مجیر.mp3
23.82M
#دعای_مجیر
باصوت محسن فرهمند
🌺🌺اجرنا من النار یا مجیر
این دعا در بین دعاها از جایگاه بلندی برخوردار است که از حضرت رسول(صلیاللهعلیهوآله) روایت شده و دعایی است که جبرئیل برای آن حضرت هنگامی که در مقام ابراهیم مشغول نماز بود آورد و کفعمی در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده و در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره دارد، از جمله اینکه:
هر که این دعا را در «ایام البیض» [روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم] ماه رمضان بخواند گناهش آمرزیده میشود، هرچند به عدد دانههای باران و برگهای درختان و ریگهای بیابان باشد؛ و خواندن آن برای شفای بیمار و ادای دین و بینیازی و توانگری و برطرف شدن غم و اندوه سودمند است؛
🌺انشاء الله حاجت روا شوید وائمه اطهار دستگیر شما بزرگواران باشند
التماس دعا
.
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم اینک خروش امت حزب الله قم ، جهت همدردی و حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایتهای جدید صهیونیستها و اعلام انزجار از رژیم منحوس اسرائیل در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، شبستان امام خمینی
12.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تجمع مردم تهران در میدان فلسطین در حمایت از زنان مظلوم غزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع امت انقلابی همدان در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، مقابل مقبره استر و مردخای تجمع کردند
به نام خدا
جلسه پانزدهم
تفسیر آیه «۲۶ و ۲۷» سوره الرحمن
«۲۷» كُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ ««۲۶»» وَیَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلاَلِ وَالْإِكْرَامِ
ترجمه :
هر كه روى زمین است، فناپذیر است «۲۶»و (تنها) ذات پروردگارت كه داراى شكوه و اكرام است، باقى مىماند. «۲۷»
نكتهها:
در آیه ۱۸۵ سوره آلعمران خواندیم: «كلّ نفس ذائقة الموت» هر انسانى طعم، مرگ را مىچشد و در آخرین آیه سوره قصص نیز خواندیم: «كلّ شىء هالك الاّ وجهه» هر موجودى هلاك مىشود جز ذات پروردگار. در این سوره نیز مىخوانیم: «كلّ من علیها فان و یبقى وجه ربّك»
در آیات قبل، نعمتها معرّفى شد، در این آیه مىفرماید: زمان بهرهگیرى از نعمتها كم است، فرصت را غنیمت شمارید كه همه رفتنى هستید.
گرچه همه موجودات فانى هستند ولى هر كس در مسیر الهى باشد و كار او رنگ الهى بگیرد، آن نیّت خالص كه «وجه ربّ» است، كار فانى او را باقى مىكند.
: پیامها
- مرگ، یك قانون عام و فراگیر است. «كلّ مَن علیها فان
به كسى جز خدا تكیه نكنیم كه همه فناپذیرند.«كلّ من علیها فان ویبقى وجه ربّك»-
ارزش انسان، با تقرّب به خداوند است نه داشتن امكانات. «كلّ مَن علیها فان و یبقى وجه ربّك»-
مرگ، گامى در مسیر تربیت انسان است. «كلّ مَن علیها فان و یبقى وجه ربّك»-
پیامبر، تحت تربیت و ربوبیّت خاصّ خداوند است. «ربّك»-
مرگ موجودات، نشانه تمام شدن قدرت و كرم الهى نیست. «كلّ من علیها فان و یبقى... ذوالجلال و الاكرام»-
جلال الهى همراه با رحمت و رأفت است. «ذوالجلال و الاكرام»-
- مرگ، نعمت است. «كلّ من علیها فان...» (با آنكه در آیات ۲۶ و ۲۷ نام هیچ نعمت مادى نیامده، امّا در آیه ۲۹، باز هم جملهى «فباىّ آلاء...» تكرار شده است پس مرگ نیز نعمت است.)
- جن نیز همچون انسان، مرگ دارد. زیرا در آیه بعد خطاب «ربّكما» به جنّ و انس بازمىگردد. «كلّ من علیها فان... فباىّ آلاء ربّكما
«سرای بدهکارسازی ایرانیان»!
ظاهرا سرایایرانی بیش از ۱۰هزار فقره پرونده قضایی فقط در شعبه قم خود غیر از سایر شعبات دارد.
این پروندهها شامل بدهی چکهای مردم به سرای ایرانی و بدهی سرایایرانی به تولیدکنندگان است.
یعنی سرایایرانی در یک بازی #پانزی ، با تبلیغات فراوان پول و چک از ملت جمع کرده و بدهی گذشته را صاف میکند.
بزودی مثل پروندههای بزرگ کلاهبرداری پانزی مانند ماجرای فساد چندهزارمیلیاردی «غفاری» در قزوین بابت خودرو،
با موج چندین هزار نفری شبکه بدهکاران تودرتوی بانکی، حقیقی، حقوقی، تولیدی و.. به یکدیگر همزمان با یک بازار انحصاری تکنفره حاکم بر فروش لوازم خانگی کشور خواهیم بود
که شبکه تولید، توزیع و مصرف کشور را همراه با شبکه بانکی کشور مختل نموده
و جدا از مفاسد اقتصادی، اختلال گسترده اقتصادی تا مرز بحران بهوجود خواهد آورد.
متولیان نظارت هرچه زودتر باید دست از چشمپوشی بر تخلفات گسترده و اقدامات ضدقانونی و ضد سیاستهای کلی اقتصاد کشور،
که اقتصاد کشور را با ابزارهای مختلف تحت کنترل مافیای اعم از تبلیغات بازرگانی و اعتبارات بانکی و.. به دست چند انحصارگر محدود سپرده و تمام بازیگران فعال شبکه تولید و توزیع کشور را گروگان این چند انحصارگر نموده، دست بردارد
و با توقف این روند، برخورد با متخلفین و جلوگیری از پدید آمدن دوباره این مالها و هایپرهای انحصارگر و با اثرات وضعی ضدفرهنگی و ضداجتماعی منطبق با قانون اساسی و سیاستهای کلی اقتصادی کشور و قوانین و ضوابط آن، مسیر ناموفق جایگزینی مردم با سرمایهسالاران رانتی انحصارگر را اصلاح و از یک سوراخ صدبار گزیده نشود