#پیشنهاد_موضوع
در مباحث #قرآنی و #تفسیری، یه بحث وجود داره به اسم #وجوه و #نظائر. اینجا میان بر اساس استعمال یه واژه در جاهای مختلف یک متن، معنا یا مفهوم یا مصداق اون واژه رو تعیین می کنن.
از طرفی در بحث های #معناشناسی ما صحبت از روابط مفهومی در سطح واژگان و جملات داریم.
1- می شه به عنوان یه کار پژوهشی یکی از کتاب های وجوه و نظائر رو مبنا قرار داد و یک مطالعه تطبیقی بین مباحث معناشناسی و وجوه و نظائر داشت. اینجا چه شباهت هایی وجود دارد و چه تفاوت هایی و این تفاوت ها تحلیل معناشناسانه بشه.
2- بررسی نقش زمان در روابط مفهومی میان واژگان.
3- بررسی روابط مفهومی در سطح واژگان در #روایات_تفسیری یک امام ع یا یک تفسیر
4- آثار و پیامدهای عدم توجه به روابط مفهومی در سطح واژگان در #تفسیر_قرآن و یا فهم حدیث.
5- روش های رسیدن به روابط مفهومی در سطح واژگان در متن قرآن یا #نهج_البلاغه یا روایات
✨گروه آموزشی-پژوهشی مهاد✨
https://eitaa.com/mehad1
دوستان محترم اگر هشتگ #پیشنهاد_موضوع رو در کانال سرچ کنید تمام موضوعات پیشنهادی رو میاره که می تونید روی آن ها بررسی کنید و در صورتی که تکراری نبود کار کنید.
✨گروه آموزشی-پژوهشی مهاد✨
https://eitaa.com/mehad1
موتور جستجوی theses.fr تمام پایاننامههای دکتری دفاع شده در فرانسه از سال 1985، موضوعات پایاننامههای تهیه شده در مؤسسات آموزش عالی فرانسه و افرادی که در تحقیقات دکتری فرانسه درگیر هستند را جمعآوری میکند. پایگاه داده به طور مداوم در حال به روزرسانی است.
لینک سایت: https://theses.fr/026891859
✨گروه آموزشی-پژوهشی مهاد✨
https://eitaa.com/mehad1/659
#پیشنهاد_موضوع
در برخی از #روایات مربوط به #ظهور امام زمان(عج) صحبت از آوردن امر جدید، کتاب جدید و قضاء جدید است. «یقوم القائم بامر جدید و کتاب جدید و قضاء جدید...» (الغیبه، نعمانی، ص233)
از چند جهت می شود در این مسائل کار پژوهشی انجام داد:
1- سیر تطور تاریخی معنای امر، کتاب، قضاء و جدید در روایات
2- تحلیل انتقادی این دسته از روایات
3- تاریخ گذاری دقیق این دسته از روایات
4- یافتن ریشه های این روایات در منابع اهل سنت
5- تحلیل دقیق سندی این روایات و بررسی کامل احوال رجال آن.
6- بازتاب این روایات در دوران معاصر و پاسخ به شبهات مطرح در این زمینه
❇️❇️ کانال و گروه را به دوستان خود معرفی نمایید.
کانال ایتا:
https://eitaa.com/mehad1
گروه تبادل ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/2547581363C254b2ee261
درددل یکی از مدرسان #حق_التدریسی دانشگاه و پاسخ سیمایی صراف وزیر علوم
لینک خبر: akhr.ir/10247593
بیمهری مسئولان نسبت به حقالتدریسیها:
قانون شفاف و یکسانی برای فعالیت در دانشگاهها ندارند، بیمه نیستند، دستمزد تدریس هر نیمسال تحصیلی آنها بسیار پایین است، در آزمونهای استخدامی و فراخوانهای جذب امتیاز خاصی برایشان نیست، دانشگاهها از ارائه یک معرفینامه ساده به آنها برای داشتن رزومه کاری خودداری میکنند و از همه مهمتر آنکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راس آن وزیر علوم آنها را به رسمیت نمیشناسد و حتی فعالیتشان را منکر میشود.
لینک خبر: https://snn.ir/003mhN
aac_صوت جلسه سوم مقاله نویسی.mp3
24.14M
فایل صوتی سومین جلسه #کارگاه_مقاله_نویسی 1403
#مقاله_1403
مباحث مطرح شده:
✅ اقسام فیش برداری
✅نحوه فیش برداری از منابع
لینک آپارات جهت دریافت فایل تصویری:
www.aparat.com/v/zccwv0f
✨گروه آموزشی-پژوهشی مهاد✨
https://eitaa.com/mehad1
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
خدا رو شکر 70 نفر در دوره پروپزال نویسی تابستان شرکت کردند. طبق نظر سنجی و درخواست دوستان، برای ترم
.
.
.
قابل توجه ترم 3 های ارشد و دکتری از الان به فکر انتخاب موضوع باشید.
زمان رو از دست ندید.
قوانین مربوط به سنوات تغییر کرده
اگر به هر شرایطی نیاز به راهنمایی از انتخاب موضوع تا تصویب پروپزال دارید در دوره زیر شرکت کنید.
دوره پروپزال نویسی ارشد/سطح3؛ دکتری/سطح4
این دوره به صورت خصوصی با هر فرد کار می شود.
لینک دوره: https://eitaa.com/mehad1/559
🔹ثبتنام آزمون #کارشناسی_ارشد ناپیوسته ۱۴۰۴ و سیامین دورۀ المپیاد علمی دانشجویی از یکشنبه ۲۲ مهر آغاز و شنبه ۲۸ مهر پایان میپذیرد.
✨گروه آموزشی-پژوهشی مهاد✨
https://eitaa.com/mehad1/659
.
.
امروز ان شاء الله اولین جلسه #هوش_مصنوعی است.
📣📣📣
✅ارسال فایل ضبط شده در گروه اختصاصی
✅ رفع اشکال در گروه اختصاصی تا یک ماه بعد از اتمام جلسات
✅هزینه دوره ۱۳۵ هزارتومن
✅سه جلسه، چهارشنبه ۲۵ مهر تا جمعه
۲۷ مهر، ساعت ۱۹ تا ۲۱
هزینه دوره به شماره کارت زیر واریز شود:
6037997254966485 بانک ملی به نام حسین افسردیر
فیش واریز به ای دی زیر ارسال شود تا در گروه اختصاصی عضو شوید:
@hosinafsardyr
✨گروه آموزشی-پژوهشی مهاد✨
https://eitaa.com/mehad1/659
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
مباحث مقدماتی کارگاه #ترجمه_عربی به فارسی جلسه اول- قسمت اول ✅✅ کسانی که مایل به ثبت نام نهایی خود
این فایل جلسه اول کارگاه ترجمه به عربی است. روش کار تا آخر به همین شکل خواهد بود که متن خوانده می شه برخی نکات صرفی نحوی و بعد نکات ترجمه و مسائل مربوط به فهم متن می گیم
در گروه اختصاصی هم بحث راجع به ترجمه می کنیم
دو جلسه برگزار شده کسانی که مایل باشند می تونن شرکت کنن.
برای کسانی که در این دوره شرکت کنند، دوره هوش مصنوعی رایگان ارسال می شه.
🌹🌹
📣📣📣 کسانی که در دوره های زیر شرکت کنند، دوره هوش مصنوعی رایگان در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.
2️⃣ دوره آموزش #پاورپوینت و #اکسل
دوره به صورت آنلاین و رفع اشکال در گروه اختصاصی
💶هزینه دوره پاورپوینت: ۲۷۵هزارتومن
💶 هزینه دوره اکسل(مقدماتی): ۲۹۵ هزار تومن.
3️⃣ دوره آموزشی ترجمه عربی به فارسی
دوره به صورت متن محور؛ آنلاین و تمرین در گروه اختصاصی.
💵💵 هزینه: 485 هزار تومن
هزینه دوره به شماره کارت زیر واریز شود:
6037997254966485 بانک ملی به نام حسین افسردیر
فیش واریز به ای دی زیر ارسال شود تا در گروه اختصاصی عضو شوید:
@hosinafsardyr
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
کانال ایتا: @mehad1
https://eitaa.com/mehad1
#پیشنهاد_موضوع
یکی از مسائلی که امروزه در جامعه خیلی رواج داره، بحث #برچسب_زنی است. افراد در سطوح مختلف چنین کارهای می کنن. چه در حوزه سیاست چه حوزه های علمی چه بحث های درون خانوادگی و... فضای مجازی هم که علی ما شاء الله پر این برچسب ها که نثار هم می کنن.
حالا با یه سرچ اولیه که کردم کاری در این زمینه از نگاه دینی نشده برخی کارها رو می شه انجام داد:
آثار(فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی) برجسب زنی در جامعه
برچسب زنی و بر هم زدن آرامش روانی جامعه
مشخص کردن حد مرز برچسب زنی در امر به معروف و نهی از منکر
جایگاه برچسب زنی در نقد دیدگاه ها
یافتن مفاهیم دینی که ناظر به برچسب زنی است مثل تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ
برچسب زنی و ایجاد روحیه بدبینی در میان جامعه
برچسب زنی به عنوان یک ترفند فرار از پاسخ گویی
برچسب زنی به عنوان یک ترفند فرار از نقد صحیح دیگران
برچسب زنی و عوام فریبی و فرار از مسؤلیت
این موارد رو از منظر قرآن و روایات و نهج البلاغه و سیره هر یک از اهل بیت می شه کار کرد.
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
کانال ایتا: @mehad1
https://eitaa.com/mehad1