eitaa logo
مهربان خدایم دوستت دارم
87 دنبال‌کننده
243 عکس
74 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شرح صحیفه سجادیه (١) 🔹 «وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ» از جمله دعاهای امام سجاد (ع) دعائی است که هنگام پیشامد مشکل مهم یا رخ دادن حادثه ای ناگوار برای ایشان و هنگام غم و اندوه آن را می خواند. 🔸مُهمّه: از «همّ» به معنای ذوب شدن گرفته شده است. سپس به غم و اندوهی که انسان را ذوب می کند، گفته می شود. 🔹 مُلِمّة: از «لمّ» به معنای جمع کردن چیزی با چیز دیگر گرفته شده است، «ملمة» به معنای حوادث ناگواری است که به سراغ انسان می آید. گویا فرق «مهمّة» با «ملمّة» این است که «مهمة» در مورد حوادث غم انگیزی که اتفاق افتاده است و «ملمّة» در مورد حوادث وحشتناک و یا ترس از وقوع آن به کار برده می شود. 🔸 «کَرب»: در اصل به معنای شدّت و قوت است، به همین مناسب به غم و اندوه شدید کرب گفته می شود. نام کربلا، سرزمین کرب و بلا نیز از همین معنا گرفته شده است. http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
علی اکبریاری:بااشاره به اینکه دراین اقدام تاریخی حدود16خانه رادرکوچه لسان الارض تاپشت تکیه لسان الارض درگلستان شهدای کنونی وبخشی دیگرازاین مکان رافقط درمدت یک شب تخلیه وآماده سازی کردیم،گفت:اهالی محل داوطلبانه به کمک ماآمدندوسخاوتمندانه بادست خودخانه‌هایشان رابرای میزبانی ازشهدای گلگون کفن25آبان تخریب وآماده سازی کردند؛این کارفقط بادلی عاشق و روحی آسمانی امکان پذیربود #۲۵آبان
🌸 گاهى گناهان و دروغ‏ ها، سبب محرومیّت انسان از نماز شب مى ‏گردد و شیرینى عبادت و نیایش، از انسان گرفته مى‏ شود. ☘ در حدیث است: «اِنّ الرَّجُلَ لَیَكْذِبُ الْكِذْبَة فَیُحْرَمُ بِها عَنْ صَلاةِ اللَّیْلِ» (نورالثقلین، ج۳، ص۲۰۴) گاهى كسى دروغ مى‏ گوید، و به همین سبب از نماز شب محروم مى‏ شود. 🌸 انسان، با تداوم نماز شب و تهجّد و عبادت ‏هاى شبانه، مى ‏تواند به مقامى از كمال و صفاى نفس و قرب به خدا برسد كه چشم و گوش و دستِ خدایى پیدا كند (جز حق نبیند، جز حق نشنود و جز حق، عمل نكند) و به آنجا برسد كه هر دعایى كند، مستجاب گردد. (ثواب الاعمال، ص۸۸) 📚 پرتوی از اسرار نماز، محسن قرائتی Eitaa.com/hefzequranchannel
خواب زیبای سردار سلیمانی از شهید مهدی زین الدین
چهار چیز در چهار چیز پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند : خداوند چهار چیز را در چهار چیز قرار داده است : 🔻 اول ، برکت علم را در تعظیم استاد قرار داده است. شاگرد باید استادش را تعظیم کند و به او احترام بگذارد. ...من هرشب برای آشیخ مرتضی زاهد (ره) یک سوره قرآن می خوانم. اینها در برکت علم تاثیر دارد. 🔻دوم : بقای ایمان در تعظیم خداست. اگر خدا را بزرگ بشماری ایمانت باقی می ماند. خواندن نماز در اول وقت تعظیم الله است. 🔻سوم: اگر کسی می خواهد در دنیا شاد باشد و دست به هر چه می زند طلا بشود می بایست به پدر و مادرش نیکی کند. 🔻چهارم : اگر می خواهی که از آتش دوزخ رهایی یابی ، مردم را از خود نرنجان و آنها را اذیت نکن. (از فرمایشات آیت ا... مجتهدی تهرانی – ره) 🌿 @Arefaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤 علیرضا پناهیان *🔲 با محاسبه نفس، تازه علاقه‌هایت را میشناسی! 🔲 خداشناسی چگونه برای ما حاصل می‌شود؟ خداشناسی و عارف شدن با «شناخت خود» اتفاق می‌افتد.* ➖انسان موجود بسیار باعظمت، ژرف و پیچیده‌ای است؛ اگر شما این موجود را بشناسید، واقعاً آیینۀ تمام‌نمای الله تبارک‌وتعالی است. ➖راه خودشناسی تفکر درباره این است که «من چه می‌خواهم؟» پس وقتی می‌گوییم «خودت را بشناس» یعنی خواستنی‌هایت را بشناس! و اگر درست در این‌باره فکر کنی، به این نتیجه می‌رسی که خواستۀ اصلی تو خداوند است! ➖بعضی‌ها حاضر نیستند، فکر کنند، حوصلۀ فکر کردن ندارند، نمی‌خواهند این نوع گفتگوها را در خودشان شکل دهند و روی آن فکر کنند. ➖محاسبۀ نفس راهی است برای معرفت نفس؛ یعنی با محاسبۀ نفس، می‌توانی خودت را بشناسی. همین‌که شما در مسیر تفکر و محاسبه نفس به عیب خودت پِی می‌بری و آن‌را نگاه می‌کنی و حس می‌کنی که چقدر زشت است، این موجب ضعیف شدن آن عیب در وجودت می‌شود. امیرالمؤمنین می‌فرماید: «هرکسی برای عیب‌هایش، خودش را سرزنش کند از گنا‌هان بزرگ جدا می‌شود؛ (غررالحکم/۸۹۲۶) 🌿 @Arefaneh
🤔چگونه مرگ عزیزان را به کودکان توضیح دهیم⁉️ 🔹بیش از 95 درصد کودکان در اثر فوت عزیزان خود،به ویژه پدر و مادر،تا چندین هفته دچار برخی از اختلال‌های روانشناختی می‌شوند. 🔹مرگ چهار مولفه ی اصلی دارد :👇🏻 *نخستین مولفه این است که فرد فوت شده دیگر هرگز قادر به ادامه ی حیات نخواهد بود و هیچ‌گاه بازنخواهدگشت. *مورد بعدی این است که همه ی موجودات زنده روزی می‌میرند. *درباره ی سومین مولفه می‌توان به این نکته اشاره کرد که فرد فوت شده فاقد نشانه‌های حیاتی است. *چهارمین مولفه این است که مرگ به علل گوناگونی اتفاق می افتد. 🔹کودکان از سن سه-چهار سالگی به بعد به تدریج با مفهوم مرگ آشنا می‌شوند و به طور کلی می‌دانند که انسان‌ها می‌میرند،اما با چهار مولفه ی اصلی مرگ کاملاً آشنایی ندارند. افراد در آغاز دوره ی نوجوانی می‌توانند کاملاً چهار مولفه ی مربوط به مرگ را درک کنند. 🔹از آنجایی که مرگ جزء جدایی ناپذیر زندگی است،باید قبل از فوت عزیزان به تدریج،کودکان را با مقوله ی مرگ آشنا سازیم و به سوالات آن‌ها در این باره پاسخ دهیم. پژوهش‌ها نشان‌داده،کودکانی که والدین آن‌ها به سوالاتشان درباره ی مرگ پاسخ می‌دهند،پس از فوت نزدیکانشان با از دست دادن آن‌ها راحت‌تر کنار می‌آیند. 🔹در ابتدا باید به کودک گفت که فردی فوت کرده است،باید به او بگوییم می‌دانیم که خبر فوت کردن این شخص بسیار ناخوشایند است و او حق دارد که ناراحت باشد و هیجانات خود را نشان بدهد. 🔹در مرحله ی بعد باید به کودک بگوییم به دلیل اختلالی که در جسم فرد اتفاق افتاده او فوت کرده است. کودک باید این مفهوم را درک کند که مرگ به معنای توقف فعالیت‌های بدن است. 🔹پس از اینکه کودک از خبر فوت فردی آگاه شد،او باید بداند که در روزهای آینده چه اتفاقاتی روی خواهدداد،تشییع جنازه چگونه برگزار خواهد شد و دیگران از او چه انتظاراتی خواهند داشت. باید خودِ کودک تصمیم بگیرد که مایل است در مراسم تشییع‌جنازه شرکت کند یا خیر. 🔹برای آشنایی کودکان با مرگ نباید از بعضی اصطلاحات رایج استفاده کرد.در ارتباط با فوت افراد باید از به‌کار بردن جملاتی مثل او خوابیده،گم شده،از میان ما رفته است و... برای کودکان خودداری کنیم.به‌کار بردن این اصطلاحات کودکان را گیج و سردرگم می‌کند. @Psychologyandcounselingchannel
D1737271T15135780(Web).Mp3
398.8K
بشنواواي دلم. بگو اباالمهدي