eitaa logo
مباحثی برای تفکر
147 دنبال‌کننده
1هزار عکس
614 ویدیو
20 فایل
@yazahra142 این هم لینک دعوت به کانال http://eitaa.com/joinchat/470024224Cbdfc1b22d2
مشاهده در ایتا
دانلود
javanamrica.mehrabian.mp3
3.35M
🎼 پادکست امام رضایی 🔊 عنایت امام رضا(علیه السلام) به جوان آمریکایی 🎤 💯
خلاصه سخنرانی ” قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُم” بگو : پروردگارم به شما توجه نمی‌کرد اگر دعاهایتان نبود. (آیه ۷۷سوره فرقان) 🍂امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند :” لِلدُّعَاءِ شُرُوطٌ أَرْبَعَهٌ الْأَوَّلُ إِحْضَارُ النِّیَّهِ وَ الثَّانِی إِخْلَاصُ السَّرِیرَهِ وَ الثَّالِثُ مَعْرِفَهُ الْمَسْئُولِ وَ الرَّابِعُ الْإِنْصَافُ فِی الْمَسْأَلَه” ❣چهار شرط برای اجابت دعا هست : ۱) احضار النیه : “فهم درست از دعا”. باید درست دعا کرد. از خدا چیزی را بخواهیم که بهترین است. در قرآن دعایی که بیشتر از همه تکرار شده‌است با مضمون استغفار می‌باشد. شخص در زمان پیامبر بعد از اینکه سختی عذاب آخرت را شنید، از خدا خواست که در همین دنیا عذابش کند و به بیماری سختی مبتلا شد. پیامبر وقتی شنید بسیار ناراحت شد و فرمودند وقتی رحمت و غفران خدا هست چرا طلب بیماری – که کفاره گناه – هست را کرده‌ای؟ و دعایی را به او یاد دادند : ” اللهم ءاتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره الحسنه”. ۲) الاخلاص السریره : “با نیت خالص از خدا بخواهیم”. یکی از وقت‌هایی انسان از ته دل و با اخلاص از خداوند چیزی رو می‌خواد وقتی که با تمام وجود احساس کنه که دستش از همه جا کوتاه هست. ۳) معرفه المسئول : شناخت درست وسیله. برای اجابت دعا باید وسیله را درست بشناسیم. همیشه منتظر معجزه نباشیم، بسیاری از بیماری‌ها با دارو خوب می‌شوند. شخصی نزد امام صادق(ع) رفتند و گفتند من در خانه نشسته‌ام و دعا می‌کنم که خدا به من روزی دهد شما هم دعا کنید. امام صادق فرموند که چنین دعایی نمی‌کنم و خدا بدون کار کردن روزی نمی‌دهد. کار کزدن وسیله‌ایست از جانب خدا برای رساندن روزی به دست بندگان. ۴) الانصاف فی المساله : ” انصاف در مسئله”. در طرح دعا انصاف داشته باشیم. بقیه رو هم در نظر بگیریم. فردی که سقف خانه‌اش کامل نشده دعا می‌کند که باران نیاید و شرایط کشاورز و تامین آب شهر و … را در نظر نمی‌گیرد. همه چیز را نباید برای خودمان دعا کنیم. در نامه سی و یک نهج البلاغه – اولین رساله اخلاقی مکتوب تاریخ اسلام – امیرالمومنین(ع) در مورد عدم اجابت دعا دلایل زیر را ذکر می‌کنند: ۱) امتحان بنده : گاهی خدا اجابت نمی‌کند که ایمان بنده را امتحان کند. ۲) مصلحت دعا کننده در اجابت دعا نیست. شخص دعا کننده ، چون تمام جوانب مسئله را نمی دانند، گاهی دعاهایی را انجام می دهند که به صلاح انها نیست. ۳) ثواب در آخرت عوض اجابت نشدن. گاهی خدا دعا را اجابت نمی کند و در آخرت ثواب آن دعاها را می دهد. در روایتی دارد که در قیامت انسان ها دعا می کنند: که ای کاش هیچ دعایی‌شان در دنیا اجابت نمی شد و در عوض ثواب آخرت را به آنها می دادند. شرح قسمتی از دعای عرفه فرازهای مهم دعای عرفه که با اشک چشم امام حسین (ع) همراه بود : اللهم اجعلنی اخشاک کانّی اراک (خدایا مرا طوری قرار بده که از تو بترسم گویی تو را در همه حال میبینم) تفاوت خشیت و خوف : خوف، ترس از عذاب است در صورتی که خشیت ترس از عظمت خداست. خشیت را ترس علمایی نیز گفته اند. خود را در محضر خدا دیدن پنج اثر دارد: ۱) ترک گناه : اگر انسان خود را در محضر خدا ببیند، هیچ وقت گناه نمی‌کند. انسانی که در پیش چشم یک کودک از گناه کردن خجالت می کشد اگر خود را در محضر خدا می دید هیچ وقت گناه نمی کرد. در مقامی که کنی قصد گناه * گر کند کودکی از دور نگاه شرم داری، ز گنه درگذری * پرده عفت خود را ندری شرم بادت ز خداوند جهان * که بود واقف اسرار جهان به تو باشد نظرش گاه به گاه * تو کنی در نظرش قصد گناه ۲) آسانی مصیبت : اگر انسان خدا را همراه خود ببیند، تحمل مصیبت ها برایش آسانتر می شود. ۳) شیرینی عبادت : اگر انسان بداند که خدا حضور دارد، از انجام عبادت و صحبت با خدا لذت می برد. ۴) عدم تفاوت حضور و خلوت : اگر انسان بداند خدا همیشه او را می بیند، رفتار آن در خلوت و جلوت تغییر نخواهد کرد. ۵) آرامش : کسی که برای خود پشتیبانی مانند خدا را می بیند، آرامش پیدا می کند و اضطراب نخواهد داشت. دلیل اصلی طلاق در جامعه ما امروزه، اضطراب می باشد و این اضطراب به خاطر کم رنگ شدن حضور خدا و معنویت در زندگی هاست.
کلاس اخلاق ☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ بسم الله الرحمن الرحیم درس اول اولين وصيت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به حضرت علی علیه السلام اين است. .یا عَلِی مَن کظَمَ غَیظاً وَهُوَ یقدِرُ عَلی امضائِهِ أعقَبَهُ اللّهُ یومَ القِیامَةِ أمناً وَایماناً یجِدُ طَعمَهُ... )من لا يحضره الفقيه٬ ج٬4 ص 366.. اولين وصيت و سفارش حضرت اين است که يا علي اگر کسي خشم خودش را فرو ببرد و اعمال نکند حلم بورزد بردباري بورزد خداي متعال در روز قيامت امنيت وآرامش ايمان به او مي‌دهد که طعمش را بچشد يعني به يک معنا از عذاب خدا و از جهنم در امان است .. يکي از راه کارهايي که موثر است در فرو بردن خشم يک توجه اجمالي بکنيم که جاهايي که ما خشمگين شديم چه بازتاب بدي دارد و هر جا خوش اخلاقي و صبوري کرديم چه نتيجه‌هاي خوبي دارد ضررهاي غضب و خشم چقدر فوق العاده است و آثار و منافع حسن خلق و حليم بودن چقدر مهم است. همان طور که در روايات ما است سرچشمه ي بسياري از گناهان اختلاف‌ها دعواها قتل‌ها تحقير‌ها و اهانت و آزار‌ها غضب است چون آدمي که معتدل و حليم است و انتقام گر و کينه جو نيست هيچ وقت دست به اين گناهان نمي‌زند بسياري از گناهان را اگر بشماريم ريشه اش در غضب و خشم است اگر کسي خشمش را کنترل بکند از آتش جهنم از غضب خدا رد شده از حضرت عيسي سوال کردند فرمود بدترين چيزها در عالم خشم خداست و راه بيرون رفتن از خشم خدا اين است که ما خودمان خشمگين نشويم خداي متعال ضمانت کرده کسي که به ديگران خشم نکند خدا هم به او خشم نمي‌کند َمَن کفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ کفَّ اللّهُ عَنهُ غَضَبَهُ یومَ القِیامَةِ (كافى٬ ج 2 ٬ ص 305 .. و کسي که خشم بکند قطعا بداند که خودش هم مورد خشم قرار مي‌گيرد ما غضب به زير مجموعه مان باعث مي‌شود که خدا و اولياي خدا هم به ما خشم بگيرند که اگر ما تبعات اين را بدانيم مثلا يک روايتي داريم.. که حضرت علي براي سگ ده صفت برجسته بيان کردند مثلا سگ قانع است راضي است با وفا است فراوان داريم سگ‌هايي که خودشان را فداي صاحبشان کرده که صاحبشان از خطر محفوظ باشد سگ شب‌ها بيدار است تعين ندارد روي زمين مي‌خوابد خيلي صفات برجسته در سگ است ولي اين سگ با ده صفت چون حالت درندگي و پرخاشگري و خشم دارد تمام آن‌ها تحت الشعاع قرار گرفته و ديده نمي‌شود و ما به بدي ياد مي‌کنيم حيوان را يا آن غضبش مسلط است يعني غضب و بد اخلاقي يک چيزي است که تمام خوبي‌هاي آدم را تحت الشعاع قرار مي‌دهد و مي‌طلبد که ما واقعا با اين صفت خيلي خيلي مبارزه کنيم و درگير شويم که اين را از بين ببريم ريشه کن بکنيم .. مرحوم شهيد مطهري رحمة الله عليه استادي داشتند به نام حاج ميرزا علي آقاي شيرازي که در سيري در نهج البلاغه در مقدمه اش از ايشان بسيار تمجيد و تعريف کردند که مي‌فرمايد به حق ايشان عالم رباني بوده هرچند من شايد متعلم علي سبيل نباشم که بسيار زاهد مودب خليق عشق با نهج البلاغه و حضرت علي داشته وقتي نهج البلاغه مي‌خواندند مثل ابر بهار گريه مي‌کردند در سفر تابستاني که من رفتم اصفهان ايشان من را با نهج البلاغه آشنا کرد در حالات ايشان هم شهيد مطهري نقل کرده و من از شاگردان و نوه‌هاي ايشان پرسيدم همه صحه گذاشتند و خيلي مستند است که حاج ميرزا علي آقا با اين همه شرافت و کرامت که فرصت نيست ايشان يک موقعي درس آمده بودند خيلي متاثر و ناراحت بودند بعضي‌ها حس مي‌کنند امروز آقا خوشحال و سر حال نيست مي‌پرستند ايشان مي‌فرمايند ديشب خواب عجيبي ديدم خواب ديدم که از دنيا رفتم مردم جمع شدند تشييع جنازه ي باشکوهي کردند و من را در قبر دفن کردند در عالم برزخ الحمدلله جايم خوب بود ولي يک سگ کوچکي گاهي به من حمله مي‌کرد و من را آزرده و ناراحت مي‌کرد و من خيلي متاثر شدم من يک عمري در راه خدا اهل بيت قدم برداشتم حالا چون عالم برزخ ملکات ما اخلاق ما صفات ما نيات ما اعمال ما است به ما برمي‌گردد و آن جا بروز مي‌کند دقيقا رفتارهايي که در دنيا داشتيم در عالم برزخ بروز مي‌کند ..ما به افرادي که زور مي‌گوييم تحکم مي‌گوييم فشار مي‌آوريم همين فشار قبر است فشار آوردن به خود و ديگران اين مي‌شود فشار قبر و عذاب قبر.... ادامه دارد....... ............................. @ostad_mehrabian
سلام علیکم خدمت شما بزرگواران..هر هفته سه درس اخلاق با توجه به وصایای حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ....تقدیم‌محضرتان میگردد...حتما شما خوبان نکته برداری از مطالب بفرمایید و اصلا پرینت گرفته نشود بلکه فقط در دفتر یادداشت کنید ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6008090181117149702.mp3
467.2K
تلنگری برای دلهایمان.. تذکر اولیا خدای بزرگ به همه ما... شیطان خواب نیست.....😔😔
4_5868379129816024661.mp3
15.25M
🎼 پادکست تلفیقی بسیار زیبا🌹 🎧 میلیونر ورشکسته و عنایت امام رضا (علیه السلام) 🎤 #حجت_الاسلام_محرابیان 🎤 #سیدرضا_نریمانی ⏱ ۱۴ دقیقه و ۵۳ ثانیه 🔋 ۱۴,۲ مگابایت eitaa.com/mehrabeyan
کلاس اخلاق ☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ بسم الله الرحمن الرحيم درس دوم آدم‌هاي بداخلاق کينه اي انتقام جو و تند و خشن... درونشان آشوب و آتش است اول از همه خودشان آتش مي‌ گيرند چون آتش مي‌گيرد اين شعله‌ها مي‌زند با زبان و رفتارش ديگران را آتش مي‌زند بايد اين آتش را خاموش کند حديث داريم آتشي از جهنم است و هم دمي از شيطان است شيطان مي‌دمد عقل و فهم ما مي‌رود کنار شيطان مي‌آيد در وجود مرحوم آیت الله شیرازی ايشان فرموده بود من خيلي در عالم برزخ ناراحت شدم چون منبر مي‌رفتم روضه خوان امام حسين بودم و مي‌گفت چون من روضه خوان امام حسين بودم منبر مي‌رفتم توسل به حضرت حسين پيدا کردم يا ابا عبدالله که يکي از راه‌هاي جلوگيري از خشم همين است توسل به اهل بيت است ک ولي خدا پيغمبر امامان ما توان دارند آن‌ها توان دارند .يعني سخت از خدا از پيغمبر از اهل بيت کمک بخواه آن‌ها يک نهيب مي‌زنند درست مي‌شود ايشان فرمودند من فريادي زدم از امام حسين کمکي گرفتم آقا يک نهيبي زدند آن سگ رفت و من ديدم در عالم برزخ جايم خيلي خوب و نوراني بود باغ وسيع جاي خوب راحت شدم بعد ايشان فرمودند من از خواب بلند شدم که الحمدلله ما هنوز زنده ايم نخوابيديم اين هم يک لطفي بوده که نشان دادند خود ايشان فرموده بودند اين خوابي که من ديده بودم تعبيرش اين است که گاهي يک ذره چون آن سگ هم سگ کوچکي بوده سگ داريم تا سگ غضب داريم تا غضب اين درون خود آدم است بيرون خبري نيست گاهي بهانه اي حرفي بگو مگوي جزئي يک ذره تند مي‌شدم اين تجسم يک ذره تندي من است که به برکت امام حسين الحمدلله تصميم مي‌گيرم تا آخر عمر اين يک ذره کم را هم غضب نکنم خشمگين نشوم يک ذره اش هم خطرناک است که اگر ما ضررهاي اين را متوجه شويم گاهي شده يک خشم يک غضب يک آدم کشته شده يک آبرو ريخته شده دست قطع شده پا قطع شده طرف بيکار شده ... يکي از نزديکان ما مي‌گفت يک خانمي مي‌آمد منزل ما کارگري مي‌کرد خيلي با زحمت و ناراحتي گفتم چطور شد اين طوري شدي گفت شوهر من کارگر بود خدمتگزار پزشکي بود در باغ و خانه اش زحمت مي‌ کشيد کار مي‌کرد ماشين و امکانات همه در اختيار اين کارگر بود يک بار در باغ اين آقاي دکتر که کارفرمايش بوده ايشان را چند بار صدا زده بود يا ايشان متوجه نشده بود يا شنيده بود اهمال و کوتاهي کرده بود جواب نداده بود دکتر عصباني مي‌شود که چرا جواب ندادي او هم زود از کوره در مي‌رود مي‌گويد مي‌ خواستم جواب ندهم با هم درگير مي‌شوند هر دو جوش مي‌آورند کتک کاري مي‌شود اين باعث مي‌شود او را از محل کار بيرون بکنند شغل هم گيرش نيامد کم کم زندگي اش فلج شد من را طلاق داد من دارم کارگري مي‌کنم نمي‌دانم در چه جاي دور افتاده اي زندگي اش را مي‌گذراند يک تندي يک غضب يک بداخلاقي کوچک اگر طرف مقابل بگويد ببخشيد من اشتباه کردم ما هميشه سعي بکنيم اين را تکرار زياد کرديم هميشه در مواجهه با آتش بايد آب باشيم آتش از شيطان است آب و خاک مال انسان است ما بايد خاکي مزاج باشيم تواضع و ادب بکنيم بدن ما از خاک خلق شده هميشه در مواجهه با آتش بايد آب روي آتش بريزيم نه اين که بنزني نفت بريزيم هيزم بگذاريم شعله ور تر بکنيم اگر انسان بداند که اين حلم ورزيدن صبوري کردن که پيغمبر به حضرت امير اول وصيتش اين است که اگر کسي خشمش را فرو برد خدا امن و آرامش و خوشي مي‌دهد و جبران مي‌کند چقدر داريم افرادي که حليم اند خدا گناهانشان را پاک مي‌کند مي‌بخشد ديگر به اين‌ها غضب نمي‌کند اين روايت خيلي روايت جالبي است که اگر انسان منافع حلم ورزيدن و فرو بردن خشم را بداند پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله فرمودند: وجبت محبّة الله على من غضب فحلم. کسى که خشم آرد و بردبارى کند، به صف محبان خدا است. نهج الفصاحه، ح 3180 تعبير به وجبت آمده يعني واجب مي‌شود خدا دوست بدارد ما بيني و بين الله بزرگ ترين آرزوي ما اين است که محبوب خدا شود. حبيب لقب رسول خداست هم به معني محبوب است هم محب از خليل الله بالاتر است هم خدا او را دوست دارد هم او خدا را دوست دارد يک آرزوي من اين استَ مْحُبوَبًةفي أْرضكَ و َسَمائك (زيارت امين الله) کاري کنيم خدا بگويد من تو را دوست دارم حديث داريم اگر کسي محبوب خدا شد از همه ي گير‌ها خدا ردش مي‌کنيد حديث داريم اگر چاله افتاد گناه هم کرد ضرر نمي‌زند خدا او را مي‌بخشد پاکش مي‌کند يک بچه اي که محبوب پدر مادر است هزار اشتباه هم کرد سرپوش مي‌گذارند پوشش مي‌دهند ............................................. ادامه دارد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال شما...👇👇 سلام علیکم در مبحث دیروز استاد فرمود حالت قبض در عبادت رخ میدهد و باید مستحبات را کم کرد دقیق متوجه نشدم امکان توضیح بیشتر هست ؟؟؟ جواب...👇👇 روح انسان دارای حالات مختلف و نشیب و فرازهای فراوانی است. گاه اقبال و میل و توجه انسان به عبادات فراوان و شدید است و گاه این میل کمتر و کم رنگ می گردد. هر چند کم شدن میل به عبادت و دعا و معنویات معلول عوامل متعددی است که به برخی اشاره می کنیم ولی گاهی اوقات حالت قبض و گرفتگی و بی رغبتی به عبادات برای این است که انسان قدر و لذت زمان اقبال و توجه و میلش به عبادت را بهتر درک کند و متوجه گردد چه نعمتی داشته و ارزش آن را نمی دانسته است. در نهج البلاغه از امیرالمومنین ( ع ) نقل شده است که فرمودند: »ان للقلوب شهوه واقبالا وادبارا«. بنابراین قلب انسان گاه اقبال به خدا ومعنویات دارد و گاه پشت می کند .در این رابطه فرموده اند : در هنگام اقبال دل به مستحبات و مندوبات بپردازید و در صورت ادبار به واجبات اکتفاکنید . البته هر قدر انسان مجاهده نفس بیشتری کند و با خدا و قرآن واهل بیت ( ع ) انس بیشتری گرفته و دل از هواهای نفسانی تخلیه کند به تدریج اقبالش بیشتر شده و به صورت ملکه راسخه در می آید .آن گاه است که درهمه حالات به یاد خدا و متوجه اوست و هیچ چیز نمی تواند او را ازمحبوب حقیقی باز دارد . اگر بی میلی به عبادت و انجام مستحبات طولانی گردد، نشانگر بروز مشکلی مانند راحت طلبی، لذت طلبی، یا حب نفس و عدم اطلاع به نقش عبادت و مستحبات در سعادت انسان، در زوایای وجودی انسان است . در این صورت باید بکوشید با پایداری و توسعه سطح اطلاعات دینی با نفس خویش به مخالفت برخواسته و آن را به انجام برخی کارهای خیر و مستحبات مانند تعقیبات نماز عادت دهید. قلوب انسان ها دارای اقبال و ادبار است یعنی گاهی اوقات به معنویات میل داشته، از آن لذت برده و خسته نمی شود - مگر آن که قلبی را کاملاً ظلمت فرا گرفته باشد-. اما برخی مواقع به معنویات پشت کرده و میلی ندارد، خسته و ملول است و با سختی و تحمل، یک کار معنوی را با زحمت به پایان می برد. سفارش شده که در زمان اقبال، نفستان را به مستحبات وادار کنید و در زمان ادبار بر واجبات اکتفا نمایید. راه حل مورد سوال و شبهه تناقضی که به ذهن شما رسیده هم همین است، یعنی اگر گفتند سخت نگیرید نسبت به مستحبات و نوافل است آنگاه که نفس اقبال ندارد و به تکلف انداختن آن موجب زدگی می شود و اینکه گفتند مبارزه کنید و سخت بگیرید آنگاه است که نفس بخواهد از واجبات الهی نیز سرپیچی کند و راه طغیان و سرکشی پیش گیرد. باید توجه داشته باشیم که برخی حالات که با توصیه عرفان نماها حاصل می شود را با اقبال خلط نکنیم. اقبال، توجه واقعی روح به مبدأ عالم است و انسان در وجود خود آن را به راحتی حس می کند. اقبال در وجود یک انسان به معنای بهتر بودن آن شخص نیست. اقبال و ادبار در اکثر مردم وجود دارد. مهم این است که از این اقبال، انسان چگونه بهره ببرد. صد البته انسانی که بهره خوبی از اقبال نفس می برد و از این نفحات رحمانی خداوند استفاده می نماید، خداوند متعال نیز به حکم « لئن شکـرتم لأزیدنـّکم» اقبال های او را بیشتر می گرداند، زیرا شکر عملی یک نعمت، به خوب استفاده کردن از آن نعمت است. اقبال در وجود انسان تنها علامتی است که انسان آن را ببیند و با آن مسیر صحیح را ادامه دهد. مانند علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها که فقط نقش علامت را بازی می کنند و نشانه رسیدن به منزل و مقصود نیستند. باید علامت را دید و رد شد. انسان ها مصالحی که خداوند در نظر دارد را نمی توانند ببینند و درک کنند، پروردگار مهربان، برای تربیت بندگان از راه های مختلف استفاده می نماید. شاید یکی از این راه ها کم شدن اقبال به صورت موقتی باشد. امام باقر یا امام صادق علیهما السلام می فرماید:خداوند تبارک و تعالی می فرماید: برخی از بندگان من از من توفیق طاعتی می طلبند تا بدان وسیله دوستشان بدارم اما من آن را به آنان نمی دهم مبادا از عمل خود دچار غرور و خود پسندی شوند. نمی توان به طور مطلق گفت اگر کسی اقبال بیشتری داشت انسان بهتری است. اقبال داشتن تنها مهم نیست، استفاده از آن و فریفته نشدن به خود مهم است. هم چنین ممکن است اقبال از باب استدراج باشد، یعنی مهلتی از پروردگار برای امتحان و اتمام حجت .امیرالمؤمنین می فرماید: خدا هرگز جباران دنیا را در هم نشکسته مگر پس از آن که مهلت های لازم و نعمت های فراوان بخشید. اقبال مانند نعمت های دیگر می ماند که باید به درستی از آن استفاده کرد و اگر در راه صحیح از آن بهره برده نشود این نعمت از انسان سلب خواهد شد. لئن شکرتم لأزیدنکم و لأن کفرتم إنّ عذابی لشدید. اگر شکر کنید (نعمت خود را ) بر شما خواهم افزود و اگر نا سپاسی کنید مجازاتم شدید است. .......موفق باشید ان شاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه مطالب امتحان مطالب مطرح شده کلاس معراج السعاده روزهای سه شنبه بصورت نموداری تقدیم شما بزرگواران..👇👇