eitaa logo
آرما مدیا
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد ✍ ‌‎ شبکه تحت نظر ناندرتئال های سعودی ، در برنامه حدوداً ده دقیقه ای خود بیش از ده دروغ آشکار‌ درباره بنده و‌موسسه مصاف ایرانیان گفت! توهین و تهمت شنیدن از پادوهای رسانه ای ملک سلمان که نان در خون مردم منطقه می زند برای ما افتخار است. ‎ 🌐 https://twitter.com/A_raefipur/status/1487508665192128512?t=oK96A4ZqNfnfcucxI3BtyA&s=19 🆔 @Masaf
10.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️امروز شبکه سعودی اینترنشنال باز هم از تهمت و دروغ قدیمی وزارت ارتباطاتِ جهرمی علیه مصاف سواستفاده کرد 🔹جناب جهرمی شما و تیم رسانه‌ای شما باید بابت این موارد کذبی که منتشر کردید پاسخگو باشید! @raefipourfans
📌 برای یادگیری سواد رسانه چه کتابی بخوانیم ؟ 📙مهندسی اجتماعی: هنر جنگ روانی، هک کردن بشر، ترغیب و فریب 🔻به دليل گسترش شبکه‌هاي اجتماعي و افزايش روزافزون کاربران اين سامانه‌ها، بستر بسيار مناسبي براي حملات مهندسي اجتماعي فراهم شده که در صورت عدم آشنايي با اين‌گونه حملات خطر بزرگي کاربران اين شبکه‌ها را تهديد خواهد کرد. 🔻 درواقع مهندسي اجتماعي مجموعه‌اي از روش‌هاي غير فني مبتني بر استفاده از ويژگي‌هاي روان‌شناسانه افراد براي نفوذ به سيستم‌ها و دسترسي به اطلاعات کاربران آن‌ها است که توسط هکرها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 🔻 کتاب حاضر به‌منظور بررسي ابعاد گوناگون مهندسي اجتماعي به رشته تحرير درآمده است، بررسی ابعاد و زوایای مختلف مهندسی اجتماعی در تمامی عرصه ها به ویژه علوم نظامی می‌پردازد و راهکارهایی را برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان ارائه می‌کند. 💢 جهت تهیه کتاب می‌توانید به نمایشگاه مجازی کتاب تهران مراجعه فرمایید : book.icfi.ir @media_arma
⭕️سوء‌ استفاده گوگل از موقعیت مکانی کاربران 🔸شکایتی جدید علیه گوگل مطرح شده که ادعا می‌کند این شرکت از موقعیت مکانی کاربران سوء استفاده می‌کند. 🔸این ادعا، توسط چهار دادستان کل آمریکا به رهبری دادستان کل تنظیم شده که ادعا می‌کند گوگل ردیابی موقعیت مکانی کاربران را با وجود توانایی ظاهری کاربران برای کنترل تقریبا غیرممکن می‌کند. 🔸در این شکایت ادعا می‌شود که گوگل از الگو‌های تاریک استفاده می‌کند (اشاره به تاکتیک‌هایی که می‌تواند با استفاده از داده‌های مکان جمع‌آوری‌شده، رفتار مصرف‌کننده را به نفع یک کسب‌وکار تحت تاثیر قرار دهد).   🔸این شکایت همچنین ادعا می‌کند که گوگل محصولات خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که کاربران را وادار کرده تا داده‌های موقعیت مکانی بیشتری را سهواً یا از روی ناامیدی ارائه دهند، و ادعا می‌کند که این موضوع قوانین مختلف حمایت از مصرف‌کننده را نقض می‌کند. 🔸در سال ۲۰۱۸ دادستانی در واشنگتن دی سی، تحقیقاتی در مورد شیوه‌های جمع آوری داده‌های موقعیت مکانی گوگل آغاز کرد و در گزارشی نشان داد گوگل به جمع آوری داده‌های مکانی حتی پس از حذف تنظیمات ادامه می‌دهد. ✅ @media_arma
♨️شبکه آموزشی دروغ و تحریف اینترنشنال 🔴 شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال در یک اقدام غیر حرفه‌ای و با تحریفی آشکار، تیتر قابل تأملی را برای مصاحبه رییس‌جمهور انتخاب کرد که این تیتر از لحاظ تحریف و تغییر می تواند الگو و نمونه برای سواد رسانه ای باشد. ⬅️این مثلا رسانه، اظهارات رییس‌جمهور درباره درآمد مردم را با تیتر «ابراهیم رئیسی: اقشار راست می‌گویند حقوقشان کم است، اما ما چه کنیم؟» پوشش داد تا القاء کند دولت به دغدغه درآمد و معیشت آنها بی توجه است. ⬅️اما واقعیت سخنان ایشان این است که: «بازنشستگان یا کارمندان یا کارگران، همه این اقشار وقتی می‌گویند حقوق ما کفایت نمی‌کند، حق می‌گویند و درست است. حالا چه کار باید کرد؟» که در ادامه ایشان بدنبال بیان راه حلی مطالب خود را بیان می کند. ⬅️قابل تأمل‌تر اینکه، این شبکه بعد از این تحریف آشکار، چندین برنامه را به تحلیل سخنان تحریف شده آیت‌الله رئیسی اختصاص داد تا به نتیجه دلخواهش برسد و میهمانانش نیز در همین راستا تلاش کردند این اظهارات را نشانه ناتوانی دولت سیزدهم در اداره امور کشور نشان دهند! @media_arma
⭕️ آمازون به دلیل دستکاری قیمت‌ها، ۲میلیون دلار جریمه شد 🔸شرکت آمازون به علت تلاش برای دستکاری مصنوعی قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث در این مجموعه بزرگ فروش آنلاین ۲.۲۵ میلیون دلار جریمه شد. 🔸آمازون تلاش داشت با پایین نگهداشتن مصنوعی قیمت برخی از محصولات خود را به عنوان پلتفرم برتر فروش آنلاین تثبیت کرده و همه رقبا را از میدان به در کند. 🔸این شرکت تلاش برای اجرای طرح مذکور را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد و یک الگوریتم قیمت گذاری را طراحی کرد تا یک حداقل قیمت فروش را برای اشخاص ثالث تضمین کند./مهر ✅ @media_arma
💢‏پولاد کیمیایی پسر مسعود کیمیایی با جمله «قضاوت های بزرگ کار آدم های کوچک نیست» به داوری شهاب حسینی اعتراض کرده و از جشنواره فیلم فجر انصراف داده جوایز داخلی و خارجی اون آدم کوچیک: 💬 مرتضا قربانی @media_arma
آرما مدیا
‍ ♨️رسانه‌ها‌ و روشهای‌تصویر‌سازی‌ذهنی ⭕️ این تکنیک‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد جنگ نرم داشته باشند. 🔴برچسب زدن: رسانه‌ها واژه‌های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل می‏کنند و آن‌ها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می‌دهند. هدف آن است که ایده، فکر و یا گروهی محکوم شوند؛ بی‏آنکه استدلالی در محکومیت آن‏ها آورده شود. 🔴توسل به ترس: متخصصان جنگ روانی ضمن ترساندن مخاطبان از راه‏های مختلف، به آنان القا می‌کنند که خطرات احتمالی و فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده و از این طریق، آینده‌ای مبهم و توام با سختی‌ها و مشکلات را برای افراد ترسیم می‌کنند. 🔴کلی‌گویی: مرتبط‌ساختن عقیده یا سیاستی خاص با مفهومی ویژه، تا مخاطب بدون بررسی شواهد و دلایل، عقیده و یا سیاست مورد نظر را بپذیرد. 🔴 گواهی: گواهی و یا شهادت، نقل قول‌هایی در داخل و خارج از پیام است که برای حمایت از یک سیاست، برنامه و یا شخصیتی خاص آورده می‌شود. 🔴 تکرار و تعقیب (پیگیری): با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جاانداختن پیامی در ذهن مخاطب می شود. 🔴دروغ: عمدتاً برای مرعوب‌کردن حریف یا افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می‌کنند. گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر می‌گوید: دروغ هرچه بزرگ‌تر باشد، باور آن برای مردم راحت‌تر است. 🔴مبالغه: روشی که با اغراق کردن و بزرگ‌نمایی یک موضوع، سعی در اثبات یک واقعیت دارد. در برخی مواقع برای اینکه مخالف را در هیبت هیولا، خطرناک، ... نشان دهند رفتار، کردار و تمایلات، عادات، شخصیت و مشخصه‌های خاص آن تکنیک را مدام برشماری، بزرگنمایی و القاء می‌کنند. 🔴ایجاد تفرقه و تضاد: دشمن باید به شکست‌خوردن انس بگیرد. آنچه در این زمینه می‌تواند موثر باشد، ایجاد و یا تلقین تضادهای مختلف در جبهه دشمن است. رسانه می‌تواند با ایجاد و یا تلقین درگیری میان اقلیت‌ها، قومیت‌ها، نخبگان و حاکمیت، وحدت را بین نیروهای دشمن متزلزل سازد. 🔴شایعه: شایعه زمانی مطرح می‌شود که زمینة دسترسی به اخبار موثق امکان‌پذیر نباشد. شایعه، انتقال شفاهی پیامی است که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تأثیر در روحیه آنان ایجاد می‌شود. 🔴 پاره‌حقیقت‌گویی: رسانه‌ها معمولاَ متناسب با موضوعی که به آن متمایل هستند، بخشی از خبر نقل و بخشی را نقل نمی‌کنند. خبر هنگامی کامل است که عناصر خبری در آن، به شکل کلی مطرح شوند. اما چنانچه یکی از عناصر خبری شش‌گانه (که، کجا، کی، چه، چرا، چگونه) در خبر بیان نشود، خبر ناقص است. در تاکتیک پاره حقیقت‌گویی، حذف یکی از عناصر به عمد صورت می‌گیرد و بیشتر اوقات، عنصر چرا حذف می‌شود. 🔴 فریب دادن: اطلاعات دروغین، جهت‌دار و یا تصویری وارونه از وقایعی است که با ارائة تصاویر ناقص و دگرگون شده‌ای از واقعیت می‌توانند گروه‌های گوناگون مخاطبان مورد نظر در عملیات روانی را تحت تأثیر قرار دهد. 🔴 القاء: یعنی ایجاد تغییر رفتار در مخاطب بدون اطلاع او که براساس تغییر ذهنیت‏های فردی و اجتماعی صورت می‌گیرد. و به دو روش اجرا می شود: مستقیم: که مخاطب آماده پذیرش پیام به صورت مستقیم باشد غیرمستقیم: پیام خود را در قالب موضوعاتی به ظاهر بی‌ارتباط و یا دوپهلو بیان می‌کند. القاء پیام در قالب فیلم، موسیقی، نمایش، نقاشی، سخنرانی، سی‌دی، اعلامیه، بیانیه، مصاحبه و... در جهت تأثیر گذاری بر مخاطبین صورت می‌گیرد. 🔴اقناع: یعنی قانع ساختن، خشنودسازی و راضی‌کردن است. در واقع توسل به کلام و احساس به خاطر رسیدن به نوعی رضایت روانی در مخاطب است. 🔴 تحریک و تشجیع: با شیوة تحریک، چهره بی‌رحم و ضدانسانی (واقعی یا ساختگی) از دشمن به نمایش می‌گذارند و با ترسیم چهره‌ای از قربانیان این بی‌رحمی‌ها، سعی می‌کنند روی حالات و رفتار مخاطبان تأثیر بگذارند. 🔴تردیدافکنی و جایگزینی منابع: تشکیک، در واقع نرم‌سازی ذهن طرف مقابل برای عملیات بعدی است. شک، فرد را دچار خلأ فکری و منطقی می‌کند و او آماده می‌شود تا چیزهای دیگری را در ذهن بپذیرد. 🔴 طراحی ادبیات مناسب: هر انسانی، ارزش‌ها و شاکله ذهنی‌ای دارد. اگر مطالبی که دیگران می‌گویند تفاوت زیادی با این شاکله‌ ذهنی داشته باشد، انسان آن ‌را پس می‌زند. دشمن تلاش می‌کند پیام موردنظرش را با توجه به شاکلة‌ روانی مخاطبان طراحی کند. 🔴الگوسازی: در طول تاریخ مصداق‌های گوناگونی از جنگ روانی و روش‌های آن وجود دارد که امروز علمی‌تر شده و به دلیل توانایی رسانه، با قدرت بیشتری از آن استفاده می‌شود. یکی از مواردی که در دنیای مجازی رسانه‌ای که امروزه در آن زندگی می‌کنیم اهمیت دارد، الگوسازی است. @media_arma
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اینستاگرام قابلیتی را اضافه کرده که به پیج ها امکان نمایش برنامه زمانی لایوهای اینده شون و همچنین ریمیکس ویدیوها را می‌دهد. 🔸تا پیش از این کاربران می‌توانستند زمان لایوها را از قبل برنامه ریزی کنند ولی جای مشخصی برای دیدن لایوهای آینده هر پیج وجود نداشت، ولی در حال حاضر وقتی کاربری لایوی را برنامه ریزی میکند، در قسمت بیو لایوهای اینده ای که کاربر برنامه ریزی کرده قابل نمایش است و کاربران با کلیک روی آن می‌توانند پیام یاداور تنظیم کنند. 🔸علاوه بر این اینستاگرام قابلیت ریمیکس را برای همه ویدیوها فعال کرده. این قابلیت که تا پیش از این محدود به ریلز بود، به کاربران این امکان را میدهد که در هنگام ضبط ویدیویی از خودشون، یک ویدیوی دیگر هم در تصویر قرار بدهند. 🔸چنین قابلیتی مشابه قابلیت Duets تیک تاک هست و یکی از کاربردهای آن ضبط ویدیوهای ری اکشن میباشد. ✅ @media_arma
💢 توییت استاد ✍ ‏آخه کدوم آدم عاقلی در آستانه دهه فجر پرچم چین رو میندازه روی برج آزادی؟ سال نو چینی ها بوده؟ باشه، دلیل نمیشه ضرورت ها و فضای مملکت خودمون رو فراموش کنیم. 🌐 لینک توییت@media_arma