۷ ماه پیش فارینپالیسی هشدار داده بود
مجله اقتصادی-سیاسی فارینپالیسی هفت ماه پیش خبرداده بود: یک بیماری عالمگیر آخرالزمانی (Apocalyptic Pandemic) در حال آمدن است، اما هیچکس علاقهای به انجام کاری در مورد آن ندارد! گزارش جدید و مستقلی که به درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد تهیه شده، هشدار میدهد که تهدیدی بسیار واقعی از یک بیماری عالمگیر سیاره زمین را در شرایطی خطرناک قرار داده که می تواند منجر به کشته شدن ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان شده و تقریباً ۵ درصد از اقتصاد جهانی را از بین ببرد؛ در چنین شرایط هولناکی، به نظر میرسد، ما آمادگی لازم را نداریم.
گروه GPMB به ریاست رئیس سابق سازمان بهداشت جهانی به همراه رئیس صلیب سرخ بینالمللی، یک کار مطالعاتی کارشناسی انجام داد و یک حمله هولناک را پیشبینی کرد که به وضعیت سیاسی، مالی و لجستیکی بسیاری از کشورها آسیب زده و نوعی عالمگیری خطرناک ایجاد خواهد کرد؛ این پیام و بارها و بارها پیش از این تحقیق نیز فریاد زده شد، اما به نظر میرسد کمترین تاثیری روی رهبران سیاسی جهان که گویی ناشنوا هستند، نگذاشته است.
#جنگ_شناختی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️ادراک پیچیده در جنگ شناختی
💢چرخش روایت ها در خصوص ویروس کرونا ، نتیجه ای جز ترس و ابهام در اذهان مخاطبان نخواهد داشت
مهندسی پیام در خصوص این بیماری و ابهامات موجود این نکته را پر رنگ تر می کند که آمریکا علیه جهان و در خصوص برخی کشور ها بصورت ویژه یک جنگ ادراکی پیچیده را آغاز نموده است
💢از سال ها قبل یکی از ژانرهای سینمایی هالیوود آخرالزمان ویروسی بوده است و مدام درحال نمایش دنیایی پر از شیوع بیماری خاص و کشنده جهت پایان دنیا و نابودی کل انسانیت است
🔺این تصویر همواره با تخصیص پیوست های اقتصادی به نفع تفکر سرمایه داری و کانون های الیگارشی جهانی بوده است
💢ویروس کرونا نیز یک سوژه برای ساخت ادارک جدید نسبت به جامعه ، اقتصاد ، سیاست و مفهوم وطن پرستی است اگر بپذیریم که این کانون های قدرت می توانند برای سود خود بسیار از مردم را با طبیعی ترین اتفاقات بکشند تا مساله ی کنترل جمعیت را اجرا کننذ ویروس کرونا یکی از قوی ترین مصادیق این استراتژی است
💢بطور مثال مجله ی اقتصادی فارین پالیسی هفت ماه پیش خبر داده بود که یک بیماری آخرالزمانی در جهان فراگیر خواهد شد و منجر به کشته شدن 80 میلیون نفر در جهان را خواهد کشت
🔺همچنین فیلم هایی نظیر اپیدمی ، شیوع ، اینفرنو و ... تصویر اذهان مخاطب را برای حرفا و صحبت های امثال بیل گیتس آماده می کند
بیل گیتس که در سخنرانی های TED اعلام می کرد باید جمعیت زمین را کاهش دهیم در سال 2018 می گوید دنیا باید برای مقابله با بیماریهای همه گیر کشنده آماده شود و این بیمارها را با اسلحه جنگی مقایسه می کند لینک مطلب
👤بیل گیتس . شاهزاده فیلیپ . پادشاه لیختاشتاین . خانواده راکفلر و ... گروه یا انجمنی را تشکیل دادند در سال ۲۰۰۳ به عنوان کنترل جمعیت جهان و در تمام حوزه ها ورود کردن بذر ،واکسن و دارو،آب آشامیدنی ، ژنتیک و .... و خیلی سخنرانی هم داشته اند در مورد کم کردن جمعیت جهان و چه نسلهای که برای بشر مضر هستند
🔺نکته ی قابل توجه این است که مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روابط دیرینهای با خانواده کلینتون و بنیاد کلینتون ایجاد کرده است. وی همچنین روابط نزدیکی با بیل و ملیندا گیتس در بنیاد گیتس داشته است. بنیاد گیتس در کنار مجمع جهانی اقتصاد از حامیان مالی پروژه شبیهسازی ویروس جدید کرونا در ماه اکتبر بودند. تدروس آدهانوم گبریسوم در مقام وزیر بهداشت اتیوپی، همچنین رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا بود که بنیاد گیتس آنها را ایجاد کرده بود
لینک مطلب
💢یا جالبتر اینکه در بازی ریزدنت اویل در شهر ووهان بیماری شیوع پیدا می کند که نامش ترکیبی از حرف کرونا است و گیاهی پادزهر و درمان کننده این بیماری است و جالتر لوگوی این بازی با لوگوی آزمایشکاه ووهان چین در خصوص کرونا یکی است
لینک مطلب
💢این بیماری منطبق با تفکر انتخاب طبیعی داروین طراحی شده است و افرادی که مسن هستند را با کام مرگ می کشاند دقیقا معضلی که جهان سرمایه داری با آن مواجه است بازنشستگانی که دیگر هیچ تولیدی ندارند و صرفا مصرف کننده هستد
💢ادراک جدیدی در مقابل مردم جهان و بالاخص ایران درحال شکل گیری است و ما در ضعیف ترین حالت رسانه ای خود قرار داریم
از کنار اخبار کرونا و اثر آن را بی تفاوت عبور نکنیم
#جنگ_شناختی
👤علیرضا پورمسعود
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ایجاد نیاز توسط رسانه
🔺مدتیه که صدا و سیما و شبکه سه هنگام پخش بازی های فوتبال اروپایی با تکنیک های ویدئویی تبلیغات دور زمین رو عوض میکنن و برای اسنپ ، تپ سی و ... تبلیغات میکنند
💢رسانه می تواند ظواهری را بسازد برای مخاطب خود ایجاد نیاز برای تهیه و ارضای حس مصرف کننده گی کند
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️جنگ روایت ها در کرونا
یک نکته؛ جنگ روانی با جنگ روایت ها متفاوت است. مبنای اصلی جنگ روانی شایعه است. اما جنگ روایت، جنگ شناختی است. خوانش شما از واقع است. پسا حقیقت اینجاست. مبارزه با این جنگ بسیار سخت تر است و مهمترین نکته این است که سربازان مبارزه در این جنگ همه مردم اند.
اما یک روش رایج در جنگ روایت ها، استدلال استقرایی است. در این روش یک جزء را به کل تعمیم می دهند. یک خبر مبنای تفسیر کل صحنه می شود.
اما جنگ روایت ها در کورنا چطور شکل گرفت و چرا به چالش رقص رسید؟
🔹یکم. بی اعتنایی.
اول گفتند حکومت بی اعتناست. مستندشان هم حرم و نماز جمعه و نام یک شرکت هواپیمایی یا فیلمی از یک ماشین اورژانس مقابل بیمارستان فرمانیه بود.
اما گزارش کامل از بسیج ملی و حکومتی باعث شد این گزاره نگیرد.
🔹دوم. پنهان کاریی.
بعد گفتند حکومت پنهان کارست. ولی انتشار امار روزانه مبتلایان و مرگ و میر و بعد هم منتشر شدن اولین آمار قبل از انتخابات با علم به اینکه روی مشارکت هم تاثیر گذارست، این گزاره را باطل کرد.
🔹سوم. بی تدبیری
مرحله سوم گفتند بی تدبیرست. چنان وانمود کردند که ایران با بی تدبیری باعث شده است کورنا به امارات و کانادا و افغانستان و لبنان و آلمان منتقل شود. طبیعتا این تصویر همه نمی توانست ماندگار باشد. چون نحوه اطلاع رسانی دقیق از میزان بهبود یافته ها و تصمیمات کلان درمانی باعث میشد مردم بی تدبیری را باور نکنند.
🔹چهارم. ناتوانی
در نهایت گفتند تدبیر دارند اما توان ندارند. اینجا بود که پمپئو و ترامپ به کمک ابرروایت آنها آمدند و البته پاسخ سرد داخلی و بی اعتنائی به پیشنهاد آنها در کنار توان ایران در تولید کیت های تشخیص و تولید ماسک های نانوئی و غیره این روایت را هم باطل کرد.
🔹پنجم و گام آخر خود مردمند.
از حکومت ناامید شدند و سراغ خود مردم آمدند. با 3 روش.
🔸روش اول تخریب سرمایه های معنوی و اعتقادی مردم. به تمسخر گرفتن دعا و مناجات آنهم با تمسک به فیلم یک شیعه انگلیسی که ضریح را لیس میزد.
🔸روش دوم نشان دادن بی اعتمادی اجتماعی بود. اینکه مردم به فکر هم نیستند. در همین رابطه اخباری از محتکرین مستندشان شد. طبیعی بود که با موج خبرهای خوب از همدلی های اجتماعی عملا عقب نشستند.
🔸روش سوم تقابل مردم با مردم بود. #چالش_رقص را باید اینجا ببینید؛ با دو اثر:
اول اینکه دو جریان را مقابل هم قرار دهند. جریان دعا و نیایش با جریان رقص و شادی.
دوم اینکه از خط مقدم بودن سفید پوش ها در جمهوری اسلامی بسیار عصبانی شدند و با این چالش و شکل دادن دوقطبی، تلاش می کنند بین فرهنگ متنوع جامعه پزشکی با ارزش هائی مثل فداکاری که آنها را به انقلاب نزدیک می کرد فاصله بیاندازند.
جنگ شناختی امروز خود مردم را هدف گرفته است؛ هوشیار باشید از شکل گیری دوقطبی ها.
👤محسن مهدیان
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️نگرش مردم نسبت به کرونا
🔻نتایج نظرسنجی مرکز افکار سنجی «ایسپا» و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران پیرامون نگرش مردم تهران به کرونا با بیان نگران نبودن بیش از نیمی از شهروندان تهرانی نسبت به ابتلای خود و خانواده شان به ویروس کرونا، در رسانه های داخلی بازتاب داشت.
طبق نظرسنجی مذکور 65 درصد به صداوسیما برای آگاهی از اخبار رجوع داشته اند. همچنین 37 درصد شبکه های اجتماعی، 15 درصد پزشکان و در نهایت 10 درصد شبکه های ماهواره ای را به عنوان منبع اصلی آگاهی از اخبار کرونا برگزیده اند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️هوش مصنوعی علیبابا هم با قدرت وارد کارزار مبارزه با #کرونا شد
💢بنا به اظهارات مسئولین شرکت تجارت الکترونی علی بابا، هوش مصنوعی تازه توسعه یافته این شرکت قادر است با بررسی عکس سی تی اسکن افراد مشکوک با دقت قابل ملاحظه %96 کرونا را تشخیص دهد.
🔺علاوه بر دقت تشخیصی بالا، هوش مصنوعی علی بابا قادر است تنها در 20 ثانیه کرونا را تشخیص دهد، در صورتی که این زمان برای پزشکان انسان در حدود 15 دقیقه است.
💢گزارشات حاکی از آن است که تاکنون بیش از 100 مرکز درمانی هوش مصنوعی کرونا یاب علی بابا را به کار گرفته اند.
لینک گزارش
https://thenextweb.com/neural/2020/03/02/alibabas-new-ai-system-can-detect-coronavirus-in-seconds-with-96-accuracy/
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️هنر به تصویر کشیدن فرهنگ
💢فارغ از اثر زیستی کرونا ویروس ، جنبه ی معرفی ملل مختلف و فرهنگ یک جامعه مبتلا به این ویروس و نمایش آن به جهانیان و ثبت اولین تصویر در یک شرایط بحرانی هنری است رسانه ای و شناختی
🔺شاید تصویری که از ایرانیان برای جهانیان نمایش داده شده در این بحران تصویری قوی ، امیدوار و جنگجو است
🔺اما جالب است تصویر اصلی و بدون نقاب غرب که سال ها رفتار و منش و فرهنگ آنان را بر سر کشور های شرقی و جهان سومی می کوبند و عده ای غرب پرست و مرعوب این اخلاق را ترویج می کنند این روایت عریان مردم غرب را ببینند
💢لس آنجلس تایمز روایتی عجیب از هجوم مردم کالیفرنیا برای غارت فروشگاه ها از ترس کرونا ویروس منتشر کرده است
💢هنر رسانه ای باید در این زمینه باید مدیریت روایت این اخبار و چهره ی عریان فرهنگ غرب را به نمایش بگذارد و تصویر کنونی از غرب در اذهان مخاطبان ایرانی نسبت به اخلاق غربی را اصلاح نماید
لینک گزارش لس آنجلس تایمز
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️عملیات روانی کرونایی
🔻 ما درگیر یک جنگ تمامعیار رسانهای هستیم.
🔻 دشمنان ما روزانه صدها پست و پیام رسانهای با هدف تاثیرگذاری بر اذهان ما تولید میکنند.
🔺فقط اینستاگرام بی.بی.سی در یک ماه قریب به ۹۰۰ پست درباره ایران کار کرده است.
💢لشکر کناری او، اینستاگرام صدای امریکا نیز در یک ماه بیش ۱۸۰۰ پیام فارسی علیه ایران منتشر کرده است.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️چگونه در فضای مجازی جعل و شایعه را از واقعیت تشخیص دهیم؟
⁉️«منبع معتبر»: اگر مطلبی منبع معتبر نداشت به راحتی باور نکنید. داشتن یک لینک اینترنتی به عنوان منبع، سادهترین کاری است که انتشار دهنده خبر میتواند برای اعتباربخشی به خبرش در متن بگذارد.
⁉️قطعه فیلم و تکه عکس اصلیترین ابزار شایعهسازها: زاویه خاص فیلمبرداری یا عکسبرداری، مشخص نبودن اتفاقات قبل و بعد از آن تکه جدا شده از فیلم، ربط دادن عکس به مطلب نامرتبط، دستکاری عکس و فیلم،کیفیتهای پایین و نامشخص بودن جزئیات و… فرصت را برای داستانسرایی و شایعهپردازی روی آن ایجاد میکند.
⁉️قسم دادن، التماس کردن، وعدهدادن، ارعاب یا تهدید برای انتشار مطلب.
⁉️اعلام زمانهای نسبی به جای ذکر تاریخ مشخص.
⁉️عباراتی که نشان میدهد رازی مخوف یا سندی فوقمحرمانه کشف شده است.
⁉️جملات خبری شبهعلمی و مبهم: دانشمندان کشف کردهاند، آخرین دستاوردهای پزشکی نشان میدهد و... کدام پزشکان؟ کدام دانشمندان؟ عرفان کوانتومی، قانون راز، شعور آب و … نمونههایی از این ادعا هستند.
⁉️ارجاع به منابع غیرواقعی با اسم های عجیب و غریب و پرابهت شبکه خبری
⁉️تبلیغ یا ضدتبلیغ عقیدتی و نژادپرستانه برای یک فرقه خاص ۹۰ نفر وهابی…، دانشمندی که شیعه شد، یک بهایی و ...
⁉️عدم ارتباط منطقی و تخصصی منبع با متن:رئیس مرکز «قلب» ژاپن گفته است سیگنال موبایل برای «مغز» مضر است.
⁉️اینترنت و گوگل منبع نیستند:اینها ابزارهای ارتباطی و جستجو هستند. هر چیزی در آن پیدا شود درست نیست حتی اگر در چندین جای آن تکرار شده بود.
⁉️آیا می دانیدها.
⁉️توصیه های اکید و هشدارهای عجیب.
⁉️تعدد انتساب مطالب به یک شخصیت معروف.
❌قبل از کپی و ارسال، مکث، فکر و سپس منتشر کنید.❌
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️مدیریت رسانه ای اینستاگرام
💢صفحه ی رسمی اینستاگرام در توییتر طی رشته توییتی اعلام کرد که مطالب غیرعلمی پیرامون کرونا را حذف خواهد کرد و در جست و جو های برتر سازمان بهداشت جهانی را بعنوان پیشنهاد به مخاطبان ارائه می کند
https://twitter.com/InstagramComms/status/1235984311163158529
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🎬نگاهی به فیلم علاءالدین 2019
✅ لایو اکشن علاءالدین در مورد پسریه که امورات زندگیش رو با دزدی میگذرونه و در این بین، یک روز تو بازار با شاهدخت شهر رو به رو میشه. این برخورد زمینه علاقه اونها به رو فراهم میکنه...
نکات فیلم:
⭕️ این فیلم تاکید میکنه که باطن آدمها و تصوری که از خودشون دارن، از امکانات مادی و ظاهرشون مهمتره (علاءالدین با اینکه شاهزاده شده، اما خودش رو باور نداره)
⭕️ تو این فیلم یه شاهزاده خانم رو میبینیم که شایسته ترین فرد برای جانشینی پادشاهه ولی قانون و رسم جامعه این اجازه رو نمیده...
⭕️ اگر چه جادو و برآورده شدن آرزو، موضوع اصلی داستانه، اما تغییرات مهم با اراده آدمها اتفاق میوفته نه با جادو
⭕️ عشقی که ما تو این فیلم میبینیم عشق شرقیه یعنی علاقه ای که متعهدانه هست و هدفش ازدواجه (نه رابطه عاشقانه) و این نکنه مثبتیه
⭕️ اگه یادتون باشه تو فیلم #شاهزاده_ایرانی (#پرنسس_آو_پرشیا) همه دزد بودن، تو این فیلم هم تقریباً همینطوره با این تفاوت که کمتر روش تأکید میشه و چون فیلم فانتزیه، تلخی این موضوع جلب توجه نمیکنه. همینطور لوکیشن های فیلم، ساختمونا و بازار شبیه هستند، انگار کارگردانان هالیوود نمیخوان بین ایرانی ها و عرب ها تفاوتی قرار بدن!
⭕️ طبق نظریه شرق شناسی، اگر شرق (غیر اروپا) باشکوه هم نشون داده بشه، طوری بازنمایی میشه که این موضوع مربوط به گذشته است و ربطی به زمان حال نداره. به همین دلیل معمولا تو رسانه ها به نقاط قوت شرقیا پرداخته نمیشه. مثلاً ممکنه خیلی به تاریخ ایران باستان یا اهرام سه گانه توجه بشه، اما زیبایی ها و پیشرفت امروز سانسور میشه.
تو این فیلم هم این اتفاق کاملاً مشخصه.
👤محمدعلی عبدالهی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⁉️چرا باید ایموجی بزنیم؟🤔
🔺متنهایی که ایموجی دارن کل مغز رو درگیر میکنن. نوشته قسمت منطقی مغز رو فعال میکنه و ایموجیها بهخاطر تصویری بودنشون قسمت ادراکات احساسی مغزو. بههمین خاطر استفاده کردن
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma