👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ براندازها کارشان از تحریف گذشته و رسما به تولید خبر دروغ رسیده اند؛ می دانید چرا؟
چون مطمئن هستند عدهای باور میکنند
و اینها نتیجه سالها بی پناهی مردم در مقابل فضای مهاجم رسانهای و شبکههای اجتماعی دشمن است.
#سواد_رسانهای
🌐 twitter.com/raefipur_fa/status/1588609587158323200?t=4moIdRJBCAWPO5kcd_wfDA&s=19
🆔 @media_arma
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیویی که برای تحریک جوانان برای جنگ با حکومت ۱۱ سال قبل در سوریه منتشر شد
🔹 با بمباران خبریِ پر از تنفر و دروغ، سوریه به جایی رسید که در برخی نقاط همسایه سر همسایهاش رو میبرید.
✅ @media_arma
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دشمنی غرب از میدان نبرد به دنیای مجازی رسیده است
✅ @media_arma
📸 راههای تشخیص رباتها، اکانتهای جعلی و ترولها
#اینفوگرافیک
✅ @media_arma
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اطلاعات ما به چه درد هکرها میخوره؟
🔸نام کاربری و رمز ورود، اطلاعات مالی، شماره تلفنها، آدرسها و اسامی برای این افراد از اهمیت بالایی برخورداره، هکرها از اطلاعات ما میتوانند درآمدزایی کنند.
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اخبار جعلی چگونه عمل میکنند؟
🔸هر چند ویدیوی پخش شده از دویچه وله فارسی (این ویدیو)، بیانگر نحوه ی انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی است اما آیا دویچه وله فارسی و سایر رسانه های غربی، هیچگاه به صورت مصداقی اخبار جعلی منتشر شده از سوی رسانه های بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال را در ماه های گذشته بررسی کرده اند؟
🔸بررسی عملکرد ۵ رسانه بیبیسی فارسی وابسته به دولت انگلیس، ایراناینترنشنال وابسته به دولت سعودی، منوتو وابسته به جریان بهائیت و صدای آمریکا و رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا و صفحات مجازی آنها توسط مرکز افکار سنجی خبرگزاری فارس، نشان میدهد این رسانهها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ درباره حوادث اخیر ایران منتشر کردهاند.
🔸در این پژوهش مصادیق اخبار خلاف واقع شامل جعل خبر، تقطیع، تحریف، وارونهسازی، بزرگنمایی و کوچکنمایی بوده است.
✅ @media_arma
📈اکانت «حامد اسماعیلیون» زیر ذرهبین
حساب توئیتری او حدودا از آبان ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت کمتر از هزار توئیت منتشر کرده که نشان از فعالیت کم او دارد(بطور میانگین سالی ۱۰۰ توئیت، ماهی ۸ توئیت). روند تولید انتشار توئیتهای وی در سه ماهه اخیر که اوج دوران فعالیت توئیتری او نیز بوده افرایش یافته
در بخش بیوی این اکانت، وی به عنوان سخنگوی جانباختگان هواپیمای ۷۵۲AFV معرفی شده است و به طور کلی بعد از این اتفاق ناگوار در دیماه ۱۳۹۸ بود که اسماعیلیون به عنوان چهرهای مطالبهگر و داغدیده پیگیر حوادث و خانوادهای این پرواز شد و از همین جا آغاز فعالیتهای سیاسی این چهره سابقا ادبی شروع شد.
حساب توئیتری او تا هفتم آبانماه، ۵۱۸ هزار و ۸۰۰ دنبالکننده دارد و در حال حاضر جزو اکانتهای پرطرفدار توئیتر فارسی به شمار میرود(با ميانگين۱۲ درصد فالوور فیک حدود ۶۲هزار).
اوج تولیدمحتوای او در ۲۶شهریور تا ۲ مهر بوده نزدیک به ۱۰۵ توئیت در حساب توئیتری خود منتشر کرده است.
فعالیت کم و بازنشر زیاد، نسبت بالای تعداد ریتوئیتها به لایکها، شائبه حمایت رباتیک را محتمل میداند.
💢بیشتر بخوانید
✅ @media_arma
⭕️توئیتر با انتشار آپدیت جدید رسماً پولی شد
🔹رویترز: شب گذشته آپدیت یا بهروزرسانی جدید توئیتر در اپاستور قرار گرفت و کاربرانی که میخواهند در کنار نام خود تیک آبی داشته باشند باید ماهانه ۷.۹۹ دلار پول پرداخت کنند.
🔹این اقدام بخشی از سیاست جدید توئیتر پس از تملک از سوی ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، است. حدود یک هفته پیش ماسک توئیتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید و از آن زمان به بعد حدود نیمی از کارمندان توئیتر اخراج شده و قرار است برای استفاده از این شبکه اجتماعی پول بیشتری از مردم گرفته شود.
✅ @media_arma
واکنش وزیر ارتباطات به نامه مسدودسازی ویپیانها و کاهش ترافیک پلتفرمهای خارجی؛ چنین نامهای نه دیدهام و نه امضا کردهام
رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:
🔹از دیروز در فضای مجازی تصویر نامهای بدون سربرگ، شماره و امضا با عنوان «سرّی» و با موضوع اعمال محدودیتهای شدید در اینترنت منتشر شده که آن را به دکتر زارع پور منتسب کرده اند.
🔹اول؛ از وزیر سوال کردم و در پاسخ گفتند:” در طول عمرم نه چنین نامه ای رو دیدهام و نه امضا کردهام.
🔹دوم؛ ماموریت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه که در آن زمان آقای دکتر زارع پور مسئولیت آن را برعهده داشتند، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات قوه قضاییه و توسعه خدمات الکترونیکی این قوه است که نتایج آن راه اندازی دهها خدمت برخط در قوه قضاییه مانند: احراز هویت برخط، دریافت سوء و عدم سوء پیشپینه برخط، ارسال لوایح بصورت الکترونیک، نوبت دهی برخط و... بوده که در نوع خود قابل توجه است.
🔹سوم؛ اصولا مرکز مذکور هیچ مسئولیتی در حوزه مدیریت فضای مجازی ندارد که بخواهد در جلساتی با این موضوع شرکت کند و یا صورتجلسه ای امضا کند.
🔹چهارم؛ با توجه به اینکه نامه مذکور فاقد حداقل موارد معمول مکاتبات اداری است و نه سربرگ دارد، نه تاریخ و نه حتی امضاء، منتشر کنندگان خارجی و تایید کنندگان داخلی آن اعتباری برای ایجاد حواشی بعدی را نیز ندارند.
✅ @media_arma