eitaa logo
شعبه دو - مدرسه علمیه حضرت مهدی عج
936 دنبال‌کننده
10هزار عکس
414 ویدیو
946 فایل
♥️ فِیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یتَطَهَّرُوا وَ اللهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ 🔹مدرسه علمیه حضرت مهدی عج شعبه دو (مفتاح) https://eitaa.com/meftah_2 کانال قدیم در سروش (سال 97 تا 1400) https://splus.ir/meftah_2 🔸خادم کانال : مصطفایی @Hmostafaei
مشاهده در ایتا
دانلود
1402-04-21(nezafat).mp3
13.09M
📌 فایل صوتی برنامه سمت خدا 🎙 📚 موضوع: نکاتی پیرامون حجاب و عفاف 🕐 چهارشنبه بیست و یکم تیر ماه ۱۴۰۲ 📥 حجم : ۱۳ مگابایت ⚠️ متن احادیث این برنامه در حال آماده سازی .: ایتا | سروش | روبیکا | بله :. 🌐 SamteKhoda3.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📣 🔰 طرح ادخال السرور ۲ 🔸 طرح‌های تخفیفی مجموعه‌های تفریحی ویژه طلاب و خانواده‌ ایشان، از سوی مدیریت فرهنگی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه اعلام شد. 💳 باغ پرندگان: ۵۰ درصد تخفیف 💳 مجموعه چالیدره: ۲۹۵ هزار تومان 💳 مجموعه باغ بهشت: ۲۴۰ هزار تومان 💳 شهربازی سرزمین عجائب: ۱۷۰ هزار تومان 💳 کارتینگ آزادی: ۳۰ درصد تخفیف 💳 مجتمع آیه‌ها: ۱۰ هزار تومان 📌 نحوه دریافت بلیت: 1️⃣ میدان ده دی، روبه‌روی داروخانه هلال احمر، ساختمان شماره دو مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، امور اردویی 1️⃣ مراجعه به مسئولان تربیتی و تبلیغی مدارس علمیه 📌 کسب اطلاعات بیشتر ☎️ ۳۲۰۰۸۶۹۰ @howzehfarhang
🔰 مباهله، مُهر ختام حقانیت اهل بیت... 🔸 آن روز که مسیحیان نجران، آشوب به دل پیروان خود و برخی مسلمین انداختند و می‌خواستند بر زلال روشن اسلام خدشه وارد کنند، رسول نور، با دلی سرشار از یقین و گام‌هایی به استواری کوه، حسین را به آغوش گرفت، دست حسن را به دست خویش فشرد، علی پشت سر او و فاطمه در کنار علی برای «مباهله» رفتند. 🔸 نجرانی‌ها اما با سلسله‌ای از دانشمندان و پیش گوها و اکابر و اعاظم خود آمده بودند تا به خیال خامشان، با علم در حجابشان، روی اسلام را کم کنند، پیامبر رحمت در این کارزار حق و باطل با «خانواده اش» وارد شد همان ابناء... و نساء... و انفس... 🔸 حسن و حسین، سرور جوانان اهل بهشت، و فاطمه حوراء، و علی‌بن‌ابی‌طالب، امیر مومنان، با همین چهار نفر آمد، و دیری نپایید که با حضور این خانواده آسمانی در مقابل بزرگان مسیحی نجران، هیمنه شک و تردید فرو ریخت و دلهای ناظران، سرشار از حقیقت و یقین شد، و اینچنین این خانواده، سند حقانیت و اصالت دین عزیز اسلام را مُهر کرد و تصویر روشنی از سادگی و صمیمیت و همدلی و حقیقت از خویش در ذهن ها به یادگار گذاشت، شیرینی مباهله، این سند حقانیت اهل بیت گوارای وجود همه حقیقت اندیشان ... @howzehfarhang
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور  ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! ↙️این‌قدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود. 💠اولویت امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه 🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین ❎امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. ✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است. ☝️چرا این را میگوییم؟ ⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟ 📍هدف نهایی: ♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد 📍هدفهای میانی و ابتدائی: 🔹اقامه‌ی قسط 🔸تشکیل نظام اسلامی 🔹اقامه‌ و اشاعه معروف 🔸ازاله‌ منکر 🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح ⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود. 👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند ♦️شما [علما] هم که ورثه‌ی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفه‌ی شما عبارت است از تبلیغ 🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید. 🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته ✅در حوزه‌های علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت 🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی 💎اولویّت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این‌جور بوده امّا در دوره‌ی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دوره‌ی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک‌ چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند 📍تبلیغ در دوره‌ی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت: ↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود. ↙️امروز، هم سخت‌افزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرم‌افزارها. 🚨اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. 💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ: 1️⃣ شناخت مخاطب 🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحله‌ی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم. ⚠️در این آشفته‌بازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانه‌ای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است. 📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است. ☝️این مخاطب را بشناسید. 2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل ✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ 🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است. ⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آن‌وقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید. 3️⃣داشتن روحیه‌ جهادی ❎اگر روحیه‌ی جهادی نباشد: 📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند 📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند. 👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. ❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. 4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان ✔️در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود 👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ ♦️فردای کشور مال اینها است، ☑️ایمانشان باید محکم باشد ☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد 📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبه‌ها: ❇️مسجد ❇️هیئت ❇️موعظه 💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی 📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازه‌ی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی. 📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی علمیّه‌ی قم است. ⭕️تشکیل کانونی با مأ‌موریّتِ: 1️⃣تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز 2️⃣تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 3️⃣تربیت مبلّغ 🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
✅ ان شاء الله ساعت 7صبح شنبه، همه عزیزان، ساعت ورودشان را روی برگه برد آموزش، ثبت کنند. 🔺ساعت ورود به مدرسه
🔰استاد «صفایی حائری» معتقد به تربیت در میدان بود 🔻عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: ایشان معتقد به تربیت در میدان بود، حتی گاهی سؤال می‌کردی، آرام‌آرام پاسخ می‌داد و سر بزنگاه و در حالی که با دیگری سخن می‌گفت، متوجه می‌شدم منظور نظر و پاسخ مرا می‌دهد. 💠 بیشتر بخوانیم👇 https://hozehkh.com/OneEntry?id=48434 🌐خبرگزاری حوزه علمیه خراسان https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
🌹قابل توجه طلاب دوره تثبیت ▫️برای امتحان تصحیح قرائت نماز، تمرین داشته باشید که ان شاء الله اوایل هفته آینده، آزمون به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.
🔺 : 1-طلاب پایه یک تا پایه پنج که شرایط نخبگانی دارند، فقط تا فردا فرصت ثبت نام دارند.( از طریق پورتال طلبگی) 2-عزیزانی که کسری معدل برای نخبگانی دارند ( حدود نیم نمره) به بنده مراجعه کنند. ( مراجعه » ثبت نام » نامه نگاری ) 3-طلاب تثبیت که 15 سالشان تمام شده، برای عکسدار کردن شناسنامه اقدام کنند. 4-طلاب تثبیت که شناسنامه شان عکسدار شده، برای کارت ملی اقدام کنند.
🛑 کلاس استاد شایسته امروز (شنبه) برگزار نمی‌شود.
🛑 قابل توجه طلاب پایه ۱ طبق اعلام قبلی کلاس جبرانی روش مطالعه استاد عباسی امروز (شنبه) ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه برگزار خواهد شد.