ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔴 تاملی بر خواب آشفته ی جهان در عصر جنگ رسانه و اطلاعات 📛ضرورتی به نام‌ "نیروی قدس دیجیتال" 🔶️در عصری به سر می بریم که شاخصه اش برداشته شدن مرزهای واقعیت و مجاز است. انگار که شهروندان جهان وارد زندگی در فیلم های علمی-تخیلی شده اند. حالا دیگر با از میان برداشته شدن حریم خصوصی، تقریباً تمام‌ ابزار زندگی روزمره ی ما، هر آن چیز که دارای جریان الکتریکی و مجهز به صفحه کلید، حافظه، دوربین یا میکروفون باشد، یک ابزار بالقوه ی جاسوسی به شمار می رود. بخش عمده ای از مناسبات و تعاملات دنیای واقعی نیز به رسانه های وب محور و شبکه های اجتماعی منتقل شده که کلیدش در جیب آمریکا و جهان غرب است. کار به جایی رسیده که اگر امروز جرج ارول، خالق کتاب ۱۹۸۴ و تصویر جامعه ی کنترل خیالی زنده بود، بی شک از تعبیر دقیق پیش گویی های خود شگفت زده می شد! 🔶️اما همه ی این ها یعنی با ظهور و گسترش وب و فنآوری های دیجیتال، تمام مناسبات و معادلات تغییر کرده و جهان وارد عصر چهارم تحول بنیادین خود شده که به "انقلاب دیجیتال" موسوم است. در پازل جنگ های پیچیده ی هیبریدی یا ترکیبی این عصر که دامنه ی وسیعی از حملات رسانه ای، اقتصادی سایبری و حتی بیولوژیک را شامل می شود، رویارویی های سخت نظامی گزینه ی آخر است و سلاح سایبری حرف اول را می زند. در چنین کارزاری فیسبوک با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال خود را بزرگترین کشور مجازی جهان می نامد و اطلاعات حاصل از آن دست برنده را در معادلات سیاسی بزرگی چون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعیین می کند. عصری که بازیگران اصلی آن چهره هایی چون: مارک زاکربرگ، جولین آسانژ و ادوارد اسنودن هستند. به عنوان نمونه ای از تحقق ایده ی فیلم های خیالی در جهان واقعی این عصر می توان به عملیات فرشته ی گریان(weeping angels) اشاره کرد که ۸ هزار سند بر وجود آن گواهی می دهد و مربوط به بدافزاری است که سرویس های اطلاعاتی سی آی ای و ام آی فایو با طراحی آن دست به جاسوسی بسیار گسترده ای از طریق ابزار رسانه ای زدند. عملیاتی که حتی نامش از یک سریال علمی-تخیلی به همین نام الهام گرفته شده است. 🔶️جنگ چالدران، که نماد جان برکفی ایرانیان است، عبرت های تاریخی بسیاری دارد! در این نبرد نابرابر، گرچه به گواه منابع تاریخی سربازان ما تا پای جان ایستادگی کردند و همگی بدون حتی یک مورد تسلیم شدن یا اسارت به شهادت شدند؛ اما به رغم تمام آن سلحشوری ها جنگ را به یک قاعده ساده باختند: "نداشتن سلاح های نوظهور توپ و تفنگ که ابزار اصلی عثمانی ها بود" متاسفانه ما ایرانیان در دروان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بار دیگر به این عارضه دچاریم و هنوز نتوانسته ایم حوزه های تخصصی خود را با مناسبات عصر دیجیتال تطبیق دهیم. بگذارید مثالی در حوزه ی امنیتی بزنم: نگارنده به عنوان کارمند صدا و سیما هر گاه که از گیت های سفت و سخت این سازمان عبور می کنم دچار حیرت می شوم. گاه می بینم که همکاران حوزه ی حراست در برابر یک هارد یا لپ تاپ طوری سخت گیری می کنند که انگار یک بمب ساعتی کشف کرده اند، غافل از این که اگر کسی واقعاً جاسوس آموزش دیده باشد می تواند با یک گوشی موبایل هوشمند که منعی هم در ترددش نیست کارهایی به مراتب خطرناک تر از آن ابزار گل درشت انجام دهد. پدیده ی نفوذی که نگرانش هستیم گاه می تواند یک تراشه ی کوچک باشد و این یعنی با توجه به نیاز روز بسیاری از پروتکل های اطلاعاتی و امنیتی ما باید تغییر کند. 💢اما برسیم به نیروی قدس سپاه پاسداران که یکی از استوانه های مهم قدرت بازدارنده ی ایران زمین در عصر حاضر است و مواجهه ای حساس و تاریخی با مناسبات عصر دیجیتال دارد. در شرایطی که به عنوان مثال: چهره ای عامه پسند چون احمدالبشیر سوار بر بال رسانه های وب محور و شبکه های اجتماعی تبدیل به بازیگری تعیین کننده در معادلات سیاسی و امنیتی کشور همسایه مان عراق می شود و یا سردیا پوپویج ایده ی جنبش اتپورش را، هم سو با اهداف کلان آمریکایی ها از صربستان به سراسر جهان صادر می کند تا از دفتر کوچک کارش در بلگراد کار سرویس های بزرگ اطلاعاتی را به انجام برساند، جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به آرمان های مقدسش باید به جد در فکر ضرورتی به نام "نیروی قدس دیجیتال"، خصوصاً در حوزه ی رسانه های نوظهور و شبکه های اجتماعی باشد‌. 👤محسن سوهانی ____________ https://www.cloudios.io/wp-content/uploads/2019/03/Digital-Transformation-For-SMEs-1110x624.jpg ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یکی از شاخص های دستیابی به مهارت «سواد رسانه ای» اخذ «رژیم مصرف رسانه ای» است. برای این موضوع میتوان چند راهکار عملی پیشنهاد داد. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ واکنش شهاب حسینی به انتقاد یکی از خبرنگاران درباره اهدای جایزه خود در جشنواره کن به امام زمان: 🔺 نه خانوم محترم! اسلام در ایران برای پنجاه سال قبل نیست، از ۱۴۰۰ سال قبل تمام هنر ایران با اسلام عجین است؛ حافظی که دیوانش رو طاقچه خانه شماست، قرآن را با چهارده روایت از حفظ میخوانده است ⛔️ هنوز حواشیِ این ماجرا ادامه داره... تا کی باید به خاطر یک اقدام امام زمانی تاوان پس داد؟ ✅ کانال مهدویت مهدیاران @mahdiaran
🔴رویترز اولین گزارش ویدیویی کاملا خودکار را منتشر کرد 🔸در این سیستم با ترکیب ویدیویی از مجری واقعی و فناوری هوش مصنوعی یک مجری مجازی قابل برنامه نویسی خلق می شود. در واقع طرز کار این ویدیو شبیه به تولید ویدیوی دیپ فیک است اما در جهت درست از آن استفاده شده است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
🔴« خلاقیت درسوژه یابی » 🔺شناخت نیازمخاطب ❓نیاز مخاطب اساس سوژه یابی خبری است چرا که رسانه با مخاطب موجودیت می‌یابد. ⭕️تعریف مخاطب: 💢مفهوم مخاطب از ابتدا نیز مبهم، گنگ و پیچیده بوده است برای مثال مخاطبان را بر حسب زمان، مکان (بعد جغرافیایی) یا مولفه‌های سن، جنس، درآمد، نوع و ماهیت رسانه تقسیم بندی کرده‌اند که همین تقسیم بندی برای نشان دادن ابهام موجود در این مفهوم کفایت می‌کند. 💢امروزه شناخت مخاطب همان مفهوم سنتی از مخاطب نیست. مخاطب امروزه کسی نیست که یک بخش خبری تلویزیون را ببیند و بشنود و یا یک روزنامه را بخواند و فردا نیز همین روند را تکرار کند. 🔺مخاطب امروز ویژگی‌های برآمده از رسانه‌های جدید را دارد. 💢بینندگان، شنوندگان و یا خوانندگان امروز دیگر مخاطبان رسانه نیستند بلکه کاربران رسانه به شمار می‌روند همین تغییر از مفهوم مخاطب رسانه به کاربر رسانه تغییر نوع فعالیت یک روزنامه نگار و فرد رسانه‌ای را معین می‌کند. 💢تا پیش از این، اطلاع رسانی در انحصار رسانه‌های جمعی گسترده بود هم اکنون وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلف، انحصاررسانه‌های جمعی بزرگ را از بین برده‌اند و روزنامه‌نگاری شهروندان به مدد اینترنت محقق شده است. 💢می‌توان گفت اینک عملکرد رسانه‌های جدید بر خصلت‌های ارتباطات به واسطه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی تاکید دارد، و ویژگی‌هایی مثل دو سویگی، مبتنی بودن بر شبکه اینترنت، تعاملی بودن، فرا زمان بودن و شکستن محدودیت‌های مکانی، استوار است. 💢برای ایجاد خلاقیت در سوژه های خبری باید به پنج نیازاساسی مخاطب توجه شود : ۱_ محتوای غنی ومردم محور ۲_ محتوای کپسولی –کوتاه وکوچک ۳_ بهره مندی ازارزشهای خبری حرفه ای گری (غافلگیری-جذب حواس-ایجاد حساسیت و.....) ۴- تکنیهای اقناع مخاطب (تبلیغ –تلقین –غفلت زایی- اطلاع رسانی –آموزش و.....) ۵- وقالبهای خبری تعاملی ودوسویه باهدف ایجادارتباط با مخاطب، 🔺« خلاقیت درسوژه یابی » 💢اصلی‌ترین عامل بازدارنده خلاقیت درسوژهای خبری، عادات پیشین ذهن و مقاومت در برابر یافتن راه حل تازه است. 💢معمولا عوامل تولیدخبر اعم از گزارشگران، خبرنگاران ،دبیران وسردبیران وهمچنین مدیران اتاق خبر بنابرتجربه وتخصص فردی روشهایی برای انتخاب سوژه های خبری دارند. 💢البته درموضوع انتخاب سوژهای خبری طبیعتا هم تجربه و هم آموزش لازم است و نمی‌توان فقط یک نسخه واحد پیچید. امابنابراصول حرفه ای، روش‌ سوژه یابی خبری اینگونه است : ۱- تجربه شخصی: اطراف خود را ببیند چون مشکلات شما مشکلات مخاطب هم هست مثلا دردسرهای خرید و فروش آپارتمان و .... ۲- مشاهده : مشاهده فراگردی فعال پویا و جامع است که گزارشگر را قادر می‌سازد تا ظاهر، روابط، ویژگی‌ها و ارتباط علت و معلولی را از اطراف کسب کند. نگارش مشاهدات میدانی بازدید و سرکشی به حوزه خبری ابزار کلیدی مشاهده فعالانه. مشاهده، مقدمه سوال و سوال ، همه ابزاری برای کشف است. ۳- خلاقیت: بهرگیری حرفه ای از عناصر خلاقیت مانند:استعداد، آموزش و تجربه ، بکارگیری مهارت‌ها ، انگیزه؛ طوفان ذهنی یا طوفان فکری و گلوله برفی در روش طوفان ذهنی چند کارشناس مطالعاتی در امور رسانه که حدود چهار تا ده نفر هستند دور میزی گرد می آیندتا راهکارهای تکنیکی مناسب بدست آید. ۴- همفکری: تعامل با همکاران و ارتباط نزدیک با حرفه‌ای ها می‌تواند نقش مهمی در سوژه یابی داشته باشد. ۵- ارتباط مستمر با حوزه کاری ۶- رصد تحولات حوزه خبری خود و مناطق همجوار وملی ۷-منابع رسمی ۸- مردم و مردم و مردم ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
دچار مارپیچ سکوت شدن و ترس از بیان حقیقت (بخاطر طرد شدن و تنهایی در فضای رسانه‌ای) یعنی اینکه جناب مصاحبه نموده و هرگونه شبهه‌ای را به نسبت دهد (آنهم از سوی جماعتی که ید طولانی در بیان خاطرات غیر واقعی و ساختگی دارند) و هیچ صدایی به اعتراض بلند نشود اما تا به طرح موضوعی واقعی (مبنی بر حضور فعال سردار سلیمانی در دفع فتنه‌ی ۷۸ و ۸۸) می‌پردازد که هیچ منافاتی هم با تلاش حاج قاسم برای حفظ ناموس مردم در برابر دشمنان داخلی و خارجی ندارد سریعاً موضع‌های آنچنانی گرفته شود؛ اگر آنچنان که بود روایت نشود (از ترس جذب حداکثری نکردن و...) باید منتظر بود که باز هم جای "جلاد" و "شهید" عوض شود و بجای چهره‌ای انقلابی، از او یک چهره‌ی لیبرال و واداده برای نسل بعد ساخته شود! 📚مهدی قاسم زاده ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش هفتم ⭕️یک مثال مهم از جنگ اداراکی یا شناختی 💢هدف جنگ شناختی، ایجاد تحول در نحوه نگرش شما به محیط پیرامون و زمینه‌سازی برای انجام کاری خاص از جانب شماست. یکی از مثال‌های جدید این نوع جنگ را می‌توان در اثرگذاری روسیه بر انتخابات امریکا در سال 2016 جستجو کرد. 💢روسیه با انتشار اخبار جعلی در فضای سایبر و با بهره‌گیری از تکنیک‌های روانی، سعی کرد مردم امریکا را به سمت رای دادن به کاندیدای مطلوبه خود هدایت کند. گفته می‌شود روسیه با تکیه برجنگ شناختی موجب انتخاب ترامپ شده است. 💢برخی دیگر عقیده دارند که روسیه به طور مشخص قصد نداشته از کاندیدای خاصی حمایت کند. این گروه اعتقاد دارند هدف اصلی روسیه را آشکار ساختن ناتوانی امریکا در حراست از آرا اعلام می‌کنند. 💢در جنگ شناختی، جنگ روانی به شکل چندلایه اجرا می‌شود. مثلا ممکن است تبلیغات برای جلب رای مردم به گونه‌ای انجام شود که بخشی از جامعه هدف از بین برود. فرض کنید یکی از نامزدها خود را طوری مدافع حقوق جوانان معرفی کند که موجب دلسرد شدن میانسالان و سالخوردگان گردد. خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که جنگ شناختی به روش‌های متعدد دیگری هم انجام می‌شود. آنچه اهمیت دارد این است که بعضی از این روش‌ها، افراد فعال حاضر در ستادهای انتخاباتی را هدف می‌گیرد، در حالی که در برخی دیگر از این روش‌ها، طیف خاکستری هدف گرفته می‌شوند. ✍️بخش هفتم 💢ادامه دارد ... 🔻لینک بخش اول: 🌐https://t.me/media_arma/1480 🔻لینک بخش دوم: 🌐https://t.me/media_arma/1488 🔻لینک بخش سوم: 🌐https://t.me/media_arma/1491 🔻لینک بخش چهارم: 🌐https://t.me/media_arma/1493 🔻لینک بخش پنجم: 🌐https://t.me/media_arma/1494 🔻لینک بخش ششم: 🌐https://t.me/media_arma/1501 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبت های جالب شهاب حسینی درباره ادعای آزادی بیان دموکراسی و واکنش های پیرامون بیان اعتقاد ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️امپراتوری رسانه ای آمریکا برای ایجاد پروپاگاندا 🔸 تبلیغات سیاسی، جوسازی یا پروپاگاند مهم ترین گونه ارتباط جمعی است که در آن، اطلاعات هماهنگ، جهت‌دار و مهندسی شده برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی به نفع یک کشور پخش و در سطح جهان فرستاده می‌شود تا افکار عمومی ملت های مختلف جهان به نفع یک کشور بسیج شوند تا آن کشور بتواند اهداف کلان سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی خود را با کمترین هزینه در جهان اجرا نماید. آنچه که در تصویر می بینید امپراتوری رسانه ای آمریکا است که با هدف پروپاگاندا رسانه ای بوجود آمده است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فاجعه ، فاجعه ، فاجعه 💢خون شد فاجعه س آقای کیمیایی فیلم نساز ! ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر رسانه ای مجازی ، واکنش در واقعیت ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سؤال اشتباه، اطلاع رسانی را منحرف می‌کند 🔹 سؤال اصلی در این برنامه BBC فارسی باید این باشد که «چرا ایران جعبه سیاه را تحویل آمریکا یا فرانسه نمیدهد؟ اما مجری عمدا سؤال را اینگونه طرح می‌کند: «ممکن است در این جعبه سیاه چه اطلاعاتی وجود داشته باشد که ایران از تحویل آن خودداری میکند؟ » با این سؤال عملاً خواندن جعبه سیاه، حق آمریکا دانسته شده و ایران در جایگاه متهم قرار می‌گیرد. 🔹 اما دلیل تحویل ندادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی روشن است: اطلاعاتی که ایران با حضور کارشناسان بین‌المللی استخراج می‌کند، برای همه قابل اطمینان است. اما اگر جعبه سیاه به آمریکا یا متحدان اروپاییش ارسال شود، می‌توانند با انتشار اطلاعات غلط، جنگ روانی بر ضد ایران را تشدید کنند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
💢برگزاری دوره ی در بوشهر توسط واحد رسانه مصاف (آرما) 📅۷و۸و۹ اسفند ماه 📞جهت ثبت نام به سایت زیر مراجعه نمایید Monji12.ir ❌آغاز ثبت نام از ۲۳بهمن ماه ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️تکنولوژیهای جدید به دنبال هک کردن انسانها هستند 🔻«یووال نوح هراری» مولف کتاب انسان خردمند از زندگی انسان‌ها در سال ۲۰۵۰ می‌گوید 🔹قرن بیست و یکم ،‌قرن هک کردن انسان هاست 🔷شاید تلاش زیادی کنیم که بچه‌هایمان یاد بگیرند به ++C بنویسند یا چینی حرف بزنند، اما کار که به ۲۰۵۰ رسید بفهمیم هوش‌مصنوعی می‌تواند به مراتب بهتر از انسان‌ها کدنویسی کند و یک نرم‌افزار جدید ترجمه گوگل به شما امکان بدهد تقریباً بی هیچ ایرادی. 🔰پس باید چه چیزی آموزش بدهیم؟ بسیاری از کارشناسان آموزش می‌گویند مدارس باید به سمت آموزش به‌اصطلاح «چهار سی"»( critical thinking, communication, collaboration and creativity) بروند: تفکر انتقادی، ارتباط، همکاری، خلاقیت. در یک بیان کلی‌تر، مدارس باید از مهارت‌های فنی دست بکشند و بر مهارت‌های همه‌منظوره زندگی تمرکز کنند. ✳️مهم‌ترین مورد، توانایی کنار آمدن با تغییر، یادگیری چیزهای جدید و حفظ توازن روانی در وضعیت‌های ناآشنا است. برای آنکه پابه‌پای دنیای ۲۰۵۰ جلو بروید، آفریدن ایده‌ها و محصولات جدید کفایت نمی‌کند؛ بلکه فراتر از همه، باید خودتان را مکرر بازآفرینی کنید. 💢کوکاکولا، آمازون، بایدو و حکومت همگی دنبال هک‌کردن شمایند. نه گوشی هوشمندتان، نه رایانه‌تان، و نه حساب بانکی‌تان؛ آنها مسابقه گذاشته‌اند تا خود شما، و سیستم‌عامل ارگانیک‌تان را هک کنند. شاید شنیده باشید که در عصر هک کردن رایانه‌هاییم، اما این حرف حتی نصف حقیقت هم نیست. به‌واقع ما در عصر هک کردن انسان‌هاییم. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
❇️ محاسبه ROI اینفلوئنسرا 🔹ی کاری که برای سنجش اثرگذاری اینفلوئنسرا تو داستان فروش می‌شه کرد، تقسیم کردن میزان فروش بر هزینه تبلیغه 🔸راه سادش اینه که به هر اینفلوئنسر ی کد تخفیف بدیم و ازش بخوایم تبلیغ محصول یا خدمات مارو انجام بده. بعد بیایم ببینیم چند تومن از طریق اون کد تخفیف فروش داشتیم، اونو تقسیم بر هزینه تبلیغی که بهش دادیم کنیم 🔹ROI (Return on Investment):بازگشت سرمایه ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️چرا در پیام‌های تلگرامی دلخوری به‌وجود می‌آید؟ 💠حتما برای شما هم پیش آمدہ که وقتی یک پیامی را از طرف دوستان‌تان می‌خوانید دل‌خور و عصبانی شوید. 💢در این دنیای همه‌چیز مجازی امروزی، خیلی وقت‌ها پیش آمدہ که پیام مکتوب مهمی را چه از طریق sms و چه شبکه‌های اجتماعی برای فردی فرستادہ‌ایم اما دریافت‌کنندہ پیام، با لحنی که موردنظر ما نبودہ پیام را خواندہ و برداشت نادرستی از محتوا داشته و دل‌خور شدہ است. 💢علت این دل‌خوری‌های پیامکی درواقع نبودن روح در این پیام‌هاست. چرا که پیام مکتوب لحن و زبان بدن ندارد و وقتی شما با هر نیتی پیامی را برای کسی می‌فرستید هر چیزی ممکن است برداشت شود به جز نیت شما و گاهی ممکن است سال‌ها حتی بین دو برادر دل‌خوری و کینه در اثر این سوبرداشت‌ها ایجاد شود. ⭕️ درک درست پیام‌های عاطفی شامل سه بخش می‌شود: 🔻۱- واژه‌ها %۷ 🔻۲- لحن %۳۸ 🔻۳- زبان بدن %۵۵ 💢هنگامی که ما پیامکی، چه در تلگرام و چه سایر شبکه‌های اجتماعی می‌فرستیم، فقط %۷ کار را انجام دادہ‌ایم و فقط واژہ‌ها را منتقل کردہ‌ایم چرا که نه لحن داشته‌ایم و نه زبان بدن، به‌همین خاطر دریافت‌کنندہ پیام خیلی از اوقات عصبانی و دل‌خور می‌شود. 💢پس این را همیشه به یاد داشته باشید اگر پیام مهمی برای کسی دارید حضوری یا تلفنی پیام را به وی برسانید تا از هرگونه برداشت نادرست جلوگیری شود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رأی‌ بی رأی‌! 🔹وقتی یک دوربین مخفی، شبکه سعودی را سر کار می‌گذارد ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma