eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
آرما مدیا
🔻اکانت علی کریمی منبع پمپاژ اخبار دروغ | عکس انفجار کابل به جای ایران ✅ @media_arma
🔻شرف و وطنت رو چند فروختی جناب علی کریمی که مثل خبرنگارای سعودی اینترنشنال به دروغ عکس پاکستان رو جای سیستان و بلوچستان و عکس افغانستان رو جای جوانرود به مردم ایران می‌فروشی؟؟؟ بازیچه کدوم سازمان اطلاعاتی خارجی علیه منافع ملی کشورت شدی؟؟ چند فروختی؟؟ ✍amirsalehi @media_arma
4_5983592950381150924.mp3
26.06M
📢 سخنرانی استاد 📂 تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سبک زندگی 🗓 ۱۳۹۳/۹/۱۳ - کرمان 📥 لینک فایل تصویری سخنرانی: https://t.me/media_arma/4729@Media_arma
💢انتشار تصاویر کودک فلسطینی به جای کودک ایرانی! 🔸از آغاز شروع اغتشاشات در ایران رسانه ها و شبکه های معاند تصاویری که مربوط به ایران نیست و در کشورهای دیگر رخ داده است را در چارچوبی خبری و تصویری دست به دست کرده اند و مدعی شده اند این تصاویر از اتفاقات کنونی در ایران گرفته شده است. 🔺این تصویری هم که مشاهده میکنید از این قبیل تصاویر است که مربوط به سال ۲۰۱۹ در کرانه باختری است. ✅ @media_arma
💢 اخبار دروغ می‌خواهید به پیج علی کریمی سر بزنید 🔸وقتی علی کریمی عکس یک تصادف را به جوانرود ربط میده. ✅ @media_arma
⭕️ بریتانیا تحقیقات جامع درباره انحصار اپل و گوگل بر بازار مرورگرهای موبایل را آغاز کرد ‌ 🔹سازمان بازار و رقابت بریتانیا در این تحقیقات که باید ظرف 18 ماه آینده تکمیل شود، می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای را از اپل درخواست کند تا اقدامات اصلاحی لازم را اجرایی کند. این اقدامات می‌تواند شامل اجبار اپل به تغییر قوانین و سیاست‌های این شرکت باشد. ‌ 🔹 براساس نظرسنجی‌های CMA، حدود 86 درصد از شرکت‌کنندگان، از تحقیقات دقیق پیرامون انحصار این دو شرکت در بازار حمایت کرده‌اند. ‌ 🔹 سخنگوی اپل درباره این تحقیقات می‌گوید: «ما به تعامل سازنده با سازمان بازار و رقابت ادامه می‌دهیم تا توضیح دهیم که رویکردمان چگونه به رقابت و حق انتخاب کمک می‌کند و اطمینان پیدا خواهیم کرد که حریم خصوصی و امنیت کاربران همیشه در امان نگه داشته می‌شود.» ✅ @media_arma
⭕️متا: ارتش آمریکا با حساب‌های جعلی مردم را فریب می‌دهد 🔹شرکت «متا» در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش آمریکا از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام برای ساخت حساب‌های جعلی به منظور فریب دادن کاربران دیگر استفاده می‌کند. 🔹براساس تحقیقات انجام شده، از این حساب ها برای پیشبرد حمایت از غرب در سراسر جهان، طی سال‌ها استفاده شده. این پست ها روی طیف وسیعی از کشورها مانند افغانستان، الجزایر، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، سومالی، سوریه، تاجیکستان، ازبکستان و یمن متمرکز بود. ✅ @media_arma
🔻تمام توانشونو به کار گرفتن که فریبتون بدن اونم با هر چیزی که دستشون بیاد، حتی با عکس های گوگل 💢امروز اگر سواد رسانه‌ای و نگاه انتقادی نداشته باشیم به سادگی بازیچه هر کانال و پیجی میشیم./پویش‌سواد‌رسانه ✅ @media_arma
4_5771643053127239314.mp3
27.44M
🖥 سخنرانی استاد 📂 خانواده و رسانه 🗓 ۱۳۹۷/۶/۸ - ارومیه ✅ @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجری طنزپرداز معروف آمریکایی: چطور رسانه‌های غربی با اخبار دروغین و اقناع افکار عمومی مقدمات جنگ علیه یک کشور را ایجاد می‌کنند؛ اینترنشنال یک شبکه سعودی و دشمن ایران است! 💢 «جیمی دور» تحلیلگر و طنز پرداز آمریکایی در تحلیل پست توییتری خلاف واقع سعودی اینترنشنال درباره اعدام‌ها در ایران: 🔸 "سعودی‌ها خواستند به ما بگویند که 227 نماینده مجلس ایران از قوه قضائیه خواسته‌اند که معترضین را اعدام کنند!!" 🔸 "مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، ایان برمر رئیس گروه اوراسیا، مصی علینژاد و میت رومنی سناتور آمریکایی این خبر فیک را منتشر کرده‌اند؛ همه خوبان اینجا جمع شده‌اند..." ✅ @Media_arma
🔹وقتی باختیم نوشتند ایران وقتی بردیم نوشتند جمهوری اسلامی... ✅ @Media_arma
⭕️نشت اطلاعات واتس‌اپ: شماره حدود ۵۰۰ میلیون کاربر برای فروش 🔹هکرها به شماره تلفن حدود ۴۸۷ میلیون کاربر واتس‌اپ دست پیدا کرده و قصد دارند این اطلاعات را از طریق انجمن هکری به فروش برسانند. 🔹 از حدود نیم میلیارد شماره در این دیتابیس، بیش از ۴۴ میلیون شماره مربوط به مصر و ۳۲ میلیون نیز مربوط به ایالات متحده است. بیشتر از ۳۰۰ هزار شماره نیز از کشور ایران در این لیست قرار دارد. رسانه «سایبر نیوز» که این خبر را منتشر کرده می‌گوید شرکت «متا» هنوز هیچ پاسخی به چرایی این موضوع نداده است. 🌐بیشتر بخوانید@Media_arma
⭕️ایلان ماسک احتمال ساخت گوشی رقیب آیفون و اندروید را مطرح کرد 🔹اگر ایلان ماسک واقعاً بخواهد آزادی بیان را در توییتر رعایت کند، شاید در فروشگاه‌های اپ گوگل و اپل با مشکل مواجه شود و این غول‌های فناوری تصمیم به حذف برنامه توییتر بگیرند. این اتفاق قبلا برای چند شبکه اجتماعی دیگر افتاده است. 🔹ایلان ماسک در پاسخ به خبرنگاری در توییتر اعلام کرد اگر اپ توییتر از فروشگاه‌های اپل و گوگل حذف شود و اگر انتخاب دیگری نداشته باشد، یک گوشی جایگزین می‌سازد. 🔹مدت‌‌هاست که شایعه ساخت یک موبایل توسط شرکت تسلا مطرح است اما این اولین بار است که ایلان ماسک به شکل عمومی و هر چند با اما و اگر، از ساخت یک موبایل صحبت می‌کند. 🔹با این حال رقابت در دنیای موبایل سال‌هاست که تمام شده به نظر می‌رسد و حتی شرکت‌های بزرگ و ثروتمندی مانند آمازون یا فیسبوک هم کوچک‌ترین موفقیتی با ساخت موبایل خود نداشتند. ✅ @media_arma
⭕️سایت تشخیص ویدئوی اصلی از دیپ‌فیک scanner.deepware.ai 🔹فایل را آپلود کنید یا پیوندی به آن ارائه دهید و روی دکمه SCAN کلیک کنید. این سرویس اطلاعات دقیقی در مورد فایل، از جمله درصد DEEPFAKE DETECTED در اختیار شما قرار می دهد، که می توانید صحت ویدیو را قضاوت کنید./ژئوپلیتیک رسانه       ✅ @Media_arma
⭕️برزیل آیفون‌های اپل را به دلیل عدم وجود شارژر در جعبه، در فروشگاه‌ها توقیف کرد 🔹وزارت دادگستری برزیل در ماه شهریور پس از اینکه به این نتیجه رسید که اپل با ارائه‌نکردن شارژر همراه با دستگاه‌های خود به حقوق مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند، دستور تعلیق فروش آیفون در این کشور را صادر کرد. 🔹حتی پس از جریمه‌های میلیون دلاری، اپل همچنان از این الزام پیروی نمی‌کند و اکنون گوشی‌های آیفون از فروشگاه‌های خرده‌فروشی این کشور توسط رگولاتور حفاظت از مصرف‌کننده مستقر در منطقه فدرال توقیف شده‌اند. 🌐بیشتربخوانید: https://dgto.ir/2uog@Media_arma
🗒هشتگ سازی، واکاوی راهبردی و آسیب شناسی 1️⃣روانشناسی هشتگ سازی و تولیدخشم: محور کنترل افکارعمومی در عصر امپراطوری رسانه، اقتصاد توجه است. هشتگ سازی نیز بعنوان ابتکار سایبری، در خدمت جلب توجه و تمرکز به یک موضوع و حواس پرتی از مسائل هم عرض یا موازی به کار می‌رود. سوای از اقتصاد توجه و حواس پرتی، طبق اذعان مطالعات ارتباطی و فرهنگی، معماری و طراحی توییتر بر مبنای تولید خشم صورت گرفته و اینستاگرام برمبنای خودنمایی و شهوت است. هرچقدر کاراکترها کوتاه می‌شود، فرکانس استدلال پایین می‌آید و هیجان افزایش می‌یابد. 2️⃣جامعه شناسی هشتگ سازی: از آنجایی که هشتگ به یک زبان نو در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای تبدیل شده، این فقره اگر در خدمت نظام حاکم باشد، زبان انسجام و تولید نظم اجتماعی و تخلیه انتقادات و پیشنهادات است، اما اگر علیه نظام حاکم باشد، زبان اعتراض و تولید گسل و تهدید با ایجاد کمپین های اپوزیسیونی به شمار خواهد رفت. فارغ از این ماجرا، هشتگ سازی توان فرقه سازی و قطبی سازی جامعه را هم فراهم می‌کند. 3️⃣هشتگ سازی، سیاست و دمکراسی کنترل شده: ادعای دولت های مدرن امروزی، سیاست ورزی دمکراتیک است. نقش و مشارکت مردم در پیشبرد ارزان و سریع اهداف دولتی و حاکمیتی پررنگ شده است. فضای سایبر را هم بدلیل حضور پررنگ مردمی‌اش، ذیل توسعه دمکراسی تعریف می‌کنند. اما نکته اینجاست که هشتگ سازی با ژست دمکراتیک، معادلات بازی را تغییر می‌دهد و یک دمکراسی کنترل شده را رقم ‌می‌زند. وقتی بیش از یک سوم اکانت های توییتر جعلی باشد بطوری که صدای CNN و دویچه وله آلمانی و...هم درمی‌آید، یعنی هشتگ سازی با لشگر رباتیک، صرفا یک نمایش دمکراسی و صدای مردم است نه یک مردم‌سالاری اورجینال! 4️⃣هشتگ سازی و مارپیچ سکوت: وقتی با اکانت های جعلی به یک موضوع ضریب داده و برجسته سازی صورت می‌گیرد، اتفاق پیچیده ای بنام مارپیچ سکوت(وحشت از مخالفت با فضای مجازی) رقم می خورد. دلیل این رویداد رسانه‌ای آنجاست که بصورت کاملا رباتیک، ۵۰۰ میلیون هشتگ با نام مهسا امینی در راستای اکثریت سازی و اکثریت پنداری ساخته می‌شود که حتی شبکه سعودی‌نشنال هم مسئولیت ساختگی آن را متوجه توییتر می‌کند. مکانیزم اکثریت‌پنداری در صدد تحقق مارپیچ سکوت، تحمیل عقیده و سرکوب هرگونه مخالفت با گفتمان هشتگی است. 5️⃣هشتگ سازی و فلسفه: موضوع و مساله مرکزی فلسفه از ارسطو تا به امروز، واقعیت و هستی شناسی است. ژان بودریار اندیشمند فرانسوی، تکنولوژی را عاملی برای تغییر مناسبات هستی شناختی تعریف می‌کند. فراواقعیتی که بودریار از آن سخن گفت، مصداق امروزی اش را در همین هشتگ سازی می‌توان‌ یافت. موقعیتی که واقعیت، نه بازنمایی که خلق می‌شود. او وقتی واقعیت جنگ خلیج فارس را دستپخت CNN بدون شلیک حتی یک گلوله می‌داند، در قبال حادواقعیتی که توییتر با مدد سنتکام و لشگر ربات‌ها محقق می‌کند، چه خواهد گفت!؟ 6️⃣هشتگ سازی و خطای استراتژیک: فراموش نکنیم که راهبردها در پی حل مسائل و واقعیت های میدانی با نگاه به آینده نوشته می‌شوند. وقتی که واقعیت توسط هشتگ سازی، بازآفرینی و خلق شد، طبیعتا برای اتاق های فکر و تصمیم سازان و دولتمردان کشورها، خطای شناختی و اختلال راهبردی رخ خواهد داد. تصویرسازی و داده‌کاوی وقتی مهندسی می‌شود، پردازش و عقلانیت استراتژیک را هم دچار خطا و گمراهی خواهد کرد. تصمیمات غلط برای آینده‌ مطلوب به دلیل داده ها و تصاویر غلطی است که از وضعیت موجود، رصد می‌شود. 7️⃣ژئوپلیتیک هشتگ سازی: وقتی رسانه با توسل به هشتگ سازی، تصویری فیک و ناامن از وضعیت جامعه به صحنه ملی و بین‌المللی منعکس می‌کند، ریسک سرمایه‌گذاری را بالابرده و فرار سرمایه را از بازارهای کشور به دنبال خواهد داشت. از طرفی همراهی و اجماع جامعه جهانی برای تحریم و تهدید علیه کشور را نیز می‌تواند در پی داشته باشد. شرکای استراتژیک منطقه ای و جهانی هم چه بسا همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی را به حالت تعلیق درآورند و برخی محورهای ایدئولوژیک نیز دچار بحران مقاومت و ناامیدی خواهند شد. 8️⃣هشتگ سازی و ابتذال فرهنگ: نبض جامعه دیروز ما، فرهنگ بود و فرهنگ هم مقوله ای معرفت پایه به شمار می‌رفت. مکانیزم رشد و تعالی اش، کتاب و منبر و دیالوگ و انتقال معرفت و تثبیت عقلانیت بود. نبض جامعه شبکه ای و پلتفرمی امروز، افکارعمومی است. افکار عمومی یک پله نازل از فرهنگ است و شاید فرهنگ در موقعیت و فرهنگ در لحظه، تعریف نامناسبی نباشد. افکار عمومی هم برخلاف فرهنگ که معرفت پایه بود، خبرپایه است. هشتگ‌ها بصورت ویروسی، افکارعمومی را مسموم می‌کنند و با افزایش هیجانات، عقلانیت را کاهش داده و فرهنگ را به ابتذال و سرگردانی نزدیک‌تر می‌کنند. 🖋علیرضامحمدلو ✅ @Media_arma
4_5881867315695322504.mp3
45.69M
🔊 سخنرانی استاد 📂 فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی 🗓 تاریخ: ۱۳۹۶/۹/۱۲ - بیرجند 📥 لینک فایل تصویری سخنرانی:https://t.me/media_arma/4745@Media_arma
⭕️اطلاعات سرقتی بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر به‌طور رایگان منتشر شد 🔹اطلاعات بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر شامل اطلاعات غیرعمومی افراد از طریق آسیب‌پذیری یک API که چند‌ماه پیش به فروش گذاشته شده بود، حالا به‌صورت رایگان منتشر شده است. به‌علاوه، در یک نشت اطلاعاتی بزرگ‌تر ظاهراً 17 میلیون رکورد داده شامل شماره تلفن کاربران از این شبکه اجتماعی استخراج شده است. ✅ @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ ربات های اینترنتی فرشگرد و یهودیان علیه ایران از زبان کارشناس آمریکایی 🔸 «جف گلبرگ» کارشناس آمریکایی شبکه‌های اجتماعی در بی بی سی فارسی پرده از اقدامات مشترک فرشگرد و اعضای آن با صهیونیست ها برای جنگ رباتی علیه ایران برداشته است. ✅ @media_arma
⭕️ ایرلند شرکت متا را ۲۶۵ میلیون یورو جریمه کرد 🔹سازمان تنظیم مقررات ارتباطی ایرلند، شرکت مالک اینستاگرام و فیسبوک را مبلغ ۲۶۵ میلیون یورو جریمه کرد. متا به‌دلیل لو رفتن اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیسبوک به نقض قوانین حریم خصوصی اروپا متهم شده است. 🔹نیویورک‌تایمز نوشته با این جریمه، ایرلند از پارسال تا الان متا را بیش از ۹۰۰ میلیون دلار جریمه کرده است. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت پرده مخوف دارک وب! 🔸آن قسمت از اینترنت که ما به آن دسترسی داریم، تمام اینترنت نیست. در این قسمت به ماجراها و اتفاقات هولناکی که در دارک‌وب در حال وقوع است پرداخته‌ایم؛ از شکنجه تا فروش مواد مخدر! ✅ @media_arma
🗒جنگ های هیبریدی ▪️جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی، به شیوه نبردی گفته می‌شود که در آن تمام ابزارها و روش‌های ترکیبی نظامی نوین جایگزین نبرد‌های سنتی خواهد شد. نیروی هیبریدی در این نبردها توانایی فوق العاده‌ای بر اثر گذاری در جامعه دارند، ابن نبرد  به زبان ساده‌تر جنگ روانی محسوب می‌شود، در ایران از جنگ هیبریدی با عنوان جنگی ترکیبی یاد می‌شود.  ▪️عملیاتی که ترکیبی از جنگ سرد و نرم با سلاح موشک و رسانه است. از جمله ویژگی‌های جنگ هیبریدی،  ابهام و پیچیدگی آن است، بدین صورت که برخی از کارشناسان نظامی و امنیتی آن را شیوه جدیدی از رویارویی با دشمن می‌دانند و آن را انقلابی جدید در طراحی جنگ‌های نظامی تلقی کرده‌اند.  ▪️بسیاری از نظریه پردازان نظامی پس از واقعه ۱۱ سپتامبر، با روش جنگ‌های سنتی خداحافظی کردند و از سال ۲۰۰۱ رویکردشان را در طراحی نقشه‌های نظامی و امنیتی فضای سایبر را هم اضافه کردند. در گزارش منتشر شده از اجلاس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۱۵، ملزومات یک جنگ هیبریدی در هشت مورد دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی، نیرو‌های نامنظم و چریکی، نیرو‌های ویژه، نیرو‌های کلاسیک نظامی، جنگ اقتصادی و حملات سایبری یاد شده است. ▪️اصطلاح جنگ ترکیبی که برای نخستین بار توسط فرانک هافمن مشاور ارشد ارتش آمریکامطرح شد به یک روش نظامی گفته می‌شود که مرکب از جنگ های کلاسیک، نامنظم، مجازی، رسانه ای، قضایی و دیپلماتیک است. اهداف جنگ ترکیبی مداخله در امور داخلی کشورهای خارجی بخصوص در زمان انتخابات، ایجاد انقلاب های مخملی، تهاجم فرهنگی و بهره گیری از اختلافات دینی و نارضایتی های موجود برای تامین منافع ابر قدرت ها است. ▪️مقدمه ورود در جنگ ترکیبی، بهره برداری از اتفاقات جاری مانند یک تجمع اعتراض آمیز در کشور هدف است. در این مقطع، عوامل خارجی در چند عرصه وارد مبارزه می شوند و بطور همزمان یا متناوب از حربه های اقتصادی، شبه نظامی، دیپلماتیک، اطلاعاتی،سایبری و رسانه ای استفاده کرده و نابسامانی‌های ایجاد شده را تبدیل به شورش‌های نامنظم و مخرب می کنند. هدف اصلی جنگ ترکیبی نهادینه کردن نارضایتی در کشور هدف و زنده نگه داشتن آشوب و ناامنی است ▪️ویژگی‌های جنگ هیبریدی به میزان نوع و شدت تلفات وابسته است. در جنگ‌های مستقیم تلفات جانی بسیار متداول است اما در جنگ‌های ترکیبی احتمال دارد که با حمله سایبری به یکی از نهادهای کشور هدف قرار گیرد. در جنگ‌های اقتصادی امکان دارد فقر، تورم، بیکاری و رکود در جامعه ‌هدف فراگیر شود. در جنگ‌های پروپاگاندا تبلیغاتی ممکن است فرهنگ یک کشور موردحمله قرار گیرد. جنس تلفات در این‌گونه جنگ‌ها تغیر کرده است. در جنگ‌های هیبریدی میزان تلفات طرف متخاصم به‌شدت کاهش‌یافته است. یکی از تمایزهای اصلی جنگ‌های هیبریدی با دیگر جنگ‌ها این هست که در جنگ ترکیبی علیه کشور هدف در چند زمینه و چند بعد هم‌زمان حمله به کشور هدف است ▪️برای به‌کارگیری این مفاهیم اساسی در جنگ‌های قرن ۲۱، باید تأثیر محصولات جانبی پیچیده تکنولوژی را نیز در نظر گرفت. از ساخته شدن نفربرهای هوایی و زیردریایی‌های هسته‌ای گرفته تا پیشرفت‌های رخ‌داده در صعنت هوانوردی و طراحی هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای تاکتیکی فوق سبک تا رشد فعالیت‌های فضایی و فضای سایبری همگی تأثیر زیادی بر استراتژی و ویژگی‌های جنگ داشته‌اند، اما ماهیت اساسی جنگ را تغییر نداده‌اند. ▪️پیشرفت تکنولوژی در سیستم‌های اطلاعاتی نیز باعث کاهش «ابهامات موجود در جنگ» شده، اما ساختار این دستگاه‌ها باعث شکل‌گیری آسیب‌های جدیدی در سیستم عملکردی نیروهای نظامی شده‌است که به‌عنوان نمونه می‌توان به گسترش حملات سایبری اشاره کرد. 🖋 محمد حسین واحدی ✅ @media_arma
⭕️ گوگل: 60 درصد مطالب اینترنت، تکراری هستند ‌ 🔺 در جریان رویداد آنلاین Google Search Central در سنگاپور، «گری ایلیز»، تحلیلگر گوگل اعلام کرد حدود 60 درصد محتوای موجود در اینترنت تکراری است. 🔹 وی از عبارت داپلیکیت (Duplicate) به مفهوم تکراری بودن، برای چنین محتواهایی در اینترنت استفاده کرده است و می‌گوید محتوای تکراری عموماً به بلوک‌های محتوایی در داخل یا در بین دامنه‌ها اشاره دارد که دقیقاً با محتوای دیگری مشابهت دارند. ‌ 🔹 این تحلیلگر گوگل در ادامه رویداد آنلاین به این موضوع اشاره کرد که وب‌سایت‌ها باید از انتشار چنین محتواهای تکراری یا داپلیکیت جلوگیری کنند. ‌ 🔹 انجام چنین کاری به سئوی بهتر محتوا یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می‌کند. با تولید محتوای منحصربه‌فرد، وضعیت وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو بهتر می‌شود. ‌ ✅ @media_arma