eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
847 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ غش (فریب) در فروش خودرو 🔷 س 1237: امروزه عرفاً هنگام #فروش_اتومبیل یا موتور، قسمت هایی که زدگی یا خرابی دارد را، #پُلیش میکشند، یا #رنگ میکنند، آیا معامله با این شرایط اشکال دارد یا خیر؟ ✅ج: اگر با این کار عیبی را می پوشانند که خریدار متوجه آن نشود، هر چند کار حرامی مرتکب می شوند، اما اصل معامله صحیح است و خریدار در صورتی که بعد از معامله متوجه عیب شود، میتواند معامله را فسخ کند یا تفاوت قیمت را مطالبه کند. #احکام_خرید_و_فروش #غش_در_معامله #پوشاندن_عیب_کالا #فروش_اتومبیل #پُلیش 🆔 @resale_ahkam
حدیث (5) امام على عليه السلام : اَلْعَجْزُ مَعَ لُزومِ الْخَيْرِ خَيْرٌ مِنَ القُدْرَةِ مَعَ رُكوبِ الشَّرِّ؛ ناتوانىِ همراه با خير بهتر از توانمندىِ در خدمت شر است. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 371 ، ح 8412
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره ابراهیم آيه 18 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم مَّثَلُ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِرَبِّهِمْ أَعْمَالُهُمْ كَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِي يَوْمٍ عَاصِفٍ لاَّ يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُواْ عَلَي شَيْءٍ ذَلِكَ هُوَ الضَّلاَلُ الْبَعِيدُ ترجمه : مَثل (كارهاى) كسانى كه به پروردگارشان كفر ورزيدند، همچون خاكسترى است كه در روز طوفانى تندبادى بر آن بوزد، آنان بر حفظ ذره اى از آنچه بدست آورده اند، قادر نيستند. اين، همان گمراهىِ دور و عميق است. نکته ها: در آيات قبل، سخن از خسران و محروميّت ستمگران لجوج بود، «و خاب كلّ جبّار عنيد» اين آيه توضيح همان خسارت است. خداوند بدى هاى مؤمنان را در شرايطى به نيكى ها وحسنات تبديل مى كند، «يبدل اللَّه سيئاتهم حسنات»(28) ولى اعمال بد كفّار، حسناتشان را نابود مى كند، «كرماد اشتدّت به الرّيح» و در آيات ديگر آمده است: «حبطت اعمالهم»(29) يعنى اعمالشان محو مى شود. قرآن در آيات زيادى مسأله ى پوچ شدن و بى ثمر بودن اعمال كفّار را مطرح كرده است: از جمله مى فرمايد: «و قَدمنا الى ما عملوا من عمل فجعلناه هباء منثورا»(30) ما اعمال آنها را مى آوريم و پوچ مى كنيم. و اگر درباره ى كفّار مى خوانيم: «فلانقيم لهم يوم القيامة وزنا»(31) در قيامت ميزانى براى كفار به پا نمى كنيم، شايد اشاره به همين مطلب باشد. 28) فرقان، 70. 29) اعراف، 147. 30) فرقان، 23. 31) كهف، 105. پیامها: - اعمال كفار، آتشى است كه جز خاكستر چيزى به جاى نمى گذارد.«كرماد» - اعمال كفّار، شما را خيره و دلباخته نكند كه پوچ و بى ثمر است.«كرماد» - كافرِ سرمست، از توبه و نجات دور است.«بعيد» - كفر اعمال نيك را هم به باد مى دهد. «كفروا... اعمالهم كرماد» آيه 19 و 20 أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللّهَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحقِّ إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ وَمَا ذَلِكَ عَلَي اللَّهِ بِعَزِيزٍ ترجمه : آيا نديدى كه خداوند آسمان ها و زمين را به حق آفريد؟ اگر بخواهد شما را مى برد و آفريده اى جديد (به جاى شما) مى آورد. و اين تبديل و جابه جايى، براى خداوند سخت نيست. نکته ها: قرآن، چندين بار فرموده: ما آسمان ها و زمين را بيهوده و بازيچه نيافريديم. «ما خلقنا السموات والارض و ما بينهما لاعبين»(32)، در جاى ديگر مى فرمايد: «ما خلقنا السّماء والارض و ما بينهما باطلا ذلك ظنّ الّذين كفروا»(33) آرى، اين كفّارند كه خلقت هستى را بى هدف و باطل مى پندارند. 32) دخان، 38. 33) ص، 27. پیامها: - آفرينش آسمان ها و زمين، بر اساس حكمت و مصلحت و هدفى شايسته انجام گرفته است. «بالحقّ» - خداوند، به بود ونبود ما نيازى ندارد، مغرور نشويم. «ان يشأ يذهبكم» - هستى و دوام آن، به اراده و مشيّت الهى وابسته است. «ان يشأ» - جهان بدون انسان باطل است، حتّى اگر شما را ببريم، انسان هاى ديگرى را مى آوريم تا آفرينش آسمان ها و زمين بيهوده نباشد.(34) «يأت بخلق جديد» 34) تفسير الميزان.
ذکر روز  جمعه :    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم سلام صبح جمعه دوستان منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف به خیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید التماس دعا نماز جمعه را با شکوه برگزار کنیم سوره جمعه آیه 9 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﺍﻯ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ! ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻧﺪﺍ ﺩﻫﻨﺪ ، ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺫﻛﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺸﺘﺎﺑﻴﺪ ، ﻭ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻛﻨﻴﺪ . ﻛﻪ ﺍﻳﻦ [ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ] ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﮔﺮ [ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ] ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻰ ﺩﺍﺷﺘﻴﺪ .(9)
‼️کفش پاشنه‌بلند برای بانوان 🔷س 1241: پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند برای بانوان چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر موجب جلب توجه نامحرم شود یا خانم انگشت‌نما میشود جایز نیست اما اگر در آن حد نباشد اشکالی ندارد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
🌹 نتیجه زنده نگهداشتن یاد شهدا، رویش جوانان مدافع حرم است 🔻 رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای استان کرمان: 🔹️ دشمنان میخواهند احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود. تجربه کرده‌اند که وقتی نام شهدا با عظمت برده میشود، جوان امروز که نه دوره جنگ را دیده و نه دوره امام را وقتی میفهمد که یکجایی در آنطرف منطقه دارند با دشمنان میجنگند، پا میشود میرود حلب، بوکمال، زینبیه، بنا میکند جنگیدن و به شهادت هم میرسد. ۹۷/۱۲/۶ 📲 مطالب‌درباره‌رهبرانقلاب👇 https://t.me/joinchat/AAAAAEaPJPijNgEWbQfQ8w
‼️رجوع به متخصص مرد در شهرهای کوچک 🔷س 1242: در شهرهای کوچک که متخصص خانم کم است، آیا باید کل شهر را بگردیم تا پزشک خانم پیدا کنیم؟ و در صورت نبود متخصص خانم، آیا لازم است به شهرهای همجوار برویم؟ ✅ج: به هر حال لمس بدن نامحرم حرام است و نگاه به آن قسمت‌هایی که باید پوشانده شود حرام است. خانم هم اگر بیمار باشد بدون مجوز شرعی نمی‌تواند خودش را در معرض نگاه یا لمس حرام قرار دهد؛ مثلاً اگر در آن طرف شهر و یا در شهرهای همجوار، پزشک متخصصی هست و ایشان هم بیماریش شدید نیست و از نظر مالی نیز برایش امکان دارد و به‌طور معمول هزینه‌اش را دارد و امکان مراجعه هم هست، این‌چنین شخصی نمی‌تواند مرتکب فعل حرام شود 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
سخنی از نهج البلاغه مولایمان حضرت علی علیه السلام را بگوش جان بشنویم 101 - وَ قالَ عَلَيْهِ السَّلامُ: - لايَسْتَقيمُ قَضاءُ الْحَوائِج  ِ اِلاّ بِثَلاث: و آن حضرت فرمود: روا کردن حاجات جز به سه چیز مستقیم نشود: بِاسْتِصْغارِها لِتَعْظُمَ، وَ بِاسْتِكْتامِها لِتَظْهَرَ، وَ بِتَعْجيلِها به کوچک شمردن آن تانزد حق بزرگ شود، به پنهان داشتن آن تا ظاهر گردد، و به شتاب لِـتَـهْـنَـاَ  . در انجامش تا براى حاجتمند گوارا شود. 102 - وَ قالَ عَلَيْهِ السَّلامُ: - يَأْتى عَلَى النّاسِ زَمانٌ لايُقَرَّبُ فيهِ اِلاَّ و آن حضرت فرمود: مردم را روزگارى آید که جز سخن چین الْماحِلُ، وَ لايُظَرَّفُ فيهِ اِلاَّ الْفاجِرُ، وَ لايُضَعَّفُ فيهِ اِلاَّ مقرّب نشود، و غیر بدکار خوش طبع و مقبول نیفتد، و جز الْمُنْصِفُ. يَعُدُّونَ الصَّدَقَةَ فيهِ غُرْماً، وَصِلَةَ الرَّحِمِ مَنّاً، منصف را ناتوان نشمارند. کمک به محتاجان را خسارت دانند، صله رحم را منّت وَالْعِبادَةَ اسْتِطالَةً عَلَى النّاسِ. فَعِنْدَ ذلِكَ يَكُونُ السُّلْطانُ گذارند، و بندگى را سبب برترى جویى بر مردم قرار دهند. در آن زمان حکومت بِمَشُورَةِ الاِْماءِ، وَ اِمارَةِ الصِّبْيانِ، وَ تَدْبيرِ الْخِصْيانِ. به مشورت کنیزان، و فرمانروایى بچه ها و تدبیر خواجه سراهاست.
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره ابراهیم آيه 21 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَبَرَزُواْ لِلّهِ جَمِيعاً فَقَالَ الضُّعَفَاء لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُواْ إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعاً فَهَلْ أَنتُم مُّغْنُونَ عَنَّا مِنْ عَذَابِ اللّهِ مِن شَيْءٍ قَالُواْ لَوْ هَدَانَا اللّهُ لَهَدَيْنَاكُمْ سَوَاء عَلَيْنَا أَجَزِعْنَا أَمْ صَبَرْنَا مَا لَنَا مِن مَّحِيصٍ ترجمه : و (در قيامت، مردم) همگى در پيشگاه خدا ظاهر شوند. پس ضعيفان به مستكبران گويند: ما (در دنيا) پيرو شما بوديم، پس آيا (امروز) مى توانيد چيزى از عذاب خدا را از ما بازداريد؟ (آن ها در پاسخ) گويند: اگر خداوند ما را (به رهائى از عذاب) هدايت كرد، قطعاً ما شما را هدايت مى كنيم. بر ما يكسان است كه فرياد و ناله بزنيم، يا صبر كنيم (و ضجّه اى نزنيم) براى ما هيچ راه نجاتى نيست. نکته ها: «برزو» به معناى خروج است و«مبارز» كسى را گويند كه از صف لشكر خارج شود و آمادگى خود را براى نبرد با دشمن اعلام كند. گرچه معمولاً مردم بر دين و روش حاكمانشان هستند، «النّاس على دين ملوكهم» امّا در سيستم مديريّت اسلامى، اطاعتِ مطلق از مدير نداريم. «لاطاعة لمخلوق فى معصية الخالق»(35) بنابراين، شعار «المأمور معذور» صحيح نيست. 35) بحار، ج 10، ص 227. پیامها: - در قيامت، همه ى مردم يكجا در پيشگاه خداوند حاضر مى شوند.«جميعاً» - نتيجه تقليد و پيروى كوركورانه، حسرت است. «كنا لكم تبعاً فهل انتم مغنون» - دوزخيان تنها تخفيف گوشه اى از عذاب را توقع دارند، نه تمام آن را. «من شى» - هدايت و ضلالت رهبران جامعه، در سعادت يا شقاوت مردم نقش مهمى دارد. «لو هدانا اللَّه لهديناكم» - يكى از عذاب هاى روحى وروانى رهبران فاسد در قيامت، اقرار آنها به ناتوانى و بدبختى خود، در برابر پيروان خويش است. «لو هدانا اللَّه لهديناكم» - آنها كه در دنيا، به انبيا مى گفتند: براى ما فرقى ندارد كه ما را موعظه كنيد يا نكنيد. «سواء علينا اَوَعظت ام لم تكن من الواعظين»(36) در قيامت هم مى گويند: فرقى ندارد كه ما جيغ بكشيم يا آرام باشيم، به هر حال، دچار عذابيم. «سواء علينا أجزعنا ام صبرنا» - فرار از دادگاه و كيفر الهى امكان ندارد. «ما لنا من محيص» - در قيامت ميان كفّار، قيل و قال و گفتگو بسيار است. «قال ....قالوا»(37) - در قيامت هيچ كس نمى توانند مانع عذاب الهى شود. «فهل أنتم مغنون» 36) شعراء، 136. 37) آيات مربوط به گفتگوى مستضعفان با مستكبران از كفار در قيامت، در سوره ى سبأ آيه 31 و سوره ى غافر آيه 47 نيز آمده است.
  ذکر روز  شنبه :    یا رب العالمین سلام صبح شنبه اولین روز هفته بر همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
حدیث (1) پيامبر صلى الله عليه و آله : اَلطّيبُ يَشُدُّ القَلبَ؛ بوى خوش قلب را تقويت مى كند. كافى(ط-الاسلامیه) ج6، ص510، ح6