⭕️حضور زنان در شبکههای اجتماعی بیشتر است یا مردان؟
♦️تازهترین تحقیقات و بررسی های کارشناسان در موسسه تحقیقاتی Pew research centre نشان میدهد با اینکه استفاده زنان از شبکههای اجتماعی و گشت و گذار در #فضای_مجازی اندکی بیشتر از مردان است اما نکته جالب توجه اینجاست که بجای ساعات و میزان مصرف، هدف استفاده آنها از اینترنت و شبکههای اجتماعی متفاوت است. این بدان معناست که زنان از پلتفرمهای شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای پیامرسان بیشتر به منظور برقراری تماس و ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود استفاده میکنند این در حالیست که مردان بیشتر به منظور آگاهی یافتن از اخبار و اتفاقات مختلف در سراسر جهان به وبگردی و استفاده از شبکههای اجتماعی مشغول میشوند.
📊بر اساس نتایج و یافتههای تحقیقات صورت گرفته، زنان به میزان ۷۶ درصد از شبکههای اجتماعی و مردان اندکی کمتر، به میزان ۷۲ درصد از پلتفرمهای مختلف اینترنتی استفاده میکنند.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔺مردان و زنان در چه بازه سنی طرفدار اینستاگرام هستند؟
🔹بر اساس تازه ترین آمار و گزارشهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی statista، به نظر میرسد که مردان در میانگین سنی ۲۵ تا ۳۴ سال تقریبا استفاده برابری نسبت به زنان از شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند این در حالیست که در سایر گروههای سنی از میزان استفاده آنها از این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار کاسته میشود.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
پیام رسان
💢پیامرسانها در سادهترین شکل خود ابزارهای تبادل اطلاعات میان دو یا چند کاربر هستند. این پیامرسانها میتوانند به شکل شبکههای اجتماعی مستقل باشند مثل تلگرام و واتسآپ و یا بخشی از یک رسانه یا شبکه اجتماعی بزرگتر باشند مثل مسنجر فیسبوک و یا دایرکتهای توییتر. همانطور که از تفاوت میان این پیامرسانها میتوان دید، آنها گستره متنوعی از تبادل پیام را فراهم میکنند.
💢مثلاً در تلگرام میتوان اطلاعات متنوعتری را نسبت به مسنجر فیسبوک مبادله کرد. ویژگی این پیامرسانها امکان ارسال پیام توسط هر یک از اعضای گروه یا مکالمهای است که ایجاد میشود، یعنی همه کاربران عضو یک گفتگو در یک پیامرسان میتوانند پیام بفرستند و در گفتگو مشارکت کنند.
بزرگترین انتقاد به این پیامرسانها عدم پیوستگی آنها به وب است.
به عبارتی میتوان گفت پیامرسانها سیاه چالههای وب هستند. آنچه در تلگرام نوشته شده است فقط در تلگرام مانده است و قابل استحصال توسط سایر کاربران وب و گوگل نیست.
📚مدیریت شبکههای اجتماعی و کسب و کارهای پلتفرمی، داتیس خواجه ئیان، ص 8
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️کاربرد رنگ در القای مفهوم
💢در ادبیات سیاسی ایران رنگ ها تبدیل به نماد جریانی خاص هستند که مفهومی را با خود همراه دارد
💢رنگ سبز نماد جریان سیاسی سال 88 و رنگ بنفش نماد دولت آقای روحانی است در برنامه ی میدان انقلاب از این دو رنگ به گونه ای استفاده شده که مفهومی سیاسی را به مخاطب القا می کند
رنگ سبز و افرادی که در آن طراحی شدند همه کابینه ی پیشنهادی میرحسین موسوی در سال 88 (در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل دولت) بودند ، در سمت راست عکس آقای روحانی با رنگ بنفش طراحی شده است که نسبت ایشان با عکس سمت چپ القای مفهومی سیاسی است یعنی:
کابینه ی حسن روحانی همان کابینه ی میرحسین موسوی است
#سواد_رسانه_ای
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
📌مرکز سواد فضای مجازی سراج برگزار میکند :
نخستین دوره تخصصی تربیت راهنمایان فضای مجازی با حضور اساتید برجسته کشوری در تهران 👇
✅ظرفیت این دوره محدود و اولویت حضور با دانش آموخته های رشته های روانشناسی،علوم ارتباطات و علوم اجتماعی میباشد.
✅ شرکت کنندگان بعد از پایان این دوره و دریافت گواهی، عضو باشگاه مدرسین سواد فضای مجازی میشوند و به عنوان مربی به مراکز و نهاد ها اعزام خواهند شد.
شرکت کنندگانی که تا 2 هفته قبل از شروع دوره اقدام به ثبت نام نمایند شامل 30% و شرکت کنندگانی که تا یک هفته قبل از دوره اقدام نمایند شامل 15% تخفیف ویژه میشوند.
سرفصل های این دوره عبارتند از :
🔸مبانی سواد فضای مجازی
🔸انقلاب اسلامی و رسانه
🔸منظومه فکری شهید آوینی و رسانه
🔸شیوه تحلیل پیام و تفکر انتقادی
🔸اعتیاد اینترنتی و رژیم مصرف رسانهای
🔸مدیریت رسانه و خانواده
🔸سواد بازی های رایانه ای
🔸سلبریتی ها و فرهنگ شهرت
🔸شبکه ملی اطلاعات و امنیت کاربری
📞برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید :
02166530552
02166530567
لینک ثبت نام : http://serajeduc.ir
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
🚦یکی از کارکردهای فضای مجازی امکان داشتن هویت چندگانه است. افراد میتوانند با نقابهای مختلف و شخصیتهای حتی گاه متضاد با دیگران در ارتباط باشند.
📍فقدان اعتماد به نفس، میل به پنهانکاری، لذت کنجکاوی و سرک کشیدن به دنیای دیگران با حفظ محرمانگی، سرگیجه هویتی و ... از جمله علل این رفتار هستند.
🎨شهاب جعفرنژاد
✅آرما(آرمان ناتمام )
@media_arma
⭕️سرطان اطلاعات
⁉️آیا شما نیز از چاقی اطلاعات در رنج هستید؟
💢در دنیای دور و بر ما، اتفاقات بد زیادی میافتد و واقعاً جای تامل دارد که دانستن این همه اطلاعات ناگوار، به چه کارمان می آید که باید از آنها آگاه بود!
این «اتفاقات بد» شامل جنایات، قحطی، گرسنگی، جنگ، خشونت، ناآرامیهای سیاسی، بیعدالتی و.. است.
💢از طرفی رسانهها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تمایل سیری ناپذیری برای احساسی کردن اخبار خود داشته و صرف نظر از کم بودن احتمال وقوع، آنها را پررنگ می سازند و با هیجانی کردن داستان خبر، از هر موقعیتی در جهت جلب توجه مخاطبین، سودجویی و گاهاً ایجاد رعب و وحشت استفاده میکنند.
⁉️سوال مهم این استکه:
از بین هزاران هزار گزاره خبری که در یکماه گذشته خوانده یا شنیدهاید، کدامیک از آنها توانسته است در تصمیم بهتر برای امور مهم و تاثیرگذار زندگی یا مثلا کسب و کار بهترتان، نقش داشته باشد و دردی از شما دوا کند!
❓براستی اخبار با ذهن ما چه می کند؟
💢وقتی غذایی پرحجم و متضاد، سیستم گوارش انسان را بهم میریزد، این حجم هلههولههای خبری نیز ذهن و مغر آدمی را از هم گسیخته میکند!
بی تردید، شکل و محتوای هر خبری، بر سلامت روانی ما تاثیرگذار است. تاثیرات مستقیم بر روحیه ما و در نتیجه، تفکر و رفتار ما تغییر میکند.
💢تکرار روزانه اخبار، بویژه درباره موضوعات و وقایعی که امکان اثرگذاری از طرف فرد بر روی آن نیست، بالاخره او را منفعل میکند. این اخبار چنان فرد را تحت فشار می گذارد که در نهایت، دچار یک جهانبینی بدبینانه، بیاحساس، نیشدار و جبری میشود!
💢عنوانی که از آن به «بیپناهی اکتسابی» یا Learned Helplessness یاد می شود!
❌همراه با حالاتی چون:
🔺افزایش هیجانات کاذب
🔺قضاوت های سطحی و ناصحیح
🔺دوری از دنیای واقعی و انزواطلبی
🔺فاجعه سازی و بزرگنمایی از وقایع 🔺خلاصهخوانی و بیتوجهی به مطالب عمیق و در نهایت «کم عمق شدن اندیشهها»
🔺تاثیر پذیری افراطی از اطلاعات ارسالی از منبع خبر
🔺افزایش امکان ابتلا به برخی از مشکلات روانپزشکی چون: ترس،اضطراب،افسردگی و پرخاشگری 🔺تحریک مفرط منطقه Limbic مغز و ترشح مواد بیوشیمایی که در نهایت موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن میشود.به عبارتی، بدن همیشه خود را در وضعیت استرس مزمن احساس میکند.
⁉️چه باید کرد؟
🔺انتخاب آگاهانه خبر و پرهیز از دانلود هر بسته صوتی یا تصویری
🔺مدیریت زمان حضور در فضای مجازی
🔺توجه به فعالیت های هدفمند در دنیای واقعی(بویژه: فعالیتهای ورزشی، هنری و اجتماعی)
بشدت مراقب اعتیاد خبری باشید /دکتر
👤علیرضا سفید چیان
#رژیم_مصرف
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️هفت گروهی که ما را در شبکه های اجتماعی آزار می دهند
✍️بخش ششم
۶. تشنۀ توجه
💢در مواجهه با پستهای این افراد، انگار در حال تعامل با فردی واقعاً برجسته هستیم. آنها در عکسهایشان همیشه لبخند به لب دارند و ظاهراً اوقات فوقالعادهای را سپری میکنند. برای تعطیلات به شگفتانگیزترین و هیجانانگیزترین مکانها میروند. مخصوصاً همیشه از بهترین و جدیدترین آرمانها طرفداری میکنند. در حین بچه بزرگکردن، دارند چهارمین رمانشان را مینویسند و درعینحال کسبوکار تازه و داغی را شروع میکنند. همیشه نقلقولهایی مینویسند که نگرش مثبت و ارزشهای معنوی را تبلیغ میکند و به همه توصیههایی میکنند. شاید هم ویدئوها و تصاویری تحریکآمیزی پست کنند که آنها را به نظر بسیار خلاق و برجسته نشان میدهد.
💢بعد از سومین یا چهارمین باری که این پستها و تصاویر را میبینید و داستانهایشان را میخوانید، کمی آزاردهنده میشوند. در مقطعی آنها کاری جز دامنزدن به تشویشهایمان انجام نمیدهند: «آیا دارم خوب پیش میروم؟ یک رمان هم ننوشتهام، چه برسد به اینکه کسبوکاری هم شروع کنم». و «توصیه»هایشان کفرمان را درمیآورد؛ ایدههایشان ظاهراً کمی پوچ و تحمیلی است. اگر این روال ادامه داشته باشد، آزردگیمان به حسادت و خصومت تبدیل میشود.
💢واقعیت این است که با فردی شدیداً خودشیفته سروکار داریم. آنها از درون تهی هستند و نیاز دائمی به تأیید و تصدیقی دارند تا پیوسته باید با جلبتوجه انبوهی از فالورها پر شود (حتی اگر مجبور شوند تعدادی دوست و فالور بخرند تا اعداد و ارقامشان را بالا ببرند). در زندگی واقعی، سریع پشت حقهبازیهای چنین آدمهایی را میبینیم. آنها به آنچه مینازند دست نیافتهاند؛ فقط تفننی دست به ریسک و قمار میزنند، مثل هر کس دیگری معمولی و ناراحت بوده و بهزحمت فردی معنوی هستند. تلاشهایشان برای جلبتوجه کاملاً از روی احتیاج است، اما در دنیای مجازی تشخیص این واقعیت دشوار است. آنها میدانند چطور توهم هیجان، موفقیت و خلوص اخلاقی ایجاد کنند.
💢این مدل افراد بهاندازۀ بقیه مخرب یا شرور نیستند؛ درواقع، باید متأسف باشیم که پوچی درونیشان آنها را پیش میبرد. تنها خطرشان تشویش و حسادتی است که در ما به وجود میآورد. وقتی آزردگی ایجاد میشود، بهترین کار این است که در دنیای مجازی دوستیِ با آنها را قطع کنیم، بدون اینکه بفهمند از نیوزفید حذفشان کنیم و خودمان را در معرض عقاید آزاردهنده قرار ندهیم.
ادامه دارد...
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️مسمومیت اطلاعاتی
💢تقریباً تمام اطلاعاتی که ما روزانه دریافت میکنیم، اطلاعات دسته چندمی است که بارها از فیلتر اندیشهها و قضاوتهای دیگر رد شده و از آن تأثیر پذیرفته است و اولین درس از سواد رسانهای در چنین شرایطی این است که بدانیم آنچه در رسانه میبینیم، لزوماً واقعیت نیست و میتواند ضد واقعیت نیز باشد.
👤نیوتن مینو، پژوهشگر معروف میگوید در سال 1981 نگران بودم که فرزندانم نخواهند توانست از تلویزیون منفعتی ببرند. 30 سال بعد نگرانیم از این بابت بود آیا نوههایم از صدمات تلویزیون در امان خواهند بود؟
👤مالکوم ایکس میگوید: اگر مراقب نباشید روزنامهها با شما کاری خواهند کرد تا از کسانی که به آنها ظلم میشود متنفر باشید و به کسانی که به آنها ظلم میکنند عشق بورزید. این دو جمله شاید بتوانند بهترین توصیف از عواقب آلودگی اطلاعاتی باشند.
🔺عنوان قبلی این مطلب با موضوع سرطان اطلاعات را در لینک زیر مطالعه کنید
🌐https://t.me/media_arma/1160
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام )
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مراقب کلاهبرداری ها باشیم
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤اسم این آقا پاول دمیرتف شوپوف ، نماینده پارلمان بلغارستان هست.
🔺 از دیروز چندین کانال و پیج درفضای مجازی ایشون رو ایرانی و مسئولی که آبروی ایرانی ها رو برده معرفی کردن.
#سواد_رسانه
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
فیلم اسرائیلی که در خیابانهای تهران ساخته شد!
🔺 این روزها در سینماهای اروپا فیلمی اسراییلی روی پرده است که در تهران ساخته شده . فیلم داستان یک جاسوس اسراییلی با بازی دایان کروگر را روایت میکند که برای انجام ماموریتی به تهران آمده است.
🔺گفته میشود فیلم «مامور مخفی» ساخته یوال آدلر به صورت مخفیانه در تهران فیلمبرداری شده و زمستان گذشته در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد و بهواسطه ترسیم رابطه عاشقانه میان جاسوس اسراییلی بهنام راشل با مدیر یک شرکت الکترونیکی مرتبط با برنامه هستهای ایران بهنام فرهاد کنجکاویهای زیادی برانگیخت.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جمعبندی آرای داوران در عصر جدید
👥داور ناراضی، مهربان، پرنوسان و باثبات #عصر_جدید را بشناسید.
کدام داوران از اجراهای گروهی بیشتر خوششان میآمد و کدام داورها بیشتر به خانمها و آقایان رأی دادند؟
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️عملیات روانی دستگاه اموی در قیام عاشورا
✍️بخش اول
در نوشتار پیش رو روش های عملیات روانی دستگاه بنی امیه در مقابله با جریان عاشورا را بررسی می کنیم
🔺-ایجاد ترس
💢در این تکنیک، از حربه تهدید و ایجاد رعب و وحشت میان نیروهای حریف(مخاطبین)، به منظور تضعیف روحیه و سست کردن اراده آنها استفاده میشود. سردمداران ظالم ضمن تهدید و ترساندن مردم و مخاطبان به طرق مختلف، به آنان چنین القا میکنند که خطرها و ضرر های احتمالی و حتی فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده است و از این طریق، آینده ای مبهم و توام با سختیها و مشکلات را برای مردم به نمایش می گذارند. این تاکتیک توسط ابن زیاد با قرائت خطبه ای در کوفه عملیاتی شد." ابن زیاد در خطبهای که در برابر کوفیان ایراد کرد، مخالفان را سخت مورد تهدید قرار داد و مطیعان را به احسان خود امیدوار ساخت"
💢ابن زیاد با تهدیدات فراوان و ترساندن مردم آنان را با شک و تردید مواجه ساخت و در این بین ماموران اطلاعاتی با انجام اقدامات جاسوسی و نفوذ در صفوف شیعیان و انجام بر خی اقدامات وحشیانه از جمله قتل نماینده امام (ع) مسلم ابن عقیل و هانی ابن عروه آن یار وفادار اهلبیت با پرتاب از بالای ساختمان دار الاماره و جدا کردن سر شهیدان و چرخاندن آن در کوچه ها میزان وحشت و ترس در دل مسلمانان بی مایه و بی بصیرت کوفه را دو چندان نمود. ) طبری در گزارشى آورده است که ابن زیاد اندکى پس از ورود به کوفه با نیرنگ توانست از محل اختفای مسلم بن عقیل آگاه شود. آنگاه هانى را به دارالاماره خواند و وی را به زندان افکند و اندکى بعد نیز مسلم بن عقیل را که به دفاع از هانى به مقابلة ابن زیاد در کوفه برخاسته بود، دستگیر کرد و هر دو را به قتل رسانید و سر آنها را به نزد یزید فرستاد
ادامه دارد ...
#ابعاد_رسانه_ای_عاشورا
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️رسانه ها تصویرسازی می کنند
💢در صفحه ی سرچ گوگل در با ویژگی safe search (یعنی صفحه کاملا پاک که هیچ سرچی انجام نشده)
کلمه ی Ashura را سرچ کنید و تصاویری که بروز و ظهور تفکر شیعه را نشان می دهد نگاه کنید
هر انسانی که با تفکر شیعه و امام حسین(علیه السلام) آشنا نباشد این مرام را جز خشونت و حماقت نخواهد شناخت
یکی از وظایف خطیر و مهم در عصر حاضر برای تعجیل در امر ظهور نمایش چهره ای عقلانی از عاشورا و ظهور است
شایسته است در این ایام تصاویر زیبای عزاداری را با هشتگ های مرتبط منتشر شود تا آنگونه که باید این تفکر ناب و بی نظیر به جهان معرفی شود
#رسانه_شناسی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
⭕️هفت گروهی که ما را در شبکه های اجتماعی آزار می دهند
✍️بخش هفتم(پایانی)
۷. ترول پوچانگار
💢ممکن است در هر بحث آنلاینی دربارۀ سیاست یا یک موضوع فرهنگی حساس شرکت کنیم و یا خبری شخصی را در حلقۀ دوستانمان پخش کنیم. ناگهان صدایی با نظر یا تصویری فتوشاپشده دخالت میکند که ظاهراً مخصوصاً برای غافلگیری و توهین به ما طراحی شده است. با احساس آزردگی از این مزاحمت و کاملاً عصبانی، غریزۀ طبیعیمان این است که بهنوعی جوابش را بدهیم: تشر بزنیم، خجالتش بدهیم و توهینهای خودمان را فریاد بزنیم.
🔺فردی که اینجا با آن روبهرو هستیم یک ترول معمولی نیست، اما شاید مخربترین نوع در خانوادۀ ترولها باشد. ترول پوچانگار شبیه به روحیهای است که در مردان بزرگسال مشخصی میبینیم، که در عمق وجودشان احساس حقارت و تشویش میکنند و برای جبرانش دنبال آسیبزدن به افراد و تخریب هر چیز ارزشمندی هستند. این شیوۀ آنهاست تا جلبتوجه کرده و احساس کنند بزرگتر هستند. این تنها شکل قدرتی است که میتوانند داشته باشند و از اینکه دیگران را کفری کنند و حتی باعث ایجاد تنفر در آنها بشوند، هیجان مفرطی کسب میکنند و در همین کار ماهر میشوند.
💢در زندگی واقعی، افراد بالغی که با نظرات و کارهایشان باعث این نوع آسیبهای احساسی میشوند، عموماً تاوان کارشان را بهطور واقعی و دردناکی میپردازند. پس باید بهاندازۀ کافی گستاخی و وقاحت داشت تا اینطور رفتار کرد، وقتی فرد میداند که این کار باعث چه خطراتی میشود. اما اجرای این مدل بازی بهشکل آنلاین هیچ جرئتی نمیخواهد. حتی فردی با خجالتیترین روحیه، با امنیت ناشی از ناشناسبودن، میتواند از برونریزی چنین تمایلات بچگانهای برای شورش و دریدگی لذت ببرد. و به همین دلیل، دنیای آنلاین مثل آهنربا این افراد پر از نفرت و سرکوبشده را به خود جذب میکند.
💢ترول پوچگرا شاید تظاهر کند در خدمت یک آرمان یا رهبر است، اما گولش را نخورید. دلایل و احتمالاً باورهای قوی آنها صرفاً راهی برای توجیه و تأمین سرپوشی برای رفتار آزاردهندهشان است. آنها دوست دارند بر روی افرادی تمرکز کنند که شاید آنها را زیادی جدی میگیرند یا دربارۀ مسائل مشخصی حساسیت نشان میدهند که هدفهای مستعد برای بلوای آنها به شمار میآیند. این مدل افراد با این احساس که بهشدت برتر از افرادی هستند که هدف قرار میدهند، خودشان را در مقابل هرگونه فشار همدلی یا احساس گناه آماده میکنند. شاید ادعا کنند که این کار را برای «خنده و تفریح» انجام میدهند و افرادی که دلخور شدهاند صرفاً اهل شوخی نیستند و همیشه ذهنشان درگیر بینقصبودن است. این حرف کاملاً کنایهآمیز است: پشت ماسک مجازی چنین ترولهایی، لایههایی از تشویش عمیق وجود دارد و اگر کسی با فاشکردن نقصهایشان دست بالا را بگیرد، از کوره درمیروند. یادتان باشد، پشت آن ظاهر مردانه، روحی لرزان و ترسو قرار دارد که فقط میتواند بهطور ناشناس پرورش پیدا کند.
💢همگی با عبارت «بهانهای دست ترولها ندهید» آشنا هستیم. اما حتی بااینکه این را میدانیم، عموماً نمیتوانیم در برابر تشر به آنها و نصیحتشان و اعتراض به بقیه یا جوابدادن به توهینهایشان مقاومت کنیم. بهجایش باید مثل آنها افراطی باشیم و با سکوت مطلق با توهینهایشان روبهرو شویم و حضورشان را کاملاً نادیده بگیریم. کمترین نشانهای از آزردگی یا ناراحتی نشانشان ندهید (سعی کنید به بقیه هم پیام بدهید که همین کار را کنند). این کار شاید ترولها را تشویق کند تا، با نظرات و تصاویر بیشتر، همچنان پیش بروند. باز هم با سکوت به حملاتشان جواب بدهید. خیلی زود، غرغرکنان زیر لب، یواشکی فرار میکنند. آنها با بالارفتن و قدرتداشتن بر روی احساسات شما رشد میکنند و این کار باعث میشود احساس بزرگی کنند. در مقابل، به آنها نشان دادهاید آنقدر کوچک هستند که حتی ارزش ندارند خودتان را به خاطرشان به دردسر بیندازید؛ به این ترتیب عمیقترین تشویشهایشان را تحریک میکنید.
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️عملیات روانی دستگاه اموی در قیام عاشورا
✍️بخش دوم
🔺-ایجاد تفرقه
💢«از جمله اموری که در فرایند جنگ روانی مورد توجه قرار می گیرد،ایجاد تفرقه در صفوف متحد مردم ویا دشمن است چون وقتی مردم که معمولا از قبایل و طایفه های مختلف تشکیل شده اند و دارای فرهنگ و دیدگا های و مطالبات مختلف نیز هستند زمینه تفرقه در میانشان زیاد است. لذا مردم کوفه نیز به قبایل مختلف تعلق داشتند ایجاد تفرقه و پرکندگی به سهولت قابل اجرا بود، آنچه در این زمینه میتواند موثر باشد، ایجاد و یا تلقین تضادهای مختلف در بین آنان است. عوامل حکومت یزید با بهره گیری از امکانات و با ایجاد تلقین درگیری میان اقلیتها، قومیتها، نخبگان و حاکمیت، وحدت را بین نیروهای حریف و یا مردم متزلزل ساخت.
💢از آن جمله می توان به عدم همراهی سلیمان ابن صرد خزایی که از رهبران قدرت مند شیعه درکوفه با قیام مسلم بود یاد نمود که این عدم همراهی و یا موقعیت و زمان نشناسی خواصی چون سلیمان شکاف و تفرقه بین شیعیان را افزایش داد.
ادامه دارد ...
#ابعاد_رسانه_ای_عاشورا
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️پژواک صداهای خاموش در جامعه اطلاعاتی
💢عصر فناوری اطلاعات، عصر چند صدایی، تکثر و تنوع رسانه ای و شکست انحصار است. در جامعه اطلاعاتی صداهای خاموش با هویت سازی در فضای دوم جان دوباره ای یافته اند.
💢فناوری اطلاعات، پدیده ای پست مدرنیستی و فلسفه پست مدرنیسم بر شالوده شکنی همه چیز استوار است و قواعد جهانشمول را بر نمی تابد. این پارادایم با هر گونه قاعده مندی و مرزبندی، ساز ناکوک می زند و بهترین راههای زندگی اجتماعی را در گفتگوهای بین الاذهانی جستجو می کند.
💢به همان میزان که مدرنیست ها بر ایجاد مرزبندی و تقسیمات گسترده در ساختار جامعه پافشاری می کنند، پست مدرن ها با شناکردن در جهت خلاف به جمع کردن مرزها در همه ساختارها، روی خوش و چراغ سبز نشان می دهند.
💢در بحث رسانه ها، طرفداران این دو پارادایم راههای متضاد و ناهمسازی را طی می کنند. مدرنیست ها بر لزوم ایجاد دروازه در رسانه ها با هدف پایش و کنترل اطلاعات تاکید می کنند؛ اما پست مدرن ها چنین سنت هایی را برنتابيده و از بن شالوده شکنی می کنند. آنان با منسوخ کردن نظریه دروازه بانی (مرزبانی) مدرنیستی، بساط دروازه ها را از ساختار رسانه ها برچیده اند.
💢در عصر فناوری اطلاعات با حذف مرزبانی و برچیده شدن دروازه های اطلاعاتی، صداهای خاموش جامعه پژواک بلند و رسایی پیدا کرده و دیگر کنترل رسانه ها تنها در دستان دولت ها نیست. با تضعیف قدرت دولت ها، پاره فرهنگ ها، قومیت ها و اجتماعات در هر زمان و مکان به خودمختاری رسانه ای و قدرت تولید و انتشار اطلاعات دست پیدا کرده اند.
💢بر خلاف فلسفه مدرنیستی که محیط با ثبات و پایدار را جستجو می کند، در فلسفه پست مدرنیستی "ناپایداری" ویژگی آرمانی است و هر گونه تغییر در محیط پویا جستجو می شود.
💢در فضای دوم، محیط رسانه ای با وجود بازیگران متعدد، رقابتی، نامطمئن و به شدت ناپایدار شده است و انحصارات رسانه ای بتدریج با شکست مواجه و از سر راه مردم کنار زده می شوند.
💢جامعه اطلاعاتی توان تاثیر گذاری فوق العاده ای به بازیگران و کنشگران اجتماعی ارزانی داشته و قدرت ارتباطات به گفته فیلسوف بلند آوازه، مانوئل کاستلز ناشی از چهار مولفه قدرت شبکه، قدرت شبکه بندی، قدرت شبکه ای و قدرت شبکه سازی است.
💢 در جامعه شبکه ای، غول های جدید ارتباطی سربرآورده اند و عرصه فعالیت را بر رقبای سنتی تنگ کرده و روزبروز دریچه های ناامیدی جدیدی را روی آنها می گشایند.
💢در جامعه اطلاعاتی آنچه می تواند بستری مناسب و امن برای تولید و انتشار اطلاعات مهیا کند، ایجاد دروازه و کنترل اطلاعات از طریق شیوه هایی محافظه کارانه مانند فیلترینگ و کاهش سرعت اینترنت و راههایی از این قبیل نیست بلکه امنیت پویا را باید در افزایش سواد رسانه ای و سواد دیجیتال شهروندان جستجو کرد. /
👤 دکتر حجت اله عباسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️مفهوم جدید نیشکَست
💢این مفهوم از نیش مارکت (که به فارسی معادل خوب «گوشهبازار» برای آن پیشنهاد شده است) اخذ شده است، به کانال ارتباطی میان یک بخش کاملاً کوچک از کاربران اشاره دارد که به دلیل علاقه مشترکشان (که معمولاً مورد علاقه همگانی نیست) با هم در ارتباطند.
💢یک گروه در فیسبوک یا لینکدین، یا مشارکتکنندگان در یک وبینار یا شنوندگان یک پادکست تخصصی را میتوان نمونههایی از نیشکست (Nichecast) دانست.
💢در حالی که خود این واژه نوظهور است، در دفعات معدودی واژه نانوکست (Nanocast) هم به ازای آن استفاده شده است که اشاره به تعداد کم کاربران آن دارد.
📚مدیریت شبکههای اجتماعی و کسب و کارهای پلتفرمی، داتیس خواجه ئیان، ص 9)
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
May 11
⭕️ #فیسبوک #لایک را حذف خواهد کرد
💢 فیسبوک علاوه بر #تست حذف لایک برای اینستاگرام، این بار به سراغ حذف لایک در فیسبوک رفته است.
🔹هدف این کار جلوگیری از مقایسه محتوا با تعداد لایک خواهد بود و تاکنون در ۷ کشور از جمله برزیل و کانادا مورد تست قرار گرفته است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️مؤسسه تحقیقاتی Statista که از جمله موسسات معتبر و شناختهشده در زمینه شبکههای اجتماعی محسوب میشود، در گزارشی از تعداد کاربران این جوامع مجازی خبر داد که اطلاعات جالبی را در اختیار فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات قرار میدهد.
💢فیسبوک به عنوان پرکاربردترین شبکه اجتماعی شناخته شده که تعداد کاربران فعال آن در ماه به بیش از 2.27 میلیارد یوزر میرسد.
💢یوتیوب با 1.9 میلیارد یوزر در ماه توانسته جایگاه دومی را برای خود کسب کند.
💢پیام رسان واتساپ در رده سوم قرار گرفته و تعداد کاربران فعال آن به بیش از 1.5 میلیارد یوزر در ماه میرسد.
💢فیسبوک مسنجر نیز به طور مجزا و جداگانه از سایت اصلی در رده چهارم قرار گرفته و تعداد کاربران فعال آن به بیش از 1.3 میلیارد یوزر میرسد.
💢شبکه اجتماعی اینستاگرام که در کشور ما نیز محبوبیت فراوانی دارد، توانسته با ثبت بیش از یک میلیارد یوزر در ماه، رده پنجم را از آن خود کند.
💢ویبو با 446 میلیون یوزر در رده ششم این رده بندی قرار گرفته است.
💢شبکه اجتماعی ردیت با 330 میلیون کاربر توانسته رده هفتم گزارش موسسه مذکور را کسب نماید.
💢شبکه اجتماعی توییتر در کمال تعجب فقط با 326 میلیون کاربر در این ردهبندی مورد بررسی قرار گرفته و توانسته رده هشتم را کسب کند.
💢شبکه اجتماعی تخصصی لینکدین نیز با 260 میلیون کاربر در ماه توانسته رده نهم را از آن خود کند.
💢پیامرسان وایبر با 260 میلیون کاربر در ماه به رتبه دهم این گزارش رسیده است.
💢اسنپچت با تعداد 255 میلیون کاربر در ماه، حائز رتبه یازدهم این ردهبندی شده است.
💢شبکه اجتماعی پینترست با دارا بودن 250 میلیون کاربر در ماه در رتبه دوازدهم این ردهبندی قرار گرفته است.
💢آخرین اپلیکیشن موجود در این ردهبندی نیز برنامهای نیست جز اپلیکیشن پیامرسان محبوب ایرانیها یعنی تلگرام که با دارا بودن بیش از 200 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا، در رده سیزدهم قرار گرفته است.
البته بدیهی است موارد دیگری نیز در این ردهبندی قابل بیان بود که طبیعتا با توجه به تعداد اندک کاربران فعالشان از اهمیت بسیار کمتری برخوردار بودند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma