eitaa logo
🇮🇷سنگر ولایت🇮🇷
1.8هزار دنبال‌کننده
299 عکس
164 ویدیو
2 فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 آن رژیمی که در ۲۲ بهمن به دست مردم ایران ازاله شد و از این خاک پاک، از این کشور خدایی بیرون رانده شد، یک رژیم وابسته و کودتایی بود. ✏️ یک عده‌ای امروز نمیخواهند این را بعد از چهل سال باور کنند. 🔸آمریکایی‌ها و دور و بری‌های آمریکایی‌ها و وابستگان به آمریکایی‌ها هم با ساده‌دلی تمام، عجیب است، سیاستمدارند، دیپلماتند اما در این قضیه نهایت ساده‌اندیشی را دارند به کار میبرند. 🔹 با محاسبه‌ی غلط، دارند دوباره توجیه میکنند چهره‌ی رژیمی را که چهل سال قبل، ۴۵ سال قبل با لگد مردم از این کشور رانده شده، بیرون افتاده شده. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠علت پیشرفت و عزت‌یابی و مطرح‌شدن ایران به عنوان یک قدرت شاخص در این منطقه، علت پیداشدن این همه عمق راهبردی برای کشور، این نیروهای مقاومت در سراسر منطقه، عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی‌اند؛ علت همه‌ی اینها حضور مردم ایران در صحنه است. ✏️ آنجایی که توانسته‌اند مانع از حضور مردم در صحنه بشوند، دشمن پیروز شده. 🔻در خیلی از بخشهای اقتصادی همین جور است. 🔻ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم به فلان دولت، مدام سفارش کردیم. 🔻چند مورد کردند، از چند مورد نصفش فاسد از آب درآمد. 🔻 مشکل اقتصادی این جوری درست میشود دیگر. ✏️ یکی از کارهایشان برای خارج کردن مردم از صحنه مأیوس کردن از آینده است. 🔻شما ببینید چقدر در این رسانه‌های وابسته‌ی به دشمن مردم را از آینده مأیوس میکنند. 🔻حضور در فعالیتهای سیاسی چه فایده دارد؟ حضور در انتخابات چه فایده دارد؟ این را ترویج میکنند، رویش کار میکنند. 🔻 به رخ کشیدن کمبودها و سختی‌ها در امور اقتصادی. خب بله ضعفهای گوناگونی بوده، ادامه پیدا کرده، وجود دارد. ✏️ درحالی‌که اگر در یک موردی دقت بشود، تحقیق بشود بیشتر این ضعفهای اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 یکی از کارهایشان برای خارج کردن مردم از صحنه مأیوس کردن از آینده است. 🔻شما ببینید چقدر در این رسانه‌های وابسته‌ی به دشمن مردم را از آینده مأیوس میکنند. 🔻حضور در فعالیتهای سیاسی چه فایده دارد؟ حضور در انتخابات چه فایده دارد؟ این را ترویج میکنند، رویش کار میکنند. 🔻 به رخ کشیدن کمبودها و سختی‌ها در امور اقتصادی. خب بله ضعفهای گوناگونی بوده، ادامه پیدا کرده، وجود دارد. ✏️ درحالی‌که اگر در یک موردی دقت بشود، تحقیق بشود بیشتر این ضعفهای اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠خیلی از مشکلات امنیتی را مردم به کمک دستگاه‌های امنیتی آمدند و مشکل را برطرف کردند. ✏️ خیلی از کارها میخواستند بکنند شبیه همین فاجعه‌ای که در کرمان ایجاد کردند. مردم ملتفت شدند توجه کردند، دستگاه‌ها متوجه شدند پیشگیری کردند. 🔻شاید بشود گفت ده‌ها برابر آن چه که اتفاق می‌افتد دشمن میخواهد انجام بدهد و خنثی میشود. خیلی‌هایش به کمک مردم است. ✏️ حضور مردم در صحنه؛ این باید ترویج بشود. 🔸هر کسی صدایی دارد هر کسی زبان گویایی دارد؛ هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی میتواند اثر بگذارد باید روی این زمینه کار کند. 🔹و تواصوا بالحق. این حق است. تواصی به حق وظیفه‌ی همه است. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠شهید شهریاری، رضایی‌نژاد، علی‌محمّدی، احمدی روشن؛ این‌ها نخبگانی بودند در وادی علم و تحقیق که بسیجی‌وار کار کردند. ۰۹/۰۶‏/۱۳۹۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی، و همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود. ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 یکی دیگر از نقاط قوّت ما در این مدت، انتقال ارزشهای انقلاب به نسل دوم و سوم بود. امروز شما جوانها را نگاه میکنید، می‌بینید این ارزشها را دریافت کرده‌اند. همین شهید عزیز اخیر ما، مصطفی احمدی روشن - شهیدی که شهادتش دل ما را سوزاند - یا آن شهید جوان قبلی، شهید رضائی‌نژاد، که اوائل امسال به شهادت رسید، اینها دو تا جوان، دانشمند، سی و دو سه ساله بودند؛ امام را درک نکردند، جنگ را درک نکردند، دوران انقلاب را درک نکردند، اما اینجور با شجاعت، با شهامت درس میخوانند، تحصیلات میکنند، مقامات عالی را طی میکنند؛ میدانند و میفهمند هم که مورد تهدیدند، اما میروند؛ این خیلی مهم است، این ارزش است؛ این ارزشهای انقلاب است در نسل سوم. 🔸احمدی روشن و رضائی‌نژاد و امثال اینها نسل سوم انقلابند. همین حرکت عظیم این جوانها که بعد از شهادت احمدی روشن اعلام کردند ما حاضریم بیائیم کار کنیم، خیلی مهم است؛ اینها را نباید دست‌کم گرفت. یکی از نقاط قوّت و مثبت ما همین است که این ارزشها به نسلهای دوم و سوم منتقل شد. البته ریزش داشته‌ایم، توبه‌کار از انقلاب و پشیمان از انقلاب داشته‌ایم، اما رویشهای ما بیشتر از ریزشهای ما بوده است. نیروهای فرسوده ریزش پیدا کردند، اما نیروهای جوان و باطراوت بالا آمدند و رویش پیدا کردند. ۱۳۹۰/۱۱/۱۴ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠از جمله‌ کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خُلل و فُرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است ازلحاظ فرهنگی، بسیار است... «آتش‌به‌اختیار» به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 حاج میرزا جواد آقای تهرانی که از علمای بسیار مؤمن، زاهد و خالص بود، نزدیک سی سال پیش، به بنده گفت: «برای تحصیل به قم رفتم و آن زمان، دیدم که یک سیّد طلبه‌ی جوان و نورانی در حرم ایستاده، تحت الحنک را انداخته، نماز می‌خواند و اشک می‌ریزد و تضرّع می‌کند. او را نشناخته، مجذوبش شدم؛ پرسیدم این آقای نورانی کیست؟ گفتند روح‌الله خمینی است. وقتی آقا روح‌الله، در دوره‌ی جوانی، این سرمایه و ذخیره را پدید می‌آورد، در سن هشتاد سالگی، امام و بنیانگذار حکومت جمهوری اسلامی می‌شود.» ۱۳۷۴/۰۹/۱۶ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اگر جوان ما ظاهراً و سنّاً جوان، ولى روحيّتاً پير و بى‌نشاط و بى‌حوصله و بى‌ابتكار و نااميد باشد، بسيار چيز بدى است. 🌱طلبه بايد منشأ ✨اميد ✨و شور ✨و نشاط ✨و تحرّك باشد. 🔰اگر اين‌طور شد، آن‌وقت طلبه، در صفوف مقدّم مسائل انقلاب هم شركت ميكند. ✅ شرط اصلى صلاح حوزه، اين است. ⚠️اگر حوزه كارش به آنجا برسد كه طلبه نسبت به مسائل انقلاب، احساس بى‌تفاوتى كند، خطر بزرگى است و نبايد بگذاريد چنين شود. 📍يكى از مهم‌ترين وظايف هر مجموعه‌ى مسئولى در حوزه‌ى علميّه‌ى قم و بقيّه‌ى حوزه‌هاى علميّه، اين است. ⚜️طلبه‌ها بايد در صفوف مقدّم باشند. اگر جنگ پيش مى‌آيد، طلبه بايد در صفوف مقدّم جنگ باشد و اين را ارزش قرار بدهد. اين، حقيقتاً يك ارزش است. 📚آن كسى كه در حوزه‌ى علميّه مشغول درس خواندن است، به‌مجرّد اينكه اذان حرب و جهاد بلند شد، به سمت جهاد فى‌سبيل‌الله مى‌شتابد، اصلاً قيمتى برايش متصوّر نيست. ۱۳۶۹/۱۱/۱۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مسئله تربیت و اخلاق از دو بعد برای ما مهم است: 1️⃣یکی بعد درون حوزه‌ای. ما بالاخره می‌خواهیم روحانی باشیم، می‌خواهیم مبلغ باشیم. به همان دلایلی که گفتند، با همان وجوهی که ذکر کردند، بایستی اخلاق درستی داشته باشیم. 2️⃣دوم، وجه برون حوزه‌ای است؛ تصرف قلمروهای بسیار وسیعی است که ما جز با آشنایی و آگاهی با نمی‌توانیم اینها را تصرف کنیم. 💠ببینید، در کشور یک مزرعه وسیع سراسری پر محصولی وجود دارد به نام آموزش و پرورش. ما اگر توی تلویزیون هم صحبت کنیم، اگر آن مستمع پای منبر ما در تلویزیون بنشیند، مگر چقدر مستمع داریم؟ اما آموزش و پرورش هر سال به شکل میلیونی مستمع پیدا می کند، مستمع ماندگاری که دوازده سال با آموزش و پرورش همراه است. از این کانال کشی بهتر؟ این کانال سیراب کردن دلها و ذهن‌ها اینجور در آموزش و پرورش متمرکز است. ما در آموزش و پرورش چقدر سهم داریم؟ باید گفت هیچ. این که حالا یک روحانی‌ای برود در یک مدرسه ای نماز جماعتی برپا کند یا صحبتی بکند، اصلا چیزی نیست؛ این هیچ است، هیچ محض است. 🔆اگر ما در داخل حوزه رشته داشته باشیم، در زمینه‌ی تعلیم و تربیت متخصص تربیت کنیم؛ بحث اخلاق و تعلیم و تربیت در حوزه جدی گرفته شود، آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. ⚠️نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. بحث آموزش و پرورش، کتاب درسی است و ساختن معلم، تربیت معلم، تربیت دینی معلم و تولید کتاب‌های دینی و کتابهای غیردینی؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، می‌تواند انسانها را بی دین کند؛ هم می‌تواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم می‌تواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند. ⚜️ما باید بتوانیم را آماده کنیم. الان حوزه‌ی علمیه آماده نیست. من هیچ گله‌ای از آموزش و پرورش ندارم؛ این را به شما عرض کنم. من حوزه‌ای هستم، خودم دارم حوزه را می‌بینم؛ حوزه الان آمادگی‌ای ندارد که ما بگوئیم آقا بیا وارد شو، مواد لازم را برای تربیت معلم و مواد لازم را برای تنظیم کتاب درسی بر طبق تفکر دینی و راهنمائی‌های دینی آماده کن. این کار هم جزو کارهای لازم حوزه است. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠توجه کنید که دنیا را به چیزی نگیرید، توجه کنید که همه رفتنی هستیم و باید به خدای تبارک و تعالی نزدیک بشویم تا آن جا ما را راه بدهند. شما را ملاحظه کنید، ادعیه شلاقه‌ هایی است که بر فرق ماها زده می‌شود. 🔸اینهایی که به واقعیت و به عقیده ما از هر خطا هستند، ببینید که در چه جور عجز و ناله می‌کنند، برای اینکه مطلب بزرگ است. مقام بشر هر چه باشد، مقام خاتم النبیین بالاترین مقام، لکن وقتی که این مقام را با مقام الوهیت ملاحظه بکنیم که خود آنها می‌بینند، هیچ است در مقابل همه چیز. 🔹آنی که آنها فهمیدند از عظمت خدا، آنها را وادار کرده است آن طور راز و نیاز کنند و اعتراف به تقصیر. شما در ، خود ، - سلام الله علیه - سایر ، ملاحظه کنید چه جملاتی هست و ما چطور بعیدیم از این معانی، چه در این ادعیه هست که ما محرومیم از آن معارف، چه آتش‌سوزی در قلب این بوده است که برای فراق خدا می‌سوختند و آتش جهنم را می‌گفتند اگر صبر کنیم، صبر در فراق را چه کنیم؟ اینها برای ما مثل یک افسانه است، لکن واقعیت است، واقعیتی که آنها فهمیده‌اند و ما نفهمیدیم. ۱۳۶۵/۰۳/۱۹ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠تلاش (علیهم‌ السّلام) عبارت بود از در این چند هدف: اوّلا زنده نگهداشتن ، اصول و ؛ اینها را زنده نگه دارد. سعی و طواغیت امّت این بوده است که را یا نابود کنند یا قلب ‌بکنند، عوض کنند، تحریف کنند. یکی از مهم‌ترین رشته‌های حرکات در مقابل این بوده؛ ‌معارف اسلامی، معارف اسلامی.‌ 🔸یکی از کارهای دیگر (علیهم‌السّلام) بوده است. سعی در اقامه‌ احکام الهی؛ چه در زمانی که حکومت ‌دستشان بود، چه آن زمانی که از حکومت و از قدرت برکنار بودند. تلاششان مصروف بود برای اینکه بتوانند را در ‌جامعه محقّق کنند. یک کار دیگر ائمّه (علیهم السّلام) بود که شما در زیارت ائمّه میخوانید: أشهَدُ أنّکَ ‌جاهَدتَ فِی‌اللهِ حَقَّ جِهادِه؛ ؛ یعنی هیچ کم نگذاشته‌اند در مجاهدت در راه خدا؛ 🔹باهمه‌ وجود، ، با همه‌ ‌ظرفیّت در راه خدا مجاهدت کردند. ‌‌یک بخش مهمّ از این مجاهدت که خود یک سرفصل جداگانه‌ای است، مبارزه‌ی با و ‌مبارزه‌ی با ظالم بوده است. (علیهم السّلام) سر تا پا عبارت است از با ظلمه، مبارزه‌ی با ظلم. علّت آن ‌فشارها و مسموم شدن‌ها و شهید شدن‌ها و مانند اینها هم همه‌اش همین بوده است؛ چون با و مبارزه میکردند. این ‌زندگی است‌.‌ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مسئله تربیت و اخلاق از دو بعد برای ما مهم است: 1️⃣یکی بعد درون حوزه‌ای. ما بالاخره می‌خواهیم روحانی باشیم، می‌خواهیم مبلغ باشیم. به همان دلایلی که گفتند، با همان وجوهی که ذکر کردند، بایستی اخلاق درستی داشته باشیم. 2️⃣دوم، وجه برون حوزه‌ای است؛ تصرف قلمروهای بسیار وسیعی است که ما جز با آشنایی و آگاهی با نمی‌توانیم اینها را تصرف کنیم. 💠ببینید، در کشور یک مزرعه وسیع سراسری پر محصولی وجود دارد به نام آموزش و پرورش. ما اگر توی تلویزیون هم صحبت کنیم، اگر آن مستمع پای منبر ما در تلویزیون بنشیند، مگر چقدر مستمع داریم؟ اما آموزش و پرورش هر سال به شکل میلیونی مستمع پیدا می کند، مستمع ماندگاری که دوازده سال با آموزش و پرورش همراه است. از این کانال کشی بهتر؟ این کانال سیراب کردن دلها و ذهن‌ها اینجور در آموزش و پرورش متمرکز است. ما در آموزش و پرورش چقدر سهم داریم؟ باید گفت هیچ. این که حالا یک روحانی‌ای برود در یک مدرسه ای نماز جماعتی برپا کند یا صحبتی بکند، اصلا چیزی نیست؛ این هیچ است، هیچ محض است. 🔆اگر ما در داخل حوزه رشته داشته باشیم، در زمینه‌ی تعلیم و تربیت متخصص تربیت کنیم؛ بحث اخلاق و تعلیم و تربیت در حوزه جدی گرفته شود، آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. ⚠️نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. بحث آموزش و پرورش، کتاب درسی است و ساختن معلم، تربیت معلم، تربیت دینی معلم و تولید کتاب‌های دینی و کتابهای غیردینی؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، می‌تواند انسانها را بی دین کند؛ هم می‌تواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم می‌تواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند. ⚜️ما باید بتوانیم را آماده کنیم. الان حوزه‌ی علمیه آماده نیست. من هیچ گله‌ای از آموزش و پرورش ندارم؛ این را به شما عرض کنم. من حوزه‌ای هستم، خودم دارم حوزه را می‌بینم؛ حوزه الان آمادگی‌ای ندارد که ما بگوئیم آقا بیا وارد شو، مواد لازم را برای تربیت معلم و مواد لازم را برای تنظیم کتاب درسی بر طبق تفکر دینی و راهنمائی‌های دینی آماده کن. این کار هم جزو کارهای لازم حوزه است. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 من گمان می‌کنم که آن چیزی که به بیشتر از همه چیز ضرر زده است است، تحقق پیدا نکردن و است. 🔸اگر شما در طول تاریخ اسلام، بلکه همه انبیا توجه کنید و البته توجه دارید، آن قدری که از این اشخاص منحرف و صدمه خورده است و تمام ادیان صدمه دیده‌اند، از هیچ چیز دیگر ندیده‌اند. 🔹 اصل اساس آن چیزی که به مکتب های توحیدی ضرر رسانده است و مانع شده است از اینکه رشد پیدا کنند، همین بودن بود. ۱۳۶۰/۱۰/۳۰ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 یک استثناء است؛ یک حادثه‌ی بی‌ نظیر است. اینی که در یک کشور، از یک حقیقت، از یک نظام، با همه‌ی وجود خودشان، با ، با انسان هایشان دفاع کنند و حد و مرزی در عرصه‌ های مختلف و نشناسند، در جای دیگری من سراغ ندارم؛ 🔸لااقل در این دنیای نزدیک به زمان خودمان - که دنیای انقلابها و تحولها و نظامهای گوناگون بوده - بنده چنین چیزی را سراغ ندارم؛ این مخصوص ؛ 🔹و این دل نورانىِ ما بود که به این حقیقت دست یافت و به الهام الهی و به کمک الهی این را تحقق بخشید و زمینه‌ی عظیمِ دلهای منور مردم مؤمن، یک چنین محصولی را به انقلاب داد. این است. ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠هان ای مظلومان جهان! از هر قشر و از هر کشوری هستید به خود آیید و از هیاهو و عربده امریکا و سایر زورمندان تهی مغز نهراسید، و جهان را بر آنان تنگ کنید و حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید. ۱۳۵۸/۱۱/۱۰ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠بدانید رسیدگی به امور مستضعفان که این ها بندگان خدا هستند و خداوند به آنها عنایت دارد از عبادات بزرگ است. 📚صحیفه نور، جلد ١۵،صفحه ٢٣٠ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج باید بدانند که جمهوری اسلامی به کوری چشم ابرقدرتها و به کوری چشم امثال منافقین و مخالفین با جمهوری اسلامی، تثبیت شده است و خللی ان شاء الله در او وارد نخواهد شد. 📚صحیفه نور ، جلد ۲۰ ، صفحه ۴۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
مار زخم برداشته از جمهوری اسلامی است. و هیچکدام از تیرهایش به هدف نخورده بسا که منحرفان و منافقان،خود را با ظاهری آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و کشور اسلامی صدمه زنند. شما ای محترم ودیگر متصدیان امور کشور!می دانید که قدرتمندان شرق و غرب خصوصاً آمریکای بازیگر، مارهای زخم برداشته از جمهوری اسلامی هستند که از اول انقلاب به هر حیله ممکن دست زدند. از حمله نظامی گرفته تا طرح کودتا و از ترور شخصیت ها تا به آتش کشیدن مزرعه ها و مغازه ها،و از انفجارات کور در کوچه ها و خیابان ها تا دزدی و تجاوز از همه بدتر و بالاتر تبلیغات دامنه دار از اول انقلاب تاامروزاست،که برای تضعیف روحیه ملت مقاوم و رزمندگان عزیز به هر نوع دروغ و تهمتی متشبث شدند، ولی بحمدالله نه تنها هیچ یک از تیرهای آنان به هدف نرسید، که نتیجه معکوس داد. اکنون از چنین مارهای زخم خورده ای نباید غافل بود. ۱۳۶۴/۰۶/۱۳ 📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۲۲۲ 👈بیانات امام خمینی (ره) در حکم تنفیذ ریاست جمهوری حجت الاسلام سید علی خامنه ای ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست؛ این‌جور نیست که ما خیال کنیم بنشینیم ببینیم چه شبهه‌ای وجود دارد، پیشگیری کنیم از آن شبهه، یا پاسخ بدهیم به آن شبهه؛ خب بله، این کار که واجب است، لازم است امّا فقط این نیست؛ طرفِ مقابل دارد، باید به آن حمله کرد؛ طرفِ مقابل حرف دارد، فکر دارد، منطق دارد؛ مبانیِ این منطق، مبانیِ غلطی است؛ ما باید اینها را بشناسیم. ⚡️در تبلیغ، موضع تهاجم لازم است. اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است؛ 💡یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید، با چه کسی طرفید؛ ما با چه کسی طرفیم؟ حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله‌نویس یا فلان ستون‌نویسِ فلان روزنامه یا مثلاً فلان توییت‌زن در فلان شبکه یک چیزی را مطرح کرده؛ ما با چه کسی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشتِ‌صحنه‌ای داشته باشد؛ آن پشتِ‌صحنه کیست؟ باید او را شناخت. ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠درس زندگی صدّیقه‌ی طاهره، فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) این است برای ما: 🔅تلاش، 🔅اجتهاد، 🔅کوشش، 🔅پاک زندگی کردن؛ همچنان‌که آن بزرگوار یکپارچه و نور و صفا بود. 💠الطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ -الرَّضیَّة- الزَّکیَة 🌱پاکی و آراستگی و تقوا و نورانیّت آن بزرگوار، همان چیزی است که در طول تاریخ تشیّع بر معارف ما سایه‌افکن بوده است. ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلی‌الله‌علیه‌وآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ ۴۹۰). ✨این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست می‌دهد. 🔆می‌فرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سخت‌ترینِ آن دو کار را انتخاب کرد. 🎁فرض بفرمایید انسان می‌خواهد مالی را صدقه بدهد؛ 👈🏻یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی می‌اندازد. 👈🏻یک طور هم کارِ سخت‌تری است، و آن اینکه انسان می‌گردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا می‌کند و پول را به دست او می‌رساند. این، سخت‌تر است. 📌اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر می‌شد، کار سخت را انتخاب می‌کرد. 🗡یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت می‌کرد. به دو صورت می‌شود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سخت‌تر را انتخاب می‌کرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سخت‌ترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم می‌جنگید، شمشیر می‌زد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید می‌شدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت می‌کرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام می‌داد. 📍 این، یک ضابطۀ تقریباً کلّی است که: 🚶🏻انسان بالطبع، است، کارِ آسانتر را ترجیح می‌دهد. ⏰اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان می‌رویم و آن را انتخاب می‌کنیم! 🎭امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ، ، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، 🎯بعضی از کارها کار آسانی است، 🧩بعضی از کارها سخت است، 💭فکرکردن لازم دارد، 📖مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، 🔍فحص لازم دارد، 👥پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. 🏷 اینها کارهای سخت است که ما معمولاً می‌رویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام می‌دهیم. ❗️اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام می‌دهیم، گاهی هم انجام نمی‌دهیم. اما ترجیح می‌دهیم کارِ سهل را! یعنی ، ، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهل‌انگاری است، آسان‌گیری است. 🤚آسان‌گیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، است. 🤷🏼‍♂️سهل‌گرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند! 📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹؛ تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠واقعاً امروز بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. 📖اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است. در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد. 🚫من توصیه نمی‌کنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبه‌ها را محروم بگذارند!نه، این هم کارِ لازمی است اما 👈 از کارهای سخت غفلت نباید کرد! 🔍نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ این، یکی از کارهای مهم است. ⁉️برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه او، چه او، برای تغییر باورها، ما چکار می‌توانیم انجام بدهیم؟ 📍این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند. انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است. 🧩کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیله‌های او را بفهمیم، راه‌های نفوذ دشمن را پیدا کنیم. 👨‍🎓امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاق‌اند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند. ❓این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمی‌کرد، نگاه می‌کرد اگر می‌دید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام می‌داد، اما اگر می‌دید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سخت‌ترین را انتخاب می‌کرد. 🔖این، شد ضابطه، شد درس، معیار، این‌گونه باید حرکت کرد. ۱۳۹۵/۰۱/۲۲ 📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مقصد این است که جریان پیدا بکند، مقصد این نیست که اجرایش کنم. 🌤از چیزهایی که انسان مبتلا به آن هست این شیطنت‌های باطنی که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش می‌خواهد خودش متصدی امر باشد. 🥀جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، می‌گوید من خوب است باشم. این از شیطنت‌های باطنی انسان است. 📍انسان به صورت مقدس‌مآبی طرحش می‌کند، من می‌خواهم به این ثواب برسم. اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما می‌دهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر می‌تواند، راضی نمی‌شوید. ⚠️مسئله این نیست که ثواب می‌خواهم، مسئله این است که دنیا می‌خواهم.اختلاف اگر بین افراد پیدا می‌شود، جستجو کنند در باطن ذات خودشان ببینند که مسئله، مسئله و مصلحت مسلمین است یا مسئله، مسئله هست؟ پای در کار است یا در کار است؟ اگر یک کسی یک مطلبی را بهتر از من می‌تواند انجام بدهد، آیا من خوشحالم به اینکه او متصدی امر بشود یا من ناراحتم؟ 📚صحیفه امام خمینی(ره)، ج۱۷، ص۵۳۰ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷