⭕️دیکتاتوری رسانه ای به سبک بی بی سی
💢در یک مدرسه مشهور نخبه مذهبی خصوصی در منطقه ایلینگ در لندن، به مدت ۳۰ سال مسوولان، به شیوه سازمان یافته مافیایی، به آزار جنسی و روحی، توهین، تحقیر و تنبیه بدنی صدها محصل مشغول بوده و خبرش هم تیتر اول رسانه ها است.
ولی برای شبکه بی بی سی فارسی این موضوع اهمیت خبری ندارد و تنبیه بدنی دانش آموز یزدی که منجر به برکناری مسبب آن شده اهمیت دارد.
🌐https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-50165998
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️دیکتاتوری رسانه ای به سبک بی بی سی
💢در یک مدرسه مشهور نخبه مذهبی خصوصی در منطقه ایلینگ در لندن، به مدت ۳۰ سال مسوولان، به شیوه سازمان یافته مافیایی، به آزار جنسی و روحی، توهین، تحقیر و تنبیه بدنی صدها محصل مشغول بوده و خبرش هم تیتر اول رسانه ها است.
ولی برای شبکه بی بی سی فارسی این موضوع اهمیت خبری ندارد و تنبیه بدنی دانش آموز یزدی که منجر به برکناری مسبب آن شده اهمیت دارد.
🌐https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-50165998
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ #مهندسی_رسانه_در_عراق
💢فعالیت ۲ رسانه سعودی در عراق ممنوع شد
🔸شبکه تلویزیونی «العربیه» گزارش داد دولت عراق فعالیت این شبکه خبری و شبکه خبری «الحدث» وابسته به عربستان سعودی را در عراق ممنوع اعلام کرده است.
🔸گفته میشود این تصمیم به دلیل نوع پوششدهی این رسانهها در اعتراضات اخیر عراق اتخاذ شده است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ #مهندسی_رسانه_در_عراق
💢 اسطوره ستیزی
پس انتشار کلیپی چندثانیه ای در خصوص ترور ابوعزرائیل وی با انتشار تصاویری در باشگاه ورزشی این کلیپ و خبر را رسما تکذیب کرد
انتشار این گونه اخبار در شرایط کنونی عراق طرح اسطوره ستیزی جهت القا حس تنفر در اذهان مردم است
اسطوره ستیزی مدیریت بحران در جامعه عراق را سخت می کند
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📷 فیلم خانه پدری با دستور مستقیم دادستانی توقیف شد
📌 خانهپدری به کارگردانی کیانوش عیاری، سالها بود که در توقیف بهسر میبرد و گفته میشد با اصلاحهایی در یکی از صحنههای فیلم با نمایش آن موافقت شده و دو روز هم بود که فیلم در سینماها اکران شدهبود.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
💢سه طبقه اصلی محصولات مطلوب رسانهای :
💢 محصولات پیشتاز بازار: درآمدزا ترین محصولاتند، علاوه بر درآمدهای قابل توجه، عمر آنها بیشتر از سایر محصولات است. تهیه آنها بسیار دشوار است و به سرعت مورد کپیبرداری قرار میگیرند. سرمایهگذاری روی تولید آنها سنگین و پر هزینه است. نوآوری شرط اصلی برای تولید این نوع محتواست.
💢 محصولات خوش فروش: سود آنها کم و اما میزان فروش بالایی دارند. این محصولات همواره خواهان دارند و در نتیجه، ریسک سرمایهگذاری روی آنها پایین است.
💢محصولات بکر: محصولات پر ریسک و دارای ظرفیت بالای سودآوری هستند. تفاوت آنها با محصولات پیشتاز این است که این محصولات معمولاً در بازارهای جدید و نو ایجاد میشوند، مثل شرکتهای اینترنتی.
📚مدیریت رسانه رویکرد زنجیره ارزش، دکتر فرهنگی و خواجهئیان، صفحه: 127
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️سلفی باکیفیت، مکان زندگی خواننده ژاپنی را لو داد
⁉️چگونه تصاویر ما در شبکه های اجتماعی تحلیل می شوند؟
👤مرد ۲۶ ساله ژاپنی به آزار جنسی یک ستاره پاپ متهم شده است. او به پلیس گفت که مکان این خواننده زن را از طریق تصویر منعکسشده در چشمهایش پیدا کرده است.
💢متهم گفت که با دقت به تصویر سلفی این خواننده که به صورت آنلاین منتشر شده بود متوجه انعکاس تصویر یک ایستگاه قطار در چشمان او شد.
🔺پلیس میگوید که این مرد سپس در ایستگاه منتظر ماند تا این که قربانیش را دید و او را تا خانهاش دنبال کرد.
💢این فرد به پلیس گفته پس از بزرگنمایی تصویر چشمهای این زن، از گوگل استریت ویو برای شناسایی ایستگاه استفاده کرده است.
💢وی همچنین گفت که ویدیوهایی را که این زن در آپارتمان خود گرفته، بررسی کرده و با دقت به جزئیاتی از قبیل محل پردهها و جهت ورود نور از پنجرهها توانسته دقیقاً متوجه شود که او در کدام طبقه زندگی میکند.
💢گفتنی است تصاویر در شبکه های اجتماعی در سطح بسیار بالایی توسیط ابزار هوشمند مورد تحلیل قرار میگیرند
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چه کسی اینترنت رو اختراع کرد؟ و چرا؟
▪️...اینترنت ابزاری اونقدر حیاتی در زندگی روزمره ما شده که به سختی به یاد میاریم که زمانی وجود نداشته!
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
💢درباره سواد رسانهای
❓چند سوال در مورد دریافت پیام
۱.نويسنده كيست و هدف پيامش چيست؟
۲.چه ارزشها و شيوههای زندگی و يا ديدگاههايی توسط نویسنده پيام مطرح شده است؟
۳.چه تكنيكهایی برای جلب توجه شما به كار رفته است؟
۴.چه تكنيكهایی برای سنديت دهی و اعتبار بخشی به پيام خرج شده است؟
۵. چرا افراد مختلف امكان برداشتهای متفاوت از پيام را داشتهاند؟
۶. چه چيزهایی از پيام حذف شده است؟
۷.چه كسانی از پيام نفع میبرند؟
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دیپ فیک
قبلا می گفتیم تا خودمان با چشمانمان نبینیم باور نمی کنیم، اما امروزه حتی دیگر به آنچه با چشمانمان می بینم هم نمی توانیم اعتماد کنیم.
عصر «می گویند»، «شنیده ام» و حتی «دیده ام» پایان یافته است. عصر، عصر هوشمندی است.
دیپ فیک و هر آنچه باید از آن بدانید را در کلیپ بالا ملاحظه کنید.
دیپ فیک (Deepfake) به معنی جعل عمیق یا یادگیری عمیق جعل کردن، تکنیکی بر پایه #هوش_مصنوعی است که برای تلفیق تصاویر انسانها به کار میرود.
در تکنیک #جعل_عمیق، تصاویر و ویدئوهای دروغینِ به شکلی کاملا واقعگرایانه ساخته میشود. فنآوری جعل عمیق میتواند تصاویری بسازد که از اساس حقیقت ندارند، تصاویری که در آنها به نظر میرسد فردی، حرف خاصی میزند یا کاری را انجام میدهد که اصلا در دنیای واقعی اتفاق نیفتاده است. کارشناسان از رواج استفاده از فنآوری #دیپفیک و پیامدهای آن به شدت ابراز نگرانی میکنند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️اخبار تفسیری
💠"اخبار تفسیری" در رسانه های رسمی و اجتماعی موج سواری می کنند تا پاره ای خبرنگاران از این رهگذر با هدف شکل دادن اذهان عمومی، فهم خود از واقعیات را به عنوان فهم عموم جامعه از واقعیات رویدادها نشان دهند.
💠خبرهای تفسیری خبرهایی هستند که بجای اینکه بر بیان ابعاد واقعیت های اجتماعی استوار باشند بر تفسیر خبرنگاران و شهروند-خبرنگاران از واقعیات مبتنی بوده و امروزه حجم قابل توجهی از محتوی اخبار چنین سمت و سویی پیدا کرده و واقع گرایی در حال رنگ باختن است.
💠کسب اطلاعات و اخبار محیط یکی از نیازهای ضروری و انکارناپذیر انسان اجتماعی است و بدون اتکا به رسانه ها نمی توان جامعه را اداره کرد. انسان عصر اطلاعات برای شناخت و کنترل محیط به کسب مستمر اخبار و اطلاعات محیطی نیاز مبرم دارد.
💠تغییر سبک زندگی، تضعیف روابط اجتماعی و تقویت فردگرایی، انسان معاصر را به سوی وابستگی هر چه بیشتر به اطلاعات رسانه های جمعی سوق داده است.
💠در جامعه اطلاعاتی، قدرت تنها در چارچوب توان نظامی و توان تولید منحصر نمی شود و قدرت ارتباطات در مرتبه بالاتری ایستاده است. در جامعه امروزی کنشگری سیاسی و اجتماعی به نحو فزاینده ای در فضای رسانه ها سامان می یابد.
💠 بازار رسانه ای متحول شده و چرخش معنادار "بازار مبتنی بر تامین" به "بازار مبتنی بر تقاضا" موجب تحولات عظیمی در رسانه های جمعی شده است. به گونه ای که در این بازار حرف آخر را سیاستگذاران و تهیه کنندگان و تامین کنندگان محتوای رسانه ها نمی زنند. دیرزمانی است، تصمیم گیری پشت درهای بسته رسانه ها و کدگذاری منویات فردی و گروهی لابلای اخبار رسانه ها در حال منسوخ شدن است.
💠در جامعه "دانایی محور" کاربران و مصرف کنندگان اطلاعات، کنترل زیادی روی محتوا پیدا کرده اند. بی توجهی مدیران رسانه ها به نیازها و آرزوهای مخاطبان و کاربران به فرایندی مختوم می شود که انتهای آن مسیر، جستجوی جایگاه مستحکم در صفوف حذف شدگان از کنشگری رسانه ای است.
💠در عصر کنونی دیگر روش های سنتی بازنمایی و راه و روشی که رسانه ها رویدادها و پدیده های اجتماعی را متناسب با سلایق و علایق خود برای مخاطبان بازتاب دهند، پاسخ گو و برانگیزاننده نیست.
💠نظریه پردازان علم ارتباطات برای ممانعت از فروغلتیدن اصحاب رسانه در دام "خودتفسیری" پدیده های اجتماعی، موضوع ارزش های خبری را به میان کشیده اند و مجموعه معیارهای مشخصی را برای انتخاب و گردآوری اطلاعات ارایه داده اند تا خبرنگاران تفاسیر شخصی خود از رویدادها را بنام واقعیت به خوراند جامعه ندهند.
💠آنچه مبرهن است محیط اجتماعی با ایدئولوژی عجین شده است و خبرنگاران رسانه های جمعی در فرایند تبدیل "واقعیت" به "اخبار"تحت تاثیر سلیقه ها و گرایش های سیاسی و ایدئولوژیک قرار می گیرند. این فرایند موجب می شود تفسیر خبرنگاران از واقعیات بجای واقعیت نشسته و دستکاری در افکار عمومی از طریق ارایه اطلاعات فراواقعی رخ دهد.
💠بدترین وضعیت زمانی رخ می دهد که اطلاعات بی پایه، مبنای تصمیم گیری در جامعه قرار گیرد و مسیر گمراه کننده ای را فرا روی شهروندان قرار دهد. این قبیل تصمیم گیری ها موجب ترویج بی ثباتی در جامعه می شود و تناقض هایی را ایجاد می کند که موجب افزایش هزینه های عمومی است.
💠کنشگرانی که در رسانه های رسمی و رسانه های اجتماعی مبادرت به گردآوری و انتشار اطلاعات می کنند، بجای تمسک به کوتاه ترین راه رضایت بخش یعنی حاکم کردن تفسیر خود و تسری اراده قدرت های پنهان در پشت دیوارهای رسانه ها، باید با روشی صحیح، ابعاد واقعیت را شناسایی و از طریق نمادهای زبانی درست، آن را برای افکار عمومی گزارش کنند.
💠اگر حرکت قطار اخبار تفسیری در رسانه های جریان اصلی و رسانه های اجتماعی متوقف نشود، سنگ بناهایی در منظومه اطلاع رسانی گذاشته می شود که بسیار سست و هزینه زاست. این شیوه نه تنها گره ای از توسعه جامعه باز نخواهد کرد بلکه در آینده مخاطبان دریچه های ناامیدی را بزرگتر از هر دریچه دیگری بر روی خود گشاده خواهند دید.
👤حجت اله عباسی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
آرما مدیا
🔴 مارپیچ سکوت؛ قربانگاه آزادی اندیشه در شبکههای اجتماعی
🔹نظریه مارپیچ سکوت خانم الیزابت نوئل نئومان یک نظریه مرتبط با چگونگی شکلگیری افکار عمومی است. بر اساس این نظریه؛ اگر افراد حس کنند از نظر فکری در اقلیت قرار دارند یا احساس کنند افکار عمومی در جهت فاصله گرفتن از فکر آنهاست، ترجیح میدهند سکوت اختیار کنند و هر چقدر اقلیت بیشتر سکوت کند، مارپیچ سکوت تشدید میشود. به عنوان مثال هنگامی که توزیع افکار و عقاید توسط رسانههای جمعی به عنوان فکرهای مسلط و رایج و غالب به طرزی پیوسته ارائه شود، حمایت از عقیده اقلیت به مرور ضعیف و گرایش به عقیده اکثریت بیشتر میشود و مارپیچ سکوت در جامعه شکل میگیرد.
🔺با این رویکرد اگر خانم یا آقای بازیگری(سلبریتی) برود کربلا، از خدا حرف بزند، از کشور آشکارا دفاع کند، شادی بعد از گلش فرق داشته باشد با سایرین و... چون با جریان غالب رسانه ای این گروه تفاوت دارد یا مجبور به سکوت میشود، یا کنار گذاشته میشود یا طعنه میشود تا جایی که از ابراز آنچه درست میداند، فاصله گرفته یا آن را کتمان کند.
🔹مارپیچ سکوت نوعی تمکین به جبر رسانه هاست که تعیین می کنند ما چگونه فکر کنیم، چگونه زندگی کنیم و اساسا چه کسی باشیم.
🔺مارپیچ سکوت در تناقض جدی با دموکراسی و آزادی اندیشه است. اگر گروه غالب به گونه ای رفتار کنند که اقلیت برای بیان نظر هزینه های سنگینی پرداخت کنند در واقع علی رغم ویترین آزادی و حق انتخاب، مجال بروز و ظهور را به سایر اندیشه ها ندادند و آنها را به حاشیه برده اند.
🔹یکی از مجریان خوشنام و معروف تعریف میکرد اگر زیارت رفته باشد و عکس بگذارد، موج کامنت های دشنام را دریافت میکند و اگر روزی فضای متفاوتی را به اشتراک بگذارد، همان کامنت های ناسزا تبدیل به محبت و ابراز لطف میشود. او بدون اینکه بداند مارپیچ سکوت چیست نگران بود که در اثر این واکنش ها ممکن است اگر زیارت رفت عکسی منتشر نکند. به او گفتم این یعنی مارپیچ سکوت.
👤معصومه نصیری
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
💢 نتایج نظرسنجی و مصاحبه از 162 فعال در حوزه بازار از کشورهای ایالات متحده امریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا، ایرلند، آلمان و فرانسه نشان می دهد، اینستاگرام موثرترین رسانه اجتماعی در حوزه تبلیغات و بازاریابی است.
💢 پست های اینستاگرامی، استوری های اینستاگرام، ویدئوهای منتشر شده در یوتیوب و ویدئوهای منتشر شده در اینستاگرام در رتبه های اول تا چهارم هستند.
💢 علی رغم اینکه بیشترین کاربران رسانه های اجتماعی در فیسبوک هستند، اما طبق این نظرسنجی، پست های فیسبوک تاثیرگذاری متوسطی در حوزه تبلیغات و بازاریابی دارند.
📚 ایسپا
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📣 جزییات یک سریال جاسوسی ضدایرانی/ رژیم صهیونیستی «تهران» میسازد!
🔺 «تهران» عنوان مینی سریالی معمایی و جاسوسی است که شبکه صهیونیستی kan قصد تولید آن را دارد.
🔺 نوید نگهبان بازیگر سریال «میهن» یا «هوملند»، شان توب بازیگر «مرد آهنی» و نیو سلطان از بازیگران سریال «تهران» خواهند بود.
🔺 ماجرای فیلم درباره فعالیت یک هکر برای از کار انداختن یک راکتور هستهای است. پس از ناکامی در این مأموریت وی از سوی مقامات ایرانی تحت تعقیب قرار میگیرد، او در ادامه بهعنوان یک ایرانی با مسعود که یک فعال سیاسی و امنیتی سابق است، ارتباط برقرار میکند. در عین حال مقامات ایرانی در تعقیب وی هستند و سعی دارند او و مسعود را دستگیر کنند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
#مهندسی_رسانه_در_عراق
⭕️عراق و کامنت گذاری های موفق
💢آشوب عراق در حوزه سایبر دارای 3 موج عملیاتی بوده و هست :
- موج اول تحریک احساسات مردم عراق با استفاده از تکنیک های عملیات روانی از قبیل شایعه، سانسور، دروغ، بزرگنمایی که نمونه های زیاد آنرا در هشتک های گوناگون شاهد بوده ایم که به طور مثال می توان به هشتک #عراق_ینتفض اشاره کرد.
- موج دوم که گاها با تاخیر فعال می شد پاسخ کاربران عراقی به دریافت پیام های موج اول بود که در دسته بندی های مثبت و منفی قرار میگیرد. (مثبت همسو با موج اول و منفی مخالف موج اول)
- موج سوم هدایت این پاسخ ها(مثبت و منفی) به سمت اهداف از پیش طراحی شده می باشد.
💢نکته جالب توجه در فضای سایبر عراق حضور کاربران سعودی با پرچم عربستان می باشد که به طور علنی در مسائل داخلی کشور عراق دخالت می کنند و احساسات کاربران عراق را برضد دولت حاکم در این کشور و جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند.
کاربران سعودی برای پیشبرد اهداف خود در سه موج عملیاتی عنوان شده یک تاکتیک بسیار ساده دارند
⭕️کامنت گذاری
🔺در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک کامنت گذاری از لایک و گاها ریتوییت و بازنشر اهمیت بیشتری دارد. ارتباط مستقیم کاربر با کاربر در اینگونه شبکه ها از طریق کامنت ها میسر است
🔺حال آنکه با کمی دقت متوجه می شویم رفتار مجازی کاربران عراقی نیز بر همین عادت است آنها کاربرانی هستند که علاقه زیادی به دریافت و یا دادن پاسخ در کامنت ها دارند.
💢سعودی ها قبل از هرچیزی رفتار مجازی کاربران عراق را رصد کرده و بهترین شیوه برای برقراری ارتباط با آنها را انتخاب کرده اند. به همین دلیل است که کاربران سعودی با پرچم عربستان در فضای سایبر عراق بر ضد دولت حاکم این کشور مطلب می نویسند و برای آینده عراق تصمیم میگیرند
💢 آنها راه ارتباط با عراقی ها را پیدا کرده اند.
البته نباید نقش کاربران بعثی و منافقین در اجرایی شدن نقشه های سعودی را نادیده گرفت اما چیزی که مهم است شیوه های اقدام کاربران سعودی می باشد که طبق رفتار مجازی جامعه هدف خودشان با آنها برخورد می کنند.
📚مطالعات عراق
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تصمیم شجاعانه اینستاگرام
🔸 تکنولوژی هم رفتار ما را تغییر میدهد و هم خودش از تغییر رفتار ما تغییر میکند. از همین بابت است که برخی آن را ویژگی «تو در تویی» فناوری میدانند. اینستاگرام هم منجر به تغییراتی جدی در شیوه زیستن و تعامل ما شده است و هم خودش نمیتواند از تغییر رفتار کاربرانش در امان باشد.
🔸 اینستاگرام با شاخههایش امروز تبدیل به یکی از رسانههای واقعی جهان ما شده است. این شبکه اجتماعی بهواسطه بهرهمندیاش از ترکیب متن و تصویر توانست تغییری جدی از پستگذاریهای متنمحور به سمت پستگذاریهای تصویرمحور باشد. اینستاگرام جهان نوشتاری را به سمت جهان تصویری از زندگی و افکار ما هدایت کرد.
🔸 آی جی تی وی (IGTV) یک گزینه فناوری جدید بود. گزینهای که امکان به اشتراکگذاری فیلمهای طولانی را امکانپذیر کرده است. این تغییر در اینستاگرام درست مانند آن است که روزی توئیتر اعلام کند که از فردا کاربرانش میتوانند یک کتاب را نیز به اشتراک بگذارند! در حقیقت ویژگی کلیدی توئیتر همین تعداد کم کاراکترش بود
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برداشتهای جالب و شنیدنی "مسعود فراستی" از شرکت در حماسه اربعین:
حرکت این جمعیت باورنکردنی، حاصل جذب شدن به نماد مبارزه با ظلم و یک مرگ بر آمریکای عملی بود...
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️وقتی رسانه ها به جنگ دعوت می کنند
💢روزنامه ینی شفق ترکیه از تند ترین روزنامه های ترکیه در خصوص بازی دیروز تراکتور استقلال نوشت 120 هزار نفر فریاد زدند جان و خونمان فدای تو ترکیه وطن مادریمان
تحریک گسل های قومیتی ترفندی برای تجزیه ی کشور توسط رسانه هاست
حمله ی ترکیه ی به کردها و حمایت از شعار های تجزیه طلبانه همان فضای سازی رسانه ای برای آشوب در کشور است
👤 مارشال مک لوهان:
جنگ هایی که در آینده رخ خواهند داد به وسیله تسلیحات جنگی و در میدان های نبرد نخواهند بود بلکه این جنگ ها به دلیل تصوراتی رخ خواهند داد که رسانه های جمعی به مردم القا می کنند
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️القا و تغییر نگاه
💢رسانه ها می توانند حتی هویت و نگاه افراد به خود را تغییر دهند
#خنده_فیکیشن
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️رسانه های امریکایی با هشتگ Staged به مقایسه دو تصویر از اتاق وضعیت در عملیات های بن لادن و البغدادی پرداخته اند.
آنها عکس اوباما را تصویر واقعی و تصویر ترامپ را یک عکس خبری و صحنه سازی می دانند.
📸 عكس ترامپ از رصد عمليات عليه البغدادى جعلى است
پيت سوزا عكاس كاخ سفيد در دوران اوباما نوشت عكسى كه از ترامپ و همراهانش منتشر شده، مربوط به چند ساعت پس از عمليات است. / عصر هوشمندی
#عملیات_روانی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma