بسم الله الرحمن الرحیم
روضه ی سوختن کرب و بلا را دیده
او وداع حرم و خون خدا را دیده
قاتل و مقتل کلِّ شهدا را دیده
عصر آن واقعه قحطی حیا را دیده
هر چه ما روضه شنیدیم تمامش را دید
آتش و سوختن اهل خیامش را دید
دیده پاهای مغیلان زده ی خواهر را
درد شرمندگی از سوختن معجر را
خنده ی شمر و سنان زجر به یکدیگر را
ساربان و پدر و قصه ی انگشتر را
کاش در کرب و بلا این همه نیرنگ نبود
کاش انگشتر و انگشت بهم تنگ نبود
روز تشییع پدر تیر سه پر پیرش کرد
قبر کوچک،تن سقا،چقدر پیرش کرد
روی نیزه شدن آن همه سر پیرش کرد
خیزران و لب و دندان پدر پیرش کرد
زیر زنجیر تمام بدنش زخمی بود
تا چهل سال دلش مثل تنش زخمی بود
شام بر روح و تیغه ی تکفیر کشید
آتش از بام که افتاد سرش تیر کشید
درد بسیار تر از خنجر و شمشیر کشید
یکسر از قهقهه ی حرمله تحقیر کشید
مرد تنهای اسیران شده باشی سخت است
شاهدی بر صدقه نان شده باشی سخت است
حسن کردی
#محرم_الحرام
#امام_سجاد_علیه_السلام
اهمیت صحیفه سجادیه و دعای ۲۹.mp3
51.7M
اهمیت صحیفه سجادیه علیه السلام
ترجمه و توضیح دعای بیست و نهم
چه کسانی بعد از مرگ از انسان هدیه می خواهند(۱۰).mp3
59.17M
چه کسانی بعد از مرگ از انسان هدیه می خواهند؟
۱۰.چهار هدیه خداوند متعال
🏴ذکر دو مورد از تجربه های نزدیک به مرگ
🏴عظمت حضرت امام خمینی ره و شهدا
سوره مبارکه نور آیات ۳۰ و ۳۱.mp3
49.33M
ترجمه و توضیح آیات سوره مبارکه نور
آیات ۳۰ و ۳۱
بسمالله الرحمن الرحیم
امام حسين(عليه السلام) در روز عاشورا به فرزند خويش امام سجاد(عليه السلام) در حالي که او را به سينه ي خود چسبانده و خون از بدن مبارکشان مي جوشيد، اين دعا را آموختند تا براي حاجت و برطرف شدن اندوه و بلاهاي سخت و امر عظيم و دشوار بخوانند:
بحَقِّ يس وَ الْقُرْآنِ الْحَکيمِ، وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظيمِ، يا مَنْ يَقْدِرُ عَلى حَوائِجِ السّائِلينَ، يا مَنْ يَعْلَمُ ما فِى الضَّميرِ، يا مُنَفِّسًا عَنِ الْمَکْرُوبينَ، يا مُفَرِّجًا عَنِ الْمَغْمُومينَ، يا راحِمَ الشَّيْخِ الْکَبيرِ، يا رازِقَ الطِّفْلِ الصَّغيرِ، يا مَنْ لا يَحْتاجُ اِلَى التَّفْسيرِ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بى (کَذا وَ کَذا)
و به جاي کذا و کذا حاجت خود را بخواهد.
بحارالانوار: 92 / 196 ـ الباقيات الصالحات ، باب چهارم ، دعاى امام حسين (ع) روز عاشورا / 382
آداب معاشرت در کلام امام سجاد علیه السلام.mp3
53.5M
آداب معاشرت در کلام امام سجاد علیه السلام
جایگاه توسل و رابطه أوليای خدا با خدا.mp3
45.78M
اولیای الهی و مقام رضا و تسلیم در بیان امام سجاد علیه السلام
سوره مبارکه نور آیات ۳۲ تا ۳۴.mp3
45.04M
ترجمه و توضیح آیات سوره مبارکه نور
آیات ۳۲ تا ۳۴
اهمیت و ارزش طلبگی.mp3
41.53M
سخنرانی در جمع طلاب مدرسه فقهی در شروع دوره تابستان
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف!
ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند:
"اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..."
1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها #اقلیت های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، #رسمی است(اصل۱۲)
سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹)
اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴)
منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲)
• البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲)
⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود!
2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و #مروج آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود.
مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰)
آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند!
• مقصود از این سنجه را #تبعیض_مثبت به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند.
تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند!
این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است.
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹
پاسخ علمی #حجت_الاسلام_راجی به یک توئیت #تفرقهافکن
۱.حضرت علی علیه السلام در این کلام درپی اثبات #قدرت_علمی و اتصال به علم الهی هستند و در حقیقت تحدی علمی میکنند.
۲.جمهوری اسلامی بیشترین احترام را در بین تمام کشورهای دنیا به #اقلیتهای_دینی دارد
به عنوان مثال:
هر ۰/۴درصد جمعیت ایران یک نماینده مجلس دارد
تمام اقلیتهای دینی در ایران ۰/۲درصد کشور هستند، پس اقلیتهای دینی حتی یک نماینده مجلس هم نباید داشته باشند در حالی که ۵نماینده دارند.
میزان احترام جمهوری اسلامی به سایر #ادیان تا آنجاست که
#خاخامهای_يهودی وابسته به گروه «نتورياكارتا» ـ كه در آمريكا مستقرند ـ پس از بازديد خود از ايران گفتند: " #يهوديان_ايران نسبت به يهوديان ساير كشورها، از وضع بهتری برخوردارند"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" وَكَذَٰلِكَ جَعَلۡنَٰكُمۡ أُمَّةٗ وَسَطٗا لِّتَكُونُواْ شُهَدَآءَ عَلَى ٱلنَّاسِ" به چه معناست؟
تفسیر آیات قرآن هم نیاز به تخصص دارد وگرنه آیات به نفع دشمنان تفسیر به رأی می شود.
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
دیروز داشتم مطالبی برای غیرت دینی آماده میکردم به دست نوشته حاج قاسم درباره کتاب من زندهام برخورد کردم.
ممکن است برخی نظر حاجی را نپسندند ولی من فکر میکنم تا کسی چنین روحیهای نداشته باشد نمیتواند این حماسهها را خلق کند.
حاجی عزیز چنین نوشته:
بسمه تعالی
خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصب مراقبت می کردم کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند.
و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟
آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند.
برادرت
@Mousavi_Fard
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۴
🖊مهدی جمشیدی.
...................................
........
۳. اگر یک سیاستمدار، به جای الگوی توسعه، از الگوی اسلامی-ایرانیِ پیشرفت سخن گفت؛ علوم انسانیِ غربی را کنار زد و علوم انسانیِ اسلامی را تأیید کرد؛ سبک زندگیِ غربی را ملامت کرد و در پی بسط سبک زندگیِ اسلامی بود؛ انقلابیگری را نامعقول نشمرد و حامی نظریۀ نظام انقلابی بود؛ از استقرار احکام فرهنگیِ شریعت در جامعه دفاع کرد و سیاست تمایز را بر سیاست هویّت ترجیح نداد؛ مردمسالاری را در چهارچوب دین پذیرفت و توافق جمعی و هوس عمومی و میل ولنگارانه را اصل قلمداد نکرد؛ فضای مجازیِ غربی را بر اساس قاعدۀ نفی سَبیل، برنتابید و در پی مرزبندی با جهانهای فرهنگیِ بیگانه بود؛ مقاومت در برابر عالَم تجدّد را صواب دانست و جهانیسازی و غربیشدن را اصل قلمداد نکرد و سازش را بر چالش ترجیح نداد؛ اقتصاد ملّی را بر پایۀ تولید ملّی و استقلال بنا نهاد و به دنبال شرطیسازیِ معیشت مردم نسبت به بیگانگان نبود؛ از اصحاب فتنه و براندازی و استحاله فاصله گرفت و به روی آنها لبخند نزد و به آنها دست دوستی نداد؛ با جریان اباحهگری و بیبندوباریِ فرهنگی، همراه نشد و در برابر کشف حجاب، سیاست رهاسازی و بیمسئولیّتی را در پیش نگرفت؛ و ... میتوان چنین سیاستمداری را انقلابی دانست نه یک لیبرال مذهبی. اما در جریانهای اصلاح و اعتدال، هیچ سیاستمداری به گزارههای یادشده، اعتقاد ندارد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔹️#خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
💠نکاتی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی
1️⃣توجه به شأن پاسخگویی مجلس
♦️مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست
👈در درجه اول به خدا
👈بعد هم در قبال مردم
2️⃣همکاری با سایر قوا
☑️بخشهای مختلف نظام باید در کنار هم یک کُل را تشکیل بدهند.
✅ اگر لازم باشد که یک کل از اینها به وجود بیاید، پس باید با هم تعامل داشته باشند.
💎توصیه مؤکد من تعامل سازنده با دولت جدید است
👌اگر رئیس جمهور در اداره کشور،
🌟به موفقیت دست پیدا کند،
🎖همه ما به موفقیت دست پیدا کردهایم
💬در مسائل مهم کشور باید صدای واحدی از کشور شنیده بشود
💢آن کسانی که در دنیا گوش تیز کردند که نشانههای اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، مأیوس بشوند
3️⃣حاکمیت اخلاق در مباحثات صحن عمومی مجلس
👈مجلس باید مرکز انتشار آرامش و طمأنینه به سطح افکار عمومی کشور باشد
👈مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی مردم بشود
🔸حضور نمایندگان نه فقط در مجلس،
🔷در مجامع عمومی
🔷یا در فضای مجازی
❇️آرامشبخش باشد،
❌اختلافبرانگیز نباشد
✨مخاطب شما دلگرم بشود به اینکه شما طرفدار اتحاد و اتفاق و همدستی و همدلی نیروها هستید.
☝️خلاف این را نبایستی پیام بدهید
🛡این حفظ امنیت روانی مردم است
💻لشکر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است؛
📱گاهی اوقات آنها از زبان رقیب سیاسی شما
🔻به شما
🔻به شخصیت مورد احترام شما،
🔻یا یک شخصیت موجه دینی یا سیاسی
💢اهانت میکنند، برای اینکه شما را برافروخته کنند
4️⃣قانونگذاری با هدف پیشرفت کشور و خدمت به مردم
⭕️خصوصیات قانون خوب:
❇️مبتنی بودن بر کارشناسی
❇️صریح و تأویلناپذیر بودن
❇️قابل اجرا بودن با توجه به ظرفیت کشور
❇️منطبق بودن با اسناد بالادستی
❇️ایجاد نشدن تراکم قانونی
🔺در ارائه طرحها واقعاً بایستی قناعت بشود به حداقل لازم
❇️تسریع در قانونگذاری و کمک به دولت در موارد فوری
5️⃣نظارت با هدف ارتقاء کارآمدی دولت
🔻نظارت فقط ناشی از همین است:
👈احساس یک کمبود در قوّهی اجرائی
👈تذکر و توجه به آن و سعی برای برطرف کردن آن
🔹نظارتها منصفانه انجام بگیرد؛
🔹ملاحظات شخصی و سیاسی و مانند اینها وسط نیاید
6️⃣هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان
♦️گاهی یک نمایندهای از روی غفلت یا به هر انگیزهای یک حرکتی انجام میدهد، ۲۹۰ نماینده زیر سؤال میروند
☝️باید پیشگیری بشود؛ اگر پیشگیری ممکن نشد، علاج بشود
📌نتوانستیم ببینیم آنچنان که باید و شاید، کار انجام بگیرد.
7️⃣حضور مجلس در مسائل سیاست خارجی و بینالمللی
👌دولتها در دنیا از این وزنه سنگین مجالس خودشان استفاده میکنند؛
📌هم در مذاکرات
📌هم در تعامل
📌هم در مشارکتهای عملی
✔️یک نمونه از کارهای خوب، همین قانون اقدام راهبردی در مجلس قبل بود
📌خیلی از کارها را مجالس میکنند و دولتها از پشتوانه اقدام مجالس استفاده میکنند.
👌در مسئله تحریم مجلس میتواند حضور داشته باشد، واقعاً تأثیرگذار باشد.
8️⃣کار فوری مجلس؛ رأی به کابینهای که آقای پزشکیان ارائه خواهند کرد
🏷میدان اقتصاد
🏷میدان فرهنگ
🏷میدان فعالیتهای سازندگی،
🏷میدان تولید
📌چه کسی میخواهد میداندار باشد؟
♦️آن کسی را باید میداندار کرد که:
🔹امین
🔸صادق
🔹متدین
🔸معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی از بُن دندان
✅ با ایمان
☑️امیدوار به آینده
✅متشرع
☑️اشتهار به پاکدستی و صداقت
❇️نداشتن سابقهی سوء
☑️داشتن نگرش ملّی
✅کارآمد بودن
☝️این معیارها باید رعایت بشود؛
⏪هم رئیسجمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس
💠درباره مسئله غزه
🚨مسئله غزه، همچنان مسئله اول دنیای اسلام است
❗️آرام نگیرید، ساکت نمانید؛ کار مهم است
⭕️همان اهمیت روزهای اول، امروز وجود دارد، بلکه بیشتر
💪قدرت مقاومت روزبهروز بیشتر خودش را دارد نشان میدهد
❌نهایت جنایت و سَبُعیت دارد جلوی چشم مردم دنیا انجام میگیرد
🍀امیدواریم که خدای متعال آنچه خیر اسلام و مسلمین است، آنچه خیر شماها است، خیر ملت است پیش بیاورد
بسم الله الرحمن الرحیم
🟣تبعیض مثبت؛ مطالبهی فرصتسوز خوارج از امیرالمؤمنین علیه السلام
1️⃣پرده اول: عصر رسول الله و خلفای سهگانه؛
به مقتضای کتاب خدا و سنت رسول الله صلی الله علیه و آله، تا زمان وفات پیامبر، در جامعه اسلامی هیچ قبیلهای بر هیچ قبیله دیگری برتری نداشت و تنها سنجه برتری، تقوا بود. پس از رحلت رسول الله، در مدرسه خلفا برتری قریش بر قبایل دیگر که از زمان سقیفه «موجّه» شده بود، به تدریج با تفسیر به رأی و جعل روایات، به یک امر «مقدّس قرآنی» نیز تبدیل شد تا بتواند جایگاه «اهل البیت» را در فرهنگ مسلمانان بگیرد.
امتداد سیاسی این تحریف آشکار این بود که کارگزاران خلفا غالبا از قریشیان انتخاب میشدند و غیرقریشیان حتی در صورت کارآمدی، جایگاه چندانی در دستگاه کارگزاری خلفا نداشتند. شورای شش نفره از قریشیان انتخاب شد و دستورات به گونهای برای شورا صادر شد که خروجی شورا یک خلیفه قریشی باشد. در عصر عثمان نیز استیلای قرشیان بر امر سیاست ادامه یافت (لم تمض سنة من إمارة عثمان حتى اتخذ رجال من قريش أموالا في الامصار وانقطع إليهم الناس...) (تاریخ طبری)
قریشیان افزون بر اشغال بیشترین جایگاه حاکمیتی، از جهات دیگر نیز غلبه یافته بودند؛ در عرصهی اقتصاد رانتهای مالیِ موجّه شده و مقدس شدهای که به قریشیان اختصاص مییافت، به بالاترین حد ممکن رسیده بود! در عرصه فرهنگ و دانش، خلیفه دوم قاریان معروف بلاد را از قرائت قرآن با لهجهی غیرقریشی منع میکرد! چنانکه ابنمسعود را از قرائت حتی یک کلمهی قرآنی به لهجهی هذیل منع کرد (فإذا أتاك كتابي هذا فأقرء الناس بلغة قريش ولا تقرئهم بلغة هذيل) و کتابت قرآن را فقط به رسم الخط قریش قبول داشت (فاكتبوها بلغة مضر فإن القرآن نزل على رجل من مضر) املای قرآن را نیز فقط توسط جوانان قریش مقبول میداشت (لا يُملِينّ في مصاحفنا هذه إلا غلمان قريش او غلمان ثقیف)! خلیفه سوم نیز چهار نفر را مأمور توحید مصاحف کرد که فقط یکی از آنها (زید بن ثابت) غیرقرشی بود اما دستور داد که در هنگام اختلاف، نظر زید را کنار بگذارند چون قرآن به لغت قریش نازل شده است! با اینکه زید از همه آنها قرآنشناستر بود!
یکی از دلایل اعتراض مسلمانان به عثمان که منجر به قتل او شد، اعطای امتیازات ویژه به قریش (بویژه امویان و مروانیان) بود! پروژه برترسازی قریش در عرصههای مختلف سیاست،اقتصاد و فرهنگ موجب خشم سران و فعالان قبایل دیگر شده بود...
2️⃣پرده دوم: جنگ صفین؛
در ماجرای حکمیت، پس از آنکه امیرالمؤمنین علیه السلام با اکراه فراوان آتشبس را پذیرفت، نوبت به تعیین حَکَم رسید. حضرت که میدانست معاویه عمروعاص را انتخاب خواهد کرد، فرمود: «معاویه هیچ یک از قریشیان اطراف خودش را به شایستگی عمروعاص نمیداند بنابراین او را به حکمیت انتخاب خواهد کرد پس شما هم باید ابن عباس را انتخاب کنید چرا که ابنعباس هر گرهی را که عمرو ببندد میتواند بگشاید و هر گرهی را که او بگشاید میتواند ببندد...» اما اشعث به ایشان اعتراض کرد که ما نمیتوانیم بپذیریم که در میان مسلمانان دو نفر از قریش به حکمیت انتخاب شود! اگر آنان یک قرشی انتخاب کرده باشند، ما باید یک غیرقرشی انتخاب کنیم! امام که دانست منظورش ابوموسی است، فرمود: شخصی که شما میگویید در مقابل خدانشناسی مانند عمرو فریب خواهد خورد.... اما اشعث در پاسخ گفت: «به خدا سوگند اینکه حکمین به چیزی که ما دوست نداریم حکم کنند اما یکی از آنها یمنی باشد برایمان دوستداشتنیتر است تا اینکه به آنچه که دوست داریم حکم کنند اما هر دو مُضَری (قریشی) باشند!» (وَ اللَّهِ لَأَنْ يَحْكُمَا بِبَعْضِ مَا نَكْرَهُ وَ أَحَدُهُمَا مِنْ أَهْلِ الْيَمَنِ أَحَبُّ إِلَيْنَا مِنْ أَنْ يَكُونَ بَعْضُ مَا نُحِبُّ فِي حُكْمِهِمَا وَ هُمَا مُضَرِيَّان)!
❌این استدلال اشعث استدلال عجیبی است! چرا یک غیرقرشی، حتی اگر ناکارآمد باشد و به ضرر کوفیان حکم کند، باز هم باید مقبولتر باشد؟! چنین استدلالی نشان میدهد که او برای مبارزه با سیطره قریش بر امر سیاست، میخواهد یک «غیرقریشی ناکارآمد» را بر یک «قریشی کارآمد» ترجیح دهد! این همان «تبعیض مثبت» است که «کارآمدی» در پای آن قربانی میشود و آتشی به پا میکند که «منافع ملیِ» کوفیان در آن میسوزد.
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️اعضای حرام گوسفند را بهصورت
تصویری و زنده ببینیم.
به یکدیگر آگاهی بدهیم.
اعضای حرام گوشت گوسفند، بیشتر از آن چیزی است که غالب افراد می دانند