eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 چهار اصل که در تولید یک‌ محتوای رسانه‌ای خوب به ما کمک‌ میکند ✅ @media_arma
🔺 انگیزه رفتارهای مختلف در فضای مجازی چیست؟ ✅ @media_arma
4_5785378053597170019.mp3
25.74M
🔊 صحبت‌های افشاگرانه و بسیار مهم استاد در مورد فایل صوتی منتشر شده جناب وزیر امور خارجه در رسانه‌های معاند سعودی 🔴 پاسخی به ابهامات ذهن شما در خصوص این صوت منتشر شده 🔃 بشنوید و جهت روشنگری منتشر کنید. 🎧 کیفیت 64kbps ✅ @media_arma
🔺 خطرات شبکه‌های اجتماعی ✅ @media_arma
▪️چه بسا که اگر کوفیان در معاویه شکست نمی‌خوردند کار معاویه تمام میشد ▪️چه بسا که مسیر تاریخ عوض میشد ▪️شب ضربت خوردن مولا و سرورمان امیرالمومنین علی (ع) به دست اشقی الاشقیاء را به شیعیان آن حضرت تسلیت عرض میکنیم ✅ @media_arma
🔺 چگونه در شبکه‌های اجتماعی از خودمان محافظت کنیم؟ ✅ @media_arma
🔺 چند نکته جالب و مهم در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی ✅ @media_arma
🔺و باز هم تقطیع! 🔺پس از بیانات مهم رهبری در مورد اختیارات وزارت خارجه و این‌ که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا توسط وزارت خارجه تعیین نمیشود و مجامع بالادستی در مورد آن تصمیم میگیرند و در کشور ما هم این کار در شورای عالی امنیت ملی انجام میشود شاهد تقطیع هایی در رسانه‌های اصلاح‌طلب بودیم که فقط تاکید بر (مجری) بودن وزارت خارجه داشتند و جملات قبل و بعد از این مورد را ذکر نکردند. @media_arma
▪️جریان تحریف میتواند کاری کند که وقتی امیرالمومنین(ع)، نفس دین، قرآن ناطق، معنی و مفهوم نماز، در محراب مسجد ضربت می‌خورد شامیان بگویند: علی در مسجد چه میخواست؟ مگر او نماز میخواند؟ ▪️شهادت امام علی(ع) را خدمت همه شما شیعیان آن حضرت تسلیت عرض مینماییم ✅ @media_arma
🔺توصیه های لازم جهت جلوگیری از ضعف بینایی به هنگام استفاده از تلفن همراه و رایانه و ... ✅ @media_arma
🔺چگونه سوگیری رسانه های را تشخیص دهیم؟ ✅ @media_arma
🔺 تاثیر سواد رسانه‌ای بر جامعه ✅ @media_arma
🔺اطلاعات بی ثمر در فضای مجازی 🔺اغلب افراد در طول روز مطالبی از جنس "ازدواج فلان بازیگر با بهمان بازیگر ، جدایی فلان رئیس جمهور از همسرش ، شیوه های نوین تزئین هندوانه! و...." جست و جو و مطالعه میکنند و این مطالعات تنها اطلاعات بی ثمر ما را افزایش میدهند 🔺امروزه اطلاعات افراد مانند اقیانوسی به عمق یک سانتی ست که در ظاهر بسیار، اما در واقع کم عمق و بی ثمر است! 🔺چرا امروزه اغلب افراد کم عمق شده اند؟؟ دلیل کم عمقی افراد حضور منفعل در فضای مجازی و پیروی از کانال ها و پیج های زرد است و تنها ثمره این پیگیری مداوم تلف شدن وقت گرانبهایی ست که هرگز برنخواهد گشت! 🔺برای جلوگیری از این اتفاق باید به مطالعه کتاب،مطلب،مقاله، تحلیل و تفکر هدفمند در این زمینه ها عادت کنیم و بطور کلی: 🔺پای حرف و مطلبی بنشنید که مطمئن هستید کارکردی برای شما دارد ✅ @media_arma
🔺انواع رویکرد ها به یک موضوع در شبکه های اجتماعی 1⃣انفعالی🔚موضوع را دیده ایم و میدانیم با هدف رسانه ای ما تطابق دارد و معنای این اتفاق را میپذیریم اما به این دلیل که احساس میکنیم واکنش مان تاثیری ندارد به موضوع نمیپردازیم 2⃣فعال🔚موضوع را دیده ایم و میدانیم با هدف رسانه ای ما تطابق دارد و معنای این اتفاق را میپذیریم و نسبت به موضوع تحلیل های مختلف خوانده و واکنش نشان میدهیم اما واکنش ما از محتوای جدید و فاخری برخوردار نیست و با اینکه برای مواجهه با این موضوع هدفی وجود دارد قادر به تولید محتوا نیستیم و در نتیجه قادر به تغییر محیط و ذهن مخاطب نیز نیستیم. 3⃣سوپر فعال🔚در مواجهه سوپر فعال با موضوع، میدان جدیدی ایجاد میشود علاوه بر آگاهی از تحلیل های مختلف از موضوع و هدفمندی مواجهه با موضوع میتوانیم محتوای فاخر و جدیدی تولید کرده و روی محیط و ذهن مخاطب تاثیرگذاری داشته باشیم⬅️ ✅ این صحیح ترین رویکردی ست که میتوان در فضای مجازی داشت. ✅ @media_arma
🔺 چگونه یک مطلب را در رسانه بخوانیم بدون آنکه اجازه دهیم تولید کننده آن محتوا به ذهن ما جهت دهد ✅ @media_arma
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 نکات فنی مهم در مورد طوفان توییتری: ۱. دوستان لطفا همه فشار اصلی کار و توییت ها را برای ساعات اولیه ترندینگ (ساعت ۲۲ تا ۲۴ پنجشنبه و ۱۱ تا ۱۳ جمعه) آماده کنید با این کار ترندینگ پرقدرت و قوی تر انجام میشود ! ۲. با فاصله ی ۳ الی ۵ دقیقه توییت و ریت بزنید تا توسط توییتر دچار محدودیت نشوید ۳. سعی کنید زیاد منشن ندهید و منشن هایی که میدهید تکراری نباشد چرا که توییتر روی منشن های تکراری به شدت حساس است ۴. اگه با چند اکانت توییت میزنید، توییت های خود را ریتوییت و فیو نکنید چرا که این کار همپوشانی محسوب میشود که توییتر روی آن حساس است ۵. سعی کنید حتی الامکان از هر دو هشتگ استفاده کنید ۶. اگر توییت خود را از بانک های محتوا کپی میکنید حتما در متن آن تغییراتی اعمال کنید مثلا جای ویرگول و.... را عوض کنید چرا که توییتر روی محتوای تکراری به شدت حساس است ۷. اگر توییتر حین عملیات از شما تست ربات گرفت به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت خود را متوقف کنید و بعد از آن می توانید به فعالیت خود ادامه بدید *توجه کنید که رعایت فاصله ی زمانی ۳ الی ۵ دقیقه بین هر توییت یا ریتوییت خیلی مهم است ۸. اگر در حین عملیات توییتر اجازه ی توییت یا بازتوییت کردن را به شما نداد به هیچ وجه نگران نباشید ، بعد از گذشت یک ساعت توییتر مجددا اجازه ی فعالیت به اکانت شما را خواهد داد ۹. در محتوای خود دقت به خرج بدهید به هیچ وجه به صورت مستقیم اسرائیل را تهدید به نابودی یا حمله یا حتی تروریست بودن نکنید چرا که در این صورت ربات های ناظر توییتر روی اکانت شما حساس میشوند و ممکن است اکانت را ساسپند یا تعلیق کنند *توصیه میشود توییت ها را قبل از فرستادن یک بار به انگلیسی ترنسلیت کنید و مطمئن شوید ترجمه اش حساسیت برانگیز نیست *سعی کنید با کنایه حرفتان را بزنید تا درصورتی که توییت شما به انگلیسی واگرد شد معنای مبهمی داشته باشد با این کار از هرگونه آسیب احتمالی به اکانت جلوگیری میشه ۱۰. حتما به دیکته هشتگ ها توجه کنید ! حتما در هشتگ (أ) رو بذارید حتما در هشتگ از (F و P) بزرگ استفاده کنید به همین منظور و برای راحت تر شدن کار سعی کنید هشتگ درست را کپی کنید یا خودتون هشتگ را تا آخر بنویسید و به پیشنهادات توییتر توجهی نکنید تا باعث بالا آمدن هشتگ انحرافی و هدر رفتن انرژی تایم‌‌ لاین و در نهایت خراب شدن ترندینگ نشه ‏۱۱.برای جلوگیری از ریپورت هشتگ به عنوان اسپم سعی کنید، مطلقا منشن خالی شامل هشتگ و توییت تکراری نزنید ریتوییت کردن توییت کسانی که فالو ندارید، توییت های سایر زبان ها و... هم برای ترند شدن هشتگ مهمه! ۱۲. شما میتوانید از طریق نسخه وب توییتر توییت های خودتون رو از قبل از عملیات زمان بندی کنید (اموزش در مطالب بعدی کانال موجود است) ان شاءالله با رعایت نکات بالا مشکلی برای اکانت شما پیش نمی‌آید ✅ @media_arma
🔺توانایی هایی که با داشتن سواد رسانه قادر به کسب آن هستیم 1⃣درک چگونگی ایجاد پیام 2⃣تشخیص آنچه که رسانه ها مایل اند ما را به باور آن برسانند 3⃣تشخیص تعصبات، اطلاعات غلط و دروغ های رسانه ای 4⃣کشف قسمت کتمان شده رویداد ها 5⃣ارزیابی پیام های رسانه ای بر اساس تجربیات خود باور ها و ارزش هایشان 6⃣طراحی، ایجاد و توزیع پیام های رسانه ای ✅ @media_arma
🔺چگونه سوگیری رسانه‌ ها را تشخیص دهیم   🔺دموکراسی می‌تواند شکل سودمندی از حکومت باشد. اما این شکل از حکومت تنها به میزانی می‌تواند سودمند باشد که عموم مردم(که در نظریۀ دموکراسی حاکم به حساب می‌آیند) از رویدادهای داخلی و بین‌المللی آگاه باشند و بتوانند با سواد رسانه‌ای و سنجشگرانه دربارۀ این رویدادها بیندیشند. اگر اکثریت بزرگ شهروندان از سوگیری‌های موجود در خبرهای رسانه‌ ها غافل باشند و از حداقل سواد رسانه‌ای برخوردار نباشند، اگر نتوانند ایدئولوژی‌ها، جهت‌دهی‌ها و پیچش‌ها را تشخیص دهند، اگر نتوانند اقدام‌های تبلیغاتی را تشخیص دهند، نمی‌توانند به نحوی معقول معین کنند که کدام‌یک از پیام‌های رسانه‌ ها را باید با دریافت پیام‌های دیگر تکمیل کنند، کدام‌یک را باید تعدیل کنند و کدام‌یک را باید یکسره کنار بگذارند. 🔺خلاصه اینکه، فقط کسانی می‌توانند تأثیر رسانه‌ ها را بر خود کنترل کنند که فهم خوبی از شرایط کار رسانه‌ ها در جهان داشته باشند و پایه‌های سواد رسانه‌ای را بشناسند. همۀ ما دوست داریم آنچه در رسانه‌ های خبری گفته می‌شود را سنجشگرانه ارزیابی کنیم نه اینکه بدون هیچ بررسی‌ای بپذیریم. ✅ @media_arma
🔹موانع هویت سازی در فضای مجازی🔹️ ♦️ پیروی از مخاطب یکی از موانعی که باعث میشود ما هویت نداشته باشیم پیروی ما از مخاطب است! ⁉️آیا واقعا پیروی از مخاطب اشتباه است⁉️ برخی افراد به طور جدی تنها بر مبنای تمایل مخاطب خود به تولید و انتشار محتوا دست میزنند. نه باید به قدری به سمت مخاطب متمایل بود که مخاطب تعیین کننده محتوای تولید شده، و ادبیات استفاده شده در این محتوا باشد و نه باید به قدری خود را برتر دید که گویی تولید کننده محتوا فرد کاملا مستقلی است که مخاطب برای او اهمیت ندارد و صرفا هدف خودش در تولید محتوا اهمیت دارد. در واقع هر دو حالت پیروی صد در صدی و عدم توجه و عدم پیروی صد در صدی، مانعی برای هویت سازی در فضای مجازی ست. بلکه باید ذائقه و سلیقه مخاطب را شناخت و بر اساس تعادلی بین ذائقه و هدف رسانه ای دست به تولید محتوا بزنیم (که چگونگی آن در ادامه توضیح داده خواهد شد) ⭕به طور خلاصه نباید صرفا با توجه صد در صدی به خواست مخاطب دست به تولید محتوا زد اما باید ذائقه مخاطب را شناخت! چطور؟ در ادامه توضیح داده خواهد شد. ✅ @media_arma
🔹موانع هویت سازی در فضای مجازی🔹 ♦️راحت طلبی ⁉️راحت طلبی چگونه به وجود آمده است؟ ممکن است فرد به طور کلی آدم راحت طلبی نباشد و برای مثال در زندگی اهل کار سخت و تلاش فراوان باشد اما کار با فضای مجازی او را راحت طلب کرده باشد! چرا که این راحت طلبی از نوع فکری است نه جسمی! اغلب افراد حوصله خواندن تحلیل یا مطلب چند صفحه ای را ندارند و گاهی حتی این راحت طلبی و بی حوصلگی به حدی است که نمیتوانند متمرکز فکر کنند!! فضای مجازی افراد را اینگونه تربیت کرده است! با کمی دقت متوجه میشویم اغلب افراد بعد از باز کردن صفحات کانال ها و گروه های مختلف بدون توجه به مطالب آنها سعی میکنند به آخرین پیام آن برسند. یا در فضای توئیتر مطالب بلند و چند خطی باز خورد بسیار کمتری نسبت به مطالب کوتاه و یک خطی میگیرند! دلیل تمام این اتفاق این است که کاربران فضای مجازی به تیتر خوان تبدیل شده اند! طیفی از افراد که فقط دنبال خواندن تیتر هستند!! این راحت طلبی مانع از حضور فعال ما در فضای مجازی میشود. چراکه باعث میشود ما به مطالعه مطالب غیر ضروری و بی ثمر که از قضا کوتاه است رو بیاوریم ولی مطالب مهم ومفید را بخاطر طولانی بودن کنار بگذاریم. ⚠️اگر قصد دارید در فضای مجازی هویت داشته و فعال باشید، مطالب غیر ضروری پیج های اینستا و توئیتر و کانال های زرد تلگرام را چک نکنید چرا که هیچ مطلب مفیدی به اطلاعات شما افزوده نخواهد شد! به جای صرف زمان برای چک کردن این مطالب بهتر است فکر کنید،سرمقاله بخوانید، روزنانه بخوانید، تحلیل بخوانید و زمان خود را صرف این کارها کنید⚠️ معرفی کتاب: کتاب کم عمق ها/ نویسنده نیکلاس کار ⬅️ در این کتاب اثبات شده که ارتباط افراد با فضای مجازی موجب کم عمق شدن تفکر آنها شده است! چرا که این افراد در خصوص همه چیز اطلاعات دارند اما اگر تنها چند تا سوال از آنها در مورد همان چیز هایی که در موردشان صحبت میکنند بپرسند پاسخی ندارند! چرا که افکارشان نسبت به اطلاعاتی که دارند عمیق نیست!! ✅ @media_arma
🔹موانع هویت سازی در فضای مجازی🔹 ♦️ تصویر زدگی افراد به دلیل راحت طلبی بیشتر تمایل دارند عکس ببینند تا مطلبی را مطالعه کنند و این درحالیست که بدون مطالعه نمیتوان حضور موثری در فضای مجازی داشت ما در مواجهه با یک موضوع باید نگاه نقادانه و تحلیگرانه داشته باشیم تا بتوانیم درمورد آن موضوع صحبت کنیم یا مطلب بنویسیم ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که مخاطب از ما تصویر و کلیپ و.. میخواهد در این صورت چه باید کرد⁉️ ✅ما نیز معتقدیم اگر مخاطب شما تصویر و کلیپ و... میخواهد حتما در تولید محتوا از این موارد استفاده کنید اما و اما شما بعنوان منتشر کننده آن تصویر و کلیپ و.. در فضای مجازی باید تحلیل متنی داشته باشید بطوریکه اگر در خصوص موضوعی که در مورد آن مطلبی ارائه دادند پرسشی شد قادر به پاسخگویی باشید که این امر در صورتی که در خصوص آن موضوع فقط چند عکس و کلیپ دیده باشید و تحلیلی مطالعه نکرده باشید امکان پذیر نخواهد بود. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 توییت استاد ✍ راهی شدن هزاران فلسطینی به سمت قدس برای حراست از قبله اول مسلمین تصویری که بارها صهیونیست با ایجاد ادراک و آمادگی در ذهن مخاطبانشان از طریق رسانه ها و فیلم هایی مانند جنگ جهانی زد آنرا پیش بینی کرده بودند. https://twitter.com/A_raefipur/status/1391801062651203584?s=20@media_arma
جنگ نرم چیست؟ جنگی با ماهیت فرهنگی که مهاجم با پیامهایی که می دهد تلاش می کند تا جامعه مورد نظر خود را در راستای اهدافش تغییر جهت دهد. پیام های دشمن در "جنگ نرم" بر سه نوع است: 1️⃣پیام های سفید: پیام های راست ولی کم ارزش، که معمولا از سوی دشمن با هدف برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در جامعه هدف ارسال می گردد. 2️⃣پیام های خاکستری: ترکیبی از پیام های راست و دروغ، این پیام ها فراوان و پر دامنه بوده و با هدف ایجاد تعامل با جامعه هدف ارسال می شود. 3️⃣پیام های سیاه: پیام های سیاه دروغ های بسیار کلیدی و کم دامنه است.این نوع پیام ها با هدف بحران زایی و ایجاد تنش و برهم زدن ثبات و امنیت کشور مورد نظر ارسال می شود. 🔺️دشمن در جنگ نرم بعد از ایجاد اعتماد با ارسال پیام های سفید ، و آماده سازی جامعه هدف برای القای مطالب دلخواه با پیام های خاکستری، در زمان مناسب نسبت به ارسال پیام های سیاه اقدام می کند. ✅ @media_arma