eitaa logo
آرما مدیا
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بازی رایانه‌ای اگر بکش‌بکش نداشته باشد، به چه دردی می‌خورد؟ 🔺بخش اول 💢اِوری‌تینگ از آن بازی‌ها بود که وقتی بیرون آمد، جامعۀ بازی‌بازها را به دو دسته تقسیم کرد: کسانی که آن را «راحت و لذت‌بخش» دانستند و کسانی که آن را «آشغال» نامیدند. هرچند برای کسی مثل من این بازی راهی بود تا از پریشانی ناشی از فشار کار و پارانویا فرار کنم و به احساسی لطیف از ملال پناه بیاورم. اِوری‌تینگ را به برادرزاده و خواهرزاده‌ام هم دادم. آن‌ها، با زیرکی، نظر پخته‌تری دادند: این بازی به‌درد آرامشِ قبلِ خواب می‌خورد، چون آدم را هیجان‌زده نمی‌کند. 💢وقتی بِری‌کُد، برنامه نویسِ بازی، برای شرکت بازی‌های جدیدش، «ترو لاو»۴، بیانیه‌ای نوشت، فکرش را هم نمی‌کرد که چطور یک خط پیشگویانه از نوشته‌اش می‌تواند زندگی امروز ما را توصیف کند: «همۀ ما با دلبستگی هولناکی به گوشی‌های هوشمندمان زل زده‌ایم، شوک همۀ ما را در خود فرو برده است...». 💢هدفِ کسب‌وکارِ او در تورنتو، ساختن بازی‌هایی بود که نقطۀ مقابل بازی‌های آدرنالین‌محور، مبتنی بر هدف و جنگ‌یاگریز باشند، بازی‌هایی که به‌زعم او ۵۰ سال است که صنعت بازی‌سازی را در چنبرۀ خود نگه داشته‌اند. او به شکل تحریک‌آمیزی می‌گوید: «انبوه بازی‌بازهایی که بر صنعت بازی‌ها تسلط دارند مردان سفیدپوست هستند و همین‌ها تجربیاتی خلق کرده‌اند که مناسب خودشان است، نه بقیۀ انسان‌ها». 💢در سال ۲۰۱۸، اولین بازیِ شرکت ترو لاو، اپلیکیشنِ موبایلی که «سلف‌کِر»۵ نام داشت، وارد بازار شد. در این بازی بازی‌باز توی تختخواب است و به کارهایی می‌پردازد که طراحی شده‌اند تا استرس او را کاهش بدهند. سلف‌کِر شمایل یک بازی را دارد و احساس بازی‌کردن به آدم دست می‌دهد، اما درآن واقعاً کار خاصی انجام نمی‌دهی، هیچ هیولایی برای کشتن وجود ندارد، فقط گربه‌ها را نوازش می‌کنی و کارهایی انجام می‌دهی که ساده اما رضایت‌بخش هستند. 💢ایو توماس از شرکت ترو لاو می‌گوید: «اپلیکیشنی که طراحی کرده‌ایم فضای آرامش‌بخشی مهیا می‌کند تا بتوانید به داخل موبایلتان پناه بیاورید. در این اَپ چروک‌ها به صافی، بهم‌رختیگی‌ها به نظم و کثیفی‌ها به تمیزی تبدیل می‌شوند. به همین صورت می‌توانیم انسان‌ها را در نقطۀ رضایت‌بخشی از مشغولیت نگه داریم. شبکۀ اجتماعی، قمار و بازی‌ها همگی طوری طراحی شده‌اند تا با افزایش تنش، ماشۀ استرسمان را بچکانند. زندگی به‌اندازۀ کافی استرس‌زا هست، بااین‌حال ما گوشی و وسایل هوشمندمان را دستاویزی قرار داده‌ایم تا استرس بیشتری برای خودمان فراهم کنیم». ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
دستگیری عامل فروش نوزادان در فضای مجازی رئیس پلیس پایتخت: 🔹فردی که اقدام به انتشار آگهی فروش چندین نوزاد در فضای مجازی کرده بود ساعاتی پیش از سوی ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد. 🔹در گام اول سه نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند که این افراد سه نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند. 🔹دو نوزاد که به مبالغی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون توسط این افراد به فروش رفته بودند شناسایی شده و یک نوزاد دیگر هنوز پیدا نشده است. 🔹 تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
💢انتشار فیلمی از همخوانی کویتی پور مداح مشهور و قدیمی با دختری ۱۳ ساله به نام «پریچهر» در فضای مجازی که همزمان با روز دختر منتشر شده است، به فاصله کمتر از 24ساعت مورد توجه کاربران توئیتر فارسی قرار گرفت. 🔺چند روز قبل نیز همخوانی همایون شجریان با یک خواننده زن لبنانی، خبرساز شده بود. عموم کاربران معاند با انتشار محتواهایی از این دست، قانون منع خوانندگی زنان را به چالش می کشند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قدرت جلوه های ویژه 💢رسانه شناسی و تحلیل تکنیک ها می تواند فضای وهم از واقعیت را تفکیک کند ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تحلیل هیجانی سخنرانی دونالد ترامپ! ویدیو فوق یکی از کاربردهای جذاب حوزه بینایی ماشین (Computer vision) جهت تحلیل حالات هیجانی افراد از منظرهای غم، استرس، شادی و... را به نمایش گذاشته است. ارتقا دقت و سرعت اجرا جهت پردازش بلادرنگ از چالش‌های اصلی پروژه‌های تحلیل هیجان در تصاویر و ویدیوها است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️واکنش ها نسبت به اعلام موضع رهبری از آقای آملی لاریجانی 🔺دفاع رهبر انقلاب از آقای آملی لاریجانی باعث ایجاد واکنش هایی در توئیتر فارسی شد. کاربران انقلابی این سخنان را اتمام حجت با کسانی دانستند که در جبهه انقلاب با محوریت زمینه چینی محاکمه آملی لاریجانی در حال فعالیت بودند. 🔻برخی از کاربران انقلابی حتی خواستار عذرخواهی دکتر عباسی و رائفی پور بخاطر بیان نظرانی درباره لزوم محاکمه و نقایص موجود در عملکرد آملی لاریجانی شدند. 💢همچنین استفاده از کلماتی نظیر «بزرگ»، «پاکدست» و «انقلابی» نیز به عنوان دلیلی بر صحت عملکرد رئیس قبلی قوه قضائیه مورد توجه ضدانقلاب قرار گرفت. همچنین معاندان فعال در شبکه های اجتماعی، بازنده اصلی دفاع مقام معظم رهبری از ریاست پیشین قوه قضائیه را، احمدی نژاد دانستند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️مدل T شکل برای موفقیت حرفه ای در عصر اطلاعات از همه چیز اندکی بدان و در یک چیز متخصص شو! ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️مدل سازی دیجیتال اکونومیست ترامپ را بازنده انتخابات می داند 🔻شبیه سازی کامپیوتری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط موسسه اکونومیست و دانشگاه کلمبیا بر پایه طیف وسیعی از اطلاعات آماری و دموگرافیک نشان می دهد که کار ترامپ تمام شده است، به طوری که طبق آخرین آپدیت این مدلسازی، بایدن در انتخابات به صورت رأی الکترال %90 شانس پیروزی خواهد داشت. 🔺نتایج این مدلسازی که پیوسته در حال تغییر است و روزانه آپدیت می شود نشان می دهد اگر انتخابات فرضا به صورت رأی مستقیم بود شانس برنده شدن بایدن به %99 می رسید. 💢گفتنی است طبق این مدل تا روز 15 مارس احتمال برنده شدن بایدن و ترامپ مساوی بوده است، اما پس از آن روز به روز بر شانس پیروزی بایدن افزوده شده است به طوری که طبق برآورد امروز تعداد رأی الکترال بایدن 346 در مقابل 192 رأی ترامپ است. https://projects.economist.com/us-2020-forecast/president ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️بازی رایانه‌ای اگر بکش‌بکش نداشته باشد، به چه دردی می‌خورد؟ 🔺بخش سوم(پایانی) 🔺جدیدترین پروژۀ پرچت، «لاست ورد: بیاند دِ پیج»، پازلی رنگارنگ و بازی‌ای تخیلی است، او می‌گوید: «این بازی دربارۀ دختری است که داستان می‌نویسد تا از دنیای واقعی‌اش فرار کند. من داستان بازی را با الهام از هفت مرحلۀ اندوه طراحی کرده‌ام، آنقدرها هم سخت نیست، این هم مثل قبلی آرام، ملایم و زیباست». 💢با وجود جنجالی‌بودنش برای برخی، به‌خاطر حساس‌تر بودن نسل جدید، پرچت دست به بازآفرینی شخصیت لارا کرفت در بازی مهاجم مقبره زده است. به او سر و وضعی انسانی‌تر داده‌، حساسش کرده‌ و برایش گذشته‌ای دست‌وپا کرده. زمانی که گوزنی را می‌کشد ناراحت می‌شود و وقتی جان انسانی را می‌گیرد شوکه می‌شود. به او اجازه داده تا احساسش را نشان بدهد. پرچت می‌گوید در آن زمان برخی گلایه کردند که اشک ریختنِ لارا -برای مردنِ آدم‌ها- یک نقطه ضعف است. 💢پرچت ۲۰ سال است که هم برای صنعت بازی‌سازی می‌نویسد و هم دربارۀ آن. او می‌گوید: «من مخالف بازی‌های سرشار از آدرنالین و هیجان‌ نیستم. خودم از بازی‌کردن با آن‌ها لذت می‌برم. این بازی‌ها بخش‌های مختلفی از مغزم را تحریک می‌کنند. قطعاً چنین به‌نظر می‌رسد که این جور بازی‌ها برای مردان است اما خیلی از زن‌ها هم این بازی‌ها را دوست دارند، اینکه بگوییم زنان میلی به این بازی‌ها ندارند افسانه‌ای بیش نیست». 👤او می‌گوید: «من از انواع مختلفِ زیادی از بازی‌ها لذت می‌برم، از خشن‌ترین گرفته تا ملایم‌ترین. اما چیزی که همیشه دوست داشته‌ام این بوده که از مأموریت‌های فرعی بیرون بزنم. مثلاً در «فارکرای۴»، که در تبت اتفاق می‌افتد، می‌توانید فیل‌ها را باز کنید و در آن درۀ سرسبز برای خودتان سلانه‌سلانه حرکت کنید. در اساسینزکرید می‌توانید گربه‌ها را نوازش کنید، در بعضی‌ از بازی‌های دیگر می‌توانید جای بلندِ زیبایی پیدا کنید و همانجا بنشینید و با آرامشِ ‌خیال اطراف را سیر کنید. از این جور مضامین همواره وجود داشته است. در توییتر اکانتی با این نام وجود دارد: می‌توانید این سگ را نوازش کنید». 💢دیوید اوریلی، هنرمند و انیمیشن‌ساز ایرلندی، دو بازی اِوری‌تینگ و مانتن را ساخته است. او به همراه گربۀ خود، بل، در لس‌آنجلس شرقی زندگی می‌کند. او می‌گوید: برای برخی‌ها واژۀ «بازی» یعنی هدف، البته این‌ها در مقولۀ بازی وجود دارد، اما آیا هر تعبیری از کلمۀ «بازی» را پوشش می‌دهد؟ هر دو بازی مانتن و اِوری‌تینگ به نحوی عامدانه و حساب‌شده کاملاً بی‌هدف ساخته شده‌اند. او برای نشان‌دادن تمایز بازی خودش به تفاوت موسیقی پاپ و موسیقی امبینت اشاره می‌کند، چیزی شبیه کارهای برایان اینو و کِیلی. او مشکلی با بازی‌های بزرگ تجاری ندارد و کارهای تازه‌واردان این عرصه، مثل بازی‌های «دریمز»۱۵ و «نایتس اَند بایکس»۱۶، را به‌خاطر سبک خلاف‌آمد‌شان دوست دارد. 👤اوریلی می‌گوید: «من در بازی‌ها همیشه شیفتۀ چیزهایی می‌شوم که مخاطبان به آن‌ها توجهی ندارند، مثل چیزهایی که در پس‌زمینه هستند، تغییرات آب‌وهوا و اینکه درختان، علف‌ها و آب چگونه توصیف شده‌اند. بعضی اوقات پس از اینکه همۀ هیولاها را می‌کشم به کاویدن محیط می‌پردازم. ترجیح می‌دهم بازی را به چشم یک سرگرمی نگاه کنم. در یک بازی شما حتماً باید کاری انجام دهید، اما سرگرمی هیچ مقصودی ندارد، در آن شکستی درکار نیست». ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️تبلیغات جهانی مایکروسافت هم در فیس بوک متوقف می‌شود 🔹مایکروسافت تبلیغات خود در فیسبوک و اینستاگرام را متوقف کرده است. 🔹البته این شرکت از ماه گذشته تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی مذکور را در آمریکا متوقف کرده بود، اما اکنون منع تبلیغات را به سراسر جهان گسترش داده است. 🔹اقدام مایکروسافت برای بایکوت فیس‌بوک قبل از کمپین «نفرت برای سودآوری را متوقف کنید» انجام شده بود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
علت داغ شدن تلفن همراه و راهکار آن ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
با بررسی داده‌های مربوط به بیش از هزار مسابقه‌ی پرمشارکت در اینستاگرام، دریافتیم که مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر مشارکت این مسابقات، مدل تعیین جایزه‌ است؛ به طوریکه انتخاب یک عدد آیفون۱۱ به عنوان جایزه بعضاً باعث ثبت بیش از ۱ میلیون کامنت زیر پست این نوع مسابقه‌ها شده است. همچنین محبوبیت برند، میزان سختی شرایط مسابقه، تعداد جوایز و ... نیز بر مشارکت (میزان لایک و کامنت) مسابقات اینستاگرامی تأثیرگذارند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma