AudioCutter_دشمن شناسی از منظر قرآن کریم(۶)(2).mp3
زمان:
حجم:
43M
#صوت_مراسم
#شب_هفتم
شب هفتم مراسم دهه اول محرم🏴
🏷موضوع شب هفتم ؛
دشمن شناسی از منظر قرآن کریم قسمت ۶
🔹دین، برنامه ای دقیق برای رشد و تعالی انسان
🔹شیطان، دشمن اساسی انسان
🔹تلاش همه جانبه شیطان در مقابله با انسانیت
🔹بیان نمونه ها
💠سخنران :
حجتالاسلام والمسلمین کفیل
📌میدان آیینی مصلی
نهاد امامت جمعه شهرستان فسا
مجموعه فرهنگی مذهبی ، شهدای گمنام
موضوعات منبرهای محرم الحرام(۷) ولایت فقیه(۲).mp3
زمان:
حجم:
36.6M
🔰 موضوع سخنرانی: مراحل بحث از ولایت فقیه(۲)
🎙 حجت الاسلام کفیل
🏴 روز هفتم محرم الحرام ۱۴۴۸
📅 دوشنبه اول تیرماه ۱۴۰۵
🕌 دفتر امام جمعه محترم شهرستان فسا
🔎 مروری بر ۷ شرط گفته شده در تفاهمنامه اسلامآباد
🖼 در انتظار تحقق شروط
🗯 رهبر انقلاب: از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
1️⃣ خاتمه عملیات نظامی
2️⃣ رفع محاصره دریایی ایران
3️⃣ تثبیت حاکمیت بر تنگه هرمز
4️⃣ تأمین خسارت و بازسازی
5️⃣ لغو جامع تمامی تحریمها
6️⃣ خاتمه موضوعات هستهای
7️⃣ در دسترس قرار گرفتن داراییهای مسدود
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
🔰 برادرانه با تیم مذاکرهکننده کشورمان
👤 #حسین_شریعتمداری
🔻۱- ابتدا به اظهارات دو تن از مقامات بلندپایه آمریکایی که دیروز و بعد از مذاکرات ژنو بر زبان و قلم آوردهاند توجه کنید؛
* «جیدی ونس» معاون رئیسجمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری میگوید: «ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را به کشور بازگرداند. بازرسان هستهای احتمالاً این هفته کار خود را آغاز خواهند کرد»!
* «اسکات بسنت»، وزیر خزانهداری آمریکا میگوید: «در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به کشورش شده است»! و البته در ادامه میگوید: «در ازای ورود بازرسان آژانس، تحریم نفتی ایران موقتا لغو شده است».
🔻۲- حالا فقط به چند نمونه از اخبار و اسنادی که به انگیزه و اهداف دشمن از ورود بازرسان آژانس و بازرسیهای آنها اشاره میکند نیز نگاهی بیندازید!
* «آنتونی بلینکن »، وزیر خارجه دولت جو بایدن سه هفته بعد از جنگ رمضان در مصاحبهای میگوید: «تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشتباه بزرگی بود» و تاکید میکند که: «اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود، اکنون آدرس و مشخصات اهداف نظامی بیشتری از ایران را برای بمباران در اختیار داشتیم»!
* سال ۲۰۱۲، «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما چشم داریم و میتوانیم برنامه ایران را زیر نظر بگیریم.» و هنگامی که از او میپرسند؛ منظور شما از این «چشمها» چیست؟ میگوید: «بازرسان آژانس، آنها اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و نظامی ایران را در اختیار ما قرار میدهند»!
* «جاشوا رونر» استاد دانشگاه و نویسنده وابسته به اندیشکده بروکینگز میگوید: «حضور بازرسان آژانس در ایران فرصتی طلایی برای کسب اطلاعات از دیگر حوزههای علمی و صنعتی ایران نیز هست»!
* «اسکات ریتر» بازرس سابق سازمان ملل و تحلیلگر امنیتی آمریکایی، پس از جنگ 12 روزه در مصاحبهای با «پرس تیوی» صراحتاً گروسی را مسئول خون شهدای هستهای ایران دانسته و تاکید میکند: «اطلاعات حساس فنی و مکانی که از طریق بازرسیهای آژانس بهدست آمد، مستقیماً در عملیات ترور نخبگان ایرانی مورد استفاده قرار گرفت»!
و ...
🔻۳- روز بیستم خردادماه امسال، شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی قطعنامهای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواستهاند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛
آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هستهای ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هستهای کشورمان را به شهادت رساندهاند و ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هستهای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمیکند که شناسائی و ترور دانشمندان هستهای کشورمان را در دستور کار داشته و دارد!
🔻۴- اکنون این پرسش از تیم محترم مذاکرهکننده کشورمان در میان است که آیا اظهارات جیدی ونس، معاون ترامپ و اسکات بسنت وزیر خزانهداری آمریکا درباره اجازه ورود بازرسان آژانس و گشایش تنگه هرمز را تایید میفرمائيد؟! اگر پاسختان منفی است و اظهارنظر آنها را غیرواقعی میدانید، چرا در مقابل آن سکوت کرده و تکذیب نمیکنید؟! و اما، اگر اظهارات آنها صحت دارد که باید پرسید مگر از انگیزه آنها برای ورود بازرسان آژانس و کسب اطلاعات از مراکز حساس اتمی و نظامی کشورمان خبر ندارید؟! به یقین میدانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دستاندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارشهائی که از سوی مقامات رسمی و بلندپایه آمریکایی منتشر میشود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا میکند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بیخبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیرواقعی میدانند، چرا بیدرنگ آن را تکذیب نمیکنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش.
#نکته
@Kayhan_Online
🔴توافق با امریکا چه اثری بر جنگ بعدی خواهد داشت؟
✍️مهدی افراز
▪️روز گذشته پزشکیان، سخنان عجیبی را مطرح کرد که عجیب ترینش این بود که تمامی مفاد تفاهم نامه به نفع مردم ایران است و تنها چیزی که رئیس جمهوری امریکا در برابر آزادسازی پول ها، رفع تحریم ها و رفع محاصره دریایی از ما خواسته، یک تعهد کتبی به عدم تولید سلاح هسته ای است! فارغ از این که چنین اظهارات نگران کننده ای می تواند کاشف از ذهنیت حاکم بر تیم مذاکره ایرانی باشد، تشریح اهداف امریکا از پیگیری توافق با ایران را برای عموم مردم ضروری تر می سازد.
▪️هدف اصلی آمریکا از این مذاکرات؛ از بین بردن مزیت های قدرت ایران در میدان نظامی و تبدیل جنگ نامتقارن چهل روزه به یک جنگ متقارن کوتاه مدت در ماه های آینده است، که در صورت وقوع چنین شرایطی، ایران یا مجبور خواهد شد بدون ورود به جنگ، خواسته های حداکثری امریکا را بپذیرد، یا با ورود به یک جنگ پرهزینه همراه با تلفات انسانی و زیرساختی گسترده، خودش رفتارش را اصلاح نماید. تحقق این هدف از طریق ابزارهایی، در طول مذاکرات و یا با حصول توافق صورت خواهد گرفت.
▪️ابزار اول؛ بی اثرسازی انسداد تنگه هرمز. طبق این تفاهمنامه، ایران متعهد شده رفتوآمد کشتیهای تجاری در خلیج فارس تا دریای عمان را طی سی روز به وضعیت پیش از جنگ بازگرداند. این اقدام، فشار ایران بر بازار جهانی انرژی را خنثی می سازد و کشورهای غربی فرصت می یابند در این مدت ذخایر استراتژیک خود را به حدی برسانند که دیگر در اثر درگیری نظامی بعدی ابزار انسداد تنگه هرمز فشاری بر اقتصاد انرژی جهان ایجاد ننماید و البته بخش مهمی از این تأمین نفتی، توسط خود ایران و به واسطه تعلیق تحریم های نفتی صورت خواهد گرفت!
▪️ابزار دوم؛ بازگشت ناپذیر شدن اعمال حکمرانی بر تنگه هرمز. در این تفاهم نامه ایران متعهد شده است که موانع فنی تردد گسترده شناورها را برطرف ساخته و خصوصاً عملیات مین زدایی را خودش انجام دهد. مین زدایی از محدود جنوب لارک تا خصب، به منزله از بین بردن مهم ترین امکان ایران برای محدودسازی ترددها و رفع قابلیت اعمال حاکمیت در این گلوگاه است. شاید برخی تصور کنند که این اقدام به راحتی برگشت پذیرست و ما مجدداً می توانیم مسیرهای دلخواه خود را مین ریزی کرده و پروتکل های خود را اجرایی سازیم، امّا تجربه درگیری های دریایی در زمان آتش بس و نحوه استقرار، خودآگاهی و تسلط هوایی ارتش امریکا، ثابت کرد که چنین امری بسیار سخت، پیچیده و حتّی با تقدیم تعداد زیادی شهید، امکان ناپذیر خواهد بود.
▪️ابزار سوم؛ ایجاد بازدارندگی اقتصادی برای خروج زیرساخت های هیدروکربنی کشورهای خلیجی از بانک اهداف ایران. یکی از مهم ترین ابزارهای تعیین کننده ایران هدف قرار دادن زیرساختهای انرژی کشورهای عربی بود که اساساً اهرم اصلی بازدارنده از حمله به زیرساخت های کشور بود. اما در این تفاهمنامه، قرار است صندوق سرمایهگذاری مشترکی با مشارکت همین کشورها ایجاد شود و روشن است که چنین شرایطی موجب خواهد شد تا در صورت وقوع درگیری جدید، عقلانیت اقتصادی اجازه هدف قرار دادن این زیرساختها را ندهد و این واقعیتی است که در دوران آتش بس هم کاملاً مشهود گشت.
▪️ابزار چهارم؛ خنثی سازی حزب الله لبنان. در جنگ چهل روزه ورود حزبالله در همان ساعات اولیه ورق نبرد را برگرداند و اصلی ترین امکان را برای انهدام تجهیزات راداری و پدافندی رژیم مهیا و در نتیجه آسمان سرزمین های اشغالی را در دسترس موشک های ما قرار داد. اما امروز و به واسطه چرخه هوشمندانه آتش، پیشروی، تثبیت، آتش بس و مجدداً آتش، توان و زیرساختهای حزبالله تقریباً غیرعملیاتی شده، جغرافیای راهبردی مقاومت در تسخیر ارتش اسرائیل قرار گرفته و در نتیجه در نبرد بعدی بازیگری به نام مقاومت لبنان وجود نخواهد داشت.
▪️ابزار پنجم؛ معتبرسازی تهدید اتمی. هرچند ایران اعلام کرده است بر اساس مبانی شرعی به دنبال استفاده از سلاح هستهای نیست، اما وجود نوعی ابهام درباره تواناییهای هستهای توانسته به نوعی خلق بازدارندگی داشته باشد. در صورتی که مسئله مواد غنی شده، از طریق رقیق سازی و برخی امکان های دیگر با حضور بازرسان آژانس حلوفصل شود، این ابهام کاملاً از بین رفته و تهدیدهای هستهای رئیس جمهور امریکا کاملاً معتبر خواهد شد.
⭕️ امنیت هست،مجلس نیست؟
( بخوانید بخاطر فرا رسیدن ایام محرم و صفر حسینیه تعطیل است 😳!!!!!!!)
🔻از ۹ اسفند تا امروز صحن مجلس جلسه ای نداشته و البته که این میزان از تعطیلی مجلس در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه است! مجلس در اوج بمبارانها و موشک باران تهران توسط رژیم صدام،در زمان کرونا و حتی در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونی علیه کشورمان فعال و مشغول بکار بود!
🔻 این تعطیلی بی سابقه،به بهانه نبود امنیت برای تشکیل جلسات رسمی مجلس،صورت گرفته و باعث شده تا امور بسیار مهمی مانند انتخاب وزرای جدید دفاع و اطلاعات(که بر اساس قانون باید حداکثر ظرف ۳ ماه انجام می شد)صورت نپذیرد،قانون مدیریت تنگه هرمز تصویب نشود و توافق میان روسای جمهور ایران و امریکا توسط مجلس مورد بررسی قرار نگیرد!
🔻جالب اینجاست که در همین مدت رئیس مجلس ۴ سفر خارجی داشته : سفر به پاکستان،قطر،سوئیس و عمان!
🔻یعنی رئیس مجلس(به عنوان نماد قوه مقننه)در کشورهای بیگانه در امنیت قرار دارد اما در جمهوری اسلامی،امنیت جانی ندارد!
🔻و این در حالی است که هنوز مشخص نیست تصمیم به تعطیلی مجلس توسط کدام نهاد و مرجعی اتخاذ شده و تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد!
🔻عجیب این که بیش از ۶۰ روز از آتش بس و حدود یک هفته از امضای یادداشت تفاهم روسای جمهور ایران و امریکا گذشته و مجلس هنوز به عنوانِ"نبود امنیت"،تعطیل است! یعنی هنوز احتمال حمله دشمن آمریکایی-صهیونی به مجلس وجود دارد! پس ما هنوز در وضعیت جنگی قرار داریم!
🔻و....
✍🏻#بانوی_انقلابی
┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی ونخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش