مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
#اطلاع_رسانی 🔹 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی برگزار میکند: 🔸 مجموعه
سلام.
کسانی که از طریق کانال مهاد ثبت نام می کنند، بعد از ثبت نام نهایی اسکرین شات ثبت نام رو برای بنده ارسال کنند تا از تخفیف های دوره های بعدی کانال مهاد استفاده کنند.
با تشکر
سلام
بزرگوارانی که #اربعین رفتن یا عازم هستن، ان شاء الله به سلامتی برن و برگردن.
نایب الزیاره بنده هم باشید.
یه عمود به نیت ما پیاده برید😊😊🤲🤲🤲
#اطلاع_رسانی
🌀 انجمن علمی مطالعات نهجالبلاغه ایران برگزار میکند.
🔹کارگاه آنلاین
آشنایی با مهارتهای لازم پروپزالنویسی و پایاننامهنویسی (دورهمقدماتی)
🔹 سر فصلهای آموزشی کارگاه:
- آشنایی با مراحل انتخاب موضوع
- آشنایی با شیوه نگارش پروپزال
- آشنایی با ابزارهای مورد نیاز در نگارش پایاننامه
- آشنایی با منبعیابی و شیوهنگارش پایان نامه
🔹مدرس:
دکتر حسین افسردیر
💰هزینه دوره: ۱۵۰ هزار تومن
لینک ثبتنام:
digiform.ir/wcc25f7cd
⏰ زمان:
۳۱ مرداد و ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ساعت ۱۸ الی ۱۹/۳۰
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
#ترجمه
دکتر حمود النوفلی، دانشیار دانشگاه سلطان قابوس
القرآن منهجه ودستوره:
ترجمه: قرآن، چراغ راه و قانون[اساسی] او است.
القائد يستلهم من القرآن خططه العسكرية، ويحذر قادته من التراجع أمام العدو مخافة وقوع غضب الله.
ترجمه: رهبر، برنامه های نظامی اش را از قرآن الهام می گیرد و فرماندهانش را به خاطر ترس از وقوع خشم خداوند از عقب نشینی جلوی دشمن بیم می دهد.
بينما صهاينة العرب قادتهم يستلهمون الخطط من الصهاينة وأمريكا، لأنهم لا يحفظون شيء من القرآن ولا يتدبرونه.
ترجمه: حال آنکه صهیونیست های عرب، فرماندهانشان، برنامه ها را از صهیونیست و آمریکا الهام می گیرند؛ چرا که آنان نه چیزی از قرآن حفظ می کنند و نه در آن تدبر می کنند.
والمصيبة يصفون هؤلاء بالمشركين،ويحجزون مقاعد الجنة لهم
ترجمه: مصیبت این است که اینان، آن ها را مشرک می دانند و جایگاهی در بهشت برای آن ها در نظر نمی گیرند.
لینک تویت:
https://x.com/hamoodalnoofli/status/1824345299503952272
#آسیب_شناسی
"نکته پرانی" در فضای مجازی
درباره آسيب شناسی فضای مجازی بسيار گفته اند و خوانده ايم و شنيده ايم. يکی از آسيب های آن به نظرم در فضای روشنفکری و نظری ايجاد توهم عالم بودن و صاحب "سخن" بودن است.
تا قبل از عصر رسانه های اجتماعی انتشار يک مطلب حتی در يک روزنامه دست چندم کار ساده ای نبود. اما الآن به لطف رسانه های اجتماعی هر کسی می تواند از حق اظهار نظر برخوردار باشد. اين البته جنبه مثبت وجود چنین رسانه هایی است. منتهی مشکل آنجاست که کارکرد رسانه های اجتماعی هنوز کاملا مورد بحث و بررسی قرار نگرفته.
مثلا اينکه در سياست و اجتماع و دين و فرهنگ و علوم هر کدام چه راه هایی وجود دارد که بتوان با آنها ميان اظهار نظرهای با پشتوانه و بدون پشتوانه علمی تشخيص داد و تمايز برقرار کرد؟ رسانه های اجتماعی در چه حيطه هایی می تواند بستری برای گفت و شنود باشد و در کجاها نيازمند حفظ حدود شناخت علمی و تخصصی هستيم؟ اظهار نظر چه کسانی را بايد در رسانه های اجتماعی و در چه موضوعاتی مورد توجه قرار دهيم؟
مسلم است که موضوعات بسياری در اجتماع و سياست هست که می تواند عرصه اظهار نظر و رايزنی عمومی باشد و اساسا تنها در پرتوی خردی جمعی می توان درباره آن به بحث و بررسی و روشنگری پرداخت. اما موضوعات علمی چطور؟ جايگاه تخصص چيست؟ سهم "جامعه علمی" در هر رشته ای چيست؟ آيا پسنديده است در عرصه رسانه های اجتماعی بحث های علمی و تخصصی را دامن زد؟ اگر اين بحث ها مطرح می شود چه راه هایی وجود دارد تا مانع از سيطره عوام گرایی و شانتاژهای رسانه ای بر بحث های علمی شويم؟ چه راهی وجود دارد که علم و تخصص را از سياست زدگی و يا غلبه موج های زمانه برحذر داريم؟ چطور می توان از علم در برابر موج های رسانه ای حفاظت کرد؟
به نظرم يک راهش اين است: در مباحث علمی و آکادميک ملاک های متناسب با "جامعه علمی" هر رشته ای را حتی در رسانه های اجتماعی محترم شماريم. مثلا از کسی که حتی يک کتاب، سهل است يک مقاله آکادميک در موضوعی علمی که در رسانه ای اجتماعی از آن سخن می گويد منتشر نکرده و از طرق معمول تخصص و دانش خود را به محک داوری نگذاشته سخنی و يا بهتر بگويم اظهار نظر مهمی را در رسانه های اجتماعی نپذيريم.
در غير اين صورت علم، و به ويژه علوم انسانی در زير ضربات و شانتاژهای رسانه ای له خواهد شد و اسير موج های رسانه ای و "نکته پرانی" های مجازی خواهد گردید؛ نکته پرانی های کسانی که سرمايه ای علمی جز همين "مداخله" های مجازی ندارند...
دکتر حسن انصاری
https://t.me/azbarresihayetarikhi
اطلاعیه اعلام اسامی پذیرفتهشدگان نهایی آزمون ورودی دوره دكتری «Ph.D» نیمهمتمركز سال 1403 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی
https://sanjesh.org/fa-IR/sanjesh/4936/news/view/14591/11498/Staging
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
لطفاً نسبت به برگزاری دوره های مهر ماه نظر خودتان را بفرمایید: (هر نفر سه گزینه می تواند انتخاب کند.)
✅ آموزش پاورپوینت
✅ آموزش اکسل (مقدماتی)
✅ آموزش فتوشاپ (مقدماتی)
✅ آمادگی کنکور ارشد
✅ آمادگی کنکور دکتری
✅ کارگاه فن ترجمه عربی به فارسی(کاملا عملی)
✅ کارگاه مقاله نویسی
✅ کارگاه پروپزال نویسی
✅ تدریس صرف و نحو(مبادی العربیه)
🔗🔗لینک نظرسنجی
https://EitaaBot.ir/poll/nrba
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
#اطلاع_رسانی
🌀 انجمن علمی مطالعات نهجالبلاغه ایران برگزار میکند.
🔹کارگاه آنلاین
آشنایی با مهارتهای لازم پروپزالنویسی و پایاننامهنویسی (دورهمقدماتی)
🔹 سر فصلهای آموزشی کارگاه:
- آشنایی با مراحل انتخاب موضوع
- آشنایی با شیوه نگارش پروپزال
- آشنایی با ابزارهای مورد نیاز در نگارش پایاننامه
- آشنایی با منبعیابی و شیوهنگارش پایان نامه
🔹مدرس:
دکتر حسین افسردیر
لینک ثبتنام:
digiform.ir/wcc25f7cd
مبلغ ثبت نام: ١۵٠ هزار تومان
⏰ زمان:
۳۱ مرداد و ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ساعت ۱۸ الی ۱۹/۳۰
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
چند روز پیش بود که یکباره قیمت #طلا بالا رفت. خب یه کم عجیب بود، اتفاق خاصی نه در کشور افتاده بود و نه در جهان. قیمت جهانی هم اتفاقا افت داشت. همین طوری به علت این فکر می کردم که خبری در رسانه منتشر شد. 13 #صفر خوش یمنه هرکی طلا بخره شکون داره. بلافاصله یاد حدیث #پیاز_عکه افتادم که #ابوهریره نقل کرده. «من أکل بصل عکة بمکة وجبت له الجنة».
///////
حالا بماند که چرا 13 ای که در نوروز بوده نحس هست و اینجا خوش یمن شده یا سال بعد هم 13 صفر خوش یمن خواهد بود یا فقط 13 صفر امسال خوش یمنه چون که با 28 مرداد یکی شده بود. خب ناخودآگاه یاد #کودتای 28 مرداد 1332 هم می افتیم.
//////
اما، اینکه در عصری که #تکنلوژی و #هوش_مصنوعی و رفتن به فضا از افتخارات بشر برای مبارزه با سنت های گذشته هست، چرا عده زیادی با این مباحث خوش یمن بودن یه روز باز همان رفتار 1400 سال قبل و یا گذشته های خیلی دور رو انجام می دن؟
آیا اگر ابزارهای انسان تفاوت کند، تفکر اون و نگاهش به مسائل خودش و جامعه هم تغییر می کنه؟
ریشه های روانشناختی پذیرش این جور مسائل از سوی انسان ها در طول تاریخ چی بوده؟
راه کارهای مقابله با چنین خرافاتی چیه؟ چه گروه هایی از پذیرش خرافات از سوی مردم سود می برند؟
شناخت مرز خرافات و سنت های خوب گذشته چیه؟
روایات های مختلفی که بحث خوش یمن بودن یه روز و یا زمان خاص رو معرفی کرده به طور دقیق از نظر فرهنگی و ... بررسی شود. بررسی صرفاً درون دینی نباشه.
نقش تلقین و تصور ذهنی در پذیرش خرافات چیه؟
و...
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1