eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️گزارش تصویری مراسم رونمایی از مستند امیدی‌هِ با حضور تیم های مطالبه گری مردمی ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ 👤 استاد #رائفی_پور « پویش #فقط_به_عشق_علی » ✅ تنها کانال رسمی استاد رائفی پور و جنبش مصاف @Masaf
⭕️‌نوجوانان بیشتر به سراغ استفاده از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌روند؟ 💢بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در وب‌سایت «استاتیستا»، نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۳ تا ۲۴ سال علاقه بسیاری به استفاده از اپلیکیشن «اسنپ‌چت» داشته و نسبت به سایر گروه‌های سنی بیشترین استقبال از این برنامه را به خود اختصاص داده‌اند/ ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️از تعامل در فضای اجتماعی تا تغییر شخصیت 💢نقطه تمرکز اغلب شبکه‌های اجتماعی، بر دو عنصر اشتراک‌گذاری و تعامل قرار دارد. شبکه‌های اجتماعی سایبر یکی از بسترهای زندگی در عصر جدید هستند؛ متأسفانه بسیاری از سیاست‌گذاران در شبکه‌های اجتماعی، ابعاد غیر‌فنی و اجتماعی این پدیده را به نحو صحیح و دقیق درک نمی‌کنند. 💢یکی از پدیده‌هایی که بر اثر اشتراک‌گذاری و تعامل مستمر در فضای مجازی برای کاربران رخ می‌دهد و دارای اثرات گسترده اجتماعی می‌باشد، پدیدۀ هم‌رنگی است. هم‌رنگی با جمع به‌معنای تغییر در تفکر، شناخت و رفتارها بر اثر فشار حقیقی یا مجازی دیگران است. در این فرآیند فرد برای کسب تأیید اجتماعی از جمع که نشانه‌ای بر تأیید صحت اعمال و رفتار اوست و در نهایت منجر به کسب روابط اجتماعی قوی‌تر می‌شود، خود را مطابق انتظار جمع هم‌رنگ می‌نماید. 💢آنچه سبب این رفتار می‌شود همانا نفوذ اجتماعی اطلاعاتی بر فرد است که او را به هم‌رنگی وادار می‌کند. علت هم‌رنگی فرد این است که به باور فرد، تفسیر دیگران (جمع یا اکثریت) از یک موقعیت مبهم، از تفسیر خودِ فرد صحیح‌تر است. بنابراین این امکان تقویت می‌شود که فرد در مقابل کنش‌جمعی در فضای مجازی در یک موضوع خاص سه رفتار متابعت، همانند‌سازی و درونی‌کردن را از خود بروز دهد. در اولی میل به تشویق یا ترس از تنبیه (در فضای مجازی) عامل تبعیت است؛ در دومی این امکان وجود دارد که فرد به عقایدی باور پیدا کند که مطابق افکار قبلی او نیست، اما در مداری از جاذبه و کشش به‌وسیلۀ شوالیه‌های فضای مجازی گرفتار آمده؛ و در سومی رسوخ اعتقادات تازه برآمده از دیگران در مبانی شناختی فرد صورت می‌گیرد. می‌توان از این لحظه به بعد فرد را نه مخاطب پیام رسانه‌ای خاص که عضوی از آن رسانه دانست که در راستای اهداف آن تلاش نیز می‌کند. 📚 اندیشکده برهان ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 یک دورهمی به میزبانی «کارآگاه‌های ‌شهر امیدیه!» 🔰 گزارشی از مراسم رونمایی از مستند «امیدی‌هِ»؛ روایت قصه‌ی عدالتخواهان امیدیه‌ی خوزستان. با حضور فعالان اجتماعی و عدالتخواه از سراسر کشور و سخنرانی حجت‌الاسلام لواسانی، علی‌اکبر رائفی‌پور و میلاد گودرزی. 🎬 منتظر مستندها و روایت‌های کارآگاه‌شهری‌های دیگر شهرها هستیم... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🎞مستند «ود ۲» پیراموم وحدت شیعه وسنی ⌚️ امشب ساعت ۲۲ از شبکه افق ⭕️ با حضور استاد رائفی پور 🔹ان شاالله که از دست سانسورچی ها در امان بماند وپخش شود. #رسانه_باشید ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
✅ بی سوادی سفید 💠 شکلی از سواد که در نخستین نگاه به ذهن خطور می کند این است که فرد از نوشتن و خواندن محروم باشد و این که چه کسی نمی تواند، اسم خود را روی برگه کاغذ بنویسد یا تابلوی یک خیابان را بخواند، ارزان ترین نوع بی سوادی است که می توان با آن مبارزه کرد و به آن بی سوادی سیاه می گویند (البته فارغ از این که امروزه خواندن و نوشتن سواد محسوب نمی شود). 🔸اما موضوع قابل تأمل و نوع دیگر، به «بی سوادی سفید» معروف می باشد. 🔹کسانی که ظاهراً توانایی خواندن و نوشتن دارند و هر روز در فضای مجازی می نویسند و حرف می زنند و در کیف خود انواع مدرک آموزشی، گواهی پایان دوره و… را جای داده و با خود جا به جا می کنند و چه بسا مفاهیم استاد و کارشناسی و عناوین از این قبیل، البته از نوع کاذب را با خود یدک می کشند. 🔸اما هنوز در ساده ترین تعامل ها و ارتباط ها، نوشتن و خواندن جملات و مطالب دچار چالش های جدی هستند و چنته آن ها پر از موهومات و حرف های بی پایه و اساس می باشد و به عبارتی مدارکی که نه پشتوانه علمی برای شخص دارد و شاید مواردی حفظی با خود داشته باشد و یا مدارکی که تأثیری بر رفتار و گفتار و تعاملات شخصی ندارد که به این ویژگی ها بی سوادی سفید می گویند که از موانع جامعه جهت توسعه می باشند. 🔹کم شدن «بی سوادی سفید» توسعه انسانی را بدنبال دارد و توسعه اقتصادی بدنبال توسعه انسانی بدست می آید. 🔸البته لازم قابل به ذکر است که در کشور ما مردم از قدیم الایام با مطالعه انس و الفت داشته اند. 🔹یک قرن پیش کمتر خانه و خانواده ای در ایران وجود داشت که برخی از کتب: شاهنامه، کلیله و دمنه، بوستان و گلستان، امیرارسلان، کشکول شیخ بهایی و… را در خود جای نداده باشند و اهل مطالعه آن ها نباشند. 🔸 البته نه مثل امروزه که در بعضی منازل جنبه دکوری داشته باشند، بلکه اهل منزل مطالعه می کردند، بدون آنکه مدرکی در کار باشد و نیاز داشته باشند و هنوز هم در محافل مختلف سواد خواندن افراد قدیمی در خواندن این متون سخت مطرح می گردد هم می خواندند و هم برای دیگران تعریف می کردند و هم پندها و نصایح را در زندگی بکار می بردند. 🔹کم کم گذشت زمان هر چند میزان با سوادی را از نظر خواندن و نوشتن بالا برد. اما، آیا این آمار تأثیری در ارتقاء کیفیت زندگی فردی و اجتماعی افراد بدنبال داشته است؟ متاسفانه پاسخ به این سوال منفی می باشد، خبرهای منتشر شده از ورشکستگی و تعطیلی کتابفروشی هایی که در مناطق مرفه نشین به گوش می رسد و جای خود را به مغازه های چلوکبابی و ساندویچی و فست فود می دهد . 💢و بی دلیل نیست که بیشترین آمار و تیراژ فروش کتاب در ایران یا مربوط به تعبیر خواب است و یا هنر آشپزی، یکی آداب خوابیدن را یاد می دهد و دیگری آیین خوردن را و این تراژدی غمگینی هست که نشان دهنده افزایش بی سوادی سفید می باشد و اگر کتابی هم می خوانند برای این است که دوستشان سفارش کرده برای خواب رفتن بهتر، کتاب بخوان و نمی دانند و نمی خواهند بدانند و بفهمند که باید کتاب را خواند تا بیدار شد.و فعلاً مسیر کتاب و کتاب خوانی و کتاب دانی و سرانجام سواد و توسعه انسانی این است و امید که این راه از سمت ناکجا آباد به مسیر اصلی خود هدایت شود. 👤حسین نقوی رشیدی ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️هفت گروهی که ما را در شبکه های اجتماعی آزار می دهند ✍️بخش پنجم ۵. اهل ساز مخالف 🔺در ابتدا این مدل آدم شاید نسبتاً سرگرم‌کننده به نظر برسد. در هر بحثی همیشه پنبۀ ایده‌های دیگران را زده و خلاف باورهای مرسوم حرف می‌زنند. حتی ممکن است حرف‌های نیش‌دارش کمی دلچسب به نظر بیاید. 💢اما بعد از مدتی معلوم می‌شود که این همۀ چیزی است که در چنته دارد. آن‌ها فقط دوست دارند با همه‌چیز مخالف باشند و دشمنی به پا کنند. آن‌ها توانایی ذاتی برای شناسایی هرگونه تناقض در بحث‌هایمان و بزرگ‌کردن بیش‌ازحد این تناقض‌ها دارند. هیچ ارزش یا ایدۀ مشخصی ندارند. و این روحیۀ تمسخر و تضاد را با نبوغ اشتباه می‌گیرند. 💢در برخورد با این مدل، متوجه می‌شوید که اگرچه می‌توانند شوخی‌های تندی کنند، اصلاً با شوخی‌هایی که به قیمت آبرویشان تمام شود، مهربانانه برخورد نمی‌کنند. دلیلش این است که آن‌ها در عمق وجودشان حس می‌کنند مایۀ کافی ندارند و باید با ژست تدافعی خشمگینانه جبرانش کنند. 💢بحث‌کردن با چنین آدم‌هایی بسیار دشوار است. آن‌ها می‌توانند در دفاع از خود خطرناک شوند. برای اینکه ذاتِ سازِ‌مخالف‌زن آن‌ها را از هم بپاشید، واقعاً با آن‌ها موافقت کنید، درعین‌حال کمی استدلالشان را تغییر بدهید و اگر مخالفت کردند، حالا دارند ایدۀ قبلی خودشان را نقض می‌کنند و در دام خودشان افتاده‌اند. ادامه دارد... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
♦️ مقایسه کاربران #شبکه‌های_اجتماعی 💢 طبق این نظرسنجی فعالیت در تلگرام کاهش یافته و فعالیت در اینستاگرام و واتساپ روندی افزایشی داشته است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️شغل های تلگرامی 💢فناوری اطلاعات تغییرات با شتابی را در بازار کار و اشتغال ایجاد کرده است. پاره ای از شغل ها از دور خارج می شوند و مشاغل جدیدی جای آنها را می گیرند. یکی از جلوه های فناوری، پیام رسان ها هستند و در همین راستا پیام رسان تلگرام تحول نسبتا خوبی در بازار کار ایران ایجاد کرده است. 💢خبرگزاری مهر نگاهی به فرصت‌های شغلی ایجاد شده در تلگرام انداخته است. برآوردها نشان می دهد طی سال های اخیر ۲۰۰هزار فرصت شغلی در فضای مجازی شکل گرفته است. این مشاغل در سه زمینه عمده هستند. 💢در بخش «تولید محتوای جذاب» شیوه هایی مانند درآمد از طریق تبلیغات جانبی، مطالب طنز، جذاب و خواندنی، کلیپ های ویدئویی، کانال های مرجع و کانال های شخصی به چشم می خورند. . 💢در بخش «فروش محصولات»، شیوه هایی مانند فروش کالا های دست ساز(زیورآلات،صنایع دستی و خیاطی و...) کانال های مربوط به فروشگاهها و فروش کالاهای خارجی بیشتر مطرح هستند. 💢در بخش«مشاغل مستقیم» نیز شیوه هایی مانند ادمین تلگرام، خرید و فروش کانال با اعضای بالا، ثبت آی دی های رند و فروش آن به قیمت بالا، بالا بردن عضوهای کانال های تلگرامی، سین کار و ربات های پولساز رواج دارند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
. ⭕️اسکرین شات نگیریم! 💠 قبول دارم که "انسان" شدن یک پروسه زمان بر، پر مسئولیت و البته دشوار است اما با کوچکترین قدم ها شروع می شود. 🔸مثل اسکرین شات نگرفتن از "درد دل" های کسی که شما را باور کرده است. از حرف های کسی که در زمان دوستی به شما اعتماد کرده است. از همه قصه ها و پچ پچ هایی که خیال می کرد فقط بین شما دو نفر می ماند. 🔸اسکرین شات گرفتن و فاش کردن این حرف ها یعنی پراکندن تخم عدم امنیت و اعتماد به همدیگر در یک جامعه. ⛔️ کاری نکنیم که آدم ها ته دلشان بگویند: خوبی درد دل کردن با دیوار اینه که وقتی باهاش درد دل می کنی، از حرفات اسکرین شات نمی گیره! 👤احسان محمدی @media_arma
⭕️حضور زنان در شبکه‌های اجتماعی بیشتر است یا مردان؟ ♦️تازه‌ترین تحقیقات و بررسی های کارشناسان در موسسه تحقیقاتی Pew research centre نشان می‌دهد با اینکه استفاده زنان از شبکه‌های اجتماعی و گشت و گذار در #فضای_مجازی اندکی بیشتر از مردان است اما نکته جالب توجه اینجاست که بجای ساعات و میزان مصرف، هدف استفاده آنها از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. این بدان معناست که زنان از پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیشتر به منظور برقراری تماس و ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود استفاده می‌کنند این در حالیست که مردان بیشتر به منظور آگاهی یافتن از اخبار و اتفاقات مختلف در سراسر جهان به وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌شوند. 📊بر اساس نتایج و یافته‌های تحقیقات صورت گرفته، زنان به میزان ۷۶ درصد از شبکه‌های اجتماعی و مردان اندکی کمتر، به میزان ۷۲ درصد از پلت‌فرم‌های مختلف اینترنتی استفاده می‌کنند. #رصدخانه_آرما ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
💢آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد در #توئیتر #رسانه_شناسی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔺مردان و زنان در چه بازه سنی طرفدار اینستاگرام هستند؟ 🔹بر اساس تازه ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی statista، به نظر می‌رسد که مردان در میانگین سنی ۲۵ تا ۳۴ سال تقریبا استفاده برابری نسبت به زنان از شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند این در حالیست که در سایر گروههای سنی از میزان استفاده آنها از این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار کاسته می‌شود. #رصدخانه_آرما ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
📊اینفوگرافیک 💢ویژگی‌ها،آسیب‌ها و راهکارها در #فضای_مجازی #سواد_فضای_مجازی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
پیام رسان 💢پیام‌رسان‌ها در ساده‌ترین شکل خود ابزارهای تبادل اطلاعات میان دو یا چند کاربر هستند. این پیام‌رسان‌ها می‌توانند به شکل شبکه‌های اجتماعی مستقل باشند مثل تلگرام و واتس‌آپ و یا بخشی از یک رسانه یا شبکه اجتماعی بزرگتر باشند مثل مسنجر فیسبوک و یا دایرکت‌های توییتر. همانطور که از تفاوت میان این پیام‌رسان‌ها می‌توان دید، آن‌ها گستره متنوعی از تبادل پیام را فراهم می‌کنند. 💢مثلاً در تلگرام می‌توان اطلاعات متنوع‌تری را نسبت به مسنجر فیسبوک مبادله کرد. ویژگی این پیام‌رسان‌ها امکان ارسال پیام توسط هر یک از اعضای گروه یا مکالمه‌ای است که ایجاد می‌شود، یعنی همه کاربران عضو یک گفتگو در یک پیام‌رسان می‌توانند پیام بفرستند و در گفتگو مشارکت کنند. بزرگترین انتقاد به این پیام‌رسان‌ها عدم پیوستگی آنها به وب است. به عبارتی می‌توان گفت پیام‌رسان‌ها سیاه چاله‌های وب هستند. آنچه در تلگرام نوشته شده است فقط در تلگرام مانده است و قابل استحصال توسط سایر کاربران وب و گوگل نیست. 📚مدیریت شبکه‌های اجتماعی و کسب و کارهای پلتفرمی، داتیس خواجه ئیان، ص 8 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️کاربرد رنگ در القای مفهوم 💢در ادبیات سیاسی ایران رنگ ها تبدیل به نماد جریانی خاص هستند که مفهومی را با خود همراه دارد 💢رنگ سبز نماد جریان سیاسی سال 88 و رنگ بنفش نماد دولت آقای روحانی است در برنامه ی میدان انقلاب از این دو رنگ به گونه ای استفاده شده که مفهومی سیاسی را به مخاطب القا می کند رنگ سبز و افرادی که در آن طراحی شدند همه کابینه ی پیشنهادی میرحسین موسوی در سال 88 (در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل دولت) بودند ، در سمت راست عکس آقای روحانی با رنگ بنفش طراحی شده است که نسبت ایشان با عکس سمت چپ القای مفهومی سیاسی است یعنی: کابینه ی حسن روحانی همان کابینه ی میرحسین موسوی است #سواد_رسانه_ای ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
📌مرکز سواد فضای مجازی سراج برگزار میکند : نخستین دوره تخصصی تربیت راهنمایان فضای مجازی با حضور اساتید برجسته کشوری در تهران 👇 ✅ظرفیت این دوره محدود و اولویت حضور با دانش آموخته های رشته های روانشناسی،علوم ارتباطات و علوم اجتماعی میباشد. ✅ شرکت کنندگان بعد از پایان این دوره و دریافت گواهی، عضو باشگاه مدرسین سواد فضای مجازی میشوند و به عنوان مربی به مراکز و نهاد ها اعزام خواهند شد. شرکت کنندگانی که تا 2 هفته قبل از شروع دوره اقدام به ثبت نام نمایند شامل 30% و شرکت کنندگانی که تا یک هفته قبل از دوره اقدام نمایند شامل 15% تخفیف ویژه میشوند. سرفصل های این دوره عبارتند از : 🔸مبانی سواد فضای مجازی 🔸انقلاب اسلامی و رسانه 🔸منظومه فکری شهید آوینی و رسانه 🔸شیوه‌ تحلیل پیام و تفکر انتقادی 🔸اعتیاد اینترنتی و رژیم مصرف رسانه‌ای 🔸مدیریت رسانه و خانواده 🔸سواد بازی های رایانه ای 🔸سلبریتی ها و فرهنگ شهرت 🔸شبکه ملی اطلاعات و امنیت کاربری 📞برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید : 02166530552 02166530567 لینک ثبت نام : http://serajeduc.ir ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
🚦یکی از کارکردهای فضای مجازی امکان داشتن هویت چندگانه است. افراد می‌توانند با نقاب‌های مختلف و شخصیت‌های حتی گاه متضاد با دیگران در ارتباط باشند. 📍فقدان اعتماد به نفس، میل به پنهان‌کاری، لذت کنجکاوی و سرک کشیدن به دنیای دیگران با حفظ محرمانگی، سرگیجه هویتی و ... از جمله علل این رفتار هستند. 🎨شهاب جعفرنژاد ✅آرما(آرمان ناتمام ) @media_arma
⭕️سرطان اطلاعات ⁉️آیا شما نیز از چاقی اطلاعات در رنج هستید؟ 💢در دنیای دور و بر ما، اتفاقات بد زیادی می‌افتد و واقعاً جای تامل دارد که دانستن این همه اطلاعات ناگوار، به چه کارمان می آید که باید از آنها آگاه بود! این «اتفاقات بد» شامل جنایات، قحطی، گرسنگی، جنگ، خشونت، ناآرامی‌های سیاسی، بی‌عدالتی و.. است. 💢از طرفی رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تمایل سیری ناپذیری برای احساسی کردن اخبار خود داشته و صرف نظر از کم بودن احتمال وقوع، آنها را پررنگ می سازند و با هیجانی کردن داستان خبر، از هر موقعیتی در جهت جلب توجه مخاطبین، سودجویی و گاهاً ایجاد رعب و وحشت استفاده میکنند. ⁉️سوال مهم این استکه: از بین هزاران هزار گزاره خبری که در یکماه گذشته خوانده یا شنیده‌اید، کدامیک از آنها توانسته است در تصمیم بهتر برای امور مهم و تاثیرگذار زندگی یا مثلا کسب ‌و کار بهترتان، نقش داشته باشد و دردی از شما دوا کند! ❓براستی اخبار با ذهن ما چه می کند؟ 💢وقتی غذایی پرحجم و متضاد، سیستم گوارش انسان را بهم میریزد، این حجم هله‌هوله‌های خبری نیز ذهن و مغر آدمی را از هم گسیخته میکند! بی تردید، شکل و محتوای هر خبری، بر سلامت روانی ما تاثیرگذار است. تاثیرات مستقیم بر روحیه ما و در نتیجه، تفکر و رفتار ما تغییر میکند. 💢تکرار روزانه اخبار، بویژه درباره موضوعات و وقایعی که امکان اثرگذاری از طرف فرد بر روی آن نیست، بالاخره او را منفعل میکند. این اخبار چنان فرد را تحت فشار می گذارد که در نهایت، دچار یک جهان‌بینی بدبینانه، بی‌احساس، نیشدار و جبری میشود! 💢عنوانی که از آن به «بی‌پناهی اکتسابی» یا Learned Helplessness یاد می شود! ❌همراه با حالاتی چون: 🔺افزایش هیجانات کاذب 🔺قضاوت های سطحی و ناصحیح 🔺دوری از دنیای واقعی و انزواطلبی 🔺فاجعه سازی و بزرگنمایی از وقایع 🔺خلاصه‌خوانی و بی‌توجهی به مطالب عمیق و در نهایت «کم عمق شدن اندیشه‌ها» 🔺تاثیر پذیری افراطی از اطلاعات ارسالی از منبع خبر 🔺افزایش امکان ابتلا به برخی از مشکلات روانپزشکی چون: ترس،اضطراب،افسردگی و پرخاشگری 🔺تحریک مفرط منطقه Limbic مغز و ترشح مواد بیوشیمایی که در نهایت موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن میشود.به عبارتی، بدن همیشه خود را در وضعیت استرس مزمن احساس میکند. ⁉️چه باید کرد؟ 🔺انتخاب آگاهانه خبر و پرهیز از دانلود هر بسته صوتی یا تصویری 🔺مدیریت زمان حضور در فضای مجازی 🔺توجه به فعالیت های هدفمند در دنیای واقعی(بویژه: فعالیتهای ورزشی، هنری و اجتماعی) بشدت مراقب اعتیاد خبری باشید /دکتر 👤علیرضا سفید چیان ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️هفت گروهی که ما را در شبکه های اجتماعی آزار می دهند ✍️بخش ششم ۶. تشنۀ توجه 💢در مواجهه با پست‌های این افراد، انگار در حال تعامل با فردی واقعاً برجسته هستیم. آن‌ها در عکس‌هایشان همیشه لبخند به لب دارند و ظاهراً اوقات فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنند. برای تعطیلات به شگفت‌انگیزترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌ها می‌روند. مخصوصاً همیشه از بهترین و جدیدترین آرمان‌ها طرفداری می‌کنند. در حین بچه بزرگ‌کردن، دارند چهارمین رمانشان را می‌نویسند و درعین‌حال کسب‌وکار تازه و داغی را شروع می‌کنند. همیشه نقل‌قول‌هایی می‌نویسند که نگرش مثبت و ارزش‌های معنوی را تبلیغ می‌کند و به همه توصیه‌هایی می‌کنند. شاید هم ویدئوها و تصاویری تحریک‌آمیزی پست کنند که آن‌ها را به نظر بسیار خلاق و برجسته نشان می‌دهد. 💢بعد از سومین یا چهارمین باری که این پست‌ها و تصاویر را می‌بینید و داستان‌هایشان را می‌خوانید، کمی آزاردهنده می‌شوند. در مقطعی آن‌ها کاری جز دامن‌زدن به تشویش‌هایمان انجام نمی‌دهند: «آیا دارم خوب پیش می‌روم؟ یک رمان هم ننوشته‌ام، چه برسد به اینکه کسب‌وکاری هم شروع کنم». و «توصیه»‌هایشان کفرمان را درمی‌آورد؛ ایده‌هایشان ظاهراً کمی پوچ و تحمیلی است. اگر این روال ادامه داشته باشد، آزردگی‌مان به حسادت و خصومت تبدیل می‌شود. 💢واقعیت این است که با فردی شدیداً خودشیفته سروکار داریم. آن‌ها از درون تهی هستند و نیاز دائمی به تأیید و تصدیقی دارند تا پیوسته باید با جلب‌توجه انبوهی از فالورها پر شود (حتی اگر مجبور شوند تعدادی دوست و فالور بخرند تا اعداد و ارقامشان را بالا ببرند). در زندگی واقعی، سریع پشت حقه‌بازی‌های چنین آدم‌هایی را می‌بینیم. آن‌ها به آنچه می‌نازند دست نیافته‌اند؛ فقط تفننی دست به ریسک و قمار می‌زنند، مثل هر کس دیگری معمولی و ناراحت بوده و به‌زحمت فردی معنوی هستند. تلاش‌هایشان برای جلب‌توجه کاملاً از روی احتیاج است، اما در دنیای مجازی تشخیص این واقعیت دشوار است. آن‌ها می‌دانند چطور توهم هیجان، موفقیت و خلوص اخلاقی ایجاد کنند. 💢این مدل افراد به‌اندازۀ بقیه مخرب یا شرور نیستند؛ درواقع، باید متأسف باشیم که پوچی درونی‌شان آن‌ها را پیش می‌برد. تنها خطرشان تشویش و حسادتی است که در ما به وجود می‌آورد. وقتی آزردگی ایجاد می‌شود، بهترین کار این است که در دنیای مجازی دوستیِ با آن‌ها را قطع کنیم، بدون اینکه بفهمند از نیوزفید حذفشان کنیم و خودمان را در معرض عقاید آزاردهنده قرار ندهیم. ادامه دارد... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️مسمومیت اطلاعاتی 💢تقریباً تمام اطلاعاتی که ما روزانه دریافت می‌کنیم، اطلاعات دسته چندمی است که بارها از فیلتر اندیشه‌ها و قضاوت‌های دیگر رد شده و از آن تأثیر پذیرفته است و اولین درس از سواد رسانه‌ای در چنین شرایطی این است که بدانیم آنچه در رسانه می‌بینیم، لزوماً واقعیت نیست و می‌تواند ضد واقعیت نیز باشد. 👤نیوتن مینو، پژوهشگر معروف می‌گوید در سال 1981 نگران بودم که فرزندانم نخواهند توانست از تلویزیون منفعتی ببرند. 30 سال بعد نگرانیم از این بابت بود آیا نوه‌هایم از صدمات تلویزیون در امان خواهند بود؟ 👤مالکوم ایکس می‌گوید: اگر مراقب نباشید روزنامه‌ها با شما کاری خواهند کرد تا از کسانی که به آنها ظلم می‌شود متنفر باشید و به کسانی که به آنها ظلم می‌کنند عشق بورزید. این دو جمله شاید بتوانند بهترین توصیف از عواقب آلودگی اطلاعاتی باشند. 🔺عنوان قبلی این مطلب با موضوع سرطان اطلاعات را در لینک زیر مطالعه کنید 🌐https://t.me/media_arma/1160 ✅آرما(آرمان ناتمام ) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤اسم این آقا پاول دمیرتف شوپوف ، نماینده پارلمان بلغارستان هست. 🔺 از دیروز چندین کانال و پیج درفضای مجازی ایشون رو ایرانی و مسئولی که آبروی ایرانی ها رو برده معرفی کردن. #سواد_رسانه ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
فیلم اسرائیلی که در خیابان‌های تهران ساخته شد! 🔺 این روز‌ها در سینما‌های اروپا فیلمی اسراییلی روی پرده است که در تهران ساخته شده . فیلم داستان یک جاسوس اسراییلی با بازی دایان کروگر را روایت می‌کند که برای انجام ماموریتی به تهران آمده است. 🔺گفته می‌شود فیلم «مامور مخفی» ساخته یوال آدلر به صورت مخفیانه در تهران فیلمبرداری شده و زمستان گذشته در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد و به‌واسطه ترسیم رابطه عاشقانه میان جاسوس اسراییلی به‌نام راشل با مدیر یک شرکت الکترونیکی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران به‌نام فرهاد کنجکاوی‌های زیادی برانگیخت. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma