eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕بی وجدانی شبکه های معاند در تیتر زدن و صحبت های رئیس قوه قضائیه و نحوه‌ی پوشش شبکه سعودی اینترنشنال بسیار جای تفکر و شناخت چنین شبکه هایی که از اندکی انصاف بهره نبرده اند را دارد! ✅ @media_arma
⭕وقتی مردم با نداشتن سواد رسانه ای، سلبریتی های بیسواد را بزرگ میکنند و آنها را سرمشق زندگی خود قرار میدهند، باید شاهد اراجیف گویی این جماعت هم باشند. این به اصطلاح هنرمندان در کشور وسیله ای میشوند برای پیشبرد اهداف دشمنان... نونشان را در کشور خودشان میخورند و خوش رقصی را برای دشمن میکنند. ‼سلبریتی ما میگوید پول را برای لبنان خرج نکنید،سلبریتی آنها میگوید لبنان را ایران اشغال کرده است و درنهایت بی اعتمادی و دشمنی بین مردم رقم خواهد خورد. ✅ @media_arma
آرما مدیا
@media_arma
‍ 🔻در این روزها که حال مردم ایران بخاطر اوضاع خوزستان بد است رسانه های مختلف با انتشار تصاویر جعلی سعی در تحریک احساسات و دور کردن فضا از عقلانیت و منطق دارند! 🔻برای مثال در شبکه های اجتماعی مختلف تصویر (۱) این زن که در حال خوردن آب از یک چاله آب است بار ها بعنوان تصویری از خوزستان بازنشر شد که موجب به درد آمدن قلب و روح هر انسان دردمندی شد. 🔴اما اصل ماجرا چه بود؟ 🔻با یک جست و جوی ساده آگاه میشویم این تصویر برای اولین بار ، ۱۳ سال پیش توسط رسانه های عرب زبان منتشر شده و از آن پس بارها یا عناوین مختلف و در ایام گوناگون بازنشر شده است (۲) 🔻آخرین بار صفحه اینستاگرامی middle east image این تصویر را در تاریخ ۲۷ ام تیرماه سال ۱۴۰۰ بازنشر کرده و در آن هیچ اطلاعاتی از قبیل تاریخ ، زمان و مکان در خصوص آن ارائه نداده است.(۳) 🔻در حقیقت هنوز نام زن حاضر در تصویر و یا عکاس این تصویر مشخص نیست اما آن طور که به نظر میرسد در سالهایی که این تصویر گرفته شده مشکلی در خصوص آب وجود نداشته و موضوع اصلی چیز دیگری بوده است(۴) 🔻این تصویر همچنین در طول این سالها بارها توسط رسانه های مختلف مجاهدین خلق و سلطنت طلب نیز با عناوین گوناگون بازنشر شده است.(۵ و۶) ✅ media_arma
⭕دیاثت رسانه ای! 🔺در دو اتفاق مشابه در ایران و اروپا تیترهای قابل توجه بی بی سی را ملاحظه میکنید.... در ایران دو کشته و سه مفقودی را آنچنان بزرگنمایی کرده و در اروپا ۱۲۰ نفر کشته را در میان متن ها ذکر کرده شایان توجه است که تیتر حادثه اروپا تزریق امید بخشی به جامعه برای یافتن مفقودین را نوید میدهد... ✅ @media_arma
آرما مدیا
@media_arma
‍ ⭕️رسانه جانبدار یا بی طرف مسئله این است! ممکن است اینطور به نظر برسد که رسانه ها بی طرف هستند؛ اما تجربه از دیرباز به ما می گوید، که غالب رسانه ها و صاحبانشان به دنبال منافع خود بوده؛ دنبال فروش قصه های خود به مردم هستند. همین باعث می شود به روش های مختلف برای جذب مخاطب تلاش کنند. از تیترهای جنجالی گرفته تا عکس های چشمگیر و تبلیغات وسوسه انگیز... 🔹داستانی که در ادامه این مطلب می خوانید داستان واقعی است از جانبداری رسانه به سمتی که منافعش حکم میکند: در زمانی که کوبا تحت استعمار اسپانیا بود آمریکا ناو جنگی خود به نام MAIN U. S. S. را به آن حوالی روانی کرد تا هم از منافع آمریکا طی استقلال‌طلبی کوبایی ها محافظت کند، هم تنش های میان آمریکا و اسپانیا را کاهش دهد. اما متاسفانه به دلایل نامشخصی در آن زمان این ناو جنگی در شب پانزدهم فوریه ۱۸۹۸ منفجر میشود. طی این حادثه ۲۶۰ ملوان این ناو جان باختند. همین امر سبب ایجاد تنش های میان مردم آمریکا شد. از آنجا که سرمایه داران آمریکایی مطبوعات مهمی مثل روزنامه WORLD (که صاحب ان ژوزف پولیتزر بود) و یا روزنامه NEW YORK JOURNAL( که مالک ان ویلیام راندولف هرست بود) را در اختیار داشتند و رویای هرشبشان سیطره بر کوبا بود، توانستند با تشویش اذهان عمومی این عقیده را که این انفجار از سمت اسپانیایی‌ها بوده در جامعه رواج دهند. آنها با کشیدن، تصاویری خیالی از لحظه انفجار و کاریکاتورهای متعدد و گوناگون و همراهی دیگر رسانه ها برای سبقت گرفتن از یکدیگر در پرداختن به این موضوع توانستند موجی در جامعه ایجاد کنند. سوار بر احساسات مردم شده و نهایت سوء استفاده را بکنند. سرانجام در ۲۵ اوریل ۱۸۹۸ ویلیام مکینلی رئیس‌جمهوری ایالات متحده به مادرید اعلان جنگ داشت. طی این جنگ بسیاری از مستعمرات اسپانیا ازجمله کوبا تحت سلطه آمریکایی‌ها قرار گرفت. اما واقعیت در سال ۱۹۱۱ میلادی مشخص شد هنگامی که یک کمیسیون مستقل تحقیقاتی به این نتیجه رسید که غرق شدن این ناو جنگی به دلیل یک انفجار تصادفی در موتورخانه آن بوده است... ✅ @media_arma
🔺 روانشناسی ایموجی ها 🔺 @media_arma
👤توییت واحد سواد رسانه‌ای موسسه مصاف(آرما) ✍‏ورودی های ذهن، اصلی ترین عامل انتخاب و تصمیمات شماست اولین گام ‎ ، کنترل ورودی های اطلاعات به ذهن، توسط خودتان است نگذارید رسانه ها در راستای منافع صاحبانشان، ذهن شما را به بازی بگیرند. https://twitter.com/media_arma/status/1417562678541881344?s=19@media_arma
👤 واحد سواد رسانه ای موسسه مصاف (آرما) ✍‏یک عکس و ده ها روایت! استفاده مکرر از این عکس در سالهای مختلف در رسانه های عربی عکاسی مشکوک نمایی قدیمی شبیه فیلم ها حضور یک پژو در تصویری دیگر که واقعا مشخص نیست فوتوشاپ است یا نه شیوه ایجاد آشوب رسانه ای! انتشار یک عکس تاثیرگذار با عقبه ای نامشخص و بازی دادن افکار عمومی https://twitter.com/media_arma/status/1417871811648409600?s=19@media_arma