eitaa logo
محمد ابراهیم کفیل
2هزار دنبال‌کننده
622 عکس
606 ویدیو
352 فایل
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون انعام/127 ارتباط با ادمین @mekafil1348 @mojtabakafil
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت نوزدهم: عواقب بدعت در عبادت 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیستم: یادگیری احکام و صحیح خوانی نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و یکم: نماز حسرت برانگیز و نماز لذت بخش 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت هجدهم: عبادت در قالب انتخابی خدا 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
بسم الله چون قسمت هجدهم بخاطر مشکلی باز نمی شد دوباره بارگذاری شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و دوم: معنای حضور قلب در نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و سوم: اهمیت حضور قلب در نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
بسم الله شناسنامه حضرت علیه السلام نام مادر گرامی: حمیده مدت عمر ۵۵ سال(۷ صفر یا ۲۰ ذی الحجه ۱۲۸ / ۲۵ رجب ۱۸۳) مدت امامت ۳۵ سال(۱۴۸ / ۱۸۳) سن آغاز امامت: ۲۰ سال 🔺خلفای عباسی معاصر حضرت: منصور ۱۱ سال / مهدی ۱۱ سال / هادی یک سال / هارون الرشید ۱۳ سال 🔺کیفیت شهادت: مسمومیت به دستور هارون در زندان سندی بن شاهک 🔺نقش امام علیه السلام: ترویج دین و فرهنگ سازی عمومی اسلام ناب با: - تثبیت خط امامت - تاکید بر عدم مشروعیت خلافت با منع ارتباط با حکومت، مبارزه با علمای درباری، مناظره با هارون - سازماندهی شیعیان با تشکیل سازمان وکالت - مبارزه با فرقه های انحرافی - مناظره با ارباب فرق
در زمان امام موسی کاظم علیه السلام یکی از شیعیان آن حضرت در «ری» اموال و بدهی‌های فراوانی به یکی از رؤسای حکومت ری داشت که توانایی پرداخت آن را نداشت. به فکرش رسید که به محضر امام برسد و از آن بزرگوار کمک بخواهد، به مدینه رفت و به حضور امام رسید و گرفتاری خود را برای امام بازگو نمود، امام در حلّ مشکل او توصیه‌ای به این عبارت به حاکم ری نوشت: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرّحِیم اعْلَمْ انَّ للَّهِ تَحْتَ عَرْشِهِ ظِلّاً لا یَسْکُنُهُ الّا مَنْ اسْدی الی اخیهِ مَعْروفاً اوْ نَفَّسَ عَنْهُ کُرْبَةً، اوْادْخَلَ عَلَی قَلْبِهِ سُروراً وَهذا اخوکَ والسلام  ؛ آگاه باش، زیر عرش الهی سایه‌ای وجود دارد که فقط سه طایفه در آن سکونت دارند، کسی که در حق برادر ایمانی خود خیر و نیکی انجام دهد، یا گرهی از مشکلات او بگشاید، یا سرور و شادی به قلب او وارد سازد؛ حامل نامه هم برادر توست، سلام و رحمت الهی بر شما باد». آن شخص نامه را گرفت و پس از انجام فریضه حج، به وطن برگشت، شبانه به سراغ فرماندار رفت و جریان را به اطّلاع او رساند. فرماندار با خوشحالی دست در گردن او انداخت و بوسه بر سر و چشم او زد، با اشتیاق نامه امام را گرفت و روی چشم خود گذاشت و به احترام آن بلند شد و تمام اموال خود را میان خود و او تقسیم نمود و قیمت اموال غیر منقول را نیز پرداخت و مرتب می‌گفت: برادرم آیا تو را خوشحال ساختم؟ و مرد گرفتار می‌گفت: بلی به خدا خیلی بیش از حد مسرورم ساختی، سپس پرونده حساب او را در آورد و روی حساب او قلم گرفت و او را با خوشحالی مرخص نمود.
مرد گرفتار عازم بیت الله الحرام گردید تا او را دعا کند و امام را در جریان کار خود قرار دهد. وقتی امام علیه السلام از اوضاع آگاه شد بسیار خوشحال گردید. آن مرد پرسید: آیا این واقعه شما را خوشحال نمود؟ فرمود: به خدا قسم من و امیرالمؤمنین و جدّم رسول اللَّه را شاد ساخت و خدا را نیز خشنود نمود.
سالروز رحلت ابوالائمة الطاهرین ، مؤمن قریش، حضرت ابوطالب سلام الله علیه تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و چهارم: مبارزه شیطان با حضور قلب در نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و پنجم: حقیقت نماز یاد خداست 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
بزرگ‌ترین روز تاریخ بشر روز مبعث، بی‌شک بزرگترین روز تاریخ بشر است؛ زیرا هم آن‌کسی که طرف خطاب خداوند قرار گرفت و مأموریت بر دوش او گذاشته شد -یعنی وجود مکرم نبی بزرگوار اسلام صلی‌الله- بزرگترین انسان تاریخ و عظیم‌ترین پدیده‌ی عالم وجود و مظهر اسم اعظم ذات اقدس الهی است؛ یا به تعبیری خود اسم اعظم الهی وجود مبارک اوست و هم از این جهت که آن مأموریتی که بر دوش این انسان بزرگ گذاشته شد -یعنی هدایت مردم به سوی نور، برداشتن بارهای سنگین از روی دوش بشر و تمهید یک دنیای مناسب وجود انسان و بقیه‌ی وظایف لایتناهی بعثت انبیا- وظیفه‌ی بسیار بزرگی بود. یعنی هم مخاطب بزرگترین است؛ هم وظیفه بزرگترین است. پس، این روز بزرگترین و عزیزترین روز تاریخ است. اگر کسی بخواهد محتوای بعثت را در چارچوب آنچه که با عقول ناقص خودمان برداشت میکنیم، محصور کند، یقینا به مبعث و حقیقت بعثت و حقیقت این رسالت ظلم شده است. نمیشود محتوای بعثت پیامبر را به حدود فهم و دید ناقص ما محدود کرد؛ ولی اگر بخواهیم در یک جمله، بعثت و محدوده‌ی بعثت را - اگرچه لایتناهی است - تعریف اجمالی بکنیم، باید عرض کنیم که بعثت متعلق به انسان و برای انسان است؛ انسان هم لایتناهی است و ابعاد عظیمی دارد و محدود در جسم و در ماده و در زندگی چند روزه‌ی دنیا نیست؛ فقط محدود در معنویات هم نیست؛ محدود در یک قطعه‌ی مشخصی از تاریخ هم نیست. انسان، همیشه و در همه حال انسان است و ابعاد وجودی او، ابعاد لایتناهی و ناشناخته‌ای است. هنوز هم انسان موجودی ناشناخته است. بعثت، برای این انسان و برای سرنوشت این انسان و برای هدایت این انسان است. مقام معظم رهبری-۱۳۷۷/۸/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و ششم: درک حضور خدا در زندگی 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و هفتم: رفع موانع حضور قلب 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
🔴 بیانیه مشترک بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم به مناسبت ملاقات پاپ با آیة الله العظمی سیستانی پاپ با مرجع تقلید شیعیان حضرت آیت الله العظمی سیستانی دیدار داشتند. پاپ در این سفر و در دیدار با نخست وزیر عراق گفت که اسلحه ها را کنار بگذارید و اجازه دهید خشونت در اینجا و همه جا محدود شود. این دیدار صحنه ای از تقابل گفتمان مقاومت اسلامی و در خدمت نظام سلطه بودن را به تصویر کشید که برای ناظران سیاسی شایان توجه است. او که به ظاهر و در پوشش خیرخواهی خواستار خاتمه یافتن خشونت و افراط گرایی بود اما چون به نمایندگی از نظام سلطه به دنبال راه حلی مسالمت آمیز برای کنترل مقاومت می گشت هرگز خطاب خود را متوجه ظالمان و متجاوزان نکرد . او نگفت که دولت ظالم آمریکا با حضور چندین ساله و اشغالگرانه خود در کشورهای منطقه مانند عراق ، سوریه ، فلسطین ، افغانستان ، یمن و...هزاران انسان را به خاک و خون کشیده آسیب جدی به امنیت ملتها وارد کرده اند و این آمریکاست که باید توصیه به زمین گذاشتن اسلحه شود، اوست که باید به صلح و امنیت بین المللی پایبند باشد. او از ملتهای مظلوم خواست که سلاح را بر زمین بگذارند تا راه بر تجاوز و اشغالگران هموار شود. پاپ خلق داعش توسط دولت آمریکا و کشتن انسانها توسط این گروه خونخوار را محکوم نکرد. توصیه به تسلیم ملتهای مظلوم و خلع سلاح در برابر ظالم جنایت نسبت به بشریت است و ذهنیت مسیحیت قرون وسطی را زنده می کرد او رسما از کاهش تعداد مسیحیان در عراق اظهار تاسف کرد بدون توجه به اینکه باقی ماندن همین تعداد از مسیحیان مرهون جانفشانیهای نیروهای مقاومت و سردار قاسم سلیمانی و مهندس المهدی است . شاید عده ای گمان کنند پاپ با دغدغه تقریب ادیان به عراق آمده اما حقیقت آنست که او برای دفاع از سیاست آمریکایی وارد عراق شده و قصد داشت خیزش انتقام از شهدای مقاومت را به توقف و عقب نشینی و صلح به نفع امریکا دعوت کند. سفر پاپ با هدف استحاله راهبرد استراتژیک “ایران و العراق لایکمن الفراق” صورت گرفت تا تقابل قم نجف را القاء و ترویج کند. قرائت کاتولیک از دین آمده بود تا با تاکید انحصاری بر جنبه رحمانیت دین به نفی جهاد و مقاومت بپردازد و از جریان اسلام رحمانی و سکولار یارگیری کند تا ائتلاف دین سکولار علیه دین انقلابی و مقاومت را شکل دهد. سکولارها و سازشکاران بسیار کوشیدند با مصادره کردن و سوء استفاده از شخصیت متین و صبور حضرت آیت الله العظمی سیستانی دام ظله، تفکر انقلابی و مقاومت اسلامی در عراق و حوزه های علمیه شیعی در برابر استکبار را تضعیف نمایند؛ اما آنچه تحقق یافت موضعگیری منطق مقاومت مرجعیت شیعی در برابر گفتمان ذلت و سازش کلیسایی بود. در این راستا سید شیعیان عراق ضمن تاکید بر ضرورت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بر رفع بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی سفارش فرمودند زیرا اکثر مردم در کشورهای مختلف با این بلایا مواجه هستند. ایشان قدرت‌های بزرگ را به تعقل و دوراندیشی و کنار گذاشتن زبان جنگ و منفعت‌طلبی دعوت و به محاصره اقتصادی و آوارگی مردم و به خصوص آنچه که بر سر ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی آمده است پرداختند. هر چند پیش از این نیز با فراست مرجعیت عراق در دوران جنگ آمریکا و جنگ با داعش ، حفظ یکپارچگی عراق و تقویت مقاومت منطقه و حمایت از حشدالشعبی معلوم گردیده بود که مقاومت از اصول لاینفک فلسفه سیاسی و منظومه فکری و فقاهتی ایشان است اما آنجه در این دیدار گذشت ابهامات را به طور کامل زدود. ایشان بر اهمیت همبستگی تلاش‌ها برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و بر رعایت حقوق و احترام متقابل پیروان ادیان مختلف و گرایش‌های مختلف فکری از اجزاء لاینفک اندیشه مقاومت هستند که از زبان معظم له بیان شد و در مجموع آیت‌الله سیستانی با این موضعگیری قاطع آخرین میخ را بر تابوت طرح عادی سازی روابط با تل آویو کوبیدند. بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم
السلام علیک یا روح الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و هشتم: پرهیز از لغو برای کسب حضور قلب در نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و نهم: تاثیر نظم در امور بر حضور قلب در نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحیمیان مرکز تخصصی نماز: 🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت سی ام: بد گمانی مانع حضور قلب در نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 مرکزتخصصی‌نماز 🕋 @namazmt
👌👌👌تبیین و تحلیل: سخنرانی امروز(دیروز) حضرت آقا🌹، مانند سخنرانی ایشان در مبعث گذشته مبتنی بر نقشه‌ی و و متمرکز گردیده بود. ۱. منظومه‌ی معرفتی: تبیین نقشه‌ی جامع بعثت و اهداف آن و انطباق انقلاب اسلامی بر نقشه‌ی بعثت ۲. منظومه‌ی ارزشی: تبیین سه عنصر ارزشی به نام و و استقامت و تمام خیرات و پیشرفت‌ها در مرحله‌ی عینیت خارجی (متن جامعه) سوار بر این سه عنصر است. راهبردها: تبیین نقش و روایتِ ، از جنس روایت ، به‌عنوان راهبرد اساسی در راستای تحقق ارزش‌های مبتنی بر منظومه‌ی معرفتی. 🔹باید به به بصیرت و صبر و استقامت به عنوان یک اساسی نگاه کرد. تواصی بدون صحیح و کامل، تواصی نیست.