eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
852 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️سجده بر سطح ناصاف یا نوشته دار مُهر 🔷س 5230: بر روی نوشته های مُهر اشکال دارد؟ ✅ج: اگر مقدار تماس پیشانی با ، در مجموع به اندازه حد اقل سر انگشت باشد، اشکال ندارد. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 2693 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: ما من قوم يظهر فيهم الرّبا إلّا أخذوا بالسّنة و ما من قوم يظهر فيهم الرّشا إلّا أخذوا بالرّعب. هر گروهى كه ربا ميانشان رواج گيرد بقحطی مبتلا شوند و هر گروهى رشوه ميانشان رواج گيرد بترس دچار شوند. نهج الفصاحه
‼️برگزاری مراسم ازدواج در ایام قمر در عقرب 🔷س 5231: با توجه به این که در هر ماه قمری، بعضی از روزها قمر در عقرب است، آیا برگزاری مراسم ازدواج در این روزها اشکال دارد؟ ✅ج: در ایام قمر در عقرب، اجرای صیغه عقد نکاح، کراهت دارد، اما برگزاری مراسم اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی به کلام : حجت الاسلام والمسلمین حلوائیان با اجرای: برادر رسول حشمتی زمان: چهارشنبه ۱۵ بهمن همراه با نماز مغرب و عشاء مکان : پرند فاز ۲ میدان ایمان مسجد امام حسین علیه السلام @mehoseinp
پیام‌های آیه 27 سوره قصص - اگر كارى بر اساس جوانمردى و ضعيف نوازى انجام شود، علاوه بر اجر معنوى، پاداش دنيوى نيز بدنبال دارد. «قال اِنّى اُريد أن اُنكِحُك» (حضرت موسى كه تا ساعاتى پيش حتّى بر جان خود ايمن نبود، اينك علاوه بر امنيّت جانى، صاحب زن و زندگى و كار مى شود.) - سنّت هاى خوب ازدواج (همچون حضور در منزل دختر و گفتگو با حضور پدرش) را از انبيا بياموزيم. «اِنّ أبى يَدعوك - اِنّى اُريد أن اُنكحك» - شناخت داماد پيش از اقدام به ازدواج، امرى ضرورى است. «فلما قَصّ عليه القصص - قال اِنّى اُريد أن اُنكحك» (موسى سرگذشت خود را صادقانه به شعيب گفت و او به موسى اطمينان پيدا كرد، آنگاه پيشنهاد دامادى او را براى دخترش مطرح نمود.) - اگر از امين بودن، توانايى و علاقه مندى به كار جوان مطمئن شديم «القوىّ الامين» نداشتن امكانات و مسكن را مانع ازدواج قرار ندهيم.«اُريد أن اُنكحك» - پيشنهاد ازدواج از جانب پدر دختر مانعى ندارد. «اِنّى اُريد أن اُنكحك» - رعايت نوبت ميان دختران، و ازدواج دختر بزرگتر قبل از كوچكتر، همه جا ضرورى نيست. «احدى ابنتىّ» (حضرت شعيب به حضرت موسى گفت: مى خواهم يكى از اين دو دخترم را به ازدواج تو درآورم وشرط نكرد كه دخترِ اوّل باشد يا دوم.) - پدر نبايد در امر ازدواج ميان دختران، تفاوت بگذارد. «اِحدى ابنتىّ هاتين» - دختر و پسر هنگام خواستگارى، مى توانند در برابر يكديگر قرار بگيرند. «هاتين» - غريزه جنسى را جدّى بگيريم. حتّى در خانه نبوّت، براى سلامت محيط خانه و كار، ابتدا به امر ازدواج اقدام و سپس به استخدام توجّه مى شود. «اُريد أن اُنكِحَك - على أن تأجرنى» - ازدواج، با مهريه همراه است. «على أن تأجرنى» - لازم نيست مهريه مال و ثروت باشد. حضرت شعيب به موسى گفت: دخترم را به ازدواج تو درمى آورم به شرط آن كه هشت سال براى من كار كنى. «على أن تأجرنى ثمانِىَ حجج» (البتّه در شريعت اسلام مى بايست به فتاواى مراجع تقليد مراجعه كنيم.) - زمان بندى قراردادها را بر اساس زمان عبادات و امور معنوى قرار دهيم. «ثمانِىَ حجج» (به جاى هشت سال، فرمود: هشت حج) - يكى از راه هاى ترويج معروف، بزرگداشت اوقات معنوى و «ايّام اللّه» است. «ثمانِىَ حجج» - مقام نبوّت، مانع از صحبت پيرامون مقدار مهريه و مال الاجاره نيست. «ثمانِىَ حجج» - مراسم حج، در اديان گذشته نيز سابقه داشته است. «حِجَج» - هنگام صحبت براى مهريه، پدر عروس، حدّاقل مورد قبول را انتخاب كند و پذيرش بيشتر را به اختيار داماد بگذارد. «فاِن أتمَمت عَشراً فمن عندك» حضرت شعيب به موسى گفت: اگر هشت سال را به ده سال برسانى اختيار با شماست. - در ميزان مهريه، داماد را در تنگنا قرار ندهيد. «فمن عندك» - پدر عروس در امر ازدواج سخت گيرى نكند و در پرداخت مهريه، توان داماد را در نظر بگيرد. «ما اريد ان اَشُقّ عليك» - كسانى كه به كارگران و زيردستان خود سخت گيرى مى كنند، انسان هايى ناصالح هستند. «ستَجدُنى اِن شاء اللّه من الصالحين» - داماد بايد از ناحيه بستگان جديد، آرامش خاطر داشته باشد. «ستجدنى اِن شاء اللّه من الصالحين» - بدون استمداد از خدا و گفتن انشاء اللّه، براى آينده وعده اى ندهيم. «اِن شاء اللّه من الصالحين» - اعتمادِ متقابلِ داماد و خانواده عروس لازم است. «ستَجدُنى... من الصالحين»
ذکر روز یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام  (ای صاحب شکوه و بزرگواری)ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می باشد موجب فتح و نصرت می شود روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
نکاتی در رابطه با اهمّيت ازدواج در روايات مى خوانيم: ازدواج سبب حفظ نيمى از دين است. دو ركعت نماز كسى كه همسر دارد از هفتاد ركعت نماز افراد غير متأهّل بهتر است. خواب افراد متأهّل از روزه شب زنده دار غير متأهّل، بهتر است.(43) آرى بر خلاف كسانى كه ازدواج را عامل فقر مى پندارند، رسول خداصلى الله عليه وآله فرمودند: ازدواج روزى را بيشتر مى كند. همچنين فرمودند: «كسى كه از ترس تنگدستى ازدواج را ترك كند، از ما نيست و به خدا سوءظن برده است».(44) در روايات مى خوانيم: «كسى كه براى ازدواجِ برادران دينى خود اقدامى كند، در روز قيامت مورد لطف خاص خداوند قرار مى گيرد».(45) قرآن نسبت به تشكيل خانواده واقدام براى ازدواج، دستور أكيد داده(46) و سفارش كرده كه از فقر نترسيد، اگر تنگ دست باشند، خداوند از فضل و كرم خود، شما را بى نياز خواهد كرد.(47) ازدواج وسيله آرامش است.(48) در ازدواج فاميل ها به هم نزديك شده و دل ها مهربان مى شود و زمينه تربيت نسل پاك و روحيه تعاون فراهم مى شود.(49) در روايات مى خوانيم: «براى ازدواج عجله كنيد و دخترى كه وقت ازدواج او فرا رسيده، مثل ميوه اى رسيده است كه اگر از درخت جدا نشود فاسد مى شود».(50) انتخاب همسر معيار انتخاب همسر در نزد مردم معمولاً چند چيز است: ثروت، زيبايى، حَسب و نَسب. ولى در حديث مى خوانيم: «عليك بذات الدّين» تو در انتخاب همسر، محور را عقيده وتفكّر وبينش او قرار ده.(51) در حديث ديگر مى خوانيم: چه بسا زيبايى كه سبب هلاكت و ثروت كه سبب طغيان باشد.(52) رسول خداصلى الله عليه وآله فرمود: «هرگاه كسى به خواستگارى دختر شما آمد كه دين و امانت دارى او را پسنديد، جواب ردّ ندهيد و گرنه به فتنه و فساد بزرگى مبتلا مى شويد».(53) امام حسن عليه السلام به كسى كه براى ازدواج دخترش مشورت مى كرد فرمود: «دامادِ با تقوا انتخاب كن كه اگر دخترت را دوست داشته باشد گراميش مى دارد و اگر دوستش نداشته باشد، به خاطر تقوايى كه دارد به او ظلم نمى كند».(54) در روايات مى خوانيم: «به افرادى كه اهل مشروبات الكلى هستند و افراد بداخلاق وكسانى كه خط فكرى سالمى ندارند و در خانوادهاى فاسد رشد كرده اند، دختر ندهيد».(55) ناگفته نماند كه ازدواج دو نوع است: دائم و موقّت كه براى هر دو در قرآن و روايات اسلامى توصيه ها و دستورات خاصّى آمده است، متأسّفانه ازدواج دائم، به خاطر برخى آداب و رسوم بى منطق و بهانه گيرى بعضى بستگان و توقّعات خانواده عروس و داماد و آرزوهاى دور و دراز، به صورت يك معمّا و گردنه ى صعب العبور در آمده است و ازدواج موقّت نيز آن گونه زشت و ناپسند شمرده شده كه فحشا جاى آن را گرفته است. 43) ميزان الحكمه. 44) ميزان الحكمه. 45) كافى، ج 5، ص 331. 46) نور، 32. 47) نور، 32. 48) روم، 21. 49) ميزان الحكمه. 50) ميزان الحكمه. 51) كنزالعمال، ح 46602. 52) ميزان الحكمه. 53) بحار، ج 103، ص 372. 54) مكارم الاخلاق، ج 1، ص 446. 55) ميزان الحكمه.
12 بهمن ماه سالروز بازگشت امام خميني به میهن و آغاز دهه فجر دهه فجر -دههٔ فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن آیت الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. بازگشت امام خميني به میهن با گسترش قيام مردم و خروج شاه از ايران، شاپور بختيار به عنوان آخرين و تنها اميد رژيم پهلوي و سردمداران غربي پشتيبان این رژیم، به عنوان نخست وزير باقي مانده بود. در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر مي‌شد و شعار استقلال،‌ آزادي، جمهوري اسلامي بعنوان اصلي ترين خواسته مردم در نهضت انقلابي به رهبري امام خميني مطرح مي‌شد. امام خميني که شرط ورود خود را به کشور، خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دي 1357، تصميم به بازگشت گرفتند. قرار بود اين رجعت تاريخي در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گيرد اما بختيار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام اين امر شد. با انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها، مردم خشمگين به خيابان ها ريخته و با تحصن و شعارهاي کوبنده، دولت بختيار را تحت فشار شديدي قرار دادند. در همين زمان رئيس شوراي سلطنت، سيد جلال تهراني،‌ در پاريس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام کرد که شوراي سلطنت غير قانوني است. سرانجام، تحصن‌ها و تظاهرات عظيم مردم بختيار را مجبور کرد،‌ فرودگاه ها را باز کند. کارکنان اعتصابي تلويزيون اعلام کردند براي ضبط و پخش مستقيم مراسم آماده‌اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود. روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترين استقبال تاريخي رقم خورد و هواپيماي ايرفرانس در حوالي ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبي آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک ميهن اسلامي گذاشتند. صدها خبرنگار و عکاس و فيلمبردار به ثبت اين رويداد تاريخي پرداختند. جمعيت استقبال کننده در طول 33 کيلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدي امام بود. بين 4 تا 8 ميليون نفر تخمين زده مي‌شد. امام از فرودگاه مستقيما به بهشت زهرا رفتند و ضمن اداي احترام به شهداي انقلاب اسلامي، سخنراني تاريخي خود را در آنجا ايراد کردند. در اين سخنراني امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتيباني اين ملت دولت تعيين مي‌کنم.»‌ بدين ترتيب از ورود امام ده روز تاريخي که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپري شد تا طومار رژيم پهلوي و 2500 سال استبداد شاهنشاهي براي هميشه در هم تنيده شود.
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم روز خود را با تفکر و تعمق در آیات قرآن شروع کنیم دوست عزیز برای بهره مندی هرچه بهتر لطفاً هرروز مطالعه آیات و تفسیر آن را دنبال کنید ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره قصص آیه 27 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم قَالَ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُنكِحَكَ إِحْدَي ابْنَتَيَّ هَاتَيْنِ عَلَي أَن تَأْجُرَنِي ثَمَانِيَ حِجَجٍ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْراً فَمِنْ عِندِكَ وَمَا أُرِيدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَيْكَ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّالِحِينَ (27) ترجمه : (حضرت شعيب به موسى) گفت: من قصد دارم تا يكى از اين دو دخترم را به همسرى تو درآورم بر اين (شرط) كه هشت سال براى من كار كنى و اگر (اين مدّت را) به ده سال تمام كردى، پس (بسته به خواست و محبّت) از ناحيه توست و من نمى خواهم كه بر تو سخت گيرم، بزودى به خواست خداوند، مرا از صالحان خواهى يافت. نکته ها: ما مى توانيم تمام كارهاى خود را رنگ الهى دهيم، چنانكه قرآن مى فرمايد: «صبغةاللّه و مَن أحسن من اللّه صبغة»(42) مثلاً هرگاه صورت خود را مى شوييم، قصد وضو نماييم، هرگاه مى نشينيم مثل پيامبرصلى الله عليه وآله روبه قبله نشينيم، به جاى مدرك و مقام، براى رضاى خداوند درس بخوانيم، لباسى كه براى همسر مى خريم، به مناسبت اعياد مذهبى همچون عيد غدير يا تولّد حضرت زهراعليها السلام باشد، هديه اى كه براى فرزند خود مى خريم به مناسبت كسب يك كمال معنوى باشد، همان گونه كه در اين آيه به جاى هشت سال فرمود: به اندازه ى هشت حج. 42) بقره، 138.
آمده بود با شولایی پر از مرحمت کبریا، و دلی به عمق و وسعت دریا و دستانی پر معجزه و توانا... آمده بود تا ناقصان ظلمت خاک را به افلاک راه نمایاند، تا فرش را به عرش پیوند زند، تا از ناسوت راهی به سوی ملکوت خدا بگشاید، تا خفتگان را از گورستان غفلت برخیزاند و تا در تن مردگان روح حیات دمد. آری او آمده بود تا با بانگی بلند و صدایی رسا بگوید: قرآن تنها کتاب تزیین قبور مردگان نیست! قرآن تنها کتاب مجالس ترحیم و سوگ نیست! قرآن تنها کتاب مشایعت مسافران نیست! قرآن منشور زندگی است. قرآن رمز حیات طّیبه انسان‌هاست. قرآن کتاب قیام است نه قعود. قرآن کتاب حرکت است نه رکود. قرآن کتاب فریاد است نه سکوت... قرآن کتاب حیات است نه ممات! قرآن کتاب همه نسل هاست و همه انسانهایی که می‌خواهند پاک زندگی کنند و مطّهر بمیرند. آمده بود تا بگوید: «تقوی» در کنج عزلت خانقاه نیست، در رهبانیت نیست در عرصه ستیز با شیطانهای درون و برون است. «عرفان» لقلقه دروغین زبان هوهوکنان نیست. عارف کسی است که از میان غبار غلیظ توّهم و تحریف، چهره حقیقت را بشناسد و به دیگران نیز بشناساند و حق را اقامه کند، با همه توان و حتی به بهای جان. آمده بود تا بگوید: فقاهت تنها شرح طهارت و بیع و زکات نیست. فقه محمدی(ص) قاموس زندگی است تئوری اداره جامعه است از گهواره تا گور. آمده بود تا فرشته اسلام ناب محمدی را از سیاهچال خرافه و تحجر و تنگ نظری و از چنگال دیو افسونگر اسلام آمریکایی برهاند و در پیش چشم جهانیان به جلوه در آورد. آمده بود تا در گوش سنگین کوته‌اندیشان کج فهم فریاد کند : اسلام دین حکومت و آئین چگونه زیستن است. اسلام اسلام محمد(ص) است، اسلام علی(ع) است. شب در محرا ب عبودّیت اشک ریختن و روز در پیکار با خصم، تیغ آختن. بر خاک بندگی سجده تسلیم آوردن و در برابر طاغوت چون کوه ایستادن. در پیشگاه خدا گرُده خم کردن و در برابر هر آنچه غیر خداست، گردن افراختن. از درون خانه‌ای محقر دنیای استکبار را تحقیر کردن و به مسلمانان عزّت به یغما رفته را بازگرداندن. بر قدرت‌های افسانه‌ای بی محابا تاختن و در مقابل نامه مادر شهیدی یا بسیجی اسیری پنهان اشک ریختن... آری مولای ما خمینی کبیر ساده زیستی را ابهت قدرت را با رحمت محبت را با صلابت سیاست را با دیانت اخلاص را با فراست مدیریت را با درایت پرخاش را با متانت فریاد را با نجابت و رهبری را با خضوع توأمان داشت و چنین بود که ماندگار قلب‌ها و عصرها و نسل‌ها شد. و براستی حافظه تاریخ معاصر هرگز مردی به بزرگی امام را به خاطر دارد؟... آری پیام‌آور بهار در برودت بهمن، اکنون در میان ما نیست. باغبان مهربان بوستان انقلاب در میان گل‌ها نیست. سردار یگانه تاریخ معاصر دیده فروبسته است و سالیان دراز باید تا عظمت مقام او بر محجوبان خاک مبرهن شود. ما برادر،نور چشم، یاور و عزیز او در میان ماست. امروز خورشید تابناک مرجعیت و فقاهت از مشهد رضا و تسلیم طلوع کرده است. امروز شمس ولایت از مشرق خراسان بر دلهای عاشقان اسلام ناب، تابیدن گرفته است. امروز سرانگشت هدایت این پور پارسای پیامبر(ص) واسطه «لنهدینهم سبلنا» است. امروز زلال اندیشه‌های مطهر آن پیر روشن رأی اهل خمین از قله شخصیت منیع این سیّد خراسانی بر دامنه‌های سرسبز اندیشه‌های مشتاقان خمینی جاری است. امروز هم خورشید تابناک انقلاب گرم و جانفزاست. آری خامنه‌ای هست تا کسی انقراض سلسله خورشید را باور نکند... امام در بهمن ماه قدم بر دل میلیونها انسان پاکباخته نهاد. سلام خدا بر بهمن. سلام خدا بر بهمن آفرینان سلام خدا بر ملت قهرمان ایران. سلام خدا بر شهدای انقلاب سلام خدا بر مردانی که برای خدا کار می‌کنند. سلام خدا بر زنانی که فردا را شیر می‌دهند. سلام خدا بر پسرانی که پاک نظر می‌کنند. سلام خدا بر دخترانی که به طواف نجابت می‌روند. سلام خدا بر پیشه وران پاکی سلام خدا بر تاجران تولّی سلام خدا بر کاسبان کرامت. سلام خدا بر فروشندگان فتوت. سلام خدا بر مبلّغان مروّت. سلام خدا بر دانشجویان دانشگاه صداقت. سلام بر اساتید انسانیت. سلام خدا بر کسانی که برای رضای خدا از خود می‌گذرند و در سرشان جز سودای وصال دوست چیز دیگری گستاخی گذر ندارد. و سلام هماره ما بر دهه مبارک فجر و فجر آفرینان باد.