eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ ایرلند شرکت متا را ۲۶۵ میلیون یورو جریمه کرد 🔹سازمان تنظیم مقررات ارتباطی ایرلند، شرکت مالک اینستاگرام و فیسبوک را مبلغ ۲۶۵ میلیون یورو جریمه کرد. متا به‌دلیل لو رفتن اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیسبوک به نقض قوانین حریم خصوصی اروپا متهم شده است. 🔹نیویورک‌تایمز نوشته با این جریمه، ایرلند از پارسال تا الان متا را بیش از ۹۰۰ میلیون دلار جریمه کرده است. ✅ @media_arma
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پشت پرده مخوف دارک وب! 🔸آن قسمت از اینترنت که ما به آن دسترسی داریم، تمام اینترنت نیست. در این قسمت به ماجراها و اتفاقات هولناکی که در دارک‌وب در حال وقوع است پرداخته‌ایم؛ از شکنجه تا فروش مواد مخدر! ✅ @media_arma
🗒جنگ های هیبریدی ▪️جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی، به شیوه نبردی گفته می‌شود که در آن تمام ابزارها و روش‌های ترکیبی نظامی نوین جایگزین نبرد‌های سنتی خواهد شد. نیروی هیبریدی در این نبردها توانایی فوق العاده‌ای بر اثر گذاری در جامعه دارند، ابن نبرد  به زبان ساده‌تر جنگ روانی محسوب می‌شود، در ایران از جنگ هیبریدی با عنوان جنگی ترکیبی یاد می‌شود.  ▪️عملیاتی که ترکیبی از جنگ سرد و نرم با سلاح موشک و رسانه است. از جمله ویژگی‌های جنگ هیبریدی،  ابهام و پیچیدگی آن است، بدین صورت که برخی از کارشناسان نظامی و امنیتی آن را شیوه جدیدی از رویارویی با دشمن می‌دانند و آن را انقلابی جدید در طراحی جنگ‌های نظامی تلقی کرده‌اند.  ▪️بسیاری از نظریه پردازان نظامی پس از واقعه ۱۱ سپتامبر، با روش جنگ‌های سنتی خداحافظی کردند و از سال ۲۰۰۱ رویکردشان را در طراحی نقشه‌های نظامی و امنیتی فضای سایبر را هم اضافه کردند. در گزارش منتشر شده از اجلاس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۱۵، ملزومات یک جنگ هیبریدی در هشت مورد دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی، نیرو‌های نامنظم و چریکی، نیرو‌های ویژه، نیرو‌های کلاسیک نظامی، جنگ اقتصادی و حملات سایبری یاد شده است. ▪️اصطلاح جنگ ترکیبی که برای نخستین بار توسط فرانک هافمن مشاور ارشد ارتش آمریکامطرح شد به یک روش نظامی گفته می‌شود که مرکب از جنگ های کلاسیک، نامنظم، مجازی، رسانه ای، قضایی و دیپلماتیک است. اهداف جنگ ترکیبی مداخله در امور داخلی کشورهای خارجی بخصوص در زمان انتخابات، ایجاد انقلاب های مخملی، تهاجم فرهنگی و بهره گیری از اختلافات دینی و نارضایتی های موجود برای تامین منافع ابر قدرت ها است. ▪️مقدمه ورود در جنگ ترکیبی، بهره برداری از اتفاقات جاری مانند یک تجمع اعتراض آمیز در کشور هدف است. در این مقطع، عوامل خارجی در چند عرصه وارد مبارزه می شوند و بطور همزمان یا متناوب از حربه های اقتصادی، شبه نظامی، دیپلماتیک، اطلاعاتی،سایبری و رسانه ای استفاده کرده و نابسامانی‌های ایجاد شده را تبدیل به شورش‌های نامنظم و مخرب می کنند. هدف اصلی جنگ ترکیبی نهادینه کردن نارضایتی در کشور هدف و زنده نگه داشتن آشوب و ناامنی است ▪️ویژگی‌های جنگ هیبریدی به میزان نوع و شدت تلفات وابسته است. در جنگ‌های مستقیم تلفات جانی بسیار متداول است اما در جنگ‌های ترکیبی احتمال دارد که با حمله سایبری به یکی از نهادهای کشور هدف قرار گیرد. در جنگ‌های اقتصادی امکان دارد فقر، تورم، بیکاری و رکود در جامعه ‌هدف فراگیر شود. در جنگ‌های پروپاگاندا تبلیغاتی ممکن است فرهنگ یک کشور موردحمله قرار گیرد. جنس تلفات در این‌گونه جنگ‌ها تغیر کرده است. در جنگ‌های هیبریدی میزان تلفات طرف متخاصم به‌شدت کاهش‌یافته است. یکی از تمایزهای اصلی جنگ‌های هیبریدی با دیگر جنگ‌ها این هست که در جنگ ترکیبی علیه کشور هدف در چند زمینه و چند بعد هم‌زمان حمله به کشور هدف است ▪️برای به‌کارگیری این مفاهیم اساسی در جنگ‌های قرن ۲۱، باید تأثیر محصولات جانبی پیچیده تکنولوژی را نیز در نظر گرفت. از ساخته شدن نفربرهای هوایی و زیردریایی‌های هسته‌ای گرفته تا پیشرفت‌های رخ‌داده در صعنت هوانوردی و طراحی هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای تاکتیکی فوق سبک تا رشد فعالیت‌های فضایی و فضای سایبری همگی تأثیر زیادی بر استراتژی و ویژگی‌های جنگ داشته‌اند، اما ماهیت اساسی جنگ را تغییر نداده‌اند. ▪️پیشرفت تکنولوژی در سیستم‌های اطلاعاتی نیز باعث کاهش «ابهامات موجود در جنگ» شده، اما ساختار این دستگاه‌ها باعث شکل‌گیری آسیب‌های جدیدی در سیستم عملکردی نیروهای نظامی شده‌است که به‌عنوان نمونه می‌توان به گسترش حملات سایبری اشاره کرد. 🖋 محمد حسین واحدی ✅ @media_arma
⭕️ گوگل: 60 درصد مطالب اینترنت، تکراری هستند ‌ 🔺 در جریان رویداد آنلاین Google Search Central در سنگاپور، «گری ایلیز»، تحلیلگر گوگل اعلام کرد حدود 60 درصد محتوای موجود در اینترنت تکراری است. 🔹 وی از عبارت داپلیکیت (Duplicate) به مفهوم تکراری بودن، برای چنین محتواهایی در اینترنت استفاده کرده است و می‌گوید محتوای تکراری عموماً به بلوک‌های محتوایی در داخل یا در بین دامنه‌ها اشاره دارد که دقیقاً با محتوای دیگری مشابهت دارند. ‌ 🔹 این تحلیلگر گوگل در ادامه رویداد آنلاین به این موضوع اشاره کرد که وب‌سایت‌ها باید از انتشار چنین محتواهای تکراری یا داپلیکیت جلوگیری کنند. ‌ 🔹 انجام چنین کاری به سئوی بهتر محتوا یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می‌کند. با تولید محتوای منحصربه‌فرد، وضعیت وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو بهتر می‌شود. ‌ ✅ @media_arma
💢جنگ شناختی چیست ▪️"جنگ شناختی" یکی از راه هایی است که متخصصان برای اصلاح، جهت دهی و تغییر استدلال انسان به منظور تسخیر، برتری یا حقارت افراد، گروهی از جامعه و یا جمعیت های مشخص شده استفاده می کنند. ▪️این جنگ مبتنی بر دانش فرآیندهای شناختی است که توسط افراد خاص در استفاده و کنترل محیط، به ویژه از طریق فناوری های دیجیتال شکل می گیرد. ▪️به طور کلی، هدف اساسی اصلاح آگاهی افراد از واقعیت هاست تا آنها را مجبور به اتخاذ تصمیمات نادرست یا جلوگیری از اتخاذ تصمیمات ضروری کنند.«بنابراین جنگ شناختی نوعی تمرین برای استفاده از شناخت به منظور برتری نظامی است»./ مطالعات جنگ هیبریدی ✅ @media_arma
⭕️ده‌ها هزار کاربر یوتوب بازی فیفا 23 را با پخش مسابقات جام جهانی 2022 اشتباه گرفتند 🔹ده‌ها هزار کاربر ویتنامی بازی ویدیویی فیفا 23 را با پخش زنده رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر اشتباه گرفتند. یک کانال یوتوبی ظاهراً با استریم بازی‌های مختلف توانسته است به تعداد زیادی از مخاطبان این حس را القا کند که در حال تماشای جام جهانی هستند. 🔹این خبر توسط وب‌سایت ویتنامی VNExpress منتشر شده که توانسته است گزارش این اتفاق را از طریق برخی از مخاطبان این کانال یوتوب به تأیید برساند. در یک مورد مشخص، کانال مذکور بازی آلمان در برابر ژاپن را پخش کرده بود. این بازی در مرحله گروهی جام جهانی برگزار شد و با نتیجه 2-1 به سود تیم آسیایی به پایان رسید. 🔹یکی از ترفندهای مالک این کانال برای فریب کاربران، افزایش مدت‌زمان بازی‌ها به‌اندازه یک مسابقه فوتبال واقعی، یعنی 90 دقیقه بود. البته برخی از تماشاگران بعد از مدت کوتاهی متوجه شدند که در حال تماشای بازی فیفا 23 هستند و این موضوع را در بخش نظرات یوتوب به بقیه بینندگان اعلام کردند./دیجیاتو ✅ @media_arma
4_6037312206591230954.mp3
35.33M
📽 سخنرانی استاد 📂 فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی 🗓 تاریخ: ۱۳۹۴/۷/۱۹ - تبریز ✅ @Media_arma
من و گنجشکای خونه توییتهات عادتمونه به هوای دیدن سم! پر می‌گیریم از تو لونه ✍مصاف موزیک ✅ @media_arma
⭕️ تلگرام اطلاعات کاربران خود را در دادگاهی فاش کرد ‌ 🔹تلگرام در پی درخواست دادگاهی در هند، نام، شماره تلفن‌ و آدرس‌های آی‌پی ادمین‌های کانال‌هایی را که متهم به نقض کپی رایت شده بودند، منتشر کرد. ‌ این موضوع نشان‌دهنده اطلاعاتی است که این پیام‌رسان از کاربران خود ذخیره می‌کند و در صورت نیاز، در اختیار مقامات قرار می‌دهد. ‌ 🔹پس از اینکه یک معلم از تلگرام بابت تلاش ناکافی این پلتفرم برای جلوگیری از توزیع غیرقانونی دروس خود شکایت کرد، دادگاه عالی دهلی نو تلگرام را مجبور به اشتراک‌گذاری اطلاعات کرد. این معلم در دادگاه گفته بود که کانال‌های تلگرام بدون اجازه‌اش در حال فروش دروس او با تخفیف هستند. ‌ 🔹تلگرام استدلال کرده بود که افشای اطلاعات شخصی ادمین کانال‌ها باعث نقض حریم خصوصی و قوانین کشور سنگاپور، جایی که سرورها برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران قرار دارد، می‌شود، اما دادگاه هند این استدلال را نپذیرفت. ✅ @media_arma
19.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بررسی راه های مقابله با انتشار اخبار دروغ و اطلاعات نادرست،در نشست بزرگترین اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان 🔸رییس سازمان صدا و سیما در حاشیه این نشست که در دهلی نو برگزار شد با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. ✅ @media_arma