eitaa logo
آرما مدیا
4.6هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #دوم کلاس های رسانه مصاف 💢شیراز ، اراک ، مشهد 🔸اساتید: حسین پور ، حسینی، اصغری #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #دوم کلاس های رسانه مصاف 💢تهران 📝 مخاطب شناسی 🔸مدرس : استاد علی اکبر رائفی پور #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️شبکه اجتماعی تروریستها 💢توئیتر صفحه دیپلمات فرانسوی را که از سفر مریم رجوی به تل آویو پرده برداشته بود به علت آنچه نقض قوانین خوانده است مسدود کرد 🔹برخی علت مسدود شدن صفحه توئیتر «پی‌یر کوشار» از دیپلمات‌های فرانسوی را با افشای این خبر در ارتباط می دانند. ✍توییتر اخیرا تعداد زیادی از اکانتهای انقلابی در ایران را بدون هیچ دلیلی بست. این رفتارهای توییتر در حمایت بی دریغ از تروریستهای مجاهدین خلق و مقابله با اکانتهای انقلابی نشان میدهد این شبکه اجتماعی یک سکوی رسانه ای در خدمت سرویسهای جاسوسی غرب و حامی گروهک های تروریستی و آشوب طلب است ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️یکی از بین خودمان 🔻نهضت جنگل را دشمن شکست نداد. سر میرزا کوچک خان را یکی از یاران نفوذی خودش جناب خالو قربان برید و برای رضا شاه برد. 🔻رئیسعلی را هم اجنبی‌ها شهید نکردند. او هم از پشت با تیر غلامحسین تنگکی که نفوذی انگلستان بود از پا درآمد. 🔻تاریخ مبارزات ما با استعمار گواه است که هیچ وقت از روبرو تیر نخوردیم. هر بار مبارزه جدی شد ما به خودمان باختیم و یکی از پشت ما را زد. برای زانو زدن این ملت همیشه پای یک نفوذی در میان بوده، یکی از خودمان. 👤معصومه نصیری ✅آرما(آرما ناتمام) @media_arma
🔸اکران «تومروس» در قزاقستان علیه کوروش! ▫️قزاقستان فیلمی علیه چهره تاریخی کوروش ساخته که به‌زودی در این کشور اکران می‌شود. ▫️در روزهای گذشته انتشار تیزر فیلم «تومروس» در فضای مجازی خبر از اکران قریب‌الوقوع این فیلم داد. ▫️گفته می‌شود داستان این فیلم به نوعی تحریف تاریخ است و به ماجرای کشته شدن کوروش کبیر بر اساس روایتی از هرودت می‌پردازد. ▫️ صفحه اینستاگرامی دانستنی تاریخ درباره این فیلم و اشکالات تاریخی آن اینطور نوشت: ▫️«تومریس» ملکۀ ماساگت‌ها که از ظلم و ستمِ ایرانیان به ستوه آمده‌، قیام کرده و با پیروزی بر هخامنشیان موفق به کشتن کوروش می‌شود!... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عملیات روانی در تریبون نماز جمعه 💢نماز جمعه یکی از رسانه های قوی دین اسلام‌است که متاسفانه روند گفتار و عملکرد آن تبدیل به یک اتفاق روتین شده اما باید گفت بهترین رسانه و تشکیلاتی ترین حرکت برای انجام عملیات روانی همین تریبون های نماز جمعه است #امام_جمعه_تراز_انقلاب ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش سوم ⭕️تعریف افکارعمومی و بیان ویژگیهای تعریف 💢ممکن است تعریف جامع و مانعی که بتواند دقیقا حدود و ثغور مفهوم «افکارعمومی» را بیان کند مورد اتفاق همه نباشد که این به خاطر سیال بودن آن است. به نظر می‌رسد این پدیده به طور خود‌ انگیخته بوجود می‌آید و به نحو نامحسوسی از بین می‌رود و در بعضی موارد، یک عقیدة عمومی در مورد یک مسألة خاص، جای خود را به عقیدة عمومی دیگری دربارة موضوع دیگر می‌دهد و در همان حال که واکنش مردم نسبت به مسألة اول به اوج خود رسیده، موج تازه‌ای از افکارعمومی که بر مبنای قضیة دیگری بوجود آمده شروع به شکل‌گیری می‌کند! 💢به عنوان مثال، وقتی افکارعمومی با تصمیمی از طرف دولت به مخالفت برمی‌خیزد، اگر این مخالفت به تظاهرات خیابانی منجر شود ودر ضمن آن افرادی توسط مأموران حکومت کشته شوند، در این صورت انتقاد از یک تصمیم دولت به انتقاد از خشونت و بی رحمی مأمورین تبدیل می‌شود و موج دومی در افکارعمومی بوجود می‌آید که به مراتب قویتر از موج اول است.16 اما می توان تعریفی را که تا حدود زیادی بیانگر این مفهوم است ارئه داد. در ادامه چند تعریف از این مفهوم را بیان می کنیم و در آخر تعریف نهایی و ویژگیهایی تعریف را ذکر می کنیم. 1- بریس افکارعمومی را چنین تعریف می کند: «هرگاه اعتقادی آشکار، قویترین اعتقاد باشد، آن را افکارعمومی می نامند» 2- گینزبرگ: افکارعمومی مجموعة آرا و داوریهایی را می گویند که در جامعه‌ای که به گونه‌ای خاص شکل گرفته و از ثباتی معین برخوردار است، در جریان است و حاصل عملکرد بسیاری از اذهان می باشد. بنابراین افکارعمومی با نظریات شخصی تفاوت می کند.اما در بعضی موارد تشابه و نزدیکی بین این دو وجود دارد. ممکن است فردی در مورد مسائل بسیاری دارای نظریات شخصی باشد برای مثال در مورد قیمت گوشت، مسکن، مخارج زندگی، آلودگی هوا و... اما افکارعمومی زمانی بوجود می آید که این موضوعات به قدری تشدید شود که عموم مردم را به موضع گیری در مورد آنها وادارد. 3- «گابریل تارد» محقق و اندیشمند فرانسوی اواخر قرن 19: افکارعمومی مجموعه‌ای از داوریهای مردم درباره مسائل روز است که مورد پذیرش بیشتر مردم جامعه است. 5-«جیمز برایس» و «دوب» دو جامعه شناس آمریکایی: افکارعمومی، عبارتی است که برای بیان مجموعه‌ای از افکار و آرایی که مردم به آنها مؤمن هستند به کار می رود. این مجموعه افکار و آراء مربوط به همان گروه اجتماعی است و در ازاء مسائلی است که به نحوی بر منافع عمومی یا خصوصی آنها اثر می گذارد. 6-«محمد عبدالقادرحاتم» می گوید: افکارعمومی قضاوتی است که یک گروه در زمینه یک مسالة مهم بدان دست می یابد.ایشان در ادامه شروطی را برای تحقق این قضاوت گروهی مشخص کرده است: الف)باید در اطراف آن مسأله و موضوع مهم به اندازه کافی گفتگو صورت بگیرد. ب)باید تمامی حقایق مربوط به آن موضوع، از طریق رهبری جامعه یا دستگاه تبلیغ یا از طریق گروهها و هیأتهای عمومی مطرح گردد. ج)سمت و سویی را که گروه در اطراف آن موضوع اتخاذ می کند باید کاملا با معتقدات و باورهای عمومی مردم سازگار باشد مانند عقیده دینی یا قومی و نژادی یا سایر عقایدی که مردم به آن ایمان دارند. 21بنابراین افکارعمومی عبارت است از نقطه نظر گروهی از مردم جامعه(اکثریت فعال) نسبت به یک موضوع یا مسأله اساسی و مهم که در مقطع خاصی شکل می گیرد و دارای این ویژگیها می باشد: 1- افکارعمومی شامل رفتارهایی است که از جانب عده زیادی از افراد به زبان آورده می شود که همان اکثریت فعال می باشند به عنوان مثال اگر 49٪ افراد جامعه‌ای قویا طرفدار یکی از جوانب مسأله‌ای باشند و 51٪ آن جامعه به گونه ضعیفی از جانب دیگر مسأله جانبداری کنند نظریات گروه اول یعنی گروهی که به صورت فعال نظرات خود را ابراز داشته‌اند افکارعمومی را شکل می‌دهند. بنابراین منظور از اکثریت، اکثریت فعال و موثر است نه اکثریت عددی. 2- به موضوعی مربوط می‌شود که مد نظر همه افراد یا لااقل اکثریت افراد جامعه قرار دارد و برای آنها از اهمیت برخوردار است. 3- افکارعمومی اغلب با نیت «مشارکت» توام است با این فکر که دیگران هم هستند که به همین نحو عمل می‌کنند. 4- افکارعمومی باید به وسیله رسانه‌ها و مجاری مختلف اجتماعی ابراز شود. ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️سانسور 💢پیرامون صحبت های وزیر بهداشت در خصوص شرکت در مجالس عزای اهل بیت که منجز به افسردگی می شود برخورد مردم در شبکه های اجماعی را در پی داشت اما در عین ناباوری وزیر بهداشت بجای عذرخواهی از صحبت های خود دست به سانسور صحبت ها و پخش جوابیه به صورت کلیپ در خصوص اداعاهای خویش زد برخلاف ادعای وزیر بهداشت که خبرگزاری ایسنا این مطلب را منتشر کرده ابتدا سایت وزرات بهداشت مطالب ایشان را عینا پوشش خبری داد و پس از واکنش ها در سطح فضای مجازی سایت وزرات بهدات این سخنان را سانسور و تغییر داد آقای وزیر عصر حجر نیست مراقب باشید #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
نمودارهای تحلیلی توییتر فارسی از ۰۴:۳۰-۰۶مرداد۱۳۹۸ تا ۱۰:۳۰-۰۶مرداد۱۳۹۸ ۱. #محمدرضاشاه_سپاس ۲. #افزایش_ظرفیت_تهدید_سلامت ۳. #PahlaviMadeIranGreat ۴. #روایت_مرصاد ۵. #جاویدشاه ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش چهارم 🔻یکی از دلایل رویکرد بعضی از مردم ایران به رسانه‌های بیگانه (خصوصا در زمان انتخابات ریاست جمهوری و دوران بحران) ضعف رسانه‌های خودی است و اینکه آنها نیازهای خبری و عطش اطلاعاتی خود را از رسانه‌های داخلی بدست نمی‌آوردند و این موجب می‌شد به دنبال شبکه‌های ماهواره‌ای بروند. 5- باید در اطراف آن مسأله و موضوع مهم به اندازه کافی گفتگو صورت بگیرد. 6- افکارعمومی باید با معتقدات و باورهای عمومی مردم سازگار باشد. 💢افکارعمومی انواع مختلفی دارد که عبارت است از: افکارعمومی جامعه کوچک، افکارعمومی ملت، افکارعمومی جهانی. ⭕️شرایط شکل‌گیری افکارعمومی 🔻برای شکل‌گیری افکارعمومی شرایطی وجود دارد که عبارتند از: 1- یک واقعه مرکزی و یا شماری وقایع متناسب و پشت سر هم از یک نوع وجود داشته باشد: 💢واقعه مرکزی مانند خبر یک زلزله، ترور سیاسی، سانحه هوایی، پیروزی انتخاباتی و یا شروع یک جنگ. یک پدیده اجتماعی به خاطر اثرات سویی که پشت سر هم بر زندگی مردم می‌گذارد می‌تواند تدریجا به افکار مردم جهت بدهد و آن را متحد کند مانند پدیده‌هایی از قبیل گرانی، ترافیک، آب و هوای آلوده و... که یک واقعه مرکزی محسوب نمی‌شوند، اما به خاطر اثرات سویی که پشت سر هم بر زندگی مردم می‌گذارد ممکن است در شرایطی خاص به عنوان یک موضوع در افکارعمومی مردم قرار گیرد. 2- باید فضای مساعد وجود داشته باشد: 💢افکارعمومی در بستر مردمی شکل می گیرد. این بستر ‌فضایی است که در صورت وجود نیازهای مردم، برای ارضای این نیازها مساعد می‌گردد. چنانچه مردم تشنه شنیدن خبری باشند که به سرنوشت آنها بستگی دارد به شایعه سازی دست می‌زنند تا خلأ موجود را پرکنند. شایعه سازی و شایعه پراکنی شاخص‌های بارز وضعیت بحرانی افکارعمومی هستند و باید به مثابه نشانه‌های هشدار دهنده این وضعیت به شمار آیند. بنابراین بستر فکری جامعه زمینه ساز تشکیل افکارعمومی در آن جامعه می‌شود. 3- باید محتوی افکار با الگوهای فرهنگ جمعی مطابقت داشته باشد: برای اینکه واقعه‌ای افکار مردم را شکل دهد باید از فرهنگ همان گروه و محل تأثیر پذیرفته باشد. الگوهای ضد ارزشی در یک جامعه اسلامی ولو به ظاهر طرفدارانی داشته باشد نمی‌تواند موضوع افکارعمومی گردد. 4- باید محتوای افکار پاسخگوی نیازهای ظاهری و باطنی افراد باشد: 💢واقعه‌ای که به افکارعمومی دامن می‌زند، واقعه‌ای است که به نیاز افراد یا جامعه کلی پاسخ می‌دهد. این نیاز می‌تواند ظاهری، معروف، آشکار، قابل اعتراف و یا برعکس باطنی، نهانی و خودآگاه باشد. نیاز به امنیت، به مودت و وفاق اجتماعی، به راحتی و فراوانی و بالاخره نیاز به دانستن و آگاهی یافتن از جمله نیازهای ظاهری و نیاز به بیگانه ستیزی، نژاد پرستی، ملی گرایی و برخی ایدئولوژی‌های شکست خورده که دفاع از آنها دشوار است، در زمره نیازهای باطنی و شاید گاهی ناخودآگاه به شمار می‌آید. 5- باید افکار به وسیله رسانه های گروهی گسترش یابد: 💢گسترش افکارعمومی در جوامع قدیمی بسیار کند بوده است و به همین نسبت از حدت و شدت و بالنتیجه تأثیرگذاری بی‌بهره می‌مانده است. در جوامع جدید با ورود رسانه‌های گروهی به عرصه زندگی و اشاعه سریع اخبار و انعکاس بلامانع و منازع رخدادهای اجتماعی، افکارعمومی نیز از طریق مطبوعات و ادبیات و شایعات و نیز رادیو و تلویزیون و سینما و تئاتر و پوستر و کاست و ویدئو و در بعضی موارد طنز و تصنیف گسترش می‌یابد. 💢اگر در سابق افکارعمومی جز در محیط‌های کوچک که در آن ارتباط بین افراد رو در رو و نسبتا کند بوده جریان نمی‌یافت ولی امروز سرعت توزیع و اشاعه افکار مدیون رسانه‌های گروهی است. بنابراین اگر رسانه‌ها نباشند، نخواهند یا نتوانند هیچ واقعه‌ای تبدیل به افکارعمومی نمی‌شود، همچنانکه در قدیم هزاران رویداد رخ می‌داد ولی افکارعمومی حول آنها شکل نمی‌گرفت. امروز هم حوادث مختلفی اتفاق می‌افتد ولی آن حوادثی که رسانه‌ها آن را برجسته می‌کنند افکارعمومی حول آن موضوعات شکل می‌گیرد. 6- باید افکارعمومی با دخالت مستقیم مردم اشاعه یابد:
💢هر چند رسانه‌ها نقش زیادی در شکل‌گیری افکارعمومی دارند اما همه روزه وقایعی اتفاق می‌افتد و رسانه‌ها اخبار زیادی را پخش می‌کنند بی‌آنکه بر مردم اثر چندانی بگذارد ولی روزی فرا می‌رسد که واقعه‌ای مردم را برمی‌انگیزد و یکباره به خیابانها می‌ریزند و در مورد آن موضوع به بحث و گفتگو می‌پردازند. در این شرایط است که مردم خود به یک رسانه توانا تبدیل می‌شوند بنابراین رسانه‌ها اخبار زیادی را انعکاس می‌دهند اما آن خبری وارد افکارعمومی می‌شود که مردم به جای تماشاگر بودن، خود وارد صحنه شده و بازیگر آن واقعه گردند همچنانکه در واقعه زلزله بم یا حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 این چنین بود. افکارعمومی در کشورهای مردم سالار آشکار و علنی و در کشورهای خودکامه و حکومت‌های مطلقه کم و بیش پنهان و به شکل زمزمه‌های در گوشی جریان دارد. در واقع افکارعمومی زمانی به عرصه ظهور می‌رسد که جامعه نسبت به یک پدیده مهم اجتماعی از خود مقاومت نشان می‌دهد. ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️پیام های فرامتنی 💢طرح جلد نشریه فارن افرز که القای افول آمریکا در قالب تصویر عقابی که پرهایش ریخته و چشمش کبود است 💢یکی از روش های القای پیام به مخاطب استفاده از رابطه ی تصویری موضوع و محتواست که یک مفهوم خاص را در ذهن مخاطب تثبیت می کند پیام های فرامتنی که شامل ترکیب تصویر و متن و مفهوم است ساختار تفسیری ذهن مخاطب را شکل می دهد این تصویر خود گویای مفهوم افول آمریکا و بلوک غرب است این طراحی کار چندین مقاله را انجام می دهد و مخاطب خود را به سریع ترین روش اقناع می کند #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma