eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ارتش رباتی، رهبر فاکتوری... 🔸از ربات‌های هشتگ زن تا فاکتورهای مسیح علی‌نژاد برای دستگاه‌های مختلف خارجی ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥در این روزها شبکه خانگی نماوا در سریال آنتن چه چیزی به خورد مخاطب می‌دهد. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻10 اکانت برتری که هشتگ مهسا امینی رو ترند کردند! 🔹نکته جالب این هست که بعضی هاشون سه روز قبل از مرگ مهسا شروع به فعالیت کردند! ✍ احمد کارآمد @media_arma
⭕️آنجلینا جولی از برد پیت به دلیل آزار شکایت کرد: برد پیت به فرزندان ما آبجو پرت کرد و یکی از آنها را در یک جت خصوصی خفه کرد 🔹 آنجلینا جولی در شکایتی که روز سه‌شنبه ارائه شد، ادعا کرد که برد پیت یکی از فرزندانشان را خفه کرده و دیگری را در یک پرواز خانوادگی در یک جت خصوصی در سال ۲۰۱۶ زده است. جولی همچنین ادعا می‌کند که پیت روی بچه‌ها آبجو و شراب انداخته است. 🔹 وکلای جولی شکایتی را به ابتکار پیت در مورد تقسیم یک کارخانه شراب سازی فرانسوی که توسط یک زن و شوهر در ازدواج به دست آورده بود، تنظیم کردند./خبر فوری ✅ @media_arma
💢 چطور دشمن سلبریتی ها و کاربران شبکه های اجتماعی را دچار خطای محاسباتی می کند؟ آیا واقعاً جریان مقابل بی شمارند؟! 1️⃣ چرا سلبریتی‌ها در توئیتر و اینستاگرام دچار توهم مخاطب فراوان می‌شوند؟ شبکه‌های اجتماعی آمریکایی با فناوری ‎حباب اطلاعاتی فیلترینگ را بر مخاطب اعمال می‌کنند. این حباب مبتنی بر ‎الگوریتم هایی است که از هوش مصنوعی بهره گیری می‌کنند و کاربران شبیه را به هم نشان و پیشنهاد می‌دهند. 2️⃣ پلتفرم‌های آمریکایی مانند توییتر و اینستاگرام و...کاربران را بر اساس نوع ذائقه ، کنش‌ها و رفتارشان در محاصره کاربران شبیه خودشان قرار میدهند و یک فضای کانالیزه شده را برایشان رقم می زنند که باعث فریب آنها شده و تمام محیط را شبیه خودشان تلقی می‌کنند. سلبریتی ها و دیگر کاربران اینگونه در دام می‌افتند. 🖋علیرضا آل‌داود @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سواستفاده از ایرانی‌ها با لایک و کامنت! ✅ @media_arma
⭕️مدیر تلگرام: واتس‌اَپ را حذف کنید! 🔹پاول دورُف در کانالش نوشت: هکرها می‌توانند به همه چیز در گوشی‌های کاربران واتس‌اپ دسترسی کامل داشته باشند. مهم نیست که شما ثروتمندترین فرد روی زمین باشید؛ اگر واتس‌اپ را روی موبایل خود نصب کرده‌اید، همان‌طور که جف بزوس (مالک شرکت آمازون) در سال ۲۰۲۰ متوجه شد، تمام اطلاعات شما قابل دسترسی است. 🔹من اینجا به مردم فشار نمی‌آورم که به تلگرام بروند. تلگرام نیازی به تبلیغات اضافی ندارد. می‌توانید از هر برنامه پیام‌رسانی که دوست دارید استفاده کنید، اما از واتس‌اپ دوری کنید. این پیا‌م‌رسان ۱۳ سال است که یک ابزار جاسوسی شده. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 توهم رباتیک آقای جادوگر 🔹 برام سوال شد که چرا اقبال به اکانت علی کریمی این همه بالاست؟ اکانتش رو با ابزار Botometer که در دانشگاه ایندیانا توسعه پیدا کرده، چک کردم؛ نتیجه برام جالب بود: از بین ۲۰۰ فالوور تصادفی این اکانت، فقط ۱۳ اکانت رفتار طبیعی دارند و حدود ۹۵% باقیمانده فیک و ربات هستند! ✍A Clockwork Orange @media_arma
🔹️ بعد از پروپاگاندای غرب درباره پروژه استارلینک، شرکت اسکایپ نیز تنها بعد از دو روز امکان تماس تلفنی رایگان به ایران را لغو کرد./مشکوفات ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دروغ‌های پر بازدید! 🔸‌طی روزها و هفته های گذشته به دنبال اتفاقاتی که در کشورمون رخ داد در فضای مجازی اخباری منتشر شد که خیلی از آنها پربازدید هم بود، فارغ از اینکه تعداد قابل توجهی‌شان صحت نداشتند و اشتباه بودند. ‌ ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ارتش سایبری یا ارتش رباتیک، مسئله این است 🔹نسبت کاربران خارج به داخل در هشتگ مهسا امینی، ۸۵ میلیون ایرانی یک سهم و ۶ میلیون فارسی زبان خارج از کشور سه سهم! ✅ @media_arma
🔻‏تنها حربه مبارزاتی شون گذاشتن عکس دخترهای مختلف وتحریک احساسات مردمه چه راست باشه چه دروغ! باید آتیش آشوبا داغ بمونه! عکس جدید از مهسا نداریم؟ اشکال نداره بالباس کردی یه عکس درست میکنیم و باتحریک حس ناسیونالیستی کردها اعصاب این قوم و خانواده شو بهم میریزیم شاید آشوب تازه ای شد! ✍ فردوس سادات @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروژه کشته‌سازی از فیلم‌ها تا واقعیت 🔹این سکانس از سریال "Homeland" که پشت پرده پروژه‌های کشته‌سازی و به دنبالش ایجاد خشونت در جامعه رو به تصویر کشیده، خیلی جالب توجهه! مخصوصا که فقط مختص دنیای فیلم‌‌سازی هم نیست و این‌ روزها مصداق عینی‌ش رو می‌شه در کف خیابون هم دید. 🔺فرآیند تحریک احساسات عمومی و تهییج مردم از چیزی که فکر می‌کنید آسون‌تره! 🔺روایت‌هایی که ساختگی بودنشان از غیردقیق بودن بیرون میزند. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاقانه عکس بگیر 🔸عکاسی با موبایل اون هم به شکل متفاوت و منحصر به‌فردش لزوما دوربین یا گوشی گرون قیمت نمی‌خواد. گاهی خرجش یه کم ذوقه و یه دوست پایه! ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی ترند‌سازی و جریان‌سازی ساختگی توسط تلویزیون‌های سعودی_لندنی مثل اینترنشنال صدای دویچه‌وله، تلویزیون دولتی آلمان را هم درآورد! 🔹گزارش شبکه آلمانی "دویچه‌وله" از عملکرد ربات‌ها برای جریان سازی در شبکه‌های اجتماعی بدون پشتوانه حقیقی درست در زمانی‌که شبکه سعودی اینترنشنال مدعی است هشتگ‌های استفاده شده در این روزها میلیونی شده است: 🔹 "حدود یک‌سوم حساب‌های کاربری توئیتر را ربات‌ها می‌گردانند؛ برنامه‌های خودکاری که با حساب‌های جعلی و در ازای پول در پی جریان‌سازی و ترند کردن موضوعات در عرصه‌های مختلف هستند!" ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتحاری آنلاین! 🔹شاید براتون باورکردنی نباشه که گروههای تروریستی برای جذب نیروهای داوطلب و تبادل اطلاعات بین خودشون و انجام عملیات‌های تروریستی از بازی‌ها آنلاین کمک می‌گیرن! ✅ @media_arma
⭕️گوگل کروم ، آسیب پذیرترین مرورگر تا سال ۲۰۲۲ است 🔹️ گوگل کروم آسیب پذیرترین مرورگر سال ۲۰۲۲ شد. در همان حال، رکورددار بیشترین آسیب پذیری امنیتی در کل دوران است. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید. 🔹️ مرورگرها جزو برنامه‌های کلیدی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌روند و اگرچه مرورگرهای فراوانی موجودند، اما خیلی از آن‌ها با آسیب پذیری امنیتی دست و پنجره نرم می‌کنند. در واقع در حال حاضر برخی از مرورگرهای معروف با مشکل حفره‌های امنیتی مواجه‌اند. 🔹️ با توجه به تحقیق جدیدی از سوی Atlas، گوگل کروم آسیب پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید و از ابتدای سال تا به اینجا ۳۰۳ آسیب پذیری از آن ثبت شده است. علاوه بر این، تنها مرورگر دارای حفره امنیتی جدید در ماه اکتبر بوده است. ✅ @media_arma
📝ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی 🔸آنالیز تحرکات اغتشاش گران با پشت صحنه تمام آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که مثلث سرویس‌های جاسوسی بیگانه، پوشش رسانه‌ای معاند بینظیر وعوامل منافق داخلی، افق اغتشاشات را به سمت تجزیه ایران تدوین کرده‌اند. ▫️فرایند و چشم انداز کشته سازی های اخیر را مروری داشته باشیم. 1⃣کشته سازی: ضدانقلاب و تجزیه طلبان برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب تری‌ باشد، نیاز به شوک و بهت قوی تری است. پس کشته سازی بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن های اجیرشده و در خدمت سرویس های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را می‌دهند. 2⃣روایت سازی: از آنجایی که روایت ها از واقعیت ها سبقت گرفته اند و کشته سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت سازی از طریق بنگاه‌های خبرپراکنی استارت میخورد. bbc ها شروع به دروغ و شایعه سازی و پاره حقیقت گویی می‌کنند و گام ذهنیت سازی را پیش می‌برند. 3⃣هشتگ سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات ها و لشگر سایبری سنتکامی‌ها محقق می‌شود. تکنیک ترندینگ و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است. 4⃣فضا سازی: هشتگ سازی مقدمه ای برای کمپین سازی می شود که در نتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف به مرحله باور نزدیکتر می‌کند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند. 5⃣اسطوره سازی: حال که فضاسازی بخشی از توجهات را جلب نمود و صورتبندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به سمبلیک شدن اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آنچه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان می‌کشاند وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلم‌ها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال می‌شود. 6⃣شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه فرایند اقناع تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام عیار و ریشه دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و هویت بخش وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر می‌کند. 7⃣شبکه سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آنهاست. فاز تعمیم و توسعه اعتراضات از طریق شبکه سازی رقم می‌خورد. این شبکه، مامور محلی سازی، استانی کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تامین می‌کند. 8⃣تصویرسازی: وقتی شبکه سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده ها و مدیاها برای خبرپراکنی بیشتر می‌شود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیری بیشتر و ذهنیت سازی عمیق تر نیازمند رفت و برگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است. شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری می‌کنند و مکمل فضای میدانی‌ می‌شوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاه‌پوش می شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق شده، مچ‌بند سیاه می‌بندد. دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهد بود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته می‌شوند. 9⃣واقعیت سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبری ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا می‌کند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرایند پیچیده ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم می‌کند. این وسط، خواننده معلوم الحالی هم می‌گوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الان وسط انقلابیم!! 🔟جریان سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرایندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان سازی می رسد که اتصال خبری از روایت سازی تا جریان سازی به آنارشیسم و هرج و مرج و خشونت ختم می‌شود. 🔻افق و چشم انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، تجزیه ایران با چاشنی گسل سازی ترکیبی(جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است. 🖋علیرضامحمدلو ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 صحبت‌های قابل تأمل «احسان رستگار» منتقد سینما درباره نقش عده‌ای از سلبریتی‌ها در نفرت پراکنی علیه کشور و سوءاستفاده از امکانات کشور ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزرای خارجه کدام کشورها نگران حقوق زنان در ایران شدند؟ ✅ @media_arma
📝سی ان ان هم از هشتگ سازی رباتیک شاکی شد! 💢در هفته های گذشته حجم بالای ارسال مطالب و هشتگ سازی مجازی به خصوص در شبکه اجتماعی توییتر باعث بهت و حیرت مخاطبان شد به گونه ای که برای برخی فقط حس تسلیم و همراهی ایجاد می کرد. 🔹 رکورد تاریخ توییتر شکست! حجم تولید محتوا، هشتگ سازی و به خصوص فعال شدن ریترها (ریتوییت کننده ها) کار را به جایی رساند که بنا بر ادعای رسانه ها، رکود تاریخ توییتر از چند جنبه شکسته شد. همه این رکوردشکنی ها بر اهمیت مسئله افزود که واقعا چه اتفاقی در جریان است؟ 🔸️ کمپین های دستکاری هماهنگ چیست؟ سی ان ان مخفف (The Cable News Network)  به عنوان نخستین شبکه خبری 24 ساعته امریکا به این ترندینگ گسترده و هشتگ سازی، حساس شد و در مطلبی با تیتر "جنگ روایتها در مورد ایران در شبکه های اجتماعی"، نقدهای جدی به موجودیت این ترند مطرح کرد و آن را زیر سوال برد. مهمترین نقدی که این شبکه امریکایی مطرح کرد بر روی "کمپین دستکاری هماهنگ" (coordinated manipulation campaigns) استوار است. این کمپین ها بر روی عملیات از پیش تعیین شده و سازماندهی شده استوار است که یک مادرخرج و سفارش دهنده دارد. در این کمپین ها کاربران یا به طور مشخص ربات های سایبری، خود را جای مردم جا می زنند و عموما فقط ارسال محتوا و بازنشر با هشتگ انجام می دهند و کامنت گذاری بسیار پایین و مخاطبان محدودی دارند. برای همین به این نوع کنش در فضای شبکه اجتماعی، "عملیات تأثیر" (INFLUENCE OPERATION) می گویند. کارشناسان تحلیل داده به سی ان ان گفتند: «تعداد قابل توجهی از حساب‌های کاربری در موج جدید، تازه ایجاد شده» و «بسیار نادر است که این حجم از لشکرکشی آنلاین از حساب‌های تازه ساخته شده را ببینیم که متعاقباً و به طور مداوم در فعالیت‌های توییتری شرکت می‌کنند.»           🔹 سوال محوری سی ان ان که همه را به فکر فروبرد؟ نویسندگان گزارش سی ان ان به قطعیت رسیدند که موج هشتگی مهسا امینی در فضای توییتر، مصنوعی و بات محور است و در اینجا به یک سوال اصلی رسیدند: چه کسی پشت این همه فعالیت توییتری برای هشتگ است؟  گزارش سی ان ان به دسته بندی کاربران پشت این هشتگ می پردازد. این دسته ها شامل مهاجران، حامیان تغییر رژیم از جناح راست و محافظه کار امریکا تا اسرائیل و در نهایت مجاهدین خلق (منافقین) ساکن در آلبانی هستند. 🔸 کنشگران این انقلاب رباتیکی چه سابقه ای دارند؟ سی ان ان با تمرکز بر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) می نویسد: این گروه، قطعا قبل از درگذشت مهسا امینی، در دستکاری (Manipulation) رسانه های اجتماعی فعال بوده است. فیس بوک، سال گذشته صدها حساب جعلی مرتبط با مزرعه ترول ها در آلبانی را حذف کرد و گفت به این سازمان مرتبط هستند. 🔸️ عملیات سایبری فرامرزی با هدف تروریستی در ایران همه آنچه از روز اول در مورد انقلاب رباتیک، رهبران فاکتوری – به صورت مشخص معصومه پولی نژاد  - نوشتیم و گفتیم نه در داخل ایران که در خارج از آن نیز فریاد می شود. امروز کارشناسان کلان داده، شرکت های داده کاو و پژوهشگران رسانه باید توییتر را خطاب قرار داده و بپرسند: 1- حجم واقعی فعالیت رباتیک بنابر تحلیل های مبتنی بر باتومتر (پروژه مشترک رصدخانه رسانه های اجتماعی و موسسه علوم شبکه در دانشگاه ایندیانای امریکا) چه مقدار است؟ 2- در پروژه های "دستکاری هماهنگ" قبلی که توسط دولت ها یا گروههای قدرت به اجرا می رسید توییتر ورود می کرد و اقدام به غیرفعال کردن همزمان حساب های کاربری می کرد. در مورد هشتگ مهسا امینی هیچ گزارشی از اقدام جدی توییتر نیست. آیا قبل یا حین "عملیات تأثیر "، هماهنگی با توییتر انجام شده که نظاره گر باشد و آب به آسیاب آنها بریزد؟ 3- آنچه در طی این چند هفته در پلتفرم توییتر اتفاق افتاد و فعالیت مشهود ترول ها (هتاکان) ، استروتورفرها (مردم نمایان) و بات ها (کدهای برنامه نویسی شده) که برای خشونت، افراطی گری، تخریب، تعیین هدف انسانی و سازمانی برای جرح/قتل و قرارهای آشوب در ایران متمرکز بود آیا برای شرکت توییتر مصداق "حمایت از عملیات تروریستی" نیست؟! 🖋محمد لسانی ✅ @media_arma
🔻 وطن‌فروشی است که زندگی را دغل‌وار بازیگری کرد. با فیلم‌نامه‌ی ضد ایرانی سفارت‌پسند، پاتوق دوتابعیتی‌هایی است مثل کرمی؛ باران کوثری، حمید فرخ‌نژاد و دیگران. کاش ساترا و قوه قضائیه مانع رشد این‌جنس شبکه‌های نفوذ سفارتی شوند؛ شبکه نمایش خانگی شده نفوذکده ✍ احسان‌رستگار @media_arma